Platforma pod domowÄ… wirtualizacje (G620 vs AMD Trinity)

Data: 2012-11-13 14:57:49
Autor: DooMiniK
Platforma pod domowÄ… wirtualizacje (G620 vs AMD Trinity)
On 13/11/2012 14:46, NiusOnly wrote:
Cześć

Zadanie jest następujące. Energooszczędna platforma pod domową
wirtualizację, główne kryteria to:
1. obsługa sprzętowej wirtualizacji (vt-x lub odpowiednika amd).
2. niskie zużycie energii (bardzo ważne) i możliwość wyłączenia
poszczególnych komponentów (np dysków) w czasie kiedy nie będą używane.

A jakieś słówko w czym będziesz wirtualizował? Hyper-V kiepsko
radzi sobie z 'ficzerami' w sprzęcie, więc to i tak nie ma
dużej różnicy ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-11-14 09:58:12
Autor: NiusOnly
W dniu 2012-11-13 15:57, DooMiniK pisze:

A jakieś słówko w czym będziesz wirtualizował? Hyper-V kiepsko
radzi sobie z 'ficzerami' w sprzęcie, więc to i tak nie ma
dużej różnicy ;-)

Guest to będą raczej linuxy 64 bitowe, prawdopodobnie CentOS lub Suse.
Od gościa nic szczególnego nie potrzebuje, ram, dysk i os 64 bit.
Dotychczas wszystko co robiłem to był ESX ale do domu mam wrażenie że bardziej nadaje się Hyper-V Server (ten darmowy) - generalnie wielkiej różnicy nie ma ale na plus w moim przypadku przemawia mniejsza restrykcyjność Microsoftu. Pracuje na domowym sprzęcie, nie ma rzeźby ze sterownikami do domowych chipsetów czy kart sieciowych tak jak mogłoby to być w ESXi (w końcu mój sprzęt nie będzie oficjalnie wspierany przez VMWare). Do tego ma lepsze opcje zarządzania energią które pozwalają na wyłączenie dysków twardych kiedy nie są używane.

M.

Data: 2012-11-14 10:59:59
Autor: Jaskiniowiec
Platforma pod domow± wirtualizacje (G620 v s AMD Trinity)
W dniu 14.11.2012 o 09:58 NiusOnly <_nius_only_@gazeta.pl> pisze:

A jakie¶ s³ówko w czym bêdziesz wirtualizowa³? Hyper-V kiepsko
radzi sobie z 'ficzerami' w sprzêcie, wiêc to i tak nie ma
du¿ej ró¿nicy ;-)

Guest to bêd± raczej linuxy 64 bitowe, prawdopodobnie CentOS lub Suse.
Od go¶cia nic szczególnego nie potrzebuje, ram, dysk i os 64 bit.
Dotychczas wszystko co robi³em to by³ ESX ale do domu mam wra¿enie ¿e  bardziej nadaje siê Hyper-V Server (ten darmowy) - generalnie wielkiej  ró¿nicy nie ma ale na plus w moim przypadku przemawia mniejsza  restrykcyjno¶æ Microsoftu. Pracuje na domowym sprzêcie, nie ma rze¼by ze  sterownikami do domowych chipsetów czy kart sieciowych tak jak mog³oby  to byæ w ESXi (w koñcu mój sprzêt nie bêdzie oficjalnie wspierany przez  VMWare). Do tego ma lepsze opcje zarz±dzania energi± które pozwalaj± na  wy³±czenie dysków twardych kiedy nie s± u¿ywane.

M.

A czemu nie XEN? Pytam z ciekawosci. Bo jak do domu, to rownie dobrze  mozna zainstalowac XP/cokolwiek sensownego, a na tym posadzic VirtualBox i  tez bedzie dobrze ;) Zaleta takiego rozwiazania byloby wykorzystanie tez  hosta.
Hyper-V jest wg mnie troche siermiezny... ESXi ma faktyczie problem z  sieciowkami 100Mb, bo wycofal sie ze wsparcia dla nich. Te 1Gb sa raczej  wspierane, chyba ze to jakis niszowy sprzet. Chipsety to tez w wiekszosci  intelowskie. Problem moze byc przy jakims specyficznym kontrolerze,  aczkolwiek i z tym jest coraz lepiej.

--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2012-11-14 11:48:24
Autor: NiusOnly
W dniu 2012-11-14 10:59, Jaskiniowiec pisze:

[...]

Z pewno¶ci± masz racje ale wybór hypervisora nie by³ moim pytaniem. Równie dobrze móg³by to byæ VirtualBox, VMWare Player itp.
Pytanie dotyczy³o wyboru komponentów - wydajnych, tanich i energooszczêdnych. Z ESXi przewiduje problemy z obs³ug± chipsetów AMD (przynajmniej z tych które chce zastosowaæ)...ale tak jak wspomina³em nie tego dotyczy³o moje pytanie.

M.

Platforma pod domowÄ… wirtualizacje (G620 vs AMD Trinity)