Płatne hasła papierowe w mBanku

Data: 2009-04-03 19:25:51
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBanku
Od pierwszego czerwca br. mBank wprowadza opłatę w wysokości 5 zł za
zamówienie papierowej listy haseł jednorazowych za pośrednictwem serwisu
transakcyjnego.

Źródło:
http://www.mbank.pl/blog/artykul.html?id=367

Komentarz jest chyba zbędny.

Data: 2009-04-03 19:42:56
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:gr5fu9$qt4$1news.interia.pl...
Od pierwszego czerwca br. mBank wprowadza opłatę w wysokości 5 zł za
zamówienie papierowej listy haseł jednorazowych za pośrednictwem serwisu
transakcyjnego.

no to trza trochę ich zamówić za wczasu, nawet jak zbędne

Źródło:
http://www.mbank.pl/blog/artykul.html?id=367

Komentarz jest chyba zbędny.

co to za monit?
"8. Wprowadzeniu opłaty za monit poprzez sms w wysokości 1,00 PLN."

kolejny monit? co to?
7. Wprowadzeniu opłaty za monit poprzez e-mail w wysokości 0,50 PLN.

czy mam rozumieć że potwierdzenie przelewu 15zł będzie kosztować?
"1. Zmianie opłaty za sporządzenie i wysłanie na życzenie Klienta odpisu dokumentów uznaniowych lub obciążeniowych do rachunku (z 5,00 PLN do 15,00 PLN)."

Data: 2009-04-03 19:49:09
Autor: xbartx
Płatne hasła papierowe w mBanku
On Fri, 3 Apr 2009 19:25:51 +0200
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

Można powiedzieć, że to normalne podwyżki tylko w
zakamuflowano-PeeRowej formie. No a niedawno gdzieś mi reklama
śmiegnęła, że u nich to już tak tanio, że ho ho ;)

Xenocide

Data: 2009-04-03 20:12:22
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBa nku
"xbartx" news:20090403194909.45895583cartel

Można powiedzieć, że to normalne podwyżki tylko w
zakamuflowano-PeeRowej formie.

O ile podwyżki za wysyłkę/przygotowanie papierowych haseł jestem w stanie
zrozumieć - podwyżki poczty itp. to jednak 5 zł jest pospolitym przegięciem
pałki...
Pocieszam się tym, że nie mam już z nimi nim wspólnego poza wspomnieniami ;)

Data: 2009-04-03 20:04:56
Autor: Kamikazee
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Co raz mniej mi się to podoba, jaki inny bank polecicie z darmowymi:
* przelewami (10 na miesiąc),
* kartą debetową dobrzy jeśli można było nią realizować zakupy w Internecie,
* prowadzeniem konta

Data: 2009-04-03 20:14:11
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBanku
"Kamikazee" news:gr5j4a$qkp$1inews.gazeta.pl

[CIACH]

Getin? Z tym, że nie zapłacisz VE w necie. Resztę postulatów konto spełnia.

Data: 2009-04-03 20:15:38
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBanku
"Kamikazee" news:gr5j4a$qkp$1inews.gazeta.pl

[CIACH]

Był bym zapomniał. Jeszcze VW BankDirect wchodzi w grę :)

Data: 2009-04-03 23:08:29
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:gr5irl$uoc$1news.interia.pl...
"Kamikazee" news:gr5j4a$qkp$1inews.gazeta.pl

[CIACH]

Był bym zapomniał. Jeszcze VW BankDirect wchodzi w grę :)

volkswagenem nie zapłacisz w necie
pytałem na infolinii,
leży, wogóle nie aktywowałem

Data: 2009-04-03 20:06:30
Autor: ksysju
Płatne hasła papierowe w mBanku
Hi

[...]

A temat jest prawidłowy ?
Płatne jest samo zamówienie, a  jak nie zamawiam tylko Bank sam mi wysyła to co ?

--
ksysju

Data: 2009-04-03 20:13:21
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBanku
"ksysju" news:20090403200630.1945f09e.ksysjugazeta.pl

A temat jest prawidłowy ?
? Płatne jest samo zamówienie, a  jak nie zamawiam tylko Bank sam mi wysyła
to co ?

Trolujesz? Czepiasz się? Czy coś innego?

Data: 2009-04-03 20:21:20
Autor: radekp@konto.pl
Płatne hasła papier owe w mBanku
Fri, 3 Apr 2009 20:13:21 +0200, w <gr5ip2$ug7$3@news.interia.pl>,
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał(-a):

Trolujesz? Czepiasz się? Czy coś innego?

mbank chyba sam wysyła, gdy lista konczy się.

Data: 2009-04-04 08:17:30
Autor: MarekZ
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:eskct4d4n4avuolrcbokctjhknhp7q3g0k4ax.com...
Fri, 3 Apr 2009 20:13:21 +0200, w <gr5ip2$ug7$3@news.interia.pl>,

mbank chyba sam wysyła, gdy lista konczy się.

Chyba nie, to Nordea tak robi.

Data: 2009-04-04 11:09:43
Autor: Imka
In <news:gr6tia$fk6$1srv.cyf-kr.edu.pl> MarekZ wrote:

mbank chyba sam wysyła, gdy lista konczy się.

Chyba nie, to Nordea tak robi.

mBank wysyła sam nową listę po wykorzystaniu czterdziestego hasła (jest
pięćdziesiąt na liście). Wygodne to było, nawet nie trzeba było pamiętać o
zamawianiu nowej.

No, od czerwca w czasie przeszłym...

--
"Mafia zostaje zastrzelona przez człowieka z tortu urodzinowego" -
wikipedia.pl

Data: 2009-04-04 11:26:53
Autor: MarekZ
Użytkownik "Imka" <spamtrapimki@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:czfvtafjif81$.9d2akqq9qf22.dlg40tude.net...

mBank wysyła sam nową listę po wykorzystaniu czterdziestego hasła (jest
pięćdziesiąt na liście). Wygodne to było, nawet nie trzeba było pamiętać o
zamawianiu nowej.

O, to nie wiedziałem. Ja mam zawsze 2-4 listy w zapasie, bywają dni, że i z 10 haseł się zużywa, więc mogłoby mi ich zabraknąć.

Data: 2009-04-04 22:48:11
Autor: Krzysiek
Imka pisze:
[...]

Tylko skoro tak robi, to gdzie jest napisane, że się to zmieni? Wprowadzenie opłat za zamawianie listy dotyczy IMHO *samodzielnego* zamawiania, a nie dostania listy z automatu.

Data: 2009-04-04 23:32:56
Autor: Imka
In <news:49d7c78c$1news.home.net.pl> Krzysiek wrote:
Tylko skoro tak robi, to gdzie jest napisane, że się to zmieni? Wprowadzenie opłat za zamawianie listy dotyczy IMHO *samodzielnego* zamawiania, a nie dostania listy z automatu.

Sądzisz że nadinterpretuję?
Oby! :)

Data: 2009-04-05 00:18:42
Autor: Krzysiek
Imka pisze:
[...]

Nie wiem co o tym sądzić... zapewne niebawem się przekonamy :) Ale dla mnie zamówienie (a tego tyczy się wprowadzona opłata) to nie to samo co otrzymanie (a to ma miejsce przy automacie) :)

Data: 2009-04-05 13:10:22
Autor: WOJO
[...]

I będzie się pojawiać na stronie, że wysłane np. w styczniu, a do tej pory nie dostałem.
Więc chcąc, nie chcąc muszę zamówić kolejną, płatną.
Zaczynają lecieć w trąbę !
WOJO

Data: 2009-04-03 20:20:38
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 19:25 (autor Valdi.Pavlack publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr5fu9$qt4$1@news.interia.pl>):

Komentarz jest chyba zbędny.

Ano. Każdy rozsądny powie ,,wreszcie''. Nie sądzę, żeby duży odsetek
klientów mBanku nie miał telefonu. A koszt wydawania list dla dinozaurów
przechodzi na klienta. Pewnie uznali, że nie opłaca się utrzymywać linii
produkcyjnej z powodu promila antytelefonowców. Ja tam nienawidzę telefonów i uważam je za dzieło szatana, a jednak mam, bo
życie zmusza. Więc ile osób naprawdę nie ma? Nie sądzę, żeby dużo. --
Tristan

Data: 2009-04-03 20:26:34
Autor: xbartx
Płatne hasła papierowe w mBanku
On Fri, 03 Apr 2009 20:20:38 +0200
Tristan <niechce@spamu.pl> wrote:

[...]
duĹźo. --

Z tym, że jest pewnie jeszcze z tysiąc innych przypadków, w których
lista jest lepsza od sms-passwd i nie chodzi tutaj o samo posiadanie
lub nie telefonu.

Xenocide

Data: 2009-04-03 20:39:22
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 20:26 (autor xbartx publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <20090403202634.742ac446@cartel>):

[...]

No to te 1000 osób se weźmie kupi listę.
w których lista jest lepsza od sms-passwd i nie chodzi tutaj o samo posiadanie
lub nie telefonu.

No ja nie widzę zalet listy żadnych. --
Tristan

Data: 2009-04-03 20:59:19
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBanku
"Tristan" news:gr5k82$n1$1news.interia.pl

No to te 1000 osób se weźmie kupi listę.

Popracuj nad swoją polszczyzną.

No ja nie widzę zalet listy żadnych.

Ty nie widzisz - inni widzą i temat jest zamknięty.

Data: 2009-04-03 21:30:20
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 20:59 (autor Valdi.Pavlack publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr5ldo$2a1$1@news.interia.pl>):

No to te 1000 osób se weźmie kupi listę.
Popracuj nad swoją polszczyzną.

A co jej brakuje? (przez dziesiątki lat używam i nie mam problemów z komunikacją)

--
Tristan

Data: 2009-04-03 21:55:54
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBanku
"Tristan" news:gr5n7j$4od$1news.interia.pl

A co jej brakuje?
(przez dziesiątki lat używam i nie mam problemów z komunikacją)

Jeżeli Cię uraziłem to przepraszam. Już tam mam od małego, że jestem
strasznie wyczulony na "se" zamiast "sobie" :)

Pozdrawiam.

Data: 2009-04-04 09:41:37
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z piątek 03 kwiecień 2009 21:55 (autor Valdi.Pavlack publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr7207$q03$3@news.interia.pl>):

A co jej brakuje?
(przez dziesiątki lat używam i nie mam problemów z komunikacją)
Jeżeli Cię uraziłem to przepraszam.

E tam :D

Już tam mam od małego, że jestem strasznie wyczulony na "se" zamiast "sobie" :)

Życie se trza ułatwiać. Wolę krótkie formy... To wszystko kwestia jest
umowna, równie dobrze se, trza, mi itp. są OK. --
Tristan

Data: 2009-04-04 07:15:46
Autor: Piotr Sawinski
Płatne hasła papierowe w mBanku
Tristan wrote:

(cut...)

No ja nie widzę zalet listy żadnych.

Co roku wyjezdzam na pewien okres za granice zostawiajac telefon w Polsce partnerce, bo mi sie nie oplaca brac go ze soba. Nie zmienia to faktu, ze wciaz potrzebuje robic przelewy z konta...

Piotr Sawinski

Data: 2009-04-04 08:51:48
Autor: zlotowinfo
Płatne hasła papierowe w mBanku
Użytkownik "Piotr Sawinski" <newsgroup@sawinski.org> napisał w wiadomości news:gr6qeb$t3b$1news.dialog.net.pl...
Tristan wrote:

(cut...)

[...]

ile kosztuje cię odbiór takiego smsa za granicą
wiem że kiedyś kasowało ok 2zł

Data: 2009-04-04 08:53:50
Autor: Szymon
Płatne hasła papierowe w mBanku
Jeśli już tak ważne jest ograniczenie kosztów to mbank powinien puszczać 4 listy w 1 kopercie. To im redukuje koszty o 3/4.
Nie wydaje mi się, aby niewygodne hasła SMS były tak zupełnie darmowe dla banku, skoro Alior czy BZWBK całkiem sporo za nie kasują po przekroczeniu darmowych limitów.
Multibank póki co ma darmowe listy haseł i można odebrać w placówce - chyba teraz 4 maksymalnie.

Data: 2009-04-04 09:18:22
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 08:53 (autor Szymon publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr70c2$sd$1@news.dialog.net.pl>):

Jeśli już tak ważne jest ograniczenie kosztów to mbank powinien puszczać 4
listy w 1 kopercie. To im redukuje koszty o 3/4.

Pewnie nie bardzo. Za wysyłkę płacą zapewne ryczałtem, a maszyna produkująca
hasła musiała by być dużo bardziej skomplikowana.
Nie wydaje mi się, aby niewygodne hasła SMS były tak zupełnie darmowe dla
banku, skoro Alior czy BZWBK całkiem sporo za nie kasują po przekroczeniu
darmowych limitów.

No zupełnie nie są, ale są tańsze, zwłaszcza że mBank jest operatorem
wirtualnym. --
Tristan

Data: 2009-04-04 09:23:16
Autor: Szymon
Płatne hasła papierowe w mBanku
Pewnie nie bardzo. Za wysyłkę płacą zapewne ryczałtem, a maszyna produkująca
hasła musiała by być dużo bardziej skomplikowana.

OK. Mają punkty - Multi ma placówki. Skoro w Multi można odbierać za darmo to czemu nie w mkioskach?

[...]

naprawdę tańsze? Ja zamawiam po 200 haseł naraz. Gdybym chciał tyle otrzymać na telefon w BZ WBK to zapłaciłbym ok. 60zł.

Data: 2009-04-04 09:44:13
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 09:23 (autor Szymon publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr7238$1tg$1@news.dialog.net.pl>):

OK. Mają punkty - Multi ma placówki. Skoro w Multi można odbierać za darmo
to czemu nie w mkioskach?

Bo taniej wysłać? do mKiosku też trza wysłać, a jeszcze logistyka wysyłki
dochodzi.
[...]

bo BZWBK zarabia na tym nieźle. I do tego nie są operatorem. A poza tym, liczy się zadowolenie klienta... Hasła są zazwyczaj bez sensu. --
Tristan

Data: 2009-04-04 10:00:07
Autor: Szymon
Płatne hasła papierowe w mBanku
Bo taniej wysłać? do mKiosku też trza wysłać, a jeszcze logistyka wysyłki
dochodzi.

Iiii... co za problem dać kurierowi, który i tak odwiedza kiosk 200 list z góry?

bo BZWBK zarabia na tym nieźle. I do tego nie są operatorem.
A poza tym, liczy się zadowolenie klienta... Hasła są zazwyczaj bez sensu.

Może i zarabia, ale nadal uważam, że wysłanie 1 smsa kosztuje bank więcej niż 1 hasło papierowe. Zresztą... kto chce smsy to niech mu tam, ale dla reszty przydałby się token i po kłopocie. Obok mnie leżą dwa tokeny - jeden całkowicie darmowy z lukasa i jeden za 2zł/mc z Eurobanku. Da się.

Data: 2009-04-04 11:28:34
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 10:00 (autor Szymon publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr748b$34n$1@news.dialog.net.pl>):

[...]

No bo trzeba logistycznie zapanować nad tym, żeby klient oznaczał jaki
kiosk. Sortować to. I liczyć na to, że klient nie będzie marudził, że
zapierdala 3 miasta dalej po listy.
[...]

Może i kosztuje, ale wygoda klientów... Jakby usunęli hasła esesmanowe wiele
osób byłaby zawiedziona i może zrezygnowała z banku. Do tego listy są mało
bezpieczne, więc chyba docelowo chodzi o ich likwidację lub marginalizację.
Zresztą... kto chce smsy to niech mu tam, ale dla reszty przydałby się token i po kłopocie.

O fuj. Właśnie z powodu tokena zrezygnowałem z lukasa lata temu. Wolałem
listę mbankową. Noszenie tokena obok telefonu? masakra. Po to właśnie jest
telefon, żeby nie musieć nosić dodatkowych duperelek. --
Tristan

Data: 2009-04-04 12:02:55
Autor: Szymon
Płatne hasła papierowe w mBanku
No bo trzeba logistycznie zapanować nad tym, żeby klient oznaczał jaki
kiosk. Sortować to. I liczyć na to, że klient nie będzie marudził, że
zapierdala 3 miasta dalej po listy.

Bzdury piszesz. Nie masz pojęcia jak to działa - z powodzeniem - w Multibanku. Idę do oddziału i biorę listy, a one są potem przypisywane do konta. Nic tam nie odznaczam, nic nie sortuję itp.
Jak się nie ma na znaczek za 2zł by wysłać klientowi to trzeba się jakoś ratować.

[...]

tia tia... już widzę ten odpływ klientów na skutek likwidacji smsów.
Listy są bezpieczniejsze znacząco bardziej, ale użytkowane zgodnie z zasadami logiki.

[...]

A po co Ty nosisz token? Nie łatwiej z domu robić przelew? Nie każdy potrzebuje wysyłać przelewy z obcych komputerów, tudzież laptopa o konkretnej godzinie. Mnie nie zdarzyło się od lat korzystać z przelewów poza domem. Może w przypadku DG to konieczność, ale dla przeciętnego użytkownika bezsens albo nieumiejętność korzystania z przelewu z datą przyszłą. Właśnie w tym jest problem... listy i tokeny leżą sobie bezpieczne w domu. Telefon mam przy sobie (też nie zawsze, bo np. nie pod prysznicem), a zatem łatwiej mi go ukraść. I nawet nie chodzi o możliwość wykorzystania samych haseł, co o blokadę konta do czasu nabycia nowego aparatu i wyrobienia ponownie karty sim z moim numerem. W codziennym użytkowaniu - wystarczy, że bateria padnie, a ładowarka została w pracy i już jest problem. Banki musiały naprawdę sporo kasy wpompować, aby przekonać klientów, że hasła SMS to jedynie słuszna metoda autoryzacji, chociaż do dziś mało który bank ma ją w jedynej opcji. Przy zaporowej cenie 5zł/lista mbank będzie chyba pierwszym. Znowu prekursor :-)

Data: 2009-04-04 12:18:46
Autor: MK
"Szymon" <nospam@o2.pl> wrote in message news:gr7ben$703$1news.dialog.net.pl...

Bzdury piszesz. Nie masz pojęcia jak to działa - z powodzeniem - w Multibanku. Idę do oddziału i biorę listy, a one są potem przypisywane do konta. Nic tam nie odznaczam, nic nie sortuję itp.

W Muti masz oddzial... z pelnym dostepem do syetemow... w ktorym mozesz zrobic przelew, zalozyc lokate itp. W punkcie mBanku mozesz co najwyzej wypelnic wniosek. W oddziale masz sejf klasy VI a w punkcie pracownik mialby pakowac na noc wszystkie hasla do teczuszki i zabierac do domu?
Duzo lepszym rozwiazaniem bylaby mozliwosc drukowania hasel w bankomacie, ale to zapewne oznaczaloby dla wielu oslabienie bezpieczenstwa...

MK

Data: 2009-04-04 12:42:45
Autor: Szymon
Płatne hasła papierowe w mBanku
W oddziale masz sejf klasy VI a w punkcie pracownik mialby
pakowac na noc wszystkie hasla do teczuszki i zabierac do domu?

Po co, skoro nie przypisane do konta kartki są bezwartościowe? W punktach Eurobanku bez obsługi kasowej mają tokeny i jakoś żyją.

Duzo lepszym rozwiazaniem bylaby mozliwosc drukowania hasel w bankomacie, ale to zapewne oznaczaloby dla wielu oslabienie bezpieczenstwa...

Dla mnie najlepszy jest WYBÓR, którego właśnie mbank mnie pozbawia.

Data: 2009-04-04 12:55:45
Autor: MK
"Szymon" <nospam@o2.pl> wrote in message news:gr7dpd$86t$1news.dialog.net.pl...

Po co, skoro nie przypisane do konta kartki są bezwartościowe? W punktach Eurobanku bez obsługi kasowej mają tokeny i jakoś żyją.

Bo np. trzeba wiedziec ile ich jest i przez czyje rece przechodzily. Niespersonalizowanych plastikow kart tez nie trzeba chronic? Papieru na banknoty pewnie tez nie skoro nie ma na nim nadruku ;).

Dla mnie najlepszy jest WYBÓR, którego właśnie mbank mnie pozbawia.

Przeciez nie wycofuje ich tylko wprowadza oplate dla korzystajacych. Czemu na produkcje maja placic klienci ktorzy korzystaja z tanszych form autoryzacji?

MK

Data: 2009-04-04 14:10:30
Autor: Marcin Mokrzycki
On Sat, 4 Apr 2009 12:55:45 +0200, MK wrote:

Przeciez nie wycofuje ich tylko wprowadza oplate dla korzystajacych. Czemu na produkcje maja placic klienci ktorzy korzystaja z tanszych form autoryzacji?

A dlaczego teraz to osoby korzystające z haseł papierowych mają płacić za
tych korzystających z SMS-ów? Żeby było sprawiedliwie powinny być też
opłaty za SMS-y. ;-)

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2009-04-04 14:15:30
Autor: MK
"Marcin Mokrzycki" <mmokrzycki@post.pl> wrote in message news:6ijinko1hhjv$.jjo3yn105tdj.dlg40tude.net...

A dlaczego teraz to osoby korzystające z haseł papierowych mają płacić za
tych korzystających z SMS-ów? Żeby było sprawiedliwie powinny być też
opłaty za SMS-y. ;-)

Sa... zdyskontowane w oprocentowaniu, a za roznice miedzy tensza a drozsza forma autoryzacji powinien zaplacic tylko ten ktory korzysta z drozszej.

MK

Data: 2009-04-04 14:43:26
Autor: Marcin Mokrzycki
On Sat, 4 Apr 2009 14:15:30 +0200, MK wrote:

[...]

Czyli od czerwca należy spodziewać się wzrostu oprocentowania rachunków w
mBanku?

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2009-04-04 14:48:23
Autor: MK
"Marcin Mokrzycki" <mmokrzycki@post.pl> wrote in message news:1w7h35ok5yyua.1cakrai3h6w8x.dlg40tude.net...

Czyli od czerwca należy spodziewać się wzrostu oprocentowania rachunków w
mBanku?

Jestes naiwny jak sie spodziewasz. Podobnie jak kolega, ktory spodziewa sie spadku cen benzyny gdy zostanie obnizony interchange.

MK

Data: 2009-04-04 15:02:41
Autor: Marcin Mokrzycki
On Sat, 4 Apr 2009 14:48:23 +0200, MK wrote:

[...]

Nie spodziewam się. Po prostu chciałem zasugerować, że Twój argument o tym,
że klienci korzystający z SMS-ów płacą za tych z papierkami jest lekko bez
sensu, jeśli sam stwierdzasz, że naiwnością jest liczyć na to, że
wprowadzenie opłat za hasła papierowe polepszy sytuację klientów mBanku
(czy to wszystkich, czy tylko tych z SMS-ami).

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2009-04-04 15:13:58
Autor: MK
"Marcin Mokrzycki" <mmokrzycki@post.pl> wrote in message news:13uh6msic5vov.2oap0cwy9v5c.dlg40tude.net...

[...]

Ale to co innego niz podniesienie oprocentowania :). Sytuacja polepszy sie o tyle, ze sie nie pogorszy. Inaczej wszyscy klienci by musiei zaplacic za podwyzke, ktorej dokonala PP.

MK

Data: 2009-04-05 13:12:37
Autor: Marcin Mokrzycki
On Sat, 4 Apr 2009 15:13:58 +0200, MK wrote:

Ale to co innego niz podniesienie oprocentowania :). Sytuacja polepszy sie o tyle, ze sie nie pogorszy. Inaczej wszyscy klienci by musiei zaplacic za podwyzke, ktorej dokonala PP.

To zapewniają przede wszystkim klienci ze starym mPlanem ;-)

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2009-04-04 18:25:55
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBanku
"Marcin Mokrzycki" news:6ijinko1hhjv$.jjo3yn105tdj.dlg40tude.net

A dlaczego teraz to osoby korzystające z haseł papierowych mają płacić za
tych korzystających z SMS-ów? Żeby było sprawiedliwie powinny być też
opłaty za SMS-y. ;-)

Jestem za - wzorujmy się na BZ WBK ;) LOL.

Data: 2009-04-04 14:12:09
Autor: kl1
On 4 Kwi, 18:25, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Jestem za - wzorujmy się na BZ WBK ;) LOL.
Zdecydowanie tak powinno być;)
Dlaczego wszyscy maja cierpieć na niższym oprocentowaniu (ponosić
koszty smsów)
także Ci co trzymają na jakims emax plusie dużo kasy a przelewów robią
jeden na pół roku lub rzadziej?
Niech każdy płaci za siebie.
proponuję, żeby nie szaleć, 5gr za sms.

Data: 2009-04-04 16:30:17
Autor: Szymon
[...]

Do ochrony tokenów w Eurobanku nie ma sejfów - fakt. Reszta to Twoje wymysły.

Przeciez nie wycofuje ich tylko wprowadza oplate dla korzystajacych. Czemu na produkcje maja placic klienci ktorzy korzystaja z tanszych form autoryzacji?

hehe... argument porażający. Normalnie do mEkipy się nadajesz na forum mBanku. Ten sam ton wypowiedzi.

Data: 2009-04-04 17:02:27
Autor: MK
"Szymon" <nospam@o2.pl> wrote in message news:gr7r40$g7o$1news.dialog.net.pl...

Do ochrony tokenów w Eurobanku nie ma sejfów - fakt. Reszta to Twoje wymysły.

Tokeny generuja kody dynamicznie, trudno jest skopiowac je na zapas. Czyzby na tych papierowych listach tez sie zmienialy? ;) Co do reszty to raczej znajomosc standardow bankowych. Ale pewnie jako klient tak szacownej instytucji jak eurobank wiesz duzo wiecej ;).

hehe... argument porażający. Normalnie do mEkipy się nadajesz na forum mBanku. Ten sam ton wypowiedzi.

Kazdy powie to samo. Jak firma majaca 500 tys klientow potrabuje 500 tys pln to moze albo od kazdego klienta wziac po 1 pln, albo od 100tys po 5 pln. To nie czary, to matematyka :).

MK

Data: 2009-04-04 14:38:07
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 12:02 (autor Szymon publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr7ben$703$1@news.dialog.net.pl>):

tia tia... już widzę ten odpływ klientów na skutek likwidacji smsów.
Listy są bezpieczniejsze znacząco bardziej, ale użytkowane zgodnie z
zasadami logiki.

Taaa... Listę można bez problemu skopiować, wystarczy na w miarę chwilę mieć
do niej dostęp lub choćby podgląd używania.
[...]

Nie łatwiej. Zresztą w durnowatym lukasie to nawet do sprawdzenia stanu
konta potrzeba tokena.
Nie każdy potrzebuje wysyłać przelewy z obcych komputerów, tudzież laptopa o
konkretnej godzinie.

A ja potrzebuję.
Mnie nie zdarzyło się od lat korzystać z przelewów poza domem.

A ja głównie w pracy korzystam.
[...]

A ponoć nie musisz nic na już.  Jak tracę telefon to i tak muszę ASAP go
odzyskać, więc tego samego dnia jadę wymienić kartę (choć 1 raz w życiu mi
się zdarzyło dopiero).
Banki musiały naprawdę sporo kasy wpompować, aby przekonać klientów, że hasła SMS to jedynie słuszna metoda autoryzacji,

Bo jest. Każda inna jest mniej bezpieczna i mniej wygodna. --
Tristan

Data: 2009-04-04 16:44:58
Autor: Szymon
Płatne hasła papierowe w mBanku
Taaa... Listę można bez problemu skopiować, wystarczy na w miarę chwilę mieć
do niej dostęp lub choćby podgląd używania.

A ponieważ nie nosi jej się przy sobie to jest to niemożliwe. Może tak... co łatwiej skopiować: klucze od mieszkania, które masz ciągle przy sobie z 1 kompletu czy z drugiego kompletu, który trzymasz w domu czy w sejfie w pracy? Zastanów się dlaczego np. przy ubezpieczeniu auta potrzebne są dwa komplety kluczy, przy czym ten drugi jest nawet ważniejszy niż ten pierwszy.

Nie łatwiej. Zresztą w durnowatym lukasie to nawet do sprawdzenia stanu
konta potrzeba tokena.

Właśnie. Tymczasem jeden fistaszek w przeglądarce i już mam dostęp do Twojego konta (zapamiętanie haseł). Do tego jeszcze świst komóreczkę i już. Wiem, wiem. Ty jesteś świadom, nie korzystasz z przygodnych kompów, skanujesz swój zanim się zalogujesz na wirusy, robaki itp. itd., ale pamiętaj, że mbank ma 2 mln klientów i nie każdy tak robi.
W Lukasie ten numer niestety nie przejdzie przez token właśnie.

Nie każdy
potrzebuje wysyłać przelewy z obcych komputerów, tudzież laptopa o
konkretnej godzinie.

A ja potrzebuję.

Więc i ja muszę?

Mnie nie zdarzyło się od lat korzystać z przelewów
poza domem.

A ja głównie w pracy korzystam.

I pewnie niejedna księgowa też. Nie ma to jak wysłać 100 przelewów i każdy autoryzować piszczącą komórką (pomijam fakt, iż dłużej to trwa niż hasła papierowe).

A ponoć nie musisz nic na już.  Jak tracę telefon to i tak muszę ASAP go
odzyskać, więc tego samego dnia jadę wymienić kartę (choć 1 raz w życiu mi
się zdarzyło dopiero).

A ja korzystam głównie z innych banków w tej chwili. I jeśli zrobię 1 przelew na 3 miesiące w mbanku autoryzowany to max. Nie ma dla mnie sensu zatem noszenie urządzenia do autoryzacji przy pupie.
W wielu miejscach w PL nie ma nawet salonów wszystkich operatorów i to nie jest tak hop-siup i mam nową kartę.

Banki musiały naprawdę sporo kasy wpompować, aby
przekonać klientów, że hasła SMS to jedynie słuszna metoda autoryzacji,

Bo jest. Każda inna jest mniej bezpieczna i mniej wygodna.

mEkipa?

Data: 2009-04-04 19:54:42
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 16:44 (autor Szymon publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr7rvh$gq7$1@news.dialog.net.pl>):

Taaa... Listę można bez problemu skopiować, wystarczy na w miarę chwilę
mieć
do niej dostęp lub choćby podgląd używania.
A ponieważ nie nosi jej się przy sobie to jest to niemożliwe.

A jak się nie nosi, to się ma przesrane.

Zastanów się dlaczego np. przy ubezpieczeniu auta potrzebne są dwa komplety kluczy, przy czym ten drugi jest nawet ważniejszy niż ten
pierwszy.

Nie mam pojęcia, nigdy ode mnie kluczy nie chcieli przy ubezpieczaniu.

Nie łatwiej. Zresztą w durnowatym lukasie to nawet do sprawdzenia stanu
konta potrzeba tokena.
Właśnie.

Ano. I trzeba targać token ze sobą.
Tymczasem jeden fistaszek w przeglądarce i już mam dostęp do Twojego konta (zapamiętanie haseł).

No i? Co najwyżej mi zrobisz na złość i przelejesz kasę do spółdzielni. Choć
jakiś czas temu zdefiniowane też mogą być esesmanowate, więc bez
autoryzacji mam tylko przelewy pomiędzy zaufanymi miejscami.
Do tego jeszcze świst komóreczkę i już.

Takoż samo z listą haseł, a nawet bardziej, bo jak ją skopiujesz (choćby
monitoringiem), to możesz profilaktycznie wykorzystać za jakiś czas, z
bezpiecznego miejsca itepe. Bez powiązań z faktycznym miejscem wycieku
haseł.
Wiem, wiem. Ty jesteś świadom, nie korzystasz z przygodnych kompów,

Czasami korzystam.
skanujesz swój zanim się zalogujesz na wirusy, robaki itp. itd.,

Nie skanuję.
W Lukasie ten numer niestety nie przejdzie przez token właśnie.

świst komóreczki jest łatwiejszy niż świst tokena? Dla mnie to to samo, a
trzeba targać ze sobą tokena przy każdej okazji, gdy chcesz sprawdzić
konto.
Nie każdy
potrzebuje wysyłać przelewy z obcych komputerów, tudzież laptopa o
konkretnej godzinie.
A ja potrzebuję.
Więc i ja muszę?

Nie musisz.
[...]

do 100 przelewów nie używa się mbanku. W bankach masowych się potwierdza
raz, paczkę. I to dwie osoby potwierdzają u nas.
[...]

No tak, jak korzystasz tak, że nie korzystasz, to i owszem. Choć ja tak nie
korzystam z Inteligo, a też klnę na listę haseł, bo ciągle mi ginie i
ciągle jej szukam, jak przyjdzie potrzeba. Właśnie temu, że raz na rok.
Banki musiały naprawdę sporo kasy wpompować, aby
przekonać klientów, że hasła SMS to jedynie słuszna metoda autoryzacji,
Bo jest. Każda inna jest mniej bezpieczna i mniej wygodna.
mEkipa?

Bredzisz. Nawet jak mnie nie znasz, to gogle ci natychmiast o mnie wszystko
powie. --
Tristan

Data: 2009-04-04 20:44:08
Autor: Szymon
Płatne hasła papierowe w mBanku
A jak się nie nosi, to się ma przesrane.

I dla tych są hasła sms. Za darmo. Na razie :-)

Nie mam pojęcia, nigdy ode mnie kluczy nie chcieli przy ubezpieczaniu.

Gdy rąbną Ci auto zobaczysz jak to działa.

No i? Co najwyżej mi zrobisz na złość i przelejesz kasę do spółdzielni. Choć
jakiś czas temu zdefiniowane też mogą być esesmanowate, więc bez
autoryzacji mam tylko przelewy pomiędzy zaufanymi miejscami.

Wiesz... czasami samo poznanie stanu posiadania delikwenta jest największą złośliwością jaką można mu zrobić.

[...]

Mistrzu. Ja z listą haseł nie chodzę po mieście, kapujesz? Tak jak nie noszę kart, z których nie mam zamiaru korzystać w portfelu. Tymczasem bank poprzez smsy zmusza mnie do korzystania i pozostawiania bez opieki i stosownego zabezpieczenia narzędzia autoryzacyjnego. Więc wolę, aby mnie nie zmuszał, szczególnie, że potem mnie obciąży nienależytym zabezpieczeniem tegoż.

świst komóreczki jest łatwiejszy niż świst tokena? Dla mnie to to samo, a
trzeba targać ze sobą tokena przy każdej okazji, gdy chcesz sprawdzić
konto.

Nie mam potrzeby sprawdzać konta częściej niż raz na dobę, a sypiam w domu. Dziwne, nie? :-)
Tak, świst komóreczki np. z szafki na siłowni jest o niebo łatwiejszy niż z mojego mieszkania tokena.

do 100 przelewów nie używa się mbanku. W bankach masowych się potwierdza
raz, paczkę. I to dwie osoby potwierdzają u nas.

Też mi masowość. Zerknij no na allegro w konta super-sprzedawców. Dziesiątki tysięcy transakcji na koncie i jakoś mbank dominuje.

korzystam z Inteligo, a też klnę na listę haseł, bo ciągle mi ginie i
ciągle jej szukam, jak przyjdzie potrzeba. Właśnie temu, że raz na rok.

a karty też Ci tak giną na przykład albo PINy czy tylko kody?

[...]

Podobne argumenty stosujesz i nie ma tu znaczenia Twoje faktyczne miejsce pracy. Po prostu skojarzenie z forum mbanku i tyle.

Data: 2009-04-04 19:36:04
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-04-04, Szymon <nospam@o2.pl> wrote:

[...]

[...]

LOL. To pokaż jakąś dużą firmę, która używa systemu płatności masowych
(energetyka, gazownia, tpsa), który oparty jest o mbank. No wiesz -
takie detale jak przyznawanie osobnego konta każdemu użytkownikowi.

Bo jeden taki duży przedsiębiorca to pewnie dziennie generuje jednak
więcej transakcji niż 100 super sprzedawców na Allegro. :-)

Ja rozumiem dyskusja itp, ale mbank to mac bank. Dla pospólstwa. Oni się
nie zajmują płatnościami masowymi i nie zajmują się dużymi firmami
(spółki prawa handlowego), więc argument o księgowej puszczającej 100 przelewów SMSem też trochę słaby.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-04-04 22:30:25
Autor: Szymon
[...]

:-))) 100 przelewów to nie jest płatność masowa na miarę gazowni mistrzu. Toż przecietny chlebożerca ma naście płatności w miesiącu. Trochę chyba nie zrozumiałeś...

Data: 2009-04-04 21:02:14
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-04-04, Szymon <nospam@o2.pl> wrote:
[...]

_naraz_? Bo tak to napisałeś jakby ta księgowa to naraz klepała.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-04-05 08:34:56
Autor: Szymon
Płatne hasła papierowe w mBanku
_naraz_? Bo tak to napisałeś jakby ta księgowa to naraz klepała.

Tak, jednym kliknięciem. Puknij się. Za chwilę dojdziesz do wniosku, że w mBanku w ogóle nie ma takich sytuacji. Tymczasem puszczanie samego Killera to 10 przelewów po rząd nie tak dawno było, aby uniknąć belki. A znam osoby, które puszczały na połowę rodziny z uwagi na limit 10000. Zgłupieć było można od tych smsów. Nie wspominając już o tym, że cała operacja zajmowała więcej czasu. Hasła papierowe są zdecydowanie szybsze. SMS jeszcze musi dojść, co wbrew pozorom nie zawsze było natychmiastowe.

Data: 2009-04-05 10:16:47
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-04-05, Szymon <nospam@o2.pl> wrote:
_naraz_? Bo tak to napisałeś jakby ta księgowa to naraz klepała.
Tak, jednym kliknięciem. Puknij się. Za chwilę dojdziesz do wniosku, że w mBanku w ogóle nie ma takich sytuacji.

Nie. Za to dojdę do wniosku, że żadne indywidualne konto do takich
operacji nie jest przeznaczone i nie ma ułatwień w tym celu. Kropka.

Tymczasem puszczanie samego Killera to 10 przelewów po rząd nie tak dawno było, aby uniknąć belki. A znam osoby, które puszczały na połowę rodziny z uwagi na limit 10000. Zgłupieć było można od tych smsów.

No jak wiadomo, robi się to codziennnie. :)

Nie wspominając już o tym, że cała operacja zajmowała więcej czasu. Hasła papierowe są zdecydowanie szybsze. SMS jeszcze musi dojść, co wbrew pozorom nie zawsze było natychmiastowe.

No i? Ja nie czepiam się tego argumentu tylko stwierdzenia, że mbank
jest do płatności masowych. Nadal twierdzę, że nie a do dyskusji
SMS/kartka to sie nawet nie włączam. Naprawdę chcesz mnie przekonać, że paru  nieszkodliwych dziwaków którzy spędzają czas na tego rodzaju akcjach to norma?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-04-06 06:11:29
Autor: Szymon
[...]

Codziennie nie, ale jak spływały danego dnia to dziesiąt poszło pod rząd. I to musiały pójść szybko.

No i? Ja nie czepiam się tego argumentu tylko stwierdzenia, że mbank
jest do płatności masowych.

Inaczej myślimy o tzw. płatnościach masowych. Dla Ciebie to miliony operacji na koncie (prąd, tpsa itp.), a dla mnie do prowadzenie firmy niekoniecznie jednoosobowej. Myślałem o przelewach rzędu 100 operacji naraz i pojęcia nie mam jak mogłeś wykoncypować, że chodzi o tpsa, gazownię itp.

Data: 2009-04-06 11:09:16
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-04-06, Szymon <nospam@o2.pl> wrote:

[...]

[...]

IMHO kwestia organizacji pracy. Niewątpliwie są jakieś szczególne przypadki, które mają wymogi tego typu, ale takie nie powinny wybierać mbanku, bo on się do tego nie nadaje. Tym bardziej, że kasuje 1 zł za każdy przelew.

I to musiały pójść szybko.

Bo nie daj boże Elixir zacznie być rozliczany w czasie rzeczywistym? :)

[...]

Prowadzę firmę, więc weź mi nie tłumacz wszystkiego woreczkiem z napisem
"firma", bo się nie dam nabrać. :)

Myślałem o przelewach rzędu 100 operacji naraz i pojęcia nie mam jak mogłeś wykoncypować, że chodzi o tpsa, gazownię itp.

Bo oni korzystają z płatności masowych. Nie mbankowiec ślący 100
przelewów, jeden za drugim, pracowicie wklepując wszystkie dane, gdzie
akurat samo potwierdzenie SMSem/kodem to najkrótsza operacja.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-04-04 21:13:14
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 20:44 (autor Szymon publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr89vu$pr8$1@news.dialog.net.pl>):

Nie mam pojęcia, nigdy ode mnie kluczy nie chcieli przy ubezpieczaniu.
Gdy rąbną Ci auto zobaczysz jak to działa.

Nie rozumiem, jak 2 klucz w domu mnie zabezpiecza... Już pomijam związek z
bankami żaden, ale zaintrygowałeś mnie.
[...]

E tam

[...]

Ale mówię o normalnych zastosowaniach. To, że ty masz konto w mBanku dla
lansu czy tam jakiś rzadkich operacji, to wiesz. Ja mam w codziennym
użytku.
[...]

No cóż, mBank zmusza do mania internetu... To też wada? Po prostu taka
oferta. Chcesz marmurka, idziesz do marmurka.
[...]

Widocznie nie używasz konta tak aktywnie, jak ja.
[...]

Ale oni ODBIERAJĄ. A nie nadają 100 przelewów. Do odbierania esesmany nie są
potrzebne.
korzystam z Inteligo, a też klnę na listę haseł, bo ciągle mi ginie i
ciągle jej szukam, jak przyjdzie potrzeba. Właśnie temu, że raz na rok.
a karty też Ci tak giną na przykład

No te z portfela nie. jakby się walały w domu używane raz na rok pewnie by
ginęły.
albo PINy

No pin pamiętam. Ale miałem kiedyś mało używaną kartę i owszem, też
zapomniałem i był kanał, bo karteczka zginęła oczywiście. U mnie jak czegoś nie ma w laptopie, to nie istnieje.
Podobne argumenty stosujesz i nie ma tu znaczenia Twoje faktyczne miejsce
pracy. Po prostu skojarzenie z forum mbanku i tyle.

Nie wiem, jestem dziecko usenetu i forumy są dla mnie nieużywalne. Nie mam
na nie czasu. --
Tristan

Data: 2009-04-04 21:32:51
Autor: cef
Tristan wrote:

[...]

Ubezpieczałeś auto kiedyś? Albo chociaż przeczytałeś OWU?
Przecież jak Ci rąbną auto, to będziesz musiał pokazać
wszystkie komplety kluczy do samochodu - w ilości tak jak podaleś
przy zawieraniu AC. Po to robią zdjęcia kluczy, żebys nie podkładal
dorabianych. Jak nie robili zdjęć kluczyków (bo tego nie pamiętasz)
to pewnie podpisaleś, że masz dwa komplety kluczy fabrycznych.
A pewnie w umowie jest, że o zgubieniu kluczy masz powiadamiać
ubezpieczyciela, ale kto czyta te  umowy...
A potem placz, że auto skroili a ubezpieczyciel się wypina.

Data: 2009-04-05 08:11:29
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 21:32 (autor cef publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr8cot$sps$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

Nie rozumiem, jak 2 klucz w domu mnie zabezpiecza... Już pomijam
związek z bankami żaden, ale zaintrygowałeś mnie.
Ubezpieczałeś auto kiedyś?

OC tylko, na AC jestem za mądry.

[...]

No i?

Po to robią zdjęcia kluczy, żebys nie podkładal dorabianych.

A co mi przeszkadza dorobić sobie po zdjęciu?

--
Tristan

Data: 2009-04-05 10:06:03
Autor: cef
Tristan wrote:

Ubezpieczałeś auto kiedyś?

OC tylko, na AC jestem za mądry.

No to problem kluczy Cię nie dotyczy.

Albo chociaż przeczytałeś OWU?

OWU?

Ogólne Warunki Ubezpieczenia

[...]

Skoro nigdy nie ubezpieczałeś AC, to pewnie nie wiesz, że
jest to ubezpieczenie z tytułu którego w przypadku kradzieży samochodu
ubezpieczony oczekuje wypłaty świadczenia i jest zdziwiony, tak jak Ty teraz,
że składkę opłacał, ale nie otrzyma nic od ubezpieczyciela, bo dopuścił się rażących zaniedbań itd itp.
Skoro bowiem nie czyta
OWU to nie wie, że kradzież/zgubienie kluczyków powinien zgłaszać
ubezpieczycielowi - to po pierwsze, a po drugie w przypadku zgłoszenia szkody
będzie musiał przedstawić komplety kluczy określone przy ubezpieczaniu.
Jeśli klucza brak lub widać z opisu czy zdjęcia, że jest inny
(dorabiany później), to naruszony został paragraf x i ubezpieczyciel
jest wolny od odpowiedzialności za szkody.

Poczytaj sobie samodzielnie trochę o ubezpieczeniach,
bo to nie temat na te grupę.

Data: 2009-04-05 11:18:38
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z niedziela 05 kwiecień 2009 10:06 (autor cef publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr9ot4$14v$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

Ubezpieczałeś auto kiedyś?
OC tylko, na AC jestem za mądry.
No to problem kluczy Cię nie dotyczy.

Co nie znaczy, że nie mogę chcieć zrozumieć o czym mówicie. Bo na razie nie
rozumiem.
[...]

A co mi przeszkadza dorobić sobie po zdjęciu i używać dorobionych, a
właściwe trzymać w sejfie dla zaspokojenia OWU?

--
Tristan

Data: 2009-04-05 12:11:28
Autor: cef
Płatne hasła papierowe w mBanku
Tristan wrote:

Bo na
razie nie rozumiem.

I tak już zostanie ;-)

Data: 2009-04-05 13:42:36
Autor: Krzysztof Halasa
Tristan <niechce@spamu.pl> writes:

A co mi przeszkadza dorobić sobie po zdjęciu i używać dorobionych, a
właściwe trzymać w sejfie dla zaspokojenia OWU?

Jasne, zwlaszcza w przypadku immobilizera w kluczyku, inna sprawa ze nie
wiem jak ktos chcialby rozpoznac "dorobiony" kluczyk od "oryginalnego".
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-04-06 09:43:26
Autor: Andrzej Kłos
Krzysztof Halasa pisze:
[...]

może mam nie najnowszy samochód, ale immobilizer w kluczyku to koszt ok. 200 zł, wiem, bo dorabiałem (oczywiście po uprzednim, pisemnym zawiadomieniu ubezpieczyciela)

andy_nek

Data: 2009-04-06 12:53:55
Autor: Krzysztof Halasa
Andrzej Kłos <andy.klos@wp.pl> writes:

[...]

Ale co ma do tego koszt? Nowy kluczyk rozni sie od starego?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-04-04 22:37:59
Autor: Szymon
Płatne hasła papierowe w mBanku
Nie rozumiem, jak 2 klucz w domu mnie zabezpiecza... Już pomijam związek z
bankami żaden, ale zaintrygowałeś mnie.

No już Ci to kolega wyżej wytłumaczył.

Ale mówię o normalnych zastosowaniach. To, że ty masz konto w mBanku dla
lansu czy tam jakiś rzadkich operacji, to wiesz. Ja mam w codziennym
użytku.

Czy normalnym jest logowanie do systemów transakcyjnych z przypadkowych komputerów to nie wiem. Pozwolę sobie nadal uważać, iż większość osób korzysta z obsługi konta w domu. I nie ma potrzeby tym samym wynoszenia na zewnątrz kodów.

No cóż, mBank zmusza do mania internetu... To też wada?

Nie, bo nie pobiera z tego tytułu opłaty :-)

Po prostu taka
oferta. Chcesz marmurka, idziesz do marmurka.

Chcę WYBORU. Mam. I też w BRE - Multibank. Coś co dla Multi jest możliwe, dla mBanku przekracza granice wyobraźni.

Widocznie nie używasz konta tak aktywnie, jak ja.

Wolę bezpieczeństwo. Wiem - nietypowe.

No te z portfela nie. jakby się walały w domu używane raz na rok pewnie by
ginęły.

A zatem jak rozumiem wszystkie swoje aktywne karty nosisz przy sobie. Brawo. Wzorzec świadomego korzystania z instrumentów płatniczych.

Dla Ciebie tylko SMS. Przyznaję :-)

Data: 2009-04-05 08:18:22
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 22:37 (autor Szymon publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr8glc$u0r$1@news.dialog.net.pl>):

[...]

Jak się pracuje w terenie... Zresztą z przypadkowych rzadko, bo zazwyczaj
mam laptopa. Za to i owszem, z różnych miejsc fizycznych i token bym ze
sobą musiał targać, bo zazwyczaj zaglądam na konto nie w domu, a w pracy.
No cóż, mBank zmusza do mania internetu... To też wada?
Nie, bo nie pobiera z tego tytułu opłaty :-)

Takoż i za esesmany.
Chcę WYBORU. Mam. I też w BRE - Multibank. Coś co dla Multi jest możliwe,
dla mBanku przekracza granice wyobraźni.

Więc przenieś się do Multi a nie jęcz. Dla mnie Multi odpada, bo droższy, a
poza tym czynny dość chujowo i wpłacać nie ma jak, a do mBanku se wpłacam
jednocześnie z zakupami po pracy.
Widocznie nie używasz konta tak aktywnie, jak ja.
Wolę bezpieczeństwo. Wiem - nietypowe.

Wolę wygodę i bezpieczeństwo -- wiem, nietypowe.
No te z portfela nie. jakby się walały w domu używane raz na rok pewnie
by ginęły.
A zatem jak rozumiem wszystkie swoje aktywne karty nosisz przy sobie.

Wszystkie dwie. Z czego jedna tak z rozpędu, od czasu jak zacząłem tankować
na Neste, bo już nie potrzebuję backupowej na wszelki wypadek.
Brawo. Wzorzec świadomego korzystania z instrumentów płatniczych.

Oczywiście. Po to je mam, żeby je nosić. Jakbym ich nie nosił, to po co mi
one?

[...]

Ano. Bardzo się ucieszyłem jak to wprowadzili. Od razu przełączyłem. --
Tristan

Data: 2009-04-08 14:46:42
Autor: Kamil Jońca
[...]

W multi też są wpłatomaty, gdybyś nie wiedział.
KJ
--
"Uchodzic za idiote w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"
[Georges Courteline]

Data: 2009-04-08 15:20:06
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z środa 08 kwiecień 2009 14:46 (autor Kamil Jońca publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <87eiw3s47h.fsf@kjonca.kjonca>):

[...]

W Zabrzu nie ma. Poza tym, nie ma na targowisku, gdzie robię zakupy. Dlatego
dla mnie mBank najsensowniej wypada. --
Tristan

Data: 2009-04-08 15:22:04
Autor: Kamil Jońca
[...]

A mbankowe są na targwisku? Poza tym od jakiegoś czasu BRE uwspólniło
wpłatomaty dla swoich obu marek.

KJ

--
"In order to form an immaculate member of a flock
of sheep one must, above all, be a sheep"

Data: 2009-04-08 20:42:57
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z środa 08 kwiecień 2009 15:22 (autor Kamil Jońca publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <87ab6rs2kj.fsf@kjonca.kjonca>):

W Zabrzu nie ma. Poza tym, nie ma na targowisku, gdzie robię zakupy.
Dlatego dla mnie mBank najsensowniej wypada.
A mbankowe są na targwisku?

tak, w Zabrzu jest. Dlatego mówię, że korzystam przy okazji zakupów.
Poza tym od jakiegoś czasu BRE uwspólniło wpłatomaty dla swoich obu marek.

A tego to nie wiem. Wiem, że mam konto w mBanku od coś kole 8 lat i że sobie
chwalę. Nie mogę sprawdzić czy wpłatomat zadziała dla Multi, bo karta Multi
jest płatna i nie chce mi się jej mieć dla testów tylko. --
Tristan

Data: 2009-04-08 16:22:25
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBanku
"Tristan" news:gri7d2$8fs$1news.interia.pl

W Zabrzu nie ma. Poza tym, nie ma na targowisku, gdzie robię zakupy.
Dlatego
dla mnie mBank najsensowniej wypada.

Nie zapominaj, że możesz wpłacać kasę we wpłatomatach mBanku, na swoje konto
w Multi.

Data: 2009-04-08 20:44:25
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z środa 08 kwiecień 2009 16:22 (autor Valdi.Pavlack publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gribag$dja$2@news.interia.pl>):

[...]

A tego nie wiedziałem, się nie chwalili przy zakładaniu konta. Mówili, że
tylko mogę w kasie u nich. Zakładałem właśnie dlatego, że się mBankowy
spalił razem z Praktikerem. Na szczęście odbudowali (wpłatomat, nie
Praktikera) ASAP i w sumie konto w Multi mam teraz dla MultiMaksa, żeby nie
kusiło zdejmowanie kasy z lokaty :D

--
Tristan

Data: 2009-04-05 11:33:20
Autor: Paweł Muszyński
Płatne hasła papierowe w mBanku [OT]
Szymon pisze:

pracy? Zastanów się dlaczego np. przy ubezpieczeniu auta potrzebne są dwa komplety kluczy, przy czym ten drugi jest nawet ważniejszy niż ten pierwszy.

Potrzebne są dwa, bo jak masz tylko jeden, to jest ryzyko, że ktoś inny ma drugi...

Po kradzieży dajesz im do zbadania, czy ktoś nie skopiował kluczy.
Nie ma to nic wspólnego z tym, że klucze w domu trzymasz...
--
Paweł Muszyński
Skateshop http://www.e-street.pl

Data: 2009-04-05 18:37:11
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 4 Apr 2009 12:02:55 +0200, Szymon wrote:
 Listy są bezpieczniejsze znacząco bardziej, ale użytkowane zgodnie z  zasadami logiki.

Ale wiesz, ze w SMSie jest ,,troche'' wiecej informacji poza samym
kodem? Na tyle, ze wiesz *co* *naprawde* potwierdzasz.

Do poduszki: http://en.wikipedia.org/wiki/Man-in-the-middle_attack

--
Michał http://kbns.digart.pl/

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2009-04-04 09:33:34
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Szymon" <nospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gr70c2$sd$1news.dialog.net.pl...
[...]
spokojnie, przyzwyczają ludzi i wprowadzą opłaty

Data: 2009-04-04 09:04:23
Autor: Piotr Sawinski
zlotowinfo wrote:
Użytkownik "Piotr Sawinski" <newsgroup@sawinski.org> napisał w wiadomości news:gr6qeb$t3b$1news.dialog.net.pl...
Tristan wrote:

(cut...)

[...]

Duzo nie kosztuje, nawet trudno mi powiedziec. Zas jako ze korzystam z telefonu na abonament, to wyjezdzajac na dluzej nie widze sensu placenia za niekorzystanie z telefonu tylko po to by odbierac smsa z mBanku. Niech tutaj na miejscu ktos wykorzystuje moje minuty.
Nie wiem, byc moze tak mozna, ale watpie, ze mBank wysylalby smsa na telefon z innego kraju.
Oprocz tego pomysl o wielu osobach obecnie pracujacych za granica, ktorzy chca miec dostap do wykonania operacji w mBanku.
Nie jestem osoba, ktora bedzie pisac, ze zrezygnuje z mB dlatego, ze wprowadza oplate za hasla, zabralem tylko glos w sprawie jakie zalety maja listy hasel jednorazowych.

Piotr Sawinski

Data: 2009-04-04 20:21:38
Autor: Filip
Tristan wrote:

ile kosztuje cię odbiór takiego smsa za granicą
wiem że kiedyś kasowało ok 2zł
SMSy przychodzące są w roamingu bezpłatne, bo nie można powstrzymać ich przychodzenia (w przeciwieństwie do rozmów). Były kiedyś sieci w Azji Środkowej, które obciążały za przychodzące SMSy, ale de facto to te SMSy po prostu nie przychodziły.

Data: 2009-04-04 10:09:53
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBanku
"zlotowinfo" news:gr701u$408$1inews.gazeta.pl

ile kosztuje cię odbiór takiego smsa za granicą
wiem że kiedyś kasowało ok 2zł

Tu raczej kwestią nie jest odbiór SMSa (w chwili obecnej przynajmniej w
Plusie nic za odbiór SMSa za granicą nie płacisz) ale to, że nie zawsze taki
SMS dochodzi w tedy kiedy go potrzebujesz.

Data: 2009-04-04 23:11:57
Autor: kashmiri
Płatne hasła papierowe w mBanku
zlotowinfo <usuntousun@go2.pl> had the courage to write:
Użytkownik "Piotr Sawinski" <newsgroup@sawinski.org> napisał w wiadomości news:gr6qeb$t3b$1news.dialog.net.pl...
Tristan wrote:
(cut...)
[...]

Nigdy odbieranie SMS-ów w roamingu nic nie kosztowało (no chyba że masz komórkę w sieci amerykańskiej - ale to już inna cywilizacja).

2 zł było za *wysłanie* SMS-a w roamingu.

k.

Data: 2009-04-04 09:05:26
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 07:15 (autor Piotr Sawinski publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr6qeb$t3b$1@news.dialog.net.pl>):

Co roku wyjezdzam na pewien okres za granice zostawiajac telefon w
Polsce partnerce, bo mi sie nie oplaca brac go ze soba. Nie zmienia to
faktu, ze wciaz potrzebuje robic przelewy z konta...

I ile tam przelewów robisz? Bo w sumie można se zamówić listy i mieć na
wyjazdy... Albo prosić babę o autoryzowanie... --
Tristan

Data: 2009-04-04 09:08:35
Autor: Piotr Sawinski
Tristan wrote:
[...]

Oczywiscie, ze zamawiam liste i biore na wyjazdy i oplata mnie od tej wygody nie odwiedzie, jednak w ogolnym natloku uwag 'jak ktos moze korzystac jeszcze z listy hasel jednorazowych' przedstawilem jak najbardziej realna sytuacje wielu osob, ktore potrzebuja takiego rozwiazania.

Piotr Sawinski

Data: 2009-04-04 20:14:14
Autor: Filip
xbartx pisze:
[...]

W Chinach nie dochodzą SMSy... (a już na pewno nie w ciągu 3ch minut)

Data: 2009-04-04 23:13:25
Autor: kashmiri
Płatne hasła papierowe w mBa nku
Filip <filip6198@NSPAM.gazeta.pl> had the courage to write:
xbartx pisze:
[...]

Dochodzą tylko w godzinach pracy tłumaczy?

k.

Data: 2009-04-04 23:14:02
Autor: kashmiri
Platne hasla papierowe w mBanku
xbartx pisze:
On Fri, 03 Apr 2009 20:20:38 +0200
Tristan <niechce@spamu.pl> wrote:
Z tym, ze jest pewnie jeszcze z tysiac innych przypadków, w których
lista jest lepsza od sms-passwd i nie chodzi tutaj o samo posiadanie
lub nie telefonu.
W Chinach nie dochodza SMSy... (a juz na pewno nie w ciagu 3ch minut)

Dochodza tylko w godzinach pracy tlumaczy?

k.

Data: 2009-04-05 18:23:42
Autor: Filip
xbartx pisze:
On Fri, 03 Apr 2009 20:20:38 +0200
Tristan <niechce@spamu.pl> wrote:
Z tym, ze jest pewnie jeszcze z tysiac innych przypadkĂłw, w ktĂłrych
[...]

:)
Nie, po prostu wcale nie dochodzą. Choć nadawca otrzymuje raport o doręczeniu...

Data: 2009-04-05 22:23:00
Autor: kashmiri
xbartx pisze:
[...]

No żartowałem. A tak naprawdę to nie miałem problemu z dochodzeniem SMSów do Chin (China Unicom) w czasie rzeczywistym - ale z sieci pakistańskiej. Może cenzurują tylko zgniłych kapitalistów, a nie zaprzyjaźnione kraje?

k.

Data: 2009-04-05 08:20:20
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 20:14 (autor Filip publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr881o$cv8$2@inews.gazeta.pl>):

W Chinach nie dochodzą SMSy... (a już na pewno nie w ciągu 3ch minut)

No to pozostaje odroczone autoryzowanie. Jest taka opcja w mBanku. --
Tristan

Data: 2009-04-03 20:33:30
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBanku
"Tristan" news:gr5j4t$uqt$1news.interia.pl

Ano. Każdy rozsądny powie ,,wreszcie''. Nie sądzę, żeby duży odsetek
klientów mBanku nie miał telefonu.

Widać, że miałeś to szczęście, że życie nie zmusiło cię wykonywać operacji w
miejscach gdzie miałeś dostęp do internetu po kablu ale nie miałeś zasięgu
sieci GSM.
Widać, że jesteś tym szczęściarzem do którego zawsze (do Plusa, Ery i
Orange) dochodziły hasła SMSowe w roamingu.

Dodam, że piszę to jako osoba, która w haseł SMSowych korzystała (nie jestem
już aktywnym klientem mBanku) jednak problemy jakie z nimi miałem w
sytuacjach "kryzysowych" sprawiły, że pod koniec swojego pobytu w mBanku
nagminnie korzystałem z list haseł jednorazowych.

Data: 2009-04-04 17:56:08
Autor: radekp@konto.pl
Płatne hasła papier owe w mBanku
Fri, 03 Apr 2009 20:20:38 +0200, w <gr5j4t$uqt$1@news.interia.pl>, Tristan
<niechce@spamu.pl> napisał(-a):

[...]

Chyba kpisz. Spróbuj sobie wysłać przelew korzystając z telefonu przy
otrzymywaniu sms. Z różnych modeli, a przestaniesz gadać bzdury.

Data: 2009-04-05 14:32:00
Autor: Sławomir Szyszło
Płatne hasła papierowe w mBanku
Dnia Sat, 04 Apr 2009 17:56:08 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>
wklepał(-a):

Chyba kpisz. Spróbuj sobie wysłać przelew korzystając z telefonu przy
otrzymywaniu sms. Z różnych modeli, a przestaniesz gadać bzdury.

Szczególnie łącząc się do Internetu przez GPRS w telefonie. Powodzenia w
oczekiwaniu na SMS. :)

--
Sławomir Szyszło

Data: 2009-04-04 23:33:26
Autor: Titus Atomicus
In article <gr5j4t$uqt$1@news.interia.pl>, Tristan <niechce@spamu.pl> wrote:

> [...]

życie zmusza. Więc ile osób naprawdę nie ma? Nie sądzę, żeby dużo.

Ale nie chodzi o niemanie.
Ja czasem nie mam zasiegu ( a internet mam) i wyjezdzajac za granice wole miec liste hasel, a nie liczyc na smsy.

TA

Data: 2009-04-05 20:26:20
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:gr5j4t$uqt$1news.interia.pl...
[...]

    A myślisz, że sms-y bank ma za darmo? Większość banków za kolejny sms w m-cu (po przekroczeniu darmowej puli) każe sobie płacić po kilkadziesiąt groszy.
    Co powiesz gdy mBank za jakiś czas też tak zacznie robić?
    Ja na wszelki wypadek zamówię sobie 5 list.

Data: 2009-04-05 20:30:42
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z niedziela 05 kwiecień 2009 20:26 (autor Marcin Wasilewski publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <grat44$agm$1@news.task.gda.pl>):

[...]

Ale taniej.
    Większość banków za kolejny sms     w
m-cu (po przekroczeniu darmowej puli) każe sobie płacić po kilkadziesiąt
groszy.

Bo chcą zarobić, esesman dla zwykłej ludności jest tańszy. Więc dla masówki
tym bardziej. A mBank do tego jest operatorem komórkowym, więc w ogólności
jeszcze taniej.
    Co powiesz gdy mBank za jakiś czas też tak zacznie robić?

Nie wiem. Zależy jaka ta pula będzie i jaka kwota. Jak na razie mBank jest
najtańszy, i to znacznie, ze wszystkich banków, jakie oglądałem. Więc nawet
jak dodadzą opłaty jakieś, nadal ma szanse być najtańszy. W takim inteligo
z 10zł miesięcznie bym musiał płacić za to, co mam za darmo w mBanku, więc
wiesz... --
Tristan

Data: 2009-04-05 21:31:06
Autor: Krzysztof Drewicz
On 2009-04-05, Tristan <niechce@spamu.pl> wrote:
[...]

mBank jest co najwyżej, właścicielem marki oraz firmy świadczącej usługi
MVNO, nie jest on nawet MVNO Infrastrukturalnym. Czytaj: BRE Bank S.A.
ma mBank, mBank jest właścicielem marki moBile, firma zajmująca się
moBile, sprzedaje usługi (bodajże) Plusa i tyle. Nie ma on własnych
"szpejów" do świadczenia usług GSM, całość (nie tylko radio) dzierżawi
od prawdziwego operatora. Co za tym idzie: koszt smsów, nawet do
"własnej" sieci (właściwe to własnej numeracji) jest dla niego całkiem
realny. Ciekawe co by było gdybyś podał w mBanku (czy też innym banku) numer
komórki zaczynający się od +49, pewnie zabiliby Cię śmiechem i kazali
nabyć komórkę z numerem zaczynającym się od +48.

Nie wiem. Zależy jaka ta pula będzie i jaka kwota. Jak na razie mBank jest
najtańszy, i to znacznie, ze wszystkich banków, jakie oglądałem.

Ja powiem nawet więcej, jeśli mBank ma jakąś usługę, to jest ona tańsza,
lepsza i ogólnie wyznacza pewne trendy na rynku, a inne banki starają
sie, albo naśladować, albo przegonić. Tylko wielu usług powyżej
oczekiwań szarego Kowalskiego mBank nie ma. No i jakoś ostanio "nihil
novi" w mBanku...

kd,

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

Data: 2009-04-03 21:34:54
Autor: kashmiri
Płatne hasła papierowe w mBanku
Valdi.Pavlack <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> had the courage to write:
[...]

to co, inwestujemy w akcje Poczty Polskiej? Bo jak te ich słynne 2 miliony klientów zamówią na zapas każdy 15 list....

k.

Data: 2009-04-03 20:18:59
Autor: Bogdan B.
kashmiri wrote:

to co, inwestujemy w akcje Poczty Polskiej? Bo jak te ich słynne 2
miliony klientów zamówią na zapas każdy 15 list....

Nie da się zamówić więcej jak 5.

Data: 2009-04-03 23:00:00
Autor: kashmiri
Płatne hasła papierowe w mBanku
Bogdan B. <boguxx98xx@wpxx.pl> had the courage to write:
kashmiri wrote:
to co, inwestujemy w akcje Poczty Polskiej? Bo jak te ich słynne 2
miliony klientów zamówią na zapas każdy 15 list....
Nie da się zamówić więcej jak 5.

To i tak daje 10 milionów przesyłek....

k.

Data: 2009-04-03 21:41:33
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
Komentarz jest chyba zbędny.

Chyba tak. Ktoś jeszcze używa niewygodnych haseł z "papierowej" listy ?

--
Mithos

Data: 2009-04-03 13:21:15
Autor: Jarek Andrzejewski
Płatne hasła papierowe w mBanku
Chyba tak. Ktoś jeszcze używa niewygodnych haseł z "papierowej" listy ?

Niewygodnych? Odczytanie hasła zajmuje mi kilka sekund (i mam
gwarancję, że nie więcej, bo portfel mam w zasięgu ręki). Fakt, nie
mają podświetlenia ekranu (a telefon ma) :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-04-04 23:02:03
Autor: bzdreg
Jarek Andrzejewski pisze:
[...]

Tf można zgubić (dać se (tak, qrna: SE) ukraść), trochę może potrwać skołowanie następnego i odtworzenie karty SIM lub zarejestrowanie nowego nru w mBanku.

Papierowe szyfruję w excelu w sposób pozwalający na rozkodowanie w pamięci, po czym drukuję w kilku egz., trzymam w necie, w telefonie (tak!), w portfelu...

Mam jeszcze 2 darmowe konta z darmowymi przelewami - w ING (Direct) i w Lukasie (Pro).
A te 5zł przeżyję (10gr/szt). Było już 50gr za przelew i też się żyło.

--
Tnx. Regards.         Bzd.

Data: 2009-04-03 21:56:56
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBanku
"Mithos" news:gr5ort$2e2$2news.onet.pl

Chyba tak. Ktoś jeszcze używa niewygodnych haseł z "papierowej" listy ?

:) Ja + kilka nazwik mogę jeszcze wymienić, ale po co - nikłe
prawodopodobieństwo, że się znacie :)

Pozdrawiam serdecznie.

Data: 2009-04-03 22:20:31
Autor: MarcinF
Mithos wrote:

Chyba tak. Ktoś jeszcze używa niewygodnych haseł z "papierowej" listy ?

najwidoczniej tak, skoro wprowadzaja oplate zamiast zlikwidowac

Data: 2009-04-04 08:19:22
Autor: MarekZ
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gr5ort$2e2$2news.onet.pl...

Chyba tak. Ktoś jeszcze używa niewygodnych haseł z "papierowej" listy ?

Na przyklad ja.

Data: 2009-04-03 23:42:23
Autor: Mariusz Tasarz
Płatne hasła papierowe w mBanku
czekamy na opłatę za konto, np. 1 zł za każde plus opłatę za przelewy
np. 50 gr

pozdro ;)

Data: 2009-04-04 10:06:34
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBanku
"Mariusz Tasarz"

czekamy na opłatę za konto, np. 1 zł za każde plus opłatę za przelewy
np. 50 gr

Po tym co prezentuje mBank od kilku miesięcy nie możemy tego wykluczyć.

Data: 2009-04-04 10:37:23
Autor: MarekZ
Użytkownik "Mariusz Tasarz" <m.tasarz@gmail.com> napisał w wiadomości news:1035129e-2494-4ce2-9d67-3389c98c4040z1g2000yqn.googlegroups.com...
czekamy na opłatę za konto, np. 1 zł za każde plus opłatę za przelewy
np. 50 gr

Nie nie, tego już próbowali, depozytów i tak mają niedobory, chyba raczej tego scenariusza nie będą powtarzać. :-)

Raczej stawiałbym na dalszy atak w rodzaju podwyższania prowizji za różnorakie kredyty, oprocentowania linii itd.

Data: 2009-04-04 06:06:32
Autor: szczurwa
Płatne hasła papierowe w mBanku
On 4 Kwi, 08:19, "MarekZ" <marekz_us...@irc.pl> wrote:

Na przyklad ja.

Ja również. Własnie za chwilę zamówię ich do oporu.

Data: 2009-04-04 16:46:05
Autor: Szymon
Płatne hasła papierowe w mBanku
Na przyklad ja.

Ja również. Własnie za chwilę zamówię ich do oporu.
-- -- -- -- -- -- -
hehe. Ja miałem 40 hasło już w użyciu, więc sobie trochę poodblokowywałem dostępów za chwilę je blokując i w ten sposób przeskoczyłem do następnej listy, a kolejną mogłem zamówić. 5zł zysku ;-))

Data: 2009-04-04 17:00:19
Autor: Imka
In <news:gr7s1k$gqe$1news.dialog.net.pl> Szymon wrote:
[...]

Ciekawe ile osób to dziś zrobiło. Bo ja też celowo wykończyłam resztki z
listy, jedna leży przysłana wcześniej, cztery zamówię, przy moim
zapotrzebowaniu na hasła będę mieć spokój na jakieś dwa lata... ;->

Data: 2009-04-04 18:29:15
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Imka" <spamtrapimki@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:13inhue0yejny.8rgq6cuk9g5g.dlg40tude.net...
[...]

czemu to dziwne "kończenie listy"
przecież można ją poprostu usunąć

Data: 2009-04-04 23:26:53
Autor: Imka
In <news:gr81sj$c8m$1inews.gazeta.pl> zlotowinfo wrote:
czemu to dziwne "kończenie listy"
przecież można ją poprostu usunąć

A po co usuwać listę jeśli zostało kilka haseł, które można wykorzystać na
dawno odkładane porządki z przelewami zdefiniowanymi? Ten skasować, tam
zmienić kwotę... ;)

Data: 2009-04-04 12:27:49
Autor: Mithos
Płatne hasła papierowe w mBanku
MarekZ pisze:
Na przyklad ja.

A w czym to jest fajniejsze od haseł sms ?

--
Mithos

Data: 2009-04-04 04:25:13
Autor: Sztoker
On 4 Kwi, 12:27, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

A w czym to jest fajniejsze od haseł sms ?

Tracisz dostęp do telefonu i sytuacja staje się niefajna. Listę
tymczasem przekodowuję własnym algorytmem, po czym mogę ją nawet
wywiesić u siebie na płocie (choć zwykle jednak wybieram bardziej
praktyczne miejsca).

Sztoker

Data: 2009-04-04 13:40:35
Autor: Mithos
Sztoker pisze:
[...]

Duplikat karty SIM to kwestia chwili.

--
Mithos

Data: 2009-04-04 13:44:02
Autor: MarekZ
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gr7h26$gev$2news.onet.pl...

Duplikat karty SIM to kwestia chwili.

Np. w Portugalii albo na jakimś zadupiu typu Solina.

Data: 2009-04-04 13:57:58
Autor: Mithos
MarekZ pisze:
Np. w Portugalii albo na jakimś zadupiu typu Solina.

Z takim czymś trudno się sprzeczać. Ale listę haseł jednorazowych (i wszystkie kolejne) też możesz utracić w Portugalii i co wtedy zrobisz ? Zamówisz pocztą duplikat ?

No chyba, że ktoś wbija na pamięć wszystkie kolejne hasła :)

--
Mithos

Data: 2009-04-04 05:07:00
Autor: Sztoker
On 4 Kwi, 13:57, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

Z takim czymś trudno się sprzeczać. Ale listę haseł jednorazowych (i
wszystkie kolejne) też możesz utracić w Portugalii i co wtedy zrobisz ?
Zamówisz pocztą duplikat ?

Mogę ją trzymać jako jakiś .txt nie tylko pod płotem, ale i gdzieś w
necie.

No chyba, że ktoś wbija na pamięć wszystkie kolejne hasła :)

Zazwyczaj tylko 3-4 najbliższe. Dla zasady :-)

Sztoker

Data: 2009-04-04 12:29:16
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-04-04, Sztoker <x51@onet.eu> wrote:
[...]

No. I potem jak się szuka w jakimś emule 'mbank' to ciekawe rzeczy wychodzą. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-04-04 14:08:38
Autor: MarekZ
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gr7i2s$ig3$3news.onet.pl...

[...]

Tak jak napisał MarcinF, co wydaje mi się uwagą na tyle celną, że kończy dowód: o tym co jest nośnikiem listy papierowej Ty możesz decydować.

W szczególności możesz sobie ją przepisać do telefonu, zakodowaną albo niezakodowaną, względnie wgrać jako fotkę.

W przypadku haseł SMS nie masz żadnego wyboru.

Data: 2009-04-04 14:46:27
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 14:08 (autor MarekZ publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr7i4l$55s$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):
W szczególności możesz sobie ją przepisać do telefonu, zakodowaną albo
niezakodowaną, względnie wgrać jako fotkę.

Hm... Właśnie wpadłem na myśl: Może jakby listy były generowane samodzielnie
przez www? Wtedy by można obniżyć koszt, a jednocześnie kto chce, by se
drukował, kto chce przeklejał do emula. A tak... przepisywać 50 kodów z
papierka to jest takie sobie, a koszt wydania nadal spory. --
Tristan

Data: 2009-04-04 18:27:56
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBanku
"Tristan" news:gr7ju8$ggi$2news.interia.pl

[...]

Jeżeli mnie pamięć nie myli to podobne postulaty były już serwowany na forum
mBanku. Jak widać włodarze bankozaura mają to w d..., podobnie jak większość
rzeczy i klientów.

Data: 2009-04-04 19:55:50
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 18:27 (autor Valdi.Pavlack publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr80v6$226$1@news.interia.pl>):

Jeżeli mnie pamięć nie myli to podobne postulaty były już serwowany na
forum mBanku. Jak widać włodarze bankozaura mają to w d..., podobnie jak
większość rzeczy i klientów.

Co nie zmienia faktu, że dla mnie nie ma lepszej oferty. Wiem, mam małe
wymagania, ale mBank od 9 lat mi spasował. --
Tristan

Data: 2009-04-04 20:46:53
Autor: kk
Tristan pisze:
[...]

mi również, ale widać że po sprzedaniu go niemcom już lepiej nie będzie.
jeszcze kilka głupich numerów a zmienię bank

--
www.karolkepka.com
Fotografia ślubna

Data: 2009-04-04 21:15:23
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 20:46 (autor kk publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr89vt$d6c$1@news.onet.pl>):

Co nie zmienia faktu, że dla mnie nie ma lepszej oferty. Wiem, mam małe
wymagania, ale mBank od 9 lat mi spasował.
mi również, ale widać że po sprzedaniu go niemcom już lepiej nie będzie.

A sprzedali?
jeszcze kilka głupich numerów a zmienię bank

Na jaki? Nie ma lepszych dla profilu małego przedsiębiorcy. Wszystkie se
każą kasiurę mniejszą lub większą bulić, a do tego niewygodne są skrajnie. --
Tristan

Data: 2009-04-04 22:21:01
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

Hm... Właśnie wpadłem na myśl: Może jakby listy były generowane samodzielnie
przez www? Wtedy by można obniżyć koszt, a jednocześnie kto chce, by se
drukował, kto chce przeklejał do emula.

jesli kody maja sluzyc do zabezpieczenia kanalu internetowego
to nie moga byc przesylane przez ten sam kanal

Data: 2009-04-05 08:24:04
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 22:21 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr8g0f$f8c$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

[...]

Dlaczego? Ich wygenerowanie wymagało by autoryzacji hasłem z obecnej listy,
tak jak przelew. Skoro przelew jest bezpieczny autoryzowany hasłem, to
takoż samo generowanie listy, no nie? Dziury to ja bym szukał w kanale telefonicznym, bo tak ostatnio się
zastanawiałem, co się dzieje, jak powiedzmy ,,zgubiłem wszystkie listy, a
hasło do konta zapomniałem''. Czy nie przypadkiem ,,Proszę o nazwisko
panieńskie matki, wait, odblokowane''. Mam nadzieję, że nie, ale..... --
Tristan

Data: 2009-04-05 11:49:21
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

Dlaczego? Ich wygenerowanie wymagało by autoryzacji hasłem z obecnej listy,
tak jak przelew. Skoro przelew jest bezpieczny autoryzowany hasłem, to
takoż samo generowanie listy, no nie?

a zastanawiales sie po co w ogole uzywa sie hasel jednorazowych ?

login i haslo moze byc przechwycone przez prostego trojana,
jezeli lista mialaby byc przeslana przez kanal internetowy
to tez zostanie przechwycona i cale to zabezpeczenie traci sens

Data: 2009-04-05 17:52:58
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z niedziela 05 kwiecień 2009 11:49 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr9vb0$8p1$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

[...]

No żeby ktoś, kto podejrzy hasło głównie nie mógł se dowolnie przelać gdzieś
do Peru.
login i haslo moze byc przechwycone przez prostego trojana,

To trzeba nie mieć prostego trojana.
jezeli lista mialaby byc przeslana przez kanal internetowy
to tez zostanie przechwycona i cale to zabezpeczenie traci sens

No ale to była odpowiedź na ,,ja sobie przepisuję i trzymam w
kompie/komórce''. --
Tristan

Data: 2009-04-05 21:58:50
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

No żeby ktoś, kto podejrzy hasło głównie nie mógł se dowolnie przelać gdzieś
do Peru.
login i haslo moze byc przechwycone przez prostego trojana,

To trzeba nie mieć prostego trojana.

gdybysmy zakladali ze nie klienci nie maja trojanow i ze nikt im
hasel logowania nie poglada to nie potrzebne bylyby hasla jednorazowe :)

ale skoro wiadomo ze tak nie jest to wypada stosowac najlepsze
zabezpieczenia w ramach kosztow oraz utrudnien akceptowalnych dla
uzytkownika

nawet gdyby haslo do wygenerowanie pierwszej listy przez www bylo
przesylane inna droga, to potem wystaczyloby poznac pojedyncze haslo
by wygenerowac sobie nowe listy i potwierdzic juz dowolna liczbe
operacji, co by pozwolilo na likwidacje ewentualnych depozytow
i wyprowadzanie srodkow malymi porcjami nie budzacymi podejrzen banku

w dodatku strasznie by to uproscilo ataki typu man in the middle,
wystarczyloby jedynie monitorowac sesje z bankiem i zapisywac
nowo generowane listy hasel

Data: 2009-04-06 07:39:47
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z niedziela 05 kwiecień 2009 21:58 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <grb32t$kf$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

[...]

No nie, byłyby... Hasło logowania można przechwycić/podejrzeć łatwiej. Poza tym, hasło moje np. zna czy tam znało w pewnych momentach kilka osób.
[...]

I usera, któremu nagle jego lista przestała działać? Przecież tylko 1 lista
może być aktywna.
w dodatku strasznie by to uproscilo ataki typu man in the middle,
wystarczyloby jedynie monitorowac sesje z bankiem i zapisywac
nowo generowane listy hasel

Czy taki atak na łącze SSL jest możliwy faktycznie? --
Tristan

Data: 2009-04-06 06:51:54
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 06 Apr 2009 07:39:47 +0200, Tristan wrote:
> w dodatku strasznie by to uproscilo ataki typu man in the middle,
> wystarczyloby jedynie monitorowac sesje z bankiem i zapisywac
> nowo generowane listy hasel
  Czy taki atak na łącze SSL jest możliwy faktycznie?

Pare lat temu, IE mial tak, ze pokazywal URL banku, a strona byla krzywa.
Jakies kradzieze po tej linii byly z tego co wtedy się pisalo (a pewnie
nie o wszystkim się mowilo ;))

Bylo to mozliwe, jakie babole maja przegladarki na dzis? Ktoz to wie? :-)

pozdrawiam,

Data: 2009-04-06 12:16:50
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał w wiadomości news:slrngtj9ka.eqc.wiesiuargon.zonk.pl...
> [...]

 Czy taki atak na łącze SSL jest możliwy faktycznie?

Pare lat temu, IE mial tak, ze pokazywal URL banku, a strona byla krzywa.
co się na tej stronie krzywiło?

Jakies kradzieze po tej linii byly z tego co wtedy się pisalo (a pewnie
nie o wszystkim się mowilo ;))

Bylo to mozliwe, jakie babole maja przegladarki na dzis? Ktoz to wie? :-)

niekoniecznie przeglądarki, np. pliczek "hosts"

Data: 2009-04-06 12:21:20
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 6 Apr 2009 12:16:50 +0200, zlotowinfo wrote:
> Pare lat temu, IE mial tak, ze pokazywal URL banku, a strona byla krzywa.
 co się na tej stronie krzywiło?

http://secunia.com/advisories/10395/

pozdrawiam,

Data: 2009-04-06 14:56:55
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał w wiadomości news:slrngtjsu0.eqc.wiesiuargon.zonk.pl...
On Mon, 6 Apr 2009 12:16:50 +0200, zlotowinfo wrote:
> Pare lat temu, IE mial tak, ze pokazywal URL banku, a strona byla > krzywa.
 co się na tej stronie krzywiło?

http://secunia.com/advisories/10395/

może bardziej pasowałyby pojęcia: podmieniona, fałszywa, podszywająca się, ale krzywa?!? chyba nie jesteś z Polski?

Data: 2009-04-06 14:16:30
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 6 Apr 2009 14:56:55 +0200, zlotowinfo wrote:
> http://secunia.com/advisories/10395/
  może bardziej pasowałyby pojęcia: podmieniona, fałszywa, podszywająca się,  ale krzywa?!? chyba nie jesteś z Polski?

Jeszcze mi do glowy przeszlo ,,lewa''. :-)

Czepiasz się dla samego czepiania, prawda?
EOT z mojej strony zatem (tak, wiem, EOT to tez nie po polsku).

Data: 2009-04-06 12:44:49
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 06 kwiecień 2009 12:16 (autor zlotowinfo publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <grckq0$oo1$1@inews.gazeta.pl>):

Bylo to mozliwe, jakie babole maja przegladarki na dzis? Ktoz to wie? :-)
niekoniecznie przeglądarki, np. pliczek "hosts"

No ale jak by wykradli certa mBankowi?

--
Tristan

Data: 2009-04-06 12:17:35
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 06 Apr 2009 12:44:49 +0200, Tristan wrote:
> niekoniecznie przeglądarki, np. pliczek "hosts"
  No ale jak by wykradli certa mBankowi?

IE mial rowniez problem z certyfikatami, jednak juz nie pamietam
szczegolow tego babola zeby odnalezc pelne info w sieci, w kazdym razie
bylo tak, ze mozna bylo widziec lewa strone mimo ze certyfikat byl ok.

Byc moze chocdzilo tu o to, ze ,,e'' nie do konca dobrze sprawdzal czy
certyfikat ma dobra sciezke do root certifikatu? z 5lat minelo, glowa
nie smietnik... pamieta ktos jak to bylo?

pozdrawiam,

Data: 2009-04-06 18:05:40
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

No ale jak by wykradli certa mBankowi?

nie na tym to polega, albo uzytkownikowi ma sie wydawac ze jest
polaczony z wlasciwym serwerem, albo ma sie tak wydawac przegladarce

Data: 2009-04-06 19:50:21
Autor: Tristan
Płatne hasła papierowe w mBanku
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 06 kwiecień 2009 18:05 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <grd9po$mgm$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

nie na tym to polega, albo uzytkownikowi ma sie wydawac ze jest
polaczony z wlasciwym serwerem, albo ma sie tak wydawac przegladarce

No, czyli musi jeszcze dziura w przeglądarce być.

--
Tristan

Data: 2009-04-07 00:40:50
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

No, czyli musi jeszcze dziura w przeglądarce być.

nie, wystarczy nieuwazny uzytkownik ktory nie zwroci uwagi
na nierzucajaca sie w oczy zmiane w adresie banku, albo taki
ktory kliknie ok gdy wyswietli mu sie okno z pytaniem
o dodanie certyfikatu do zaufanych

Data: 2009-04-04 13:23:39
Autor: MarcinF
Mithos wrote:

A w czym to jest fajniejsze od haseł sms ?

- nie trzeba miec telefonu komorkowego
- nie trzeba utrzymywac numeru u operatora sieci komorkowej
- nie trzeba podawac bankowi swojego numeru telefonu
- dziala niezaleznie od awarii i przeciazen zewnetrznych systemow
- dziala na calym swiecie
- dziala w kazdych warunkach nie powodujacych zniszczenia papieru

- i ma jeszcze jedna dodatkowa unikalna ceche, lista jest tak naprawde niematerialna i niezalezna od nosnika, informacje z niej mozna przeniesc
i przechowywac w dowolnej nadajacej sie sie uzycia formie

Data: 2009-04-04 13:38:28
Autor: Mithos
MarcinF pisze:
[...]

Osobiście nie wyobrażam sobie życia bez telefonu komórkowego, który pełni także wiele innych funkcji (organizer, budzik, kalendarz itp.).

Przeciążenie sieci czy awaria systemu sms w BRE (mBank + Multi) nie trafiła się jeszcze nigdy, a haseł sms używam od początku ich istnienia.

A mój telefon tak czy inaczej warto, żeby bank miał - w razie czego mogą zadzwonić gdy coś się dzieje.

- i ma jeszcze jedna dodatkowa unikalna ceche, lista jest tak naprawde niematerialna i niezalezna od nosnika, informacje z niej mozna przeniesc
i przechowywac w dowolnej nadajacej sie sie uzycia formie

Dla mnie taka lista to wada, bo abym mógł z niej korzystać musiałbym ją wpisać do telefonu, co jest bezsensu przy hasłach smsowych. Forma papierowa jest całkowicie niefunkcjonalna.

--
Mithos

Data: 2009-04-04 14:35:14
Autor: MarcinF
Mithos wrote:

Osobiście nie wyobrażam sobie życia bez telefonu komórkowego, który pełni także wiele innych funkcji (organizer, budzik, kalendarz itp.).

szanuje Twoje zdanie i wcale nie zamierzam Cie przekonywac o tym ze
telefon jest Ci zbedny, ale sa tacy ktorzy uwazaja inaczej, lub tacy
ktorzy nie chca by ich telefon mial cos wspolnego z mbankiem

Przeciążenie sieci czy awaria systemu sms w BRE (mBank + Multi) nie trafiła się jeszcze nigdy, a haseł sms używam od początku ich istnienia.

a mnie sie zdarzyly awarie operatorow gsm, natomiast awaria kartki
papieru z kodami jeszcze mi sie nie zdarzyla

A mój telefon tak czy inaczej warto, żeby bank miał - w razie czego mogą zadzwonić gdy coś się dzieje.

w wiekszosci przypadkow faktycznie moze to wplywac pozytywnie na bezpieczenstwo

a wiesz o tym ze przechwycenie sms miedzy stacja bazowa gsm a telefonem
jest o wiele prostsze niz podsluchiwanie rozmow ?

Data: 2009-04-04 16:35:56
Autor: Szymon
Płatne hasła papierowe w mBanku
Osobiście nie wyobrażam sobie życia bez telefonu komórkowego, który pełni także wiele innych funkcji (organizer, budzik, kalendarz itp.).

Co nie musi oznaczać, że każdy ma sobie "nie wyobrażać". Są osoby z nieco większą wyobraźnią i szkoda, że będą za nią płacić niedługo.

A mój telefon tak czy inaczej warto, żeby bank miał - w razie czego mogą zadzwonić gdy coś się dzieje.

Ostatnio zdzwonili do mnie dwa razy... Raz cudowne jakieś tam struktury potem ubezpieczenia czy coś tam. Za każdym razem wychodziłem z ważnego spotkania, bo bank dzwoni, więc jak piszesz "coś się dzieje". W końcu zasugerowałem, aby dali mi święty spokój i życzę sobie kontakt jedynie drogą pocztową. Na razie pomogło.

Dla mnie taka lista to wada, bo abym mógł z niej korzystać musiałbym ją wpisać do telefonu, co jest bezsensu przy hasłach smsowych. Forma papierowa jest całkowicie niefunkcjonalna.

Przeciętna osoba fizyczna korzysta z przelewów w domu wykonując pewnie stałe opłaty typu czynsz, prąd itp. Naprawdę dla tych osób noszenie przy sobie kodów autoryzacyjnych nie ma najmniejszego sensu. Wiem, że są osoby, które nie wyobrażają sobie wyjścia z domu bez 3 komórek, laptopa, palmtopa itp. ale są też takie, które bez tego żyja. I to całkiem nieźle ;-)

Data: 2009-04-04 18:24:41
Autor: Valdi.Pavlack
Płatne hasła papierowe w mBanku
"Mithos" news:gr7gub$gev$1news.onet.pl

Osobiście nie wyobrażam sobie życia bez telefonu komórkowego, który
pełni także wiele innych funkcji (organizer, budzik, kalendarz itp.).

Co nie oznacza, że inny podobnie jak ty sobie nie wyobrażają.

Przeciążenie sieci czy awaria systemu sms w BRE (mBank + Multi) nie
trafiła się jeszcze nigdy, a haseł sms używam od początku ich istnienia.

Mógł byś za przeproszeniem nie pierdzielić głupot. Awarie/pady systemu haseł
SMSowych zdarzały się kilkakrotnie. Dotyczyło to pojedyńczych sieci bądź
całego systemu.

A mój telefon tak czy inaczej warto, żeby bank miał - w razie czego mogą
zadzwonić gdy coś się dzieje.

Szczególnie mBank bardzo "chętnie" wydzwania kiedy np. kartą wydajesz
kilkanaście tysiaczków w Polsce bądź po za jej granicami :)

Forma papierowa jest całkowicie niefunkcjonalna.

Dla Ciebie tak. Nie zapominaj, że nie jesteś jedynym człowiekiem na świecie.

Data: 2009-04-06 17:19:54
Autor: radekp@konto.pl
Płatne hasła papier owe w mBanku
Sat, 04 Apr 2009 13:38:28 +0200, w <gr7gub$gev$1@news.onet.pl>, Mithos
<fake@adres.pl> napisał(-a):

[...]

A robiłeś przelew z komórki odbierając sms-a?

Data: 2009-04-04 13:36:46
Autor: MarekZ
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gr7cpq$6nj$1news.onet.pl...
MarekZ pisze:
Na przyklad ja.

A w czym to jest fajniejsze od haseł sms ?

MarcinF wyczerpał temat, nie ma potrzeby do tego niczego dodawać.

Data: 2009-04-04 11:41:44
Autor: sunmoon
Mithos pisze:
Valdi.Pavlack pisze:
Komentarz jest chyba zbędny.

Chyba tak. Ktoś jeszcze używa niewygodnych haseł z "papierowej" listy ?

oczywiście :-) używam programu Keepass, w którym mogę zdefiniować i wykorzystywać listy TAN... i jest to bardzo wygodne :-)

--
sunmoon

Data: 2009-04-03 23:53:57
Autor: eg
Płatne hasła papierowe w mBanku
Co to jest monit sms czy email?

Data: 2009-04-04 09:38:20
Autor: Tomek Głowacki
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Jeszcze trochę i wprowadzą opłatę za błędne logowanie do systemu przez www ;) Tak z dziesięć grosiczków od bańki ;)

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-04-04 12:16:44
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Tomek Głowacki wrote:

[...]

To już jest, jeśli masz ustawione powiadomienia sms. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-04-05 20:02:09
Autor: zlotowinfo
[...]

tyle ględzenia to może pomóżcie bankowi zmienić decyzję
czy to trudno, zrobić przelew nie robiąc go a tylko co chwilę zmieniając?

ale jak odniesie to odwrotny skutek to nie miejcie pretensji do mnie ;p
hint płatne kody sms

Płatne hasła papierowe w mBanku