"Płacenie podatków nic nie daje"

Data: 2018-05-28 02:56:08
Autor: Bolko
"Płacenie podatków nic nie daje"
Tak mi powiedział gość który ma firmę budowlaną zajmującą się budowaniem:
dróg.
I to nie małą.

Data: 2018-05-28 14:04:01
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-05-28 o 11:56, Bolko pisze:
Tak mi powiedział gość który ma firmę budowlaną zajmującą się budowaniem:
dróg.
I to nie małą.

To oczywiste, bo podatek to świadczenie nieekwiwalentne.

--
Liwiusz

Data: 2018-05-28 05:21:40
Autor: Bolko
W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 14:04:03 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
> dróg.
> I to nie małą.
> To oczywiste, bo podatek to świadczenie nieekwiwalentne.

Możesz jaśniej, bo aż sprawdziłem definicje i nadal nie rozumiem "to oczywiste" w tym przypadku.
Gdyby to była pani kwiaciarka czy mechanik jestem gotów się zgodzić.
Ale w tym przypadku?

Data: 2018-05-28 14:24:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-05-28 o 14:21, Bolko pisze:
[...]

To, że za podatki państwo nie gwarantuje żadnego świadczenia zwrotnego.

"Podatek jest powszechnym, nieodpłatnym, przymusowym, pieniężnym oraz bezzwrotnym świadczeniem o charakterze ogólnym, które jest nakładane jednostronnie przez związek publicznoprawny."

--
Liwiusz

Data: 2018-06-03 21:31:43
Autor: FEniks
W dniu 28.05.2018 o 14:24, Liwiusz pisze:
[...]

Jednakowoż drogi buduje się chyba za pieniądze podatników?

Ewa

Data: 2018-06-04 01:18:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-06-03 o 21:31, FEniks pisze:

Jednakowoż drogi buduje się chyba za pieniądze podatników?

Na pewno nie wszystkie. No i mogłoby nie budować żadnych, co nijak nie pomniejszałoby zasadności prawnej pobierania podatków.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-08 15:38:45
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pf1t03$j0r$4@node2.news.atman.pl...
[...]

W zasadzie masz racje.
Co prawda byl taki jeden, co chcial pobierac podatki od/na autostrady bez ich budowania, tylko przerznal kolejne wybory.

No i troche przez niego, a troche przez nas samych, zostalismy z drogimi drogami budowanymi za prywatne pieniadze.
Tzn tylko kilkoma.

A jego poprzednicy i nastepcy ... ciszej siedzieli, ale nie wstydzili sie brac podatkow i drog nie budowac :-)

J.

Data: 2019-02-26 18:34:48
Autor: ń
"Płacenie podatków nic nie daje"
Przypomnij który, bo tylu pajaców już było...

-- -- -
byl taki jeden, co chcial pobierac podatki od/na autostrady bez ich budowania, tylko przerznal kolejne wybory.

Data: 2019-02-27 11:37:52
Autor: J.F.
"Płacenie podatków nic nie daje"
Pol sie nazywal, Marek.

Przy czym ... jakby mu sie udalo, to moze mielibysmy tanie winietki, zamiast drogich autostrad.

I nie wiadomo - ganic jego za zbytnia pazernosc, czy ganic spoleczenstwo za zbytnia uleglosc, czy ganic poslow za brak pomyslunku ....

A tak swoja droga - co porabial od 1995 ?
Na emeryture za wczesnie, partia go utrzymywala, czy koledzy w jakiejs spolce posadzili ?

J.