Plasma czy już LED?

Data: 2010-11-02 14:03:37
Autor: Tomasz M.
Plasma czy już LED?
witam

planowałem kupić plazmę  http://tanio.pl/Plazma-PANASONIC-TX-P42G20E-- 200341-1-113954-12186117.html
ale ostatnio zacząłem się zastanawiać nad tym:  http://tanio.pl/TV-LED-PHILIPS-40PFL7605H-- 219765-2-113956-12207909.html

parę "stów" więcej płacisz, ale zużycie energii o 200W mniejsze.
nie wiem natomiast jak z jakością obrazu, odbioru sygnału analogowego itp.

jeśli ktoś ma wiedzę w tym temacie to proszę o podzielenie się nią

pozdr Tomi

Data: 2010-11-02 14:37:15
Autor: Jan Werbinski
Plasma czy już LED?
A to nie jest tak, że plazma od zawsze miała same wady?

Poza teoretycznym lepszym oddaniem barw, na które znacznie większy od technologii wpływ ma sposób ustawienia parametrów obrazu i oświetlenia pokoju.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-11-02 16:02:16
Autor: szerszen
Plasma czy już LED?

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cd01428$0$22792$65785112@news.neostrada.pl...

A to nie jest tak, że plazma od zawsze miała same wady?

jedyna wada to pobor mocy

Data: 2010-11-02 17:07:58
Autor: p0li
Plasma czy już LED?
O->Dnia 2010-11-02 16:02:16 niejaki szerszen napisał:
[...]

g..ucio prawda

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2010-11-02 22:07:18
Autor: Piotrek
Plasma czy już LED?
?Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:iap95c$gr2$1news.task.gda.pl...

[...]

i gorszy kontrast w jasnym oświetleniu
no i waga i grubość

Data: 2010-11-03 09:18:45
Autor: szerszen
Plasma czy już LED?

Użytkownik "Piotrek" <beztegolangolier@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iapuhp$jcd$1@node1.news.atman.pl...

i gorszy kontrast w jasnym oświetleniu

jakos nie zauwazyelm, a mam mozliwosc porownania lcd i plazmy w podobnym przedziale cenowym

no i waga i grubość

jak rozumiem, co chwila sie gdzies ze swoim tv przemieszczasz ;), bo ja po zawieszeniu na scianie prawie sie do niego nie dotykam

Data: 2010-11-03 09:20:58
Autor: Misiek
Plasma czy już LED?

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:iar5sp$ma3$1news.task.gda.pl...

[...]

No jak prawie "sie do niego" nie dotykasz to wszystko jasne hehehe

Data: 2010-11-04 09:08:37
Autor: szerszen
Plasma czy już LED?

Użytkownik "Misiek" <pwr1@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cd11b60$0$22811$65785112@news.neostrada.pl...

No jak prawie "sie do niego" nie dotykasz to wszystko jasne hehehe

aby ogladac tv nie musze go dotykac, a przy wycieraniu ekranu czy kurzu waga nie ma znaczenia

Data: 2010-11-03 07:15:21
Autor: Tomasz M.
Plasma czy już LED?
dzięki za pomocne opinie i linki
....prawdopodobnie zostanę przy pierwotnym moim zamyśle i wybiorę jednak  plasmę.

tak to jest jak człowiek ma za duży wybór to czyta i czyta i czyta... i  głupieje coraz bardziej. Jednak piewrsza myśl jest najlepsza:)
a tak nawiasem mówiąc brat ma LCD SONY Bravia i obraz ma koszmarny ...w  życiu bym go nie kupił. Kiedy mówię mu że ma zły obraz to on tego nie  widzi.... a może nie chce? ...nie wiem ale na pewno nie Sony Bravia nawet  z dekoderem Cyfry HD nie da się za bardzo oglądać.
Porównałbym to do oglądania filmu który malarz przemalowuje na bierząco,  czesem bardzo grubym pędzlem ...porażka

dziękuję jeszcze raz za przywrócenie pierwotnego azymutu:)

Data: 2010-11-03 08:32:17
Autor: Jan Werbinski
Plasma czy już LED?
Użytkownik "Tomasz M." <matulaskocz@interia.pl> napisał w wiadomości news:op.vlkznvoxbid1a3technolog...
[...]

