Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel

Data: 2017-01-03 13:07:00
Autor: masti
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
krzysztofkrzych52@gmail.com wrote:

Witajcie
Mam do Was nietypowe mo¿e pytanie.
Opel w swoich instrukcjach serwisowych zabrania planowania i obróbki przylegaj±cej powierzchni.
Jak do tego podchodziæ w przypadku demonta¿u g³owicy nie zwi±zanej z usterk± uszczelki? robiæ planowanie czy jednak nie?

ale po co chcesz planowaæ po zdjêciu g³owicy?

"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2017-01-03 05:32:18
Autor: Zenek Kapelinder
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
Zeby zrobila sie plaska. Jak nie zalecaja to sugeruja ze trzeba kupic nowa. Przy glowicy nie ma wymiarow naprawczych, planuje sie do zabielenia calej powierzchni. Mogli zrobic silnik  ktorym jest tak malo miejsca ze jak za duzo zebrac to zawory zahacza o tloki. Lejek jestes i dlatego nie masz pojecia o tolerancji plaskosci glowicy a na portalach siedza takie same lejki jak Ty i razem tworzycie alternatywna rzeczywistosc.

Data: 2017-01-03 17:08:07
Autor: nadir
[...]

OK, a idzie zrobiæ taki myk, ¿e o tyle ile zbierzesz materia³u z g³owicy zbierzesz te¿ z t³oka i ma to szanse zadzia³aæ?

Data: 2017-01-03 08:56:08
Autor: Zenek Kapelinder
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
Nikt normalny takich cudow z tlokami nie zrobi. Jak bys w zyciu widzial jeden tlok to bys wiedzial dlaczego. Zbiera sie do zabielenia. Czasami piec setek, czasami dyche a czasami dwie dychy.

Data: 2017-01-03 18:03:53
Autor: nadir
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
Nikt normalny takich cudow z tlokami nie zrobi. Jak bys w zyciu
widzial jeden tlok to bys wiedzial dlaczego. Zbiera sie do
zabielenia.

Widzia³em obydwa, z Malucha.
I zbieraæ by³o tam co, to i mechanik zebra³. Choæ mo¿e zbieraniem bym tego nie nazwa³, ot przejecha³ szlifierk±.

> Czasami piec setek, czasami dyche a czasami dwie dychy.

Rozumiem, ¿e to mikrometry, tak?

Data: 2017-01-03 09:15:01
Autor: Zenek Kapelinder
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
To nie mikrometry. To zwyczajowe nazewnictwo ludzi majacych kontakt z tolerancjami i pasowaniami. Piec setek to piec setnych milimetra. Dycha to jedna dziesiata. Piec setek dlatego ze czujniki zegarowe maja dzialke elementarna 1/100 mm. Podobnie z dycha itd. Przy dysze jest jeszcze jedno wytlumaczenie. Z taka dokladnoscia da sie zmierzyc sumiarka.

Data: 2017-01-03 17:51:15
Autor: t-1
W dniu 2017-01-03 o 17:08, nadir pisze:
[...]

Uszczelkê mo¿na daæ grubsz±.

Data: 2017-01-03 18:05:15
Autor: nadir
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
W dniu 2017-01-03 o 17:51, t-1 pisze:

Uszczelkê mo¿na daæ grubsz±.

A to jako¶ nie wp³ywa na kompresjê?

Data: 2017-01-03 18:12:35
Autor: t-1
W dniu 2017-01-03 o 18:05, nadir pisze:
W dniu 2017-01-03 o 17:51, t-1 pisze:

Uszczelkê mo¿na daæ grubsz±.

A to jako¶ nie wp³ywa na kompresjê?

Skoro planowanie wp³ynie w jedna stronê (zwiêkszaj±c sprê¿anie) to uszczelka grubsza o wymiar splanowany zmieni sprê¿anie w  drug± stronê (sprê¿anie powróci do normy)

Data: 2017-01-03 09:16:36
Autor: Zenek Kapelinder
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
To jeszcze policz ile sie zmniejszy objetosc cylindra jak go zrobic 1/10 mm mniejsza.

Data: 2017-01-04 11:18:34
Autor: J.F.
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa³ w wiadomo¶ci
To jeszcze policz ile sie zmniejszy objetosc cylindra jak go zrobic 1/10 mm mniejsza.

Niby niewiele, ale 80mm/4mm to stopien sprezania 20, a 80/3.8 to juz 21.

Czy to istotne w dieslu ... nie wiem.

J.

Data: 2017-01-04 03:08:13
Autor: Zenek Kapelinder
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
jak nie wiesz to po chuj piszesz i dupe zawracasz? Widziales mnie na grupie muzyka barokowa? Nie i nie znajdziesz bo nic o niej nie wiem z wyjatkiem tego ze jest.

Data: 2017-01-04 12:32:04
Autor: J.F.
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:57c5038d-63e3-422b-a83d-33989dc68a41@googlegroups.com...
jak nie wiesz to po chuj piszesz i dupe zawracasz? Widziales mnie na grupie muzyka barokowa?
Nie i nie znajdziesz bo nic o niej nie wiem z wyjatkiem tego ze jest.

Ale na silnikach sie ponoc znasz.

Tymczasem jedne diesla maja wspolczynnik sprezania podawany jako 19:1, inne 20:1, jeszcze inne 18.5:1 ... to sie wydaje, ze mniej wiecej taki ma byc, a nie o 1 wiekszy :-)

J.

Data: 2017-01-04 04:04:35
Autor: krzysztofkrzych52
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
Ale dobre pytanie czy stopieñ sprê¿ania ma znaczenie, nie wiem wiêc pytam.
W dieslu wydaje siê ze mniej istotny ni¿ w beznynie.

Data: 2017-01-04 13:34:18
Autor: J.F.
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Ale dobre pytanie czy stopieñ sprê¿ania ma znaczenie, nie wiem wiêc pytam.
W dieslu wydaje siê ze mniej istotny ni¿ w beznynie.

Znaczenie to ma, pytanie czy wzrost z 20 na 21 bedzie mialo jakies zauwazalne/niekorzystne skutki :-)

W benzynie moze skutkowac spalaniem stukowym ... no ale w benzynie takie 0.2mm (a Zenek pisal o 0.1) bedzie mialo mniejsze skutki w kwestii podniesienia i np z 9 zrobi sie ~9.5.
W dodatku te wspolczesne komputery sobie z tym radza..

J.

Data: 2017-01-04 05:12:31
Autor: Zenek Kapelinder
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
Nie wspolczynnik sprezania a stopien sprezania. To nie jest jednostka uzytkowa a teoretyczna. Teoretycznie wzrost stopnia sprezania podniesie troche sprawnosc silnika. Poza tym liczba cetanowa dla olejow napedowych ma bardzo duza tolerancje od 50 do 100 i jak jest wieksza od 50 to zmiana stopnia sprezania o 1 w gore tylko poprawi parametry pracy silnika, zwlaszcza rozruch.

Data: 2017-01-04 14:25:24
Autor: J.F.
[...]

Jakos jednak producenci silnikow nie bija sie, aby dac coraz wieksza, a nawet jakby odwrotnie.

Ja tam wyciagam wniosek, ze zbyt duzy stopien jest niezdrowy :-)

No i mamy tego Opla, ktory zakazuje planowania ... ale tez latwo to uzasadnic tym, ze ma ochote sprzedac nowe glowice, silniki, samochody :-)

J.

Data: 2017-01-04 19:07:00
Autor: krzysztofkrzych52
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
Ok w dieslach mogê zrozumieæ ze wztost stopnia sprê¿ania nie jest z³y azktak, ale w benzynie?
Tu chyba jednak moze byc jaki¶ problem?

Data: 2017-01-10 11:19:50
Autor: ąćęłńóśźż
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
Dlaczego zachowujesz siê jak cham?

-- -- -

Data: 2017-01-03 19:43:16
Autor: masti
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
Zenek Kapelinder wrote:

Zeby zrobila sie plaska.

od zdejmowania siê krzywa nie zrobi. --