Planowanie tras i współdzielenie danych

Data: 2013-07-08 12:29:28
Autor: piecia aka dracorp
Planowanie tras i współdzielenie danych
Witam
Co możecie polecić w internecie do planowania tras rowerowych, nawet kilkudniowych ale żeby można było bez problemu współdzielić w internecie?

To znaczy żeby druga osoba bez problemu mogła ją obejrzeć i ewentualnie zmodyfikować.

Dotychczas używałem gpsies.com ale nie nadaje się do tego. Optymalnie byłoby jakby działała jak google maps, pod względem przeciągania. Nie wiem czy jakaś z map online ma możliwość dzielenia trasy na etapy.
Coś się znajdzie?

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-07-08 06:09:52
Autor: Milosz K.
Planowanie tras i współdzielenie danych
Co możecie polecić w internecie do planowania tras rowerowych, nawet

Endomondo ma opcję planowania tras. Można je modyfikować (w wersji WWW), chociaż nie wiem jak jest ze współdzieleniem, natomiast nie wiem, czy dokładnie jest to co, czego szukasz. Natomiast fakt faktem, że czuję w jakim¶ sensie sentyment do tej apki i chociaż nie jest idealna ma jedn± zaje**** zaletę. Działa i my¶lę, że we wła¶ciwy sposób spełnia swoj± rolę!
kilkudniowych ale żeby można było bez problemu współdzielić w internecie?

Ustawienia prywatnosci: dla znajomych, publicznie. W opcji wrzucania publicznych tras można ustawić widoczno¶ć publicznie, natomiast nie wiem jak jest je¶li chodzi o możliwo¶ć modyfikowania trasy przez osoby poza autorem. Natomiast możliwo¶ć "¶ledzenia tracka" i jazdy wg. okre¶lonej trasy działa (jak działa, tak działa, ale działa), porównywanie rezultatów też.
To znaczy żeby druga osoba bez problemu mogła j± obejrzeć i ewentualnie zmodyfikować.

Temat nr 1 działa. Z tematem nr 2 może być trudniej (chociaż nie twierdzę, że to ABSOLUTNIE NIE MOŻLIWE, bo nie wiem)

Dotychczas używałem gpsies.com ale nie nadaje się do tego. Optymalnie byłoby jakby działała jak google maps, pod względem przeci±gania. Nie wiem czy jaka¶ z map online ma możliwo¶ć dzielenia trasy na etapy..

Działa na GM

pozdrawiam, M.

Data: 2013-07-08 06:17:28
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 14:29:28 UTC+2 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
[...]

Co¶ się znajdzie?

Maps.google.pl? Tam jest mozliwo¶ć grupowego modyfikowania mapy.

A w każdym razie była, nawet swego czasu tu na preclu próbowali¶my zrobić
wspóln± mapę ¶mieszek w WAW, zanim odkryłem istnienie OpenCycleMap.

Data: 2013-07-08 06:19:45
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 15:17:28 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
> [...]

A w każdym razie była, nawet swego czasu tu na preclu próbowali¶my zrobić
wspóln± mapę ¶mieszek w WAW, zanim odkryłem istnienie OpenCycleMap.

Sprawdziłem, opcja Collaborate nadal istnieje.

Data: 2013-07-08 13:38:14
Autor: piecia aka dracorp
Planowanie tras i współdzielenie danych
Dnia Mon, 08 Jul 2013 06:17:28 -0700, rmikke napisał(a):

Maps.google.pl? Tam jest mozliwość grupowego modyfikowania mapy.

A w każdym razie była, nawet swego czasu tu na preclu próbowaliśmy
zrobić wspólną mapę śmieszek w WAW, zanim odkryłem istnienie
OpenCycleMap.

No to będę próbował, zobaczymy co z tego wyjdzie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-07-08 20:26:26
Autor: Wojciech Waga
On 08/07/13 14:29, piecia aka dracorp wrote:
[...]

CoĹ› siÄ™ znajdzie?

www.ridewithgps.com - działa trochę jak google maps ale pozwala na
rysowanie kresek tam gdzie google nie potrafi przejechać. Można też
publikować, nie wiem czy edytować wspólnie.

pozdr.
w.

Data: 2013-07-08 11:44:55
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 20:26:26 UTC+2 użytkownik Wojciech Waga napisał:

www.ridewithgps.com - działa trochę jak google maps ale pozwala na
rysowanie kresek tam gdzie google nie potrafi przejechać. Można też
publikować, nie wiem czy edytować wspólnie.

Google pozwala narysować kreskę, gdzie Ci się żywnie podoba.

Data: 2013-07-15 22:31:50
Autor: Wojciech Waga
Planowanie tras i współdzielenie danych
On 08/07/13 20:44, rmikke wrote:> W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013
[...]

Tego nie wiedziałem (i w sumie dalej nie wiem), możesz dać jaki¶
przykład przej¶cia Wisły wpław?

pozdr.
w.

Data: 2013-07-15 17:24:31
Autor: rmikke

Prosz... http://u.42.pl/2LMb

Data: 2013-07-16 21:30:37
Autor: Wojciech Waga
Planowanie tras i współdzielenie danych
On 16/07/13 02:24, rmikke wrote:> W dniu poniedziałek, 15 lipca 2013

A dziękuję.

pozdr.
w.

Data: 2013-07-15 20:48:10
Autor: masti
Planowanie tras i współdzielenie danych
Dnia pięknego Mon, 15 Jul 2013 22:31:50 +0200 osobnik zwany Wojciech Waga
napisał:

[...]

Tego nie wiedziałem (i w sumie dalej nie wiem), możesz dać jakiś
przykład przejścia Wisły wpław?

ostatnio usunęli kilkanascie kilometrów Wisły, żeby można było przejść :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-07-09 22:15:52
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
W dniu 08.07.2013 14:29, piecia aka dracorp pisze:
[...]

W oparciu o siatkę dróg UMPa:
http://trasy.ump.waw.pl/
¦cisłej edycji grupowej nie ma, ale po wygenerowaniu trasy można zrobić
do niej linka i przesłać, ba, nawet można wygenerować "QR" do wklejenia
na plakat :)
http://umapa.pl/FqSnP

(Je¶li przypadkiem kto¶ chce powtarzać - ponad 2km pchania po piachu
przez las koło Wilczyna /ja objechałem na przełaj lasem, bo góral
z fotelikiem i przyczep± nie nadaje się do pchania/, gruntówka między
Mienicami a Węgrzynowem to koleinówka łatana "zlepkami" cegieł z
rozbiórki /przyczepa wytrzymała, pasażerka się nawet nie obudziła...
tylko te 3km/h na podjeĽdzie/, a przy przecięciu żółtego szlaku należy
zjechać do Węgrzynowa /chyba, że nie boimy się dzikiej róży - kolejne
sznyty na łydkach do kolekcji/. Wyjazd z Trzebnicy przez Las Bukowy
można ułatwić sobie w rejonie punktu "5" - wyjechać na asfaltówkę
/praktycznie na szczycie wzniesienia, ¶cieżki jeszcze nie zaznaczyłem
na mapie/ i doci±gn±ć do gruntówki /pierwsza w prawo/.)

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2013-07-10 05:53:40
Autor: piecia aka dracorp
Planowanie tras i współdzielenie danych
Jest jeszcze to:
http://www.yournavigation.org/

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-07-20 02:37:53
Autor: Ignac
W dniu ¶roda, 10 lipca 2013 07:53:40 UTC+2 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
Jest jeszcze to:

http://www.yournavigation.org/

No i to:
http://www.bikemap.net/en/route/new

Data: 2013-09-24 08:40:46
Autor: piecia aka dracorp
Planowanie tras i współdzielenie danych
Witam
Odnośnie tego tematu mam jeszcze jeden problem/zagadnienie. Bezpieczne/
przejeĹĽdĹĽalne planowanie tras.
Jakiś czas temu zaplanowałem sobie trasę Koszalin-Gdynia-Gdynia w oparciu o http://trasy.ump.waw.pl/. Potem ją modyfikowałem na http://gpsies.com. Ostatecznie nie pojechałem ale następnego dnia przejechałem fragment zaplanowanej trasy. Okazało się że poprowadziłem trasę przez las, tam gdzie nie było asfaltu. Poniekąd stanowiło to pewien problem ale od kiedy mam opony 25mm Schwalbe Maraton w szosówce to mogę bez problemu jeździć po leśnych i polnych drogach. Problem jest na nieubitym piasku lub/i gdy pada deszcz. A wtedy zaczynało padać. Na szczęście wyjeżdżałem już lasu:
http://umapa.pl/rffQm to jest ten interesujący fragment. Jakieś inne serwisy/mapy na których można zobaczyć brak asfaltowych dróg? Lub można wytyczyć trasę w oparciu o klasę nawierzchni? Np tylko po krajowych, wojewódzkich, powiatowych, polnych lub leśnych lub wersje mieszane.
Google, UMP w kwestii braku drĂłg asfaltowych zawodzi. Inne jeszcze sprawdzam.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-24 02:07:46
Autor: drobo
Planowanie tras i współdzielenie danych
Google, UMP w kwestii braku dróg asfaltowych zawodzi. Inne jeszcze

Nie spotkałem się ze stron± do planowania z kategoryzacj±, ale czasami podgl±dam w±tpliwe odcinki planowanych tras w Street View. Nie wiem, jaka jest kompletno¶ć danych dla kraju, ale w moich okolicach drogi asfaltowe (a także niektóre szutrowe gminne ) s± obfotografowane. Założenie mam takie: google nie wjechało = brak asfaltu, droga prywatna lub wewnętrzna :-)

Data: 2013-09-24 12:09:53
Autor: bans
W dniu 2013-09-24 11:07, drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com pisze:

Założenie mam takie: google nie wjechało = brak asfaltu, droga prywatna lub wewnętrzna :-)

Nie zawsze jest to prawda, bo np. pojawiaj± się nowe drogi asfaltowe i google już jest w plecy. No, ale na szczę¶cie dla kolarzy szosowych asfaltowe raczej nie s± degradowane do szutrowych ;)

Tu na przykład:

http://goo.gl/maps/S0qan

obecnie biegnie teraz szeroka, asfaltowa droga.

--
bans

Data: 2013-09-24 05:12:25
Autor: drobo
Planowanie tras i współdzielenie danych
No, ale na szczę¶cie dla kolarzy szosowych asfaltowe raczej nie s± degradowane do szutrowych ;)

No, wyj±tkowo się zdarza spotkać drogę asfaltow± w trakcie degradacji do szutrówki :-)

http://img59.imageshack.us/img59/8239/6ell.jpg

To oczywi¶cie żart, bo zlokalizowana jest ona na byłym poligonie Okonek/Borne :-)
Co ciekawe, Google wjechało także na tamte tereny. Oczywi¶cie, obcykało tylko kilka co lepszych/dojazdowych dróg (asfalt, beton).

Data: 2013-09-24 15:58:01
Autor: bans
W dniu 2013-09-24 14:12, drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com pisze:

No, wyj±tkowo się zdarza spotkać drogę asfaltow± w trakcie degradacji do szutrówki :-)

http://goo.gl/maps/QW1st

O, tu tez google wjechało, a droga jest taka, że jazda ni± szosówk± to ci±gła modlitwa o to, by nie złapać kapcia.

--
bans

Data: 2013-09-25 00:00:24
Autor: Wojtek Paszkowski

"bans" <goc@o2.pl> wrote in message news:l1rp41$rap$1mx1.internetia.pl...
No, ale na szczę¶cie dla kolarzy szosowych asfaltowe raczej nie s± degradowane do szutrowych ;)

zależy gdzie - np. w Bieszczadach pełno jest kamienistych dróg le¶nych, które kiedy¶ ewidentnie były asfaltami.
Na terenie dawnych Prus i Pomorza pełno jest bruków asfaltowanych kilkadziesi±t lat temu, na których nawierzchnia bitumiczna ostała się jedynie w szcz±tkowej postaci. Zreszt± te obszary + bruk to temat na osobne zagadnienie - bez liku tu kocich łbów ci±gn±cych się kilometrami, które na większo¶ci map (poza wojskowymi i niektórymi arkuszami WZKartu) s± nie do odróżnienia od asfaltów. Zmora turystów i uczestników maratonów na orientację :)
Na wyj±tkowo zdziczałych terenach (pokroju np. okolic Elbl±ga) taki brukowany "nibyasfalt" potrafi nawet zarosn±ć kompletnym buszem

Pozdr

Data: 2013-09-24 20:20:39
Autor: Jacek G.
W dniu 2013-09-24 11:07, drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com napisał(a)::
[...]

Większo¶ć portali do planowania tras opiera się na podkładach z
GoogleMaps lub OSM, bo chyba trudno o inne. Jest jeszcze Microsoftowe
Bing Maps:
http://www.bing.com/maps/
ale z tego co z grubsza obejrzałem, to na razie do¶ć mało dokładne.
Co do GoogleMaps, to przynajmniej na ¦l±sku zauważyłem wiele zamkniętych
dla ruchu le¶nych dróg gruntowych i szutrowych, które w Googlach maj±
status dróg publicznie dostępnych i planer wytycza nimi przejazd
samochodem. Kilka takich przypadków zgłosiłem w ramach konkursu
Googli Mapathon i poprawki zostały nawet uwzględnione.
Szkoda, że nie ma u nas takiego projektu jak czeskie mapy dostępne na
kilku portalach typu www.cykloserver.cz lub www.mapy.cz
lub słowacka http://mapy.hiking.sk/ oparta o mapy Shocartu.
--
Jacek G.

Data: 2013-09-24 11:09:45
Autor: piecia aka dracorp
Planowanie tras i współdzielenie danych
Dnia Tue, 24 Sep 2013 12:52:51 +0200, cytawa napisał(a):

Najlepiej sprawadzaja sie jednak tradycyjne mapy turystyczne (rastrowe).
Ale tu trzeba myslec i samemu wybierac drogi.
Które trzeba mieć w domu. Problem zaczyna być dokuczliwy jak planujesz dłuższą trasę po bocznych asfaltowych drogach. Nic tylko szersze opony wciskać. Szkoda że 28mm nie wejdą.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-24 12:52:51
Autor: cytawa
piecia aka dracorp pisze:

[...]

Niestety wszystkie mapy (Google, OSM) maja bledy. Na Lubelszczyznie, ktora dobrze znam, OSM sprawdza sie swietnie. Sa drogi bardzo aktualne i jest mnostwo drog gruntowych, dostepnych dla rowerow. Google wykazuje bledy w drogach gruntowych, UMP nie pokazuje drog gruntowych.

W Wielkopolsce natomiast OSM nie pokazuje wielu drog gruntowych i asfaltowych, ktore z kolei sa na Googlach i UMP.  I to mnie zdziwilo.
Najlepiej sprawadzaja sie jednak tradycyjne mapy turystyczne (rastrowe). Ale tu trzeba myslec i samemu wybierac drogi.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-24 13:30:01
Autor: odziu
Planowanie tras i współdzielenie danych
W dniu 2013-09-24 10:40, piecia aka dracorp pisze:
Jakie¶ inne serwisy/mapy na których można zobaczyć brak asfaltowych dróg?

Trasy tu nie wyznaczysz, ale mapy moim zdaniem maja najdokładniejsze i możesz sobie sprawdzić to co wyznaczyłe¶ przy pomocy innego serwisu.
http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/

--
Piotr Ratyński

Data: 2013-09-24 13:38:34
Autor: cytawa
  odziu pisze:

Trasy tu nie wyznaczysz, ale mapy moim zdaniem maja najdokładniejsze i
możesz sobie sprawdzić to co wyznaczyłe¶ przy pomocy innego serwisu.
http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/

W zyciu. Moze one dokladne byly ale 30 lat temu.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-24 13:56:01
Autor: odziu
W dniu 2013-09-24 13:38, cytawa pisze:
  odziu pisze:

[...]

No cóż dom wybudowany w zeszłym roku już tam jest, ale oczywi¶cie mówię o widoku satelitarnym (i o nim my¶lałem mówi±c o sprawdzaniu), bo mapy rysowane to faktycznie czasem sa już zabytki.

--
Piotr Ratyński

Data: 2013-09-25 21:17:17
Autor: mt
  odziu pisze:

[...]

Akurat je¶li chodzi o drogi gruntowe czy w lasach z dala od miast i wsi to do tej pory nic dokładniejszego nie ma i nie będzie, gdyż Google czy OSM skupiaj± się na terenach zabudowanych i drogach utwardzonych.

--
marcin

Data: 2013-09-26 08:26:42
Autor: cytawa
mt pisze:

[...]

Tu bym polemizowal. Majac dokladne te wlasnie mapy i GPS wielokrotnie doswiadczalem mocnej nieaktualnosci drog gruntowych. Przykladow moge podac mnostwo. Teraz ludzie majac dobre drogi i samochody przestali uzywac starych lesnych i srodpolnych drog. Bardzo szybko te drogi zarastaja. Ponadto nastepuja komasacje pol i niektore drogi przestaja byc potrzebne. Nie mowiac juz o pierwotnych bledach. Np. na mapie jest droga a w rzeczywistosci wmiare jazdy robi sie coraz mniej przejezdna a ostatnie 100 m jest bagnisko nie do przejscia. Trzeba wracac i objezdzac. Niedalej jak wczoraj rozmawialem na tematy map z geografem i mi opowiadal o kulisach powstawania map na przestrzeni ostatnich 2 wiekow. Dopiero teraz posiadajac dokladne profesjonalne GPS mozna poprawiac stare podklady kartograficzne. Poprzednie byly robione na podstawie zdjec lotniczych. A jeszcze wczesniej na podstawie pomiarow triangulacyjnych + dobre oko. A jeszcze wczesniej tylko oko.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-26 08:44:08
Autor: kawoN
W dniu 26.09.2013 08:26, cytawa pisze:

[...]

Oj tak. Szczególnie że s± takie drogi gdzie chyba założono
że skoro droga jest w terenie rolniczym to będzie przejeżdżana
wył±cznie traktorem i fakt, że niektóre odcinki s± bagniste
nie przeszkadza uznać j± za drogę i umie¶cić na mapie :)
Dla przeciętnego rowerzysty - nie do przebycia, dla Pontków - raj :)

Przedzieranie się przez takie dawne drogi ma jeszcze jedn± warto¶ć:
skłania człowieka do zastanowienia się do jakich celów kto¶ zrobił
drogę, któr± teoretycznie nie da się przejechać... ;) - czyli
co tutaj było kiedy¶.

pozdr,
kawoN

Data: 2013-09-26 21:52:41
Autor: mt
W dniu 2013-09-26 08:26, cytawa pisze:
mt pisze:

[...]

Nie napisałem, że wszystkie drogi s± perfekcyjnie odwzorowane, ale je¶li chodzi o wszelkiej ma¶ci drogi i dukty nieutwardzone, to żadne Google, OSM czy UMP nie jest tu konkurencj±. Jasne, że nie s± to mapy stricte do nawigacji po drogach, gdyż nie takie były ich założenia. Kwestia nawierzchni i przejezdno¶ci szutrówek też nie jest tre¶ci± tych map, ale popularne mapy nawigacyjne s± jeszcze uboższe. Warto¶ci± dodan± do map topo wydawanych przez GUGiK jest dużo bogatsza tre¶ć je¶li chodzi np. o sytuację topograficzn±, przez co czę¶ć informacji można sobie dodedukować, gdyż jak droga wiedzie przez tereny podmokłe (a s± one zaznaczane na mapach) i nie ma żadnych linii nieci±gło¶ci w postaci nasypów czy grobli, to istnieje ryzyko, że droga będzie grz±ska b±dĽ zabagniona itd. W przypadku Googla czy OSM las jest odwzorowany jako zielona plama z wygenerowanymi z SRTM warstwicami, które nijak się maj± do morfologii terenu.
Tak jeszcze dodam, że cenn± informacj± odno¶cie nawierzchni dróg gruntowych może być szczegółowa mapa geologiczna Polski w skali 1:50000, na podstawie której da się z pewnym uogólnieniem stwierdzić czy nawierzchnia drogi to np. kopny piach czy glina zwałowa. A kulisy powstawania map dobrze znam, bo sam jestem geografem z wykształcenia i kartografem z zawodu :)

--
marcin

Data: 2013-09-27 12:38:38
Autor: cytawa
  mt pisze:

[...]

To zmienia postac rzeczy w dyskusji.
Nie mniej jednak tu nadmiar wiedzy nie tyle szkodzi, co czyni zamet w glowach innych.

Tego wszystkiego o czym piszesz ja jestem swiadomy. Wychowany jestem na mapach topograficzno turystycznych i blogoslawie obecne czasy, gdyz do tych map w postaci cyfrowej doszedl GPS. Co roku prowadzac grupy po nieznanych sobie terenach posluguje sie roznymi mapami. Jak nie mam map szczegolowych to sciagam z geoportalu (chwala im za to, ze daja co maja). Mam pelna siadomosc, ze sa to mapy nieaktualne, jesli chodzi o zabudowe i drogi gruntowe. Mam na to doskonale przyklady wlasnonoznie sprawdzone. Co wiecej google czesto posilkuje sie starymi mapami z bledami. Sprawdzilem, ze aktualniejszy jest OSM. I naprawde na Lubelszczyznie obejmuje mnostwo aktualnych drog gruntowych. Jest swietnym uzupelnieniem map topograficznych. Trudno bym jeszcze stosowal mapy geologiczne. Nie mam do nich dostepu.

Do planowania tras czasem uruchamiam OSMAnda. Przynajmniej wiem co on proponuje i miej wiecej zlicza kilometry. Ale w czasie jazdy nie uzywam. W Wielkopolsce mnie sie OSM nie sprawdzil. Za duze mial braki w szokujaco prostych miejscach. I tego nie rozumiem.

Podsumowujac trzeba miec rozne mapy i je uzywac. A dzieki smarfonowi to mam i jestem szczesliwy.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-27 10:41:48
Autor: masti
Planowanie tras i współdzielenie danych
Dnia pięknego Fri, 27 Sep 2013 12:38:38 +0200 osobnik zwany cytawa
napisał:

[...]

jak w każdym projekcie społecznościowym. Nikt nie miał czasu dorysować. jak wiesz gdzie brakuje to albo sam popraw albo podrzuć ślady to ktoś dorysuje

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-27 13:42:00
Autor: mt
W dniu 2013-09-27 12:38, cytawa pisze:
 Trudno bym jeszcze stosowal
mapy geologiczne. Nie mam do nich dostepu.

Masz. Każdy ma. PIG ma swój geoportal na którym udostępnia m.in. SMGP50.
http://ikar2.pgi.gov.pl/mvs_viewer/mapviewermvs.jsf?width=1274&height=740&firstpageload=true

A tutaj s± adresy WMSów:
http://ikar2.pgi.gov.pl/index.php/pl/adresy-wms-pig-pib.html

Można je sobie dodać do Geoxy czy innego klienta i wy¶wietlać razem z np. OSM czy Googlem, b±dĽ z rastrami z geoportalu GIGiK. A maj±c warstwę dróg w wektorze można sobie automatycznie pobrać i dodać typ podłoża do obiektowej bazy danych drogowych.

Już od jakiego¶ czasu chodzi mi po głowie zrobienie geoportalu dla rowerzystów (na razie dla woj. pomorskiego), gdzie byłyby różne dodatkowe (i jak uważam ciekawe) opcje planowania tras, lepsze sklasyfikowanie dróg gruntowych czy chociażby dokładniejszy DEM do statystyk.

--
marcin

Data: 2013-09-27 13:45:31
Autor: mt
W dniu 2013-09-27 13:42, mt pisze:
[...]

Przepraszam, ten link chyba nie zadziała, ale tutaj jest odno¶nik do wersji przegl±darkowej:
http://ikar2.pgi.gov.pl/

--
marcin

Data: 2013-09-27 14:59:36
Autor: cytawa
mt pisze:

Masz. Każdy ma. PIG ma swój geoportal na którym udostępnia m.in. SMGP50.
http://ikar2.pgi.gov.pl/mvs_viewer/mapviewermvs.jsf?width=1274&height=740&firstpageload=true

Dzieki. Ale jak na razie mam pecha bo:

Service Temporarily Unavailable

[...]

Masz zboczenie zawodowe:). Jak kazdy, kto cos robi.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-24 19:05:17
Autor: piecia aka dracorp
Planowanie tras i współdzielenie danych
Dnia Tue, 24 Sep 2013 20:40:04 +0200, Zachu napisał(a):

Pomorze to na tej mapie
http://mihurybi.website.pl/MAPA/zakres%20regionow%20map.JPG
Tak używam tej mapy ale ona czasami jest za dokładna. Dobra topograficzna mapa. W sumie dość często jej używam w terenie ale zapomniałem sprawdzić jak wyglądają na niej drogi asfaltowe.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-25 00:06:58
Autor: Wojtek Paszkowski

"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:l1snpd$8f6$1dont-email.me...

[...]
jak wyglÄ…dajÄ… na niej drogi asfaltowe.

mapa Rybickiego bazuje na mapach geodezyjnych (aktualność pewnie lata 70-te), więc poza popularnymi nowymi drogami i tymi, którymi włóczyl się się autor, może być różnie.