Swego czasu chodziłem po klientach montować neta. 3/4 z nich niszczyło sobie wzrok mając ustawione monitory CRT na odświeżanie 60Hz. Musiałem przestawić na >80Hz zanim zaczynałem coś robić przy kompie.

Tak samo jest z telewizorami. Trzeba umieć je ustawić, a większość ludzi po prostu tego nie potrafi. Tak zdaje się banalna sprawa, jak oświetlenie tła i rozmieszczenie względem okien ma większe znaczenie niż technologia.
Podejrzewam, że u mnie najbardziej gówniany LCD będzie dawał lepszy obraz, niż Twoja plazma. :-)

Spraw pozornie oczywistych nikt nie uczy. Dlatego >90% kierowców nie zna podstawowej zasady zachowania odległości od poprzedzającego pojazdu. Małolaty wiedzą sporo na temat seksu, ale wiedza na temat antykoncepcji ogranicza się do mitów. Politycy i wyborcy głosując zabierają się za gospodarkę nie mając minimum wiedzy ekonomicznej.
A ludzie nie umieją ustawić nasycenia barw, kontrastu i jasności ekranu w swoich telewizorach.

Data: 2010-11-03 09:23:51
Autor: szerszen
Plasma czy już LED?

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cd11024$0$22805$65785112@news.neostrada.pl...

Podejrzewam, że u mnie najbardziej gówniany LCD będzie dawał lepszy obraz, niż Twoja plazma. :-)

nie zapominaj, ze wazniejsza kwestia niz oswietlenie, jest sygnal, jesli tym sygnalem jest zwykla kablowka, to plazma da ci duzo lepszy obraz niz lcd

zawsze znajdzie sie lepsze lcd niz plazma, ale w zalozonej kwocie 3000 ciezko bedzie znalezc lcd, ktory da ci lepszy obraz niz plazma

Data: 2010-11-03 09:22:05
Autor: szerszen
Plasma czy już LED?

Użytkownik "Tomasz M." <matulaskocz@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.vlkznvoxbid1a3@technolog...

dziękuję jeszcze raz za przywrócenie pierwotnego azymutu:)

w zalozonym przedziale cenowym masz marne szanse dostac lepszy lcd niz plazme, pozatym o czy malo kto pisze, oprocz oswietlenia pomieszczenia, rownie wazna jesli nie wazniejsza kwestia jest zrodlo sygnalu, jesli tym zrodlem ma byc kablowka to plazme duzo lepiej radzi sobie z kiepskim niecyfrowym, nie hd sygnalem niz lcd

wystarczy poczytac forum hdtv.com.pl

Data: 2010-11-02 19:15:30
Autor: Jacek Osiecki
Plasma czy już LED?
Dnia Tue, 2 Nov 2010 14:37:15 +0100, Jan Werbinski napisał(a):
A to nie jest tak, że plazma od zawsze miała same wady?

Tak, jak każdy system inny od żywego obrazu ;)
Natomiast od zawsze miała same zalety w porównaniu z LCD.

Poza teoretycznym lepszym oddaniem barw, na które znacznie większy od technologii wpływ ma sposób ustawienia parametrów obrazu i oświetlenia pokoju.

Wystarczy sobie porównać obraz - prawdziwy, a nie pikne statyczne dema
zrobione specjalnie tak by zatuszować wady LCD. A jeśli dochodzi do
oglądania jakiegoś kanału analogowego to płakać się chce na widok tego co ma
do zaprezentowania LCD.

LCD podświetlany LEDami jest lepszy pod względem poboru mocy, ale też nie w
stopniu który by usprawiedliwiał ko(s)miczną cenę (a jakość obrazu nadal
gorsza  niż w plazmie).

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-11-02 15:11:45
Autor: Ormianin
Plasma czy już LED?
Tue, 02 Nov 2010 14:03:37 +0100, na pl.rec.dom, Tomasz M. napisał(a):

[...]

Poczytaj sobie co to wogole jest tzw. LED TV

http://www.proline.pl/?n=led-tv-szum-marketingowy-czy-zwykle-oszustwo

Data: 2010-11-02 15:49:25
Autor: Kapsel
Plasma czy już LED?
Tue, 02 Nov 2010 14:03:37 +0100, Tomasz M. napisał(a):

[...]

Nie wiem, czy to w czymś Ci pomoże, ale mam bardzo podobny model plazmy
Panasa i jest bardzo fajny :) Jakość obrazu itd. bez zarzutu.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-11-02 16:37:23
Autor: Tomek
Plasma czy już LED?
W dniu 2010-11-02 15:49, Kapsel pisze:
[...]

Poza tym nawet na podanych przez Ciebie stronach jest napisane,
że ta plazma ma pobór mocy 129 W podczas użytkowania, a 280W to pobór maksymalny, czyli jest już tylko 45W różnicy. Im jaśniejszy obraz, tym więcej prądu plazma bierze - statystycznie rzadko kiedy biały ekran się ogląda :) - w LCD bierze tyle samo bez względu na wyświetlany obraz

--
Tomek

Data: 2010-11-02 17:15:08
Autor: jesień
Plasma czy już LED?
[...]

plazma ma znaaaacznie mniej wad niż z LCD/LEDTV

co do zużycia energii to owszem ostatnie LEDY powalają ale musisz tez
zwrócić uwage że plasma ma jasność max 1500cd a led 4x mniejszą, na typowych
ustawieniach przy przeciętnym oglądaniu masz max 1.5x więcej poboru mocy

ja bym brał plazme a to dlatego że kupiłem LCD i po 3 tygodniach go
odsprzedałem tracąc ładnych parę stów a powodem bym nieakceptowalny obraz
analogowy

Data: 2010-11-02 20:18:43
Autor: Robson
Plasma czy już LED?
parę "stów" więcej płacisz, ale zużycie energii o 200W mniejsze.

Jesli TV ma sluzyc do ogladania w domu, a nie 24/7, to policz sobie rozniece zuzycia pradu i cene kilowatogodziny, wyjdzie, ze roznica sie wyrowna po 5-10 latach. Czyli wczesniej wymieniesz telewizor na nowy. Warto przeplacac?

Data: 2010-11-02 21:07:29
Autor: Przesmiewca
Plasma czy już LED?
"Tomasz M." <matulaskocz@interia.pl> napisał(a):

[...]

Plazmy fullhd pobieraja znacznie wiecej energii niz analogiczne LCD.
Oczywiscie plazma ma dynamiczny pobor pradu, im jasniej tym go wiecej, ale srednia,
biorac pod uwage klasyczne programy telewizyjne i filmy, wychodzi i tak o wiele wieksza
niz w LCD - tym bardziej ,ze zazwyczaj w LCD i tak obniza sie moc swietlowek
(np. ja mam ustawione 25% ich mocy swiecenia), co z deklarowanych 120Watt
wychodzi mi juz niecale 80 watt poboru pradu (mierzone miernikiem) a obraz i tak
jest bardzo jasny.

Teraz masz LCD z oswietleniem LED zamiast klasycznych swietlowek,
co generuje kolejna oszczednosc pradu. Co do jakosci obrazu
jest dalej jak w klasycznych LCD i tutaj nie spodziewaj sie wiekszych roznic.

Co do radzenia sobie z sygnalem analogowym - ogolna zasada jest taka,
ze plazma lepiej sobie z nim poradzi, ale sa modele LCD, ktore tez swietnie sobie daja rade. Ale nie sa to LCD Funai z Biedronki, a troche jednak lepsze.

Problemem jest to, ze ludzie kupuja TV, podpinaja go do sygnalu SD
i szzcena w dol - koszmarna jakosc obrazu. Malo kto probuje dopasowac obraz
czy poszukac na sieci profilu do swojego odbiornika. Do tego kupuje TV
z promocji, z daleka juz widac, ze za jakies dziadowskie pieniadze, a potem
powiela informacje, ze LCD to do bani, bo obraz okropny. Owszem,
teoretycznie plazma lepiej sobie powinna poradzic, ale to juz sa konkretne ustawienia
konkretnych odbiornika. Juz nie mowiac, ze zeby stwierdzic, ze cos ma lepszy obraz,
trzeba miec porownanie (a przyslowiowy Kowalski raz, ze nie ma
( i nie mowmy chociaz o porownywaniu na wystawach w sklepie), a dwa, ze
nawet nie ustawia porzadnie swojego odbiornika - widze to po znajomych, u ktorych
strasza poprzejaskarawiane ekrany czy powlaczane bez sensu wszelkie polepszacze).

Reasumujac przydlugi wywod - jesli zuzycie pradu jest dla Ciebie kluczowe, kup LED.
Pamietaj tylko, ze dzis sa drozdze i mina lata, zanim Ci sie zwroci z pradu wiekszy koszt zakupu.

Data: 2010-11-03 08:01:07
Autor: nom
Plasma czy już LED?

Użytkownik "Tomasz M." <matulaskocz@interia.pl> napisał w wiadomości news:op.vljnwbqkbid1a3technolog...
witam

planowałem kupić plazmę http://tanio.pl/Plazma-PANASONIC-TX-P42G20E-- 200341-1-113954-12186117.html

Widziałem plazmę Panasonica 42" FullHD za 2100zł w jakiejś ofercie gazetkowej. Ja bym ją brał.
Sam mam Panasonica 42" PV8 podpietego do anteny naziemnej (mam tylko 3 programy :-) ), ale nie widziałem LCD czy innej plazmy z tak ładnym obrazem ze źródła analogowego. Znajoma kupiła plazmę Samsunga i nie udało mi się jej ustawić tak, żeby kolorki były tak naturalne jak w mojej plaźmie. :-)
Z poborem prądu to jest różnie, bo przy ciemnych scenach moja plazma pobiera 80W a przy jasnych 250W. Średnia wychodzi jakieś 150-170W (w trybie kinowym). Ale jak będziesz oglądał horrory to spadnie Ci do ok. 140W. :-) Ten telewizor ma tryb eco, który polega na zmniejszeniu świecenia ekranu dla scen jasnych i zamiast bieli mamy szary kolor (więc ja mam to wyłączone).

Data: 2010-11-03 10:17:46
Autor: Wojciech
Plasma czy już LED?
W dniu 2010-11-03 08:01, nom pisze:

Ten telewizor ma tryb eco, który polega na zmniejszeniu
świecenia ekranu dla scen jasnych i zamiast bieli mamy szary kolor (więc
ja mam to wyłączone).

Jedno sprostowanie: tryb eco nie służy do zmiany podświetlenia w zależności od jasności sceny, ale w zależności od jasności podświetlenia - znaczy w nocy będzie ciemniej, w dzień jaśniej.

Data: 2010-11-04 07:21:16
Autor: nom
Plasma czy już LED?

Użytkownik "Wojciech" <veltliner@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iar9bt$sd0$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tylko, że Panasonic PV8 nie ma czujnika światła. ;-)

Data: 2010-11-03 12:16:12
Autor: Robson
Plasma czy już LED?

Widziałem plazmę Panasonica 42" FullHD za 2100zł w jakiejś ofercie
gazetkowej. Ja bym ją brał.

Ty bys bral, ale toto ma makabrycznie niska rozdzielczosc, pikseloza straszna.

Data: 2010-11-03 12:20:37
Autor: Jan Werbinski
Plasma czy już LED?
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości news:iarg9s$gs$1news.onet.pl...

Widziałem plazmę Panasonica 42" FullHD za 2100zł w jakiejś ofercie
gazetkowej. Ja bym ją brał.

Ty bys bral, ale toto ma makabrycznie niska rozdzielczosc, pikseloza straszna.

Fulhade, czy pikseloza? Coś się nie zgadza.

Data: 2010-11-03 21:29:56
Autor: Robson
Plasma czy juĹź LED?
Fulhade, czy pikseloza? Coś się nie zgadza.

sorry, my fault, ostatnio widzialem wlasnie takie panaslonika za 2kzl i mial bardza niska rozdzielczosc.

Data: 2010-11-03 23:07:27
Autor: Jan Werbinski
Plasma czy juĹź LED?
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości news:iasgo5$mh6$1news.onet.pl...
Fulhade, czy pikseloza? Coś się nie zgadza.

sorry, my fault, ostatnio widzialem wlasnie takie panaslonika za 2kzl i mial bardza niska rozdzielczosc.

DuĹźe, tanie, fulhade. Wybierz dwa z trzech.

Data: 2010-11-03 14:10:08
Autor: Przesmiewca
Plasma czy już LED?
Robson <robson@z.pl> napisał(a):

Widziałem plazmę Panasonica 42" FullHD za 2100zł w jakiejś ofercie
gazetkowej. Ja bym ją brał.

Ty bys bral, ale toto ma makabrycznie niska rozdzielczosc, pikseloza straszna.

watkotworca bedzie podpinal TV do sygnalu SD, wiec niska rozdzielczosc
jest  _ZALETA_

Data: 2010-11-03 21:32:28
Autor: Robson
Plasma czy już LED?
watkotworca bedzie podpinal TV do sygnalu SD, wiec niska rozdzielczosc
jest  _ZALETA_

tak, ja nie o tym chcialem, nie zauwazylem ze TV FHD w takiej cenie. Bardziej chodzilo mi o to, ze jest masa telewizorkow 40 kilka cali o rozdzielczosci tyciac z nieduzym hakiem na kilkaset. Wtedy rozmiar piksela jest tak duzy, ze nie da sie ogladac, niezaleznie od zrodla sygnalu.

Data: 2010-11-04 08:02:59
Autor: Przesmiewca
Plasma czy już LED?
Robson <robson@z.pl> napisał(a):

[...]

od razu widac ,ze nie widziales ani sygnalu SD ani HD na rozdzielczosci
starych plasm, np 1024x768, bo gdybys widzial, to bys takich banialukow nie wypisywal

Data: 2010-11-04 08:04:46
Autor: Robson
Plasma czy już LED?
od razu widac ,ze nie widziales ani sygnalu SD ani HD na rozdzielczosci
starych plasm, np 1024x768, bo gdybys widzial, to bys takich banialukow nie wypisywal

Niestety widzialem.

Data: 2010-11-04 08:12:25
Autor: Przesmiewca
Plasma czy już LED?
Robson <robson@z.pl> napisał(a):

od razu widac ,ze nie widziales ani sygnalu SD ani HD na rozdzielczosci
starych plasm, np 1024x768, bo gdybys widzial, to bys takich banialukow nie wypisywal

Niestety widzialem.

w domu poasiam 3 odbiorniki
32 calowy tv lcd fullhd w sypialni
46 calowy tv lcd fullhd w salonie
37 calowa stara plasme 1024x768, ktora ma dziecko

nie wiem o jakich przeszkadzajacyh w ogldaniu tv pikselach
mowisz
obna plazmie obraz SD jest wiecej niz przyzwoity, z BR
kopie dupsko tak samo jak na lcd i nie widac z 2 metrow zadnych roznic

Data: 2010-11-04 13:22:12
Autor: Marcin Szumilas
Plasma czy już LED?
Quoted:
Przesmiewca (baran-ky@o2.pl)
in news:uum4d65dg7c0ugmbrljn417mravp7hvc9c4ax.com

To będziesz miał już cztery...

