Plan Balcerowicza

Data: 2009-12-19 19:54:28
Autor: u2
Plan Balcerowicza
... chwalą ci, którzy na nim skorzystali :

http://www.niezalezna.pl/article/show/id/28744

"Gdyby nie Balcerowicz, średnia pensja wynosiłaby dziś 5 tys. zł, a
średni PKB na głowę - 25 tys. dolarów, uważa G. Kołodko.

- Gdyby nie szokowa terapia Balcerowicza, a potem schładzanie gospodarki
pod koniec lat 90., średnia pensja wynosiłaby dziś nie 3,4 tys. zł a 5
tys. zł, a średni PKB na głowę nie 18 tys. dol. a 25 tys. dolarów -
mówił w "Kropce nad i" w TVN24 były minister finansów Grzegorz Kołodko.

- Więcej szoku niż terapii w tym było. W jej wyniku PKB i bezrobocie
miały spaść tylko nieznacznie. Tymczasem PKB spadło o 20 proc. i
pojawiły się 3 miliony bezrobotnych - podkreślił Kołodko. Dodał, że choć
Balcerowicz trafił na bardzo trudne czasy w polskiej gospodarce, wiele
problemów udało się zlikwidować jeszcze przed przyjęciem jego planu.

- Balcerowicza chwalÄ… tylko ludzie z tego samego obozu co on,
przedstawiciele polskiego neoliberalizmu - stwierdził były minister
finansów.

Grzegorz Kołodko podkreślił, że wielkim błędem była likwidacja PGR-ów
zamiast ich komercjalizacji, przypomniał też, że w wyniku planu
Balcerowicza "zarżnięto" przemysł.

- Należało liberalizować, ale można tak było to zrobić, by osiągnąć
lepsze efekty. Osiągnęliśmy wiele, ale można było osiągnąć więcej -
uważa b. minister finansów."

Data: 2009-12-19 20:03:04
Autor: pluton
Plan Balcerowicza

"Gdyby nie Balcerowicz, ¶rednia pensja wynosi³aby dzi¶ 5 tys. z³, a
¶redni PKB na g³owê - 25 tys. dolarów, uwa¿a G. Ko³odko.

No popatrz, a Stefan Pierdzimuszka uwaza, ze gdyby nie Balcerowicz,
to srednia pensja by wynosila 10 dolarow na glowe (przed Balcerowiczem bylo
to 5 dolarow).

Nullification

Data: 2009-12-20 09:57:10
Autor: Anatol
Plan Balcerowicza

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hgj7lq$aof$1atlantis.news.neostrada.pl...
.. chwalą ci, którzy na nim skorzystali :

http://www.niezalezna.pl/article/show/id/28744

"Gdyby nie Balcerowicz, średnia pensja wynosiłaby dziś 5 tys. zł, a
średni PKB na głowę - 25 tys. dolarów, uważa G. Kołodko.

Tylko Słowenia i Czechy mają taki PKB, ale startowały z zupełnie innego poziomu w 1989 - np. Słowenia była wówczas na poziomie obecnej Polski.

- Należało liberalizować, ale można tak było to zrobić, by osiągnąć
lepsze efekty. Osiągnęliśmy wiele, ale można było osiągnąć więcej -
uważa b. minister finansów."

5 grudnia 1989 Kołodko jakoś nie miał pomysłów co tu można zrobić w gospodarce żeby w kilka lat bankrut zamienił się w najbogatsze państwo obozu.
 :

http://www.tiger.edu.pl/aktualnosci/transformacja.pdf

"...Zgadzam się, że nadszedł teraz właściwy moment i wielka szansa dla rządu i społeczeństwa, by wprowadzić pakiet zmian gospodarczych, ale nie jestem jednak aż tak wielkim optymistą jak profesor Sachs. Raptowne opanowanie inflacji w naszym kraju jest niezbyt prawdopodobne. Gospodarka polska nie jest gospodarką rynkową i zachowanie się przedsiębiorstw będzie różne od tego, jakiego zwykle oczekuje się w podobnych sytuacjach. Sądzę, że wprowadzenie wymienionych zmian doprowadzi do długotrwałej recesji, zaś inflacja lub hiperinflacja przez kilka miesięcy będzie jeszcze intensywniejsza."

"Sądzę, że uda nam się uniknąć tragedii, ale przejście do mechanizmów rynkowych będzie trudne. Nie przeceniałbym instynktu gospodarczego przedsiębiorstw ani skłonności ludzi do podejmowania ryzyka gospodarczego. Tego wszystkiego trzeba się uczyć latami."

"Nasze społeczeństwo ulega erozji i proces ten będzie postępować po wprowadzeniu pakietu reform gospodarczych, a to nie jest czynnik optymistyczny. Innym powodem do pesymizmu jest to, że wielu krajom nie udało się przezwyciężyć inflacji za jednym podejściem."

"Polski pacjent jest gotów do operacji bardziej niż kiedykolwiek przedtem, ale każda operacja jest ryzykiem. Uważam, że operacji nie wolno odkładać, nawet jeśli wyników nie da się w pełni przewidzieć. Im wcześniej, tym lepiej. Jest to jedna z ostatnich okazji do przełomu w procesie przemian."

Anatol

Data: 2009-12-20 10:25:31
Autor: u2
Plan Balcerowicza
W dniu 2009-12-20 09:57, Anatol pisze:

[...]

Po prostu tam nie rozkradziono majątku skarbu państwa tak jak w Polsce.

[...]

Polska nie jest najbogatszym państwem "obozu". A mogło być lepiej gdyby
nie złodziejski plan.

Data: 2009-12-20 12:42:39
Autor: Anatol
Plan Balcerowicza

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hgkqn0$st4$2atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Czyli największe złodziejstwo majątku SP musiało być w latach do 1989 gdy różnica w dobrobycie wględem Czech czy Słowenii była jeszcze większa.

[...]

No to powinno być także lepiej przed wprowadzeniem planu oraz w krajach gdzie go nie było - np. na Ukrainie czy w Białorusi które miały w 1989 wyższy poziom PKB per capita niż w Polsce.

Anatol

Data: 2009-12-20 12:53:24
Autor: Karol
Plan Balcerowicza
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisa³(a): (ciach)

Plan Balcerowicza byl glownie skierowany na wyprzedaz Polski i zabezpieczenie
interesow pewnej grupy komunistow. Takie sa fakty
i dzisiaj osoby tematem zaintersowane, wiedza o tym doskonale. Komunisci nie mysleli o przyszlosci spoleczenstwa jako calosc i nie zerwali
wiezi z PRL (de fakto nastap[ila kontynuacja systemu pod patronatem bylych
czlonkow PZPR).
Ci ludzie twierdza, ze w epoce Gierka Polaka zostala zadluzona. Tak, ale mozna
bylo tego dlugu po prostu nie splacac i oglosic bankructwo panstwa oraz
zdecydowanie odciac sie od komunizmu. To bylo do zrobienia. Zachodni bankierzy przyklasneli jednak pozostawienieniu
calej elity komunistycznej na stanowiskach, bo w ten sposob komunisci
zagwarantowali w zasadzie ciaglosc PRL. Splacanie dlugow mieli wiec
zagwarantowane.

To co nastapilo pozniej dzieki planowi Balcerowicza, to w zasadzie grabiez majatku narodowego na niespotykana w innych panstwach skale.

Oczywiscie grupka komunistycznych ekonomistow zaintereswana taka wyprzedaza
Polski, wszelkie slowa krytyki tego planu torpedowala.
Prosze pamietac, ze ci ludzie albo nie mieli zadnego pojecia o ekonomii
kapitalistycznej, albo doskonale zdawali sobie sprawe z tego, ze takiej wiedzy
nie ma spoleczenstwo, wiec wszysko mozna mu wmowic.

W kazdym razie, reforma Balcerowicza nie byla przeprowadzona z mysla o
przyszlosci polskiego spoleczenstwa. Wyraznie to teraz widac po dwudziestu
latach od momentu jej wprowadzenia. Nie rozumiem wiec dlaczego tacy ludzie jak
pan, nadal probuja jej bronic. Dla mnie to jakas nieprawdopodobna glupota.

Polecam kolejny raz na tej grupie,zapoznac sie z praca prof. Kazimierza
Poznanskiego oraz przypomniec sobie jak  szybko polska stala sie dosc silnym pod wzgledem ekonomicznym  w okresie miedzywojennym, kiedy odzyskala
niepodleglosc. Ale wowczas Polska rzadzili Polacy, a nie ludzie z nadania
Moskwy i zdegenerowani systemem komunistycznym, lajdacy.

http://zaprasza.net/poznanski/ * zauwazylem, ze pan usilnie probuje tlumaczyc niewytlumaczalne. Prosze sie naprawde obudzic i zaczac myslec, no chyba ze ma pan zamiar
wyemigrowac z tego bantustanu ktorym niestety jest Polska dzieki planowi
Balcerowicza.
I jeszcze jedno, zapaweniam pana, ze bylo mnostwo innych mozliwosci aby przeprowadzic reformy systemowe. Mozna bylo zatrudnic ekspertow i fachowcow
polskiego pochodzenia, ktorzy takie reformy systemowe przeprowadziliby z mysla
o calym spoleczenstwie, a nie tylko waskiej grupy lajdakow i zlodziei.

* Kolodko, hmm...prosze na niego sie nie powolywac, to mimo wszytko czlowiek
wychowany w komunizmie. Dobrych ekonomistow polskiego pochodzenia ktorzy
zdobywali wyksztalcenie i szliwfy na zachodzie jest sporo i to im nalezalo
powierzyc przeprowadzenie reform.

Data: 2009-12-20 15:04:07
Autor: Anatol
Plan Balcerowicza

U¿ytkownik "Karol " <jef_f@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hgl6o4$cdg$1inews.gazeta.pl...

To co nastapilo pozniej dzieki planowi Balcerowicza, to w zasadzie grabiez
majatku narodowego na niespotykana w innych panstwach skale.

Maj±tek NRD prywatyzowano za symboliczn± 1 DM. W Czechach w ramach kuponówki sprywatyzowano za darmo (czyli jeszcze taniej ni¿ w Polsce) po³owê gospodarki.

W kazdym razie, reforma Balcerowicza nie byla przeprowadzona z mysla o
przyszlosci polskiego spoleczenstwa. Wyraznie to teraz widac po dwudziestu
latach od momentu jej wprowadzenia.

By³a przeprowadzana przede wszystkim z my¶l± o przysz³o¶ci co widaæ po zmianach w ¶redniej d³ugo¶ci ¿ycia, wykszta³ceniu czy wyposa¿eniu gospodarstw domowych.

[...]

No wiêc jak to mo¿liwe ¿e Polska by³a po 20 latach takiej polityki w dalszym ci±gu biedniejsza od Czech i kto za to odpowiada³ skoro nie by³o planu Balcerowicza ?

[...]

Takie ca³o¶ciowe reformy, uwzglêdniaj±ce dobro wszystkich grup spo³ecznych i chroni±ce maj±tek narodowy zosta³y przeprowadzone w latach 1982-89. By³y to I etap oraz II etap reformy gospodarczej, przygotowane i zrealizowane przez narodowych ekspertów. Spowodowa³y one cofniêcie rozwoju kraju o kolejne 10 lat w stosunku do Zachodu, podobnie jak to siê sta³o w wielu w kilku krajach RWPG po 1989.

[...]

W przygotowaniu planu pomaga³ m.in. prof. Gomu³ka

Na jesieni 1989 nie by³o innych koncepcji na likwidacjê hiperinflacji i pustych spó³ek a spo³eczeñstwo domaga³o siê szybkich i radykalnych zmian.

Anatol

Data: 2009-12-20 14:39:27
Autor: Karol
Plan Balcerowicza
> [...]

Maj±tek NRD prywatyzowano za symboliczn± 1 DM. W Czechach w ramach kuponówki sprywatyzowano za darmo (czyli jeszcze taniej ni¿ w Polsce) po³owê gospodarki.

w NRD, zachodnie Niemcy wpompowaly ogromne sumy oraz od reform osuneli
komunistow !

Jeski chodzi o Czechoslowacje to chyba nie wyprzedano jej majatku tylko w
nienarodowe rece? Zreszta prosze podac jakies linki na temat Czechoslowacji,
bo zauwazylem iz ma pan dosc duza ...powiedzmy fantazje.

> [...]

By³a przeprowadzana przede wszystkim z my¶l± o przysz³o¶ci co widaæ po zmianach w ¶redniej d³ugo¶ci ¿ycia, wykszta³ceniu czy wyposa¿eniu gospodarstw domowych.

nie, drogi panie, dzisiaj juz dosc dokladnie wiadomo z mysla o przyszlosci
kogo byla przeprowadzona.
> [...]

No wiêc jak to mo¿liwe ¿e Polska by³a po 20 latach takiej polityki w dalszym ci±gu biedniejsza od Czech i kto za to odpowiada³ skoro nie by³o planu Balcerowicza ?

A Czesi byli pod zaborem az trzech zaborcow w tym rosyjskiego?

> [...]

Takie ca³o¶ciowe reformy, uwzglêdniaj±ce dobro wszystkich grup spo³ecznych i chroni±ce maj±tek narodowy zosta³y przeprowadzone w latach 1982-89. By³y to I etap oraz II etap reformy gospodarczej, przygotowane i zrealizowane przez narodowych ekspertów. Spowodowa³y one cofniêcie rozwoju kraju o kolejne 10 lat w stosunku do Zachodu, podobnie jak to siê sta³o w wielu w kilku krajach RWPG po 1989.

...prosze nie zapominac kim byli wowczas ci *narodowi eksperci* !

> [...]
> powierzyc przeprowadzenie reform.

W przygotowaniu planu pomaga³ m.in. prof. Gomu³ka

 a pan wie chociaz kim byl prof. Gomulka?

Jesli nie , to polecam. pasjonujacy zyciorys:)

http://tinyurl.com/ybjapxg

Panie Anatolu, z bylego komunisty nie zrobi pan NIGDY kapitalisty. Prosze to
zrozumiec. Mentalnosc trudno zmienic.

Na jesieni 1989 nie by³o innych koncepcji na likwidacjê hiperinflacji i pustych spó³ek a spo³eczeñstwo domaga³o siê szybkich i radykalnych zmian.

nie bylo, bo nie mialo byc. Ot co !

Data: 2009-12-20 17:31:18
Autor: Anatol
Plan Balcerowicza

U¿ytkownik " Karol" <jef_f@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hglcuu$608$1inews.gazeta.pl...

w NRD, zachodnie Niemcy wpompowaly ogromne sumy oraz od reform osuneli
komunistow !

Co nie zmienia faktu ¿e pañstwo pozby³o sie za bezcen ca³ego maj±tku NRD, tak szybku jak to tylko siê da³o.

Jeski chodzi o Czechoslowacje to chyba nie wyprzedano jej majatku tylko w
nienarodowe rece?

Na rynku wtórnym te "rêce" mog± siê szybko zmieniaæ a poza tym nie zmienia to faktu ¿e pañstwo pozby³o siê za darmo du¿ej czê¶ci gospodarki.

Zreszta prosze podac jakies linki na temat Czechoslowacji,
bo zauwazylem iz ma pan dosc duza ...powiedzmy fantazje.

http://www.elstudento.org/articles.php?article_id=2191

"...Po "ma³ej" prywatyzacji w1993 roku, w rêce prywatne przesz³o ok. 1000 zak³adów, g³ównie browarów, hoteli, banków
i koncernów przemys³owych. Wówczas pod prywatnym zarz±dem znalaz³o siê 57 proc. gospodarki, co uplasowa³o Czechy w czo³ówce wschodniej Europy. W kwietniu 1994 roku rozpocz±³ siê ostatni etap prywatyzacji kuponowej, który mia³ doprowadziæ do przejêcia 90 proc. gospodarki."

[...]

To tak¿e oceniaj± wyborcy. Opcja neguj±ca zmiany po 1989 nigdy nie zdoby³a wiêkszo¶ci.

[...]

Nie byli tak samo jak 1989 nie mieli hiperinflacji, pustych pó³ek, zacofanej gospodarki czy d³ugu zagranicznego ponad mo¿liwo¶ci jego obslugi.
W PRL równie¿ nigdy nie przegonili¶my Czechów w dobrobycie, a tu nagle Ko³odko mówi ¿e to przez Balcerowicza.

[...]

Troszcz±cymi siê o pe³ne zatrudnienie i dobre warunki dla funkcjonowania przemys³u ciê¿kiego patriotami.

Anatol

Data: 2009-12-20 17:21:45
Autor: Karol
Plan Balcerowicza
> [...]

> komunistow !

Co nie zmienia faktu ¿e pañstwo pozby³o sie za bezcen ca³ego maj±tku NRD, tak szybku jak to tylko siê da³o.

co znaczy za bezcen? Ma pan jakies dane, na potwierdzenie tego co pan pisze?
Ja probowalem przeszukac polski internet i nic na ten temat nie znalazlem,
poza kilkoma tytulami artykulow zamieszczonych w GW, ale z juz wykasowanymi
tekstami. Czy dokonano wyprzedazy w NRD, w taki sam sposob jak to zrobiono w
Polsce, a opisal prof. K. Poznanski?

Czy NRD i Czechoslowacja, mieli jakis plan ktory przeprowadzono pod nadzorem
ichniego Balcerowicza?

> [...]

Na rynku wtórnym te "rêce" mog± siê szybko zmieniaæ a poza tym nie zmienia to faktu ¿e pañstwo pozby³o siê za darmo du¿ej czê¶ci gospodarki.

..szczegolnie moga sie zmieniac szybko, kiedy tylko wyjatkowo nieliczna grupa
ludzi dostala np. forse z FOZZ?

Czechoslowacja nie pozbyla sie za darmo godpodarki i o tym nic nie napisano
w linku ktory pan podal. Pan ten link  w ogole czytal?

Wklejam ponownie, ten podany przez pana:

[...]

no i pieknie, ale tam nie ma nic o jakim fiku-miku czeskiego Balcerowicza.
i wyprzedazy za bezcen majatku narodowego, tak jak to opisal prof. K.Poznanski !!

> nie, drogi panie, dzisiaj juz dosc dokladnie wiadomo z mysla o przyszlosci
> kogo byla przeprowadzona.

To tak¿e oceniaj± wyborcy. Opcja neguj±ca zmiany po 1989 nigdy nie zdoby³a wiêkszo¶ci.

..znowu powoluje sie pan na sadaze ktore wiadomo KTO w Polsce przeprowadza?
Ci ludzie od sadazy w Polsce, to mniej wiecej tak sa rzetelni, jak ci od
przepowiadania pogody na kolejne kilka dni:)

> [...]

W PRL równie¿ nigdy nie przegonili¶my Czechów w dobrobycie, a tu nagle Ko³odko mówi ¿e to przez Balcerowicza.

... moze tak sie nie kochali z Moskwa, jak gienieral Jaruzelski?:)
Milosc kosztuje, szczegolnie ta platonioczna.

Ale tak juz powazniej i krotko, to ten Kolodko ma RACJE !!

> ..prosze nie zapominac kim byli wowczas ci *narodowi eksperci* !

Troszcz±cymi siê o pe³ne zatrudnienie i dobre warunki dla funkcjonowania przemys³u ciê¿kiego patriotami.

..pan to ma poczucie humoru:))))))

Data: 2009-12-20 22:49:22
Autor: Anatol
Plan Balcerowicza

U¿ytkownik " Karol" <jef_f@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hglmf9$cfu$1inews.gazeta.pl...

Co nie zmienia faktu ¿e pañstwo pozby³o sie za bezcen ca³ego maj±tku NRD,
tak szybku jak to tylko siê da³o.

co znaczy za bezcen? Ma pan jakies dane, na potwierdzenie tego co pan pisze?

Ca³y maj±tek NRD bêd±cej ponoæ 10 potêg± gospodarcz± ¶wiata sprzedano za 65 mld marek czyli jakie¶ 33 mld EUR :

http://new-arch.rp.pl/artykul/38531_Treuhand_przeszedl_do_historii.html

[...]

W NRD anarchiê wolnorynkow± na wzór RFN wprowadzono z dnia na dzieñ i bez ¿adnej taryfy ulgowej. W Czechach rzeczywi¶cie nie by³o ¿adnych planów walki z hiperinflacj±, pustymi pó³kami ani rozwi±zania problemu d³ugu zagranicznego a zmiany polega³y przede wszystkim na prywatyzacji która by³a przeprowdzona o wiele szybciej ni¿w Polsce.

Czechoslowacja nie pozbyla sie za darmo godpodarki i o tym nic nie napisano
w linku ktory pan podal. Pan ten link  w ogole czytal?

Kupony by³y rozdawna za darmo i tymi kuponami "p³acono" za akcje spó³ek.

Nie sonda¿e tylko wyniki wyborów.

Anatol

Data: 2009-12-20 23:48:09
Autor: Karol
Plan Balcerowicza
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisa³(a):
Ca³y maj±tek NRD bêd±cej ponoæ 10 potêg± gospodarcz± ¶wiata sprzedano za 65 mld marek czyli jakie¶ 33 mld EUR :

..a za ile do tej pory pozbyto sie majatku w Polsce?

W NRD anarchiê wolnorynkow± na wzór RFN wprowadzono z dnia na dzieñ i bez ¿adnej taryfy ulgowej.

...no wlasnie. Wprowadzono z dnia na dzien, ale w JAKI sposob?:

Powolano specjalistyczna agencje do spraw prywatyzacji i restrukturyzacji,
Treuhand. Agencja ta miala wszystkie uprwanienia niezbedna do sprawnego przeprowadzenia
takiej akcji i na czele tej agencji stala ciagle ta sama osoba przez okres tylko 4 lat. Osoba ta byl dobrze
wyksztalconym ekonomista zachodnioniemickim, a nie ekonomista komunistyczny,
po kilku miesiacach kursow w USA na jakiejs podrzednej uczelni.

Z pracy agencji DOKLADNIE sie rozliczyla przed spoleczenstwem. Kto i w jaki sposob przeprowadza prywatyzacje i restrukturyzacje w Polsce, to ja chyba nie musze panu wyjasniac, w kazdym razie kolejne rzady maja okazje co
nieco na tym zarobic, bo ciagnie sie ta cala sprawa od ponad 20 lat !!

A co stalo na przeszkodzie utworzyc w Polsce identyczna agencja, jak ta
niemiecka i powierzyc jej kierownictwo oraz pozostale wazne stanowiska,
polskim ekonomistom wyksztalconym na zachodnich uczelniach?

Dlaczego nie zwrocono sie o pomoc, np. do dr Christophera Reimnitz, ktory
kierowal niemieckim Treuhand i generalnie takimi sprawami tego typu agencje
zajmuja sie restrukturyzacjami w roznych panstwach? W Polsce robi sie to metoda chalupnicza, bo nadal majstruja przy tym
nieprofesjonalisci postkomunistyczni.

Data: 2009-12-21 01:18:36
Autor: Anatol
Plan Balcerowicza

U¿ytkownik "Karol " <jef_f@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hgmd3p$ddo$1inews.gazeta.pl...

Ca³y maj±tek NRD bêd±cej ponoæ 10 potêg± gospodarcz± ¶wiata sprzedano za 65
mld marek czyli jakie¶ 33 mld EUR :

.a za ile do tej pory pozbyto sie majatku w Polsce?

Za akcje i udzia³y posiadane przez pañstwo  jakie¶ 100 mld PLN. Drugie tyle wp³ynê³o bezpo¶rednio do spó³ek z tytu³u nowych emisji akcji (tutaj pañstwo sprzeda³o tylko po 1 akcji aby spe³niæ warunek do przekazania akcji pracowniczych) tak jak w przypadku Bogdanki, PGE, PGNiG, ZA Pu³awy i Police, BG¯. W dalszym ci±gu w rekach SP pozostaje maj±tek o warto¶ci 760 mld PLN :

http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/panstwo;ma;majatek;wart;760;mld;zlotych,118,0,338806.html

[...]

Co nie przszkodzi³o wyprzedaæ ten maj±tek znacznie poni¿ej warto¶ci ksiêgowej.

Anatol

Data: 2009-12-21 14:57:37
Autor: Karol
Plan Balcerowicza
> [...]

Za akcje i udzia³y posiadane przez pañstwo  jakie¶ 100 mld PLN. Drugie tyle wp³ynê³o bezpo¶rednio do spó³ek z tytu³u nowych emisji akcji (tutaj pañstwo sprzeda³o tylko po 1 akcji aby spe³niæ warunek do przekazania akcji pracowniczych) tak jak w przypadku Bogdanki, PGE, PGNiG, ZA Pu³awy i Police, BG¯. W dalszym ci±gu w rekach SP pozostaje maj±tek o warto¶ci 760 mld PLN :

jak widac, mozna czytac tekst i interpretowac po swojemu:)

Ja dowiedzialem sie z niego, m.innymi ze:

* do tej pory z prywatyzacji uzyskano 83 mld zl.
* do tej pory sprywatyzowano ok. 70 % majatku narodowego, do SP nalezy wiec w
tej chwili TYLKO 30 %. Prosze sobie sprwdzic ile majatku narodowego pozostalo w rekach SP w Czechach
i Slowacji (ja doczytalem sie, ze dopuszczono do sprzedazy tylko ok.10 %,
podobnie postepuja takie kraje jak Kanada czy USA, gdzie nie dopuszcza sie do
przekroczenia pewnego bezpiecznego dla suwerennosci panstwa pulapu, przy
wyprzedazy majatku narodowego w obce rece)

* w obce rece przekazano ok.80 % systemu bankowego (to juz jest ewidentne
SZALENSTWO, albo bezmyslonsc do potegi entej).

* warto w tym miejscu przypomniec jak obecnie wyglada zadluzenie panstwa:

na koniec lipca 2009 wynosilo ono 609 mld zl., czyli niebezpiecznie zbliza sie
do cyfry 760 mld zl, ktora jest wycena pozostalego w rekach SP majatku narodowego.

* rzad Tuska, zamierza w tej tragicznej sytuacji, siegnac po te czesci majatku
Polakow, ktore do tej pory uwazane byly za strategiczne oparcie dla
suwerennosci Polski.

Jesli chodzi o Balcerowicza, to prosze sobie przeczytac co nadal pisza ludzie nie uwielbiajacy go zupelnie bezpodstawnie i bezkrytycznie:

http://stanislawzaryn.salon24.pl/145321,grupa-ktora-zniweczyla-transformacje

Co nie przszkodzi³o wyprzedaæ ten maj±tek znacznie poni¿ej warto¶ci ksiêgowej.

Sytuacja w NRD mimo wszystko byla inna i jak zauwazylem w tym watku trafnie to
podsumowal p.Adam piszac, ze kwote wyprzedazy NRD przez RFN, nalezy powiekszyc
o ta, ktora zachodnie Niemcy wpompowaly w ten kraj.
Ponadto majatek NRD glownie wykupili Niemcy zamieszkujacy RFN, wiec wiadomo o co chodzilo.

Jesli chodzi o Czechoslowacje, to tam przeprowadzono ogolnonarodowe
uwlaszczenie, a nie WYBIORCZE, tak jak to zrobiono w Polsce.

Zreszta w linku, ktory panu podalem, wszytko jest kolejny raz ocenione w sposob jednoznaczny !

Data: 2009-12-23 00:47:31
Autor: Anatol
Plan Balcerowicza

U¿ytkownik " Karol" <jef_f@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hgo2d1$5dr$1inews.gazeta.pl...

[...]

Udzia³ sektora prywatnego w Polsce jest ni¿szy ni¿ w Czechach i na Wêgrzech :

http://www.wsipnet.pl/oip/ekonomia_4/R1/pdf/sektor_prywatny.pdf

* w obce rece przekazano ok.80 % systemu bankowego (to juz jest ewidentne
SZALENSTWO, albo bezmyslonsc do potegi entej).

W odró¿nieniu od lat 90-tych nasze sektor bankowy jest jednym z nabardziej stabilnych na ¶wiecie wiêc prywatyzacja przynios³a oczekiwane efekty.

[...]

W USA, UK czy Niemczech jest jeszcze gorzej.

[...]

Czyli jak Niemcy albo Czesi sprzedaj± maj±tek pañstwowy za bezcen jest to pe³ny profesjonalizm. Je¿eli Polaca robi± to po lepszych cenach to jest wyprzeda¿.

Anatol

Data: 2009-12-21 00:18:47
Autor: Adam
Plan Balcerowicza
Ca³y maj±tek NRD bêd±cej ponoæ 10 potêg± gospodarcz± ¶wiata sprzedano za 65 mld marek czyli jakie¶ 33 mld EUR :
Niezupe³nie - jednocze¶nie wpompowano w dawn± NDR ok 600 mld DM - co z tymi 65 mld daje niez³± sumkê. I to jest w³asnie cena sprzeda¿y maj±tku narodowego NRD.

AC __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4704 (20091220) __________

Data: 2009-12-21 01:02:49
Autor: Anatol
Plan Balcerowicza

U¿ytkownik "Adam" <bluesman1952@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:hgmbhe$g0o$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Przecie¿ mówimy o SP Niemiec a nie NRD która przesta³a istnieæ 3 pa¼dziernika 1990. Oprócz tych 600 mld DM które umoczyli podatnicy niemieccy dochodz± setki miliardów DM utraconych w wyprzeda¿y pañstwowego maj±tku narodowego przejêtego po NRD.

Anatol

Data: 2009-12-20 18:11:10
Autor: u2
Plan Balcerowicza
W dniu 2009-12-20 17:31, Anatol pisze:

w NRD, zachodnie Niemcy wpompowaly ogromne sumy oraz od reform osuneli
komunistow !

Co nie zmienia faktu ¿e pañstwo pozby³o sie za bezcen ca³ego maj±tku
NRD, tak szybku jak to tylko siê da³o.

I teraz m³odzi Ossi szybko zmykaj± do Wessi, a starzy Ossi p³acz± po NRD.

[...]

Kuponovka w Czechach jest oceniania negatywnie przez spo³eczeñstwo.
Równie¿ tam oddano za bezcen spor± czê¶æ maj±tku narodowego.

Peany na temat prywatyzacji w Polsce wyg³aszaj± jej sprawcy jak by³y MSP
Emil W. (vide n.p. z³odziejska prywatyzacja Telekomunikacji Polskiej) :

http://www.wprost.pl/ar/2109/Realny-kapitalizm/?I=920

Data: 2009-12-20 13:07:52
Autor: u2
Plan Balcerowicza
W dniu 2009-12-20 12:42, Anatol pisze:

[...]

Należy porównać starty poniesione wskutek 2 wojny światowej i dopiero
wtedy porównywać n.p. PKB w/w państw. O ile mi wiadomo to jednak PRL
miał większy PKB.

[...]

Ukraina i Białoruś nie były wtedy niepodległymi państwami. Proszę nie
ściemniać.

Data: 2009-12-20 13:37:06
Autor: u2
Plan Balcerowicza

Data: 2009-12-20 17:28:31
Autor: cyc
Plan Balcerowicza
Jai tam plan !!, chyba ze planem nazwac to , ze planu nie ma !.
Puscil wszystko na zywiol , bezkompromisowosc i pelna gospodarcza anarchie . Do tego nie potrzeba geniusza , wystarczy menel z ulicy !.

cyc

Data: 2009-12-20 18:01:58
Autor: Anatol
Plan Balcerowicza

U¿ytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hgljbq$8gl$1news.onet.pl...

Jai tam plan !!, chyba ze planem nazwac to , ze planu nie ma !.
Puscil wszystko na zywiol , bezkompromisowosc i pelna gospodarcza anarchie . Do tego nie potrzeba geniusza , wystarczy menel z ulicy !.

W sierpniu 1989 Rakowski uwolni³ tylko ceny miêsa a od razu wybuch³a hiperinflacja (w 1990 pomimo uwolnienia prawie ca³ej reszty cen hiperinflacja zosta³ s³umiona w ci±gu 2 miesiêcy) - najwyra¿niej geniusz rz±du Rakowskiego by³ poni¿ej umys³owo¶ci menela z ulicy.

Anatol

Data: 2009-12-20 18:19:07
Autor: cyc
Plan Balcerowicza

U¿ytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hgljq0$6cv$1news.interia.pl...

[...]

Jak sobie przypominam to hiperinflacja za Balcerowicza "pozwolila " popasc w pulapke zadluzeniowa 1/3 spoleczenstwa i trwala znacze dluzej niz pare misesiecy . To zas , ze minela nie jest jego zasluga , tylko rynku , ktory okazal sie byc madrzejszy od Balcerowicza .....ale dlugi zostaly , niektorym do dzisiaj a niejeden zostal do konca zycia dziadem !. Pozatym cena jaka ponioslo spoleczenstwo jest tak duza , ze jeszcze przez nastepne 30 lat bedziemy to odczuwac . Oczywiscie nie on i jego kumple jak Bielecki , zarabiajacy jeszcze nie tak dawo temu  po pol miliona zl/mc .

cyc

Data: 2009-12-20 18:23:21
Autor: cyc
Plan Balcerowicza

U¿ytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hglmaj$g9a$1news.onet.pl...

[...]

W uzupelnieniu .
Do dzisiaj pamietam , jak wtedy kiedy publicznie objawial swiatu swoj geniusz wmawial spoleczenstwu , ze podatek wat , ktory zamierzal wprowadzic w zadnym stopniu nie wplynie na zubozenie kieszeni koncowego nabywcy . Nawet pamietam jego tlumaczenie przeplywu tego pieniadza , tlumaczenie dla idiotow oczywiscie ....cos jak Rydzk do swoich niedorozwinietych fanow o swoich " dzielach " .
Tak tumanil ludzi ......znaczy probowal tumanic i co gorsze czesciowo mu sie to udalo !.

cyc

Data: 2009-12-20 18:44:12
Autor: Roger Perejro
Plan Balcerowicza
[...]

Przesadzasz Cycu, by³ plan, który gospodarkê przestawi³ z g³owy na nogi:

http://wyborcza.pl/1,78302,3905663.html

S± dziedziny ¿ycia, w których brak Ci obiektywizmu zapewne nie bez powodu:

reforma Balcerowicza, USA, opieka medyczna. Przyznasz, ¿e jest co¶ na rzeczy ;-))

Przemek

--

- PiS sta³ siê niewydolny jak realny socjalizm w okresie pó¼nego Bre¿niewa. Taka jest cena braku wewnêtrznej debaty, i otaczania siê potakiwaczami - pisze w li¶cie otwartym do prezesa PiS Jaros³awa Kaczyñskiego Jacek ¦wietlicki, Przewodnicz±cy Klubu Radnych PiS w Sejmiku Województwa ¦l±skiego. I og³asza odej¶cie z partii, w której by³ od pocz±tku jej powstania.

Data: 2009-12-20 18:55:51
Autor: u2
Plan Balcerowicza
W dniu 2009-12-20 18:44, Roger Perejro pisze:
[...]

Zw³aszcza powi±zanie stopy procentowej kredytów ze stop± inflacji da³o w
ko¶æ wielu Polakom w obliczu hiperinflacji.

A taka ustawa o zniesieniu popiwku dla zagranicznych firm roz³o¿y³a
polskie firmy.

Data: 2009-12-20 23:01:49
Autor: Anatol
Plan Balcerowicza

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hglp3t$g16$1nemesis.news.neostrada.pl...

Zw³aszcza powi±zanie stopy procentowej kredytów ze stop± inflacji da³o w
ko¶æ wielu Polakom w obliczu hiperinflacji.

Bez dodatnich stóp % nie by³oby szans na zwalczenie hiperinflacji ani na wymienialno¶æ z³otego. W warunkach hiperinflacji natomiast nie by³o ¿adnych szans na rozwój gospodarczy.

Anatol

Data: 2009-12-21 16:54:23
Autor: u2
Plan Balcerowicza
W dniu 2009-12-20 23:01, Anatol pisze:

[...]

Polacy stracili oszczêdno¶ci ¿ycia, polski maj±tek narodowy zosta³
oddany w zagraniczne rêce za bezcen. Hiperinflacja zosta³a specjalnie
wywo³ana, aby te negatywne zjawiska wyst±pi³y.

Zauwa¿, ¿e kiedy pan Balcerowicz dochodzi³ do w³adzy zawsze wtedy Polskê
czeka³y trudne dni. Po Balcerowiczu trzeba nieustannie poprawiaæ.

Data: 2009-12-21 09:13:02
Autor: cyc
Plan Balcerowicza

U¿ytkownik "Roger Perejro" <broñmy RP przed pisem@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hglnpc$k45$1news.onet.pl...
[...]

Wszystkie moje opinie w wymienionych przez Ciebie "dziedzinach " maja pelne uzasadnienie w konkretach .
W takim samy stopniu dotyczy to hegemonistycznej polityki USA , lekarskiego syndromu Boga i nadzwyczajnosci zawodu , jak i dzialan na szkode spoleczenstwa Balcerowicza .
Ten ostatni dokonujac "reform" kierowal sie wylacznie checia sprawdzenia swoich teorii pomijajac skutki wprowadzanych reform tak , jakby jego ekonomiczne doswiadczenia dotyczyly wylacznie teoretycznej rozprawy a nie zywego organizu narodu . Tyle osobistych tragedii ile spotkalo narod w zwiazku z  jego "reforma" Polska nie przezyla wczesniej od czasow IIWS . Nie wspomne o huraprywatyzacji , ktora de facto okazala sie  najzwyczajniejszym zlodziejstwem ale hiperinflacja pozbawiajaca miliony ludzi dorobku calego zycia i wciagniecie ich w pulapke zadluzeniowa nie moze byc postrzegane jak jedyne mozliwe panaceum na zlo .
Balcerowicz byl tylko jednym z nielicznych ekonomistow , ktorzy ta szokowa terapie uznawali za zasadna . Wiekszosc autorytetow w tej dziedzinie ma calkiem odmienne od niego zdanie na ten temat . Niestety Balcerowicz zauroczony Sachsem , tak samo jak wczesniej PZPR-em i socjalistyczna gospodarka , sprowadzil na Polske kleske biedy . Napelnic kase poprzez zlodziejstwo nie patrza cna to , ze poszkodowany nie bedzie mial co jesc , tymbardziej jesli jest sie przy tym bezkarnym , zadna sztuka .

cyc

Data: 2009-12-21 16:56:25
Autor: u2
Plan Balcerowicza
W dniu 2009-12-21 09:13, cyc pisze:

[...]

Balcerowicz działał w interesie nowej i starej nomenklatury, ale nie w
interesie przeciętnego Kowalskiego, który stracił nie tylko pracę, ale i
oszczędności życia.

Data: 2009-12-20 12:51:39
Autor: Adam
Plan Balcerowicza
I dalej to zak³amanie - to nie by³ plan Balcerowicza!
Balcerowicz tylko ten plan wprowadzi³ w ¿ycie - a zupe³nie kto inny by³ jego autorem. Autorem byli ci, którzy teraz doprowadzili do globalnego kryzysu finansowego.
AC __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4702 (20091219) __________

Data: 2009-12-20 17:31:26
Autor: cirrus
Plan Balcerowicza
U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hgj7lq$aof$1atlantis.news.neostrada.pl...
.. chwal± ci, którzy na nim skorzystali :
http://www.niezalezna.pl/article/show/id/28744
"Gdyby nie Balcerowicz, ¶rednia pensja wynosi³aby dzi¶ 5 tys. z³, a
¶redni PKB na g³owê - 25 tys. dolarów, uwa¿a G. Ko³odko.
- Gdyby nie szokowa terapia Balcerowicza, a potem sch³adzanie gospodarki
pod koniec lat 90., ¶rednia pensja wynosi³aby dzi¶ nie 3,4 tys. z³ a 5
tys. z³, a ¶redni PKB na g³owê nie 18 tys. dol. a 25 tys. dolarów -
mówi³ w "Kropce nad i" w TVN24 by³y minister finansów Grzegorz Ko³odko.
- Wiêcej szoku ni¿ terapii w tym by³o. W jej wyniku PKB i bezrobocie
mia³y spa¶æ tylko nieznacznie. Tymczasem PKB spad³o o 20 proc. i
pojawi³y siê 3 miliony bezrobotnych - podkre¶li³ Ko³odko. Doda³, ¿e choæ
Balcerowicz trafi³ na bardzo trudne czasy w polskiej gospodarce, wiele
problemów uda³o siê zlikwidowaæ jeszcze przed przyjêciem jego planu.
- Balcerowicza chwal± tylko ludzie z tego samego obozu co on,
przedstawiciele polskiego neoliberalizmu - stwierdzi³ by³y minister
finansów.
Grzegorz Ko³odko podkre¶li³, ¿e wielkim b³êdem by³a likwidacja PGR-ów
zamiast ich komercjalizacji, przypomnia³ te¿, ¿e w wyniku planu
Balcerowicza "zar¿niêto" przemys³.
- Nale¿a³o liberalizowaæ, ale mo¿na tak by³o to zrobiæ, by osi±gn±æ
lepsze efekty. Osi±gnêli¶my wiele, ale mo¿na by³o osi±gn±æ wiêcej -
uwa¿a b. minister finansów."

Niech ten kretyn najlepiej sam idzie do PGR-u.

--
stevep

Plan Balcerowicza