Data: 2017-01-03 13:07:00 | |
Autor: masti | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
krzysztofkrzych52@gmail.com wrote:
Witajcie ale po co chcesz planowaæ po zdjêciu g³owicy? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2017-01-03 05:32:18 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
Zeby zrobila sie plaska. Jak nie zalecaja to sugeruja ze trzeba kupic nowa. Przy glowicy nie ma wymiarow naprawczych, planuje sie do zabielenia calej powierzchni. Mogli zrobic silnik ktorym jest tak malo miejsca ze jak za duzo zebrac to zawory zahacza o tloki. Lejek jestes i dlatego nie masz pojecia o tolerancji plaskosci glowicy a na portalach siedza takie same lejki jak Ty i razem tworzycie alternatywna rzeczywistosc.
|
|
Data: 2017-01-03 17:08:07 | |
Autor: nadir | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
W dniu 2017-01-03 o 14:32, Zenek Kapelinder pisze:
Zeby zrobila sie plaska. Jak nie zalecaja to sugeruja ze trzeba kupic OK, a idzie zrobiæ taki myk, ¿e o tyle ile zbierzesz materia³u z g³owicy zbierzesz te¿ z t³oka i ma to szanse zadzia³aæ? |
|
Data: 2017-01-03 08:56:08 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
Nikt normalny takich cudow z tlokami nie zrobi. Jak bys w zyciu widzial jeden tlok to bys wiedzial dlaczego. Zbiera sie do zabielenia. Czasami piec setek, czasami dyche a czasami dwie dychy.
|
|
Data: 2017-01-03 18:03:53 | |
Autor: nadir | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
W dniu 2017-01-03 o 17:56, Zenek Kapelinder pisze:
Nikt normalny takich cudow z tlokami nie zrobi. Jak bys w zyciu Widzia³em obydwa, z Malucha. I zbieraæ by³o tam co, to i mechanik zebra³. Choæ mo¿e zbieraniem bym tego nie nazwa³, ot przejecha³ szlifierk±. > Czasami piec setek, czasami dyche a czasami dwie dychy. Rozumiem, ¿e to mikrometry, tak? |
|
Data: 2017-01-03 09:15:01 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
To nie mikrometry. To zwyczajowe nazewnictwo ludzi majacych kontakt z tolerancjami i pasowaniami. Piec setek to piec setnych milimetra. Dycha to jedna dziesiata. Piec setek dlatego ze czujniki zegarowe maja dzialke elementarna 1/100 mm. Podobnie z dycha itd. Przy dysze jest jeszcze jedno wytlumaczenie. Z taka dokladnoscia da sie zmierzyc sumiarka.
|
|
Data: 2017-01-03 17:51:15 | |
Autor: t-1 | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
W dniu 2017-01-03 o 17:08, nadir pisze:
W dniu 2017-01-03 o 14:32, Zenek Kapelinder pisze: Uszczelkê mo¿na daæ grubsz±. |
|
Data: 2017-01-03 18:05:15 | |
Autor: nadir | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
W dniu 2017-01-03 o 17:51, t-1 pisze:
Uszczelkê mo¿na daæ grubsz±. A to jako¶ nie wp³ywa na kompresjê? |
|
Data: 2017-01-03 18:12:35 | |
Autor: t-1 | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
W dniu 2017-01-03 o 18:05, nadir pisze:
W dniu 2017-01-03 o 17:51, t-1 pisze:Skoro planowanie wp³ynie w jedna stronê (zwiêkszaj±c sprê¿anie) to uszczelka grubsza o wymiar splanowany zmieni sprê¿anie w drug± stronê (sprê¿anie powróci do normy) |
|
Data: 2017-01-03 09:16:36 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
To jeszcze policz ile sie zmniejszy objetosc cylindra jak go zrobic 1/10 mm mniejsza.
|
|
Data: 2017-01-04 11:18:34 | |
Autor: J.F. | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
U¿ytkownik "Zenek Kapelinder" napisa³ w wiadomo¶ci
To jeszcze policz ile sie zmniejszy objetosc cylindra jak go zrobic 1/10 mm mniejsza. Niby niewiele, ale 80mm/4mm to stopien sprezania 20, a 80/3.8 to juz 21. Czy to istotne w dieslu ... nie wiem. J. |
|
Data: 2017-01-04 03:08:13 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
jak nie wiesz to po chuj piszesz i dupe zawracasz? Widziales mnie na grupie muzyka barokowa? Nie i nie znajdziesz bo nic o niej nie wiem z wyjatkiem tego ze jest.
|
|
Data: 2017-01-04 12:32:04 | |
Autor: J.F. | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
U¿ytkownik "Zenek Kapelinder" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:57c5038d-63e3-422b-a83d-33989dc68a41@googlegroups.com...
jak nie wiesz to po chuj piszesz i dupe zawracasz? Widziales mnie na grupie muzyka barokowa? Ale na silnikach sie ponoc znasz. Tymczasem jedne diesla maja wspolczynnik sprezania podawany jako 19:1, inne 20:1, jeszcze inne 18.5:1 ... to sie wydaje, ze mniej wiecej taki ma byc, a nie o 1 wiekszy :-) J. |
|
Data: 2017-01-04 04:04:35 | |
Autor: krzysztofkrzych52 | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
Ale dobre pytanie czy stopieñ sprê¿ania ma znaczenie, nie wiem wiêc pytam.
W dieslu wydaje siê ze mniej istotny ni¿ w beznynie. |
|
Data: 2017-01-04 13:34:18 | |
Autor: J.F. | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci grup
Ale dobre pytanie czy stopieñ sprê¿ania ma znaczenie, nie wiem wiêc pytam. Znaczenie to ma, pytanie czy wzrost z 20 na 21 bedzie mialo jakies zauwazalne/niekorzystne skutki :-) W benzynie moze skutkowac spalaniem stukowym ... no ale w benzynie takie 0.2mm (a Zenek pisal o 0.1) bedzie mialo mniejsze skutki w kwestii podniesienia i np z 9 zrobi sie ~9.5. W dodatku te wspolczesne komputery sobie z tym radza.. J. |
|
Data: 2017-01-04 05:12:31 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
Nie wspolczynnik sprezania a stopien sprezania. To nie jest jednostka uzytkowa a teoretyczna. Teoretycznie wzrost stopnia sprezania podniesie troche sprawnosc silnika. Poza tym liczba cetanowa dla olejow napedowych ma bardzo duza tolerancje od 50 do 100 i jak jest wieksza od 50 to zmiana stopnia sprezania o 1 w gore tylko poprawi parametry pracy silnika, zwlaszcza rozruch.
|
|
Data: 2017-01-04 14:25:24 | |
Autor: J.F. | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
U¿ytkownik "Zenek Kapelinder" napisa³ w wiadomo¶ci
Nie wspolczynnik sprezania a stopien sprezania. To nie jest jednostka uzytkowa a teoretyczna. Jakos jednak producenci silnikow nie bija sie, aby dac coraz wieksza, a nawet jakby odwrotnie. Ja tam wyciagam wniosek, ze zbyt duzy stopien jest niezdrowy :-) No i mamy tego Opla, ktory zakazuje planowania ... ale tez latwo to uzasadnic tym, ze ma ochote sprzedac nowe glowice, silniki, samochody :-) J. |
|
Data: 2017-01-04 19:07:00 | |
Autor: krzysztofkrzych52 | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
Ok w dieslach mogê zrozumieæ ze wztost stopnia sprê¿ania nie jest z³y azktak, ale w benzynie?
Tu chyba jednak moze byc jaki¶ problem? |
|
Data: 2017-01-10 11:19:50 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
Dlaczego zachowujesz siê jak cham?
-- -- - "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message |
|
Data: 2017-01-03 19:43:16 | |
Autor: masti | |
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel | |
Zenek Kapelinder wrote:
Zeby zrobila sie plaska. od zdejmowania siê krzywa nie zrobi. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |