Plagiat własnej pracy

Data: 2012-05-09 20:11:49
Autor: Robert Tomasik
Plagiat własnej pracy
Użytkownik "Angelica" <brak@brak.brak> napisał w wiadomości news:4faab2e5$0$26699$65785112news.neostrada.pl...
Jestem na etapie pisania pracy mgr która jest w pewnym stopniu zbliżona do mojej wcześniejszej pracy inż.. Jeden z punktów się nawet pokrywa. Czy jeśli użyje tego punktu z inż. do swojej pracy mgr wówczas jest to plagiat i związane są z tym wszelkie konsekwencje naruszenia?

Nie, bowiem to Twoja praca. Kto miałby ewentualnie złożyć wniosek o ściganie?

Data: 2012-05-09 20:36:47
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Plagiat własnej pracy
W dniu 09.05.2012 20:11, Robert Tomasik pisze:
Użytkownik "Angelica" <brak@brak.brak> napisał w wiadomości
Jestem na etapie pisania pracy mgr ktĂłra jest w pewnym stopniu
zbliżona do mojej wcześniejszej pracy inż.. Jeden z punktów się nawet
pokrywa. Czy jeśli użyje tego punktu z inż. do swojej pracy mgr
wĂłwczas jest to plagiat i zwiÄ…zane sÄ… z tym wszelkie konsekwencje
naruszenia?

Nie, bowiem to Twoja praca. Kto miałby ewentualnie złożyć wniosek o
ściganie?

No a jeśli przekazała prawa autorskie uczelni albo komuś....

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-12 01:40:35
Autor: Robert Tomasik
Plagiat własnej pracy
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:joedfv$m5f$2inews.gazeta.pl...
[...]

Majątkowe mogła przekazać, ale osobistych nie da rady - są niezbywalne.

Data: 2012-05-12 09:08:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Plagiat własnej pracy
W dniu 12.05.2012 01:40, Robert Tomasik pisze:
[...]

No i co z tego? Przekazała majątkowe, więc nie może zrobić kopiuj-wklej rozdziału. Może się powołać ,,jak twierdzi Angelica w 7 rozdziale pracy >>Jamniki są gupie<<.......'' i nikt nie mówi, że ma pisać Uczelnia X zamiast Angelica.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-12 12:52:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Plagiat własnej pracy

Użytkownik "Przemysław Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisał
W dniu 09.05.2012 20:11, Robert Tomasik pisze:
Użytkownik "Angelica" <brak@brak.brak> napisał
[...]
pokrywa. Czy je¶li użyje tego punktu z inż. do swojej pracy mgr
wówczas jest to plagiat i zwi±zane s± z tym wszelkie konsekwencje
naruszenia?

Nie, bowiem to Twoja praca. Kto miałby ewentualnie złożyć wniosek
o ¶ciganie?

No a je¶li przekazała prawa autorskie uczelni albo komu¶....

Maj±tkowe mogła przekazać, ale osobistych nie da rady - s± niezbywalne.

No i co z tego?

  To z tego, że opowiedzi na pytania o "plagiat" i "wszelkie konsekwencje"
w ujeciu różnym od pytania różnia się o kat półpełny - kierunek ten sam,
ale... ;)

  Ale ponieważ pytanie było *wyłacznie* o "wszelkie konsekwencje zwiazane
z plagiatem" (i tylko plagiatem), to widać konsekwencje zwiazane
z naruszeniem praw majatkowych pytajacej nie interesowały.
  Wnoszę o nieczepianie się o formalizm - "pytajacy dostaje odpowiedz
na to o co pytał, nie na to o czym myslał"!
  Odpowiedz - po co w pytaniu zostało podkreslone, że chodzi o wszelkie
konsekwencje *zwiazane z plagiatem*, a nie o "wszelkie konsekwencje",
tak po prostu?
  Wynikiem tego ograniczenia jest wniosek który Robertowi wyszedł...
z koniecznosci. Pewnie mnie za to pogryzie, bo niedawno w dyskusji
o przepisach drogowych usiłował formalizmowi prawnemu zaprzeczyć,
ale co ja za to mogę ;)

Przekazała maj±tkowe, więc nie może zrobić kopiuj-wklej rozdziału.

  No, dla scisłosci, "nie może" pojawi się dopiero w momencie próby
"ponownej sprzedaży". Samo wklejenie (że tak ujmę: "sobie") jeszcze
tego prawa nie narusza.

  Ale chodzi o to, że naruszenie praw majatkowych to nie jest plagiat.
  Potocznie jedni używaja mało sensownej nazwy "kradzież", inni równie
nie umocowanej prawnie nazwy "piractwo", bo dobrego krótkiego okreslenia
na to nie ma, ale plagiat to nie jest.

  Plagiat polega na naruszeniu praw osobistych, a nie majatkowych.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-12 15:13:11
Autor: Robert Tomasik
Plagiat własnej pracy
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1205121238130.3032quad...

[...]

Nikt nie jest doskonały.

[...]

Natomioast na uczelniach sie przyjmuje, że normaln± rzecz±, że załóżmy w doktoracie wykorzystujesz swój dorobek naukowy z magisterki. Jedynie podajesz tytuły pozycji. I może być kopiuj/wklej, je¶li te tematy się ł±cz±.

Data: 2012-05-12 08:59:31
Autor: witek
Plagiat własnej pracy
Robert Tomasik wrote:
[...]

to zalezy ile wykorzystujesz.
Możesz wykorzystac fragmenty jak wprowadzenie, możesz się na ni± powołaćm ale nie możesz przeklepac połowy magisterki jako pracy doktorskiej.
Wszystko zalezy od promotora i recenzentów, a w dzisiejszych czasach im wszystko zwisa bo sie spiesza na prywatna uczelnei zarabiac kase.

Data: 2012-05-12 16:02:11
Autor: Robert Tomasik
Plagiat własnej pracy
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:jolqc3$jhd$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik wrote:
[...]

Mój recenzent sie tak zbłaĽnił, że jestem absolutnie pewien, ze nei miał pracy w ręce.

Data: 2012-05-12 15:49:04
Autor: witek
Plagiat własnej pracy
Robert Tomasik wrote:
[...]

ba, ja miałem w ręce dwie recenzje tej samej pracy.
Jedna, że praca jest super z ocen± 5 i druga, że praca jest niesamodzielna nie na temat i nie na poziomie z ocen± 2.

Dopiero była afera.

Data: 2012-05-09 20:39:28
Autor: Angelica
Plagiat własnej pracy

Nie, bowiem to Twoja praca. Kto miałby ewentualnie złożyć wniosek o
ściganie?

Teoretycznie tak, lecz jest haczyk, przy oddawaniu pracy przed obroną musiałam podpisać papiery, że zrzekam się praw autorskich na rzecz szkoły.

W ogĂłle coĹ› takiego jest zgodne z prawem?

Data: 2012-05-09 14:14:11
Autor: witek
Plagiat własnej pracy
Angelica wrote:

Nie, bowiem to Twoja praca. Kto miałby ewentualnie złożyć wniosek o
ściganie?

Teoretycznie tak, lecz jest haczyk, przy oddawaniu pracy przed obronÄ…
musiałam podpisać papiery, że zrzekam się praw autorskich na rzecz szkoły.

Nie musiałaś.
Jak wszyscy dobrze widzieli podpisałaś dobrowolnie.

> W ogĂłle coĹ› takiego jest zgodne z prawem?

Skoro podpisałaś....

Data: 2012-05-09 22:34:56
Autor: zly
Plagiat własnej pracy
Dnia Wed, 09 May 2012 14:14:11 -0500, witek napisał(a):

 > W ogóle co¶ takiego jest zgodne z prawem?
Skoro podpisała¶....

... to jeszcze nic nie znaczy
--
marcin

Data: 2012-05-09 21:16:23
Autor: grzech
Plagiat własnej pracy
W dniu 2012-05-09 20:39, Angelica pisze:

[...]

Na rzecz szkoły zrzekłaś się praw majątkowych. Praw niemajątkowych do utworu nie można się zrzec. Nie można też dwa razy sprzedać tego samego utworu więc przy pisaniu nowej pracy możesz się powoływać na "starą".

Data: 2012-05-09 21:30:46
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Plagiat własnej pracy
W dniu 09.05.2012 21:16, grzech pisze:
Na rzecz szkoły zrzekłaś się praw majątkowych. Praw niemajątkowych do
utworu nie można się zrzec. Nie można też dwa razy sprzedać tego samego
utworu więc przy pisaniu nowej pracy możesz się powoływać na "starą".

Ale ona nie chce się powołać. Ona chce kopij-wklej rozdział. A więc odpada, skoro zrzekła się praw.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-12 01:42:13
Autor: Robert Tomasik
Plagiat własnej pracy
Użytkownik "Angelica" <brak@brak.brak> napisał w wiadomości news:4faab9df$0$1232$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Mozesz się zrzec praw majątkowych - osobiste są niezbywalne. To Ty jesteś autorem i nikt tego faktu żadnym oświadczeniem zmienić nie może.

Data: 2012-05-12 09:08:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Plagiat własnej pracy
W dniu 12.05.2012 01:42, Robert Tomasik pisze:
[...]

Mozesz siÄ™ zrzec praw majÄ…tkowych - osobiste sÄ… niezbywalne. To Ty
jesteś autorem i nikt tego faktu żadnym oświadczeniem zmienić nie może.

Ale ona nie chce się powoływać na swoje autorstwo, ona chce wykorzystać stworzony przez nią tekst, który ,,sprzedała'' komuś innemu.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-12 12:55:41
Autor: Gotfryd Smolik news
Plagiat własnej pracy

Użytkownik "Angelica" <brak@brak.brak> napisał w wiadomo¶ci

[...]

Mozesz się zrzec praw maj±tkowych - osobiste s± niezbywalne. To Ty
jeste¶ autorem i nikt tego faktu żadnym o¶wiadczeniem zmienić nie może.

Ale ona nie chce się powoływać na swoje autorstwo, ona chce wykorzystać stworzony przez ni± tekst

....w tej gałęzi watpliwosci budzi pytanie na które Robert odpowiadał,
w sumie nie wiadomo co jest przedmiotem pytania.
  Możemy podejrzewać ze umowa była prawidłowa, ale opis jest już mało
jasny, więc i "nielogiczne" pytanie jest uzasadnione (i odpowiedz
na nie też).

pzdr, Gotfryd

Plagiat własnej pracy