Płacili za miejsce na listach? "Byłam za biedna"

Data: 2011-09-11 21:10:18
Autor: Przemysław W
Płacili za miejsce na listach? "Byłam za biedna"
 udziałem Pawła Kowala odbyła się w Olsztynie konwencja wyborcza partii Polska Jest Najważniejsza, podczas której przedstawiono kandydatów na posłów w okręgu olsztyńskim i elbląskim. Podczas konwencji doszło do małego skandalu. Jedna z działaczek "Solidarności" zarzuciła członkom PJN, że kazali jej zapłacić 10 tysięcy złotych za miejsce na liście, jednak kobieta musiała odmówić, bo jak stwierdziła "była za biedna".

Listę PJN otwiera w Olsztynie przedsiębiorca i rolnik z podolsztyńskiej miejscowości Jonkowo Dariusz Porębski, drugi jest kętrzynianin Paweł Musiał, trzecia Urszula Krakowiak.

Szef regionalnych struktur PJN w Olsztynie Tomasz Owsianik przyznał, że partia ta liczy na zdobycie w tym okręgu 10 tys. głosów, co dałoby jej mandat sejmowy.

W Elblągu listę otwiera Edward Pukin, który przedstawił siebie jako "elbląskiego pioniera". Drugi jest Adam Świergolski, nauczyciel z powiatu iławskiego, trzeci Tadeusz Kościuk.

W obu okręgach PJN nie wystawia kandydatów do Senatu. Owsianik przyznał, że nie zdecydowano jeszcze o udzieleniu poparcia jakiemukolwiek kandydatowi do tej izby z innych ugrupowań.

- W warmińsko-mazurskim w PJN mamy już ponad 100 osób, mamy już biuro. Za chwilę będziemy opracowywać strategię kampanii w terenie - poinformował Owsianik. Obecni na konwencji działacze PJN w przerwie obrad wysyłali do premiera przygotowane wcześniej kartki pocztowe z pytaniem, czy po wyborach podniesie podatki.

Paweł Kowal na konferencji prasowej dziękował wszystkim kandydatom, którzy "zdecydowali się z PJN pójść w pionierską drogę, którą pewnie po latach będziemy mile wspominać".

- Jesteśmy pewni siebie, czujemy się silni poparciem tych osób, które podpisywały nam listy. Jedna pani, która taki podpis złożyła ma 100 lat - podkreślał Paweł Kowal.

Podczas konferencji prasowej PJN doszło do incydentu z udziałem znanej w Olsztynie działaczki "Solidarności" Anny Niszczak, która poinformowała Kowala, że była zainteresowana startem w wyborach z list tej partii, ale zrezygnowała, ponieważ Owsianik miał jej powiedzieć, że będzie musiała zapłacić za miejsce na liście 10 tys. zł. - Odmówiłam, bo jestem biedna - podkreśliła Niszczak i dodała, że jeśli jej nie wierzą, mogą ją pozwać do sądu.

Owsianik publicznie zaprzeczył, by składał Niszczak takie propozycje, a Paweł Kowal podkreślił, że "wPolsce nie ma takiej możliwości prawnej".

- Jeśli pani może wpłacić choćby 2 zł, to dobrze. My nie bierzemy pieniędzy publicznych. Ja sam ze swoich środków co miesiąc wpłacam na nasz komitet wyborczy, a ludzie, którzy startują w wyborach rzeczywiście starają się pozyskać więcej pieniędzy, ale wymogów żadnych nie ma - uciął Kowal.

http://wybory.onet.pl/parlamentarne-2011/aktualnosci/placili-za-miejsce-na-listach-bylam-za-biedna,1,4845655,aktualnosc.html

Nie ma się co dziwić. W końcu praktykowali w picie.

Przemek

--

"Oświadczam, że w dniu 16.08.2011 podczas konferencji prasowej (...) rozpowszechniłem nieprawdziwe informacje..." - tak zaczynają się sprostowania opublikowane przez Adama Hofmana i Tomasza Porębę. Politycy PiS przyznają w nich, że mówili nieprawdę twierdząc, iżPlatforma Obywatelska ma bądź to 'zerowy udział' w niektórych inwestycjach bądź "nie brała w nich udziału" bądź 'ograniczała na nie fundusze".

Data: 2011-09-12 08:15:47
Autor: cytryna
[...]

ciach

W Elblągu listę otwiera Edward Pukin, który przedstawił siebie jako

"elbląskiego pioniera". Drugi jest Adam Świergolski, nauczyciel z powiatu

iławskiego, trzeci Tadeusz Kościuk.

Przemek

A GWno donosiło, że ten Kościuk się powiesił w celi. Czyżby zmartwychwstanie nad korytem z błogosławieństwem apostołów z Czerskiej?

Data: 2011-09-12 08:40:58
Autor: Przemysław W
Płacili za miejsce na listach? "Byłam za biedna"

Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał

A GWno donosiło, że ten Kościuk się powiesił w celi.

W waszym dzienniku sekciarz napisał, że niejednemu psu Burek.

Przemek