Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

Data: 2017-01-23 21:56:52
Autor: Michał Baszyński
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 2017-01-19 o 21:11, Yogi(n) pisze:
Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).

to w sumie niewiele znaczy, policz ile musi tak naprawdę hak wytrzymać podczas np. hamowania z przyczepą 750kg bez hamulca.

1. Jak to w praktyce wygląda? Nie zacznie opadać, nie zgubię bagażnika z
rowerami na trasie? Z jaką prędkością można tym bezpiecznie jeździć?

mam thule na 2 rowery, jeździłem autostradami 130-140 bez strachu, trzyma się haka naprawdę solidnie, a rowery i tak zawsze zabezpieczam dodatkową linką, bo mam prosty model z mocowaniem rowerów paskami (thule 9502?)

3. Kwestia dodatkowej tablicy - czy można dorobić bez problemu w
Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też
trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do
takiej dorabianej?

w ubiegłym roku odżałowałem te kilkadziesiąt złotych i zamówiłem tablicę w WK, trwało to ponad tydzień, dodatkowo przybyła adnotacja w DR i KP o wydaniu trzeciej tablicy.
Ogólnie bardzo polecam, dużo wygodniejsze niż dachowy, choć gdybym miał wieźć 4 rowery to imho dołożyłbym nadliczbowe na dach.. Inaczej się straszny pociąg zrobi.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2017-01-24 11:11:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Michał Baszyński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o65qjf$tea$1@dont-email.me...
W dniu 2017-01-19 o 21:11, Yogi(n) pisze:
Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).

to w sumie niewiele znaczy, policz ile musi tak naprawdę hak wytrzymać podczas np. hamowania z przyczepą 750kg bez hamulca.

Otoz to. z 500kG, a jak sie auto wyrobi to moze i wiecej.

Ale ... to w innym kierunku.
Oczywiscie konstrukcja musi byc odpowiednio sztywna, wiec 75kg to zadne obciazenie.

J.

Data: 2017-01-24 11:47:51
Autor: ąćęłńóśźż
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
Miałem kiedyś hak (porządny, oryginalny FSM Wapienica bodajże, trzymający nie tylko za pas tylny, ale i z "wąsami" sięgającymi przed miskę olejową) w maluchu, który przerobiłem na śmigiełko - a może śrubę - gdy przy ostrym hamowaniu na autostradzie przyczepka n250 przeleciała mi nad dachem ;-)
Na miejscu pojawił się przygodny mechanik, wyjał z bagażnika klucz nomen omen szwedzki (rzecz działa się w Szwecji ;)) przyłożył do zesrubkowanego haka i przekręcił kulę z pozycji patrzącej 90° w bok do pionu :-))

BTW macie 'nivomaty' (automatyczne utrzymanie poziomu tyłu samochodu) w tych autach, co im bagazniki na haki montujecie? U mnie nivomat jest (dość opularne w kombi), ale i tak bagaznik siedzi na tyle nisko nad jezdnią, że zdarzało mi się zaczepiac o przykładowo progi przy wyjeździe z posesji na jezdnię. W moim bagażniku (Thule, prosty lekki niedrogi model) to się rowery jedynie wiesza za ramę, OIDP nie ma podstawki (rynien) pod koła rowerów. Wieszanie damki to dodatkowe wyzwanie. Jak już znajdziecie optymalna pozycję (koła, pedały, kierownice, korby) to zróbcie sobie dokumentację foto, zeby nastepnym razem nie wymyślać koła od poczatku ;-)))

-- -- -

Data: 2017-01-28 20:25:29
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2017-01-24 o 11:47,  ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
> zeby nastepnym razem nie wymyślać koła od poczatku ;-)))

tak, mam nivo
nie, nie mam problemu z zahaczaniem
zasadę mam prostą - mój rower idzie jako pierwszy na bagażnik (bo nie mam w nim nóżki, żony ma), przerzutką od strony samochodu. Żony jako drugi, obrócony o 180 stopni. I wszystko sie jakoś układa. Cała filozofia :-)

--
Pozdr.
Michał

Data: 2017-01-28 21:48:39
Autor: Cavallino
W dniu 28-01-2017 o 20:25, Michał Baszyński pisze:
[...]

U mnie podobnie.
Gorzej jak chcesz trzeci włożyć, tu już miejsca nie styka i rower dość mocno opiera się o drugi.

Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania