Planowane starzenie – laptopy

Data: 2014-06-23 13:30:34
Autor: ZakonSpirowany
Planowane starzenie – laptopy
Krótka piłka:

Ile żył (lub żyje wciąż) Wasz najżywotniejszy laptop i jakiej jest firmy? Ilość przepracowanych godzin mile widziana. Naturalnie chodzi mi o laptopy, które nie odwiedzały serwisu, nie ważne czy na gwarancji, czy po niej. Naprawa = dyskwalifikacja.

U mnie:

– 3,5 roku (i wciąż działa) Toshiba 15,6" na Win7; pracował jakieś 18 h/d (mam nową, 17,3" z Win8, więc na tamtej oglądam już tylko mecze z http://sport.tvp.pl/ :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-23 14:02:30
Autor: Krzysztof Kulesza
W dniu 23-06-2014 13:30, ZakonSpirowany pisze:
[...]

Dell Studio 1735 od 2008 roku bez zarzutow. Wymieniony tylko dysk na wiekszy i dolozony ram + modem gsm

--
Krzysztof Kulesza

Data: 2014-06-24 00:43:17
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 23-06-2014 14:02, Krzysztof Kulesza pisze:
Dell Studio 1735 od 2008 roku bez zarzutow. Wymieniony tylko dysk na
wiekszy i dolozony ram + modem gsm

Wygląda na to, że na grupie większość ma tylko desktopy, a jak już ktoś ma, to poza jednym laptopem Acer, same Dell i IBM. ;)

W każdym razie nie wierzę, że te budżetówki muszą tak się psuć, zwłaszcza po upływie 2-3 lat...

Moja Toshiba 17,3" (1,5-letnia), i3, od aktualizacji systemu na 8.1 przepracowała 166 z 225 dni,
~239 000 z 324 000 minut.

No i byłoby miło, gdyby ze 4 lata jeszcze popracowała. W międzyczasie dołożenie, a właściwie wymiana pamięci RAM, bo ma 'tylko' 8 GB, no i pewnie dysk na SSD.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-30 13:49:43
Autor: Jeffrey
ZakonSpirowany wrote:
[...]

ja używam blaszaka
asus sie zrypał po pół roku (teraz lenovo 1r), acer działał z 5 lat, połamały mu się okolice zawiasów ale jako że umiem to je wzmocniłem kawałkami blach, pewnie by podziałał jeszcze ale się utopił

jeffrey

Data: 2014-06-30 17:07:25
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 30-06-2014 13:49, Jeffrey pisze:
połamały mu się okolice zawiasów ale jako że umiem to je wzmocniłem
kawałkami blach, pewnie by podziałał jeszcze ale się utopił

A na moją pierwszą Tośkę, z półki ściennej, spadła biurkowa lampka halogenowa. Taka typowa. Zrobiła co prawda lekkie wgniecenie w klawiaturze, ale nic nie pękło, a wszystkie znaki działały poprawnie.
Dobiło ją drugie zalanie. :|

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-23 18:12:33
Autor: 2late
On 23/06/2014 12:30, ZakonSpirowany wrote:
[...]

Acer Travelmate 7320. Robil jako stacjonarny cale zycie 24/7. Dysk SSD dolozony nie wymieniony, RAM dolozony. Dalej dziala jak nowy, tylko ze od grudnia 2013 wlaczam go tylko raz na jakis czas, bo  wkoncu stwierdzilem ze PC to PC i kupilem PECeta a mobilny to jest smartfon.

Data: 2014-06-23 19:42:31
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 23-06-2014 19:12, 2late pisze:
Acer Travelmate 7320. Robil jako stacjonarny cale zycie 24/7.

Właśnie czekałem na Acery, Asuse, Lenovo, to nie napisałeś ile to jego życie już trwa. :] Apple też bym chętnie zobaczył w tym temacie.

Bo że Dell, Toshiba i ogólnie laptopy sprzed dekady na tle dzisiejszych budżetówek są nie do zajechania, to wiedziałem.
Natomiast co chwilę słyszę, jak ktoś się skarży, że mu laptop się zepsuł (całkiem lub częściowo) i najczęściej słyszę "Asus".

Na marginesie: niedawno rozbierałem multimedialnego HP-ka, 17", pilot, dwa dyski, mikrofon stereo itd. Wewnątrz wykonanie super (na tle choćby mojej Toshiby 17"), ale co z tego, gdy krótko po gwarancji poszła płyta główna? Nosiłem się z zamiarem wymiany, ale trudno było dostać, bo to niezbyt popularny model był (szwagier kupił siostrze; ja od HP już nigdy niczego więcej [moja pierwsza drukareczka była HP i wystarczy wrażeń do końca życia]).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-23 19:27:11
Autor: 2late
On 23/06/2014 18:42, ZakonSpirowany wrote:
[...]

O najwazniejszym zapomnialem.
Kupilem go w grudnuiu 2008.
Ale jednak, dyskwalifikacja. Przypomnialo mi sie, ze gniazdo mikrofonu padlo i musialem do skpe'a korzystac ze sluchawek i z wbudowanego mikrofonu, bo zestwaw sluchawki-mikrofon niestety nie wchodzil w gre.
Poza tym, jak patrze na dzisiejsze laptopy w sklepach i plastik z ktorego sa zrobione klawiatury, to na nic bym sie nie zdecydowal.

Data: 2014-06-23 20:07:47
Autor: Irokez
W dniu 2014-06-23 19:42, ZakonSpirowany pisze:
[...]

Bo chyba najpopularniejsze i dobrze wyposażone za przyzwoite pieniądze.
A że padają zawiasy jak muchy to inna sprawa.
Bo padających masowo chipsetów ATI/AMD oraz grafik nVidii to nie ma co wspominać, one wszędzie padają, nawet w Dellach.

Z nowych? Już ponad 4 lata bez problemów stoi obok Dell Inspiron 1750. Ale z pełną premedytacją kupowany bez dodatkowej grafiki.
Działa codziennie po kilka godzin. Gdybym uległ namowom i kupił z nVidią już by był pewnie martwy od dwóch lat.
Tak jak zaraz po gwarancji zdechła Toshiba X205-SLI, po naprawie jednej z kart po pół roku znowu druga padła, potem znowu po pół i za czwartym razem sprzedana na części.
Podobnie Asus z nVidią 8600 poszedł na wymianę GPU, a w robocie wala się kilka Delli w których również umarła nVidia gdzie te same modele ale bez niej działają i działają i jeszcze podziałają. Śmiem twierdzić że dodatkowa grafika jest celowo wstawiana w laptopy aby te zaraz po gwarancji uległy uszkodzeniu.
Jak chcesz mieć laptopa na długo - tylko i wyłącznie taki z wbudowaną grafiką w procesor.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2014-06-24 22:58:24
Autor: Grzexs
[...]

HP Compaq Presario CQ56 – po 2 latach, na szczęście tuż przed utratą gwarancji – padł. Prawidłowo wyłączony nie dawał już oznak życia. Płyta główna. Po naprawie, po jakichś 2 m-cach grafika zaliczyła padziochę, ale jeszcze naprawili, bo po pierwszej naprawie dali 3 m-ce dodatkowej gwarancji.

--
Grzexs

Data: 2014-06-23 18:25:59
Autor: Irokez
W dniu 2014-06-23 13:30, ZakonSpirowany pisze:
[...]

Dell C640, działa od 12 lat, praktycznie codziennie uruchamiany do teraz.
IBM T21 oddałem kumplowi do podłączania się pod auta z prostą diagnostyką. Ten to chyba ze 14 lat ma.
Gdybym wiedział jak się ma widziany jeszcze jakiś czas temu IBM ThinkPad 600E to i jego bym doliczył, no ale straciłem z nim kontakt zmieniając pracę.

--
Irokez

Data: 2014-06-23 23:56:34
Autor: Tomasz Finke
[...]

IBM ThinkPad T23, kupiony jako poleasingowy w 2004 roku. Pracowałem na
nim do 2007, potem kupiłem model T43p i T23 powędrował na rok do
szuflady.  W 2008 roku uruchomiłem na nim aplikację do obsługi stacji
pogodowej i od tego czasu laptop pracuje non-stop 24/7.  W Boże
Narodzenie 2009 po 15 miesiącach pracy padł w nim dysk Hitachi
TravelStar.  Odpaliłem na nim mini dystrybucję DSL Linuxa z pendriva,
którego akurat miałem pod ręką i laptop działa na niej z powodzeniem
do teraz.

T.

Data: 2014-06-24 07:22:01
Autor: jureq
Planowane starzenie laptopy
Z moich doświadczeń wynika, że problemem nie jest planowane starzenie tylko RoHS.

Data: 2014-06-24 12:01:50
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 24-06-2014 09:22, jureq pisze:
Z moich doświadczeń wynika, że problemem nie jest planowane starzenie
tylko RoHS.

Wtedy laptopy ze średniej i najwyższej półki powinny chyba padać tak samo, jak te z najniższej?
Do całości problemu z pewnością dochodzi też PEBKAC. Jak ktoś wystawia tani laptop na działanie w zakurzonej/zapylonej przestrzeni i odpowiednio często nie czyści układu chłodzenia, nie kontroluje temperatur, to przecież musi to wpływać na żywotność podzespołów.

Widziałem na YT filmik z kręceniem procesora (w desktopie, ale to bez znaczenia) i samodzielna wymiana pasty termo w _zupełnie nowym_ procesorze na taką z tych droższych, wyraźnie obniżyła temperaturę na rdzeniach (co miało pozwolić na większe podkręcenie). Nie wyglądało to na kryptoreklamę tej pasty (gdyby było, to nominacja do Oskara, ale bez statuetki, bo za mało odsłon). Niestety raczej go nie znajdę, bo YT jest zawalony filmikami o overclokingu.
Ale odnosząc się do tego – czy firmę Intel nie stać na porządną pastę? Nie wierzę, że to przez unijne przepisy dają jakąś najtańszą, wyprodukowaną ze zmielonych z brykietem pokrzyw.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-24 12:07:35
Autor: Kamil 'Model'
[...]

Asus F3U kupiony jakoś w połowie 2007 roku do dnia dzisiejszego działa bez problemów (w moich rękach 2 lata, poszedł w ręce siostry i siostrzenicy). Przeżył kilka upadków, palmrest popękany, jeden zawias ledwo trzyma, ale nadal działa w 100%.
Samsung R522 od 2009 roku przez 2 lata w moich rękach, poszedł w ręce brata (brat student więc lapek lekko nie ma) i działa bez problemów. Ze zniszczeń jedynie porysowana klapa matrycy.
Aktualny Samsung (NP300E5C czy jakoś tak) 2 lata i zero problemów.
Można by wliczyć w to Toshibę Żony z 2009 roku, ale nie dawno padł touchpad i bateria już słabiutka...
No i MSI U90 ma już kilka lat i to bez awarii, ale ostatnio wentyl zaczął charczeć.

Data: 2014-06-24 12:22:06
Autor: Marek

Użytkownik "ZakonSpirowany" <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał w wiadomości news:53a80fdd$0$2233$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Aristo 2500, działa od 2004 roku. Dość hałaśliwy, ale jak na tamte czasy nie było dużego
wyboru w polskich sklepach. Pracuje średnio 4 godziny dziennie.

Asus X51R, działa jak ta lala od 2007 roku, średnio 6 godzin dziennie. Cichutki,
dobra matryca jak na tamte czasy.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-06-24 12:26:38
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 24-06-2014 12:22, Marek pisze:
Asus X51R, działa jak ta lala od 2007 roku, średnio 6 godzin dziennie.

Ale, ale...
jak? Celeron M 520, 512 MB DDR2?
Mój smartfon ma większą moc obliczeniową. ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-25 08:19:56
Autor: Marek

Użytkownik "ZakonSpirowany" <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał w wiadomości news:53a95262$0$2233$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jaki cel ma ta odpowiedź? Chcesz się pochwalić smartfonem, którego zaletą
jest większa moc obliczeniowa niż komputera wyprodukowanego 7 lat temu?
Nie ośmieszaj się...

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-06-25 09:36:58
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 25-06-2014 08:19, Marek pisze:
Jaki cel ma ta odpowiedź? Chcesz się pochwalić smartfonem, którego zaletą
jest większa moc obliczeniowa niż komputera wyprodukowanego 7 lat temu?
Nie ośmieszaj się...

