Plagiat własnej pracy

Data: 2012-05-09 20:09:43
Autor: Angelica
Plagiat własnej pracy
Jestem na etapie pisania pracy mgr która jest w pewnym stopniu zbliżona do mojej wcześniejszej pracy inż.. Jeden z punktów się nawet pokrywa. Czy jeśli użyje tego punktu z inż. do swojej pracy mgr wówczas jest to plagiat i związane są z tym wszelkie konsekwencje naruszenia?

Data: 2012-05-09 14:15:40
Autor: witek
Plagiat własnej pracy
Angelica wrote:
Jestem na etapie pisania pracy mgr która jest w pewnym stopniu zbliżona
do mojej wcześniejszej pracy inż.. Jeden z punktów się nawet pokrywa.
Czy jeśli użyje tego punktu z inż. do swojej pracy mgr wówczas jest to
plagiat i zwiÄ…zane sÄ… z tym wszelkie konsekwencje naruszenia?

pomijajac aspekt prawny

punkty sie moga pokrywac.
wazne, zeby tresc nie była taka sama.

Po prostu moga cie uwalic pod tytułem praca magisterska nie moze byc na poziomie pracy inzynierskiej.

Data: 2012-05-09 22:05:24
Autor: Angelica
Plagiat własnej pracy
Dziękuję za rozwianie wątpliwości. Wiem teraz na czym stoję.

Data: 2012-05-10 07:04:21
Autor: Marek Dyjor
Plagiat własnej pracy
witek wrote:
Angelica wrote:
[...]

buachacha...

i jedno i drugie to tylko fikcja w dzisiejszych czasach...

pisanina nic nie wnosząca, taki rytuał.

ostatnio ktoś nawet mówił że w sumie to można by chyab zrezygnować z tych prac.

Data: 2012-05-10 07:30:46
Autor: witek
Plagiat własnej pracy
Marek Dyjor wrote:

Po prostu moga cie uwalic pod tytułem praca magisterska nie moze byc
na poziomie pracy inzynierskiej.

buachacha...

i jedno i drugie to tylko fikcja w dzisiejszych czasach...ciec

pisanina nic nie wnosząca, taki rytuał.

co nie znaczy, ze nie moga cie z tego powodu uwalic jak beda chcieli

ostatnio ktoś nawet mówił że w sumie to można by chyab zrezygnować z
tych prac.

jestem za
praca powinna byc ale jako do wyboru jak ktos chce.

Data: 2012-05-10 08:37:14
Autor: Iksinski
Plagiat własnej pracy

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:joefos$h6e$2inews.gazeta.pl...

Po prostu moga cie uwalic pod tytułem praca magisterska nie moze byc na poziomie pracy inzynierskiej.

A praca inżynierska nie może być na poziomie magisterskiej? ;->

Data: 2012-05-09 20:11:49
Autor: Robert Tomasik
Plagiat własnej pracy
Użytkownik "Angelica" <brak@brak.brak> napisał w wiadomości news:4faab2e5$0$26699$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie, bowiem to Twoja praca. Kto miałby ewentualnie złożyć wniosek o ściganie?

Data: 2012-05-09 20:36:47
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Plagiat własnej pracy
W dniu 09.05.2012 20:11, Robert Tomasik pisze:
[...]

No a jeśli przekazała prawa autorskie uczelni albo komuś....

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-12 01:40:35
Autor: Robert Tomasik
Plagiat własnej pracy
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:joedfv$m5f$2inews.gazeta.pl...
[...]

Majątkowe mogła przekazać, ale osobistych nie da rady - są niezbywalne.

Data: 2012-05-12 09:08:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Plagiat własnej pracy
W dniu 12.05.2012 01:40, Robert Tomasik pisze:
[...]

No i co z tego? Przekazała majątkowe, więc nie może zrobić kopiuj-wklej rozdziału. Może się powołać ,,jak twierdzi Angelica w 7 rozdziale pracy >>Jamniki są gupie<<.......'' i nikt nie mówi, że ma pisać Uczelnia X zamiast Angelica.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-12 12:52:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Plagiat własnej pracy
On Sat, 12 May 2012, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

W dniu 12.05.2012 01:40, Robert Tomasik pisze:
U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisa³
W dniu 09.05.2012 20:11, Robert Tomasik pisze:
U¿ytkownik "Angelica" <brak@brak.brak> napisa³
[...]
pokrywa. Czy je¶li u¿yje tego punktu z in¿. do swojej pracy mgr
wówczas jest to plagiat i zwi±zane s± z tym wszelkie konsekwencje
naruszenia?

Nie, bowiem to Twoja praca. Kto mia³by ewentualnie z³o¿yæ wniosek
o ¶ciganie?

No a je¶li przekaza³a prawa autorskie uczelni albo komu¶....

Maj±tkowe mog³a przekazaæ, ale osobistych nie da rady - s± niezbywalne.

No i co z tego?

  To z tego, ¿e opowiedzi na pytania o "plagiat" i "wszelkie konsekwencje"
w ujeciu ró¿nym od pytania ró¿nia siê o kat pó³pe³ny - kierunek ten sam,
ale... ;)

  Ale poniewa¿ pytanie by³o *wy³acznie* o "wszelkie konsekwencje zwiazane
z plagiatem" (i tylko plagiatem), to widaæ konsekwencje zwiazane
z naruszeniem praw majatkowych pytajacej nie interesowa³y.
  Wnoszê o nieczepianie siê o formalizm - "pytajacy dostaje odpowiedz
na to o co pyta³, nie na to o czym mysla³"!
  Odpowiedz - po co w pytaniu zosta³o podkreslone, ¿e chodzi o wszelkie
konsekwencje *zwiazane z plagiatem*, a nie o "wszelkie konsekwencje",
tak po prostu?
  Wynikiem tego ograniczenia jest wniosek który Robertowi wyszed³...
z koniecznosci. Pewnie mnie za to pogryzie, bo niedawno w dyskusji
o przepisach drogowych usi³owa³ formalizmowi prawnemu zaprzeczyæ,
ale co ja za to mogê ;)

Przekaza³a maj±tkowe, wiêc nie mo¿e zrobiæ kopiuj-wklej rozdzia³u.

  No, dla scis³osci, "nie mo¿e" pojawi siê dopiero w momencie próby
"ponownej sprzeda¿y". Samo wklejenie (¿e tak ujmê: "sobie") jeszcze
tego prawa nie narusza.

  Ale chodzi o to, ¿e naruszenie praw majatkowych to nie jest plagiat.
  Potocznie jedni u¿ywaja ma³o sensownej nazwy "kradzie¿", inni równie
nie umocowanej prawnie nazwy "piractwo", bo dobrego krótkiego okreslenia
na to nie ma, ale plagiat to nie jest.

  Plagiat polega na naruszeniu praw osobistych, a nie majatkowych.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-12 15:13:11
Autor: Robert Tomasik
Plagiat w³asnej pracy
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1205121238130.3032quad...

[...]

Nikt nie jest doskona³y.

[...]

Natomioast na uczelniach sie przyjmuje, ¿e normaln± rzecz±, ¿e za³ó¿my w doktoracie wykorzystujesz swój dorobek naukowy z magisterki. Jedynie podajesz tytu³y pozycji. I mo¿e byæ kopiuj/wklej, je¶li te tematy siê ³±cz±.

Data: 2012-05-12 08:59:31
Autor: witek
Plagiat w³asnej pracy
Robert Tomasik wrote:
[...]

to zalezy ile wykorzystujesz.
Mo¿esz wykorzystac fragmenty jak wprowadzenie, mo¿esz siê na ni± powo³aæm ale nie mo¿esz przeklepac po³owy magisterki jako pracy doktorskiej.
Wszystko zalezy od promotora i recenzentów, a w dzisiejszych czasach im wszystko zwisa bo sie spiesza na prywatna uczelnei zarabiac kase.

Data: 2012-05-12 16:02:11
Autor: Robert Tomasik
Plagiat w³asnej pracy
U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:jolqc3$jhd$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik wrote:
[...]

Mój recenzent sie tak zb³a¼ni³, ¿e jestem absolutnie pewien, ze nei mia³ pracy w rêce.

Data: 2012-05-12 15:49:04
Autor: witek
Plagiat w³asnej pracy
Robert Tomasik wrote:
[...]

ba, ja mia³em w rêce dwie recenzje tej samej pracy.
Jedna, ¿e praca jest super z ocen± 5 i druga, ¿e praca jest niesamodzielna nie na temat i nie na poziomie z ocen± 2.

Dopiero by³a afera.

Data: 2012-05-09 20:39:28
Autor: Angelica
Plagiat własnej pracy

Nie, bowiem to Twoja praca. Kto miałby ewentualnie złożyć wniosek o
ściganie?

Teoretycznie tak, lecz jest haczyk, przy oddawaniu pracy przed obroną musiałam podpisać papiery, że zrzekam się praw autorskich na rzecz szkoły.

W ogóle coś takiego jest zgodne z prawem?

Data: 2012-05-09 14:14:11
Autor: witek
Plagiat własnej pracy
Angelica wrote:

Nie, bowiem to Twoja praca. Kto miałby ewentualnie złożyć wniosek o
ściganie?

Teoretycznie tak, lecz jest haczyk, przy oddawaniu pracy przed obronÄ…
musiałam podpisać papiery, że zrzekam się praw autorskich na rzecz szkoły.

Nie musiałaś.
Jak wszyscy dobrze widzieli podpisałaś dobrowolnie.

> W ogóle coś takiego jest zgodne z prawem?

Skoro podpisałaś....

Data: 2012-05-09 22:34:56
Autor: zly
Plagiat własnej pracy
Dnia Wed, 09 May 2012 14:14:11 -0500, witek napisa³(a):

 > W ogóle co¶ takiego jest zgodne z prawem?
Skoro podpisa³a¶....

... to jeszcze nic nie znaczy
--
marcin

Data: 2012-05-09 21:16:23
Autor: grzech
Plagiat własnej pracy
W dniu 2012-05-09 20:39, Angelica pisze:

[...]

Na rzecz szkoły zrzekłaś się praw majątkowych. Praw niemajątkowych do utworu nie można się zrzec. Nie można też dwa razy sprzedać tego samego utworu więc przy pisaniu nowej pracy możesz się powoływać na "starą".

Data: 2012-05-09 21:30:46
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Plagiat własnej pracy
W dniu 09.05.2012 21:16, grzech pisze:
Na rzecz szkoły zrzekłaś się praw majątkowych. Praw niemajątkowych do
utworu nie można się zrzec. Nie można też dwa razy sprzedać tego samego
utworu więc przy pisaniu nowej pracy możesz się powoływać na "starą".

Ale ona nie chce się powołać. Ona chce kopij-wklej rozdział. A więc odpada, skoro zrzekła się praw.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-12 01:42:13
Autor: Robert Tomasik
Plagiat własnej pracy
Użytkownik "Angelica" <brak@brak.brak> napisał w wiadomości news:4faab9df$0$1232$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Mozesz się zrzec praw majątkowych - osobiste są niezbywalne. To Ty jesteś autorem i nikt tego faktu żadnym oświadczeniem zmienić nie może.

Data: 2012-05-12 09:08:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Plagiat własnej pracy
W dniu 12.05.2012 01:42, Robert Tomasik pisze:
[...]

Mozesz siÄ™ zrzec praw majÄ…tkowych - osobiste sÄ… niezbywalne. To Ty
jesteś autorem i nikt tego faktu żadnym oświadczeniem zmienić nie może.

Ale ona nie chce się powoływać na swoje autorstwo, ona chce wykorzystać stworzony przez nią tekst, który ,,sprzedała'' komuś innemu.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-12 12:55:41
Autor: Gotfryd Smolik news
Plagiat własnej pracy

U¿ytkownik "Angelica" <brak@brak.brak> napisa³ w wiadomo¶ci

Nie, bowiem to Twoja praca. Kto mia³by ewentualnie z³o¿yæ wniosek o
¶ciganie?

Teoretycznie tak, lecz jest haczyk, przy oddawaniu pracy przed obron±
musia³am podpisaæ papiery, ¿e zrzekam siê praw autorskich na rzecz
szko³y.

W ogóle co¶ takiego jest zgodne z prawem?

Mozesz siê zrzec praw maj±tkowych - osobiste s± niezbywalne. To Ty
jeste¶ autorem i nikt tego faktu ¿adnym o¶wiadczeniem zmieniæ nie mo¿e.

Ale ona nie chce siê powo³ywaæ na swoje autorstwo, ona chce wykorzystaæ stworzony przez ni± tekst

....w tej ga³êzi watpliwosci budzi pytanie na które Robert odpowiada³,
w sumie nie wiadomo co jest przedmiotem pytania.
  Mo¿emy podejrzewaæ ze umowa by³a prawid³owa, ale opis jest ju¿ ma³o
jasny, wiêc i "nielogiczne" pytanie jest uzasadnione (i odpowiedz
na nie te¿).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-09 22:03:51
Autor: Dysiek
Plagiat w³asnej pracy
Jestem na etapie pisania pracy mgr która jest w pewnym stopniu zbli¿ona do mojej wcze¶niejszej pracy in¿.. Jeden z punktów siê nawet pokrywa. Czy je¶li u¿yje tego punktu z in¿. do swojej pracy mgr wówczas jest to plagiat i zwi±zane s± z tym wszelkie konsekwencje naruszenia?

Piszesz, we wstepie, ze uzylas fragmentow swojej pracy inz i ze wzgledu na ich objetosc nie podajesz ich jako cytat. Powinno byc spoko - u mnie przeszlo bez problemow.

Dysiek

Data: 2012-05-10 14:25:51
Autor: Tom
Plagiat własnej pracy
W dniu 9-05-2012 20:09, Angelica pisze:
[...]

Nazywa to siÄ™ autoplagiatem
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plagiat#Rodzaje_plagiatu
W zasadzie może coś takiego zrobić, ale
1) nie przepisywać "na żywca" treści, tylko opisać i podać w bibliografii pierwotne źródło
2) nie może być to główna część Twojej pracy magisterskiej, a najlepiej rozwiniecie lub uzupełnienie

T.

Plagiat własnej pracy