Planowane starzenie – laptopy

Data: 2014-06-25 10:17:29
Autor: Mrzafka
Planowane starzenie – laptopy
Użytkownik "ZakonSpirowany" <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał w wiadomości news:53a80fdd$0$2233$65785112news.neostrada.pl...
Krótka piłka:

Ile żył (lub żyje wciąż) Wasz najżywotniejszy laptop i jakiej jest firmy? Ilość przepracowanych godzin mile widziana. Naturalnie chodzi mi o laptopy, które nie odwiedzały serwisu, nie ważne czy na gwarancji, czy po niej. Naprawa = dyskwalifikacja.

U mnie:

– 3,5 roku (i wciąż działa) Toshiba 15,6" na Win7; pracował jakieś 18 h/d (mam nową, 17,3" z Win8, więc na tamtej oglądam już tylko mecze z http://sport.tvp.pl/ :)

W firmie działające wciąż laptopy Toshiba:
1. Satellite S1410-604 - 11 lat (maj 2003),
2. Satellite Pro M30-231 - 10 lat (maj 2004).
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl

Data: 2014-06-25 11:46:18
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 25-06-2014 10:17, Mrzafka pisze:
W firmie działające wciąż laptopy Toshiba:
1. Satellite S1410-604 - 11 lat (maj 2003),
2. Satellite Pro M30-231 - 10 lat (maj 2004).

A jak doradzam ludziom Toshibę (nie tylko przez to, że sam mam, bo bym miał inne, gdybym nie uważał ich za najlepszy wybór cena/jakość), to często słyszę, że się nie znam, psują się i tylko MacBook, a reszta szmelc. ;)
(Doradzałem też Delle, ale po tym, jak wypuścili słabą serię [Inspiron z nVidią?], to spokojniejsze sumienie mam sugerując Toshibie).
Mój pierwszy (z trzech) laptop, to była Toshiba A200 –
http://www.toshiba.pl/discontinued-products/satellite-a200-1cr/ – kupiona bodajże w 2007 r., no i myślę, że kończyłaby teraz 7 lat, gdybym nie zalał jej (piwem?) po raz drugi, bo pierwszy raz przeżyła.
No ale nawet gdyby działała, to na co dzień by się nie przydawała, bo Photoshop (CS6 Extended). I dlatego mnie zastanawia, jak ktoś pisze, że wciąż używa laptopa z Celeronem i 512 MB RAM – przecież to chyba na odchudzonym i zoptymalizowanym XP nie nadawałoby się do czegokolwiek innego niż jakieś starsze wydanie Office i prostych biznesowych programów?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-25 12:35:37
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-06-25 11:46,  *ZakonSpirowany* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
(Doradzałem też Delle, ale po tym, jak wypuścili słabą serię [Inspiron z
nVidią?], to spokojniejsze sumienie mam sugerując Toshibie).

To nie Dell, tylko nVidia i dotyczyło tez laptopów Toshiby
http://apcmag.com/nvidia_disaster_thousands_of_gpus_faulty.htm

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-07-02 19:56:06
Autor: 666
Planowane starzenie – laptopy
Pewnie Cię zaskoczę, ale całkiem niedawno używałem Pentium 4 zegar 2 GB z pamięcią około 75 MB (słownie: siedemdziesiąt pięć megabajtów, wielkość pamięci dla systemu graniczona programowo w pliku ini, bo powyżej tych 75 MB pamięć wlutowana w płytę główną wywoływała bluescreeny).
To był dość odporny pod innymi względami Toughbook (i z dobrą grafiką ATI 32MB plus ekran 1600x1200), więc bez strachu brałem na rower w miarę potrzeby.
W2k ładowało się kilka minut, ale później spokojnie pracowało się w Office 2k i do tego był potrzebny.
Chciałem postawić W98, ale w nim nie da się programowo ograniczyć dostępnej dla systemu pamięci.

-- -- -
wciąż używa laptopa z Celeronem i 512 MB RAM

Data: 2014-07-02 18:25:55
Autor: grapeli23
Dnia 02.07.2014  666 <j.666@gazeta.pl> napisał/a:
[...]

Oj tam. Ponad rok temu uruchamiałem przeglądarkę opartą na webkicie z
działającym google maps na sprzęcie - amd k6-2 300MHz z 32MB pamięci ram.
W tym dla systemu dostępne jedynie 29. Nie dość, że ten staruszek jakoś
sobie radził, to jeszcze podołał nagrać pulpit w 800x600 w 15 fps.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/349831/googlemaps_32MB.ogv

Planowane starzenie – laptopy