No tak, za mało emotek dałem i <kij_od_szczotki_w_dupę_mode=on>?
Ciekawiło mnie, co on robi przez te 6 godzin dziennie. Word? Przeglądania 'multimedialnych' Internetów sobie nie wyobrażam.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-25 11:33:53
Autor: Marek

Użytkownik "ZakonSpirowany" <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał w wiadomości news:53aa7c1d$0$2228$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No to masz kiepską wyobraźnię, bo surfowanie po necie i przeglądanie youtub'ów, zalukaj.tv
i tym podobnych stron na tym kompie nie jest uciążliwe, zapewne dlatego, że ma 2 GB RAM-u.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-06-25 11:55:52
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 25-06-2014 11:33, Marek pisze:
No to masz kiepską wyobraźnię, bo surfowanie po necie i przeglądanie
youtub'ów, zalukaj.tv
i tym podobnych stron na tym kompie nie jest uciążliwe, zapewne dlatego,
że ma 2 GB RAM-u.

Trzeba było od razu napisać, że pamięci 4x więcej niż w standardzie, ale i tak mi się wydaje, że dla Ciebie może się nadawać, bo się przyzwyczaiłeś, ale gdybyś go dał komuś z intelem iX i min. 4 GB DDR3, to dla takiej osoby przeglądanie Internetu byłoby mocno uciążliwe.
W tej chwili na Chrome mam tylko jedną zakładkę z https://soundcloud.com i sam program 200 MB zabiera. Dokładam drugą zakładkę z tvn24.pl i trzecią z flightradar24.com i już niecały 1 GB.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-25 12:35:16
Autor: 2late
On 25/06/2014 10:55, ZakonSpirowany wrote:
W tej chwili na Chrome mam tylko jedną zakładkę z https://soundcloud.com i
sam program 200 MB zabiera. Dokładam drugą zakładkę z tvn24.pl i trzecią z
flightradar24.com i już niecały 1 GB.

Masz cos zle skonfigurowany system, w takim razie. To znacznie wiecej niz mozna by sie spodziewac po trzech otwartych zakladkach.

Data: 2014-06-25 15:24:45
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 25-06-2014 13:35, 2late pisze:
[...]

Rozszerzenia...
Nie jestem ich maniakiem, ale kilka jest obowiązkowych, a że Chrome obok Photoshopa jest moim głównym narzędziem pracy, to niech ten 1 GB sobie bierze. Póki co, ma jeszcze z czego.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-25 12:38:35
Autor: zil0g
Planowane starzenie - laptopy
*ZakonSpirowany* wdusil[a] knefle:

Trzeba byo od razu napisa, e pamici 4x wicej ni w standardzie, ale i tak mi si wydaje, e dla Ciebie moe si nadawa, bo si przyzwyczaie, ale gdyby go da komu z intelem iX i min. 4 GB DDR3, to dla takiej osoby przegldanie Internetu byoby mocno uciliwe.
W tej chwili na Chrome mam tylko jedn zakadk z https://soundcloud.com i sam program 200 MB zabiera. Dokadam drug zakadk z tvn24.pl i trzeci z flightradar24.com i ju niecay 1 GB.

To akurat zle napisany program/wtyczka skoro nie trzyma.

Data: 2014-06-25 12:38:54
Autor: Marek

Użytkownik "ZakonSpirowany" <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał w wiadomości news:53aa9cab$0$2244$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No fakt, mogłeś się nie domyśleć, że laptop może być upgrade'owany.

ale  i tak mi się wydaje, że dla Ciebie może się nadawać, bo się przyzwyczaiłeś, ale gdybyś go dał komuś z intelem iX i min. 4 GB
DDR3, to dla takiej osoby przeglądanie Internetu byłoby mocno uciążliwe.

Tak się składa, że mam porównanie z moim ostatnio zakupionym laptopem
Sony (SVE1713Y1EB, procek i7, 6 GB RAM-u) i akurat pod względem
szybkości przeglądania netu (a mam neta 100 Mb/s) nie jest to tak kolosalna
różnica, taka, żeby można było stwierdzić, że stosunek szybkości (bądź uciążliwości)
przeglądania neta na jednym kompie do szybkości przeglądania na drugim kompie
odzwierciedla stosunek wydajności tych kompów. Zapewne dlatego, że szybkość
przeglądania netu jest zależna chociażby od szybkości (obciążenia) serwera,
na którym leży wczytywana strona.

W tej chwili na Chrome mam tylko jedną zakładkę z https://soundcloud.com i sam program 200 MB zabiera. Dokładam drugą zakładkę z
tvn24.pl i trzecią z flightradar24.com i już niecały 1 GB.

Wiesz, jak byś się uparł, to i nowszego kompa (wydajniejszego) mógłbyś tak
obciążyć otwartymi stronami w kilku(-nastu, -dziesięciu) zakładkach, że przeglądanie
stron będzie bardziej uciążliwe niż na tym starszym lapku z otwartą jedną zakładką.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-06-26 01:27:04
Autor: maX
[...]

Chrome ma każdą zakładkę w oddzielnym procesie, co zwiększa stabilność ale znacząco zwiększa zajętość RAM. Te same trzy strony otwarte pod FF (on ma wszystko jest w jednym procesie) zajęłyby zdecydowanie mniej miejsca.

Data: 2014-06-24 12:28:49
Autor: m
[...]

U mnie, Hp Pavilion 6780ew od 2008 do 2014, kiedy mu się ułamały na raz zawiasy i wypadł klawisz z klawiatury. Poza tym, pracuje do dzisiaj jako stacja multimedialna sterowana klawiaturą USB.

Toshiba Satellite u400, od 2009 do początku tego roku (kiedy to się matryca stłukła)

p. m.

Data: 2014-06-25 10:17:29
Autor: Mrzafka
[...]

W firmie działające wciąż laptopy Toshiba:
1. Satellite S1410-604 - 11 lat (maj 2003),
2. Satellite Pro M30-231 - 10 lat (maj 2004).
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl

Data: 2014-06-25 11:46:18
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 25-06-2014 10:17, Mrzafka pisze:
W firmie działające wciąż laptopy Toshiba:
1. Satellite S1410-604 - 11 lat (maj 2003),
2. Satellite Pro M30-231 - 10 lat (maj 2004).

A jak doradzam ludziom Toshibę (nie tylko przez to, że sam mam, bo bym miał inne, gdybym nie uważał ich za najlepszy wybór cena/jakość), to często słyszę, że się nie znam, psują się i tylko MacBook, a reszta szmelc. ;)
(Doradzałem też Delle, ale po tym, jak wypuścili słabą serię [Inspiron z nVidią?], to spokojniejsze sumienie mam sugerując Toshibie).
Mój pierwszy (z trzech) laptop, to była Toshiba A200 –
http://www.toshiba.pl/discontinued-products/satellite-a200-1cr/ – kupiona bodajże w 2007 r., no i myślę, że kończyłaby teraz 7 lat, gdybym nie zalał jej (piwem?) po raz drugi, bo pierwszy raz przeżyła.
No ale nawet gdyby działała, to na co dzień by się nie przydawała, bo Photoshop (CS6 Extended). I dlatego mnie zastanawia, jak ktoś pisze, że wciąż używa laptopa z Celeronem i 512 MB RAM – przecież to chyba na odchudzonym i zoptymalizowanym XP nie nadawałoby się do czegokolwiek innego niż jakieś starsze wydanie Office i prostych biznesowych programów?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-25 12:35:37
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-06-25 11:46,  *ZakonSpirowany* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
(Doradzałem też Delle, ale po tym, jak wypuścili słabą serię [Inspiron z
nVidią?], to spokojniejsze sumienie mam sugerując Toshibie).

To nie Dell, tylko nVidia i dotyczyło tez laptopów Toshiby
http://apcmag.com/nvidia_disaster_thousands_of_gpus_faulty.htm

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-07-02 19:56:06
Autor: 666
Planowane starzenie – laptopy
Pewnie Cię zaskoczę, ale całkiem niedawno używałem Pentium 4 zegar 2 GB z pamięcią około 75 MB (słownie: siedemdziesiąt pięć megabajtów, wielkość pamięci dla systemu graniczona programowo w pliku ini, bo powyżej tych 75 MB pamięć wlutowana w płytę główną wywoływała bluescreeny).
To był dość odporny pod innymi względami Toughbook (i z dobrą grafiką ATI 32MB plus ekran 1600x1200), więc bez strachu brałem na rower w miarę potrzeby.
W2k ładowało się kilka minut, ale później spokojnie pracowało się w Office 2k i do tego był potrzebny.
Chciałem postawić W98, ale w nim nie da się programowo ograniczyć dostępnej dla systemu pamięci.

-- -- -
wciąż używa laptopa z Celeronem i 512 MB RAM

Data: 2014-07-02 18:25:55
Autor: grapeli23
Dnia 02.07.2014  666 <j.666@gazeta.pl> napisał/a:
[...]

Oj tam. Ponad rok temu uruchamiałem przeglądarkę opartą na webkicie z
działającym google maps na sprzęcie - amd k6-2 300MHz z 32MB pamięci ram.
W tym dla systemu dostępne jedynie 29. Nie dość, że ten staruszek jakoś
sobie radził, to jeszcze podołał nagrać pulpit w 800x600 w 15 fps.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/349831/googlemaps_32MB.ogv

Data: 2014-06-25 10:50:20
Autor: Artur Frydel
Planowane starzenie – laptopy
Day Mon, 23 Jun 2014 13:30:34 +0200, ZakonSpirowany wrote:

Krtka pika:

Ile y (lub yje wci) Wasz najywotniejszy laptop i jakiej jest firmy? Ilo przepracowanych godzin mile widziana. Naturalnie chodzi mi o laptopy, ktre nie odwiedzay serwisu, nie wane czy na gwarancji, czy po niej. Naprawa = dyskwalifikacja.

U mnie:

? 3,5 roku (i wci dziaa) Toshiba 15,6" na Win7; pracowa jakie 18 h/d (mam now, 17,3" z Win8, wic na tamtej ogldam ju tylko mecze z http://sport.tvp.pl/ :)

Thinkpad T23, zdrowo ponad 10 lat, w cikim przemyle (grnictwo).
Automatyka przemysowa. Praktycznie nie do zajechania. Dzisiaj pracuj ju
na nim mniej, ale wci - jeeli jest co do zrobienia po rsie - to dalej
si przydaje. Zaznaczam e pracowa w naprawd niesprzyjajcych warunkach.

Dodatkowo przez jakie 3 lata by w apkach maych dzieci (~3lata).

--
Artur 'Bzyk' Frydel
"Always look on the bright side of life."

Data: 2014-06-25 11:57:14
Autor: ZakonSpirowany
Planowane starzenie – laptopy
W dniu 25-06-2014 10:50, Artur Frydel pisze:
Thinkpad T23, zdrowo ponad 10 lat, w ciężkim przemyśle (górnictwo).
Automatyka przemysłowa. Praktycznie nie do zajechania. Dzisiaj pracuję już
na nim mniej, ale wciąż - jeżeli jest coś do zrobienia po rsie - to dalej
się przydaje. Zaznaczam że pracował w naprawdę niesprzyjających warunkach.

Miałem nadzieję na jakieś kwiatki typu Asus, Sony, Fujitsu-Siemens, a tu ciągle Toshiba, Dell, IBM... ;]

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-25 11:48:12
Autor: pueblo
Planowane starzenie – laptopy
Witaj ZakonSpirowany, 25 cze 2014 w
news:53aa9cfd$0$2244$65785112news.neostrada.pl napisae/a:

Miaem nadziej na jakie kwiatki typu Asus, Sony, Fujitsu-Siemens,
a tu cigle Toshiba, Dell, IBM... ;]

Prosz bardzo - nie chciaem pisa, eby nie zapesza (to sobie odpukam w niemalowane):
laptop Gateway M-1624 od 2008 (nie wiem, czy ju wtedy to bya marka Acera) - dziaa ok, wentylator charcza, ale po nasmarowaniu ody. rednio pracuje 8h dziennie - pamitam tylko ze SMART (dysk ten sam od nowoci) jakie 350 ty parkowa. Najlepiej wykonany laptop z jakim miaem do czynienia, a bya to rednio-niska pka (CPU AMD, integra) "Blat" obudowy jaki metalowy, a reszta plastikw super jakoci - osoba ktra go uywa nie cacka si z nim i nie robi to na nim adnego "wraenia" (gdybym tak traktowa te dzisiejsze plastikowe mydelniczki, kada zamieniaby si w proch i py po p roku) No, ale kupiony w USA. Co prawda, nie miaem stycznoci na duej z wieloma lapkami, ale choby porwnujc jeszcze do tego, co mona pomaca w sklepach - super jako wykonania.
Acer Extensa 5630g z ATI i Intelem - seria tzw. biznesowa - od 2008, rednio na luzie 10h dziennie. Pad dysk, ma swoje kaprysy, ale poza tym dobrze si sprawuje. Kojarz jeszcze ze 2 HP bezawaryjnie dziaajce 6-9 lat - modeli nie pamitam - oraz HP Compaq te 6-7 letni. Wszystkie na integrach.

Data: 2014-06-25 17:51:13
Autor: Piotr C.
Planowane starzenie – laptopy
On Mon, 23 Jun 2014 13:30:34 +0200
ZakonSpirowany <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> wrote:

Krótka piłka:

Ile żył (lub żyje wciąż) Wasz najżywotniejszy laptop i jakiej jest firmy?

LG P1 - 6 lat, prawie nonstop włączony + zjeździł pół świata. Umarł po lekkim zalaniu słoną wodą. R.I.P.

P.

Data: 2014-06-26 10:11:02
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-23, o godz. 13:30:34
ZakonSpirowany <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisa(a):

[...]

Delle, HP, Acer, Asus, Toshiba, IBM/Lenovo, FS, Apple - kilkadziesit
sztuk dziaa bez problemu od roku do 8-10 lat. W magazynie ze 20 sztuk
tych samych marek uszkodzonych na najrniejsze sposoby. Brak
jakichkolwiek wyrnikw poza jednym - tanie laptopy przeznaczone do
uytku domowego to zdecydowana wikszo wrd zepsutych. I to zarwno
uszkodzenia z winy uytkownika jak i "zwyke" awarie.

Zdrwko

Data: 2014-06-26 10:17:49
Autor: Chris
Planowane starzenie – laptopy
W dniu 2014-06-26 10:11, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Dnia 2014-06-23, o godz. 13:30:34
ZakonSpirowany <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał(a):

[...]

Delle, HP, Acer, Asus, Toshiba, IBM/Lenovo, FS, Apple - kilkadziesiąt
sztuk działa bez problemu od roku do 8-10 lat. W magazynie ze 20 sztuk
tych samych marek uszkodzonych na najróżniejsze sposoby. Brak
jakichkolwiek wyróżników poza jednym - tanie laptopy przeznaczone do
użytku domowego to zdecydowana większość wśród zepsutych. I to zarówno
uszkodzenia z winy użytkownika jak i "zwykłe" awarie.

Tani laptop to często kiepskie materiały i jeśli to jest służbówka do noszenia to padają zawiasy, problemy z płytami ze względu na możliwe mikropęknięcia itp ... jakość matryc, klawiatur, gładzików :) też często pozostawia wiele do życzenia.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-26 13:09:53
Autor: zil0g
Planowane starzenie - laptopy
*Chris* wdusil[a] knefle:

Tani laptop to czsto kiepskie materiay i jeli to jest subwka do noszenia to padaj zawiasy, problemy z pytami ze wzgldu na moliwe mikropknicia itp ... jako matryc, klawiatur, gadzikw :) te czsto pozostawia wiele do yczenia.

To akurat srednioprawda. Kazda z firm robi serie modeli z roznymi typami
wyposazenia. Roznia sie tylko prockiem/pamiecia/grafika. Odudowa, pad,
klawiatura, matryca zawiasy sa identyczne zarowno w tym za 1500 jak i za 7000.

Data: 2014-06-26 16:15:19
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 26-06-2014 10:11, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
[...]

Tylko zauważ, że najtańszego, nowego Acera lub Asusa 15" kupisz za 1100 zł.
A kup za tyle jakiegoś Della lub Toshibę. Niemożliwa sprawa. I jasne, że część różnicy w cenie to opłata za "markę", "renomę", ale druga część odpowiada jednak za lepsze wykonanie.
Poza tym nawet najdroższe laptopy, po 7-8 tys. zł się psują, ale zwykle będzie to wina fabrycznej wady podzespołu, która się ujawni jeszcze w okresie gwarancji, a Dell przyśle Ci technika, który laptopa naprawi na miejscu (w dalszym ciągu mówię o seriach "premium", czy jak kto woli: "hi-end").

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 11:23:00
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-26, o godz. 16:15:19
ZakonSpirowany <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisa(a):

Tylko zauwa, e najtaszego, nowego Acera lub Asusa 15" kupisz za
1100 z. A kup za tyle jakiego Della lub Toshib. Niemoliwa sprawa.

Niemoliwa?
http://www.x-kom.pl/p/175684-notebook-laptop-15-6-dell-inspiron-3537-2955u-4gb-320-dvd-rw.html
Toshiba drosza o 200PLN:
http://www.x-kom.pl/p/169812-notebook-laptop-15-6-toshiba-satellite-c50-a-1jt-n2820-4gb-500-dvd-rw.html

I jasne, e cz rnicy w cenie to opata za "mark", "renom", ale
druga cz odpowiada jednak za lepsze wykonanie.

Nie. Marki ktre uznajesz za renomowane te maj tanie serie. Podobnie
ja te "tanie" te maj serie drosze, czsto oznaczane jako biznesowe
czy dla graczy.

Poza tym nawet najdrosze laptopy, po 7-8 tys. z si psuj, ale
zwykle bdzie to wina fabrycznej wady podzespou, ktra si ujawni
jeszcze w okresie gwarancji, a Dell przyle Ci technika, ktry
laptopa naprawi na miejscu (w dalszym cigu mwi o seriach
"premium", czy jak kto woli: "hi-end").

Gwarancja 3-4 lata NBD (Next Bussiness Day - w kolejnym dniu roboczym)
dostpna jest do wikszoci laptopw Della. Trzeba przy najtaszych za
ni dopaci ale ju laptopy za ~2500PLN maj j w cenie - tylko trezba
kupujc zwrci za to uwag. A to adne "premium" czy "high end". I nie
zawsze przyle technika. Ot przedwczoraj wczoraj w Latitude E7440 za
~2700PLN z 3 YNBD. Po prawie godzinie na telefonie:-):-) z serwisem
(podawali kolejne rozwizania) podesali kart WiFi/BT do samodzielnej
wymiany - zapytali czy sam dam z tym rad. Kurier przywiz. Po otwarciu
okazao si e w rodku luno dynda tama od przecznika karty.
Poradzili eby wyczy w BIOS-ie ten switch i dzi dopiero bdzie
technik bo samemu mi si nie chce rozkrca obudowy.

Poza tym nie zawsze Dell potrafi pomc - opisywaem tu przypadek
laptopa z dyskiem uszkodzonym fabrycznie. O ile dysk dostaem to nie
udao mi si od nich dosta pyt z systemem. Bo powinienem zrobi sobie
kopie z dysku po zakupie. I nie docierao e dysk by uszkodzony w
chwili zakupu.

Warunki gwarancji s rne i niewiele zale od ceny a bardziej od
producenta. Mp. Acer czy Asus czsto miga si niezalenie od ceny
laptoka. Podobnie SONY ktry po zakupie laptoka za kilkanacie tysicy
potrafi anulowa gwarancj bo kurier nie zapakowa sprztu w ich
firmowe pudeko. A o tym wymogu informuj tylko jednym zdaniem podczas
telefonicznego zgaszania awarii. Apple daje na swj sprzt 12 miesicy
gwarancji cho w UE powinien da 24. Maj w tej chwili w UE spraw we
Woszech ale przeciwko UE. Bo zrzucili wymg 24 miesicy gwarancji na
sprzedawcw. Zdrwko

Data: 2014-06-27 12:36:00
Autor: ZakonSpirowany
Planowane starzenie – laptopy
W dniu 27-06-2014 11:23, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Niemożliwa?
http://www.x-kom.pl/p/175684-notebook-laptop-15-6-dell-inspiron-3537-2955u-4gb-320-dvd-rw.html

No, ja zakładałem np. i3, a nie muzealny Intel Celeron N2955U... Ciekawy jestem daty produkcji tego laptopa.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 13:06:12
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2014-06-27 12:36, ZakonSpirowany pisze:
[...]

Muzealny raczej nie jest, bo procek trafił do produkcji Q3'13...

http://ark.intel.com/products/75608/Intel-Celeron-Processor-2955U-2M-Cache-1_40-GHz

Tylko pytanie jaka wydajność tego czegoś...

Data: 2014-06-27 14:22:19
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 27-06-2014 13:06, Kamil 'Model' pisze:
Muzealny raczej nie jest, bo procek trafił do produkcji Q3'13...
http://ark.intel.com/products/75608/Intel-Celeron-Processor-2955U-2M-Cache-1_40-GHz
Tylko pytanie jaka wydajność tego czegoś...

W takim razie nie mam pojęcia co Dell miał na myśli wypuszczając to coś.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 14:38:28
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-27, o godz. 14:22:19
> [...]

> http://ark.intel.com/products/75608/Intel-Celeron-Processor-2955U-2M-Cache-1_40-GHz
> Tylko pytanie jaka wydajno tego czego...

W takim razie nie mam pojcia co Dell mia na myli wypuszczajc to
co.

Tzw. rynek konsumencki. Czyli ludzi ktrzy laptopa uyj kilka razy w
tygodniu po kilkanacie-kilkadziesit minut, odpal na nim przegldark
WWW a w niej 2-3 zakadki jednoczenie. Ktrzy napisz mail,
przeczytaj wiadomo na portalu i obejrz filmik albo fotki przysany
przez koleank/koleg. Czasami odpali edytor tekstu albo arkusz
kalkulacyjny i co ewentualnie wydrukuje. Czyli to co robi 3/4 ludzi z
komputerami. Ludzi dla ktrych komputer to takie same narzdzie jak
telefon, telewizor czy sokowirwka.

Zdrwko

Data: 2014-06-27 14:50:38
Autor: ZakonSpirowany
Planowane starzenie – laptopy
W dniu 27-06-2014 14:38, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Tzw. rynek konsumencki. Czyli ludzi którzy laptopa użyją kilka razy w
tygodniu po kilkanaście-kilkadziesiąt minut, odpalą na nim przeglądarkę
WWW a w niej 2-3 zakładki jednocześnie.

Ja rozumiem, że target się znajdzie. Ale nie rozumiem dlaczego Dell się nim zainteresował.

Z innej branży, ale przykład adekwatny: potrzebowałem słuchawek na szybko, na już, z portfela wiele wyciągnąć nie mogłem, no ale wchodzę do MM, patrzę i rzuca mi się w oczy promocja na słuchawki (pchełki) Sennheiser. Niecałe 50 zł. No to przeleciałem wzrokiem po innych, ale te już trzymałem w łapie, nic ciekawszego nie widziałem, no to do kasy.
A co się okazało? Że kupiłem słuchawki jakością zbliżone (lub gorsze!) od takich za 15 zł z Kauflandu czy innego Lidla. Myślałem, że jak wymienię wtyczkę, to wyeliminuję nieustanne trzaski, ale jak obciąłem kabel i zobaczyłem, co się kryje w tych cieniutkich przewodach, to mi się odechciało lutowania i słuchawki powędrowały do kosza. No i sobie powiedziałem – nigdy więcej Sennheiser, chociaż wiem, że z tych droższych mają tam jakiś jeden wręcz legendarny model i z takiego na bank byłbym zadowolony.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 15:30:59
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-27, o godz. 14:50:38
> [...]

> przeglądarkę WWW a w niej 2-3 zakładki jednocześnie.

Ja rozumiem, że target się znajdzie. Ale nie rozumiem dlaczego Dell

Bo zarabia? Dell - podobnie jak inni producenci obstawia chyba
wszystkie segmenty rynku. Zarówno te drogie jak i tanie laptoki często
sprzedawane w supermarketach. Do tego oferuje różne ścieżki gwarancji i
niezłą jakość na tle konkurencji z różnych segmentów - to też ma wpływ na cenę.

kosza. No i sobie powiedziałem – nigdy więcej Sennheiser, chociaż
wiem, że z tych droższych mają tam jakiś jeden wręcz legendarny model
i z takiego na bank byłbym zadowolony.

A to częsty błąd- często uznane firmy tanie produkty tylko
brandują zlecają ich produkcję. I warto sprawdzić przed kupnem opinie.
Ot i cała tajemnica.

Zdrówko

Data: 2014-06-27 17:50:04
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 27-06-2014 15:30, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Bo zarabia? Dell - podobnie jak inni producenci obstawia chyba
wszystkie segmenty rynku.

I nie widziałbym w tym nic złego, ale Della kojarzę jako firmę produkującą solidne, biznesowe laptopy. Nawet nie żadne z maksymalnie mocnymi podzespołami, nie "do gier", jak to lubiły robić te "tańsze" marki pokroju Asusa (np. Asus G750 – 7500 zł – ?!).
Dell czymś takim po prostu niszczy sobie renomę. Apple może i robi laptopy, które nie powinny kosztować więcej niż 1500 zł, ale dziarsko trzyma się tych swoich chorych cen, co powoduje, że "markę" zachowują.

A to częsty błąd- często uznane firmy tanie produkty tylko
brandują zlecają ich produkcję. I warto sprawdzić przed kupnem opinie.
Ot i cała tajemnica.

Częsty? Bo pierwszy raz się z czymś takim spotkałem. Ale to może dlatego, że ja przed zakupami droższego sprzętu (a taniego raczej unikam w myśl zasady: "raz a dobrze") sprawdzam go w sieci. Bardzo lubię firmę Sony (audio, foto, telefon), ale Vaio w życiu bym nie kupił.
Tak czy inaczej nie wyobrażam sobie, by słuchawki Sony za 50 zł mogły się okazać najgorszą chińszczyzną.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-30 08:58:36
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-27, o godz. 17:50:04
> [...]

Dell czymś takim po prostu niszczy sobie renomę. Apple może i robi laptopy, które nie powinny kosztować więcej niż 1500 zł, ale dziarsko trzyma się tych swoich chorych cen, co powoduje, że "markę" zachowują.

Ale Dell nie niszczy sobie renomy bo tak działa od dawna. On tanie
laptopy produkuje od wielu lat. Zerknij sobie do jakiegoś supermarketu z
elektroniką - w najtańszym segmencie znajdziesz także produkty Della.

> [...]

kupił. Tak czy inaczej nie wyobrażam sobie, by słuchawki Sony za 50
zł mogły się okazać najgorszą chińszczyzną.

A znasz taką firmę jak Lenovo? Ona produkowała większość laptopów IBM
aż w końcu odkupiła od IBM-a prawa do ich produkcji i teraz oferuje
sprzęt pod własna marką. Dużo laptopów dla innych producentów
produkował też np. Asus.

Zdrówko

Data: 2014-06-30 10:01:27
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 30-06-2014 08:58, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
[...]

Tak, od dawna wiem, że chociaż w specyfikacji ekranu mojej Tośki można w sieci przeczytać: producent – Toshiba, to wiem, że matryce biorą od Samsunga.

No i dawniej zwracałem uwagę czy coś jest "made in japan" czy "made in china". Dziś zerkam i np. aparat foto Sony jest z pierwszej opcji, to smartfon Sony mam "chiński", a tak samo dobry gatunkowo.

Mimo to, nie wmówisz mi, że najtańszy Asus będzie takiej samej jakości jak najtańsza Toshiba.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-30 10:30:27
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-30, o godz. 10:01:27
[...]

Możesz się zdziwić że nie tylko matryce. Na rynku są duże firmy -
np. Foxconn - produkujące na zlecenie i brandujący sprzęt. Foxconnowi
produkcję zleca nie tylko Apple (choć oni najwięcej) ale tez HP, Dell,
Acer, SONY, Nintendo, Microsoft, Cisco, Huawei, motorola, sharp czy
właśnie Toshiba.

No i dawniej zwracałem uwagę czy coś jest "made in japan" czy "made
in china". Dziś zerkam i np. aparat foto Sony jest z pierwszej opcji,
to smartfon Sony mam "chiński", a tak samo dobry gatunkowo.

Już dawno fabryki w Chinach czy na Taiwanie dogoniły jakościowo
Japonię. Miejsce produkcji ma coraz mniejsze znaczenie przy
zaawansowanej technologii.

Mimo to, nie wmówisz mi, że najtańszy Asus będzie takiej samej
jakości jak najtańsza Toshiba.

Możesz się zdziwić. Poza tym nie należy oceniać wszystkiego porównując
jeden model danego producenta bo każdemu zdarza się wypuścić coś
gorszego Np. moja żona używa Toshiby R830 i jak na swoją cenę to jest
on dość tandetnie wykonany. Giętkie plastiki, wyginające się i
skrzypiące w komputerze klasy biznesowej to przesada. Poprzedni jej
Asus S96 (kadłubek VBI na modułach Intela) przy tej maszynce to był
solidny sprzęt choć był zdecydowanie tańszy.

Zdrówko

Data: 2014-06-30 10:58:42
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 30-06-2014 10:30, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
[...]

Tak, niestety zauważyłem, że Toshiba z jakością tworzyw, a nawet komponentów równa w dół do firm, które odbierają im kupców. W tej chwili siedzę przed swoją 3. Toshibą. Tym razem 17,3", ale obok stoi starsza o niespełna 2 lata 15,6" i chociaż obie mają matryce Samsunga (pierwsza, martwa po drugim zalaniu, też nie była tu wyjątkiem), to jednak moje 100% subiektywne wrażenie jest takie, że w mniejszej matryca 'świeci' dużo ładniej. No ale i tak używam f.luxa (wyłączam do pracy z grafiką, do filmu włączam "movie mode") i po chwili wzrok się przyzwyczaja. Kąty widzenia są bardzo słabe, ale to w końcu laptop.

No i taka rzecz, o której kiedyś napisałem osobny temat: w pierwszej Toshibie miałem głośniki Harman/Kardon (i byłem zaskoczony, że coś tak małego może "grać" tak czysto i głośno), w kolejnej miałem już głośniczki Onkyo i wyraźnie gorsza jakość dźwięku, a w najnowszej, niby multimedialnej, wsadzili nie głośniki, nie głośniczki, a szczekaczki Realtek, które nadają się jedynie do odtwarzania systemowych komunikatów dźwiękowych. Naturalnie miałem to gdzieś, bo "od zawsze" zewnętrzna karta na USB, a do niej stereo 2 x 80 W. Problem się pojawia we współdzielonym mieszkaniu ze ścianami z kartonu – można cicho posłuchać radia, ale wystarczy, że puszczą jedną z ulubionych piosenek i człowiek leci jak głupi po słuchawki, by muzyki nie profanować. Dlatego najbliższym nabytkiem będą prawdopodobnie bezprzewodowe słuchawki z trochę wyższej półki.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 14:31:06
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-27, o godz. 12:36:00
ZakonSpirowany <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisa(a):

W dniu 27-06-2014 11:23, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
> [...]

No, ja zakadaem np. i3, a nie muzealny Intel Celeron N2955U...

i3 w najtaszych laptopach to rzadko.
Muzealny? Data rozpoczcia produkcji to poowa 2013 roku. Przy czym ten
model laptoka to tylko jeden przykad.

Ciekawy jestem daty produkcji tego laptopa.

Jeli procesor jest produkowany od okoo roku, recenzje sa od 2-3
miesicy a sam komp jest w biecej ofercie Della to zaryzykuj i
napisze e jest z biecej produkcji. ;-)

Zdrwko

Data: 2014-06-27 14:55:00
Autor: ZakonSpirowany
Planowane starzenie – laptopy
W dniu 27-06-2014 14:31, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Jeśli procesor jest produkowany od około roku, recenzje sa od 2-3
miesięcy a sam komp jest w bieżącej ofercie Della to zaryzykuję i
napisze że jest z bieżącej produkcji.;-)

W takim razie zostaję przy Tośkach (zawsze wybierałem między Dellem a Toshibą, ale ostatnie 3 razy na sensownego Della nie było mnie stać), choć też szkoda, że zagościły na najniższych półkach. :|

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 15:32:35
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2014-06-27 14:55, ZakonSpirowany pisze:
[...]

Tośki też zeszły a psy...Teraz wszystko jeden pies... Na porządnego lapka to trzeba wysupłać minimum te 3kPLN...

Data: 2014-06-27 15:37:00
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-27, o godz. 14:55:00
> [...]

> Jeli procesor jest produkowany od okoo roku, recenzje sa od 2-3
> miesicy a sam komp jest w biecej ofercie Della to zaryzykuj i

W takim razie zostaj przy Tokach (zawsze wybieraem midzy Dellem a Toshib, ale ostatnie 3 razy na sensownego Della nie byo mnie sta), cho te szkoda, e zagociy na najniszych pkach. :|

One tam byy praktycznie zawsze - tylko Ty tego nie dostrzegae. ;-) Ja
nie wybieram sprztu kierujc si nazwa firmy czy produktem z innego
segmentu. Sprawdzam co oferuj, w jakiej konfiguracji, jak na bateriach
chodzi, jakie ma wyposaenie, jakie maja warunki gwarancji, opinie o
sprzcie, opinie o serwisie. W efekcie kilka ostatnich kilka ostatnich
lat to Dell, HP, Toshiba, Asus, IBM/Lenovo i Samsung - zalenie od
potrzeb. Np. teraz jako podstawowy laptok mam Della XPS 13. Ale
poprzednio byo to Lenovo i jednoczenie wiksze HP a ona uywa
Toshiby. Z caej tej gamy negatywnie wspominam Asusa - ale to nie z
powodu jakoci tylko z powodu problemw z ich serwisem w Polsce.

Zdrwko

Data: 2014-06-27 18:06:33
Autor: ZakonSpirowany
Planowane starzenie – laptopy
W dniu 27-06-2014 15:37, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
One tam były praktycznie zawsze - tylko Ty tego nie dostrzegałeś.;-)

W "budżetowych" były, ale na najniższej półce – pierwsze widzę, a piszę ze swojej trzeciej Toshiby (przedostatnia całkowicie sprawna, stoi obok, ale mniejsza, a pierwsza choćby nie zalana, byłaby już mocno przestarzała).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-30 15:04:37
Autor: Andrzej W.
[...]

Lenovo R500 i T500 od 2008.
Komputery dla pracowników użytkowane na co dzień.
Sprzęt sprawny ale z XP więc poszły właśnie w odstawkę.
Jak pracownik fizycznie nie uszkodził to działa.
T520 od 2011.
T530 od 2012.

--
AWa.

Data: 2014-06-30 19:12:07
Autor: qwerty
Użytkownik "ZakonSpirowany"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53a80fdd$0$2233$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mój Samsung R511 (kupiony w lipcu 2011). Tydzień po zakupie dodałem 4 GiB ramu (mam 8 GiB) i zmieniłem kartę wi-fi. Po roku dysk WD Black 750GB.
Siostra Toshiba L300 (kupiona w 2009 roku). Jedynie zmieniony CPU i dołożony ram (tylko raz był przeinstalowany system)
Dziewczyna Acer 5220Z (kupiony w 2010 roku). Ostatnio głośniki szwankują.

Data: 2014-06-30 19:33:55
Autor: ZakonSpirowany
Planowane starzenie – laptopy
W dniu 30-06-2014 19:12, qwerty pisze:
Siostra Toshiba L300
Dziewczyna Acer 5220Z

Siostra mądrzejsza od dziewczyny. :]
Ile ma lat? Bo ta L300 bardzo podobna do mojej pierwszej Tośki (A200). ;>

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-30 19:45:19
Autor: Czarek

W dniu 2014-06-30 19:33, ZakonSpirowany napisał/a:
W dniu 30-06-2014 19:12, qwerty pisze:
Siostra Toshiba L300
Dziewczyna Acer 5220Z

Siostra mądrzejsza od dziewczyny. :]
Ile ma lat?

O siostrę pytasz czy dziewczynę? ;-)

--
Czarek

Data: 2014-06-30 21:41:41
Autor: marfi
Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:los7ng$s4l$1usenet.news.interia.pl...

[...]

  Chyba o laptopa z tematu :)

--
marfi

Data: 2014-06-30 22:59:33
Autor: qwerty
Użytkownik "ZakonSpirowany"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53b19f85$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...
Siostra mądrzejsza od dziewczyny. :]
Ile ma lat? Bo ta L300 bardzo podobna do mojej pierwszej Tośki (A200). ;>

Nie mądrzejsza. Sam dla siostry wybierałem laptop. ;)

Data: 2014-07-25 12:20:16
Autor: Damian Skrycki
[...]

Maxdata PRO 7000 opuścił fabrykę w grudniu 2003, a u mnie od kwietnia 2004. Zmieniłem w nim do tej pory dysk i ram na większy, oraz kartę wifi na taką obsługującą standard G. Oryginalna bateria trzyma coś koło 2 h.
Pracował średnio po 18h / 7. Teraz robi za maszynę do pisania dla żony.

Planowane starzenie – laptopy