Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

Data: 2017-01-19 21:11:39
Autor: Yogi\(n\)
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).

W tym roku chciałbym kupić bagażnik montowany na haku i wozić na nim 4 rowery. Każdy  z nich waży w przedziale 13-15 kg. Sam bagażnik to też ok. 15-20 kg. Razem wyjdzie z pewnością 60-63 kg
1. Jak to w praktyce wygląda? Nie zacznie opadać, nie zgubię bagażnika z rowerami na trasie? Z jaką prędkością można tym bezpiecznie jeździć?
2. Jaki bagażnik warto kupić? Rozpiętość cenowa to od mniej więcej 600 do 3000 PLN, a wiem, że co tanie, to drogie. Może ktoś polecić jakiś rozsądny model? Używany będzie 3-4 razy w roku, ale na długich trasach, więc nie ma znaczenia np. możliwość odchylania, ale "solidność" i bezpieczeństwo w czasie transportu.
3. Kwestia dodatkowej tablicy - czy można dorobić bez problemu w Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do takiej dorabianej?

--
Yogi(n)

Data: 2017-01-19 12:52:09
Autor: WS
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
On Thursday, January 19, 2017 at 9:12:10 PM UTC+1, Yogi(n) wrote:

3. Kwestia dodatkowej tablicy - czy można dorobić bez problemu w Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do takiej dorabianej?

od kilku lat juz mozna
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=3276&sub=procedura&proc=KM-4

WS

Data: 2017-01-19 21:35:24
Autor: ToMasz
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:
Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).

W tym roku chciałbym kupić bagażnik montowany na haku i wozić na nim 4
rowery.
cztery? Ciężko będzie. Znaczy nie tanio.

Każdy  z nich waży w przedziale 13-15 kg. Sam bagażnik to też
ok. 15-20 kg. Razem wyjdzie z pewnością 60-63 kg
1. Jak to w praktyce wygląda?
nieładnie, trudniej jest zawracać, cofać, (szczegółnie jak inni mają to w dupie) i nie otworzysz klapy
Nie zacznie opadać,
nie
nie zgubię bagażnika z
rowerami na trasie?
nigdy się z takim przypadkiem nie spotkałem. szybciej spadały z bagażnika dachowego, albo ktoś wjeżdżał do garażu z rowerami na dachu
Z jaką prędkością można tym bezpiecznie jeździć?
Trudno wyczuć. jak auto ma dużą bryłę, to niema ograniczeń.
2. Jaki bagażnik warto kupić? Rozpiętość cenowa to od mniej więcej 600
do 3000 PLN, a wiem, że co tanie, to drogie. Może ktoś polecić jakiś
rozsądny model? Używany będzie 3-4 razy w roku, ale na długich trasach,
więc nie ma znaczenia np. możliwość odchylania, ale "solidność" i
bezpieczeństwo w czasie transportu.
aluminiowy. więcej nie podpowiem. ja dostałem swój w prezencie, a podejrzewam że kosztował worek złota. z funkcji odchylania, zapakowanego bagażnika czteroma rowerami nie skorzystałem, i obym nie musiał. :)
3. Kwestia dodatkowej tablicy - czy można dorobić bez problemu w
Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też
trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do
takiej dorabianej?
już teraz można dorobić. mimo to jeżdżę na wydrukowanej tablicy i nikt sie nie doczepił.  ale w razie zaczepki, napewno płazem nie puszczą. mozę w tym roku zrobię tablice.

Co jeszcze.... łańcuchy sie syfią. przynajmniej jak się przejedzie ze śląska nad bałtyk - masakra, łańcuchy są uperdzielone w piachu. PAkowanie rowerów jest czasochłonne. zawsze pedał pierwszego wejdzie w zębatkędrugiego, pedał drugiego... i tak dalej. trzeba sobie wypacować pozycje, bo za chiny ludowe to nie pasuje. oczywiście naprawić sytuacje można jedynie w taki sposób, w którym musisz obrócić pedałami w przód, ale w tym juz zapiętym rowerze. no i oryginalne paski to raczej słabe zabezpieczenie. ja rowery zawijam dodatkowo ekspandrami. chyba nie tylko ja, stąd nie słyszałem aby jakieś spadły :)

ToMasz

Data: 2017-01-19 21:42:15
Autor: tck
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w wiadomości news:o5r7ra$uvt$1dont-email.me...
W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:
Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).

W tym roku chciałbym kupić bagażnik montowany na haku i wozić na nim 4
rowery.
cztery? Ciężko będzie. Znaczy nie tanio.

Każdy  z nich waży w przedziale 13-15 kg. Sam bagażnik to też
ok. 15-20 kg. Razem wyjdzie z pewnością 60-63 kg
1. Jak to w praktyce wygląda?
nieładnie, trudniej jest zawracać, cofać, (szczegółnie jak inni mają to w dupie) i nie otworzysz klapy
Nie zacznie opadać,
nie
nie zgubię bagażnika z
rowerami na trasie?
nigdy się z takim przypadkiem nie spotkałem. szybciej spadały z bagażnika dachowego, albo ktoś wjeżdżał do garażu z rowerami na dachu
Z jaką prędkością można tym bezpiecznie jeździć?
Trudno wyczuć. jak auto ma dużą bryłę, to niema ograniczeń.
2. Jaki bagażnik warto kupić? Rozpiętość cenowa to od mniej więcej 600
do 3000 PLN, a wiem, że co tanie, to drogie. Może ktoś polecić jakiś
rozsądny model? Używany będzie 3-4 razy w roku, ale na długich trasach,
więc nie ma znaczenia np. możliwość odchylania, ale "solidność" i
bezpieczeństwo w czasie transportu.
aluminiowy. więcej nie podpowiem. ja dostałem swój w prezencie, a podejrzewam że kosztował worek złota. z funkcji odchylania, zapakowanego bagażnika czteroma rowerami nie skorzystałem, i obym nie musiał. :)
3. Kwestia dodatkowej tablicy - czy można dorobić bez problemu w
Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też
trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do
takiej dorabianej?
już teraz można dorobić. mimo to jeżdżę na wydrukowanej tablicy i nikt sie nie doczepił.  ale w razie zaczepki, napewno płazem nie puszczą. mozę w tym roku zrobię tablice.


jest font tablice rejestracyjne, wtedy przynajmniej z daleka nie rzuca się w oczy
bo pod kątem prawa czy to drukowana czy zrobiona kopia- bez naklejki na środku tak samo nie są legalne....


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-01-19 21:45:20
Autor: ToMasz
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

jest font tablice rejestracyjne, wtedy przynajmniej z daleka nie rzuca
się w oczy
bo pod kątem prawa czy to drukowana czy zrobiona kopia- bez naklejki na
środku tak samo nie są legalne....
tak zrobiłem, PL mam niebieskie, tablica oklejona folią, żeby była trwalsza i błyszczała się. dodatkowo jest zawsze umiarkowanie brudna :)

ToMasz

Data: 2017-01-19 22:18:49
Autor: Adam
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 2017-01-19 o 21:35, ToMasz pisze:
(...)
Co jeszcze.... łańcuchy sie syfią. przynajmniej jak się przejedzie ze
śląska nad bałtyk - masakra, łańcuchy są uperdzielone w piachu.
PAkowanie rowerów jest czasochłonne. zawsze pedał pierwszego wejdzie w
zębatkędrugiego, pedał drugiego... i tak dalej. trzeba sobie wypacować

Ja akurat mam podobny uchwyt, tyle, że na koło zapasowe: klasyczna terenówka.
Rowery zapinam naprzemiennie: kierownica z prawej / z lewej / z prawej.

pozycje, bo za chiny ludowe to nie pasuje. oczywiście naprawić sytuacje
można jedynie w taki sposób, w którym musisz obrócić pedałami w przód,
ale w tym juz zapiętym rowerze. no i oryginalne paski to raczej słabe
zabezpieczenie. ja rowery zawijam dodatkowo ekspandrami. chyba nie tylko
ja, stąd nie słyszałem aby jakieś spadły :)

Mam jeszcze ciekawe sztywne łapy ze szczęką, do chwytania ramy roweru - pomiędzy ramą uchwytu i rowerem, i łapy rower-rower. Każdy więc rower jest zamykany na dole (za koło) i stabilizowany u góry (łapy).

A drzwi jak potrzebuję, to otwieram razem z rowerami - ale to już wynika z konstrukcji całej klapy - na zawiasach pionowych.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-01-19 22:35:05
Autor: Yogi\(n\)
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w wiadomości news:o5r7ra$uvt$1dont-email.me...
W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:

OK, dzieki, rozjaśniłeś temat.
O tablicach doczytałem, powinno sie udać dorobić oryginał.

Jeszcze kwestia wyboru bagażnika. Wypatrzyłem takie:
http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-atera-sport-m4-4-rowery-i6124390578.html
https://www.youtube.com/watch?v=mzv0Kh1kupM

http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-na-hak-inter-pack-quattro-4-rowery-i5964730615.html
https://www.youtube.com/watch?v=QvwCCLoWrj8

http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-platforma-na-hak-rower-tytan-4-i6144753747.html
https://www.youtube.com/watch?v=o2A6X2ptmUs

Ten ostatni wymaga dwóch osób do zamontowania (wg innego filmu na youtube) - coś za coś, ale raczej dlatego właśnie odpada.

No i thule - chyba najdroższy:
http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-thule-velocompact-927-4-rowery-i5850889092.html

Warto? Z pewnością wygląda najlepiej.


Ale różnica pomiędzy pierwszym a drugim to 1000 PLN, a czwarty to 1500 PLN więcej. Czego nie ma ten drugi, co ma pierwszy, bo próbuję wypatrzyć i nie widzę.

--
Yogi(n)

Data: 2017-01-19 22:59:58
Autor: ToMasz
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

Ale różnica pomiędzy pierwszym a drugim to 1000 PLN, a czwarty to 1500
PLN więcej. Czego nie ma ten drugi, co ma pierwszy, bo próbuję wypatrzyć
i nie widzę.

ja mam podobny do tego tytana za 650. te pałąki mnie się nie podobają. oczywiście rowery są zakładane prawo-lewo, wiec pałąki trafiają.... a ni tu ani tu. tmbardziej że mam 4 totalnie inne rowery, w tym 1 dziecięcy. ale da sie, tylko ze z ekspanderami.
do kuli mam przykręconą płytkę, na 2 śruby fi 10. tak więc nie odpadnie. do płytki zamocowana jest rama haka. i to mocowanie jest w miarę szybko rozmontowywalne. z lenistwa wożę tą płytkę cały rok. a hak - myku myku przy kazdej wycieczce. o samodzielnym zakładaniu rowerów zapomnij. nie zeby sie nie dało. wyszystko sie da. ale ubrudzisz się nalatasz do okoła nie potrzebnie. a we 2 osoby - jedna z prawej druga z lewej. jenda trzyma druga zapina. szybko nie tak łatwo a przyjemnie to juz wcale. najważniejsze obczaić jak te cholerne pedały i kierownice ustawić. żeby kierownica nie właziła w siodło a pedał w przednią zębatkę. TAk czy siak, ja bym kupił najtańszy ( chyba ze np waga jest dużow wyższa, albo ma inne wady). ale ja sknera jestem, wiec biorę to co spełnia wymagania i najmniej kosztuje. Z drugiej strony, ja go uzywam kilka razy w roku. może kilkanaście.
ToMasz

Data: 2017-01-19 23:24:27
Autor: Yogi\(n\)
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w wiadomości news:o5rcps$huo$1dont-email.me...


kierownica nie właziła w siodło a pedał w przednią zębatkę. TAk czy siak, ja bym kupił najtańszy ( chyba ze np waga jest dużow wyższa, albo ma inne wady). ale ja sknera jestem, wiec biorę to co spełnia wymagania i najmniej kosztuje. Z drugiej strony, ja go uzywam kilka razy w roku. może kilkanaście.

Ponieważ mieszkamy w górach, to najczęściej jeździmy po okolicy i nie ma potrzeby wożeniarowerów. Zresztą, do tej pory, jak chcieliśy pojeździć gdzieś dalej, to pakowałem trzy rowery do środka+1 pasażer (trochę zajmowało wyjmowanie kół a potem ich montowanie, ale da się), zawoziłem na miejsce, wracałem, zabierałem jeszcze jeden, ostatni rower +2 pasażerki. Potem powrót w ten sam sposób.Ale ma to sens powiedzmy, do 30-40 km w jedną stronę, w przeciwnym razie wychodzi więcej jazdy samochodem niż rowerami. Korzystamy też regularnie z pociągów, ale te trasy mamy już objeżdżone do znudzenia. Raz wybraliśmy się nawet z rowerami do Austrii, ale wtedy rowery zapakowaliśmy znajomemu do busa ;-)
Teraz chcę zabrać panny na Podlasie i w Bory Tucholskie, a to dla nas 700-800 km w jedną stronę i  stąd potrzeba jakiegoś solidnego rozwiązania.

Zważyłem przed chwilą wszystkie maszyny i suma wychodzi ok. 55,5, więc jest 19,5 kg zapasu. Platforma Atera waży 22, więc odpada, a wyglądała najsensowniej. Ale znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/uchwyt-platforma-do-rowerow-np4-w-wa-sklep-i6679874228.html

przy czym nie chodzi o cenę, ale o wagę głównie.

Ewentualnie:
http://allegro.pl/como-4-pure-instinct-bagaznik-na-4-rowery-skladany-i5978678381.html

też 16 kg.
--
Yogi(n)

Data: 2017-01-19 23:44:20
Autor: Yogi\(n\)
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorud.pl> napisał w wiadomości news:58813caa$0$15210$65785112news.neostrada.pl...


Jeszcze jedno, to rozwiązanie wydaje  się być pozbawione wad polegających na wystających pedałach, spasowaniu siodełka i kierownicy itp.
Trochę jednak odstrasza brak jakiegokolwiek zabezpieczenia w górnej części:
https://www.youtube.com/watch?v=CUu1tajojvA
http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-rowerowy-na-4-rowery-twinny-nowy-i6684291332.html#thumb/8

--
Yogi(n)

Data: 2017-02-28 16:18:37
Autor: AL
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 19.01.2017 o 23:44, Yogi(n) pisze:
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorud.pl> napisał w wiadomości
news:58813caa$0$15210$65785112news.neostrada.pl...


Jeszcze jedno, to rozwiązanie wydaje  się być pozbawione wad
polegających na wystających pedałach, spasowaniu siodełka i kierownicy itp.
Trochę jednak odstrasza brak jakiegokolwiek zabezpieczenia w górnej części:
https://www.youtube.com/watch?v=CUu1tajojvA
http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-rowerowy-na-4-rowery-twinny-nowy-i6684291332.html#thumb/8


tragedia gdy ktoś ma karbonowe korby :)

Z doświadczenia wybrałbym jednak z górnym mocowaniem.

Data: 2017-01-20 17:40:44
Autor: Cavallino
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 19-01-2017 o 22:35, Yogi(n) pisze:

Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w wiadomości
news:o5r7ra$uvt$1dont-email.me...
W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:

OK, dzieki, rozjaśniłeś temat.
O tablicach doczytałem, powinno sie udać dorobić oryginał.

Jeszcze kwestia wyboru bagażnika. Wypatrzyłem takie:


Nie odważyłbym się wrzucić 4 rowerów na bagażnik kiepskiej firmy.
Jak Ci to spadnie, to koszty mogą być większe niż cena bagażnika.
Nie mówiąc o wygodzie użytkowania i stabilności podczas jazdy.

Już moje Thule na 3 rowery jest na granicy powyższego.

Data: 2017-01-20 17:58:32
Autor: Yogi\(n\)
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:o5teia$1b5$1node1.news.atman.pl...
W dniu 19-01-2017 o 22:35, Yogi(n) pisze:

Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w wiadomości
news:o5r7ra$uvt$1dont-email.me...
W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:

OK, dzieki, rozjaśniłeś temat.
O tablicach doczytałem, powinno sie udać dorobić oryginał.

Jeszcze kwestia wyboru bagażnika. Wypatrzyłem takie:


Nie odważyłbym się wrzucić 4 rowerów na bagażnik kiepskiej firmy.
Jak Ci to spadnie, to koszty mogą być większe niż cena bagażnika.
Nie mówiąc o wygodzie użytkowania i stabilności podczas jazdy.

Już moje Thule na 3 rowery jest na granicy powyższego.

To oczywiste, ale ogranicza mnie masa, nie koszt. Bagażnik powinien ważyć maksymalnie 19,5 kg, a zapewne lepiej, żeby ważył np.15-16, bo nośność haka to 75.
W tej chwili zastanawiam się nad:
http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-rowerowy-na-4-rowery-twinny-nowy-i6684291332.html

Nie jest najlżejszy, ale sposób mocowania do haka mnie przekonuje. Mniej przekonuje mnie sposób mocowania rowerów do platformy, a i zabezpieczenie antykradzieżowe też raczej takie sobie.
https://www.youtube.com/watch?v=CUu1tajojvA
https://www.youtube.com/watch?v=mzyifFoj4RA

No i zabawa jak z meblami z Ikei.

--
Yogi(n)

Data: 2017-01-20 18:54:00
Autor: Cavallino
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 20-01-2017 o 17:58, Yogi(n) pisze:

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w
wiadomości news:o5teia$1b5$1node1.news.atman.pl...
W dniu 19-01-2017 o 22:35, Yogi(n) pisze:

Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w wiadomości
news:o5r7ra$uvt$1dont-email.me...
W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:

OK, dzieki, rozjaśniłeś temat.
O tablicach doczytałem, powinno sie udać dorobić oryginał.

Jeszcze kwestia wyboru bagażnika. Wypatrzyłem takie:


Nie odważyłbym się wrzucić 4 rowerów na bagażnik kiepskiej firmy.
Jak Ci to spadnie, to koszty mogą być większe niż cena bagażnika.
Nie mówiąc o wygodzie użytkowania i stabilności podczas jazdy.

Już moje Thule na 3 rowery jest na granicy powyższego.

To oczywiste, ale ogranicza mnie masa, nie koszt. Bagażnik powinien
ważyć maksymalnie 19,5 kg, a zapewne lepiej, żeby ważył np.15-16,

Thule są o tyle cięższe?
Nie przejmowałbym się aż tak masą.
Jak jest na 4 rowery, to znaczy że da się tyle przewieźć.
Inaczej by nie robili.
Już mniej wierzę, że da się je przewieźć jakimś wynalazkiem, na który będziesz miał pewnie problem nawet je zamocować - tak jak ja z 3 rowerami mam kłopot.


bo
nośność haka to 75.
W tej chwili zastanawiam się nad:
http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-rowerowy-na-4-rowery-twinny-nowy-i6684291332.html


Nie jest najlżejszy, ale sposób mocowania do haka mnie przekonuje. Mniej
przekonuje mnie sposób mocowania rowerów do platformy,

No właśnie - przecież tak zamocowane rowery będą się bujać niemożebnie.
Oby Ci szyb nie wybiły.

Naprawdę zastanów się nad tego typu wynalazkami, bo każdy kto oszczędził na bagażniku potem mocno żałował, pogadaj z właścicielami badziewia za kilkaset zł.....

Zwłaszcza że to jest droższe niż mój thule 943 (fakt, że na 3 rowery).

Data: 2017-01-20 21:10:32
Autor: Yogi\(n\)
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:o5tirm$5rv$1node1.news.atman.pl...
W dniu 20-01-2017 o 17:58, Yogi(n) pisze:

Thule są o tyle cięższe?

20-23 kg

Nie przejmowałbym się aż tak masą.
Jak jest na 4 rowery, to znaczy że da się tyle przewieźć.
Inaczej by nie robili.
Już mniej wierzę, że da się je przewieźć jakimś wynalazkiem, na który będziesz miał pewnie problem nawet je zamocować - tak jak ja z 3 rowerami mam kłopot.

Chodz nie o możliwości bagażnika, a o nośność haka. Rowery ważą razem 55,5kg, zapewne jest tam jakiś zapas, ale wolałbym go nie przekraczać.

No właśnie - przecież tak zamocowane rowery będą się bujać niemożebnie.
Oby Ci szyb nie wybiły.

Firma ma b. dobre opinie, a takie bagażniki są wykorzystywane w wypożyczalniach. Ale poszperam jeszcze, może znajdę jakiś test czy forum z opiniami. Na Amazonie szawby chwalą, ale są tylko trzy opinie.


Naprawdę zastanów się nad tego typu wynalazkami, bo każdy kto oszczędził na bagażniku potem mocno żałował, pogadaj z właścicielami badziewia za kilkaset zł.....

No właśnie, nie ma mowy o oszczędzaniu, mogę powiedzmy te 3 kafle wydać, ale na coś lekkiego. A z lekkich (lżejszych niż 20 kg), ten jest najdroższy. Ale jeszcze szukam, może znajdę jakieś bardziej konwencjonalne rozwiązanie.

--
Yogi(n)

Data: 2017-01-20 22:00:17
Autor: ToMasz
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
1 hak jest mocny jak jasna cholera. niema wała żebyś mu zrobił krzywdę. Mój bagażnik (platforma) jest do kuli przykręcany taką śmieszną blachą. można stanąć na końcu, tam gdzie jest tablica rejestracyjna - nic się nie rusza, nie urywa itp. Ale gdyby przeprowadzić taki proces myślowy: Doprowadźmy do katastrofy, żeby stwierdzić gdzie jest najsłabszy punkt. jaja sobie dam oglić, że ten punkt to miejsce zaraz za hakiem, albo na styku platformy i haka. reasumując jakaby nie była konstrukcja, to ten element wymieniony wyżej odpowiada za to czy będzie katastrofa czy nie, a my o tym elemencie nie rozmawiamy i nie wiemy jak wygląda. Jescze raz powtarzam. jak Ci w te rowery wjedzie ( odpukać) tir, to nie wiem jakie będą zniszczenia, ale hak to przetrwa. (chyba ze masz jakąś imitacje haka)

2 u mnie występuje problem kolizji pedałów, bo mam takie pałąki wystajace z platformy w góre. no tak sobie wymyślili że do pałąków dopina się rury podsiodłowe, a pałąki mają zawiasy, więc trzeba sie nakombinować. platforma rowerowa trzymająca rowery za korby, wydaje mi sie stabilniejsza.

3 górne mocowanie rowerów. w pewnym momencie życia ( rowery na dachu), zakombinowałem tak: wywaliłem siodła wraz ze sztycami. wetknąłem dwie stare stalowe sztyce w ramy i zespawałem te sztyce. niema wała - nie ruszysz rowerów osobno (to oczywiście skrót myślowy. spaw był tylko jeden, drugi musiał być na zawiasie, bo by kąty nie spasowały. jednak to była stabilizacja najlepsza z moźliwych. druga zaleta taka ze montaż trwał sekundy)
4 rowery na platformie się kołyszą, bujają. niestety, mają jeden punkt podparcia, więc tak już będzie . na samym początku chciałem robić jakieś wzmocnienia po bokach, albo chociaż ekspandery dociągające do dachu, do relingów - nie ma takiej potrzeby. z drugiej strony, z takim bagażem nie jadę na wyścigi.
ToMasz

Data: 2017-02-28 05:54:02
Autor: tadeklodz
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
 jaja sobie dam oglić,
na sucho czy z pianką?

Data: 2017-01-20 22:20:11
Autor: Cavallino
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 20-01-2017 o 21:10, Yogi(n) pisze:

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w
wiadomości news:o5tirm$5rv$1node1.news.atman.pl...
W dniu 20-01-2017 o 17:58, Yogi(n) pisze:

Thule są o tyle cięższe?

20-23 kg

Czyli pewnie stal zamiast alu.
Obawiam się, że nie bez powodu.


Nie przejmowałbym się aż tak masą.
Jak jest na 4 rowery, to znaczy że da się tyle przewieźć.
Inaczej by nie robili.
Już mniej wierzę, że da się je przewieźć jakimś wynalazkiem, na który
będziesz miał pewnie problem nawet je zamocować - tak jak ja z 3
rowerami mam kłopot.

Chodz nie o możliwości bagażnika,a o nośność haka.


A myślisz, że na jakie haki to jest wymyślone?
A skoro jest to się sprzedaje, więc da się używać.
75 kg to standard dla haka.


Rowery ważą razem
55,5kg, zapewne jest tam jakiś zapas, ale wolałbym go nie przekraczać.

No właśnie - przecież tak zamocowane rowery będą się bujać niemożebnie.
Oby Ci szyb nie wybiły.

Firma ma b. dobre opinie, a takie bagażniki są wykorzystywane w
wypożyczalniach.

Co o niczym nie świadczy, oprócz ceny.
Wypożyczający może mieć gdzieś wygodę klienta.

Naprawdę zastanów się nad tego typu wynalazkami, bo każdy kto
oszczędził na bagażniku potem mocno żałował, pogadaj z właścicielami
badziewia za kilkaset zł.....

No właśnie, nie ma mowy o oszczędzaniu, mogę powiedzmy te 3 kafle wydać,
ale na coś lekkiego.

Coś lekkiego może się nie do końca sprawdzić jak wpakujesz na to 4 rowery.
Naprawdę przez zakupem wymusiłbym przetestowanie czegoś takiego z 4 rowerami na dystansie np. 100 km.

Data: 2017-01-20 23:34:41
Autor: Yogi\(n\)
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:o5tuu9$iqd$1node2.news.atman.pl...
W dniu 20-01-2017 o 21:10, Yogi(n) pisze:

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w
wiadomości news:o5tirm$5rv$1node1.news.atman.pl...
W dniu 20-01-2017 o 17:58, Yogi(n) pisze:

Thule są o tyle cięższe?

20-23 kg

Czyli pewnie stal zamiast alu.
Obawiam się, że nie bez powodu.

Pewnie alumiowe są za 5 kafli ;-)

Nie przejmowałbym się aż tak masą.
Jak jest na 4 rowery, to znaczy że da się tyle przewieźć.
Inaczej by nie robili.
Już mniej wierzę, że da się je przewieźć jakimś wynalazkiem, na który
będziesz miał pewnie problem nawet je zamocować - tak jak ja z 3
rowerami mam kłopot.

Chodz nie o możliwości bagażnika,a o nośność haka.


A myślisz, że na jakie haki to jest wymyślone?
A skoro jest to się sprzedaje, więc da się używać.
75 kg to standard dla haka.

Nie wiem, nie robiłem analizy rynku haków. Ale gdyby można było sobie tak podchodzić do tematu, to rynek roiłby się od bagażników na 5 rowerów ;-)

Firma ma b. dobre opinie, a takie bagażniki są wykorzystywane w
wypożyczalniach.

Co o niczym nie świadczy, oprócz ceny.
Wypożyczający może mieć gdzieś wygodę klienta.

Ale też nie wygoda jest kryterium, o czym pisałem. A skoro wypożyczalnie kupują - to pewnie czymś sie kierują, bo z pewnością nie niską ceną. Gdyby rowery klientom wypożyczalni rozbijały szyby albo spadały w czasie jazdy, to właściciele wypożyczalni raczej by ich nie kupowali. A  to już, MSZ, o czymś świadczy.

Naprawdę zastanów się nad tego typu wynalazkami, bo każdy kto
oszczędził na bagażniku potem mocno żałował, pogadaj z właścicielami
badziewia za kilkaset zł.....

No właśnie, nie ma mowy o oszczędzaniu, mogę powiedzmy te 3 kafle wydać,
ale na coś lekkiego.

Coś lekkiego może się nie do końca sprawdzić jak wpakujesz na to 4 rowery.
Naprawdę przez zakupem wymusiłbym przetestowanie czegoś takiego z 4 rowerami na dystansie np. 100 km.

I tak chyba zrobię, tj. namierzę taką wypożyczalnię i sprawdzę kilka różnych rozwiązań.

--
Yogi(n)

Data: 2017-01-21 18:54:00
Autor: Cavallino
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 20-01-2017 o 23:34, Yogi(n) pisze:

A myślisz, że na jakie haki to jest wymyślone?
A skoro jest to się sprzedaje, więc da się używać.
75 kg to standard dla haka.

Nie wiem, nie robiłem analizy rynku haków. Ale gdyby można było sobie
tak podchodzić do tematu, to rynek roiłby się od bagażników na 5 rowerów
;-)

Jak widzisz roi się od takich na 4 rowery, które w normach się nie zmieszczą.


Firma ma b. dobre opinie, a takie bagażniki są wykorzystywane w
wypożyczalniach.

Co o niczym nie świadczy, oprócz ceny.
Wypożyczający może mieć gdzieś wygodę klienta.

Ale też nie wygoda jest kryterium, o czym pisałem. A skoro wypożyczalnie
kupują - to pewnie czymś sie kierują, bo z pewnością nie niską ceną.
Gdyby rowery klientom wypożyczalni rozbijały szyby albo spadały w czasie
jazdy, to właściciele wypożyczalni raczej by ich nie kupowali.

Moment, mówisz o wypożyczalniach bagażników, czy samochodów?
Ja czytałem tyle opinii o bagażnikach tańszych (niż Thule) firm, że podchodzę do takich sceptycznie.


Coś lekkiego może się nie do końca sprawdzić jak wpakujesz na to 4
rowery.
Naprawdę przez zakupem wymusiłbym przetestowanie czegoś takiego z 4
rowerami na dystansie np. 100 km.

I tak chyba zrobię, tj. namierzę taką wypożyczalnię i sprawdzę kilka
różnych rozwiązań.

I to jest chyba jedynie słuszne wyjście.
Może dojdziesz dzięki temu do wniosku, że lepiej wypożyczać niż kupić. ;-)

Ja mam swój od 2,5 roku - użyłem może z 10 razy.
Gdyby nie to, że dostałem gratis, jako rekompensatę za problemy z nowym samochodem, to uważałbym to za kiepsko wydane 1500 zł.

Data: 2017-02-15 13:32:14
Autor: zbronson
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
On Friday, January 20, 2017 at 5:35:05 PM UTC-5, Yogi(n) wrote:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:o5tuu9$iqd$1node2.news.atman.pl...
>W dniu 20-01-2017 o 21:10, Yogi(n) pisze:
>>
>> Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w
>> wiadomości news:o5tirm$5rv$1node1.news.atman.pl...
>>> W dniu 20-01-2017 o 17:58, Yogi(n) pisze:
>>
>>> Thule są o tyle cięższe?
>>
>> 20-23 kg
>
> Czyli pewnie stal zamiast alu.
> Obawiam się, że nie bez powodu.

Pewnie alumiowe są za 5 kafli ;-)

Pewnie "alumiowe" zwiazki uszkodzily ci mozg.
Zwracaj tez uwage na "amelinium", bo moze byc tak samo szkodliwe.

Slon

Data: 2017-02-28 16:14:14
Autor: AL
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 19.01.2017 o 22:35, Yogi(n) pisze:

Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w wiadomości
news:o5r7ra$uvt$1dont-email.me...
W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:

OK, dzieki, rozjaśniłeś temat.
O tablicach doczytałem, powinno sie udać dorobić oryginał.

Jeszcze kwestia wyboru bagażnika. Wypatrzyłem takie:
http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-atera-sport-m4-4-rowery-i6124390578.html

https://www.youtube.com/watch?v=mzv0Kh1kupM

http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-na-hak-inter-pack-quattro-4-rowery-i5964730615.html

https://www.youtube.com/watch?v=QvwCCLoWrj8

http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-platforma-na-hak-rower-tytan-4-i6144753747.html

https://www.youtube.com/watch?v=o2A6X2ptmUs

Ten ostatni wymaga dwóch osób do zamontowania (wg innego filmu na
youtube) - coś za coś, ale raczej dlatego właśnie odpada.

No i thule - chyba najdroższy:
http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-thule-velocompact-927-4-rowery-i5850889092.html


Warto? Z pewnością wygląda najlepiej.


Ale różnica pomiędzy pierwszym a drugim to 1000 PLN, a czwarty to 1500
PLN więcej. Czego nie ma ten drugi, co ma pierwszy, bo próbuję wypatrzyć
i nie widzę.

za ile kupisz to już kwestia ile chcesz wydać - to Twoje pieniądze.

Od ok. 6-7 lat mam ten (bardzo podobny, z różnucą, że jest dodatkowo odchylany i na 3 rowery)
http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-platforma-na-hak-rower-tytan-4-i6144753747.html

Zjechałem z nim pół Europy i nie było problemu.

Problematycznym jest jak chcesz zabrać tylko 1 rower - trzeba się bardziej namęczyć z mocowaniem.  2 i 3 rowery nie ma problemu.


Poprzednio miałem coś podobnego:
http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-atera-sport-m4-4-rowery-i6124390578.html   (na dwa rowery)
i gdybym miał jeszcze raz kupować, to bardziej skłaniałbym się za takim rozwiązaniem (wygodniejsze zakładanie i ściąganie rowerów).

Data: 2017-01-20 01:36:42
Autor: uciu
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
Mam thule G5 z dostawką na 4 rower.
Tablice mam z allegro ale teraz w WK załatwisz dodatkowe.
Jak załaduje 4 rowery to du... siada mocno dlatego staram sie wiecej ładować do boxa na dach niz do bagażnika.
Bagażnik otwierasz bez problemu - platforma jest uchylna.

Ogolnie Ok

Data: 2017-01-20 07:16:00
Autor: ddddddddddddd
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:
Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).

W tym roku chciałbym kupić bagażnik montowany na haku i wozić na nim 4
rowery. Każdy  z nich waży w przedziale 13-15 kg. Sam bagażnik to też
ok. 15-20 kg. Razem wyjdzie z pewnością 60-63 kg
1. Jak to w praktyce wygląda? Nie zacznie opadać, nie zgubię bagażnika z
rowerami na trasie? Z jaką prędkością można tym bezpiecznie jeździć?

mam na 4 rowery, przy czym jeździłem na razie z rowerami 2+1, więc trochę niższy ciężar. Przy 160km/h nie odpadł, nad Balaton dojechał


2. Jaki bagażnik warto kupić? Rozpiętość cenowa to od mniej więcej 600
do 3000 PLN, a wiem, że co tanie, to drogie. Może ktoś polecić jakiś
rozsądny model? Używany będzie 3-4 razy w roku, ale na długich trasach,
więc nie ma znaczenia np. możliwość odchylania, ale "solidność" i
bezpieczeństwo w czasie transportu.

ja mam model za 800zł, charakteryzuje się utrudnionym mocowaniem (znaczy że do kuli przykręcamy kluczem, a nie na superszybki zatrzask), na dole koła mocowane na paski, od góry rama mocowana pałąkami - na zewnętrzne pałąki dokupiłem główki zamykane na kluczyk, chociaż pewnie to zabezpieczenie tylko na dzieciaków

3. Kwestia dodatkowej tablicy - czy można dorobić bez problemu w
Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też
trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do
takiej dorabianej?

teraz ponoć można, ale ja mam dorabianą i się nie doczepili

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2017-01-20 08:12:17
Autor: ąćęłńóśźż
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
Nieuważny kierowca za Tobą skasuje Ci od razu cztery rowery (w praktyce mnie skasował tylko dwa + tylną klapę od uderzenia rowerami + tylną szybę od uderzenia rowerami - bez rowerów nadziałby się na hak i tyle by było z mojej strony.).
To powyżej za Visę (mozna zarobic, można stracić), reszta czyli w połowie drogi na wakacje m.in. nieplanowane nocowanie w jakimś przydrożnym przytułku bezcenne.


-- -- -
Jak to w praktyce wygląda?

Data: 2017-01-23 01:49:19
Autor: WS
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
On Monday, January 23, 2017 at 10:46:23 AM UTC+1, Marek wrote:

Zastanawial sie ktos z Was nad dostosowaniem przyczepki do przewozu rowerow zamiast nad bagaznikiem?
Koszt przyczepki to max 2k, potem spawarka i mozna ja fajnie dopasowac do transportu rowerow.

Ale pozniej dochodza dodatkowe koszty i utrudnienia, np. OC na przyczepke, drozsze promy, autostrady, zakazy ruchu / ograniczenia predkosci dla pojazdow z przyczepa...

Ja bym wolal te 2 dodatkowe na dach wlozyc

WS

Data: 2017-01-23 11:41:25
Autor: ąćęłńóśźż
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
Ja bym wolał wszystkie 4 na dachu, no chyba, że ktos naprawdę chce być aerodynamiczny na jakiejś niemieckiej autobahnie.
Kupiłem kiedyś bagaznik (Thule, jakiś budżetowy bez miejsca na tablicę i elektryki) na hak z biedy, bo nagle po zamianie rowerów stalowych na aluminiowe żadna rama żadnego z nowych rowerów nie mieściła się w szczękach uchwytu dotychczasowego bagażnika (dachowy Mont Blanc), a komplet bagażników dachowych (celowałem w Thule lub Atera z łapaniem za ośkę przedniego widelca) wychodził znacznie drożej, niż jeden bagażnik na hak.
BTW jak tylko można, to wiozę rowery po zdjęciu przedniego koła w środku (kombi).


-- -- -
Ja bym wolal te 2 dodatkowe na dach wlozyc

Data: 2017-01-23 12:39:20
Autor: J.F.
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o64nlk$3ir$1@node2.news.atman.pl...
Ja bym wolał wszystkie 4 na dachu, no chyba, że ktos naprawdę chce być aerodynamiczny na jakiejś niemieckiej autobahnie.
Kupiłem kiedyś bagaznik (Thule, jakiś budżetowy bez miejsca na tablicę i elektryki) na hak z biedy,

Ten na hak ma pare zalet - np wygoda wkladania, szczegolnie 4, czy mozliwosc przelozenia na inne auto ... o ile ma hak :-)

BTW jak tylko można, to wiozę rowery po zdjęciu przedniego koła w środku (kombi).

I wchodzi ? Duze te rowery, a kombi male.
Kiedys widzialem, jak komus wlazly bez kola do czegos klasy CRV, ale to w 2 osoby i dwa rowery.
No i deszczu nie moze byc przed zaladunkiem, bo blota pelno :-)

J

Data: 2017-01-23 04:46:57
Autor: Kris
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu poniedziałek, 23 stycznia 2017 12:39:22 UTC+1 użytkownik J..F. napisał:

I wchodzi ? Duze te rowery, a kombi male.
Kiedys widzialem, jak komus wlazly bez kola do czegos klasy CRV, ale to w 2 osoby i dwa rowery.
No i deszczu nie moze byc przed zaladunkiem, bo blota pelno :-)

No chyba że Multipla;) to 3 osoby i 3 rowery
Da się testowałem
Ale ciężko wkładać. 2szt nie problem, z trzecim trochę gimnastyki i siedzenia wyjąc tylne trzeba było. Kupiłem więc w markecie bagażnik na tylna klapę i w ten sposób 3 rowery wożę. Na krótkich trasach 3 na bagażniku na dłuższych jeden w środku, 2 na bagazniku

Data: 2017-01-23 04:57:16
Autor: WS
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
On Monday, January 23, 2017 at 12:39:22 PM UTC+1, J.F. wrote:

I wchodzi ? Duze te rowery, a kombi male.
Kiedys widzialem, jak komus wlazly bez kola do czegos klasy CRV, ale to w 2 osoby i dwa rowery.

na 2 to skoda ma fajny patent, pierwszy na https://roweroweporady.pl/jak-przewiezc-rower-samochodem/

Data: 2017-01-24 07:50:56
Autor: Mirek Ptak
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 2017-01-23 o 13:57, WS pisze:

I wchodzi ? Duze te rowery, a kombi male.
Kiedys widzialem, jak komus wlazly bez kola do czegos klasy CRV, ale
to w 2 osoby i dwa rowery.

na 2 to skoda ma fajny patent, pierwszy na https://roweroweporady.pl/jak-przewiezc-rower-samochodem/

Opel ma lepszy :), ale takie bagażniki tylko jako fabryczna opcja - niezbyt wiele na wtórnym rynku:
http://www.opel.pl/poznaj-opla/o-oplu/opel-aktualnosci/2013/maj/nawet-cztery-rowery-na-flexfix.html

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2017-01-23 12:46:23
Autor: ąćęłńóśźż
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
Dwa w środku przewozisz spokojnie, jeden w poprzek przed tylną kanapą, na upartego może i dwa.
Rzecz nawet nie w tym, czy się zmieszczą (np. z tyłu na płasko jeden na drugim), ale żeby się nie obijały, można jakimś kocem przedzielić, ktoś pisał o zdejmowaniu pedałów czy nawet korb (jeśli zdejmowane).


-- -- -
Duze te rowery, a kombi male.

Data: 2017-01-23 21:56:52
Autor: Michał Baszyński
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 2017-01-19 o 21:11, Yogi(n) pisze:
Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).

to w sumie niewiele znaczy, policz ile musi tak naprawdę hak wytrzymać podczas np. hamowania z przyczepą 750kg bez hamulca.

1. Jak to w praktyce wygląda? Nie zacznie opadać, nie zgubię bagażnika z
rowerami na trasie? Z jaką prędkością można tym bezpiecznie jeździć?

mam thule na 2 rowery, jeździłem autostradami 130-140 bez strachu, trzyma się haka naprawdę solidnie, a rowery i tak zawsze zabezpieczam dodatkową linką, bo mam prosty model z mocowaniem rowerów paskami (thule 9502?)

3. Kwestia dodatkowej tablicy - czy można dorobić bez problemu w
Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też
trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do
takiej dorabianej?

w ubiegłym roku odżałowałem te kilkadziesiąt złotych i zamówiłem tablicę w WK, trwało to ponad tydzień, dodatkowo przybyła adnotacja w DR i KP o wydaniu trzeciej tablicy.
Ogólnie bardzo polecam, dużo wygodniejsze niż dachowy, choć gdybym miał wieźć 4 rowery to imho dołożyłbym nadliczbowe na dach.. Inaczej się straszny pociąg zrobi.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2017-01-24 11:11:07
Autor: J.F.
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
Użytkownik "Michał Baszyński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o65qjf$tea$1@dont-email.me...
W dniu 2017-01-19 o 21:11, Yogi(n) pisze:
Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).

to w sumie niewiele znaczy, policz ile musi tak naprawdę hak wytrzymać podczas np. hamowania z przyczepą 750kg bez hamulca.

Otoz to. z 500kG, a jak sie auto wyrobi to moze i wiecej.

Ale ... to w innym kierunku.
Oczywiscie konstrukcja musi byc odpowiednio sztywna, wiec 75kg to zadne obciazenie.

J.

Data: 2017-01-24 11:47:51
Autor: ąćęłńóśźż
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
Miałem kiedyś hak (porządny, oryginalny FSM Wapienica bodajże, trzymający nie tylko za pas tylny, ale i z "wąsami" sięgającymi przed miskę olejową) w maluchu, który przerobiłem na śmigiełko - a może śrubę - gdy przy ostrym hamowaniu na autostradzie przyczepka n250 przeleciała mi nad dachem ;-)
Na miejscu pojawił się przygodny mechanik, wyjał z bagażnika klucz nomen omen szwedzki (rzecz działa się w Szwecji ;)) przyłożył do zesrubkowanego haka i przekręcił kulę z pozycji patrzącej 90° w bok do pionu :-))

BTW macie 'nivomaty' (automatyczne utrzymanie poziomu tyłu samochodu) w tych autach, co im bagazniki na haki montujecie? U mnie nivomat jest (dość opularne w kombi), ale i tak bagaznik siedzi na tyle nisko nad jezdnią, że zdarzało mi się zaczepiac o przykładowo progi przy wyjeździe z posesji na jezdnię. W moim bagażniku (Thule, prosty lekki niedrogi model) to się rowery jedynie wiesza za ramę, OIDP nie ma podstawki (rynien) pod koła rowerów. Wieszanie damki to dodatkowe wyzwanie. Jak już znajdziecie optymalna pozycję (koła, pedały, kierownice, korby) to zróbcie sobie dokumentację foto, zeby nastepnym razem nie wymyślać koła od poczatku ;-)))


-- -- -
z 500kG, a jak sie auto wyrobi to moze i wiecej.
Oczywiscie konstrukcja musi byc odpowiednio sztywna

Data: 2017-01-28 20:25:29
Autor: Michał Baszyński
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 2017-01-24 o 11:47,  ąćęłńóśźż pisze:

BTW macie 'nivomaty' (automatyczne utrzymanie poziomu tyłu samochodu) w tych autach, co im bagazniki na haki montujecie?
> U mnie nivomat jest (dość opularne w kombi), ale i tak bagaznik siedzi na tyle nisko nad jezdnią, że zdarzało mi się
> zaczepiac o przykładowo progi przy wyjeździe z posesji na jezdnię. W moim bagażniku (Thule, prosty lekki niedrogi model)
> to się rowery jedynie wiesza za ramę, OIDP nie ma podstawki (rynien) pod koła rowerów. Wieszanie damki to dodatkowe wyzwanie.
> Jak już znajdziecie optymalna pozycję (koła, pedały, kierownice, korby) to zróbcie sobie dokumentację foto,
> zeby nastepnym razem nie wymyślać koła od poczatku ;-)))

tak, mam nivo
nie, nie mam problemu z zahaczaniem
zasadę mam prostą - mój rower idzie jako pierwszy na bagażnik (bo nie mam w nim nóżki, żony ma), przerzutką od strony samochodu. Żony jako drugi, obrócony o 180 stopni. I wszystko sie jakoś układa. Cała filozofia :-)

--
Pozdr.
Michał

Data: 2017-01-28 21:48:39
Autor: Cavallino
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 28-01-2017 o 20:25, Michał Baszyński pisze:
W dniu 2017-01-24 o 11:47,  ąćęłńóśźż pisze:

BTW macie 'nivomaty' (automatyczne utrzymanie poziomu tyłu samochodu)
w tych autach, co im bagazniki na haki montujecie?
U mnie nivomat jest (dość opularne w kombi), ale i tak bagaznik siedzi
na tyle nisko nad jezdnią, że zdarzało mi się
zaczepiac o przykładowo progi przy wyjeździe z posesji na jezdnię. W
moim bagażniku (Thule, prosty lekki niedrogi model)
to się rowery jedynie wiesza za ramę, OIDP nie ma podstawki (rynien)
pod koła rowerów. Wieszanie damki to dodatkowe wyzwanie.
Jak już znajdziecie optymalna pozycję (koła, pedały, kierownice,
korby) to zróbcie sobie dokumentację foto,
zeby nastepnym razem nie wymyślać koła od poczatku ;-)))

tak, mam nivo
nie, nie mam problemu z zahaczaniem
zasadę mam prostą - mój rower idzie jako pierwszy na bagażnik (bo nie
mam w nim nóżki, żony ma), przerzutką od strony samochodu. Żony jako
drugi, obrócony o 180 stopni. I wszystko sie jakoś układa. Cała
filozofia :-)

U mnie podobnie.
Gorzej jak chcesz trzeci włożyć, tu już miejsca nie styka i rower dość mocno opiera się o drugi.

Data: 2017-02-28 16:06:38
Autor: AL
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:
Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).

W tym roku chciałbym kupić bagażnik montowany na haku i wozić na nim 4
rowery. Każdy  z nich waży w przedziale 13-15 kg. Sam bagażnik to też
ok. 15-20 kg. Razem wyjdzie z pewnością 60-63 kg

z tańszych opcji są bagażniki na 3 rowery z dostawką na 4ty.


1. Jak to w praktyce wygląda? Nie zacznie opadać, nie zgubię bagażnika z
rowerami na trasie? Z jaką prędkością można tym bezpiecznie jeździć?

jeżdzę tak od blisko 20 lat (w sumie teraz mam drugą platformę) - ale na 3 rowery.
Żadnych problemów, zwiększenia spalania, etc


2. Jaki bagażnik warto kupić? Rozpiętość cenowa to od mniej więcej 600
do 3000 PLN, a wiem, że co tanie, to drogie. Może ktoś polecić jakiś

pierwszy i drugi bagażnik miałem produkcji polskiej.
Ten obecny jest wzorowany (skopiowany) z jakiegoś modelu Thule (na 3 rowery z opcją dostawki).
Pierwszy był platformą - pełne szyny i doczepiane rączki do każdego rowera.
Obecny jest z takimi składanymi uchwytami w kształcie odwróconej litery U, do której przyczepia się rowery paskami.

Uważam, że pełna platforma (ta pierwsz) był awygodniejsza, za to ta druga jest mniejsza.

Odchylanie jest - ale jak się ma dużą klapę to i tak nie potrafię otworzyć bagażnika (wcześniej kombii, potem minivan, teraz suv) - stąd obecnie na odchylanie nie zwracałbym uwagi (traktowałbym jako bajer). Do bagażnika można się dostać od środka w razie czego.


rozsądny model? Używany będzie 3-4 razy w roku, ale na długich trasach,
więc nie ma znaczenia np. możliwość odchylania, ale "solidność" i
bezpieczeństwo w czasie transportu.

Jeśli używasz 3-4 razy do roku, to celowałbym w wersję budżetową - czyli bez bajerów.
Najlepiej podaj swoje typy, to się wyliczy wady i zalety każdej z nich.

3. Kwestia dodatkowej tablicy - czy można dorobić bez problemu w
Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też
trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do
takiej dorabianej?

Od początku do teraz tablice zawsze miałem dorabiane samodzielnie (na wzór oryginalnych, lekka zmiana czcionki).
Nigdy nie miałem problemu czy to w PL czy za granicą.

Data: 2017-02-28 18:28:28
Autor: Cavallino
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 28-02-2017 o 16:06, AL pisze:

Odchylanie jest - ale jak się ma dużą klapę to i tak nie potrafię
otworzyć bagażnika (wcześniej kombii, potem minivan, teraz suv) - stąd
obecnie na odchylanie nie zwracałbym uwagi (traktowałbym jako bajer).

Da się, przynajmniej u mnie, z Thule w suv-ie.
Wiadomo, że nie jest to pełny dostęp, ale z wierzchu rzrczy włożysz/wyciągniesz.

Data: 2017-02-28 20:10:34
Autor: AL
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
On 2017-02-28 18:28, Cavallino wrote:
W dniu 28-02-2017 o 16:06, AL pisze:

Odchylanie jest - ale jak się ma dużą klapę to i tak nie potrafię
otworzyć bagażnika (wcześniej kombii, potem minivan, teraz suv) - stąd
obecnie na odchylanie nie zwracałbym uwagi (traktowałbym jako bajer).

Da się, przynajmniej u mnie, z Thule w suv-ie.
Wiadomo, że nie jest to pełny dostęp, ale z wierzchu rzrczy
włożysz/wyciągniesz.

zależy od tego jak nisko masz klapę oraz jaką klapa ma trajektorę (jak pionowa jest tylna ścianka).
O ile pamiętam - w Sportage czy Dusterze (nie pamiętam, które z w/w posiadasz) krawędź jest wysoko i tylna klapa jest pochyła.
W outlanderze/C-Croserze/4008 jest pionowa
Poprzednio w Picasso klapa była jeszcze niższa i wielgaśna - musiałbym bardzo mieć możliwość odchylenia platformy.  Co nie znaczy, że niektóre modele to umożliwiają (widziałem taki co się odsuwa do tyłu i potem dopiero odchyla.

Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona