Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka

Data: 2019-05-21 11:36:08
Autor: radekp@konto.pl
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka
Jakie są teraz uprawnienia klienta z tytułu nieotrzymania towaru?
Reguluje to ustawa czy regulamin karty?

Przesyłka z Ali (płacona z KK, ale nie paypalem, czas na zgłoszenie w serwisie
minął).
Kwota niewielka, ale może przetestuję sobie jak to w Getinie działa.

Data: 2019-05-21 02:54:46
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 21 maja 2019 11:39:15 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
[...]

Hehe, ustawa to może jakaś chińska być.
Polską to sobie może podetrzeć, wojny z Chinami o paczki nie wygramy ;>
A na poważnie - możesz się pobawić w chargeback, przy okazji może się przekonasz, że karta getoutu to nie sam miód ;P
Najpierw oczywiście trzeba reklamację do sprzedawcy, potem do ali - a jak nie załatwią, to z kompletem tych załączników do banku.
I upieraj sie przy reklamacji w trybie chargeback - chyba że getout sam zwróci.

Data: 2019-05-21 12:22:51
Autor: radekp@konto.pl
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka
Tue, 21 May 2019 02:54:46 -0700 (PDT), w
<aa848307-5208-413c-8cc4-c19dc3116e44@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski

Chyba właśnie mi się odechciało :)

Data: 2019-05-21 03:32:34
Autor: Kris
W dniu wtorek, 21 maja 2019 12:25:02 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

Chyba właśnie mi się odechciało :)
Pomiń wcześniejsze kroki o których pisze Dawid i zacznij od banku.
Złóż reklamacje chargeback(opłacona przy użyciu karty usługa lub produkt nie zostały dostarczone) i czekaj na odpowiedz..

Data: 2019-05-21 04:07:47
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 21 maja 2019 12:32:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Złóż reklamacje chargeback(opłacona przy użyciu karty usługa lub produkt nie zostały dostarczone) i czekaj na odpowiedz..

Hmm, to się coś w chargeback zmieniło?
Oczywiście zawsze można liczyć na to, że bank sam odda - ale to nie będzie chargeback. A jak ma być chargeback, to trzeba spełnić odpowiednie wymagania.

A czy płacąc KK przez paypala traci się możliwość chargeback w zamian za gwarancje paypalowskie? Czy może ma się i jedno i drugie?

Data: 2019-05-21 04:29:59
Autor: Kris
W dniu wtorek, 21 maja 2019 13:07:48 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Hmm, to się coś w chargeback zmieniło?

https://www.getinbank.pl/przewodnik-finansowy/praktycznie-o-finansach/chargeback-czyli-jak-odzyskac-nasze-pieniadze.html

Oczywiście zawsze można liczyć na to, że bank sam odda - ale to nie będzie chargeback.

" Po przyjęciu reklamacji (do czego bank jest zobowiązany), kontaktuje się on z tzw. agentem rozliczeniowym, a ten zwraca się do sprzedawcy z żądaniem zwrotu pieniędzy. Otrzymasz zwrot, jeśli sprzedawca nie odpowie na reklamację, uzna ją, lub nie będzie w stanie przedstawić dowodów podważających jej zasadność. Jeśli sprzedawca udowodni, że transakcja została zrealizowania poprawnie Twoja reklamacja zostanie odrzucona."

A jak ma być chargeback, to trzeba spełnić odpowiednie wymagania.

Jakie?

Data: 2019-05-21 04:43:51
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 21 maja 2019 13:30:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

> Hmm, to się coś w chargeback zmieniło?

>A jak ma być chargeback, to trzeba spełnić odpowiednie wymagania.

Wow, to jednak się zmieniło :)
Artykuł z czerwca 2017 - więc to wygląda jeszcze na PSD, albo coś tam jeszcze chyba było po drodze innego, bo na PSD2 to za wcześnie chyba.
W każdym razie jest lepiej - o ile to nie jest tylko takie słodkie pierdzenie pana Lebiedzia w wykonaniu getoutu: "jeśli masz taką możliwość dołącz dokumenty, które mogą pomóc w realizacji reklamacji na Twoją korzyść np. wydruk z terminala, albo korespondencję ze sprzedawcą jeśli wcześniej próbowałeś odzyskać pieniądze w tradycyjny sposób." - bo kiedy to było obowiązkowe, a teraz już tylko opcja.
No i jeszcze to: "Po przyjęciu reklamacji (do czego bank jest zobowiązany)" - ale to już wynik ogólnego wzięcia się za reklamacje bankowe przez unię.

Ciekawy jestem, jak będzie wyglądał kontakt getoutu z aquiererem ali - oj, trafi tu zapewne swój na swego ;>

Data: 2019-05-21 20:50:39
Autor: ń
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka
Dla banku transakcją będzie przekazanie środków PayPalowi, a nie to co dalej PP z tym robi czy Ty.

-- -- -
A czy płacąc KK przez paypala traci się możliwość chargeback w zamian za gwarancje paypalowskie?

Data: 2019-05-21 12:57:19
Autor: radekp@konto.pl
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka
Tue, 21 May 2019 03:32:34 -0700 (PDT), w
<0d6bd96f-79b4-41e6-b8a8-926cb41ef655@googlegroups.com>, Kris

Zrobione. To czekamy :)

Data: 2019-05-21 15:38:06
Autor: Akarm
W dniu 2019-05-21 o 11:36, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Trzeba pilnować terminów Aliexpress. Ja zawsze płacę za pośrednictwem AliPay i mam nauczkę, żeby nie negocjować ze sprzedawcą, tylko od razu zakładać oficjalny spór. Zwrot następuje w ciągu kilku dni.
Dwa razy wdałem się w dyskusje ze sprzedawcami, zgodziłem się na powtórną (niby?) wysyłkę i przez to mam trochę dolarów w plecy.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-05-21 20:25:26
Autor: radekp@konto.pl
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka
Tue, 21 May 2019 15:38:06 +0200, w <5ce3ff40$0$525$65785112@news.neostrada.pl>,
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

Trzeba pilnować terminów Aliexpress. Ja zawsze płacę za pośrednictwem AliPay i mam nauczkę, żeby nie negocjować ze sprzedawcą, tylko od razu zakładać oficjalny spór.

A to oczywista oczywistość.
Majfriend wyśle ci nawet samochód, bylebyś tylko sporu nie zakładał ;)

Data: 2019-05-22 23:07:59
Autor: Zbynek Ltd.
radekp@konto.pl napisał(a) :
> [...]

A to oczywista oczywistość.
Majfriend wyśle ci nawet samochód, bylebyś tylko sporu nie zakładał ;)

Obieca, że wyśle.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-06-21 17:45:28
Autor: spider
W dniu 2019-05-21 o 15:38, Akarm pisze:

[...]

Bo trzeba było od razu pisać aby Chińczyk przedłużył ochronę o kolejne 60 dni. Mi raz przyszedł uszkodzony towar. Po zgłoszeniu Chińczyk wysłał jeszcze raz. Towar doszedł i cały czas miałem ochronę kupującego.

Data: 2019-06-14 10:07:18
Autor: radekp@konto.pl
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka
Finał reklamacji: na reklamację z tytułu chargeback jest 120 dni (minęło ok.
130), więc Getin wypiął się na mnie :)

Data: 2019-06-14 01:56:11
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 14 czerwca 2019 10:11:36 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Finał reklamacji: na reklamację z tytułu chargeback jest 120 dni (minęło ok.
130), więc Getin wypiął się na mnie :)

130 dni od 21 maja?

Data: 2019-06-17 11:09:06
Autor: radekp@konto.pl

Data: 2019-06-17 15:24:20
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d5mege9f68a8d0f9c5644o0g2ieh6idbu6@4ax.com...
Finał reklamacji: na reklamację z tytułu chargeback jest 120 dni (minęło ok.
130), więc Getin wypiął się na mnie :)

Ale 130 dni minelo w chwili zlozenia reklamacji, czy w chwili rozpatrzenia reklamacji ?

J.

Data: 2019-06-17 23:44:40
Autor: radekp@konto.pl
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka
Mon, 17 Jun 2019 15:24:20 +0200, w
<5d0794ff$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."

Złożenia oczywiście.

Data: 2019-06-18 10:38:02
Autor: radekp@konto.pl
Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka
Mon, 17 Jun 2019 23:44:40 +0200, w
<0e2ggedbft9se613blnu9esb0o5agi0kua@4ax.com>, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

Mon, 17 Jun 2019 15:24:20 +0200, w
<5d0794ff$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Złożenia oczywiście.

PS. Złożyłem odwołanie. Doczytałem, że 120 dni jest od momentu "planowanego
terminu dostarczenia towaru/usługi". Planowany termin to 30-60 dni, więc w
najgorszym razie mam jeszcze z ok 20 dni :)

Data: 2019-06-18 02:35:37
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 10:39:02 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

PS. Złożyłem odwołanie. Doczytałem, że 120 dni jest od momentu "planowanego
terminu dostarczenia towaru/usługi". Planowany termin to 30-60 dni, więc w
najgorszym razie mam jeszcze z ok 20 dni :)

A, to o to chodziło.
Swoją drogą ciekawostka - trzeba się zmieścić w 120, a nie dopiero po 120 dniach reklamować.
Zobaczymy, jak wyjdziesz na zaufaniu do getoutu. Nieprzetarty szlak przed Tobą...

Płatność KK Getinu a nieotrzymana przesyłka