:)
MSz

Data: 2010-11-26 12:50:05
Autor: ąćęłńóśźż
Plasma czy już LED?
Jesteś j.....y.
c.b.d.u.

-- -- -

Data: 2010-11-04 09:10:23
Autor: szerszen
Plasma czy już LED?

Użytkownik "Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fon2d699cjpvg6gfmvmlun8lagcvn2b560@4ax.com...

watkotworca bedzie podpinal TV do sygnalu SD, wiec niska rozdzielczosc
jest  _ZALETA_

generalnie przy kiepskim sygnale wlasnie plazma jest zaleta, niezaleznie od rozdzielczosci

Data: 2010-11-05 08:58:24
Autor: sendilkelm
Plasma czy już LED?
W dniu 2010-11-03 12:16, Robson pisze:

Widziałem plazmę Panasonica 42" FullHD za 2100zł w jakiejś ofercie
gazetkowej. Ja bym ją brał.

Też się kiedyś zapaliłem do takiego pomysłu.
Wszystkim w gorącej wodzie kąpanym proponuję wycieczkę do marketu z włączonymi TV z tym samym kanałem (z obrazem ruchomym, nie planszą).
Szok gwarantowany. TV kupuje się po obejrzeniu obrazu, nie parametrów :-)

--
sendilkelm

Data: 2010-11-05 09:34:32
Autor: szerszen
Plasma czy już LED?

Użytkownik "sendilkelm" <sendilkelm@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ib0df2$ghm$1@news.onet.pl...

Wszystkim w gorącej wodzie kąpanym proponuję wycieczkę do marketu z włączonymi TV z tym samym kanałem (z obrazem ruchomym, nie planszą).
Szok gwarantowany. TV kupuje się po obejrzeniu obrazu, nie parametrów :-)

szoka napewno, jak sie w domu podlaczy ;)
takie marketowe ogladanie to sobie mozna co najwyzej w buty wsadzic, albo traktowac czysto teoretycznie, to ze w markecie na kilku tv jest ten sam obraz, nie oznacze ze do tych tv dociera ten sam sygnal

Data: 2010-11-03 15:55:24
Autor: boxfish
Plasma czy już LED?
W dniu 2010-11-02 14:03, Tomasz M. pisze:
[...]

Jesli chesz wydać tyle kasy na tv a nie posiadasz sensownego źródła obrazu to spodziewaj się wielkiego rozczarowania, tak wielkiego przy tej przekątnej obrazu że będziesz chciał przy analogowym sygnale oddać tv do sklepu.

Nie wierz tak do końca w opinie o wadach i zaletach LCD wzglądem Plazmy czy odwrotnie. przy tej przekątnej i jeden i drugi będzie porażką.

Jesli zaś zastanowisz się npo w jakiejś grudniowej promocji podpiszesz umowę np z Cyfra plus (czy innym operatorem) i bedziesz miał kanały hd to różnicy nie zauważysz między LCD a plazmą.

Jak kupisz sensowny LCD to będziesz miał duuuużo lżejszy tv (być może ważne) pobierający jednak 30% energii mniej.

Sam byłem wiele let zwolennikiem plazm ale odkąd mam w domu samsunga (polecam od serii 5 w górę) to wycofałem się z wszelkich wczesniejszych zarzutów ....

podsumowując, do analogowego sygnału nie warto przepłacać

Data: 2010-11-04 08:21:54
Autor: K.Z.
Plasma czy już LED?
[...]

Niedawno kupiłem sobie plazmę Panasonica 50 G20
W tej chwili mam analogową kablówkę. Zakładałem, że będę musiał kupić jakiś dekoder cyfrowy.
Jednak jak podpiąłem pod zwykłą kablówkę okazało się, że obraz jest całkiem ładny, ładniejszy niż na TV CRT 29 cali.
Na razie nie zamierzam zmieniać sygnału.
Oglądałem na tym TV filmy z cyfrowego sygnału, DVD i Blu-ray i nie widzę aż takiej wielkiej różnicy, aby płacić jakiś wielki abonament za kanały HD.
Plazma całkiem dobrze radzi sobie z sygnałem analogowym.

Data: 2010-11-04 09:14:10
Autor: szerszen
Plasma czy już LED?

Użytkownik "K.Z." <biuro@zmuda.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cd25f60$0$22812$65785112@news.neostrada.pl...

Plazma całkiem dobrze radzi sobie z sygnałem analogowym.

dlatego jednym z czolowych kryteriow doboru plazma/lcd jest wlasnie sygnal

Data: 2010-11-04 17:47:44
Autor: boxfish
Plasma czy juďż˝ LED?
W dniu 2010-11-04 08:21, K.Z. pisze:

Niedawno kupi�em sobie plazm� Panasonica 50 G20
W tej chwili mam analogow� kabl�wk�. Zak�ada�em, �e b�d� musia� kupi� jaki�
dekoder cyfrowy.
Jednak jak podpi��em pod zwyk�� kabl�wk� okaza�o si�, �e obraz jest ca�kiem
�adny, �adniejszy ni� na TV CRT 29 cali.

dosyć ciekawa obserwacja, rozciągnięty prawie dwukrotnie obraz jest ładniejszy ? nie wierzę, no chyba że ten crt już kończy zywot i jakiś kiepski mocno jest

Na razie nie zamierzam zmienia� sygna�u.
Ogl�da�em na tym TV filmy z cyfrowego sygna�u, DVD i Blu-ray i nie widz� a�
takiej wielkiej r�nicy, aby p�aci� jaki� wielki abonament za kana�y HD.

no powiem tak, jeśli nie widzisz wielkiej różnicy między sygnałem 720x570 (upraszczając) a sygnałem blu-ray 1920x1080 to nie mam nic do dodania, ja widzę ogromą różnicę .... nawet gry porównuję obraz HD 1080i cyfry do tego samego obrazu nadawanego w SD (a cyfra jakiegoś wybitnego HD nie ma) to i tak widzę sporą różnicę.

Plazma ca�kiem dobrze radzi sobie z sygna�em analogowym.

Ja twierdzę ze nie ? twierdzę tylko że opowieści o tym jak źle z sygnałem SD radzi sobie LCD są prawdą tylko częściową, bo ogromna część produkowanych obecnie LCD radzi sobie równie dobrze.

Co ciekawe właśnie posiadacze plazm regularnie twierdzą na różnych forach że u nich wielkiej różnicy między SD a HD nie widać - to jest dosyć ciekawe

Data: 2010-11-07 16:22:40
Autor: quent
Plasma czy już LED?
jeśli ktoś ma wiedzę w tym temacie to proszę o podzielenie się nią

Do TV, DVD, SAT, BR tylko plazma.
Do kompa - tylko LCD na swietlowkach lub LEDach.

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2010-11-30 10:16:58
Autor: GB
Plasma czy już LED?
[...]

Idz do mediamarkt i porównaj.

GB

Data: 2010-12-02 11:50:03
Autor: Tomasz M.
Plasma czy już LED?
Dnia 30-11-2010 o 10:16:58 GB <grzegorz.brycki@op.pl> napisał(a):

Idz do mediamarkt i porównaj.

i tak będę musiał zrobić:) ...a kupię i tak w internecie

Tomi