Planowane starzenie – laptopy

Data: 2014-06-26 10:11:02
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-23, o godz. 13:30:34
ZakonSpirowany <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisa(a):

Krtka pika:

Ile y (lub yje wci) Wasz najywotniejszy laptop i jakiej jest firmy? Ilo przepracowanych godzin mile widziana. Naturalnie chodzi
mi o laptopy, ktre nie odwiedzay serwisu, nie wane czy na
gwarancji, czy po niej. Naprawa = dyskwalifikacja.

Delle, HP, Acer, Asus, Toshiba, IBM/Lenovo, FS, Apple - kilkadziesit
sztuk dziaa bez problemu od roku do 8-10 lat. W magazynie ze 20 sztuk
tych samych marek uszkodzonych na najrniejsze sposoby. Brak
jakichkolwiek wyrnikw poza jednym - tanie laptopy przeznaczone do
uytku domowego to zdecydowana wikszo wrd zepsutych. I to zarwno
uszkodzenia z winy uytkownika jak i "zwyke" awarie.

Zdrwko

Data: 2014-06-26 10:17:49
Autor: Chris
Planowane starzenie – laptopy
W dniu 2014-06-26 10:11, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Dnia 2014-06-23, o godz. 13:30:34
ZakonSpirowany <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał(a):

Krótka piłka:

Ile żył (lub żyje wciąż) Wasz najżywotniejszy laptop i jakiej jest
firmy? Ilość przepracowanych godzin mile widziana. Naturalnie chodzi
mi o laptopy, które nie odwiedzały serwisu, nie ważne czy na
gwarancji, czy po niej. Naprawa = dyskwalifikacja.

Delle, HP, Acer, Asus, Toshiba, IBM/Lenovo, FS, Apple - kilkadziesiąt
sztuk działa bez problemu od roku do 8-10 lat. W magazynie ze 20 sztuk
tych samych marek uszkodzonych na najróżniejsze sposoby. Brak
jakichkolwiek wyróżników poza jednym - tanie laptopy przeznaczone do
użytku domowego to zdecydowana większość wśród zepsutych. I to zarówno
uszkodzenia z winy użytkownika jak i "zwykłe" awarie.

Tani laptop to często kiepskie materiały i jeśli to jest służbówka do noszenia to padają zawiasy, problemy z płytami ze względu na możliwe mikropęknięcia itp ... jakość matryc, klawiatur, gładzików :) też często pozostawia wiele do życzenia.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-26 13:09:53
Autor: zil0g
Planowane starzenie - laptopy
*Chris* wdusil[a] knefle:

Tani laptop to czsto kiepskie materiay i jeli to jest subwka do noszenia to padaj zawiasy, problemy z pytami ze wzgldu na moliwe mikropknicia itp ... jako matryc, klawiatur, gadzikw :) te czsto pozostawia wiele do yczenia.

To akurat srednioprawda. Kazda z firm robi serie modeli z roznymi typami
wyposazenia. Roznia sie tylko prockiem/pamiecia/grafika. Odudowa, pad,
klawiatura, matryca zawiasy sa identyczne zarowno w tym za 1500 jak i za 7000.

Data: 2014-06-26 16:15:19
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 26-06-2014 10:11, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
[...]

Tylko zauważ, że najtańszego, nowego Acera lub Asusa 15" kupisz za 1100 zł.
A kup za tyle jakiegoś Della lub Toshibę. Niemożliwa sprawa. I jasne, że część różnicy w cenie to opłata za "markę", "renomę", ale druga część odpowiada jednak za lepsze wykonanie.
Poza tym nawet najdroższe laptopy, po 7-8 tys. zł się psują, ale zwykle będzie to wina fabrycznej wady podzespołu, która się ujawni jeszcze w okresie gwarancji, a Dell przyśle Ci technika, który laptopa naprawi na miejscu (w dalszym ciągu mówię o seriach "premium", czy jak kto woli: "hi-end").

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 11:23:00
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-26, o godz. 16:15:19
ZakonSpirowany <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisa(a):

Tylko zauwa, e najtaszego, nowego Acera lub Asusa 15" kupisz za
1100 z. A kup za tyle jakiego Della lub Toshib. Niemoliwa sprawa.

Niemoliwa?
http://www.x-kom.pl/p/175684-notebook-laptop-15-6-dell-inspiron-3537-2955u-4gb-320-dvd-rw.html
Toshiba drosza o 200PLN:
http://www.x-kom.pl/p/169812-notebook-laptop-15-6-toshiba-satellite-c50-a-1jt-n2820-4gb-500-dvd-rw.html

I jasne, e cz rnicy w cenie to opata za "mark", "renom", ale
druga cz odpowiada jednak za lepsze wykonanie.

Nie. Marki ktre uznajesz za renomowane te maj tanie serie. Podobnie
ja te "tanie" te maj serie drosze, czsto oznaczane jako biznesowe
czy dla graczy.

Poza tym nawet najdrosze laptopy, po 7-8 tys. z si psuj, ale
zwykle bdzie to wina fabrycznej wady podzespou, ktra si ujawni
jeszcze w okresie gwarancji, a Dell przyle Ci technika, ktry
laptopa naprawi na miejscu (w dalszym cigu mwi o seriach
"premium", czy jak kto woli: "hi-end").

Gwarancja 3-4 lata NBD (Next Bussiness Day - w kolejnym dniu roboczym)
dostpna jest do wikszoci laptopw Della. Trzeba przy najtaszych za
ni dopaci ale ju laptopy za ~2500PLN maj j w cenie - tylko trezba
kupujc zwrci za to uwag. A to adne "premium" czy "high end". I nie
zawsze przyle technika. Ot przedwczoraj wczoraj w Latitude E7440 za
~2700PLN z 3 YNBD. Po prawie godzinie na telefonie:-):-) z serwisem
(podawali kolejne rozwizania) podesali kart WiFi/BT do samodzielnej
wymiany - zapytali czy sam dam z tym rad. Kurier przywiz. Po otwarciu
okazao si e w rodku luno dynda tama od przecznika karty.
Poradzili eby wyczy w BIOS-ie ten switch i dzi dopiero bdzie
technik bo samemu mi si nie chce rozkrca obudowy.

Poza tym nie zawsze Dell potrafi pomc - opisywaem tu przypadek
laptopa z dyskiem uszkodzonym fabrycznie. O ile dysk dostaem to nie
udao mi si od nich dosta pyt z systemem. Bo powinienem zrobi sobie
kopie z dysku po zakupie. I nie docierao e dysk by uszkodzony w
chwili zakupu.

Warunki gwarancji s rne i niewiele zale od ceny a bardziej od
producenta. Mp. Acer czy Asus czsto miga si niezalenie od ceny
laptoka. Podobnie SONY ktry po zakupie laptoka za kilkanacie tysicy
potrafi anulowa gwarancj bo kurier nie zapakowa sprztu w ich
firmowe pudeko. A o tym wymogu informuj tylko jednym zdaniem podczas
telefonicznego zgaszania awarii. Apple daje na swj sprzt 12 miesicy
gwarancji cho w UE powinien da 24. Maj w tej chwili w UE spraw we
Woszech ale przeciwko UE. Bo zrzucili wymg 24 miesicy gwarancji na
sprzedawcw. Zdrwko

Data: 2014-06-27 12:36:00
Autor: ZakonSpirowany
Planowane starzenie – laptopy
W dniu 27-06-2014 11:23, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Niemożliwa?
http://www.x-kom.pl/p/175684-notebook-laptop-15-6-dell-inspiron-3537-2955u-4gb-320-dvd-rw.html

No, ja zakładałem np. i3, a nie muzealny Intel Celeron N2955U... Ciekawy jestem daty produkcji tego laptopa.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 13:06:12
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2014-06-27 12:36, ZakonSpirowany pisze:
[...]

Muzealny raczej nie jest, bo procek trafił do produkcji Q3'13...

http://ark.intel.com/products/75608/Intel-Celeron-Processor-2955U-2M-Cache-1_40-GHz

Tylko pytanie jaka wydajność tego czegoś...

Data: 2014-06-27 14:22:19
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 27-06-2014 13:06, Kamil 'Model' pisze:
Muzealny raczej nie jest, bo procek trafił do produkcji Q3'13...
http://ark.intel.com/products/75608/Intel-Celeron-Processor-2955U-2M-Cache-1_40-GHz
Tylko pytanie jaka wydajność tego czegoś...

W takim razie nie mam pojęcia co Dell miał na myśli wypuszczając to coś.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 14:38:28
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-27, o godz. 14:22:19
> [...]

> http://ark.intel.com/products/75608/Intel-Celeron-Processor-2955U-2M-Cache-1_40-GHz
> Tylko pytanie jaka wydajno tego czego...

W takim razie nie mam pojcia co Dell mia na myli wypuszczajc to
co.

Tzw. rynek konsumencki. Czyli ludzi ktrzy laptopa uyj kilka razy w
tygodniu po kilkanacie-kilkadziesit minut, odpal na nim przegldark
WWW a w niej 2-3 zakadki jednoczenie. Ktrzy napisz mail,
przeczytaj wiadomo na portalu i obejrz filmik albo fotki przysany
przez koleank/koleg. Czasami odpali edytor tekstu albo arkusz
kalkulacyjny i co ewentualnie wydrukuje. Czyli to co robi 3/4 ludzi z
komputerami. Ludzi dla ktrych komputer to takie same narzdzie jak
telefon, telewizor czy sokowirwka.

Zdrwko

Data: 2014-06-27 14:50:38
Autor: ZakonSpirowany
Planowane starzenie – laptopy
W dniu 27-06-2014 14:38, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Tzw. rynek konsumencki. Czyli ludzi którzy laptopa użyją kilka razy w
tygodniu po kilkanaście-kilkadziesiąt minut, odpalą na nim przeglądarkę
WWW a w niej 2-3 zakładki jednocześnie.

Ja rozumiem, że target się znajdzie. Ale nie rozumiem dlaczego Dell się nim zainteresował.

Z innej branży, ale przykład adekwatny: potrzebowałem słuchawek na szybko, na już, z portfela wiele wyciągnąć nie mogłem, no ale wchodzę do MM, patrzę i rzuca mi się w oczy promocja na słuchawki (pchełki) Sennheiser. Niecałe 50 zł. No to przeleciałem wzrokiem po innych, ale te już trzymałem w łapie, nic ciekawszego nie widziałem, no to do kasy.
A co się okazało? Że kupiłem słuchawki jakością zbliżone (lub gorsze!) od takich za 15 zł z Kauflandu czy innego Lidla. Myślałem, że jak wymienię wtyczkę, to wyeliminuję nieustanne trzaski, ale jak obciąłem kabel i zobaczyłem, co się kryje w tych cieniutkich przewodach, to mi się odechciało lutowania i słuchawki powędrowały do kosza. No i sobie powiedziałem – nigdy więcej Sennheiser, chociaż wiem, że z tych droższych mają tam jakiś jeden wręcz legendarny model i z takiego na bank byłbym zadowolony.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 15:30:59
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-27, o godz. 14:50:38
> [...]

> przeglądarkę WWW a w niej 2-3 zakładki jednocześnie.

Ja rozumiem, że target się znajdzie. Ale nie rozumiem dlaczego Dell

Bo zarabia? Dell - podobnie jak inni producenci obstawia chyba
wszystkie segmenty rynku. Zarówno te drogie jak i tanie laptoki często
sprzedawane w supermarketach. Do tego oferuje różne ścieżki gwarancji i
niezłą jakość na tle konkurencji z różnych segmentów - to też ma wpływ na cenę.

kosza. No i sobie powiedziałem – nigdy więcej Sennheiser, chociaż
wiem, że z tych droższych mają tam jakiś jeden wręcz legendarny model
i z takiego na bank byłbym zadowolony.

A to częsty błąd- często uznane firmy tanie produkty tylko
brandują zlecają ich produkcję. I warto sprawdzić przed kupnem opinie.
Ot i cała tajemnica.

Zdrówko

Data: 2014-06-27 17:50:04
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 27-06-2014 15:30, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Bo zarabia? Dell - podobnie jak inni producenci obstawia chyba
wszystkie segmenty rynku.

I nie widziałbym w tym nic złego, ale Della kojarzę jako firmę produkującą solidne, biznesowe laptopy. Nawet nie żadne z maksymalnie mocnymi podzespołami, nie "do gier", jak to lubiły robić te "tańsze" marki pokroju Asusa (np. Asus G750 – 7500 zł – ?!).
Dell czymś takim po prostu niszczy sobie renomę. Apple może i robi laptopy, które nie powinny kosztować więcej niż 1500 zł, ale dziarsko trzyma się tych swoich chorych cen, co powoduje, że "markę" zachowują.

A to częsty błąd- często uznane firmy tanie produkty tylko
brandują zlecają ich produkcję. I warto sprawdzić przed kupnem opinie.
Ot i cała tajemnica.

Częsty? Bo pierwszy raz się z czymś takim spotkałem. Ale to może dlatego, że ja przed zakupami droższego sprzętu (a taniego raczej unikam w myśl zasady: "raz a dobrze") sprawdzam go w sieci. Bardzo lubię firmę Sony (audio, foto, telefon), ale Vaio w życiu bym nie kupił.
Tak czy inaczej nie wyobrażam sobie, by słuchawki Sony za 50 zł mogły się okazać najgorszą chińszczyzną.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-30 08:58:36
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-27, o godz. 17:50:04
> [...]

Dell czymś takim po prostu niszczy sobie renomę. Apple może i robi laptopy, które nie powinny kosztować więcej niż 1500 zł, ale dziarsko trzyma się tych swoich chorych cen, co powoduje, że "markę" zachowują.

Ale Dell nie niszczy sobie renomy bo tak działa od dawna. On tanie
laptopy produkuje od wielu lat. Zerknij sobie do jakiegoś supermarketu z
elektroniką - w najtańszym segmencie znajdziesz także produkty Della.

> [...]

kupił. Tak czy inaczej nie wyobrażam sobie, by słuchawki Sony za 50
zł mogły się okazać najgorszą chińszczyzną.

A znasz taką firmę jak Lenovo? Ona produkowała większość laptopów IBM
aż w końcu odkupiła od IBM-a prawa do ich produkcji i teraz oferuje
sprzęt pod własna marką. Dużo laptopów dla innych producentów
produkował też np. Asus.

Zdrówko

Data: 2014-06-30 10:01:27
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 30-06-2014 08:58, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
[...]

Tak, od dawna wiem, że chociaż w specyfikacji ekranu mojej Tośki można w sieci przeczytać: producent – Toshiba, to wiem, że matryce biorą od Samsunga.

No i dawniej zwracałem uwagę czy coś jest "made in japan" czy "made in china". Dziś zerkam i np. aparat foto Sony jest z pierwszej opcji, to smartfon Sony mam "chiński", a tak samo dobry gatunkowo.

Mimo to, nie wmówisz mi, że najtańszy Asus będzie takiej samej jakości jak najtańsza Toshiba.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-30 10:30:27
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-30, o godz. 10:01:27
[...]

Możesz się zdziwić że nie tylko matryce. Na rynku są duże firmy -
np. Foxconn - produkujące na zlecenie i brandujący sprzęt. Foxconnowi
produkcję zleca nie tylko Apple (choć oni najwięcej) ale tez HP, Dell,
Acer, SONY, Nintendo, Microsoft, Cisco, Huawei, motorola, sharp czy
właśnie Toshiba.

No i dawniej zwracałem uwagę czy coś jest "made in japan" czy "made
in china". Dziś zerkam i np. aparat foto Sony jest z pierwszej opcji,
to smartfon Sony mam "chiński", a tak samo dobry gatunkowo.

Już dawno fabryki w Chinach czy na Taiwanie dogoniły jakościowo
Japonię. Miejsce produkcji ma coraz mniejsze znaczenie przy
zaawansowanej technologii.

Mimo to, nie wmówisz mi, że najtańszy Asus będzie takiej samej
jakości jak najtańsza Toshiba.

Możesz się zdziwić. Poza tym nie należy oceniać wszystkiego porównując
jeden model danego producenta bo każdemu zdarza się wypuścić coś
gorszego Np. moja żona używa Toshiby R830 i jak na swoją cenę to jest
on dość tandetnie wykonany. Giętkie plastiki, wyginające się i
skrzypiące w komputerze klasy biznesowej to przesada. Poprzedni jej
Asus S96 (kadłubek VBI na modułach Intela) przy tej maszynce to był
solidny sprzęt choć był zdecydowanie tańszy.

Zdrówko

Data: 2014-06-30 10:58:42
Autor: ZakonSpirowany
W dniu 30-06-2014 10:30, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
[...]

Tak, niestety zauważyłem, że Toshiba z jakością tworzyw, a nawet komponentów równa w dół do firm, które odbierają im kupców. W tej chwili siedzę przed swoją 3. Toshibą. Tym razem 17,3", ale obok stoi starsza o niespełna 2 lata 15,6" i chociaż obie mają matryce Samsunga (pierwsza, martwa po drugim zalaniu, też nie była tu wyjątkiem), to jednak moje 100% subiektywne wrażenie jest takie, że w mniejszej matryca 'świeci' dużo ładniej. No ale i tak używam f.luxa (wyłączam do pracy z grafiką, do filmu włączam "movie mode") i po chwili wzrok się przyzwyczaja. Kąty widzenia są bardzo słabe, ale to w końcu laptop.

No i taka rzecz, o której kiedyś napisałem osobny temat: w pierwszej Toshibie miałem głośniki Harman/Kardon (i byłem zaskoczony, że coś tak małego może "grać" tak czysto i głośno), w kolejnej miałem już głośniczki Onkyo i wyraźnie gorsza jakość dźwięku, a w najnowszej, niby multimedialnej, wsadzili nie głośniki, nie głośniczki, a szczekaczki Realtek, które nadają się jedynie do odtwarzania systemowych komunikatów dźwiękowych. Naturalnie miałem to gdzieś, bo "od zawsze" zewnętrzna karta na USB, a do niej stereo 2 x 80 W. Problem się pojawia we współdzielonym mieszkaniu ze ścianami z kartonu – można cicho posłuchać radia, ale wystarczy, że puszczą jedną z ulubionych piosenek i człowiek leci jak głupi po słuchawki, by muzyki nie profanować. Dlatego najbliższym nabytkiem będą prawdopodobnie bezprzewodowe słuchawki z trochę wyższej półki.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 14:31:06
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-27, o godz. 12:36:00
ZakonSpirowany <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisa(a):

W dniu 27-06-2014 11:23, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
> [...]

No, ja zakadaem np. i3, a nie muzealny Intel Celeron N2955U...

i3 w najtaszych laptopach to rzadko.
Muzealny? Data rozpoczcia produkcji to poowa 2013 roku. Przy czym ten
model laptoka to tylko jeden przykad.

Ciekawy jestem daty produkcji tego laptopa.

Jeli procesor jest produkowany od okoo roku, recenzje sa od 2-3
miesicy a sam komp jest w biecej ofercie Della to zaryzykuj i
napisze e jest z biecej produkcji. ;-)

Zdrwko

Data: 2014-06-27 14:55:00
Autor: ZakonSpirowany
Planowane starzenie – laptopy
W dniu 27-06-2014 14:31, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Jeśli procesor jest produkowany od około roku, recenzje sa od 2-3
miesięcy a sam komp jest w bieżącej ofercie Della to zaryzykuję i
napisze że jest z bieżącej produkcji.;-)

W takim razie zostaję przy Tośkach (zawsze wybierałem między Dellem a Toshibą, ale ostatnie 3 razy na sensownego Della nie było mnie stać), choć też szkoda, że zagościły na najniższych półkach. :|

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-06-27 15:32:35
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2014-06-27 14:55, ZakonSpirowany pisze:
[...]

Tośki też zeszły a psy...Teraz wszystko jeden pies... Na porządnego lapka to trzeba wysupłać minimum te 3kPLN...

Data: 2014-06-27 15:37:00
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Planowane starzenie – laptopy
Dnia 2014-06-27, o godz. 14:55:00
> [...]

> Jeli procesor jest produkowany od okoo roku, recenzje sa od 2-3
> miesicy a sam komp jest w biecej ofercie Della to zaryzykuj i

W takim razie zostaj przy Tokach (zawsze wybieraem midzy Dellem a Toshib, ale ostatnie 3 razy na sensownego Della nie byo mnie sta), cho te szkoda, e zagociy na najniszych pkach. :|

One tam byy praktycznie zawsze - tylko Ty tego nie dostrzegae. ;-) Ja
nie wybieram sprztu kierujc si nazwa firmy czy produktem z innego
segmentu. Sprawdzam co oferuj, w jakiej konfiguracji, jak na bateriach
chodzi, jakie ma wyposaenie, jakie maja warunki gwarancji, opinie o
sprzcie, opinie o serwisie. W efekcie kilka ostatnich kilka ostatnich
lat to Dell, HP, Toshiba, Asus, IBM/Lenovo i Samsung - zalenie od
potrzeb. Np. teraz jako podstawowy laptok mam Della XPS 13. Ale
poprzednio byo to Lenovo i jednoczenie wiksze HP a ona uywa
Toshiby. Z caej tej gamy negatywnie wspominam Asusa - ale to nie z
powodu jakoci tylko z powodu problemw z ich serwisem w Polsce.

Zdrwko

Data: 2014-06-27 18:06:33
Autor: ZakonSpirowany
Planowane starzenie – laptopy
W dniu 27-06-2014 15:37, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
One tam były praktycznie zawsze - tylko Ty tego nie dostrzegałeś.;-)

W "budżetowych" były, ale na najniższej półce – pierwsze widzę, a piszę ze swojej trzeciej Toshiby (przedostatnia całkowicie sprawna, stoi obok, ale mniejsza, a pierwsza choćby nie zalana, byłaby już mocno przestarzała).

--

Planowane starzenie – laptopy