Wiele leśnych szutrów, bruków czy płytówek (które często są mocno zniszczone i uciążliwe) jest oznaczonych identycznie jak asfalt - trzeba brać na to poprawkę. Tak czy inaczej, na Pomorzu konkurencji i tak raczej nie ma.

pozdr

Data: 2013-09-24 20:40:04
Autor: Zachu
Planowanie tras i współdzielenie danych
W dniu 24-09-13 10:40, piecia aka dracorp pisze:
Witam
Odno¶nie tego tematu mam jeszcze jeden problem/zagadnienie. Bezpieczne/
przejeżdżalne planowanie tras.
Jaki¶ czas temu zaplanowałem sobie trasę Koszalin-Gdynia-Gdynia w oparciu
o http://trasy.ump.waw.pl/. Potem j± modyfikowałem na http://gpsies.com.
Ostatecznie nie pojechałem ale następnego dnia przejechałem fragment
zaplanowanej trasy. Okazało się że poprowadziłem trasę przez las, tam
gdzie nie było asfaltu. Poniek±d stanowiło to pewien problem ale od kiedy
mam opony 25mm Schwalbe Maraton w szosówce to mogę bez problemu jeĽdzić
po le¶nych i polnych drogach. Problem jest na nieubitym piasku lub/i gdy
pada deszcz. A wtedy zaczynało padać. Na szczę¶cie wyjeżdżałem już lasu:
http://umapa.pl/rffQm to jest ten interesuj±cy fragment.

Jakie¶ inne serwisy/mapy na których można zobaczyć brak asfaltowych dróg?
Lub można wytyczyć trasę w oparciu o klasę nawierzchni? Np tylko po
krajowych, wojewódzkich, powiatowych, polnych lub le¶nych lub wersje
mieszane.

Data: 2013-09-26 00:17:58
Autor: jg
Dnia Tue, 24 Sep 2013 08:40:46 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

Witam
Odno¶nie tego tematu mam jeszcze jeden problem/zagadnienie. Bezpieczne/
przejeżdżalne planowanie tras.

http://www.opencyclemap.org/?zoom=16&lat=50.56027&lon=17.6734&layers=B000

to niebieskie to, jak widac na mapie, sciezka rowerowa (nawet majaca swa
kuszaca nazwe), ktora sobie zaplanowalem pojechac. a ja jak zaplanuje to
sie planu trzymam (po co mam sie kompletnie zgubic?).

zamiast sciezki byla rzeczka (na google maps i mapy.opolskie.pl nie do
odroznienia), a ja regularnym lasem, przez drzewa, krzaczory i pokrzywy po
pachy, czasem teren moze troszke wydeptany przez sarenki, przedzieralem
sie, nieustannie zastanawiajac czy brnac dalej, czy lepiej dac se spokoj i
wycofac sie (przez juz znajome pokrzywy). u kresu mojej wytrzymalosci
psychicznej po prowadzeniu 800 metrow ukazala sie drozynka jakas. tylko po
kiego grzyba ktos ten fragment nazwal na mapie sciezka rowerowa. chyba
tylko po to, zeby ciaglosc linii byla...

na innych mapach informacji o sciezce brak... ale przynajmniej jest co
wspominac.

--
jg

Data: 2013-09-26 06:54:50
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 26 Sep 2013 00:17:58 +0200, jg napisał(a):
…
na innych mapach informacji o sciezce brak... ale przynajmniej jest co
wspominac.

Ale OSM chyba można edytować i nanosić poprawki?
Ja muszę poszukać czy dalej na UMP poprawki nanosi się w programie pod windowsem. Wersja przeglądarkowa lub niezależna od systemu była by lepsze. Bo jest trochę do zgłoszenia.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-26 09:07:21
Autor: Zachu
Planowanie tras i współdzielenie danych

Ja muszę poszukać czy dalej na UMP poprawki nanosi się w programie pod
windowsem. Wersja przegl±darkowa lub niezależna od systemu była by
lepsze. Bo jest trochę do zgłoszenia.

Nie ma.
Zgło¶ proste rzeczy przez zakładkę na mapie, klikasz miejsce komentarz i już.

--
Zachu

Data: 2013-09-26 09:12:02
Autor: masti
Planowanie tras i współdzielenie danych
Dnia pięknego Thu, 26 Sep 2013 06:54:50 +0000 osobnik zwany piecia aka
dracorp napisał:

Dnia Thu, 26 Sep 2013 00:17:58 +0200, jg napisał(a): …
na innych mapach informacji o sciezce brak... ale przynajmniej jest co
wspominac.

Ale OSM chyba można edytować i nanosić poprawki?

jak najbardziej można. Nawet przez stronę a od wprowadzenia edytora iD jest to dużo prostsze niż dotychczasowym Potlachem. Choć najlepiej edytuje się prze JOSMa

--
mst <at> gazeta <.> pl

Planowanie tras i współdzielenie danych