Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel

Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel

Data: 2017-01-03 15:18:40
Autor: PiteR
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
na  ** p.m.s **   pisze tak:

Witajcie
Mam do Was nietypowe mo¿e pytanie.
Opel w swoich instrukcjach serwisowych zabrania planowania i
obróbki przylegaj±cej powierzchni. Jak do tego podchodziæ w
przypadku demonta¿u g³owicy nie zwi±zanej z usterk± uszczelki? robiæ planowanie czy jednak nie?


Je¶li po wyczyszczeniu powierzchnia jest ok to po co planowaæ?
Nigdy nie planowa³em, dawa³em uszczelki Elring i nic siê nie dzia³o.
Wycieków ani przedmuchów nie by³o.


--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak bêdzie je¼dziæ po 30 latach?

Data: 2017-01-03 07:48:25
Autor: Zenek Kapelinder
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
Sa dwie szkoly. Falenicka mowi zeby planowac bo to daje gwarancje dlugiej i bezawaryjnej jazdy. Stosuja ja warsztaty, warsztatow nie stac na uzeranie sie z klientem i darmowe powtorne rozbieranie, planowanie itd. Szkole Otwocka konczyli domorosli mechanicy. I oni tak jak Ty wiele razy wymieniaja najlepsze uszczelki bo kto by planowal jak wyglada dobrze. Najglupszy inzynier od projektowania silnikow samochodowych jest madrzejszy od najmadrzeszego mechanika. Bo jak by byl glupszy to by opony zmienial. I jesli glupi inzynier kaze sprawdzic plaskosc przyrzadami pomiarowymi to madry mechanik sprawdzi albo da do sprawdzenia. Ten najglupszy z inzynierow nie tylko kaze sprawdzic ale i przykrecac w okreslony sposob z pokazaniem kolejnosci przykrecania srub czy nakretek. Naprawilem w zyciu kilka razy wiecej glowic niz przecietny uzytkownik zuzyje opon jak by zyl 200 lat. Prawie zawsze widzialem jak te glowice planuja bo robili od reki. I nigdy nie widzialem prostej przed planowaniem.

Data: 2017-01-03 16:19:34
Autor: PiteR
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
na  ** p.m.s **  Zenek Kapelinder pisze tak:

I oni tak jak Ty wiele razy wymieniaja najlepsze uszczelki bo kto
by planowal jak wyglada dobrze.

Wymienia³em uszczelki kilka razy bo kilka razy przegrza³em silnik
a nie z braku planowania g³owicy. Tak wiem mea pulpa.


I nigdy nie widzialem prostej przed planowaniem.

No pacz pan. Jaka¶ epidemia. Od czego one siê tak krzywi³y i ile 1mm?

Moja g³owica nie mia³a wycieków spod uszczelki.
Skoro nie mia³a to mnie nie obchodzi czy by³a prosta czy krzywa.


warsztatow nie stac na uzeranie sie z klientem i darmowe powtorne
rozbieranie

no chyba ¿e i te same warsztaty pewnie szlifuj± wa³y lu¼niej ¿eby czasem klient nie wróci³ bo silnik siê zatar³.

Warsztaty wytworzy³y urban legend, ¿e kazda g³owica zawsze musi byæ planowana i na lepkiej, miêkkiej, nowoczesnej uszczelce 2mm to siê nie zniweluje. Dokrêci siê j± to siê wyprostuje.


--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak bêdzie je¼dziæ po 30 latach?

Data: 2017-01-03 09:09:18
Autor: Zenek Kapelinder
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
Daj jeszcze linka do tego portalu dla idiotow gdzie napisali o tych luzniejszych czopach, zeby ostrzec innych zeby nie korzystali z tamtych porad. Szlifiernie trzymaja sie fabrycznych tolerancji bo tam fachowcy pracuja a nie Janusze motoryzacji. Z fabryki tylko niewielka czesc silnikow ma waly z wymiarami nominalnymi. Krzywa Gaussa to opisuje.

Data: 2017-01-03 20:48:17
Autor: PiteR
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
na  ** p.m.s **  Zenek Kapelinder pisze tak:

Daj jeszcze linka do tego portalu dla idiotow gdzie napisali o
tych luzniejszych czopach


Nie mogê daæ linka choæ chcia³bym. Ja siê do nich nie mieszam.
a by³by to link news://

--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak bêdzie je¼dziæ po 30 latach?

Data: 2017-01-03 22:41:14
Autor: krzysztofkrzych52
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
Moja g³owica by³a demontowana z powodu ¶wiecy. Jej resztek nie da³o siê wyj±æ bez demonta¿u, ale awaria ¶wiecy spowodowana by³a jej jako¶ci± a nie ¿e co¶ z silnikiem nie tak. nie chcê aby temat zszed³ na ¶wiece wiêc nie wnikajmy o co chodzi³o. w ka¿dym razie, nie dosz³o do przegrzania, nie by³o awarii uszczelki.

Jakby¶ demontowa³ g³owicê ze sprawnego auta. Jak odkrêca³em g³owicê to po æwieræ obrotu na ¶rubê wg zalecanej kolejno¶ci

Zenek Kapelinder -> To w koñcu jak z tym planowaniem? o tak czytam co m±drego piszesz i masz racjê tylko co Ty by¶ robi³ z taka sytuacj±? Silnik z Opla Astry 1.4XEP.
PS. Skoro g³owica nie krzywi siê od demonta¿u to od czego i po co wtedy planowaæ?

Data: 2017-01-04 01:44:34
Autor: Zenek Kapelinder
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
Krzywi sie od naprezen. Twardy blok i twarda w stosunku do uszczelki glowica. Jak przykrecic plaska i ja odkrecic bo ktos tloka zapomnial zalozyc to nic sie nie dzieje. W ramach odksztalcenia sprezystego wroci do plaskosci. Ale jak dostanie stu stopni to aluminium poplynie do nowego ksztaltu. Wez dwa plaskowniki grube na pol centymetra. Wywierc co dwa centymetry otwory i skrec przez tekture srubami. Oczami zobaczysz ze sie plaskowniki powyginaly. Glowica grubsza ale to zjawisko ja dotyczy zwlaszcza ze odchylka od plaskosci jest duzo mniejsza niz mozliwa do zobaczenia oczami a odleglosci pomiedzy srubami wieksze niz dwa centymetry. Przed montazem trzeba sprawdzic czy plaska i na ile sie skrzywila. Jak by trzeba bylo zebrac dyche albo dwie to uwazam ze nic zlego sie nie stanie. Chyba ze tam zeliwna glowica wtedy ryzyko skrzywienia mniejsze. Ale sprawdzic trzeba. Ile to sprawdzenie moze kosztowac jak planowanie kosztuje z piec dych? Ale zeby sprawdzic nie wystarczy jak na deske popatrzec po dlugosci. Potrzeba troche wiecej niz same oczy. W zyciu nie widzialem prostej glowicy jak troche popracowala. Czasami byly sytuacje ze niedlugo po remoncie silnika trzeba bylo glowice zdjac. I w takim przypadku duzo szybciej padala uszczelka pod glowica. Zamiast doczekac do nastepnego remontu zaczynaly sie problemy po trzydziestu czterdziestu tysiacach. A to sie przepalila pomiedzy cylindrami albo gdzies z boku olej lecial. Dla niektorych czterdziesci tysiecy tak jak dzisiaj to kilka lat jezdzenia. Ale byli i tacy co mniej niz w rok tyle robili. Nie bylo wtedy taksowkarza co by odpuscil planowanie glowicy jak byla zdjeta. Planowanie glowicy to taka sama operacja jak nalanie oleju po spuszczeniu starego.

Data: 2017-01-05 00:19:20
Autor: PiteR
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
na  ** p.m.s **  Zenek Kapelinder pisze tak:

Krzywi sie od naprezen. Twardy blok i twarda w stosunku do
uszczelki glowica. Jak przykrecic plaska i ja odkrecic bo ktos
tloka zapomnial zalozyc to nic sie nie dzieje. W ramach
odksztalcenia sprezystego wroci do plaskosci. Ale jak dostanie stu
stopni to aluminium poplynie do nowego ksztaltu.

Krzysztof a jak splanujesz to splanowana ju¿ nie pop³ynie do nowego ksztaltu.

--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak bêdzie je¼dziæ po 30 latach?

Data: 2017-01-04 17:35:01
Autor: Zenek Kapelinder
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
Jak pojezdzi to poplynie. Dlatego kazde zdjecie glowicy co byla w silniku ktory pracowal musi skutkowac planowaniem, zeby plaskosc miala zgodna z tolerancja jaka wymyslila fabryka. Fabryka ma w dokumentacji minimalna grubosc ponizej ktorej nie wolno juz planowac. W silniku ktory nie byl poprawiany zeby byl mocniejszy uszczelka ma wytrzymac cykl od nowosci do remontu silnika i potem od remontu do remontu. Tak teraz robia samochody.

Data: 2017-01-05 07:20:08
Autor: PiteR
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
na  ** p.m.s **  Zenek Kapelinder pisze tak:

Jak pojezdzi to poplynie. Dlatego kazde zdjecie glowicy co byla w
silniku ktory pracowal musi skutkowac planowaniem, zeby plaskosc
miala zgodna z tolerancja jaka wymyslila fabryka. Fabryka ma w
dokumentacji minimalna grubosc ponizej ktorej nie wolno juz
planowac. W silniku ktory nie byl poprawiany zeby byl mocniejszy
uszczelka ma wytrzymac cykl od nowosci do remontu silnika i potem
od remontu do remontu. Tak teraz robia samochody.

Sorry ale ja w g³owice-banany nie bardzo wierzê. Jest 10 ¶rub które równomiernie trzymaj± g³owicê. A¿ zapytam znajomych mastahów jak to jest tymi g³owicami.


--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak bêdzie je¼dziæ po 30 latach?

Data: 2017-01-03 17:09:47
Autor: J.F.
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa³ w wiadomo¶ci
Sa dwie szkoly. Falenicka mowi zeby planowac bo to daje gwarancje dlugiej i bezawaryjnej jazdy.

Duzo sie planuje ? Tam przeciez te milimetry dosc istotne ...

Stosuja ja warsztaty, warsztatow nie stac na uzeranie sie z klientem i darmowe powtorne rozbieranie, planowanie itd.

Szczegolnie, ze przeciez to klient zaplaci.
Powie mu sie, ze tylko partacze nie planuja, to zaplaci te dodatkowe 200 zl na rachunku :-)

Szkole Otwocka konczyli domorosli mechanicy.
I oni tak jak Ty wiele razy wymieniaja najlepsze uszczelki bo kto by planowal jak wyglada dobrze.

No ale tak z drugiej strony - jest silnik, uzywany, szczelny, sciagamy glowice ... i czy ona moze byc taka krzywa, ze wymaga prostowania/planowania ?

J.

Data: 2017-01-03 19:48:41
Autor: Budzik
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Powie mu sie, ze tylko partacze nie planuja, to zaplaci te dodatkowe 200 zl na rachunku :-)

Planowanie kosztuje 200z³?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Ka¿dy samochód bêdzie ci móg³ s³u¿yæ do koñca ¿ycia
je¶li bêdziesz wystarczaj±co szybko je¼dzi³.

Data: 2017-01-03 12:28:33
Autor: Zenek Kapelinder
Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel
Gdzie 2 stowy, czyba w autoryzowanym serwisie. Normalnie to 40-50 zlotych.

Planowanie g³owicy a zalecenia firmy Opel

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona