Data: 2010-11-02 21:07:29 | |
Autor: Przesmiewca | |
Plasma czy już LED? | |
"Tomasz M." <matulaskocz@interia.pl> napisał(a):
witam Plazmy fullhd pobieraja znacznie wiecej energii niz analogiczne LCD. Oczywiscie plazma ma dynamiczny pobor pradu, im jasniej tym go wiecej, ale srednia, biorac pod uwage klasyczne programy telewizyjne i filmy, wychodzi i tak o wiele wieksza niz w LCD - tym bardziej ,ze zazwyczaj w LCD i tak obniza sie moc swietlowek (np. ja mam ustawione 25% ich mocy swiecenia), co z deklarowanych 120Watt wychodzi mi juz niecale 80 watt poboru pradu (mierzone miernikiem) a obraz i tak jest bardzo jasny. Teraz masz LCD z oswietleniem LED zamiast klasycznych swietlowek, co generuje kolejna oszczednosc pradu. Co do jakosci obrazu jest dalej jak w klasycznych LCD i tutaj nie spodziewaj sie wiekszych roznic. Co do radzenia sobie z sygnalem analogowym - ogolna zasada jest taka, ze plazma lepiej sobie z nim poradzi, ale sa modele LCD, ktore tez swietnie sobie daja rade. Ale nie sa to LCD Funai z Biedronki, a troche jednak lepsze. Problemem jest to, ze ludzie kupuja TV, podpinaja go do sygnalu SD i szzcena w dol - koszmarna jakosc obrazu. Malo kto probuje dopasowac obraz czy poszukac na sieci profilu do swojego odbiornika. Do tego kupuje TV z promocji, z daleka juz widac, ze za jakies dziadowskie pieniadze, a potem powiela informacje, ze LCD to do bani, bo obraz okropny. Owszem, teoretycznie plazma lepiej sobie powinna poradzic, ale to juz sa konkretne ustawienia konkretnych odbiornika. Juz nie mowiac, ze zeby stwierdzic, ze cos ma lepszy obraz, trzeba miec porownanie (a przyslowiowy Kowalski raz, ze nie ma ( i nie mowmy chociaz o porownywaniu na wystawach w sklepie), a dwa, ze nawet nie ustawia porzadnie swojego odbiornika - widze to po znajomych, u ktorych strasza poprzejaskarawiane ekrany czy powlaczane bez sensu wszelkie polepszacze). Reasumujac przydlugi wywod - jesli zuzycie pradu jest dla Ciebie kluczowe, kup LED. Pamietaj tylko, ze dzis sa drozdze i mina lata, zanim Ci sie zwroci z pradu wiekszy koszt zakupu. |
|