Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

Data: 2017-02-28 16:06:38
Autor: AL
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:
Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).

W tym roku chciałbym kupić bagażnik montowany na haku i wozić na nim 4
rowery. Każdy  z nich waży w przedziale 13-15 kg. Sam bagażnik to też
ok. 15-20 kg. Razem wyjdzie z pewnością 60-63 kg

z tańszych opcji są bagażniki na 3 rowery z dostawką na 4ty.


1. Jak to w praktyce wygląda? Nie zacznie opadać, nie zgubię bagażnika z
rowerami na trasie? Z jaką prędkością można tym bezpiecznie jeździć?

jeżdzę tak od blisko 20 lat (w sumie teraz mam drugą platformę) - ale na 3 rowery.
Żadnych problemów, zwiększenia spalania, etc


2. Jaki bagażnik warto kupić? Rozpiętość cenowa to od mniej więcej 600
do 3000 PLN, a wiem, że co tanie, to drogie. Może ktoś polecić jakiś

pierwszy i drugi bagażnik miałem produkcji polskiej.
Ten obecny jest wzorowany (skopiowany) z jakiegoś modelu Thule (na 3 rowery z opcją dostawki).
Pierwszy był platformą - pełne szyny i doczepiane rączki do każdego rowera.
Obecny jest z takimi składanymi uchwytami w kształcie odwróconej litery U, do której przyczepia się rowery paskami.

Uważam, że pełna platforma (ta pierwsz) był awygodniejsza, za to ta druga jest mniejsza.

Odchylanie jest - ale jak się ma dużą klapę to i tak nie potrafię otworzyć bagażnika (wcześniej kombii, potem minivan, teraz suv) - stąd obecnie na odchylanie nie zwracałbym uwagi (traktowałbym jako bajer). Do bagażnika można się dostać od środka w razie czego.


rozsądny model? Używany będzie 3-4 razy w roku, ale na długich trasach,
więc nie ma znaczenia np. możliwość odchylania, ale "solidność" i
bezpieczeństwo w czasie transportu.

Jeśli używasz 3-4 razy do roku, to celowałbym w wersję budżetową - czyli bez bajerów.
Najlepiej podaj swoje typy, to się wyliczy wady i zalety każdej z nich.

3. Kwestia dodatkowej tablicy - czy można dorobić bez problemu w
Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też
trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do
takiej dorabianej?

Od początku do teraz tablice zawsze miałem dorabiane samodzielnie (na wzór oryginalnych, lekka zmiana czcionki).
Nigdy nie miałem problemu czy to w PL czy za granicą.

Data: 2017-02-28 18:28:28
Autor: Cavallino
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
W dniu 28-02-2017 o 16:06, AL pisze:

Odchylanie jest - ale jak się ma dużą klapę to i tak nie potrafię
otworzyć bagażnika (wcześniej kombii, potem minivan, teraz suv) - stąd
obecnie na odchylanie nie zwracałbym uwagi (traktowałbym jako bajer).

Da się, przynajmniej u mnie, z Thule w suv-ie.
Wiadomo, że nie jest to pełny dostęp, ale z wierzchu rzrczy włożysz/wyciągniesz.

Data: 2017-02-28 20:10:34
Autor: AL
Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
On 2017-02-28 18:28, Cavallino wrote:
W dniu 28-02-2017 o 16:06, AL pisze:

Odchylanie jest - ale jak się ma dużą klapę to i tak nie potrafię
otworzyć bagażnika (wcześniej kombii, potem minivan, teraz suv) - stąd
obecnie na odchylanie nie zwracałbym uwagi (traktowałbym jako bajer).

Da się, przynajmniej u mnie, z Thule w suv-ie.
Wiadomo, że nie jest to pełny dostęp, ale z wierzchu rzrczy
włożysz/wyciągniesz.

zależy od tego jak nisko masz klapę oraz jaką klapa ma trajektorę (jak pionowa jest tylna ścianka).
O ile pamiętam - w Sportage czy Dusterze (nie pamiętam, które z w/w posiadasz) krawędź jest wysoko i tylna klapa jest pochyła.
W outlanderze/C-Croserze/4008 jest pionowa
Poprzednio w Picasso klapa była jeszcze niższa i wielgaśna - musiałbym bardzo mieć możliwość odchylenia platformy.  Co nie znaczy, że niektóre modele to umożliwiają (widziałem taki co się odsuwa do tyłu i potem dopiero odchyla.

Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona