Data: 2010-05-05 11:12:32 | |
Autor: TT | |
Platforma rozwiąże wszystkie problemy | |
Zapaść kolei (...) Kolejowy moloch nie potrafi nawet sprzedać swoich nieruchomości wycenianych na setki milionów złotych. (...) http://biznes.onet.pl/zapasc-kolei,18571,3219501,1,prasa-detal -- -- - Mam pytanie: Czy Platforma pomoże sprzedać te nieruchomości warte setki milionów złotych? Kolesie już czekają. Wystarczy symboliczna złotówka za jedną nieruchomość! Pryszcze, bronić swojej partyjki! TT |
|
Data: 2010-05-05 11:15:29 | |
Autor: Robert Wicik | |
Platforma rozwiąże wszystkie problemy | |
Użytkownik "TT" <tt333tt@op.pl> napisał w wiadomości news:hrrcq1$v51$1news.onet.pl...
Kolesie już czekają. Wystarczy symboliczna złotówka za jedną nieruchomość! Nie działaj na szkodę PiS!!! Uszanuj politykę medialną, która skutkuje wzrostem poparcia dla kandydata PiS! |
|
Data: 2010-05-05 15:40:50 | |
Autor: Dombrek | |
Platforma rozwiąże wszystkie problemy | |
Nie tu leży problem w PKP. Problemem są tak naprawdę ludzie, którym trzeba dać pracę, a którzy się w wielu przypadkach do niczego nie nadają (pozostałości z PRL), a zwolnić ich nie można (bo związki, bo okres przedemerytalny...). Managerowie i zarządzający w PKP są naprawdę na najwyższym poziomie, niejedna spółka mogłaby pozazdrościć także organizacji przedsiębiorstwa. Ale tak jak mówię - czynnik ludzki jest kluczowy. Rozwiązaniem problemu nie będzie oczywiście zwolnienie pracowników, bo wtedy ta masa ludzi (kilkadziesiąt tysięcy!!) wyjdzie na ulicę i będzie 100 razy gorzej niż w Grecji teraz.
Problemem jest także to, że przewozy ludzi nie są nigdzie na świecie rentowne, do tego z założenia się dopłaca. Tyle, że na świecie zawsze dopłaca do tego państwo, a w Polsce przerzuca się ten obowiązek na spółki grupy PKP (głównie Cargo) i to co może być bardzo rentowne ciągnie się w dół. A ten artykuł to typowy populizm, nagonka na całą grupę PKP. Znów jakiś niedouczony pismak szuka sensacji i przedstawia durnowate teorie oderwane od kontekstu. Takich bandytów medialnych powinno się wieszać za... ucho. PO faktycznie chciałoby rozsprzedać nieruchomości kolesiom, ale tylko czekam aż te kilkaset (!) związków zawodowych rozpierdoli parlament jak się o tym dowie i wywiezie ryżego z bronkiem na taczkach. Dombrek |
|
Data: 2010-05-05 10:52:20 | |
Autor: Krzysiek | |
Platforma rozwiąże wszystkie problemy | |
On 5 Maj, 15:40, "Dombrek" <domb...@poczta.onet.pl> wrote:
Nie tu leży problem w PKP. Problemem są tak naprawdę ludzie, którym trzebaNie całkiem tak. Są stanowiska, techniczne, gdzie ludzi jest mało. Za mało. Co gorsza gdzie nie garną się młodzi (a potrzebni sa zdolni technicy, nie byle kto). Oznacza to coraz większe ryzyko dziury pokoleniowej. Managerowie i zarządzający w PKP są naprawdę naJakoś nie wierzę w te słowa. To właśnie od nich zależy obraz kolei w Polsce, od nich i od polityków... Czasem to niestety jedna i ta sama osoba... Gdyby byli to jednak tak doskonali o organizacja przedsiębiorstwa tak wspaniała, to obecnych problemów by nie było. W każdym razie nie w takim stopniu. >Ale tak jak mówię - czynnik ludzki jest kluczowy. Owszem, także ten u góry. Rozwiązaniem problemu nie będzie oczywiście zwolnienie pracowników,Jeśli nie zwolnienie to trzeba dać im pracę, Produktywną. Przekwalifikować w ramach firmy albo znaleźć sposoby aby byli potrzebni. Na przykład poprzez zwiększenie pracy przewozowej i zintensyfikowanie prac przy bieżącym utrzymaniu linii (W PKP PLK chyba nie wiedzą co to znaczy bieżące utrzymanie potrafią tylko modernizować co jakiś czas to samo) . Jeśli zwolnienia i rozruchów z tym związanych obawia się rząd, niech znajdzie pieniądze na więcej dotacji dla kolei (np. do PLKi tak aby przewoźnicy, także towarowi, nie musieli płacić za dostęp do torów). Problemem jest także to, że przewozy ludzi nie są nigdzie na świecieOczywiście licząc ogólnie bo pojedyńcze połączenia są czasem bardzo dochodowe. Wyliczenia całkowitych kosztów jest jednak trudne gdyż trzeba uwzględnić całość systemu: - sposoby finansowania infrastruktury i jak to sie ma do finansowania transportu drogowego/lotniczego. - zapanować nad olbrzymią plątaniną biurokratycznych przelewów z jednego kąta w drugi kąt. - uwzględnić, że ludzie którzy płacą przewoźnikowi za usługę transportową w wiekszym stopniu przyczyniają się do PKB kraju niz Ci którzy sami prowadzą swój samochód (oczywiście sa tacy co stwierdzą, że każdy pasażer to strata) Tyle, że na świecie zawszeCargo nic nie dopłata teraz. Chyba, że uwzględnić nie zapłacone faktury za wynajmowane przez przewoźników lokomotywy (choć część z nich powinna być tym przewoźnikom przekazana w ramach podziału PKP?) Koszty dostępu do infrastruktury Cargo ponosi takie same jak inni przewoźnicy towarowi w Polsce. Ogólnie kolej w Polsce jest maksymalnie zagmatwana. Widać to choćby po fakcie, że Przewozy Regionalne muszą wynajmować zaplecze techniczne której w ramach ustawy, na mocy której zostały wydzielone z grupy PKP, miało zostać im przekazane. |
|
Data: 2010-05-06 00:28:00 | |
Autor: Dombrek | |
Platforma rozwiąże wszystkie problemy | |
Za 5 lat nieco się "teren" oczyści (duuuuża część ludzi wyladuje na emeryturach). Jeśli PKP przetrwa do tego czasu to jest szansa, że pokaże co potrafi. Choć właściwie liczę tylko na Cargo, bo Regionalne raczej się nie wygrzebią, IC.. może może...
Dombrek |
|
Data: 2010-05-06 07:51:08 | |
Autor: Lech Dubrowski | |
Platforma rozwiąże wszystkie problemy | |
Jeśli PKP przetrwa do tego czasu to jest szansa, że pokaże co potrafi. Choć właściwie liczę tylko na Cargo, bo Regionalne raczej się nie wygrzebią, IC.. może może... Jak ten wulkan na Islandii jeszcze troche po dymi to cale PKP wyjdzie na swoje. Tylko, ze IC i Regionalne maja problem techniczny bo pociagi pasazerskie nie moga byc dluzsze od perenow, przy ktorych sie zatrzymuja. Taki jest przepis dotyczacy przewozow miedzynarodowych. W tej sytuacji ktos tu musi zainwestowac w dworce kolejowe. Dombrek |
|
Data: 2010-05-06 08:29:58 | |
Autor: Dombrek | |
Platforma rozwiąże wszystkie problemy | |
Jak ten wulkan na Islandii jeszcze troche po dymi to cale PKP wyjdzie na swoje. Tylko, ze IC i Regionalne maja problem techniczny bo pociagi pasazerskie nie moga byc dluzsze od perenow, przy ktorych sie zatrzymuja. Taki jest przepis dotyczacy przewozow miedzynarodowych. W tej sytuacji ktos tu musi zainwestowac w dworce kolejowe. Myślę, że to nie będzie problem, bo IC i tak ma to gdzieś, w którym miejscu się zatrzyma. Ostatnio jechałem IC i przez 10 minut pani zapowiadała na dworcu, w których sektorach peronu zatrzymują się poszczególne wagony - ludzie się grzecznie ustawili, a tłum był niezły. Ale pociąg postanowił zatrzymać się wcześniej, duuuużo wcześniej, i wszyscy ludzie z bagażami musieli zapieprzać przez peron do właściwego wagonu. Pomijam numerację wagonów, bo ona nigdy rozsądna nie jest i np. wagon nr 17 znajduje się za nr 13, ale przed nr 4. Ja w przewozy pasażerskie zwątpiłem i wolę samochód (choć nie popracuję i muszę cackać się za kółkiem), ale liczę że Cargo sie wygrzebie i odetnie od niepotrzebnych obciążeń. No chyba, że znów sprzedamy się Niemcom (DB Schenker ma chrapkę na Cargo, bo wtedy przy jego wielkości cała Europa byłaby jego) lub Rosjanom. Dombrek |
|
Data: 2010-05-06 12:08:35 | |
Autor: Lech Dubrowski | |
Platforma rozwiąże wszystkie problemy | |
Myślę, że to nie będzie problem, bo IC i tak ma to gdzieś, w którym miejscu się zatrzyma. Ostatnio jechałem IC i przez 10 minut pani zapowiadała na dworcu, w których sektorach peronu zatrzymują się poszczególne wagony - ludzie się grzecznie ustawili, a tłum był niezły. Ale pociąg postanowił zatrzymać się wcześniej, duuuużo wcześniej, i wszyscy ludzie z bagażami musieli zapieprzać przez peron do właściwego wagonu. Pomijam numerację wagonów, bo ona nigdy rozsądna nie jest i np. wagon nr 17 znajduje się za nr 13, ale przed nr 4. Slyszalem, ze niezle zarobili na tych co nie mieli czasu czekac na wznowienie lotow z Warszawy. Po tym sporze z Regionalnymi wrocila dyskusja nad sensem podzialu PKP na iles firm, ktore dalej trzeba dotowac bo nikt nie chce inwestowac ich w modernizacje. Ja w przewozy pasażerskie zwątpiłem i wolę samochód (choć nie popracuję i muszę cackać się za kółkiem), ale liczę że Cargo sie wygrzebie i odetnie od niepotrzebnych obciążeń. No chyba, że znów sprzedamy się Niemcom (DB Schenker ma chrapkę na Cargo, bo wtedy przy jego wielkości cała Europa byłaby jego) lub Rosjanom. Nasze Ministerstwo Skarbu nigdy niczego nie sprzeda Niemcom ani Rosjanom. Dlatego musimy dokladac do Poczty i wielu innych deficytowych firm. Leszek Dombrek |
|
Data: 2010-05-06 12:23:12 | |
Autor: marfi | |
Platforma rozwiąże wszystkie problemy | |
Użytkownik "Lech Dubrowski" <337@337.com.pl> napisał w wiadomości news:4be29526$0$19161$65785112news.neostrada.pl...
.... Zasłyszane od kolegi (dyżurny ruchu): - jak wyjdę ze swojej kanciapy i zrobię krok w lewo to znajduję się na terenie innej spółki PKP - przy przekraczaniu przejazdów kolejowych zachowuję większą ostrożność niż 10 lat temu bo budki z napisem "Bombardier" nie służą poprawie bezpieczeństwa a rejestracji zdarzeń generowanych przez pracowników PKP. -- marfi |
|