Płacz i zgrzytanie zębów...

Data: 2020-06-03 17:50:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...
[
 - Mamo, mamo... Dzieci nie chcą się ze na bawić...
 - Zabierz zabawki i idź do innej piaskownicy...
 - Do jakiej?
 - Choćby do tej:
    https://proline.pl/?n=kompendium-wiedzy-led-odpowiedzi-na-najczesciej-zadawane-pytania
   Tam są także stałonapięciowe...
 - I impulsywne...
 - Impulsowe...
 - Tam nie ma zabawek z ujemną rezystancją...
 - Ale są czerwone LEDki, którymi bawiłeś się jako kilkulatek...
 - W ich piaskownicy jasność LEDek nie zależy od temperatury...
 - Ale w życiu zależy:
    https://youtu.be/PWV_c-57Iiw?t=226
 - Chcę się bawić!!! Nie chcę życia!!!
 - Z tymi dziećmi nie ma zabawy bez ćpania narkotyków czy innych klejów...
]

Sorry, ale powalają mnie Wasze wypowiedzi...
Jeśli chcecie ze mną rozmawiać o: energii, mocy, silnikach,
LEDkach -- chyba wcześniej zasięgnijcie języka...

25 i 23 różnią się nie którymś miejscem po przecinku, lecz miejscem przed
przecinkiem. Ciekawe, czy taki ktoś spodziewając się wydania mu 25 zł reszty
zadowoli się odebraniem 23 złotych. Nie trzeba wielkich kalkulatorów, by
wiedzieć, że zmniejszenie prądu do połowy z jednoczesnym zmniejszeniem
napięcia z 12 V do 11 V da ~23 W z 50 W -- oszacowałem to w pamięci,
w locie tak zwanym, bez świadomych kalkulacji... Kalkulatorem podparłem
się, aby wykazać, że to naprawdę ~23 W... Ktoś obeznany z elektroniką
kalkuluje to podświadomie! (nie jestem ani elektrykiem, ani elektronikiem,
ale osobiście znam i elektryków i elektroników)

Przewodniki mają dodatnią rezystancję, nadprzewodniki mają zerową lub bardzo
małą. O ujemnej REZYSTANCJI słyszę po raz pierwszy w życiu, zaś w typowym
silniku elektrycznym do głosu dochodzi IMPEDANCJA, nie rezystancja...

Co do jednego zgoda -- warto szanować autorytety, nie zaś pseudoautorytety.

-=-

Bez zbadania, nie wiem, jakie zasilacze zostały zastosowane w wiadomych
oprawach, więc i nie będę niczego zakładał z góry, bo mnie zależy na
jasnym, lecz ściemnialnym oświetleniu, nie na pustych rozważaniach
teoretycznych odkrywających prawdy typu: ,,nie ma jasności bez elektryczności''...

Kończę swój udział w wiadomej rozmowie -- chyba, że ktoś wie, co znajduje się
wewnątrz tych opraw. (jakie LEDki, jakie zasilacze, jakie plastyki -- czy można
to zamontować pod okapem kuchennym, 3/4 metra nad palikami gazowymi...)

-=-

W Chinach są całe masy ściemnialnych LEDek włączanych/sterowanych machnięciem ręki...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-06-03 18:32:53
Autor: Paweł Pawłowicz
Płacz i zgrzytanie zębów...
[
[...]

Super! Może wreszcie wylądujesz w KF i będzie spokój :-)

P.P.

Data: 2020-06-03 18:47:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...

"Paweł Pawłowicz" 5ed7d0b6$0$17355$65785112@news.neostrada.pl

Super! Może wreszcie wylądujesz w KF i będzie spokój :-)

Nawet jeśli wyląduję:
 - Biecek nie wyląduje
 - genetyka nie wyląduje
   (zanim urodziłem się, wiedziano,
   że X ulega dezaktywacji)
 - różowy nie będzie zwykłym kolorem,
   lecz zlepkiem wszystkich kolorów...

Expierdom takim jak Ty ulży, ale ogólnie świat na tym nie
ucierpi... Pogadaj może z Animką -- o kolorach i nie tylko...

Mnie naprawdę te kolorowe rozmowy zjadły zbyt dużo czasu...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-06-03 22:46:11
Autor: Uzytkownik
Płacz i zgrzytanie zębów...
[
[...]

Tak w ogóle to o co Ci chodzi?

Jakoś tak jak czytam Twoje wypociny to mam wrażenie, że piszesz to pod wpływem prochów zmieszanych z burbonem.

Jeżeli chcesz podyskutować i czegoś się dowiedzieć to radzę zadawać pytania zwięźle i bez zbędnej beletrystyki.

Spróbuj napisać o co Ci chodzi w maksymalnie 3-4 byle nie za długich zdaniach.

Data: 2020-06-04 00:11:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...

"Uzytkownik" 5ed80c0c$0$503$65785112@news.neostrada.pl

Tak w ogóle to o co Ci chodzi?

O coś takiego:
    https://youtu.be/73KIi9C63hc?t=1053
lub takiego:
    http://robotykadlapoczatkujacych.pl/wp-content/uploads/2014/07/d3.jpg

Jakoś tak jak czytam Twoje wypociny to mam wrażenie,

Wrażenia mylą, ale to już opisywaliśmy w innych (kolorowych)
wątkach... Chwila odpoczynku od grupy -- i mam, co chcę...

Jeżeli chcesz podyskutować

Tu nie mam z kim...

i czegoś się dowiedzieć

Dowiedziałem się, czego chciałem w chwil kilka...

Spróbuj napisać o co Ci chodzi w maksymalnie 3-4 byle nie za długich zdaniach.

Odsyłam do podstawówki -- tam uczą czytania...

-=-

    Szukałem sterowania LEDkami. <-- jedno krótkie zdanie
    Szukałem zasilacza, który mógłbym wstawić w miejsce zastanego. <-- drugie krótkie zdanie
    Szukałem tanich, jasnych, ściemnialnych LEDek oświetleniowych. <-- trzecie krótkie zdanie

Wiesz, ile czasu kosztowało mnie znalezienie odpowiedzi
w necie? -- ~7 razy mniej, niż napisanie tego postu,
którego celem jest ukazanie mONdrości grupowej...
(mądrości ludzi, którzy na ten temat wiedzą tyle, co ja)

Raptem jeden JF wiedział, że stabilizacja prądu
nie jest kosztowna, choć gotowca nie podał...

-=-

Mając kupione LEDki + podmieniony zasilacz
z potencjometrem, mamy to, czego szukałem...

Prosto, tanio, skutecznie. Trzeba tylko wiedzieć, jak taki
zasilacz pracuje (mówi o tym film) i jak jest zbudowany
(trzeba mieć jakąś praktykę), aby ,,dyskutować'' i radzić...

Trzeba też ten zasilacz zbudować, a do tego zbudowania trzeba
znać budowę ,,opraw''... Być może jest tak, jak piszę JF:
  12 V, 3 LEDki+rezystor
Być może jest jakoś inaczej! Może jest nietypowe napięcie,
bo i po co miałoby być 12 V w kompaktowych oprawach?

Trochę można teraz pozgadywać -- wiadomo (chyba wiadomo) ile
jest LEDek w oprawie i jaką oprawy mają moc w watach, choć
nie wiadomo, czy to moc samych LEDek, czy kompletu...

Jeśli to jednowatowe LEDki -- jest ich 50 na 150 cm.
(idąc w przeciwna stronę -- wiemy, jakie mniej więcej są)

Epistar -- trzeba zobaczyć, co produkuje...
Być może nie produkuje zbyt wielu odmian...

Przy dobrych wiatrach -- zasilacz można wykonać w ciemno!
(lub choćby wykonać szkielet, który łatwo uzupełnić...)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-06-04 08:07:59
Autor: Uzytkownik
Płacz i zgrzytanie zębów...
Tak w ogóle to o co Ci chodzi?

O coś takiego:
   https://youtu.be/73KIi9C63hc?t=1053

Chodzi Ci o POWER LED czy też o taki fajny zasilacz z regulacją prądu?

lub takiego:
http://robotykadlapoczatkujacych.pl/wp-content/uploads/2014/07/d3.jpg

W związku z tym, jaki masz problem?

Chcesz, żeby Ci to ktoś polutował, zasponsorował, a może wytłumaczył co to jest "regulowane, analogowe źródło prądowe" i jak działa?

W Twoich wątkach zauważyłem, że dużo już Ci koledzy wytłumaczyli, ale widzę, że nie bardzo łapiesz o co chodzi i do tego jeszcze się obrażasz na nich, że tego nie rozumiesz.

Postaram się więc w miarę zwięźle opisać i wytłumaczyć.

Nie każde źródło światła LED daje się regulować. Jeżeli dana "żarówka" LED ma wbudowaną przetwornicę to w większości przypadków zapomnij o regulowaniu natężenia oświetlenia. Takie "żarówki" LED potrafią pracować w bardzo szerokim zakresie napięcia zasilającego np. od 80 do 260V nie zmieniając przy tym natężenia światła. Wszystko przez to, że przetwornica zasilająca pracuje jako źródło stałoprądowe. Wstawianie jakichkolwiek rezystorów mija się z celem, bo raz, że nie wpłynie to na jasność świecenia, a po drugie musiałbyś użyć rezystora o dużej mocy.

Są jednak w sprzedaży "żarówki" LED przystosowane do regulacji, ale one są zbudowane inaczej. Wewnątrz jeżeli jest przetwornica to ona po prostu reaguje zmianą wartości prądu zasilającego LED-y na szerokość wypełnienia sinusoidy. https://beasthackerz.ru/pl/wi-fi-lokalnaya-set/kak-sdelat-prostoi-regulyator-napryazheniya-220v-regulyator-peremennogo.html regulatora fazowego (ściemniacza). Tutaj podłączanie rezystora w szereg także nic nie da, bo w przetwornicy jest elektronika, która reaguje na szerokość wypełnienia.

Kolejnym rodzajem "żarówek" LED są takie, które nie mają przetwornicy, a tylko mają rezystory ograniczające wartość prądu. Te także daje się regulować, ale regulacja jest bardzo nieliniowa. Wstawianie rezystorów zmieni natężenie światła, ale w rezystorze będzie się wydzielała duża moc strat. Podobnie też będzie z analogowym regulowanym źródłem prądowym, które wskazałeś

http://robotykadlapoczatkujacych.pl/wp-content/uploads/2014/07/d3.jpg

Tutaj w tranzystorze T1 oraz rezystorze R1 będzie się wydzielała duża ilość energii w postaci ciepła. Taka regulacja poziomu oświetlenia jest nieefektywna, bo nie ogranicza zużycia energii elektrycznej.

Jedynym sensownym sposobem regulacji natężenia oświetlenia LED jest regulacja fazowa lub regulacja PWM. Tylko takie sposoby regulacji oświetlenia LED dają oszczędności, ponieważ moc strat w elementach ograniczających moc LED-a jest ograniczona do minimum.

Jeżeli zaś chodzi o POWER LED to zazwyczaj nie mają one żadnych rezystorów, choć są też wyposażone w ogranicznik prądowy. Jak podłączysz wprost do wydajnego zasilacza, którego napięcie będzie wyższe od napięcia walencyjnego LED-a to po prostu błyśnie tylko raz i się spali. Tutaj musisz użyć po pierwsze źródła stałoprądowego do zasilania takiego LED-a, a regulatora PWM do regulacji natężenia światła. Można też użyć normalnego zasilacza oraz rezystora ograniczającego prąd, ale w rezystorze będzie wydzielana moc w postaci ciepła. Tym większa im większe będzie napięcie zasilające. Aby ograniczyć w tym rezystorze moc strat należy dobrać zasilacz o napięciu jak najmniejszym, ale oczywiście większym od napięcia walencyjnego LED-a. Aby cokolwiek zdziałać z takimi LED-ami to trzeba znać konkretne parametry. Te, które nie mają żadnego rezystora ani żadnej elektroniki mają napięcia zasilania rzędu 3-4V.

Tylko nie bardzo rozumiem po co chcesz wyważać otwarte drzwi skoro można kupić gotowe regulatory/sterowniki PWM do LED-ów za grosze? Taniej niż koszt elementów elektronicznych, które trzeba by było kupić do samodzielnego zmontowania.

Pierwsze z brzegu: https://www.akb-poland.com/sciemniacz-led-manualny-96w.html?adgroupid=79133092024?network=g?creativ=357812442215?position=&gclid=EAIaIQobChMIyvOT4brn6QIVw8wYCh1vfwx7EAQYASABEgKT3fD_BwE

https://pl.aliexpress.com/item/32842135081.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Gploogle_7_shopping&aff_atform=google&aff_short_key=UneMJZVf&&albagn=888888&albcp=6459808507&albag=76872920869&trgt=539263010115&crea=pl32842135081&netw=u&device=c&albpg=539263010115&albpd=pl32842135081&gclid=EAIaIQobChMIiant4Lvn6QIVjE8YCh16FQcgEAQYBSABEgKOC_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Jeżeli chcesz podyskutować

Tu nie mam z kim...

Może złą grupę wybrałeś. Pytałeś na grupie pl.misc.psychiatria?

Odsyłam do podstawówki -- tam uczą czytania...

Pisania także. Polecam.

Data: 2020-06-04 15:14:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...

"Uzytkownik" 5ed88fb7$0$548$65785112@news.neostrada.pl

W związku z tym, jaki masz problem?

Miałem -- szukałem taniego zasilacza.

Chcesz, żeby Ci to ktoś polutował,

Nie -- mam aż dwie lutownice...

zasponsorował,

Nie -- teraz jest walka o spadek przychodów...

a może wytłumaczył co

Wytłumaczono aż nazbyt starannie...

to jest "regulowane, analogowe źródło prądowe" i jak działa?

W Twoich wątkach zauważyłem, że dużo już Ci koledzy wytłumaczyli,

Koledzy z grup czy koledzy z filmów?
Koledzy z grup wytłumaczyli -- że nie mają pojęcia o zasilaczach...
Jedynie JF zauważył, że zasilacz stałoprądowy jest (czy może być)
tani, więc chyba JF coś wiedział... Koledzy spoza grup wytłumaczyli
aż zbyt starannie, jak wygląda taki zasilacz i jak dobrać odpowiednie
wartości... JF podpowiedział, jak mogą być zbudowane/zorganizowane taśmy...

ale widzę, że nie bardzo łapiesz o co chodzi

Ależ wiem -- koledzy z grup nie są elektronikami.
[też nie jestem, ale nie udaję elektronika]

i do tego jeszcze się obrażasz

Odpowiadasz na mój post, ale chyba piszesz nie do mnie?

na nich, że tego nie rozumiesz.

Ależ rozumiem -- nie każdy jest elektronikiem.

Postaram się więc w miarę zwięźle opisać i wytłumaczyć.

Po co? -- przecież rozumiem, że nie każdy może być elektronikiem.

-=-

Reszty nie czytam -- bo szkoda mi czasu.
Mam masę zaległości powstałych w kolorowym efekcie
wdania się w niepotrzebne tłumaczenia okołogenetyczne...
[dlatego  od razu łapię film, na którym prelegent zastrzega, że kolorowo nie będzie!]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-06-04 14:26:57
Autor: Queequeg
Płacz i zgrzytanie zębów...
In pl.misc.elektronika Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Reszty nie czytam -- bo szkoda mi czasu.

Zadajesz pytanie na grupie, ktoś poświęca swój prywatny czas, żeby ci odpowiedzieć, a ty stwierdzasz, że szkoda ci czasu na czytanie?

Dawno nie spotkałem się na grupach z takim chamstwem.

--
W akademiku w pokoju studenckim trwa impreza. Biesiadnicy
raz po raz wznosza toast:

Data: 2020-06-04 16:53:38
Autor: Uncle Pete
Płacz i zgrzytanie zębów...
On 2020-06-04 16:26, Queequeg wrote:
[...]

Ja już się poddałem - próbowałem niedawno gościowi pomóc, ale w końcu w chamskiej formie stwierdził, że na niczym się nie znam. Chyba ma jakiś problem z własnym ego.

Data: 2020-06-04 17:22:17
Autor: Adam
Płacz i zgrzytanie zębów...
W dniu 2020-06-04 o 16:26, Queequeg pisze:
[...]

Zwłaszcza, że dalej wszystko zostało dokładnie opisane, wraz z linkiem do zasilacza.

To nawet trudno skomentować :(

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-06-05 00:26:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...

"Adam" rbb3j7$99u$1$Adam@news.chmurka.net

Zwłaszcza, że dalej wszystko zostało dokładnie opisane, wraz z linkiem do zasilacza.

To ***ja*** dałem link do zasilacza!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-06-05 12:59:42
Autor: Adam
Płacz i zgrzytanie zębów...

"Adam" rbb3j7$99u$1$Adam@news.chmurka.net

Zwłaszcza, że dalej wszystko zostało dokładnie opisane, wraz z linkiem do zasilacza.

To ***ja*** dałem link do zasilacza!

To jeszcze Cię schizofrenia dopadła? ;)

Data: 2020-06-07 13:03:55
Autor: Adam
Płacz i zgrzytanie zębów...

"Adam" rbd8is$khh$1$Adam@news.chmurka.net

> Pierwsze z brzegu:

> [...]

To coś wg Ciebie co stabilizuje? -- napięcie czy natężenie?

A dlaczego mnie o to pytasz?
Masz w opisie: PWM. Do listw z diodami. Co więcej potrzebujesz? Już tu wielokrotnie miałeś informacje, że LEDa nie traktuje się (ani nie liczy) jak opornika, oraz że LED zasila się prądowo, a nie napięciowo.

Jeśli potrzebujesz coś lepszego, do ściemnialnych "żarówek" LED (oraz tradycyjnych, wolframowych), to np. takie coś:

https://www.ospel.pl/sites/all/pliki/do_pobrania/instrukcje/sciemniacz_uniwersalny.pdf

Przyciskowo-obrotowy, "obrabiający" zbocze narastające lub opadające (tryb LT/LE), z dodatkową regulacją min/max oraz czasu timera.

U Ospela są to modele z oznaczeniem ŁP-8xL2, gdzie x to seria.

Więcej Ci tutaj nie będę odpowiadał, naraziłeś się już wielu ludziom.
Dostałeś dużo odpowiedzi, m.in. od ludzi, którzy projektują układy elektroniczne, to ich nazywałeś głupkami. Przyczepiałeś się do słów, nie patrząc na ich kontekst. Dostawałeś dość duże i wyczerpujące objaśnienia, to je ignorowałeś.
Wcześniej nie byłeś taki.
Zastanów się nad tym.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-06-07 17:34:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...

"Adam" rbihir$rtt$1$Adam@news.chmurka.net

[...]

Bo Ty pokazałeś ten link.

Masz w opisie: PWM. Do listw z diodami. Co więcej potrzebujesz?

Twojej odpowiedzi.

Już tu wielokrotnie miałeś informacje, że LEDa nie traktuje się (ani nie liczy) jak opornika, oraz że LED zasila się prądowo, a nie napięciowo.

Odpowiedz na pytanie:
 - co stabilizuje ten (pokazany przez Ciebie) zasilacz?
     lub
 - podaj charakterystykę tego zasilacza.

i odpowiedz, do zasilania czego ten (pokazany przez Ciebie linkiem) zasilacz jest dobry:
 - do przeciętnych taśm?
 - do wiadomych oprawczyń?
 - do żarówek wolframowych?

Jeśli potrzebujesz coś lepszego, do ściemnialnych "żarówek" LED (oraz tradycyjnych, wolframowych), to np. takie coś:

Wolframowych nie chcę -- są za ciężkie.

[...]

Zatrzymajmy się na razie na tym, do którego dałeś link.

Więcej Ci tutaj nie będę odpowiadał, naraziłeś się już wielu ludziom.

Tak bywa...

Dostałeś dużo odpowiedzi, m.in. od ludzi, którzy projektują układy elektroniczne, to ich nazywałeś głupkami.

W którym poście nazwałem kogoś głupkiem?

Przyczepiałeś się do słów,

Do jakich słów?

nie patrząc na ich kontekst. Dostawałeś dość duże i wyczerpujące objaśnienia, to je ignorowałeś.

Byłem zainteresowany możliwością ściemniania oprawczyń:
    https://allegro.pl/oferta/natynkowa-lampa-led-120cm-do-garazu-jak-swietlowka-8109645952

Wcześniej nie byłeś taki.

Owszem -- wcześniej chciałem kupić bulby...

Zastanów się nad tym.

Zastanawiam nieustannie -- chciałem kupić bulby:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb88aa7$0$524$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    >    https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-led-24w-2750lm-170w-ccd-luminova-7650090922?fromVariant=7258190382
    >    24 W 2250 ciepłych lumenów za 12,99 pln
    > jest chyba najjaśniej, ale z błędem:
    >    https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-led-20w-2250lm-130w-ciepla-ccd-kula-7258190382?fromVariant=7650090922
    >    20 W 2250 ciepłych lumenów za 7,99 pln

    >    https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-led-22w-2200lm-ciepla-ccd-luminova-7205899882?fromVariant=7258190382
    >    22 W 2200 ciepłych lumenów za 8,99 pln
    > którego sklep nie chce wyjaśnić [wyjaśnić nawet bardzo jasnym i LEDkami] pomimo dwóch mych pytań...

ale sprzedawca nie chciał dać odpowiedzi:

    > którego sklep nie chce wyjaśnić [wyjaśnić nawet bardzo jasnym i LEDkami] pomimo dwóch mych pytań...

a ktoś z grupy:

    "ToMasz" r9dh86$u37$1@dont-email.me

    > inne rozwiązanie Twojego problemu (i innych starszych ludzi z coraz

zaproponował coś na kształt taśm lub oprawczyń, co ja uznałem za bardzo dobrą podpowiedź!
[jedną z niewielu dobrych w tych kolorowych postach]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-06-04 20:39:21
Autor: Jarosław Sokołowski
Płacz i zgrzytanie zębów...
Queequeg napisał:

[...]

Przecież facet niezmiennie robi to samo niemal od początku istnienia
polskiego Usenetu. Nadziei, że się zmieni, nie ma żadnej. Zajrzałem do
swoich logów -- wpuściłem do kaefa 13 lat temu. No, faktycznie dawno.
Zdążyłem zapomnieć, że taki istnieje, a tu taka niespodzianka -- tyle
osób dało się nabrać.

--
Jarek

Data: 2020-06-04 19:24:04
Autor: Krzysztof Gajdemski
[OT] Re: Płacz i zgrzytanie zębów...
Jest Thu, 4 Jun 2020 20:39:21 +0200, Jarosław Sokołowski pisze:
Queequeg napisał:
[...]

I po zabawie.

[...]

Wg moich prywatnych statystyk to najstarszy, ciągle aktywny troll[1]
w polskim Usenecie. Chyba, że gdzieś na niszowych grupach żeruje jakiś
z większym stażem? Ale wątpię.

     k.

[1] Aczkolwiek ten przypadek umyka klasyfikacjom.

Data: 2020-06-04 23:30:11
Autor: Adam
W dniu 2020-06-04 o 21:24, Krzysztof Gajdemski pisze:
(...)
Wg moich prywatnych statystyk to najstarszy, ciągle aktywny troll[1]
w polskim Usenecie. Chyba, że gdzieś na niszowych grupach żeruje jakiś
z większym stażem? Ale wątpię.

Kogutek?

[1] Aczkolwiek ten przypadek umyka klasyfikacjom.

Przynajmniej rozmawiał normalniej od Kogutka.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-06-05 01:12:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
[OT] Re: Płacz i zgrzytanie zębów...
Hello Adam,

Thursday, June 4, 2020, 11:30:11 PM, you wrote:

Wg moich prywatnych statystyk to najstarszy, ciągle aktywny troll[1]
w polskim Usenecie. Chyba, że gdzieś na niszowych grupach żeruje jakiś
z większym stażem? Ale wątpię.
Kogutek?

Nie ma takiego stażu.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-06-05 00:35:16
Autor: collie
W dniu 4.06.2020 o 21:24, Krzysztof Gajdemski pisze:

Wg moich prywatnych statystyk to najstarszy, ciągle aktywny troll[1]
w polskim Usenecie. Chyba, że gdzieś na niszowych grupach żeruje jakiś
z większym stażem? Ale wątpię.

Że spytam, tak dla pełnej jasności: czymże aktywność Emanuela (czy jak
mu tam, bo nie chce mi się copypastować ksywki wymyślnej) wyczerpuje -
Twoim zdaniem - znamiona czynu zabronionego w polskim Usenecie, opisanego
w internetach pod hasłem "troll"? Oczywiście poza tym, że u Ciebie na wsi
uchodzi za odmieńca, jak u Kazimierza Grześkowiaka.

https://www.youtube.com/watch?v=b4DN7TVekbw

Data: 2020-06-05 12:59:50
Autor: Piotr Gałka
Płacz i zgrzytanie zębów...

[...]

To zapewne przede wszystkim moja wina.
Nie używam w ogóle KF.
Z różnych jego (wiem, strasznie bełkotliwych) wypowiedzi (nie na p.m.e) uznałem, że jest inteligentny.
Ten fakt (to znaczy nie to, że jest, tylko to, że ja uznałem, że jest), jest dla mnie dość ważnym argumentem, aby poświęcać mu swój czas gdy wydaje się, że chce się czegoś dowiedzieć i do pewnego stopnia nawet złośliwości traktować jakby nie były złośliwościami.
Do pewnego stopnia....
P.G.

Data: 2020-06-05 16:51:35
Autor: collie
Płacz i zgrzytanie zębów...

Queequeg napisał:

[...]

A drugi facet lata za tym pierwszym po newsgrupach, by i na grupie
na której prócz popierdółek ad personam nie ma nic do powiedzenia
o pecetach - mając podkładkę z przedpiścy - po raz kolejny ceremonialnie
ogłosić, że ma onego pierwszego w KF-ie. Jak to u trolla. Albowiem proste
ignorowanie oponenta - bez ogłaszania tego światu - powoduje u trolla
skręt kiszek i sraczkę. No, ale on "dawno zdążył zapomnieć, że taki
Eneuel istnieje", choć akurat pińcet użyszkodników przed nim zaczyna
swoje wpisy od wrotki: "Eneuel Leszek Ciszewski pisze".

"*Symptomy trollowania*
- [...]
- ceremonialne używanie filtrów (np. killfile'a) - troll uroczyście
   obwieszcza, że jego oponent ma znaleźć się w filtrze trolla, przy
   czym bardzo często i tak tego nie robi i dalej czyta wypowiedzi
   oponenta" (Wiki)

Data: 2020-06-05 22:53:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...

"collie" 5eda5bf7$0$545$65785112@news.neostrada.pl

Eneuel istnieje", choć akurat pińcet użyszkodników przed
nim zaczyna swoje wpisy od wrotki: "Eneuel Leszek Ciszewski pisze".

:)

"*Symptomy trollowania*
- [...]
[...]

Kiedyś niektórych oznaczałem kolorem czerwonym -- to był mój swoisty KF,
ale od wielu lat nawet tego nie czynię... By było jasne -- w mych OE
'monitorowane' są malowane niebieskim. [znów o kolorach...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-07-06 16:54:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...

[...]

Może Jarosław Sokołowski nie radzi sobie z ustawkami swego programu?
Nie używam Linuksa -- może ktoś inny podpowie?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-06-05 00:24:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...

"Queequeg" ab1bcbe1-e919-490f-9a7c-ca6cca730eb7@trust.no1

Reszty nie czytam -- bo szkoda mi czasu.

Odpowiedź po czasie mnie nie interesuje -- zacząłem pytać 11 maja
i pytanie miało przeterminować się 03 czerwca, bo do tego czasu
miało trwać w mym wypadku bezpłatne słanie w ramach SMART.

Poprawna odpowiedź brzmi: aby zmniejszyć mc należy zmienić jeden rezystor!
    http://robotykadlapoczatkujacych.pl/wp-content/uploads/2014/07/d3.jpg
Na ww. schemacie wstawiono potencjometr...

Zadajesz pytanie na grupie, ktoś poświęca swój prywatny czas, żeby

Pisać głupoty, na które mam rozsądnie odpowiadać, marnując swój czas.

ci odpowiedzieć, a ty stwierdzasz, że szkoda ci czasu na czytanie?

Szkoda -- odpowiedź znalazłem w chwil kilka bez pomocy tego kogoś,
chyba, że to ten ktoś poświęcił mi czas swym filmem lub innym
kursem czy opisem na WWW -- te opisy uważnie czytałem i te
filmy uważnie oglądałem. Podałem też linki do tych stron
WWW i do tych filmów a filmom dałem lajki.

Jedyną osobą rozsądnie gadającą był w tych wątkach JF,
który opisał, jak może wyglądać organizacja taśmy
(3 LEDki + rezystor) i zauważył, że stałoprądowy
zasilacz nie musi być drogi...

Bywa, że błąd wcześnie wykryty można skutecznie naprawić,
ale informacja otrzymana zbyt późno, jest bezwartościowa.

-=-

Allegro przesunęło termin SAMRTnego słania, ale dłuższe
bredzenie o kolorach byłoby jedynie przedłużaniem
marnowania czasu...

Dawno nie spotkałem się na grupach z takim chamstwem.

Nie spotkałeś się sam ze sobą? -- odpowiedź na me pytanie
znalazłem w necie w chwil kilka i tą odpowiedzią podzieliłem się...

Nadto dałem sporo informacji o kodzie genetycznym, bo
tam zawędrowała rozmowa -- **zdecydowanie** wbrew mej woli!

-=-

Miałem matce dać oświetlenie -- dobrą okazją był dzień matki...
Tymczasem od 11 maja czytam brednie pseudoelektroników...
Elektronik (gdyby chciał pomóc) powiedziałby coś na kształt:
 - aby ściemnić LEDki, w typowym zasilaczu stałoprądowym
   (a taki najprawdopodobniej został zastosowany w tych
   oprawach) wystarczy zmienić rezystancję jednego
   z rezystorów... można wymienić ów rezystor na
   mniejszy lub wstawić potencjometr w jego miejsce,
   ale najlepiej uzupełnić układ potencjometrem
   małej mocy
 - aby dodatkowo zaoszczędzić na elektryczności,
   warto zmniejszyć napięcie na wejściu zasilacza...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-06-05 07:22:45
Autor: Uzytkownik
Płacz i zgrzytanie zębów...
[...]

To nie chamstwo. To głupota z i lenistwo.

Zapewne jest to taki typ, który bił nauczycieli w podstawówce za to, że nie rozumiał tego, czego uczą, a teraz analogicznie atakuje grupowiczów, bo nie rozumie o czym oni piszą. Czytał nie będzie, bo i tak nie jest w stanie tego zrozumieć.

Co zaś chamstwa. Przecież on nikomu z nas nie wyrządził krzywdy. Tylko sobie. Następnym razem jak będzie szukał rozwiązania problemu to będzie mógł liczyć tylko i wyłącznie na siebie lub równych sobie, a coli z kogutkiem przecież mu nie pomogą :)

Data: 2020-06-05 09:59:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...

"Uzytkownik" 5ed9d69a$0$549$65785112@news.neostrada.pl

nikomu z nas nie wyrządził krzywdy. Tylko sobie.

Owszem -- straciłem dużo czasu.

Następnym razem jak będzie szukał rozwiązania problemu to będzie mógł liczyć tylko i wyłącznie na

własne obserwacje, dokumentacje techniczne oraz
ludzi mających doświadczenie i wiedzę teoretyczną...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-06-05 10:44:29
Autor: collie
Płacz i zgrzytanie zębów...
W dniu 5.06.2020 o 7:22, Uzytkownik pisze:

[...]

Nie bój nic, pomoże użyszkodnik z ksywką nomen omen Użytkownik (secundo voto
Expierd, bo to bękart po śp. Expercie), który także peceta ma w małym palcu -
jak wszystko na wszystkich newsgrupach. No, może nie w palcu, ale także w małym.
Stąd to duże ego arnoldowe (vide Arnold Buzdygan), ale Arnold miał przynajmniej
średnie wykształcenie techniczne, a nie zasadnicze zawodowe, ze specjalizacją
wózki widłowe.

Data: 2020-06-07 13:42:07
Autor: Uzytkownik
Płacz i zgrzytanie zębów...
[...]

Gdybyś nie był zwykłym dupkiem to byś się dowiedział jak można samemu taki zasilacz z regulatorem PWM zbudować bardzo tanio. Koszt może z 5-6zł. Ale skoro jesteś tak mądry, a wszyscy inni są głąbami nie mającymi pojęcia o elektronice, choć o wiele bardziej skomplikowane projekty robili to zapewne sam sobie poradzisz.

Data: 2020-06-07 17:43:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...

"Uzytkownik" 5edcd291$0$539$65785112@news.neostrada.pl

Gdybyś nie był zwykłym dupkiem to byś się dowiedział jak można
samemu taki zasilacz z regulatorem PWM zbudować bardzo tanio.

Dowiedziałem się w chwil kilka -- i podałem linki do opisów i filmów.

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ed8206e$0$514$65785112@news.neostrada.pl

> [...]

Koszt może z 5-6zł. Ale skoro jesteś tak mądry, a wszyscy inni są głąbami nie mającymi pojęcia o elektronice, choć o wiele bardziej skomplikowane projekty robili to zapewne sam sobie poradzisz.

Nawet znają się na allelach -- i są profesjonalistami allelowymi...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-07-02 01:37:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...

"Uzytkownik" 5edcd291$0$539$65785112@news.neostrada.pl

projekty robili to zapewne sam sobie poradzisz.

Sam sobie nie poradziłem: obejrzałem filmy,
porozmawiałem, odwiedziłem Castoramę...

Jeden film zacząłem oglądać zmęczony z nudów, zakładając, że choć
niczego nie zrozumiem, to jestem tak zmęczony, iż brak mi motywacji
do wyłączenia Jutuby... Pod koniec filmu pomyślałem, że facet tłumaczy
tak proste sprawy tak dosadnie, tak starannie... Wtedy sobie uświadomiłem,
że przecież na początku właśnie tego filmu uznałem, iż na pewno niczego nie
zrozumiem... -- a tu tymczasem taki ZONK!!!

-=-

Te projekty to ,,zwykła'' dioda w szereg
z LEDkami i stałoprądowym zasilaczem...

Albo takie:
    https://www.akb-poland.com/sciemniacz-led-manualny-96w.html?adgroupid=79133092024?network=g?creativ=357812442215?position=&gclid=EAIaIQobChMIyvOT4brn6QIVw8wYCh1vfwx7EAQYASABEgKT3fD_BwE
coś... Też w szereg z zasilaczem stałoprądowym...

-=-

LEDki wymagają radiatorów/rozpraszaczy_ciepła,
laptop wymaga, ale moja głowa po ,,dyskusjach''
wymagała gigantycznego chłodzenia!!!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-07-02 00:41:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...

"Uzytkownik" 5ed88fb7$0$548$65785112@news.neostrada.pl

W Twoich wątkach zauważyłem, że dużo już Ci koledzy wytłumaczyli,

Raczej sprowadzali na manowce.
[aż boję się myśleć o tych mONdrościach...]
Chyba nikt nigdy do tej pory nie zmarnował mi
tak wiele mego czasu na bezsensowne gadanie!!!

Przeczytałem wreszcie i Twój wykład -- też sprowadzasz na manowce. :)
(choć niby starasz się!)

-=-

Grzebałem w śmietniku, by znaleźć zasilacz ,,liniowy'', o którym chyba ktoś
tu pisał. Znalazłem coś ciężkiego na pół kilograma, ale to było stuprocentowe
chybienie, gdyż wygrzebałem ciężki (ponad 500g -- ważyłem niezłą wagą) zasilacz
stałoprądowy na przetwornicy [znajomy elektronik mówi, że to potwor_nice?] dający
ponoć (nie sprawdziłem jeszcze) 250mA... Sprawdzić chcę na zwykłych żarówkach:
15W, 25W, 40W, 60W...

Cała masa innych zasilaczy była ,,normalna'' -- były to stałonapięciowe
zasilacze impulsowe...

Aż wreszcie znalazłem!!! Też ważył ponad pół kilograma (chyba 527g) ale to było to!
Wtyczka DC z minusem wewnątrz i plusem na masie! Zasilacz na obudowie miał info:
In 230V, Out 12V i 170mA; na luzie dawał 17V. Podczepiłem do tegoż zasilacza coś
na kształt taśmy LED na 12V (kupiłem to coś kilkanaście lat temu w Baltrade)
i załapałem, że zasilacz ma minus **wewnątrz** wtyczki DC 5.5mm na 2.1mm...

Rozmontowałem zasilacz -- OGROMNY transformator, 4 diody prostownicze,
jeden kondensator elektrolityczny, jeden rezystor i laminat, przewody,
obudowa, bolce wtyczki 230V -- nic ponadto!

Zmierzyłem napięcie w domowej instalacji (miałem duży problem, bo prawie
wszystkie gniazda są tak cwane, że można włożyć albo dwa bolce naraz, albo
nic -- znalazłem tylko jedno gniazdo zezwalające na wpięcie szpilek) 238V.

Podczepiłem raz jeszcze LEDki do zasilacza i zmierzyłem prąd -- dopełzał do
170mA. To coś z LEDkami ma 24 LEDki (nie SMD, ale takie, jakie znałem z lat
mego dzieciństwa, jakby przetykane, choć z obciętymi nóżkami, zatopione
w jakimś plastyku) zorganizowane jak taśma LED -- równoległe zestawy:
3 LEDki+rezystor... IMO takie LEDki brać mogą bez obaw 20mA, czyli 170mA
na całą taśmę (8 razy po 3 LEDki+rezystor; czyli 8 razy po 20mA) to dobry
efekt, ale wiem z dzieciństwa, że LEDki nie zdychają błyskawicznie w razie
czego... ;) (zamordowałem sporo LEDek -- wszystkie były czerwone... w chwili
kupna... ale zdychając -- świeciły ;) białym światłem!!!)

-=-

Wygrzebałem ze śmietnika spalony inwertor rzekomo dający 230V z instalacji
samochodowej -- rozmontowałem ów inwertor i znalazłem wewnątrz niemal świeże ;)
termopady, które wykorzystałem (z fatalnym!!! skutkiem) w laptopie, przez co
czasowo unieruchomiłem laptop...

Ostatecznie stanęło na tym, że wywaliłem z laptopa część tych termopadów a część
zostawiłem... Niestety laptop bez solidnego chłodzenia z zewnątrz nawet nie chce
dokończyć startu WXP czy 64W10... Jeno DOS...

