Platforma robi skok na NIK

Data: 2012-11-05 00:24:25
Autor: Przemysław W
Platforma robi skok na NIK

Platforma robi skok na NIK? Ustawa opóźni kadencyjność

Platforma Obywatelska chce obsadzić najważniejsze funkcje dyrektorskie Najwyższej Izby Kontroli swoimi ludźmi. Zniszczy to niezależność tego organu - czytamy w "Gazecie Polskiej Codziennie".

W Senacie jest projekt ustawy, która opóźni wejście w życie kadencyjności dyrektorów i wicedyrektorów do czasu wyboru nowego prezesa Izby. Z uzasadnienia wynika, że projekt ma na celu opóźnienie o rok wejścia w życie przepisów wprowadzających kadencyjność dyrektorów i wicedyrektorów. W 2013 r. kończy się kadencja obecnego prezesa NIK.

Zdaniem cytowanego przez gazetę eurodeputowanego Janusza Wojciechowskiego z PiS, byłego prezesa NIK, doprowadzi to do całkowitego podporządkowania Izby rządzącej koalicji PO-PSL. Od tego bowiem, kto pełni funkcje dyrektorów i wicedyrektorów, zależy cały przebieg kontroli.

Platforma robi skok na NIK