Platne autostrady ..

Data: 2013-11-11 12:17:27
Autor: J.F.
Platne autostrady ..
Dnia Mon, 11 Nov 2013 11:34:05 +0100, John Kołalsky napisał(a):
.. w Niemczech
http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Niemcy-wprowadza-oplaty-za-autostrady,wid,16150010,wiadomosc.html "Niemieccy rządzący wrócili do pomysłu wprowadzenia opłat za jazdę autostradami. Roczna winieta ma kosztować 100 euro, ale w praktyce jazda po Niemczech będzie tak kosztowna jedynie dla cudzoziemców. Nasi zachodni sąsiedzi wpadli na pomysł jak obejść unijne przepisy zabraniające dyskryminujących przepisów."
Czy zapłacilibyście 100zł rocznie za winietę ? Oczywiście w Niemczech bo przecież sami nie będziemy się opodatkowywali. No chyba, że chcecie...

A bede mial inne wyjscie ? No chyba ze ich KE skaze, i skonczy sie jak
w Austrii i Czechach - tygodniowa winietka 10 euro, miesieczna 20
euro.

W kraju tez bym zaplacil ... bo ja z tych autostrad jednak dosc czesto
korzystam. Ale tu pretensje do niejakiego Pola i troche do siebie. On chcial
oplat z gory, przed wybudowaniem autostrad, rodacy powiedzieli NIE, no
i mamy bramki. Ostatnio czekalem na A4 ze 20 minut. Jazda autostrada stracila sens.

Ale 5 mln pojazdow (bo reszta powie ze zaplaci jak im autostrade
zbuduja) po 100zl to tylko pol miliarda. Autostradowa obwodnica
Wroclawia kosztowala 3. Akcyzy z paliw splywa jakies 15mld ... wiec
czy warto sie o te pol upominac ? J.

P.S. Najdluzsze schody Europy ciagle istnieja. Sie skrocily, ale od
Olszyny do Krzywej ciagle ta sama hitlerowska droga (w druga strone
juz nowa). Po ostatnim przejezdzie ... ma ktos pomysl jak wystapic do
ministerstwa o zwrot oplat, albo odszkodowanie za ponadnormatywne
zuzycie samochodu ? Ech, jakby tak przyjechala jakas unijna komisja
ocenic zasadnosc wniosku ... to by pewnie podwoila odszkodowanie :-)

Data: 2013-11-11 13:39:13
Autor: Artur Maśląg
Platne autostrady ..
W dniu 2013-11-11 12:17, J.F. pisze:
[...]

KE ich nie skaże, ponieważ wszystko jest zgodnie z przepisami itd.
Nie mam pod ręka materiału szczegółowego (a nie wierszówki), który
to dość jasno przedstawia, ale już wcześniej o to zadbali.

i skonczy sie jak
w Austrii i Czechach - tygodniowa winietka 10 euro, miesieczna 20
euro.

W Austrii są 10 dniowe, 2 miesięczne i roczne (ostanie ceny to 8.3/24.20
/80,60 EUR), w Czechach 10 dniowe, miesięczne i roczne (310/440/1500
CZK, co daje w EURO ~11/16/55.

W kraju tez bym zaplacil ... bo ja z tych autostrad jednak dosc czesto
korzystam.

Tez bym chętnie tak płacił, ponieważ to zdecydowanie taniej niż
obecne opłaty co punkt. No, ale jest jak jest. Wycieczka DC - Poznań
i z powrotem to jakieś 30 EUR za same autostrady, DC - Gdańsk ~35 :)

Ale tu pretensje do niejakiego Pola i troche do siebie. On chcial
oplat z gory, przed wybudowaniem autostrad, rodacy powiedzieli NIE, no
i mamy bramki.

Sam widzisz :)

Ostatnio czekalem na A4 ze 20 minut. Jazda autostrada stracila sens.

Korki na autostradach są rzeczą wcale nie tak rzadko spotykaną.
Póki w Polsce nie stworzą jakiegoś sensownego systemu do automatycznego
płacenia 'wszędzie' to korki na bramkach skutecznie wiele osób
wyleczy z chęci jazdy autostradą:>

Data: 2013-11-11 13:58:24
Autor: J.F.
Platne autostrady ..
Dnia Mon, 11 Nov 2013 13:39:13 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Winietki dla wszystkich - tak. Rownoczesna obnizka podatku drogowego - tez. Tylko roczne winietki po 100 euro - niekoniecznie.

[...]

Prywatne. Wycieczka Wroclaw-Gliwice to 16zl, cena w miare przyzwoita, powrot
drugie tyle ... i jak ktos jedzie w tamta strone trzy razy w roku, to
roczna winietka za 100zl jest tak sobie oplacalna.

[...]

Jak widac - nie wyleczylo. Te korki sa jednak zbyt rzadkie :-)

J.

Data: 2013-11-11 14:20:28
Autor: Artur Maśląg
Platne autostrady ..
W dniu 2013-11-11 13:58, J.F. pisze:
[...]

LOL - ponieważ droższe o 20 EUR niż w Austrii?

Tez bym chętnie tak płacił, ponieważ to zdecydowanie taniej niż
obecne opłaty co punkt. No, ale jest jak jest. Wycieczka DC - Poznań
i z powrotem to jakieś 30 EUR za same autostrady, DC - Gdańsk ~35 :)

Prywatne.

A co za różnica? Na konkretnej trasie są takie opłaty i tyle.

Wycieczka Wroclaw-Gliwice to 16zl, cena w miare przyzwoita, powrot
drugie tyle ... i jak ktos jedzie w tamta strone trzy razy w roku, to
roczna winietka za 100zl jest tak sobie oplacalna.

O masz, jak zwykle płacze - oczywiście poza tymi 3 razami nie skorzysta
z takich dróg i będzie liczył różnicę 2 piw. Zapomniałeś też o wyższych
kosztach paliwa na autostradzie. Jak nie pasuje to niech nie kupuje
winiety i czołga się krajówkami - wyjdzie zdecydowanie taniej i jeszcze
połówkę szwagrowi postawi:>

Data: 2013-11-16 15:02:31
Autor: J.F.
Platne autostrady ..
Dnia Mon, 11 Nov 2013 14:20:28 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Nie, bo "tylko roczne".

[...]

Autostrada prywatna, to musi sie zwrocic i jeszcze dac zarobic, a nie
przyniesc drobne dodatkowe wplywy do budzetu.

Wycieczka Wroclaw-Gliwice to 16zl, cena w miare przyzwoita, powrot
drugie tyle ... i jak ktos jedzie w tamta strone trzy razy w roku, to
roczna winietka za 100zl jest tak sobie oplacalna.
O masz, jak zwykle płacze

Ja tylko mowie jak jest :-)

- oczywiście poza tymi 3 razami nie skorzysta
z takich dróg i będzie liczył różnicę 2 piw.

Moze i skorzysta, ale nakrotki odcinek to tylko 2.50 :-)

No chyba ze po drodze zaplaci 500 :-P

J.

Data: 2013-11-16 15:18:24
Autor: Artur Maśląg
Platne autostrady ..
W dniu 2013-11-16 15:02, J.F. pisze:
[...]

Aaaa, o to ci chodziło - gdybym ja miał tak dosłownie traktować
doniesienia pismaków, to bym zimą w klapkach chodził.
Pokaż źródło, które mówi tylko o rocznych winietkach.

Data: 2013-11-11 15:43:31
Autor: Axel
Platne autostrady ..

"Artur Maśląg"  wrote in message news:5280cff3$0$2295$65785112news.neostrada.pl...

Tez bym chętnie tak płacił, ponieważ to zdecydowanie taniej niż
obecne opłaty co punkt. No, ale jest jak jest. Wycieczka DC - Poznań
i z powrotem to jakieś 30 EUR za same autostrady,

Z DC do granicy - 76 zł (o ile dobrze pamiętam, w sierpniu jechałem), ale następne bramki już stawiali - na odcinku bliższym DC.

[...]

Pani na bramce było mocno zdziwiona, o co mam pretensje, jak jej powiedziałem, że to niedopuszczalne, żeby stać w kolejce na bramkach o godzinie 11 rano w niedzielę, przy całkowicie pustej autostradzie.

--
Axel

Data: 2013-11-11 06:55:52
Autor: kogutek444
Platne autostrady ..
W dniu poniedziałek, 11 listopada 2013 15:43:31 UTC+1 użytkownik Axel napisał:
> [...]

Pani na bramce było mocno zdziwiona, o co mam pretensje, jak jej powiedziałem, że to niedopuszczalne, żeby stać w kolejce na bramkach o godzinie 11 rano w niedzielę, przy całkowicie pustej autostradzie.

A co ta pani winna że ją wkurwiałeś. Pracuje na umowę zlecenie albo za najniższą możliwą pensję. Odpowiada własną kasą jak się pomyli. Napiwku w życiu nie dostanie. Ona tych co ją zatrudniają by własnoręcznie zarżnęła ale ma dziecko do wykarmienia.

Data: 2013-11-11 16:22:03
Autor: Artur Maśląg
Platne autostrady ..
W dniu 2013-11-11 15:43, Axel pisze:
"Artur Maśląg"  wrote:

[...]

W konfrontacji ze 100zł za cały rok na wszystkich to wygląda zabawnie :)

[...]

No ale co od niej chcesz? Taki system wprowadzono, taki 'działa',
ona tam tylko pracuje. Ma być podobno lepiej :>

Data: 2013-11-12 05:00:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Platne autostrady ..
IMHO propozycja nie przejdzie;

jak sie spojrzy dokladnie w kwity to wychodzi finansowy bezsens tej operacji, tylko 5% aut poruszajacych sie po niemieckich drogach ma obce rejestracje, planowane przychody od 260 do 700 mln euro, koszta (nazwijmy to operacyjne) pochlona co najmniej 20% przychodow, marna kasa jesli zestawi sie to z 53 miliardami euro, ktore wplywaja corocznie z podatku od paliw i KFZ Steuer a z ktorych TYLKO 17 miliardow przeznaczonych jest na utrzymanie ... propagandowa zagrywka CSU w ramach targow koalicyjnych przed utworzeniem rzadu i tyle P.

Data: 2013-12-01 17:59:44
Autor: John Kołalsky
Platne autostrady ..

UĹźytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com>

[...]

Za co Niemcy budują te drogi, że mogą sobie pozwolić na jeżdżenie po nich ?

Data: 2013-11-16 12:30:05
Autor: Mirek Ptak
Platne autostrady ..
Dnia 2013-11-11 12:17, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
P.S. Najdluzsze schody Europy ciagle istnieja. Sie skrocily, ale od
Olszyny do Krzywej ciagle ta sama hitlerowska droga (w druga strone
juz nowa).

Najdłuższe schody są teraz teraz w Czechach - przynajmniej tak mi opowiadał znajomy anglik, który ostatnio wybrał się do Ostrawy odwożąc swojego Triumpha do malowania :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2013-11-16 15:50:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
Platne autostrady ..
Hello Mirek,

Saturday, November 16, 2013, 12:30:05 PM, you wrote:

[...]

Schody na dziurostradzie do Pragi to koszmar :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-16 15:49:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Platne autostrady ..
Hello J.F.,

[...]

P.S. Najdluzsze schody Europy ciagle istnieja. Sie skrocily, ale od
Olszyny do Krzywej ciagle ta sama hitlerowska droga (w druga strone
juz nowa).

Do Krzyżowej, nie do Krzywej. Skrócili o 10km.

[...]

Jak jadę do Iłowy, to wolę wracać dziurawą 296 do A4 niż 18 prosto.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-12-01 18:13:12
Autor: John Kołalsky
Platne autostrady ..

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Mógłbyś np zostać rezydentem w Niemczech :-)

Data: 2013-12-01 19:18:56
Autor: J.F.
Platne autostrady ..
Dnia Sun, 1 Dec 2013 18:13:12 +0100, John Kołalsky napisał(a):
[...]

I zamiast 100 zl winiety zaplacic 100 euro podatku drogowego ? O innych podatkach nie wspominajac ... no ale jak mi kiedys urzad
dopieknie, to kto wie :-)

J.

Platne autostrady ..