Do czasu otrzymania pasty ciepłoprzewodzącej -- laptop może pracować tylko na
dmuchającym chłodem ;) klimatyzatorze... Temperatura CPU spada do 20°C podczas
,,oglądania'' filmów 4K itp... (ani WiFi tyle nie ciągnie, ani CPU, ani GPU,
ale chciałem mieć pełne obciążenie...)

Bez klimatyzatora najwyższa temperatura CPU przeze mnie zauważona to 93°C...
(rzecz jasna naprawdę była znacznie wyższa)

Pasta (zamówiona do LEDek -- 4.8K/W) w drodze... Może wystarczy...
Wiem, że niektórzy ;) mają lepsze (6K/W) termopady...

Starej pasty nie przywrócę -- przyłożyłem się do czyszczenia...
Nie napiszę, czym czyściłem, aby znów nie narobić niepotrzebnego szumu...
Dość, że i stare termopady, i stara pasta -- schodziły spokojnie...
Były zaschnięte, trzeba było namaczać i czekać, po czym zrywać paznokciami!!!

-=-

Nie mając laptopa -- zacząłem grzebanie w kolejnym śmietniku, by posłuchać
muzyki z płyt... Brakowało mi ścieżki audio z Pocahontas w polskiej wersji,
więc grzebałem głęboko... Angielskojęzyczną właśnie przesłuchałem... Aż
znalazłem... A jakże -- ZŁOTO!!! Szukałem płyty w napędach optycznych,
w opakowaniach, gdziekolwiek...

Polska Pocahontas była w BAndrealim...
Podstępnie, bo tej płyty (od tego opakowania) w ogóle nie mam -- nieszczęśliwie
potłukłem ją, zanim skopiowałem, więc musiałem kupić raz jeszcze... Raz jeszcze
cała -- razem z plastykowym opakowaniem... Sprzedawca nie zgodził się na inną
transakcję, choć wiedział, że niedawno u niego kupiłem tę płytę i pokazałem
mu, co stało się... Długo namyślał się, ale nie zgodził się na kopię... 50pln
w plecy... Dziś już nie boli, ale 50pln to sporo...

-=-

Co znalazłem? -- Socket7, Pentium MMX 200 MHz...
Niby napęd można otworzyć dłubakiem/spinaczem) ale w istocie nie
jest to łatwe... Skończyło się na odpalaniu blaszaków... Jeden
z napędów nie był zenergetyzowany, więc musiałem zajrzeć do
wnętrza blaszaka i podpiąć moleksa...

Złoto było na nogach, ale nigdzie nie odeszło ode mnie przez tyle lat!!!
Ładnie wygląda!!! Tyle lat na mnie czekało, choć było (dosłownie!!) na
nogach!!! Na masie nóg!!! ZIF -- CPU dał się wyjąć zgodnie z ZIFem...

Ale nad CPU -- ***czarne*** złoto!!!

-=-

W Chinach kupiłem po złotówce (po 106gr za 10W) gołe moduły LED mocy
10 W na (chyba) PCB wielkości 50mm na 50mm domagające się stałego
prądu300mA... I... RADIATORÓW!!!

Otóż na tym ww. MMX znalazłem wysoki (na oko ze 4cm)
RADIATOR 50mm na 50mm ze ***sprawnym*** wiatrakiem!!!

-=-
=-=
-=-

Oprawczynie na Allegro mają zasilacze prądowe (dostałem fotkę, więc
wiem -- nie muszą zgadywać) 300mA. Na AliExpress za nieco ponad
5pln mogłem kupić to, czego pożądałem i o co bezskutecznie tu
(i tu, i na Allegro) pytałem -- takie zasilacze, które dawały
moc regulowaną włącznikiem...

Właśnie taki zasilacz był potrzebny -- miast wielotygodniowego błądzenia po manowcach!!!

Na szafkach mam dwużyłowy przewód w podwójnej izolacji zasilający okap w 230V.
W okapie mam włączniki -- jeden z nich włącza światło okapowe... Wystarczy zadbać
o to, by ten włącznik włączał zero i z tego włącznika puścić jeden przewód (może
być w pojedynczej izolacji, bo to zero) do zmodyfikowanej oprawczyni...

Ten jeden włącznik (który już jest w okapie!) i jeden przewód (wygrzebany ze
śmietnika -- mam tego setki metrów) w pojedynczej izolacji (oprawczyni jest
na 230V, ale z okapu szedłby przewód zerowy!!! na domiar złego -- to instalacja
dwuprzewodowa, czyli nie ma trzeciego przewodu do ochronnych kołków; miast tego
trzeciego przewodu jest to zwykłe zero, które zasila odbiorniki; nie ma też
(rzecz jasna?) różnicowoprądówki w instalacji) by wystarczył...

,,Modernizacja'' oprawczyń polegałaby na wydłubaniu zaklętego w niej zasilacza
uniwersalnego i wstawienie w jego miejsce innego uniwersalnego zasilacza dającego
cwane (sterowane jednym włącznikiem) 300mA... [wiem, wiem -- albo stały prąd 300mA,
albo regulacja... mam już dosyć tego mONdrego durnowacenia...]

Jeden przytyczek by załatwiał regulację mocy oprawczyni... A stosowny
zasilacz w obudowie mogłem kupić na AliExpress za nieco ponad 5pln na 60W...

-=-

Sprawdziłem -- podobne rozwiązanie (regulacja mocy jednym włącznikiem)
jest powszechnie stosowane w LEDkach -- więc gdyby ktoś z grupowiczów
miał doświadczenie i dobrą wolę, podpowiedziałby mi gotowe rozwiązanie,
***cisnące*** się pod ręce...

Miast tego gotowca -- dostawałem MASĘ mas bezsensownych rozwiązań...

-=-

Kupiłem
 - moduły 10W na 300mA na PCB 50mm na 50mm
 - moduły różne (COBy) na 230V (ponoć tylko od 220V do 240V)
 - zasilacze 300mA (Chińczyk mówi, że mają zabezpieczenia,
   ale ja wiem/widzę swoje) od chyba 65V do 265V (w mieszkaniu
   mam zwykle ~240V; norma w RP to od lat 230V+/-10%; kiedyś
   chyba było 220V+/-5%; czy było też 230V+/-5%; -- nie wiem)
 - pełne oczka 15W (pewnie szybko przegrzeją się...) na 230V
   (też ponoć tylko od 220V do 240V)
 - 30g pasty ciepłoprzewodzącej 4.8K/W
 - za niespełna 2pln ściemniacz (ponoć na PWM)
   do tasiemek z rezystorami (nie mam tasiemek)
 - za ~5pln ściemniacz (niemal taki sam, ale z pilotem)
   do tasiemek z rezystorami (jak już napisałem -- nie
   mam tasiemek)

Zamierzam wreszcie oświetlić prysznic -- LEDkami IP68 ;) lub
podobnymi, ściemnianymi tymi ściemniaczami za parę pln... Do
prysznica chyba dam 5V (żeby brać zasilanie z telefonicznych
ładowarek, których mam sporo?) i ściemniacz bez pilota...
[trochę boję się? -- co wówczas, gdy do prysznica wejdzie
230V? -- może dam jakieś swoje własne zabezpieczenia
nadnapięciowe?...]

