Plaska soczewka/obrobka ?

Data: 2011-09-02 16:46:48
Autor: sowa
Plaska soczewka/obrobka ?
witam,
potrzebuje z obudowy podwodnej aparatu(ktory doszedl swoich dni a obudowa wciaz jak nowa) odkrecic plaska soczewke i
troche ja "obrobic": zmniejszyc srednice i naprawdopodobniej
lekko sfazowac - zeby dopasowac do innej obudowy.
czy to mozliwe jest - w rozsadnych granicach cenowych, na mazowszu- czy
tez wybrac jednak rozwiazanie fabryczne?
--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-09-02 19:08:35
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Plaska soczewka/obrobka ?
Podejdź do pierwszego napotkanego sklepu optycznego ( sklep , który sprzedaje i naprawia okulary)  i zapytaj , oni codziennie obrabiają mnóstwo różnego rodzaju soczewek i dowiesz się tam ile czasu i pieniędzy to kosztuje , myślę, że będziesz zadowolony cenowo. Pozdrawiam

Adam

Data: 2011-09-02 19:11:33
Autor: sowa
Plaska soczewka/obrobka ?
W dniu 2011-09-02 19:08, CTP VENTURI venturi@o2.pl pisze:
[...]

ok, dzieki za wskazowke...
pomyslalem, ze w sumie szklana tez moze byc :)

tylko jak bedzie z "odpornoscia"? przede wszystkim na cisnienie?
bo na zarysowania moge uwazac ;]

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-09-02 19:48:08
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Plaska soczewka/obrobka ?

tylko jak bedzie z "odpornoscia"? przede wszystkim na cisnienie?

bo na zarysowania moge uwazac ;]

wszystkie szkła w obudowach są szklane , nie spotkałem jeszcze plastikowych w obudowach podwodnych, szkło ma dużą odporność na ciśnienie, natomiast jeżeli to będzie soczewka a nie cylindryczne szkło to nie odpowiem , ale z fizycznego punktu widzenia na soczewce siły hydrostatyczne to powinny rozkładać się podobnie. Z zarysowanie to już tylko i wyłącznie kwestia dbałości o sprzęt , do dzisiaj nie zdarzyło mi się zarysować szkła, obudowę dużo cześciej , praktycznie ryski pojawiają się z upływem czasu nawet nie wiesz kiedy , przy bardzo częstym użytkowaniu obudowy , na obudowie będzie widac zmatowienie ale nie jest to wada a tylko proces naturalny , obiektyw obudowy przeważnie ma platikową lub neoprenową osłonę więc szkło łatwo ochronić. Jest jeszcze kwestia czyszczenia na powierzchni , to chyba jedyny moment kiedy można zarysować szko używająć nieodpowiednich lub zabrudzonych ściereczek.

Życzę pozytywnego rozwiązania problemu z soczewką i udanych zdjęć podwodnych.

Pozdrawiam

Adam Klimek  - instruktor płetwonurkowania  - Dahab / Egipt

Data: 2011-09-02 18:54:11
Autor:
Plaska soczewka/obrobka ?
CTP VENTURI venturi@o2.pl <adambigboss@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Ile możesz podać przykładów iluminatora cylindrycznego ?
Pytanie o wytrzymałość iluminatora płasko równoległego, jest obliczenie w Orzepowskim. pozdrawiam rc --

Data: 2011-09-02 21:21:10
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Plaska soczewka/obrobka ?

Ile możesz podać przykładów iluminatora cylindrycznego ?

Pytanie o wytrzymałość iluminatora płasko równoległego, jest obliczenie w

Orzepowskim.

pozdrawiam rc

Z przykrością muszę przyznać, że nie mam zielonego pojęcia o co pytasz więc nie wezmę udziału w dyskusji, stosuje sprzęt fabryczny na który ktoś dał gwarancje więc tym bardziej nie martwię się o jego parametry a jedynie o prawidłowe użytkowanie.

Data: 2011-09-03 06:48:07
Autor: Demolant
Plaska soczewka/obrobka ?
  <demolant@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
CTP VENTURI venturi@o2.pl <adambigboss@poczta.onet.pl> napisał(a): > szkło ma dużą odporność na ciśnienie, natomiast jeżeli > to będzie soczewka a nie cylindryczne szkło to nie odpowiem , ale z fizycznego > punktu widzenia na soczewce siły hydrostatyczne to powinny rozkładać się > podobnie. Ile możesz podać przykładów iluminatora cylindrycznego ?
Pytanie o wytrzymałość iluminatora płasko równoległego, jest obliczenie w Orzepowskim.
Znowu pokazales Czarnecki, jakim glupkiem i idiota jestes. Spierdalaj czubie!

Data: 2011-09-03 14:50:10
Autor:
Plaska soczewka/obrobka ?
 Demolant <czarnecki_ryszard@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Znowu pokazales Czarnecki, jakim glupkiem i idiota jestes. Spierdalaj
czubie!

Gdybyś nie był takim prymitywnym osobnikiem, to ciekawiej wybrał byś sobie nick.
 "Demolant <czarnecki_ryszard@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):" dlatego nie pozostało Tobie nic innego jak udać się bardzo szybko w to odległe miejsce: "Spierdalaj czubie!".
Ponieważ jesteś nie zrównoważony emocjonalnie, to sam siebie załatwiłeś.

Pozostałym czytelnikom zalecam sprawdzenie źródła wiadomości mojej i trollowskiej agresywnej postaci  "Demolant <czarnecki_ryszard@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):".
To statystyka tego bytu
czarnecki_rysz...@nospam.gazeta.pl
Ta osoba nie utworzyła profilu.

Najnowsza aktywność:

Aktywność w  Plaska soczewka/obrobka ?   7 godzin temu
Plaska soczewka/obrobka ?   8 godzin temu
=?ISO-8859-2?Q?Re:_Nowy_dzie=F 1?=   11 Mar
=?ISO-8859-2?Q?Re:_Nowy_dzie=F 1?=   11 Mar
=?ISO-8859-2?Q?Re:_Nowy_dzie=F 1?=   10 Mar
=?ISO-8859-2?Q?Re:_Nowy_dzie=F 1?=   10 Mar
=?ISO-8859-2?Q?Rechot_rechot@o net.pl____No_i_po_chuj_ja_si ...   10 Mar
Lepsza zagadka   5 Mar
Dojazd na nurkowanie   5 Mar
  Liczba postów
  Sty Lut Mar Kwi Maj Cze Lip Sie Wrz
Paź Lis Gru
2011       8             2       https://groups.google.com/groups/profile?hl=pl&enc_user=-
dEwXiIAAACGE2bl9aZfJnEDxYQtQgMfM8LLaBZu2gTR5YRnVouR5Mf93haTeybalIt87prwEm0

Nie znajdziecie nic ciekawego, same trollowskie działania.

pozdrawiam rc

Data: 2011-09-02 19:55:05
Autor: Rechot
Plaska soczewka/obrobka ?

Użytkownik "CTP VENTURI venturi@o2.pl" <adambigboss@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5a65.0000046c.4e6116d8newsgate.onet.pl...
 napisał:

wszystkie szkła w obudowach są szklane , nie spotkałem jeszcze plastikowych w
obudowach podwodnych, szkło ma dużą odporność na ciśnienie, natomiast jeżeli
/ciach/

Pozdrawiam

Adam Klimek  - instruktor płetwonurkowania  - Dahab / Egipt

Adam, jeżeli tak uważasz to masz szczęście używać portów z tzw wyższej pólki.
Porty płaskie , tak są przeważnie szklane.
Ale kopuły to już poliweglan. Oczywiście są dostępne szklane ale cena jest około 2X większa.

Pozdrawiam
Rechot

Data: 2011-09-02 20:17:15
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Plaska soczewka/obrobka ?

 napisał:

> wszystkie szkła w obudowach są szklane , nie spotkałem jeszcze

> plastikowych w

> obudowach podwodnych, szkło ma dużą odporność na ciśnienie, natomiast

> jeżeli

/ciach/

> [...]

Porty płaskie , tak są przeważnie szklane.

Ale kopuły to już poliweglan. Oczywiście są dostępne szklane ale cena jest

Niestety używam aparatów i obudów z najniższej półki same małe stare kompakty , w razie zalania lub innego wypadku związanego z aparatem koszt jest minimlny , najpoważnieszym aparatem w mojej "stajni" jest Olympus C5060 a tak to Canon seria A oraz Sony seria P i parę sztuk Canon Ixus wszystkie max do 5MPix.  Oczywiście nie wziąłem poprawki na to, że porty kopułowe mogą mieć te dwa typy materiałów na soczewki , z opisu w poście wywnioskowałem, że chodzi o mniejszy rozmiar szkła , już kiedyś miałem do czynienia z przeróbką soczewki do kamery (soczewka makro jako podstawowe szkło a nie przystawka) i tam średnica nie była duża o ile pamiętam mniej niż 50mm więc da się to zrobić.

Oczywiście każdemu fotografującemu pod wodą życzę jaknajlepszego sprzętu pod warunkiem, że będzie znał i umiał wykorzystać jego możliwości.

Data: 2011-09-02 20:26:58
Autor: sowa
Plaska soczewka/obrobka ?
W dniu 2011-09-02 20:17, CTP VENTURI venturi@o2.pl pisze:

z opisu w poście wywnioskowałem, że chodzi o mniejszy

moze cos zle napisalem...
mam taka obudowe: http://www.foto-net.pl/sklep/produkt12909-obudowa-podwodna-WP-DC800.html

niestety aparat jjz nie robi zdjec... w zasadzie juz nic nie robi;]

i chcialbym ten port (plaski) przerobic  (lub dorobic gdzies jakos z czegos;]) na port do obudowy gopro hd
http://gopro.com/camera-accessories/hd-skeleton-housing/

gdzie jest kopulka

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-09-02 20:16:17
Autor: sowa
Plaska soczewka/obrobka ?
W dniu 2011-09-02 19:48, CTP VENTURI venturi@o2.pl pisze:

wszystkie szkła w obudowach są szklane , nie spotkałem jeszcze plastikowych w
obudowach podwodnych,

w zasadzie jestm przekonany, ze obie moje obudowy maja soczewke/czy tez wziernik - jak zwal tak zwal/ z tworzywa...
aczkolwiek glowy nie dam ;)

szkło ma dużą odporność na ciśnienie,

ale chyba nie kazde bedzie sie nadawac do obudowy podwodnej?
pytam zeby wiedziec co powiedziec kiedy trafie do jakiegos zakladu optycznego

kwestia czyszczenia na powierzchni , to chyba jedyny moment kiedy można
zarysować szko używająć nieodpowiednich lub zabrudzonych ściereczek.

to oczywiste, zawsze staram sie bardzo uwazac przy czyszczeniu

Życzę pozytywnego rozwiązania problemu z soczewką i udanych zdjęć podwodnych.

dziekuje, jak tylko znajde odpowiednie miejsce i czlowieka ;]

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-09-02 20:57:45
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Plaska soczewka/obrobka ?
Właściwie to prościej będzie znaleźć Ixusa 500 i dalej korzystać z obudowy WP-
DC800 i nic nie robić. Chyba, że masz jakiś inny pomysł i te przeróbki poprostu się opłacą.

W razie potrzeby służę pomocą w uzyskaniu Canon Ixus 500 Pozdrawiam

Data: 2011-09-02 23:27:37
Autor: Rechot
Plaska soczewka/obrobka ?

Użytkownik "CTP VENTURI venturi@o2.pl" <adambigboss@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5a65.00000474.4e612729newsgate.onet.pl...
[...]

Sowa, Adam ma rację.
Przy portach kopułowych , a taki jest w Go-Pro obraz jest "tworzony na powierzchni kopuły" i aparat robi zdjęcie tego obrazu.
Spasowanie tego wszystkiego i do tego tak żeby to było szczelne ado tego zeby obraz był prawidłowy to raczej wyzwanie dla "zaawansowanych majsterkowiczów" ;-)))
Traktował bym to raczej jako wyzwanie konstruktorkie.
Może się uda ;-))) .
W kazdym razie powodzenia życzę ;-)

Rechot

Data: 2011-09-02 23:38:47
Autor: sowa
Plaska soczewka/obrobka ?
W dniu 2011-09-02 23:27, Rechot pisze:

Sowa, Adam ma racjďż˝.
Przy portach kopu�owych , a taki jest w Go-Pro obraz jest "tworzony na
powierzchni kopu�y" i aparat robi zdj�cie tego obrazu.
Spasowanie tego wszystkiego i do tego tak �eby to by�o szczelne ado tego
zeby obraz by� prawid�owy to raczej wyzwanie dla "zaawansowanych
majsterkowicz�w" ;-)))

sie nie znam,
poprostu stwierdzilem,, ze co najmniej 120pln(sklepowy port plaski do go pro) za maly kawalek plastiku
to troszke za duzo.. i stad koncepcja DIY;]

W kazdym razie powodzenia �ycz� ;-)

dzieki

--
pozdrawiam serdecznie
sowa

Data: 2011-09-03 05:53:55
Autor:
Plaska soczewka/obrobka ?
Rechot <rechot@onet.pl> napisał(a):
Przy portach kopułowych , a taki jest w Go-Pro obraz jest "tworzony na powierzchni kopuły" i aparat robi zdjęcie tego obrazu.

Bardzo dziękuję, jak w całej okazałości pokazałeś że jesteś zupełnym kretynem. Co tworzy obraz na takim iluminatorze ? NIC. Iluminator nie jest soczewką polową w okularze lunety czy mikroskopu, Wcześniej przed soczewką polową jest obiektyw, to jego funkcja tworzenie obrazu.

Więcej informacji jest w publikacji Beker, Kaczyński "Fotografia i Fotogrametria Podwodna" prof Kaczyński zajmuje się zawodowo fotogrametrią, nurkował w WKP Krab.

[...]

W publikacji jest więcej informacji, a metody justowania są znane.

Jak otwarłeś usteczka, to wychodzi że jesteś zielony, to możesz po kumkać "Rechocie".

pozdrawiam rc

Data: 2011-09-03 06:45:48
Autor: Demolant
Plaska soczewka/obrobka ?
  <demolant@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): Czarnecki! SPIERDALAJ! Trollu smierdzacy.

Data: 2011-09-03 16:10:07
Autor: Rechot
Plaska soczewka/obrobka ?

Użytkownik <demolant@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j3sfdj$h8c$1inews.gazeta.pl...
[...]

Obiecywałem sobie że nie wejdę z Tobą w merytoryczną dyskusje ale ...

cytat za cyfrowe.pl
/ciach/
 porty kopułowe, zalecane do obiektywów szerokokątnych (17-28mm) oraz do krótkich zoomów. Sferyczna kopuła portu na powierzchni nie wpływa na zdjęcie, natomiast pod wodą tworzy kilkadziesiąt centymetrów przed obiektywem pozorny obraz fotografowanego obiektu, odległego nawet o kilka metrów. Obiektywy o zmiennej ogniskowej nie potrafią nastawić ostrości na tak bliski obiekt, dlatego powinny być używane z dodatkową soczewką powiększającą +4 dioptrie, wkręconą w mocowanie filtrów (fotografując w obudowie na powierzchni soczewkę należy zdjąć).

/ciach/

I jeszcze raz powtarzam ; Ty rysiu jesteś oczytany. Być może nawet w każdej dziedzinie życia możesz wskazać literaturę którą miałeś w ręku i znasz tytuł.
Ale nie zmienia tofaktu że jesteś wyłącznie TEORETYKIEM.
Natomiast ja nie do końca rozumiem "jak to działa" ale za to potrafię wykorzystać praktycznie to zjawisko.
Piszę  o tym powstawaniu "obrazu pozornego"

Jak chcesz to Ci podaruję swojego starego olympysa z obudową. Siądziesz sobie w wannie i będziesz mógł sobie poćwiczyć to co masz opanowane teoretycznie.

Albo tylko Ci się wydaje żemasz opanowane ;-)

Pozdrawiam
Rechot

Data: 2011-09-03 14:39:57
Autor:
Plaska soczewka/obrobka ?
Rechot <rechot@onet.pl> napisał(a):
Obiecywałem sobie że nie wejdę z Tobą w merytoryczną dyskusje ale ...

Na razie się nie popisałeś, zobaczymy jak to dalej pójdzie.

[...]

Gdybyś tego nie rozumiał to wyjaśniam, menisk w powietrzu nie ma dużej mocy optycznej. Natomiast w kontakcie z wodą pojawia się inny ośrodek i taka powierzchnia ma całkiem dużą moc optyczną ujemną. A jak wiesz soczewki ujemne nie tworzą obrazów rzeczywistych tylko pozorne. Do kompensacji tej mocy powstającej na sferycznej powierzchni posiłkujemy się soczewką skupiającą.

I jeszcze raz powtarzam ; Ty rysiu jesteś oczytany.

Znowu się zapomniało (lub nie) imiona w języku polskim piszemy z dużej litery.

Być może nawet w każdej dziedzinie życia możesz wskazać literaturę którą miałeś w ręku i znasz tytuł.

Nie znam wszystkich książek, natomiast w tych które wymieniam mogę odszukać ten właściwy fragment. Cego za cholerę nie rozumiesz, jak można pamiętać coś co się czytało kilkadziesiąt lat temu.

Ale nie zmienia tofaktu że jesteś wyłącznie TEORETYKIEM.

Wiesz to akurat ja miałem wielkoformatową kamerę reprodukcyjną w domu.
O jakiejś sprężarce nie wspomnę.

Natomiast ja nie do końca rozumiem "jak to działa" ale za to potrafię wykorzystać praktycznie to zjawisko.

To w marketingu nazywa się zbicie obiekcji, bardzo dobra technika na znakomitą większość ludzi, lecz od tych znających temat dostaniesz kopniaka.
Nie znasz tych zjawisk nie umiesz się nimi posługiwać.
Piszę  o tym powstawaniu "obrazu pozornego"

Sięgnijmy do Twojego wpisu:

Przy portach kopułowych , a taki jest w Go-Pro obraz jest "tworzony na powierzchni kopuły" i aparat robi zdjęcie tego obrazu.

Port kopułowy i obraz tworzony na powierzchni kopuły, bredzisz jak potłuczony coś o krzywiżnie pola obrazu w obiektywie wiesz ? To jedna z aberracji geometrycznych trzeciego rzędu. Obraz nie jest tworzony, nie ma rzeczywistego obrazu. Jest zmiana powodowana większym współczynnikiem załamania wody, powstaje na powierzchni iluminatora meniskowego.

Jak chcesz to Ci podaruję swojego starego olympysa z obudową. Siądziesz sobie w wannie i będziesz mógł sobie poćwiczyć to co masz opanowane teoretycznie.

Postawię Ciebie w nie wygodnej sytuacji i poproszę o taki prezent.
Przy okazji mogę zabrać apochromat zobaczysz jak działa obiektyw nasadkowy z długą ogniskową. Czy osiągamy macro z dużą odległością przedmiotową, ja to wiem od 35 lat.
Albo tylko Ci się wydaje żemasz opanowane ;-)

Pozdrawiam
Rechot

Do tej pory to Tobie się wiele wydawało i nadal tak pozostało.

pozdrawiam rc

Data: 2011-09-11 15:44:24
Autor: Rechot
Plaska soczewka/obrobka ?

-- -- - Original Message -- -- - From: <demolant@NOSPAM.gazeta.pl>
To w marketingu nazywa się zbicie obiekcji, bardzo dobra technika na znakomitą
większość ludzi, lecz od tych znających temat dostaniesz kopniaka.

Akurat o marketingu to sie nie powinieneś wypowiadać.
Gdybyś miał o tym choć blade pojecie to moze byś miał szansę sprzedać komus te swoje "wynalazki"
No chyba żejak zwykle teoretycznie jesteś obkuty tylko praktyka Ci nie wychodzi ;-)

Postawię Ciebie w nie wygodnej sytuacji i poproszę o taki prezent.
Przy okazji mogę zabrać apochromat zobaczysz jak działa obiektyw nasadkowy z
długą ogniskową.

Dobra, ja wezme swoje apochromaty. Tyle że moje są pozamykane w obudowach. Całośc się nazywa obiektyw ;-)))

Czy osiągamy macro z dużą odległością przedmiotową, >ja to
wiem od 35 lat.

Ty wszystko wiesz. Tylko że co z tego?
Potrafisz korzystać z tej wiedzy?

Wracam do swojego postanowienia. nigdy więcej merytoryki w "dyskusji" z Rysiem Teoretykiem

Pozdrawiam
Rechot

Data: 2011-09-11 15:32:12
Autor:
> [...]

No chyba żejak zwykle teoretycznie jesteś obkuty tylko praktyka Ci nie wychodzi ;-)

Akurat na tym też się nie znasz, tak samo jak na nurkowaniu i fotografii.
Akurat orientuję się w głębokości rynku nurkowego, zapytaj Sławomira Paćko.

> [...]
> długą ogniskową.

Dobra, ja wezme swoje apochromaty. Tyle że moje są pozamykane w obudowach. Całośc się nazywa obiektyw ;-)))

Rób z siebie jemioła dalej, przypuszczasz że moje to jakieś denka od butelek ?
A dystanse między soczewkami realizowane są podkładaniem palców.

> [...]

Potrafisz korzystać z tej wiedzy?

Wracam do swojego postanowienia. nigdy więcej merytoryki w "dyskusji" z Rysiem Teoretykiem

"Rechot" zaproponowałeś oddanie swojego aparatu. (post z datowaniem poniżej)
"Jak chcesz to Ci podaruję swojego starego olympysa z obudową. Siądziesz sobie w wannie i będziesz mógł sobie poćwiczyć to co masz opanowane teoretycznie."

Podstępnie grzecznie zgodziłem się. "Słowo się rzekło kobyłka u płota", "Rechot" nie dotrzymuje zobowiązania, danego dobrowolnie. Czekasz tydzień i udajesz że nic się nie stało. Otóż stało się, jesteś nikim tylko ujadasz. Zaraz w ramach akcji ratunkowej postawi nowe warunki, tak samo jak to zrobił Żabierek.
"Rechot" jesteś takim samym trollem bez Twarzy jakich wiele się na lęgło w ostatnim czasie. Tylko ujadać możecie i brakuje cywilnej odwagi do przedstawienia się, jeden się przedstawił ale był takim kretynem że aż przykro, lecz nie odbiegał od średniej szczekaczy.

pozdrawiam rc

 "Re: Plaska soczewka/obrobka ?

Data: 2011-09-11 18:08:12
Autor: Rechot
Plaska soczewka/obrobka ?
[...]

Wyobraż sobie Trolu że są ludzie którzy nie siedzą od rana do nocy przy kompie szczekając na grupach dyskusyjnych.
Znasz pojecie urlop?
I to nie urlop od grupowego szczekania tylko taki prawdziwy, pozwalający wypocząc po pracy?

Podaj mi na priv swój adres albo inną lokalizacje gdzie mógłbym Ci wysłać ten aparat.

Ew jak Ci pasuje to mogę go dostarczyć do jakiegoś sklepu czy centrum nurkowego z adnotacją że to dla Ciebie.
Pasuje?

Pozdrawiam
Rechot

Data: 2011-09-11 16:23:51
Autor:
> [...]

Wyobraż sobie Trolu że są ludzie którzy nie siedzą od rana do nocy przy kompie szczekając na grupach dyskusyjnych.

"Rechot" gdybyś w swoim wpisie skreślił choć słowo, nie było by problemu.
Wybrałeś inną strategię jak na trolla bez Twarzy przystało. Dodatkowo przyjmujesz strategię ofensywną, Tatuś był by dumny.

Znasz pojecie urlop?
I to nie urlop od grupowego szczekania tylko taki prawdziwy, pozwalający wypocząc po pracy?

Dlatego grzecznie czekałem. W żaden sposób nie ponaglałem.
Podaj mi na priv swój adres albo inną lokalizacje gdzie mógłbym Ci wysłać ten aparat.

Jeden z moich adresów e-mail znasz, nie rób z siebie nie zorientowanego, nie wypada.

Ew jak Ci pasuje to mogę go dostarczyć do jakiegoś sklepu czy centrum nurkowego z adnotacją że to dla Ciebie.
Pasuje?

Tak bardzo boisz się spotkać ? Zobaczyć ciekawe zdjęcie którego nie dasz rady zrobić w tej samej technice, zobaczyć Apochromatów jak zmieniają odległość przedmiotową.

pozdrawiam rc

Data: 2011-09-11 19:36:52
Autor: Rechot
Plaska soczewka/obrobka ?
Na maila mam Ci Rysiu wysłać ten aparat?
Czy Ty juz do końca zdebilniałeś?

To może inaczej...
Jako jeden z nielicznych Waterman (Jarek vel Teo ;-))  )
nie brzydzi się Tobą.
Zwrócę się do niego z prośbą o przekazanie Ci aparatu.
Mam nadzieję że zgodzi się na spełnienie mojej prośby.
Zawiadomię Cie jak aparat dotrze do niego

Pasuje  Ci Ciołku?

Pozdrawiam
Rechot

Data: 2011-09-11 18:10:24
Autor:
Plaska soczewka/obrobka ?
Rechot <rechot@onet.pl> napisał(a):
Na maila mam Ci Rysiu wysłać ten aparat?
Czy Ty juz do końca zdebilniałeś?

Tą drogą mogłeś spokojnie się skontaktować.
Za trudne ? "rechot@onet.pl>     Do:
"demolant" <????@tlen.pl>
Temat: Re: Rechot rechot@onet.pl No i po chuj ja się odzywałem
Data: 12 marca 2011 23:18

Tu masz datę kiedy już skorzystałeś z tej drogi.
[...]

Ze względu na zajęcia nie będzie to łatwe w Warszawie.
Znowu się boisz ?
To po cholerę zachowujesz się jak prymityw: "zdebilniałeś", "Ciołku".
Przepraszam, nie możesz wyjść z poziomu trolli bez twarzy.

pozdrawiam rc

Data: 2011-09-12 14:50:41
Autor: Rechot
Plaska soczewka/obrobka ?

Użytkownik <demolant@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j4itif$lbg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Do:
"demolant" <????@tlen.pl>
Data: 12 marca 2011 23:18

[...]

W cytowaniu nikt Cię nie przebije, a mi się nie chce wyszukiwać fragmentów korespondencji w których Ty mnie obrzucałeś mięchem.

Siema
Rechot

Data: 2011-09-12 19:37:02
Autor:
Plaska soczewka/obrobka ?
Rechot <rechot@onet.pl> napisał(a):
W cytowaniu nikt Cię nie przebije, a mi się nie chce wyszukiwać fragmentów korespondencji w których Ty mnie obrzucałeś mięchem.

Nie było z mojej strony żadnego określenia które usprawiedliwiało by klasyczny popis z Twojej strony. pozdrawiam rc --

Plaska soczewka/obrobka ?