Platforma si臋 wyleczy

Data: 2012-09-25 02:17:28
Autor: Przemys艂aw W
Platforma si臋 wyleczy
"Stan systemu ochrony zdrowia jest w znacznym stopniu miernikiem stopnia rozwoju cywilizacyjnego. Ma te偶 podstawowe znaczenie dla komfortu 偶ycia wszystkich Polak贸w. Przejmuj膮c odpowiedzialno艣膰 za Polsk臋 podejmujemy si臋 zapewnienia wi臋kszego bezpiecze艅stwa zdrowotnego obywatelom. Trudne to zadanie, bo stan ochrony zdrowia jest katastrofalny. Naprawa tego systemu b臋dzie jednym z absolutnie pierwszoplanowych zada艅 rz膮du. My ten system naprawimy oszcz臋dzaj膮c ludziom, pacjentom, lekarzom, piel臋gniarkom s艂贸w a gwarantujemy szybkie decyzje."

Donald Tusk, Warszawa 23 listopada 2007, Sejm Rzeczpospolitej Polskiej

Prywatne leczenie dla pos艂贸w. NFZ im nie wystarcza

Operacja za cztery lata? Kolejki w przychodni? Jest na to rada! Pos艂owie i senatorowie b臋d膮 leczeni prywatnie. W Sejmie powsta艂 pomys艂, by parlamentarzyst贸w i pracownik贸w z gmachu na Wiejskiej obj膮膰 prywatn膮 opiek膮 zdrowotn膮. A to 鈥瀦e wzgl臋du na coraz gorsz膮 dost臋pno艣膰 us艂ug medycznych w ramach NFZ鈥, jak napisano w uzasadnieniu pomys艂u zg艂oszonego przez zwi膮zki zawodowe. Przek艂adaj膮c z ichniego na nasze - w s艂u偶bie zdrowia n臋dza, coraz ci臋偶ej dosta膰 si臋 do lekarza i nie ka偶dy ma na to szanse. Dlatego niech chocia偶 w艂adza cieszy si臋 dobrym zdrowiem...

Eleganckie, czyste przychodnie, mi艂a i fachowa obs艂uga medyczna na ka偶de zawo艂anie, bez 偶adnych kolejek 鈥 sen o nowoczesnej s艂u偶bie zdrowia w艂a艣nie si臋 spe艂nia. Niestety, zi艣ci si臋 jedynie dla wybra艅c贸w. Parlamentarzy艣ci ju偶 nied艂ugo b臋d膮 mogli skorzysta膰 z prywatnej opieki zdrowotnej 鈥 donosi 鈥濿prost鈥. B臋dzie to mo偶liwe dzi臋ki zwi膮zkom zawodowym pracownik贸w kancelarii sejmu, bo to ci ludzie staraj膮 si臋 o tak膮 mo偶liwo艣膰 r贸wnie偶 w imieniu pos艂贸w.

鈥濿 zwi膮zku z pogarszaj膮c膮 si臋 dost臋pno艣ci膮 us艂ug medycznych w ramach NFZ, zwi膮zki pracownik贸w Kancelarii Sejmu i Senatu podj臋艂y dzia艂ania maj膮ce na celu zawarcie umowy z firm膮 oferuj膮c膮 tzw. Pakiety Medyczne鈥 鈥 czytamy w wewn臋trznym komunikacie dost臋pnym dla pos艂贸w i senator贸w.

Oznacza to tylko tyle, 偶e parlamentarzy艣ci, kt贸rzy zafundowali nam opiek臋 medyczn膮 opart膮 na miesi膮cach, a czasem latach oczekiwania na zabieg, sami mog膮 leczy膰 si臋 bez kolejki.
Trzeba jednak zaznaczy膰, 偶e pos艂owie i tak nie mieli do tej pory najgorzej. Tu偶 obok gmachu parlamentu mie艣ci si臋 przychodnia, z kt贸rej wybra艅cy z Wiejskiej ch臋tnie korzystali, poniewa偶 kolejki do lekarzy by艂y tam stosunkowo ma艂e.

Teraz parlamentarzy艣ci nie b臋d膮 musieli czeka膰 w og贸le, poniewa偶 prywatna sie膰 przychodni, o kt贸rej pakiety medyczne stara si臋 Kancelaria Sejmu, zapewnia natychmiastowe konsultacje z lekarzami. Dzwoni膮c do firmy us艂yszeli艣my, 偶e jedynie do ortopedy poczekamy d艂ugo, bo a偶... dwa tygodnie.

Sami pos艂owie oficjalnie o tych prywatnych pakietach m贸wi膰 nie chc膮. A je艣艂i ju偶 si臋 wypowiadaj膮, to wszyscy si臋 zapieraj膮, 偶e jest to im niepotrzebne. 鈥 Zostan臋 przy powszechnej s艂u偶bie zdrowia 鈥 zapewni艂a nas pos艂anka Platformy Obywatelskiej Alicja D膮browska (56 l.), kt贸ra zasiada w sejmowej komisji zdrowia. Ale w samej idei korzystania z prywatnej s艂u偶bie zdrowia nic z艂ego nie widzi. 鈥 Je艣li pos艂owie chc膮, to mog膮 sobie wykupi膰 takie pakiety w prywatnej firmie 鈥 powiedzia艂a.

Tylko szef sejmowej komisji zdrowia Boles艂aw Piecha (58 l.) twierdzi, 偶e rz膮dz膮cy maj膮 艣wiadomo艣膰 w jakiej zapa艣ci jest polska s艂u偶ba zdrowia. 鈥 Tylko w sytuacji takiej katastrofy s艂u偶by zdrowia, mog艂a pa艣膰 propozycja prywatnej opieki w Sejmie 鈥 przyzna艂 w rozmowie z Faktem pose艂 PiS Boles艂aw Piecha.

Powstaje jeszcze pytanie, kto zap艂aci za opiek臋 zdrowotn膮 parlamentarzyst贸w, kt贸rzy i tak z pieni臋dzy podatnik贸w maj膮 ju偶 szereg przywilej贸w. 鈥 Pos艂owie, podobnie jak pracownicy Kancelarii Sejmu, zostan膮 obj臋ci opiek膮 lekarsk膮 w prywatnych plac贸wkach tylko wtedy, kiedy sami za to zap艂ac膮 鈥 zapewni艂a Magdalena Krzymowska, dyrektor biura prasowego Sejmu.
Oczywi艣cie, pos艂owie zap艂ac膮, poniewa偶 ich sta膰. Pakiet w jednej z warszawskich prywatnych przychodni kosztuje miesi臋cznie nawet 400 z艂 miesi臋cznie. Kancelaria pewnie wynegocjuje lepsze stawki. Pos艂a, kt贸ry miesi膮c w miesi膮c dostaje 12,5 tys. z艂, sta膰 na taki wydatek. A co maj膮 zrobi膰 zwykli Polacy z 鈥瀋oraz gorsz膮 dost臋pno艣ci膮 us艂ug medycznych w ramach NFZ鈥?

http://www.fakt.pl/Poslowie-dostana-prywatna-opieke-zdrowotna,artykuly,178790,1.html

--

"G艂贸wn膮 motywacj膮 mojej aktywno艣ci publicznej by艂a potrzeba w艂adzy
i 偶膮dza popularno艣ci. Ta druga by艂a nawet silniejsza od pierwszej,

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15鈥16 pa藕dziernika 2005

Data: 2012-09-25 09:30:27
Autor: WW
Platforma si臋 wyleczy
W dniu 2012-09-25 09:17, Przemys艂aw W pisze:
. A co maj膮
zrobi膰 zwykli Polacy z 鈥瀋oraz gorsz膮 dost臋pno艣ci膮 us艂ug medycznych w
ramach NFZ鈥?

"Popierajcie partie czynem, umieraj膮c przed terminem."

W艂adzunia si臋 zmieni艂a a has艂o nadal aktualne - nieprawda偶?

Pozdrawiam
WW
鈥濼ylko pod tym krzy偶em, tylko pod tym znakiem
  Polska b臋dzie wioch膮 a Polak burakiem鈥.

Data: 2012-09-25 10:55:09
Autor: Bogdan Idzikowski
Platforma si臋 wyleczy

U偶ytkownik "Przemys艂aw W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k3rls1$qtb$1dont-email.me...
[...]

Maj膮, tak jak w innych krajach p艂aci膰 14-15% sk艂adk臋 zdrowotn膮, a nie jak dotychczas 9%.
I to by艂oby na tyle.

--
Donald Tusk - "wola艂bym si臋 nie urodzi膰, ni偶 na grobach zmar艂ych budowa膰 swoj膮 karier臋 polityczn膮".

Data: 2012-09-26 01:54:14
Autor: Przemys艂aw W
Platforma si臋 wyleczy
Bogdan Idzikowski:

[...]

Jestes zakochany w Tusku i nikt cie nie przekona, a ja nie mam czasu
kopac sie z koniem. Deja vu!

Data: 2012-09-26 09:16:43
Autor: Bogdan Idzikowski
Platforma si臋 wyleczy

U偶ytkownik "Przemys艂aw W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k3u8qn$gur$2dont-email.me...
Bogdan Idzikowski:

[...]

Ch艂opcze. Teraz m贸wimy o ochronie zdrowia. Jest chujowa od pocz膮tku, a pow贸d poda艂em poprzednio. Do twojej wiadomo艣ci: 11% sk艂adka zapewnia jakie takie funkcjonowanie s艂u偶by zdrowia. Nie b膮d藕 wi臋c g艂膮b i nie pal g艂upa.

--
Donald Tusk - "wola艂bym si臋 nie urodzi膰, ni偶 na grobach zmar艂ych budowa膰 swoj膮 karier臋 polityczn膮".

Data: 2012-09-26 02:22:34
Autor: Przemys艂aw W
Platforma si臋 wyleczy
Bogdan Idzikowski:

[...]

Nudzisz dziadku.

Data: 2012-09-26 09:32:43
Autor: Bogdan Idzikowski
Platforma si臋 wyleczy

U偶ytkownik "Przemys艂aw W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k3uafs$p5a$1dont-email.me...
[...]

Tak to jest ch艂optasiu, 偶e prawda w oczy kole, dlatego wycinasz tre艣膰 odpowiedzi. Jakie to dziecinne i pisiackie.

Powtarzam, mo偶e zrozumiesz:

Data: 2012-09-26 17:08:04
Autor: Przemys砤w M.
Platforma si臋 wyleczy
Dnia Wed, 26 Sep 2012 02:22:34 -0500, Przemys鵤w W napisa(a):

Bogdan Idzikowski:

U齳tkownik "Przemys鵤w W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisa w
wiadomo鷆i news:k3u8qn$gur$2dont-email.me...
Bogdan Idzikowski:

U齳tkownik "Przemys鵤w W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisa w
wiadomo鷆i news:k3rls1$qtb$1dont-email.me...
Oczywi鷆ie, pos鵲wie zap鵤c, poniewa ich sta. Pakiet w jednej z
warszawskich prywatnych przychodni kosztuje miesi鎐znie nawet 400 z
miesi鎐znie. Kancelaria pewnie wynegocjuje lepsze stawki. Pos鵤, kt髍y
miesi郼 w miesi郼 dostaje 12,5 tys. z, sta na taki wydatek. A co
maj zrobi zwykli Polacy z oraz gorsz dost鎝no鷆i us鵸g
medycznych w ramach NFZ?

http://www.fakt.pl/Poslowie-dostana-prywatna-opieke-zdrowotna,artykuly,178790,1.html

Maj, tak jak w innych krajach p鵤ci 14-15% sk鵤dk zdrowotn, a nie
jak dotychczas 9%.
I to by鵲by na tyle.

Jestes zakochany w Tusku i nikt cie nie przekona, a ja nie mam czasu
kopac sie z koniem. Deja vu!

Ch鵲pcze.

Nudzisz dziadku.

Nie masz argument體 menelu? Co s鵼cha u twego dworcowego kochasia?

--
Jaros鵤w Kaczy駍ki o鷚iadczy, 齟 z w鵤snej woli nie zrezygnuje ze stanowiska Prezesa PiS. - Mnie witaj okrzykami: "Jaros鵤w Polsk zbaw". http://tiny.pl/hlh7b

Data: 2012-09-26 17:19:43
Autor: Przemys砤w M.
Platforma si臋 wyleczy
Dnia Wed, 26 Sep 2012 01:54:14 -0500, Przemys鵤w W napisa(a):

[...]

Idzikowski zakochany w Tusku? Przecie to stary komuch. Taki jak ty
dworcowy menelu.

Data: 2012-09-26 20:15:23
Autor: Bogdan Idzikowski
Platforma si wyleczy

U齳tkownik "Przemys鵤w M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> napisa w wiadomo鷆i news:k3v6g3$tic$1dont-email.me...
[...]

Nie jestem komuchem. Wprawdzie w czasach mojej m鵲do鷆i chciano wci鄃n嚆 mnie na cz鵲nka PZPR ale wykpi鵨m si m體i郼, 齟 wci鄃anie na cz鵲nka jest bolesne, a ja b髄u si boj.

--
Donald Tusk - "wola鵥ym si nie urodzi, ni na grobach zmar鵼ch budowa swoj karier polityczn".

Data: 2012-09-26 12:29:40
Autor: Marek
Platforma si wyleczy
W dniu wtorek, 25 wrze秐ia 2012 10:55:17 UTC+2 u縴tkownik Bogdan Idzikowski napisa:
U縴tkownik "Przemys砤w W" <"BroDmy RP przed pisem"@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:k3rls1$qtb$1dont-email.me...

> Oczywi禼ie, pos硂wie zap砤c, poniewa ich sta. Pakiet w jednej z > warszawskich prywatnych przychodni kosztuje miesi阠znie nawet 400 z > miesi阠znie. Kancelaria pewnie wynegocjuje lepsze stawki. Pos砤, kt髍y > miesi眂 w miesi眂 dostaje 12,5 tys. z, sta na taki wydatek. A co maj > zrobi zwykli Polacy z "coraz gorsz dost阷no禼i us硊g medycznych w > ramach NFZ"?

> http://www.fakt.pl/Poslowie-dostana-prywatna-opieke-zdrowotna,artykuly,178790,1.html

Maj, tak jak w innych krajach p砤ci 14-15% sk砤dk zdrowotn, a nie jak dotychczas 9%.

I to by硂by na tyle.

--

Ja pracuje w Niemczch i place 8,2%. I to byloby na tyle...oszuscie !

Data: 2012-09-26 22:33:58
Autor: Bogdan Idzikowski
Platforma si wyleczy

U縴tkownik "Marek" <mwisniewski2008@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:f4a27e6a-4bc5-4bbd-ae92-8b389f135dc3googlegroups.com...
> [...]

Maj, tak jak w innych krajach p砤ci 14-15% sk砤dk zdrowotn, a nie jak

======================================

A ile p砤ci pracodawca?

# Ubezpieczenie zdrowotne w Niemczech jest, podobnie jak w Polsce, obowi眤kowe i finansowane ze sk砤dek p砤conych przez pracodawc體 i pracobiorc體. Znacz眂 r罂nic mi阣zy systemem polskim i niemieckim jest istnienie dw骳h - dla niekt髍ych grup ubezpieczonych alternatywnych, a dla pozosta硑ch uzupe硁iaj眂ych si - rodzaj體 ubezpiecze, tj. ubezpieczenia pa駍twowego i prywatnego. Zdecydowana wi阫szo舵 ubezpieczonych podlega automatycznie ubezpieczeniu pa駍twowemu, przy czym ubezpieczeni mog wybiera kas chorych spo秗骴 stosunkowo du縠j liczby kas oferuj眂ych za tak sam (ustawowo okre秎on) sk砤dk takie same (r體nie z g髍y okre秎one) 秝iadczenia, ale na r罂nym poziomie jako禼iowym. #

Ch硂pcze! Cud體 nie ma. Z pustego i Salomon nie naleje! 痚by pieni眃ze na leczenie wyj辨, nale縴 najpierw je w硂縴.
O ile si orientuj, Niemcy maj nardzo elastyczny system ubezpiecze zdrowotnych. Jak si ubezpieczysz, takie leczenie b阣ziesz mia.

I jeszcze:

# W jakim stopniu pacjenci p砤c za 秝iadczenia i lekarstwa, niezale縩ie od swojej sk砤dki? W przypadku lekarstw wypisywanych na recepty, pacjent p砤ci 10% warto禼i lekarstw, jednak nie mniej ni 5 i maksymalnie 10 euro. Wszelkie zabiegi rehabilitacyjne kosztuj pacjenta 10% ich warto禼i i dodatkowo 10 euro za ich wypisanie. Wizyta u lekarza, r體nie stomatologa, jest zasadniczo bezp砤tna, przy czym za pierwsz wizyt w kwartale p砤ci si 10 euro. Ka縟a nast阷na wizyta jest bezp砤tna. Za leczenie szpitalne pacjent p砤ci 10 euro za ka縟y dzie, przy czym maksymalnie za 28 dni pobytu. #

A kolejki na zabiegi szpitalne te istniej.

Tylko, 縠 u Niemiaszk體 masz dok砤dnie okre秎one, co za okre秎on sk砤dk otrzymasz:

# Lista 秝iadcze, do kt髍ych finansowania zobowi眤ane s kasy chorych, zawarta jest w V ksi阣ze kodeksu socjalnego. #

--
Donald Tusk - "wola砨ym si nie urodzi, ni na grobach zmar硑ch budowa swoj karier polityczn".

Data: 2012-09-25 16:41:45
Autor: Marek Woydak
Platforma si臋 wyleczy
Dnia Tue, 25 Sep 2012 02:17:28 -0500, Przemys艂aw W zasra艂 forum:

[...]

Stanowisko Faktu ju偶 znamy, a ty co o tym s膮dzisz?

MW

Platforma si臋 wyleczy