Platforma to partia aparatczyków

Data: 2013-05-29 01:53:10
Autor: Marek Woydak
Platforma to partia aparatczyków

Platforma to partia aparatczyków, którzy przyssali się do władzy i czerpią
z tego korzyści. Jej politycy absolutnie nie zamierzają wracać do korzeni.
Myślę, że Jarosław Gowin doskonale zdaje sobie z tego sprawę - uważa Rafał
A. Ziemkiewicz w rozmowie z Fronda.pl.

Widzę pewne podobieństwo pomiędzy listem Gowina i listem do partii Kuronia
i Modzelewskiego. Dwóch idealistów napisało list do PZPR, w którym
stwierdzili, że partia się zbiurokratyzowała, odeszła od swoich
ideologicznych pryncypiów i w związku z tym, powinna powrócić do
ideologicznych korzeni. Przestać gromadzić dobra doczesne i mnożyć swoją
siłę jako aparatu. Wrócić bliżej do klasy robotniczej.

Kiedy Gowin pisze list do Platformy, w którym przypomina jej o
wolnorynkowych, liberalnych korzeniach partii oraz o tym, że sukces
zawdzięczała temu, że w oczach wyborców połączyła to z konserwatywnymi, czy
raczej – zdroworozsądkowymi wartościami, które większość Polaków wyznaje,
to oczywiście to się nie może podobać jej działaczom. Platforma to partia,
która tak się ma do własnych korzeni, jak PZPR z czasów Gomułki miał się do
Komunistycznej Partii Polski. Platforma to partia aparatczyków, którzy
przyssali się do władzy i czerpią z tego korzyści. Jej politycy absolutnie
nie zamierzają wracać do korzeni. Myślę, że Jarosław Gowin doskonale zdaje
sobie z tego sprawÄ™.

Ten list jest skierowany raczej do elektoratu, do ludzi z zewnątrz. Może
być jakimś argumentem dla nowej formacji, gdyby ją ewentualnie stworzyć z
PJN albo Janem Rokitą, dawnym mentorem Gowina. Sądzę, że gdyby byłego
ministra sprawiedliwości wyrzucono za ten list z partii, to tylko ułatwiono
by mu takie zadanie. Zapewne tylko dlatego Gowin nie zostanie wyrzucony z
Platformy.

Jeśli jednak Gowin zamierza pozostać w PO i cokolwiek tam osiągnąć, to
wydaje mi się to mocno wątpliwe. Będąc wiernym takim przekonaniom, a nie
innym, zarówno światopoglądowym, jak i gospodarczym, staje się coraz
bardziej ciałem obcym i jakiejś znaczącej części działaczy za sobą nie
pociÄ…gnie.

Platforma to partia aparatczyków