Planowane starzenie – laptopy

Data: 2014-06-24 12:22:06
Autor: Marek
Planowane starzenie – laptopy

Użytkownik "ZakonSpirowany" <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał w wiadomości news:53a80fdd$0$2233$65785112news.neostrada.pl...
Krótka piłka:

Ile żył (lub żyje wciąż) Wasz najżywotniejszy laptop i jakiej jest firmy? Ilość przepracowanych godzin mile widziana. Naturalnie
chodzi mi o laptopy, które nie odwiedzały serwisu, nie ważne czy na gwarancji, czy po niej. Naprawa = dyskwalifikacja.

Aristo 2500, działa od 2004 roku. Dość hałaśliwy, ale jak na tamte czasy nie było dużego
wyboru w polskich sklepach. Pracuje średnio 4 godziny dziennie.

Asus X51R, działa jak ta lala od 2007 roku, średnio 6 godzin dziennie. Cichutki,
dobra matryca jak na tamte czasy.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-06-24 12:26:38
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 24-06-2014 12:22, Marek pisze:
Asus X51R, działa jak ta lala od 2007 roku, średnio 6 godzin dziennie.

Ale, ale...
jak? Celeron M 520, 512 MB DDR2?
Mój smartfon ma większą moc obliczeniową. ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-25 08:19:56
Autor: Marek

Użytkownik "ZakonSpirowany" <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał w wiadomości news:53a95262$0$2233$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jaki cel ma ta odpowiedź? Chcesz się pochwalić smartfonem, którego zaletą
jest większa moc obliczeniowa niż komputera wyprodukowanego 7 lat temu?
Nie ośmieszaj się...

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-06-25 09:36:58
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 25-06-2014 08:19, Marek pisze:
Jaki cel ma ta odpowiedź? Chcesz się pochwalić smartfonem, którego zaletą
jest większa moc obliczeniowa niż komputera wyprodukowanego 7 lat temu?
Nie ośmieszaj się...

No tak, za mało emotek dałem i <kij_od_szczotki_w_dupę_mode=on>?
Ciekawiło mnie, co on robi przez te 6 godzin dziennie. Word? Przeglądania 'multimedialnych' Internetów sobie nie wyobrażam.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-25 11:33:53
Autor: Marek

Użytkownik "ZakonSpirowany" <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał w wiadomości news:53aa7c1d$0$2228$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No to masz kiepską wyobraźnię, bo surfowanie po necie i przeglądanie youtub'ów, zalukaj.tv
i tym podobnych stron na tym kompie nie jest uciążliwe, zapewne dlatego, że ma 2 GB RAM-u.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-06-25 11:55:52
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 25-06-2014 11:33, Marek pisze:
No to masz kiepską wyobraźnię, bo surfowanie po necie i przeglądanie
youtub'ów, zalukaj.tv
i tym podobnych stron na tym kompie nie jest uciążliwe, zapewne dlatego,
że ma 2 GB RAM-u.

Trzeba było od razu napisać, że pamięci 4x więcej niż w standardzie, ale i tak mi się wydaje, że dla Ciebie może się nadawać, bo się przyzwyczaiłeś, ale gdybyś go dał komuś z intelem iX i min. 4 GB DDR3, to dla takiej osoby przeglądanie Internetu byłoby mocno uciążliwe.
W tej chwili na Chrome mam tylko jedną zakładkę z https://soundcloud.com i sam program 200 MB zabiera. Dokładam drugą zakładkę z tvn24.pl i trzecią z flightradar24.com i już niecały 1 GB.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-25 12:35:16
Autor: 2late
On 25/06/2014 10:55, ZakonSpirowany wrote:
W tej chwili na Chrome mam tylko jedną zakładkę z https://soundcloud.com i
sam program 200 MB zabiera. Dokładam drugą zakładkę z tvn24.pl i trzecią z
flightradar24.com i już niecały 1 GB.

Masz cos zle skonfigurowany system, w takim razie. To znacznie wiecej niz mozna by sie spodziewac po trzech otwartych zakladkach.

Data: 2014-06-25 15:24:45
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 25-06-2014 13:35, 2late pisze:
[...]

Rozszerzenia...
Nie jestem ich maniakiem, ale kilka jest obowiązkowych, a że Chrome obok Photoshopa jest moim głównym narzędziem pracy, to niech ten 1 GB sobie bierze. Póki co, ma jeszcze z czego.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-25 12:38:35
Autor: zil0g
Planowane starzenie - laptopy
*ZakonSpirowany* wdusil[a] knefle:

Trzeba byo od razu napisa, e pamici 4x wicej ni w standardzie, ale i tak mi si wydaje, e dla Ciebie moe si nadawa, bo si przyzwyczaie, ale gdyby go da komu z intelem iX i min. 4 GB DDR3, to dla takiej osoby przegldanie Internetu byoby mocno uciliwe.
W tej chwili na Chrome mam tylko jedn zakadk z https://soundcloud.com i sam program 200 MB zabiera. Dokadam drug zakadk z tvn24.pl i trzeci z flightradar24.com i ju niecay 1 GB.

To akurat zle napisany program/wtyczka skoro nie trzyma.

Data: 2014-06-25 12:38:54
Autor: Marek

Użytkownik "ZakonSpirowany" <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał w wiadomości news:53aa9cab$0$2244$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No fakt, mogłeś się nie domyśleć, że laptop może być upgrade'owany.

ale  i tak mi się wydaje, że dla Ciebie może się nadawać, bo się przyzwyczaiłeś, ale gdybyś go dał komuś z intelem iX i min. 4 GB
DDR3, to dla takiej osoby przeglądanie Internetu byłoby mocno uciążliwe.

Tak się składa, że mam porównanie z moim ostatnio zakupionym laptopem
Sony (SVE1713Y1EB, procek i7, 6 GB RAM-u) i akurat pod względem
szybkości przeglądania netu (a mam neta 100 Mb/s) nie jest to tak kolosalna
różnica, taka, żeby można było stwierdzić, że stosunek szybkości (bądź uciążliwości)
przeglądania neta na jednym kompie do szybkości przeglądania na drugim kompie
odzwierciedla stosunek wydajności tych kompów. Zapewne dlatego, że szybkość
przeglądania netu jest zależna chociażby od szybkości (obciążenia) serwera,
na którym leży wczytywana strona.

W tej chwili na Chrome mam tylko jedną zakładkę z https://soundcloud.com i sam program 200 MB zabiera. Dokładam drugą zakładkę z
tvn24.pl i trzecią z flightradar24.com i już niecały 1 GB.

Wiesz, jak byś się uparł, to i nowszego kompa (wydajniejszego) mógłbyś tak
obciążyć otwartymi stronami w kilku(-nastu, -dziesięciu) zakładkach, że przeglądanie
stron będzie bardziej uciążliwe niż na tym starszym lapku z otwartą jedną zakładką.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-06-26 01:27:04
Autor: maX
[...]

Chrome ma każdą zakładkę w oddzielnym procesie, co zwiększa stabilność ale znacząco zwiększa zajętość RAM. Te same trzy strony otwarte pod FF (on ma wszystko jest w jednym procesie) zajęłyby zdecydowanie mniej miejsca.

Planowane starzenie – laptopy