Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Planowanie tras i współdzielenie danych

Planowanie tras i współdzielenie danych

Data: 2013-09-24 08:40:46
Autor: piecia aka dracorp
Planowanie tras i współdzielenie danych
Witam
Odnośnie tego tematu mam jeszcze jeden problem/zagadnienie. Bezpieczne/
przejeĹźdĹźalne planowanie tras.
Jakiś czas temu zaplanowałem sobie trasę Koszalin-Gdynia-Gdynia w oparciu o http://trasy.ump.waw.pl/. Potem ją modyfikowałem na http://gpsies.com. Ostatecznie nie pojechałem ale następnego dnia przejechałem fragment zaplanowanej trasy. Okazało się że poprowadziłem trasę przez las, tam gdzie nie było asfaltu. Poniekąd stanowiło to pewien problem ale od kiedy mam opony 25mm Schwalbe Maraton w szosówce to mogę bez problemu jeździć po leśnych i polnych drogach. Problem jest na nieubitym piasku lub/i gdy pada deszcz. A wtedy zaczynało padać. Na szczęście wyjeżdżałem już lasu:
http://umapa.pl/rffQm to jest ten interesujący fragment. Jakieś inne serwisy/mapy na których można zobaczyć brak asfaltowych dróg? Lub można wytyczyć trasę w oparciu o klasę nawierzchni? Np tylko po krajowych, wojewódzkich, powiatowych, polnych lub leśnych lub wersje mieszane.
Google, UMP w kwestii braku drĂłg asfaltowych zawodzi. Inne jeszcze sprawdzam.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-09-24 02:07:46
Autor: drobo
Planowanie tras i współdzielenie danych
Google, UMP w kwestii braku dróg asfaltowych zawodzi. Inne jeszcze

Nie spotkałem się ze stroną do planowania z kategoryzacją, ale czasami podglądam wątpliwe odcinki planowanych tras w Street View. Nie wiem, jaka jest kompletność danych dla kraju, ale w moich okolicach drogi asfaltowe (a także niektóre szutrowe gminne ) są obfotografowane. Założenie mam takie: google nie wjechało = brak asfaltu, droga prywatna lub wewnętrzna :-)

Data: 2013-09-24 12:09:53
Autor: bans
Planowanie tras i współdzielenie danych
W dniu 2013-09-24 11:07, drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com pisze:

Założenie mam takie: google nie wjechało = brak asfaltu, droga prywatna lub wewnętrzna :-)


Nie zawsze jest to prawda, bo np. pojawiają się nowe drogi asfaltowe i google już jest w plecy. No, ale na szczęście dla kolarzy szosowych asfaltowe raczej nie są degradowane do szutrowych ;)


Tu na przykład:

http://goo.gl/maps/S0qan

obecnie biegnie teraz szeroka, asfaltowa droga.


--
bans

Data: 2013-09-24 05:12:25
Autor: drobo
Planowanie tras i współdzielenie danych
No, ale na szczęście dla kolarzy szosowych asfaltowe raczej nie są degradowane do szutrowych ;)

No, wyjątkowo się zdarza spotkać drogę asfaltową w trakcie degradacji do szutrówki :-)

http://img59.imageshack.us/img59/8239/6ell.jpg

To oczywiście żart, bo zlokalizowana jest ona na byłym poligonie Okonek/Borne :-)
Co ciekawe, Google wjechało także na tamte tereny. Oczywiście, obcykało tylko kilka co lepszych/dojazdowych dróg (asfalt, beton).

Data: 2013-09-24 15:58:01
Autor: bans
Planowanie tras i współdzielenie danych
W dniu 2013-09-24 14:12, drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com pisze:

No, wyjątkowo się zdarza spotkać drogę asfaltową w trakcie degradacji do szutrówki :-)

http://goo.gl/maps/QW1st

O, tu tez google wjechało, a droga jest taka, że jazda nią szosówką to ciągła modlitwa o to, by nie złapać kapcia.

--
bans

Data: 2013-09-25 00:00:24
Autor: Wojtek Paszkowski
Planowanie tras i współdzielenie danych

"bans" <goc@o2.pl> wrote in message news:l1rp41$rap$1mx1.internetia.pl...
No, ale na szczęście dla kolarzy szosowych asfaltowe raczej nie są degradowane do szutrowych ;)

zależy gdzie - np. w Bieszczadach pełno jest kamienistych dróg leśnych, które kiedyś ewidentnie były asfaltami.
Na terenie dawnych Prus i Pomorza pełno jest bruków asfaltowanych kilkadziesiąt lat temu, na których nawierzchnia bitumiczna ostała się jedynie w szczątkowej postaci. Zresztą te obszary + bruk to temat na osobne zagadnienie - bez liku tu kocich łbów ciągnących się kilometrami, które na większości map (poza wojskowymi i niektórymi arkuszami WZKartu) są nie do odróżnienia od asfaltów. Zmora turystów i uczestników maratonów na orientację :)
Na wyjątkowo zdziczałych terenach (pokroju np. okolic Elbląga) taki brukowany "nibyasfalt" potrafi nawet zarosnąć kompletnym buszem

Pozdr

Data: 2013-09-24 20:20:39
Autor: Jacek G.
Planowanie tras i współdzielenie danych
W dniu 2013-09-24 11:07, drobo%gazeta.pl@gtempaccount.com napisał(a)::
Google, UMP w kwestii braku dróg asfaltowych zawodzi. Inne jeszcze

Nie spotkałem się ze stroną do planowania z kategoryzacją, ale
czasami podglądam wątpliwe odcinki planowanych tras w Street View.
Nie wiem, jaka jest kompletność danych dla kraju, ale w moich
okolicach drogi asfaltowe (a także niektóre szutrowe gminne ) są
obfotografowane. Założenie mam takie: google nie wjechało = brak
asfaltu, droga prywatna lub wewnętrzna :-)
Większość portali do planowania tras opiera się na podkładach z
GoogleMaps lub OSM, bo chyba trudno o inne. Jest jeszcze Microsoftowe
Bing Maps:
http://www.bing.com/maps/
ale z tego co z grubsza obejrzałem, to na razie dość mało dokładne.
Co do GoogleMaps, to przynajmniej na Śląsku zauważyłem wiele zamkniętych
dla ruchu leśnych dróg gruntowych i szutrowych, które w Googlach mają
status dróg publicznie dostępnych i planer wytycza nimi przejazd
samochodem. Kilka takich przypadków zgłosiłem w ramach konkursu
Googli Mapathon i poprawki zostały nawet uwzględnione.
Szkoda, że nie ma u nas takiego projektu jak czeskie mapy dostępne na
kilku portalach typu www.cykloserver.cz lub www.mapy.cz
lub słowacka http://mapy.hiking.sk/ oparta o mapy Shocartu.
--
Jacek G.

Data: 2013-09-24 11:09:45
Autor: piecia aka dracorp
Planowanie tras i współdzielenie danych
Dnia Tue, 24 Sep 2013 12:52:51 +0200, cytawa napisał(a):

Najlepiej sprawadzaja sie jednak tradycyjne mapy turystyczne (rastrowe).
Ale tu trzeba myslec i samemu wybierac drogi.
Które trzeba mieć w domu. Problem zaczyna być dokuczliwy jak planujesz dłuższą trasę po bocznych asfaltowych drogach. Nic tylko szersze opony wciskać. Szkoda że 28mm nie wejdą.


--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-09-24 12:52:51
Autor: cytawa
Planowanie tras i współdzielenie danych
piecia aka dracorp pisze:

Jakieś inne serwisy/mapy na których można zobaczyć brak asfaltowych dróg?
Lub można wytyczyć trasę w oparciu o klasę nawierzchni? Np tylko po
krajowych, wojewódzkich, powiatowych, polnych lub leśnych lub wersje
mieszane.
Google, UMP w kwestii braku drĂłg asfaltowych zawodzi. Inne jeszcze
sprawdzam.


Niestety wszystkie mapy (Google, OSM) maja bledy. Na Lubelszczyznie, ktora dobrze znam, OSM sprawdza sie swietnie. Sa drogi bardzo aktualne i jest mnostwo drog gruntowych, dostepnych dla rowerow. Google wykazuje bledy w drogach gruntowych, UMP nie pokazuje drog gruntowych.

W Wielkopolsce natomiast OSM nie pokazuje wielu drog gruntowych i asfaltowych, ktore z kolei sa na Googlach i UMP.  I to mnie zdziwilo.
Najlepiej sprawadzaja sie jednak tradycyjne mapy turystyczne (rastrowe). Ale tu trzeba myslec i samemu wybierac drogi.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-24 13:30:01
Autor: odziu
Planowanie tras i współdzielenie danych
W dniu 2013-09-24 10:40, piecia aka dracorp pisze:
Jakieś inne serwisy/mapy na których można zobaczyć brak asfaltowych dróg?

Trasy tu nie wyznaczysz, ale mapy moim zdaniem maja najdokładniejsze i możesz sobie sprawdzić to co wyznaczyłeś przy pomocy innego serwisu.
http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/

--
Piotr Ratyński

Data: 2013-09-24 13:38:34
Autor: cytawa
Planowanie tras i współdzielenie danych
  odziu pisze:

Trasy tu nie wyznaczysz, ale mapy moim zdaniem maja najdokładniejsze i
możesz sobie sprawdzić to co wyznaczyłeś przy pomocy innego serwisu.
http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/

W zyciu. Moze one dokladne byly ale 30 lat temu.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-24 13:56:01
Autor: odziu
Planowanie tras i współdzielenie danych
W dniu 2013-09-24 13:38, cytawa pisze:
  odziu pisze:

Trasy tu nie wyznaczysz, ale mapy moim zdaniem maja najdokładniejsze i
możesz sobie sprawdzić to co wyznaczyłeś przy pomocy innego serwisu.
http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/

W zyciu. Moze one dokladne byly ale 30 lat temu.

Jan Cytawa

No cóż dom wybudowany w zeszłym roku już tam jest, ale oczywiście mówię o widoku satelitarnym (i o nim myślałem mówiąc o sprawdzaniu), bo mapy rysowane to faktycznie czasem sa już zabytki.

--
Piotr Ratyński

Data: 2013-09-25 21:17:17
Autor: mt
Planowanie tras i współdzielenie danych
W dniu 2013-09-24 13:38, cytawa pisze:
  odziu pisze:

Trasy tu nie wyznaczysz, ale mapy moim zdaniem maja najdokładniejsze i
możesz sobie sprawdzić to co wyznaczyłeś przy pomocy innego serwisu.
http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/

W zyciu. Moze one dokladne byly ale 30 lat temu.

Akurat jeśli chodzi o drogi gruntowe czy w lasach z dala od miast i wsi to do tej pory nic dokładniejszego nie ma i nie będzie, gdyż Google czy OSM skupiają się na terenach zabudowanych i drogach utwardzonych.


--
marcin

Data: 2013-09-26 08:26:42
Autor: cytawa
Planowanie tras i współdzielenie danych
mt pisze:

W zyciu. Moze one dokladne byly ale 30 lat temu.

Akurat jeśli chodzi o drogi gruntowe czy w lasach z dala od miast i wsi
to do tej pory nic dokładniejszego nie ma i nie będzie, gdyż Google czy
OSM skupiają się na terenach zabudowanych i drogach utwardzonych.


Tu bym polemizowal. Majac dokladne te wlasnie mapy i GPS wielokrotnie doswiadczalem mocnej nieaktualnosci drog gruntowych. Przykladow moge podac mnostwo. Teraz ludzie majac dobre drogi i samochody przestali uzywac starych lesnych i srodpolnych drog. Bardzo szybko te drogi zarastaja. Ponadto nastepuja komasacje pol i niektore drogi przestaja byc potrzebne. Nie mowiac juz o pierwotnych bledach. Np. na mapie jest droga a w rzeczywistosci wmiare jazdy robi sie coraz mniej przejezdna a ostatnie 100 m jest bagnisko nie do przejscia. Trzeba wracac i objezdzac. Niedalej jak wczoraj rozmawialem na tematy map z geografem i mi opowiadal o kulisach powstawania map na przestrzeni ostatnich 2 wiekow. Dopiero teraz posiadajac dokladne profesjonalne GPS mozna poprawiac stare podklady kartograficzne. Poprzednie byly robione na podstawie zdjec lotniczych. A jeszcze wczesniej na podstawie pomiarow triangulacyjnych + dobre oko. A jeszcze wczesniej tylko oko.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-26 08:44:08
Autor: kawoN
Planowanie tras i współdzielenie danych
W dniu 26.09.2013 08:26, cytawa pisze:

Tu bym polemizowal. Majac dokladne te wlasnie mapy i GPS wielokrotnie
doswiadczalem mocnej nieaktualnosci drog gruntowych. Przykladow moge
podac mnostwo. Teraz ludzie majac dobre drogi i samochody przestali
uzywac starych lesnych i srodpolnych drog. Bardzo szybko te drogi
zarastaja. Ponadto nastepuja komasacje pol i niektore drogi przestaja
byc potrzebne. Nie mowiac juz o pierwotnych bledach. Np. na mapie jest
droga a w rzeczywistosci wmiare jazdy robi sie coraz mniej przejezdna a
ostatnie 100 m jest bagnisko nie do przejscia.

Oj tak. Szczególnie że są takie drogi gdzie chyba założono
że skoro droga jest w terenie rolniczym to będzie przejeżdżana
wyłącznie traktorem i fakt, że niektóre odcinki są bagniste
nie przeszkadza uznać ją za drogę i umieścić na mapie :)
Dla przeciętnego rowerzysty - nie do przebycia, dla Pontków - raj :)

Przedzieranie się przez takie dawne drogi ma jeszcze jedną wartość:
skłania człowieka do zastanowienia się do jakich celów ktoś zrobił
drogę, którą teoretycznie nie da się przejechać... ;) - czyli
co tutaj było kiedyś.

pozdr,
kawoN

Data: 2013-09-26 21:52:41
Autor: mt
Planowanie tras i współdzielenie danych
W dniu 2013-09-26 08:26, cytawa pisze:
mt pisze:

W zyciu. Moze one dokladne byly ale 30 lat temu.

Akurat jeśli chodzi o drogi gruntowe czy w lasach z dala od miast i wsi
to do tej pory nic dokładniejszego nie ma i nie będzie, gdyż Google czy
OSM skupiają się na terenach zabudowanych i drogach utwardzonych.


Tu bym polemizowal. Majac dokladne te wlasnie mapy i GPS wielokrotnie
doswiadczalem mocnej nieaktualnosci drog gruntowych. Przykladow moge
podac mnostwo. Teraz ludzie majac dobre drogi i samochody przestali
uzywac starych lesnych i srodpolnych drog. Bardzo szybko te drogi
zarastaja. Ponadto nastepuja komasacje pol i niektore drogi przestaja
byc potrzebne. Nie mowiac juz o pierwotnych bledach. Np. na mapie jest
droga a w rzeczywistosci wmiare jazdy robi sie coraz mniej przejezdna a
ostatnie 100 m jest bagnisko nie do przejscia. Trzeba wracac i
objezdzac. Niedalej jak wczoraj rozmawialem na tematy map z geografem i
mi opowiadal o kulisach powstawania map na przestrzeni ostatnich 2
wiekow. Dopiero teraz posiadajac dokladne profesjonalne GPS mozna
poprawiac stare podklady kartograficzne. Poprzednie byly robione na
podstawie zdjec lotniczych. A jeszcze wczesniej na podstawie pomiarow
triangulacyjnych + dobre oko. A jeszcze wczesniej tylko oko.

Nie napisałem, że wszystkie drogi są perfekcyjnie odwzorowane, ale jeśli chodzi o wszelkiej maści drogi i dukty nieutwardzone, to żadne Google, OSM czy UMP nie jest tu konkurencją. Jasne, że nie są to mapy stricte do nawigacji po drogach, gdyż nie takie były ich założenia. Kwestia nawierzchni i przejezdności szutrówek też nie jest treścią tych map, ale popularne mapy nawigacyjne są jeszcze uboższe. Wartością dodaną do map topo wydawanych przez GUGiK jest dużo bogatsza treść jeśli chodzi np. o sytuację topograficzną, przez co część informacji można sobie dodedukować, gdyż jak droga wiedzie przez tereny podmokłe (a są one zaznaczane na mapach) i nie ma żadnych linii nieciągłości w postaci nasypów czy grobli, to istnieje ryzyko, że droga będzie grząska bądź zabagniona itd. W przypadku Googla czy OSM las jest odwzorowany jako zielona plama z wygenerowanymi z SRTM warstwicami, które nijak się mają do morfologii terenu.
Tak jeszcze dodam, że cenną informacją odnoście nawierzchni dróg gruntowych może być szczegółowa mapa geologiczna Polski w skali 1:50000, na podstawie której da się z pewnym uogólnieniem stwierdzić czy nawierzchnia drogi to np. kopny piach czy glina zwałowa. A kulisy powstawania map dobrze znam, bo sam jestem geografem z wykształcenia i kartografem z zawodu :)


--
marcin

Data: 2013-09-27 12:38:38
Autor: cytawa
Planowanie tras i współdzielenie danych
  mt pisze:

dodedukować, gdyż jak droga wiedzie przez tereny podmokłe (a są one
zaznaczane na mapach) i nie ma żadnych linii nieciągłości w postaci
nasypów czy grobli, to istnieje ryzyko, że droga będzie grząska bądź
zabagniona itd. W przypadku Googla czy OSM las jest odwzorowany jako
zielona plama z wygenerowanymi z SRTM warstwicami, które nijak się mają
do morfologii terenu.
Tak jeszcze dodam, że cenną informacją odnoście nawierzchni dróg
gruntowych może być szczegółowa mapa geologiczna Polski w skali 1:50000,
na podstawie której da się z pewnym uogólnieniem stwierdzić czy
nawierzchnia drogi to np. kopny piach czy glina zwałowa. A kulisy
powstawania map dobrze znam, bo sam jestem geografem z wykształcenia i
kartografem z zawodu :)

To zmienia postac rzeczy w dyskusji.
Nie mniej jednak tu nadmiar wiedzy nie tyle szkodzi, co czyni zamet w glowach innych.

Tego wszystkiego o czym piszesz ja jestem swiadomy. Wychowany jestem na mapach topograficzno turystycznych i blogoslawie obecne czasy, gdyz do tych map w postaci cyfrowej doszedl GPS. Co roku prowadzac grupy po nieznanych sobie terenach posluguje sie roznymi mapami. Jak nie mam map szczegolowych to sciagam z geoportalu (chwala im za to, ze daja co maja). Mam pelna siadomosc, ze sa to mapy nieaktualne, jesli chodzi o zabudowe i drogi gruntowe. Mam na to doskonale przyklady wlasnonoznie sprawdzone. Co wiecej google czesto posilkuje sie starymi mapami z bledami. Sprawdzilem, ze aktualniejszy jest OSM. I naprawde na Lubelszczyznie obejmuje mnostwo aktualnych drog gruntowych. Jest swietnym uzupelnieniem map topograficznych. Trudno bym jeszcze stosowal mapy geologiczne. Nie mam do nich dostepu.

Do planowania tras czasem uruchamiam OSMAnda. Przynajmniej wiem co on proponuje i miej wiecej zlicza kilometry. Ale w czasie jazdy nie uzywam. W Wielkopolsce mnie sie OSM nie sprawdzil. Za duze mial braki w szokujaco prostych miejscach. I tego nie rozumiem.

Podsumowujac trzeba miec rozne mapy i je uzywac. A dzieki smarfonowi to mam i jestem szczesliwy.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-27 10:41:48
Autor: masti
Planowanie tras i współdzielenie danych
Dnia pięknego Fri, 27 Sep 2013 12:38:38 +0200 osobnik zwany cytawa
napisał:

Do planowania tras czasem uruchamiam OSMAnda. Przynajmniej wiem co on
proponuje i miej wiecej zlicza kilometry. Ale w czasie jazdy nie uzywam.
W Wielkopolsce mnie sie OSM nie sprawdzil. Za duze mial braki w
szokujaco prostych miejscach. I tego nie rozumiem.

jak w każdym projekcie społecznościowym. Nikt nie miał czasu dorysować. jak wiesz gdzie brakuje to albo sam popraw albo podrzuć ślady to ktoś dorysuje

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-09-27 13:42:00
Autor: mt
Planowanie tras i współdzielenie danych
W dniu 2013-09-27 12:38, cytawa pisze:
....
 Trudno bym jeszcze stosowal
mapy geologiczne. Nie mam do nich dostepu.

Masz. Każdy ma. PIG ma swój geoportal na którym udostępnia m.in. SMGP50.
http://ikar2.pgi.gov.pl/mvs_viewer/mapviewermvs.jsf?width=1274&height=740&firstpageload=true

A tutaj są adresy WMSów:
http://ikar2.pgi.gov.pl/index.php/pl/adresy-wms-pig-pib.html

Można je sobie dodać do Geoxy czy innego klienta i wyświetlać razem z np. OSM czy Googlem, bądź z rastrami z geoportalu GIGiK. A mając warstwę dróg w wektorze można sobie automatycznie pobrać i dodać typ podłoża do obiektowej bazy danych drogowych.

Już od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zrobienie geoportalu dla rowerzystów (na razie dla woj. pomorskiego), gdzie byłyby różne dodatkowe (i jak uważam ciekawe) opcje planowania tras, lepsze sklasyfikowanie dróg gruntowych czy chociażby dokładniejszy DEM do statystyk.

--
marcin

Data: 2013-09-27 13:45:31
Autor: mt
Planowanie tras i współdzielenie danych
W dniu 2013-09-27 13:42, mt pisze:
W dniu 2013-09-27 12:38, cytawa pisze:
...
 Trudno bym jeszcze stosowal
mapy geologiczne. Nie mam do nich dostepu.

Masz. Każdy ma. PIG ma swój geoportal na którym udostępnia m.in. SMGP50.
http://ikar2.pgi.gov.pl/mvs_viewer/mapviewermvs.jsf?width=1274&height=740&firstpageload=true

Przepraszam, ten link chyba nie zadziała, ale tutaj jest odnośnik do wersji przeglądarkowej:
http://ikar2.pgi.gov.pl/


--
marcin

Data: 2013-09-27 14:59:36
Autor: cytawa
Planowanie tras i współdzielenie danych
mt pisze:

Masz. Każdy ma. PIG ma swój geoportal na którym udostępnia m.in. SMGP50.
http://ikar2.pgi.gov.pl/mvs_viewer/mapviewermvs.jsf?width=1274&height=740&firstpageload=true

Dzieki. Ale jak na razie mam pecha bo:

Service Temporarily Unavailable

Można je sobie dodać do Geoxy czy innego klienta i wyświetlać razem z
np. OSM czy Googlem, bądź z rastrami z geoportalu GIGiK. A mając warstwę

dróg w wektorze można sobie automatycznie pobrać i dodać typ podłoża do
obiektowej bazy danych drogowych.
Już od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zrobienie geoportalu dla
rowerzystów (na razie dla woj. pomorskiego), gdzie byłyby różne
dodatkowe (i jak uważam ciekawe) opcje planowania tras, lepsze
sklasyfikowanie dróg gruntowych czy chociażby dokładniejszy DEM do
statystyk.

Masz zboczenie zawodowe:). Jak kazdy, kto cos robi.


Jan Cytawa

Data: 2013-09-24 19:05:17
Autor: piecia aka dracorp
Planowanie tras i współdzielenie danych
Dnia Tue, 24 Sep 2013 20:40:04 +0200, Zachu napisał(a):

Pomorze to na tej mapie
http://mihurybi.website.pl/MAPA/zakres%20regionow%20map.JPG
Tak używam tej mapy ale ona czasami jest za dokładna. Dobra topograficzna mapa. W sumie dość często jej używam w terenie ale zapomniałem sprawdzić jak wyglądają na niej drogi asfaltowe.


--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-09-25 00:06:58
Autor: Wojtek Paszkowski
Planowanie tras i współdzielenie danych

"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:l1snpd$8f6$1dont-email.me...

Pomorze to na tej mapie
http://mihurybi.website.pl/MAPA/zakres%20regionow%20map.JPG
Tak używam tej mapy ale ona czasami jest za dokładna. Dobra topograficzna
mapa. W sumie dość często jej używam w terenie ale zapomniałem sprawdzić
jak wyglądają na niej drogi asfaltowe.

mapa Rybickiego bazuje na mapach geodezyjnych (aktualność pewnie lata 70-te), więc poza popularnymi nowymi drogami i tymi, którymi włóczyl się się autor, może być różnie.

Wiele leśnych szutrów, bruków czy płytówek (które często są mocno zniszczone i uciążliwe) jest oznaczonych identycznie jak asfalt - trzeba brać na to poprawkę. Tak czy inaczej, na Pomorzu konkurencji i tak raczej nie ma.

pozdr

Data: 2013-09-24 20:40:04
Autor: Zachu
Planowanie tras i współdzielenie danych
W dniu 24-09-13 10:40, piecia aka dracorp pisze:
Witam
Odnośnie tego tematu mam jeszcze jeden problem/zagadnienie. Bezpieczne/
przejeżdżalne planowanie tras.
Jakiś czas temu zaplanowałem sobie trasę Koszalin-Gdynia-Gdynia w oparciu
o http://trasy.ump.waw.pl/. Potem ją modyfikowałem na http://gpsies.com.
Ostatecznie nie pojechałem ale następnego dnia przejechałem fragment
zaplanowanej trasy. Okazało się że poprowadziłem trasę przez las, tam
gdzie nie było asfaltu. Poniekąd stanowiło to pewien problem ale od kiedy
mam opony 25mm Schwalbe Maraton w szosówce to mogę bez problemu jeździć
po leśnych i polnych drogach. Problem jest na nieubitym piasku lub/i gdy
pada deszcz. A wtedy zaczynało padać. Na szczęście wyjeżdżałem już lasu:
http://umapa.pl/rffQm to jest ten interesujący fragment.

Jakieś inne serwisy/mapy na których można zobaczyć brak asfaltowych dróg?
Lub można wytyczyć trasę w oparciu o klasę nawierzchni? Np tylko po
krajowych, wojewódzkich, powiatowych, polnych lub leśnych lub wersje
mieszane.
Google, UMP w kwestii braku dróg asfaltowych zawodzi. Inne jeszcze
sprawdzam.


Pomorze to na tej mapie http://mihurybi.website.pl/MAPA/zakres%20regionow%20map.JPG

--
Zachu

Data: 2013-09-26 00:17:58
Autor: jg
Planowanie tras i współdzielenie danych
Dnia Tue, 24 Sep 2013 08:40:46 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

Witam
Odnośnie tego tematu mam jeszcze jeden problem/zagadnienie. Bezpieczne/
przejeżdżalne planowanie tras.

http://www.opencyclemap.org/?zoom=16&lat=50.56027&lon=17.6734&layers=B000

to niebieskie to, jak widac na mapie, sciezka rowerowa (nawet majaca swa
kuszaca nazwe), ktora sobie zaplanowalem pojechac. a ja jak zaplanuje to
sie planu trzymam (po co mam sie kompletnie zgubic?).

zamiast sciezki byla rzeczka (na google maps i mapy.opolskie.pl nie do
odroznienia), a ja regularnym lasem, przez drzewa, krzaczory i pokrzywy po
pachy, czasem teren moze troszke wydeptany przez sarenki, przedzieralem
sie, nieustannie zastanawiajac czy brnac dalej, czy lepiej dac se spokoj i
wycofac sie (przez juz znajome pokrzywy). u kresu mojej wytrzymalosci
psychicznej po prowadzeniu 800 metrow ukazala sie drozynka jakas. tylko po
kiego grzyba ktos ten fragment nazwal na mapie sciezka rowerowa. chyba
tylko po to, zeby ciaglosc linii byla...

na innych mapach informacji o sciezce brak... ale przynajmniej jest co
wspominac.

--
jg

Data: 2013-09-26 06:54:50
Autor: piecia aka dracorp
Planowanie tras i współdzielenie danych
Dnia Thu, 26 Sep 2013 00:17:58 +0200, jg napisał(a):
…
na innych mapach informacji o sciezce brak... ale przynajmniej jest co
wspominac.

Ale OSM chyba można edytować i nanosić poprawki?
Ja muszę poszukać czy dalej na UMP poprawki nanosi się w programie pod windowsem. Wersja przeglądarkowa lub niezależna od systemu była by lepsze. Bo jest trochę do zgłoszenia.


--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-09-26 09:07:21
Autor: Zachu
Planowanie tras i współdzielenie danych

Ja muszę poszukać czy dalej na UMP poprawki nanosi się w programie pod
windowsem. Wersja przeglądarkowa lub niezależna od systemu była by
lepsze. Bo jest trochę do zgłoszenia.




Nie ma.
Zgłoś proste rzeczy przez zakładkę na mapie, klikasz miejsce komentarz i już.


--
Zachu

Data: 2013-09-26 09:12:02
Autor: masti
Planowanie tras i współdzielenie danych
Dnia pięknego Thu, 26 Sep 2013 06:54:50 +0000 osobnik zwany piecia aka
dracorp napisał:

Dnia Thu, 26 Sep 2013 00:17:58 +0200, jg napisał(a): …
na innych mapach informacji o sciezce brak... ale przynajmniej jest co
wspominac.

Ale OSM chyba można edytować i nanosić poprawki?

jak najbardziej można. Nawet przez stronę a od wprowadzenia edytora iD jest to dużo prostsze niż dotychczasowym Potlachem. Choć najlepiej edytuje się prze JOSMa




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Planowanie tras i współdzielenie danych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona