Placenie pay pass

Data: 2010-05-26 20:31:53
Autor: Rezydent
Placenie pay pass

Ilez by bylo ulatwienia gdyby w sklepach duzych zainstalowali czytniki  paypass i ludzie zamiast szukac drobnych pieniedzy lub kasjerka grzebac w  monetach celem wydania reszty lub kasjerka czekac na autoryzacje wpisanie  PINu.

Dlaczego tak nie ma ?

To ze ludzie zazwyczaj robia zakupy powyzej 50 zl to inne kwestia

Widzialem automaty biletowe z czytnikami paypass i to jest super.

--
Rezydent

Data: 2010-05-26 12:17:11
Autor: Clegan
Placenie pay pass
On 26 Maj, 20:31, Rezydent <rezydenc...@gazeta.pl> wrote:
[...]
Ileż byłoby ułatwienia gdyby obecne czytniki wystawili frontem do
klienta, żeby ten sam mógł przejechać kartą bez PINowania do tych
50zł. Na co komu paypass ?

Data: 2010-05-27 00:21:03
Autor: kashmiri
Placenie pay pass
Clegan <cleghan@gmail.com> dared to write:
[...]

Tak jest standardowo w UK - żeby klient nie musiał wręczać karty sprzedawcy (i na to są odpowiednie przepisy). W Polsce każdy sprzedawca trzyma terminal gdzie chce, najlepiej na zapleczu.

k.

Data: 2010-05-27 15:52:00
Autor: MD
Placenie pay pass
. Na co komu paypass ?
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi i pieniądze....
Dokładnie wystarczy karta magnetyczna lub chipowa i ustawienie autoryzacji bez PIN do np. 50zł czy innej wybranej przez użytkownika kwoty. Nie ma konnieczności wyminy terminali, szybkość porównywalna z PayPass - no, poza koniecznością wyjmowania karty z portfela, ale jak ktoś ma więcej niż jedną kartę w podobnym standardzie, to i tak musi wyjąć.
I najgorsze nie ma zarobku dla firm obsługujących i produkujących sprzęt do PayPass, więc dlatego tylko PayPass jed dobry, a inne warianty są be...
Pozdrawiam
Marcin

Data: 2010-05-27 08:32:42
Autor: Clegan
Placenie pay pass
On 27 Maj, 15:52, "MD" <tuwysy...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

PayPass, więc dlatego tylko PayPass jed dobry, a inne warianty są be....
Święte słowa.
Wciska się nam drogą i kompletnie niepotrzebną technologię (co i tak
sobie sprzedawcy odbiją w cenach) zamiast rozwiązania o wiele
prostszego i tańszego. Tak samo jak wcześniej ględzili o korzyściach z
PINowania tak teraz ględzą o korzyściach z niePINowania.
A  stado to łyka i powtarza: bee, beeeee, beeeeeeeee.

Data: 2010-05-27 09:53:01
Autor: MK
Placenie pay pass
On 27 Maj, 17:32, Clegan <cleg...@gmail.com> wrote:

Święte słowa.

Pieprzenie.

[...]

A kto niby wciska? Kazdy ma wybor. Moze miec z paypassem lub bez.
Paypass jest faktycznie zdecydowanie szybsza forma niz platnosc
kontaktowa z uzyciem chipa. Chip jest wolniejszy od uzycia paska
magnetycznego. Po prostu stwierdzono, ze platnosci z uzyciem
mikropeocesora trwaja zbyt dlugo i wprowadza sie szybsze formy
platnosci. Dla mnie technologia RFID w polaczeniu z mikroprocesorem
autoryzyjacym transakcje offline to rewelacja. No, ale sa tacy, ktorzy
potrzebuja zeby bank kontrolowal ich poziom wydatkow i chca miec
blokade po kazdej transakcji. Dzieki roznorodnosci kart mozna
zaspokoic i moje i ich potrzeby.

MK

Data: 2010-05-27 13:39:29
Autor: Clegan
Placenie pay pass
On 27 Maj, 18:53, MK <ma...@interia.pl> wrote:

Pieprzenie.
Mocne słowo.

A kto niby wciska? Kazdy ma wybor. Moze miec z paypassem lub bez.
Tu chodzi o to, że koszt dodatkowych terminali jest przerzucany na
klientów obojętne czym płacą. Faktycznie wybór.

Paypass jest faktycznie zdecydowanie szybsza forma niz platnosc
kontaktowa z uzyciem chipa. Chip jest wolniejszy od uzycia paska
magnetycznego.
Bzdura. Płacę zarówno PINówką jak i bezPINówką - PINówka jest odrobinę
szybsza bo wciśnięcie 5 klawiszy trwa krócej niż dostanie karty,
długopisu i złożenie podpisu. Gdybym sam wkładał kartę w wystawiony
terminal to byłoby też nieco szybciej.

Data: 2010-05-27 13:50:28
Autor: MK
Placenie pay pass
On 27 Maj, 22:39, Clegan <cleg...@gmail.com> wrote:

Tu chodzi o to, że koszt dodatkowych terminali jest przerzucany na
klientów obojętne czym płacą. Faktycznie wybór.

Z tego co ja wiem to MC dotowal zakup terminali do PP. Co wiecej koszt
utrzymania takiego terminala byl mniejszy niz bez PP. Pisze w czasie
przeszlym, bo nie wiem jak jest teraz, co nie oznacza, ze to sie
zmienilo.

[...]

A co ma do tego sposob weryfikacji? Przeciagniecie paska trwa znacznie
krocej niz wlozenie karty EMV do termianla i czakanie na wymiane
informacji miedzy terminalem a karta.

MK

Data: 2010-05-27 14:07:40
Autor: Clegan
Placenie pay pass
On 27 Maj, 22:50, MK <ma...@interia.pl> wrote:

Z tego co ja wiem to MC dotowal zakup terminali do PP. Co wiecej koszt
utrzymania takiego terminala byl mniejszy niz bez PP.
Ale sam sobie odpowiedz co jest prostszym rozwiązaniem: wystawienie
już istniejących terminali czy zakup dodatkowych i zajmowanie miejsca
na ladzie ? Komu u licha przeszkadza takie rozwiązanie ?

A co ma do tego sposob weryfikacji? Przeciagniecie paska trwa znacznie
krocej niz wlozenie karty EMV do termianla i czakanie na wymiane
informacji miedzy terminalem a karta.
No i co z tego ? A jeśli będę mistrzem świata w szybkości wyciągania
portfela z kieszeni (swojej) to zmieni to czas wydawania reszty przez
kasjerkę ?
Liczy się całość czasu jaki poświęcam na operację a nie na samo
włożenie czy przeciągnięcie karty.

Data: 2010-05-27 23:26:19
Autor: MK
Placenie pay pass
On 27 Maj, 23:07, Clegan <cleg...@gmail.com> wrote:

Ale sam sobie odpowiedz co jest prostszym rozwiązaniem: wystawienie
już istniejących terminali czy zakup dodatkowych i zajmowanie miejsca
na ladzie ? Komu u licha przeszkadza takie rozwiązanie ?

Sprobuj sobie odpowiedziec jakie sa mozliwosci zastowowania terminali
PP. W tej chwili terminale sa kombajnami do obslugi wielu typow kart
(pasek, chip, pp). Mozna jednak zainstalowac tylko czesc, np tylko pp.

W takim razie najszybciej bedzie z pp.

MK

Data: 2010-05-28 07:37:43
Autor: Clegan
Placenie pay pass
On 28 Maj, 08:26, MK <ma...@interia.pl> wrote:

Sprobuj sobie odpowiedziec jakie sa mozliwosci zastowowania terminali
PP. W tej chwili terminale sa kombajnami do obslugi wielu typow kart
(pasek, chip, pp). Mozna jednak zainstalowac tylko czesc, np tylko pp.
Niech sobie będą - ja się pytam dlaczego wystawiają do klienta tylko
pp a nie zwykłe pinówki ? Byłoby i wygodniej i bezpieczniej. Za proste
żeby ktoś na to wpadł w naszym kochanym kraju ?

W takim razie najszybciej bedzie z pp.
Tylko że rozmowa była o szybkości pasek vs. pinówka.

Data: 2010-05-29 23:49:46
Autor: Gotfryd Smolik news
"PINowanie", bylo: Placenie pay pass
On Fri, 28 May 2010, Clegan wrote:

[...]

  Nie zadawaj trudnych pytań ;>

  Od czasu do czasu wtykam się do dyskusji w kontekście sposobu
autoryzacji, właśnie sprawy niedopuszczalności "wypuszczania
karty z ręki" - i praktycznie *nigdy* nie spotykam się ze
zrozumieniem. Przynajmniej powszechnym.
  No, może jeden czy dwa głosy na pluton potępiających takich
zacofanych jak ja :P
  A (przynajmniej odnoszę takie wrażenie) głównym argumentem
oponentów jest to, że "w Polsce tak jest i to jest normalne" :>
  Pic w tym, że przypadek podania terminala klientowi, celem prze-
ciągnięcia karty rzecz jasna, widziałem (w Polsce!) naprawdę
*dawno* temu, a "dwuklawiaturowe" terminale też nie są aż tak
rzadkie, licząc na firmy a nie na sztuki (bo na sztuki hipermarkety
z "pan poda kartę" oczywiście przebijają wszystko), z tym, że
widuję miejscami takie absurdalne rozwiązanie, że szczelina na
kartę jest u sprzedawcy.

  Nie, IMO to nie jest normalne, że większość "okartowanych" uważa,
iż tak jak jest jest "normalnie".
  Pewnie absurd, ale być może jakaś seria przestępstw sprawi że
ktoś w końcu puknie się gdzie trzeba, to widać w .pl normalne
(jak nie ma kolejnej powodzi to też wały wstrzymują dajmy na
to "zieloni", bez katastrofy niczego się "nie da" zrobić
normalnie).

pzdr, Gtofryd

Data: 2010-05-30 02:07:58
Autor: Krzysztof Halasa
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> writes:

[...]

Bo to sa sprawy skomplikowane. Tak naprawde "niewypuszczanie" karty
z reki jest bezpieczne dla sprzedawcy tylko przy transakcjach EMV. To
teraz wez i wytlumacz kasjerom (np. emerytkom zatrudnionym na zlecenie
na miesiac) ze karty EMV klienci moga wkladac sami do czytnika, zas inne
karty trzeba dokladnie ogladac itp.

 Pic w tym, Ĺźe przypadek podania terminala klientowi, celem prze-
ciągnięcia karty rzecz jasna, widziałem (w Polsce!) naprawdę
*dawno* temu,

Bo to patologia - podawac terminal klientowi? Zeby ten uciekl z nim ze
sklepu moze? Albo zeby sobie w nim ponaciskal to i owo :-)
Wiem, w niektorych malych sklepach tak jest, ale klient powinien miec
dostep tylko do czytnika EMV z pinpadem.

a "dwuklawiaturowe" terminale też nie są aż tak
rzadkie, licząc na firmy a nie na sztuki (bo na sztuki hipermarkety
z "pan poda kartę" oczywiście przebijają wszystko),

Niektore hipermarkety maja czytniki z pinpadem. Z tym, ze to nic nie
zmienia.

 Pewnie absurd, ale być moĹźe jakaś seria przestępstw sprawi Ĺźe
ktoś w końcu puknie się gdzie trzeba

Np. jakich? Skimmingu? To niewiele zmienia, jest duzo lepszych okazji do
skimmingu niz taka, w ktorej klient placi karta EMV. Lewych transakcji
EMV? Sprzedawca musialby byc dziwny zeby wierzyc ze to sie uda.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-05-27 20:40:44
Autor: MD
Placenie pay pass
[...]
autoryzyjacym transakcje offline to rewelacja. No, ale >sa tacy, <ciach>

Nie zapominaj, że spora część PP to karty autoryzowane online, czyli czas autoryzacji dość długi. Przeciągnięcie paska jest na prawdę niewiele wolniejsze niż odczekanie aż zapalą się 4 lampki. Zczytanie chipa też nie trwa długo.
Jak widać też Ci wmówili, że za kilka sekund krótszą obsługę (o ile w ogóle krótszą) warto inwestować w system.
A co do wyboru to nie mam, a miał bym tylko wtedy, gdybym mógł płacić paskiem/chipem bez PINu lub PP bez pinu, a tam mam albo pin/podspis albo PP, czyli dwa nieporównywalne sposoby płacenia.
Poza tym adaptacja starego systemu (likwidacja PINu do pewnej kwoty) jest drobiazgiem w porównaniu z wyposażeniem wszystkich punktów w terminal PP. Na prawdę wolę móc zapłacić w każdym punkcie przeciągając kartą bez pinu i bez dopłacania do inwestycji producentów systemu niż czekać aż wszystkie punkty będą miały możliwość obsługi PP
Dodam, że płacąc kartą kredytową często miałem autoryzację offline i tylko podpis mnie opóźniał, ale gdyby do np. 100 czy 200zł można było bez podpisu, to system PP traci na razie sens. Powoli mogą wprowadzać, a nie blokować inne alternatywne metody, aby wcisnąć "nowinkę" technologiczną.
Pozdrawiam
Marcin

Data: 2010-05-27 13:31:44
Autor: MK
Placenie pay pass
On 27 Maj, 20:40, "MD" <tuwysy...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

I co z tego czesc jest autoryzowanych online? Mozesz sobie wybrac
karte, ktora wymaga autoryzacji online i taka ktora nie wymaga. I to
jest super.

Jak widać też Ci wmówili, że za kilka sekund krótszą obsługę (o ile w ogóle
krótszą) warto inwestować w system.

Nic mi nie trzeba wmawiac. Nie interesuje mnie system ja jestem
uzytkownikiem koncowym i interesuje mnie tylko czas... A w czasie gdy
karta paypass dokonam transakcji to mikroprocesorowa dopiero poprosi
mnie o wklepanie PINu.

A co do wyboru to nie mam, a miał bym tylko wtedy, gdybym mógł płacić
paskiem/chipem bez PINu lub PP bez pinu, a tam mam albo pin/podspis albo PP,
czyli dwa nieporównywalne sposoby płacenia.

To moze zapoznaj sie z oferta jaka jest dostepna na rynku. Ja wiem, ze
moge sobie kupic karte, ktora pozwoli mi na weryfikacje za pomoca
podpisu albo PIN, tak samo sa karty wymagajace autoryzacji i takie,
ktore nie wymagaja.

[...]

A jakie to ma znaczenie jak organizacja doplaca do instalacji
czytnika?

[...]

Podpis to jest decyzja akceptanta. Nie musi go brac, podnosi tym tylko
swoje ryzyko fraudu.

MK

Data: 2010-05-27 23:37:49
Autor: MD
Placenie pay pass
[...]

Może nie wyraziłem się jasno - transakcie do np. 100 czy 200zł czy ile tam kto chce mogą być bez PINu. Czyli kupuję, sprzedawca wklepuje kwotę, a ja tylko wkładam kartę na sekundę czy dwie, albo przeciągam w ułamek sekundy czyli system działa szybciej niż PP, a nie wymaga inwestycji.

[...]

A nie zastanawia Cię dlaczego nie masz możliwości "kupienia" karty, która by nie wymagałą pinu ani podpisu, ani nie była kartą PP?

A jakie to ma znaczenie jak organizacja doplaca do >instalacji
czytnika?

Jasne, to nie ma znaczenia, bo to płaci wujek z Ameryki... nie bądź śmieszny, bo jeszcze uwierzę, że nie wiesz, iż Ty czy ja za to płacimy.

Podpis to jest decyzja akceptanta. Nie musi go brac, >podnosi tym tylko
swoje ryzyko fraudu.

Tu się zgodzę, ale wystarczy, aby np. użytkownik deklarował kwotę zwolnienia od tej odpowiedzialności - tak jak np. w przypwadku PP jest to 50zł. Po prostu deklaruję np. 200zł bez PINu i po problemie.

Pozdrawiam
Marcin

Data: 2010-05-27 23:34:20
Autor: MK
Placenie pay pass
On 27 Maj, 23:37, "MD" <tuwysy...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Tyle, ze nikt nie chce ponosic ryzyka fraudu.

A nie zastanawia Cię dlaczego nie masz możliwości "kupienia" karty, która by
nie wymagałą pinu ani podpisu, ani nie była kartą PP?

Karty paskowe niczego nie wymagaja, tloczone tez. Tyle, ze akceptanci
nie chca ponosic ryzyka.

Jasne, to nie ma znaczenia, bo to płaci wujek z Ameryki... nie bądź
śmieszny, bo jeszcze uwierzę, że nie wiesz, iż Ty czy ja za to płacimy.

Sam jestes smieszny, bo nie widzisz mozliwosci zastosowania na szersza
skale, a gdy obroty wzrosna to aklajer, oraganizacja i issuer beda
zarabiac wiecej. Sa miejsca gdzie jest wykonywana masa transakcji o
niskiej wartosci. Tam nie ma zachety do placenia karta, bo transakcja
trwa zbyt dlugo. PP daje mozliwosc wejscia do tych punktow.

Tu się zgodzę, ale wystarczy, aby np. użytkownik deklarował kwotę zwolnienia
od tej odpowiedzialności - tak jak np. w przypwadku PP jest to 50zł. Po
prostu deklaruję np. 200zł bez PINu i po problemie.

Moze sobie deklarowac co chce, bo ustawa mowi cos zupelnie innego, a
dodatkowo zeby sprawdzic deklaracje trzeba polaczyc sie z systemem
issuera, czyli mozna rownie swobodnie przeprowadzic autoryzacje.

MK

Data: 2010-05-27 22:03:46
Autor: Krzysztof Halasa
Placenie pay pass
"MD" <tuwysylac@poczta.onet.pl> writes:

Jak widać też Ci wmówili, że za kilka sekund krótszą obsługę (o ile w ogóle krótszą) warto inwestować w system.

Teoretycznie operacja radiowa powinna byc nawet (niezauwazalnie)
dluzsza.

Powoli mogą wprowadzać, a nie blokować inne alternatywne metody, aby wcisnąć "nowinkę" technologiczną.

Zwolennicy "teorii spiskowych" twierdza, ze to jest potrzebne do
kontroli spoleczenstwa, bramki w metrze itp. Pamietam ze stare karty
kontroli dostepu dzialaly z odleglosci 20+ cm, to pewnie kwestia
parametrow radiowych.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-05-27 21:59:30
Autor: Krzysztof Halasa
Placenie pay pass
MK <macka@interia.pl> writes:

[...]

Bajki stary.
PayPass to nie jest zadne RFID (a w kazdym razie nie w normalnym
znaczeniu tego skrotu), to jest prawie normalna karta EMV z normalnym
procesorem.

To co jest wolne to autoryzacja online, ale ona nie zalezy od stykowosci
karty, tylko od ustawienia jej i terminala. Dokladnie tak samo -
calkowicie offline i bez PINow - moga byc obslugiwane normalne karty
"stykowe".

Uzywales kiedys karty procesorowej innej niz bankowej? "Transakcja" taka
karta trwa ulamek sekundy, niezaleznie od tego, czy wkladasz ja do
czytnika, czy tylko zblizasz do np. anteny.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-05-27 13:23:07
Autor: MK
Placenie pay pass
On 27 Maj, 21:59, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

Bajki stary.
PayPass to nie jest zadne RFID (a w kazdym razie nie w normalnym
znaczeniu tego skrotu), to jest prawie normalna karta EMV z normalnym
procesorem.

A co to ma za znaczenie?

[...]

Nigdy nie widziales jak na terminalu masz komunikat o inicjalizacji
karty?

[...]

A jaka karta bede placil w sklepie? Lojalnosciowa? Uzywam karty
flotowej i tez trzeba poczekac zanim pozwoli na wpisanie PINu.

MK

Data: 2010-05-27 23:40:38
Autor: MD
Placenie pay pass
Nigdy nie widziales jak na terminalu masz komunikat o inicjalizacji
karty?

A niby PP jak zblizasz karte to co innego robi jak nie zczytuje chipa? Zczytanie stykiem czy bez styku to róznica milisekund i to na korzysc stykowej formy przekzu danych.
Pozdrawiam
Marcin

Data: 2010-05-27 23:35:56
Autor: MK
Placenie pay pass
On 27 Maj, 23:40, "MD" <tuwysy...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

A niby PP jak zblizasz karte to co innego robi jak nie zczytuje chipa?
Zczytanie stykiem czy bez styku to róznica milisekund i to na korzysc

Niestety tak nie jest, bo zanim na pinpadzie mam prosbe o wpisanie
pinu to pp juz dawno mam zaplacone.

MK

Data: 2010-05-28 06:39:53
Autor: xbartx
Placenie pay pass
Dnia Thu, 27 May 2010 23:35:56 -0700, MK napisał(a):

Niestety tak nie jest, bo zanim na pinpadzie mam prosbe o wpisanie pinu
to pp juz dawno mam zaplacone.

Płacenie pp mimo swojej względnej szybkości i łatwości jedną zasadniczą wadę. Jeżeli nie możemy wyciągnąć naszej złoto-platynowej karty czarnej jak smoła z mega superaśnym zdjęciem, to na cholera nam ten cały paypass ;)

--
xbartx

Data: 2010-05-27 23:48:25
Autor: MK
Placenie pay pass
On 28 Maj, 08:39, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

[...]

Ale mozesz wyciagnac swojego super dizajnerskiego iPhona albo HTC ;).
Nie wiem czy na rynku sa juz dostepne zagarki MC z paypassem ale to
moze byc hit ;).

MK

Data: 2010-05-28 06:53:05
Autor: xbartx
Placenie pay pass
Dnia Thu, 27 May 2010 23:48:25 -0700, MK napisał(a):

Ale mozesz wyciagnac swojego super dizajnerskiego iPhona albo HTC ;).
Nie wiem czy na rynku sa juz dostepne zagarki MC z paypassem ale to moze
byc hit ;).

No wiesz ajfona, to już niedługo każdy będzie mógł mieć. Do tego każdy wygląda tak samo, no chyba że jakaś właśnie wersja gold-platinium-
diament, to tak. Zegarek to już lepiej, to będzie można przez jakiś czas się wozić, dopóki nie będzie można kupić z chin takiego z 7 melodyjkami i paypassem ;)

--
xbartx

Data: 2010-05-28 08:55:08
Autor: Kamil Jońca
Placenie pay pass
MK <macka@interia.pl> writes:

[..]

Ale mozesz wyciagnac swojego super dizajnerskiego iPhona albo HTC ;).
Nie wiem czy na rynku sa juz dostepne zagarki MC z paypassem ale to
moze byc hit ;).

http://www.bankier.pl/wiadomosc/-2060081.html

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Anyone can make an omelet with eggs.  The trick is to make one with none.

Data: 2010-05-28 09:56:56
Autor: Piotr Galka
Placenie pay pass

Uzytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci news:741d9381-9cd9-4f2a-875b-e5b7d3fa2893q8g2000vbm.googlegroups.com...

> [...]
> stykowej formy przekzu danych.

Niestety tak nie jest, bo zanim na pinpadzie mam prosbe o wpisanie

Róznica techniczna miedzy karta z procesorem a PP to tylko sposób komunikacji procesora w karcie z czytnikiem.
Przy kontakcie stykowym:
- zasilenie procesora w karcie nastepuje natychmiast.
- nie ma problemu z komunikacja z szybkoscia rzedu 5Mbps (Mega bitów na sekunde) i to w obie strony jednoczesnie.
- nie ma problemu z wydajnoscia procesora bo nic nie stoi na przeszkodzie aby sobie pobral 200mA czy wiecej.
Przy kontakcie zblizeniowym:
- zasilenie procesora w karcie wymaga zgromadzenia energii z pola wytwarzanego przez czytnik - kilka ms, chyba, ze karty PP maja baterie, ale nie przypuszczam,
- nie wiem jaki jest standard radiowy, ale jesli najpopularniejszy obecnie 13,56MHz to predkosc komunikacji jest rzedu 10kbps (czytnik->karta) (500 razy wolniej) i 100kbps (karta -> czytnik) (50 razy wolniej),
- trzeba sie bardzo ograniczac z poborem mocy przez procesor (mysle ze kilka mA to góra).

Pobór mocy przez procesor przeklada sie mniej wiecej liniowo na jego mozliwosci obliczeniowe (szybkosc wykonania algorytmów kryptograficznych).
Przypuszczam, ze wlasnie ograniczenia dostepnej mocy obliczeniowej prawdopodobnie sklonily autorów Mifare do przyjecia prostrzych algorytmów i ufanie, ze ich utajnienie cos da (zaden system kryptograficzny bazujacy na tajnosci algorytmów nie sprawdzil sie w historii) no i stalo sie powodem kompromitacji Mifare.

Podsumowujac.
1. To, ze prosba o pin pojawia sie po tak dlugim czasie na pewno nie wynika z wolniejszego dzialania karty z procesorem niz PP.
2. Gdyby PP wymagalo PINu prosba pojawila by sie na pewno pózniej (moze o kilkanascie ms).
3. Mam watpliwosci co do kryptograficznego bezpieczenstwa PP.
P.G.

Data: 2010-05-28 06:33:39
Autor: xbartx
Placenie pay pass
Dnia Wed, 26 May 2010 12:17:11 -0700, Clegan napisał(a):

Na co komu paypass ?

Kiedyś w erze gotówki/czeków też pewnie mówili na co komu karta? Tak to już jest, po prostu ewolucja - czy tego chcemy czy nie. Za jakiś czas powoli zacznie znikać paypass, bo będziemy płacić telefonem, odciskiem palca albo chipem zaszytym gdzieś pod skórą i też pewnie będziemy się dziwić ;)

--
xbartx

Data: 2010-05-28 09:56:03
Autor: Marx
Placenie pay pass
A jak z bezpieczenstwem PP?
Marx

Data: 2010-05-26 21:07:35
Autor: Krzysztof Halasa
Placenie pay pass
Rezydent <rezydencja1@gazeta.pl> writes:

[...]

Dokladnie to samo mozna zrobic z normalna karta procesorowa.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-05-26 21:19:46
Autor: krzysztofsf
Placenie pay pass
Krzysztof Halasa pisze:
[...]

I bezpieczniej - bo mozna by sobie do takich platnosci wybrac karte z wlasnym, bezpiecznym limitem zakupow, a nie narzuconym przez emitentow pay-pass.

Data: 2010-05-26 23:38:52
Autor: ls
Placenie pay pass
On 26 Maj, 20:31, Rezydent wrote:
[...]

Będzie, będzie, nie martw się.
Minie tylko trochę czasu, zanim się upowszechni.
Ja i tak się cieszę z takiego wynalazku, jak KK z cashbackiem (dali by
terminale w warzywniakach/kioskach), akurat paypass jakoś mnie nie
podnieca ;)
--
pozdr.
ls