Te ściemniacze ponoć radzą sobie z: prądem do 12A,
mocą do 144W i napięciem od 5V do 24V...

-=-

Ze zgrozą odkryłem Amerykę -- z 1W elektryczności można mieć bodajże
683lumeny, więc LEDka dająca 110lm z 1W daje ~85% w ciepło/komin!!!

Radiatory są teraz dla mnie smutnym przystankiem...

Znów JF górą...

Rozmyślania nad Peltierami odrzuciłem -- Peltiery kosztują...
Rozmyślań nad wiatrakami nie zarzuciłem, choć wiatrak i hałasuje, i kurzy...

Sprzedawca radiatorów dał mi pomysł -- można LEDkę podczepić nie
bezpośrednio pod radiator, ale pod płaskownik połączony z radiatorem
postawionym ***pionowo***!!!

Boję się tego ciepła...

-=-

Laptop już wcześniej potrafił bez uprzedzenia wyłączyć się...
Wiedziałem niemal na pewno, że powodem była temperatura na CPU...
Pod WXP mam soft śledzący i informujący... Pod W!0 -- nie mam...
W pokoju temperatura przekroczyła 26°C, zwykle Fujitsu-Siemens
spoczywa na łóżku, szczelnie ;) opatulony... ;)

[wiem, że to głupia zagrywka, ale póki pracował... po
wypastowaniu CPU być może znów tak będzie pracował...
nie wiem, co zrobić z GPU i z chipsetem -- ale raczej
też tylko wypastuję... termopady kosztują...]

Po zeskrobaniu resztek starej pasty nie zdołałem niczego wskórać
poza postawieniem laptopa na dmuchającym klimatyzatorze...

Odkrycie!!! Na GPU są ***głębokie*** tłoczenia informujące o tym, że to ATI!!!
[już wiadomo, po co są termopady -- dlaczego nie można dać pasty na GPU...]

-=-

Smart na Allegro mam tylko do 3 lipca br...
Szkoda mi wrzucać ponad 100pln w oprawczynie -- prawie na pewno
długo by na szafkach nie poświeciły... Gwarancji po wymianie
zasilacza bym nie miał... A nawet, gdybym miał, raczej ;) bym
nie reklamował...

IMO sprzedawcy na Allegro sami mogliby wymienić zasilacze
w oparwczyniach, by włącznikiem regulować (skokowo) moc
świecenia oprawczyń...

-=-

JF, jak masz jakieś pomysły na radiację ;) -- są mile widziane...
Pozostałym chyba ;) podziękuję z góry... ;)
[znów poczytam, że radiacja daje ~promila?...]

-=-

BTW -- przed kilkunastu laty kupiłem miernik ,,za dychę'', który
mam do tej pory. Wkrótce po kupnie rozładowała się ,,bateria'' 9V
i sklep długo zastanawiał się nad uznaniem mojej racji... Od tamtej
pory nie zmieniałem baterii... Można mi wierzyć lub nie...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-07-02 00:58:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5efd1130$0$541$65785112@news.neostrada.pl

Pasta (zamówiona do LEDek -- 4.8K/W) w drodze... Może wystarczy...

Człowiek stara się jak może, ale jednak...
Rzecz jasna 4.8W/mK

Wiem, że niektórzy ;) mają lepsze (6K/W) termopady...
6W/mK

- 30g pasty ciepłoprzewodzącej 4.8K/W
+ - 30g pasty ciepłoprzewodzącej 4.8W/mK

Nawet wiem, ;) skąd te jednostki.
[i dlaczego silniki rakietowe mają impulsy w sekundach]

Ale za długo ślęczałem nad radiatorami i ogólnie
jest już dla mnie za późno na pisanie i myślenie...
[jak można naraz wykonywać aż dwie czynności? -- pisanie i myślenie!]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-07-02 01:25:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płacz i zgrzytanie zębów...

[...]

Dylematus!!! Dwuprzewodowa instalacja 230V -- taka naprawdę tu jest!
Jeśli moduły LED mają zero na obudowie -- może być FatalError!!!
Ale trzyprzewodowe instalacje wale nie są tu lepsze!

COBy na 230V chyba mają zero na obudowie...

Jeden przytyczek by załatwiał regulację mocy oprawczyni... A stosowny
zasilacz w obudowie mogłem kupić na AliExpress za nieco ponad 5pln na 60W...

Za ponad 11pln -- podobny zasilacz na 120W,
czyli na dwie naraz oprawczynie po 50W każda.
(od_80W_do_120W_za_11pln; od_40W_do_60W_za_5pln)

Kupiłem
też trochę radiatorów...
Ale wiem, że to był trud daremny, choć kosztowny... ;)

-=-

Zanim zobaczyłem pierwszy raz w swym życiu [ponoć zawsze jest
pierwszy raz -- a kiedy jest zerowy?] LEDkę, słyszałem/czytałem,
że zamienia ona niemal 100% elektryczności w światło... Jakże to
głupie...

-=-

Ciekawe, czy Chińczycy przyślą mi pełną dokumentację LEDek. ;)

-=-

COBy na 230V można kupić:
 - taniej niż 3pln za 10W
 - i za nieco ponad 5pln za 50W...
Gotowce -- nawet warystory tam są...
Po prostu podczepić pod 230V i dać jakiś radiator...
Różne kształty, różne moce...

Jak duży musi być radiator, by wywalic w świat te 50W?!
Jak wysoką temperaturę wytrzyma LEDka? 150°C?...

Nic, tylko wymienić szafki na gli_nowe...

-=-

Skoro już tu jestem -- po co jest mika?

--

Data: 2020-06-07 08:03:45
Autor: Kamil
Płacz i zgrzytanie zębów...
Użytkownik "Uzytkownik"  napisał:

Jeżeli chcesz podyskutować i czegoś się dowiedzieć to radzę zadawać pytania zwięźle i bez zbędnej beletrystyki.

Tak jak Ty zwięźle cytujesz całe te jego śmiecie?

Pzdr

Płacz i zgrzytanie zębów...