Płatność kartą na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja

Data: 2013-12-14 08:56:09
Autor: orzelg
Płatność kartą na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja
Witam
Użyłem płatności kartą na poczcie, jakiż byłem happy że ta poczta się zmienia i idzie do przodu a nie PRL, a tu zonk bo mi 5 zł prowizji naliczyli(karta z BZWBK)

Wiem już że jest to traktowane jako wypłata z bankomatu.
W takim razie czy jeśli będę płacił kartą Sync'a która ma wszyskie bankomaty za free to nie będzie naliczana żadna prowizja?

Grzesiekk

Data: 2013-12-14 17:59:47
Autor: Slavekk
W dniu 2013-12-14 17:56, orzelg@gmail.com pisze:
[...]

Sprawdź ile kosztuje "wypłata gotówki kartą w placówce obcego banku" (nie "zapłata" i nie "w bankomacie")
Bo IMO tak to jest traktowane

Slavekk

Data: 2013-12-14 10:48:02
Autor: orzelg
W dniu sobota, 14 grudnia 2013 17:59:47 UTC+1 użytkownik Slavekk napisał:
W dniu 2013-12-14 17:56,  pisze:

> Witam

> U�y�em p�atno�ci kart� na poczcie, jaki� by�em happy �e ta poczta si� zmienia i idzie do przodu a nie PRL, a tu zonk bo mi 5 z� prowizji naliczyli(karta z BZWBK)

> Wiem ju� �e jest to traktowane jako wyp�ata z bankomatu.

> W takim razie czy je�li b�d� p�aci� kart� Sync'a kt�ra ma wszyskie bankomaty za free to nie b�dzie naliczana �adna prowizja?

Sprawd� ile kosztuje "wyp�ata got�wki kart� w plac�wce obcego banku" (nie "zap�ata" i nie "w bankomacie")

Bo IMO tak to jest traktowane

Slavekk

I jeszcze nikt tego nie zgłosił do UOKIK'u?

Data: 2013-12-14 19:52:31
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik <orzelg@gmail.com> napisał w wiadomości news:a41d2347-8962-40e9-87d1-50800736fee4googlegroups.com...

> Wiem ju� �e jest to traktowane jako wyp�ata z bankomatu.
I jeszcze nikt tego nie zgłosił do UOKIK'u?
Po co. Na każdej poczcie jest wielka informacja na ten temat. Kretyński układ i ja też jeden raz się na to złapałem kilka lat temu, jednak niestety niewiele da się z tym moim zdaniem zrobić.

Data: 2013-12-15 01:29:44
Autor: Marek
On Sat, 14 Dec 2013 17:59:47 +0100, Slavekk <slavekk@gazeta.pl> wrote:
Sprawdź ile kosztuje "wypłata gotówki kartą w placówce obcego banku"

A tak przy okazji dlaczego poczta i pko umieją pobrac z karty tylko poprzez "wpłatę gotówki"?
Domyślam się, że chodzi o wys. prowizji ale skąd ta różnica w prowizji pomiędzy płatnością "normalną" a wypłatą gotówki? Skoro jest mniejsza prowizja tą drugą metodą, to czemu małe sklepiki, które jęczą że nutę można płacić kartą poniżej np. 10pln nie stosują tej metody skoro jest (dla nich) tańsza?

--
Marek

Data: 2013-12-15 10:08:37
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-12-15 01:29, Marek pisze:
[...]

Bo opłaty na poczcie mają charakter quasi-cash. PP jeszcze nie wylazła z komuny, kiedy to była Urzędem i opłata pocztowa była opłatą urzędową, a więc nie mogła być niższa. A tę prowizję ktoś jednak musi zapłacić. No to srrru - przerzuca się ją na klienta.

To nie to samo, co sklepikarz, który sobie przekalkuluje i wyjdzie mu, że warto płacić prowizję i opłatę za terminal, bo dzięki temu więcej towarów sprzeda i mu się zwróci.

Na marginesie: czy ktoś wie, czy np. kioskarz zarabia cokolwiek na sprzedaży znaczków skarbowych?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-15 04:50:12
Autor: svettev
W dniu niedziela, 15 grudnia 2013 10:08:37 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:
W dniu 2013-12-15 01:29, Marek pisze:

Na marginesie: czy ktoś wie, czy np. kioskarz zarabia cokolwiek na sprzedaży znaczków skarbowych?

Obecnie nie nie uiszcza się opłaty w znaczkach skarbowych, pozatym na poczcie nigdy nie sprzedawano znaczków SKARBOWYCH, chyba że chodziło ci o zwykłe znaczki to i owszem w niektórych kioskach można kupić zwykłe znaczki, ale obecnie tak jak z biletami mpk ich zysk jest niewielki więc jest to w zaniku. Wracając do płatności na poczcie kartą, jest to po prostu brak informacji ze strony okienka pocztowego, bo Na poczcie płatność działa na zasadzie "wypłaty w obcej placówce bankowej" możesz wybrać chyba nawet do 5 tyś zł, oprócz karty wymagany jest dokument tożsamosci, nie musisz NIC KUPOWAĆ Jakie koszty : poczta żadnej prowizji nie dolicza !!! O kosztach decyduje tabela opłat i prowizji twojego banku, opłatę tą  szukaj albo pod rubryką wypłata z obcej placówki bankowej albo wypłata z POSA

Data: 2013-12-15 15:37:07
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik <svettev@gmail.com> napisał w wiadomości news:c4914e35-735d-4a4d-b8d3-1bb1c01e2fa6googlegroups.com...
[...]

Po prostu ludziska zapominają, ze Poczta, to też bank i tyle.

Data: 2013-12-15 21:08:27
Autor: Robert Tomasik
[SPAM]P atno kart na Poczie Polskiej - z odziejska prowizja
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:l8l1mj$b7v$1sunflower.man.poznan.pl...

Po prostu ludziska zapominają, ze Poczta, to też bank i tyle.

na poczcie gratis można płacić TYLKO kartą z Banku Pocztowego...

Z jednej strony to dość oczywista konstatacja, a z drugiej po prostu Poczta to poczta, a nie bank - tak przynajmniej sądzi większość.

Data: 2013-12-15 21:23:02
Autor: RobertS
[SPAM]P atno kart na Poczie Polskiej - z odziejska prowizja

Z jednej strony to dość oczywista konstatacja, a z drugiej po prostu
Poczta to poczta, a nie bank - tak przynajmniej sądzi większość.

Bank Pocztowy to nie poczta, ale jak mówię klientom, że można dostać kredyt hipoteczny w Banku Pocztowym to często słyszę śmiech

"to listonosz mi kasę na mieszkanie przyniesie"?

RobertS

Data: 2013-12-15 10:33:24
Autor: Slavekk
W dniu 2013-12-15 10:08, sqlwiel pisze:

Bo opłaty na poczcie mają charakter quasi-cash. PP jeszcze nie wylazła z
komuny

.... bo w placówce pocztowej działają dwie różne firmy - Poczta Polska z trąbką oraz Bank Pocztowy SA...
Wypłacasz z BP gotówkę i wpłacasz do kasy Poczty...;)
MUSI kosztować

Slavekk

Data: 2013-12-15 13:51:05
Autor: WAM
Płatność kartą na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja
On Sun, 15 Dec 2013 10:08:37 +0100, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
wrote:

Na marginesie: czy ktoś wie, czy np. kioskarz zarabia cokolwiek na sprzedaży znaczków skarbowych?
A istnieją jeszcze znaczki skarbowe?

WAM

Data: 2013-12-17 12:37:35
Autor: oszczedny
Płatność kartą na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja
istnieja

Data: 2013-12-15 14:38:13
Autor: J.F.
Dnia Sun, 15 Dec 2013 10:08:37 +0100, sqlwiel napisał(a):
Na marginesie: czy ktoś wie, czy np. kioskarz zarabia cokolwiek na sprzedaży znaczków skarbowych?

Znaczkow juz chyba nie ma, ale zarabiac na pewno zarabia -
przynajmniej od 1989r.

W Wroclawiu sie pozarli o marze przy biletach tramwajowych ... no i
nie wiem, da sie kupic w kiosku, czy juz tylko w automacie.
Automaty sa w tramwajach, wiec w kiosku juz dawno nie pytalem :-)

J.

Data: 2013-12-15 18:28:07
Autor: brum
Płatność kartą na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja
Na marginesie: czy ktoś wie, czy np. kioskarz zarabia cokolwiek na sprzedaży znaczków skarbowych?

Skarbowych nie, pocztowych tak, o ile zawarl odpowiednia umowe.

Data: 2013-12-15 14:35:08
Autor: J.F.
Dnia Sun, 15 Dec 2013 01:29:44 +0100, Marek napisał(a):
[...]

Zebys placil karta i twoj bank pobieral prowizje, a nie wybieral
gotowke z bankomatu :-)
Za swoje uslugi transportowe poczta pewnie by mogla przyjac platnosc
karta i zaplacic te drobna prowizje, ale jak wplacasz 1000 zl na
jakies konto, to poczta przeciez do tego 1.5% doplacac nie bedzie.

J.

Data: 2013-12-15 13:45:07
Autor: forestdumb
Użytkownik wrote:
Witam
Użyłem płatności kartą na poczcie, jakiż byłem happy że ta poczta się
zmienia i idzie do przodu a nie PRL, a tu zonk bo mi 5 zł prowizji
naliczyli(karta z BZWBK)

jest kartka na szybie zapewne a Pani nie informowala dodatkowo (nie raz, stojac w kolejce :/ slyszalem jak panienki z okienka lojalnie informowaly o tym ze moze byc prowizja).
Z tym Sync tez sie zastanawialem bo raz komus taka panienka z okienka powiedziala ze jak ma Pan wszelkie bankomaty za darmo... ale tu ktos poddal to pod ocene. Do toip synca nie chce mi sie zagladac ;)

Swoja droga, koledzy i kolezanki jak macie cos o masie powiedzmy >2kg, gdy cennik poczty polskiej ni jak nie jest konkurencyjny, jak doliczycie dojazd na poczte, to stanie w kolejce, to patrzenie na staruszka wplacajacego na blankiecie zamiast se kliknac online :/ to naprawde sa takie rzeczy jak send it na allegro (jedyne 15-16zl za kuriera) czy rozne takie sajty jak kurjerzy.pl, tani-kurier.pl i wiele innych, gdzie placicie ok 19zl (kiedys do 30kg! w tej cenie i na pewno kurier nie bedzie pytal a co w paczce, a tu tasma nie ladnie prosze sznurkiem zwiazac - jak na poczcie).
I wtedy kurier do was przyjedzie po paczke, tak do was i od was ja odbierze, wysle gdzie trzeba. A blankieciki nadania wyskakuja z drukarki...
Na poczcie juz duzych rzeczy nie wysylam, szkoda czasu, drogo i kolejki ale to juz pisalem.

Data: 2013-12-21 13:21:56
Autor: Dąbrowski
W dniu 2013-12-15 13:45, forestdumb pisze:

[...]

Tak, i do klienta zawiezie, tylko że jak klienta nie ma akurat w domu a mieszka w małym mieście, to kurier paczkę zabierze do oddziału w mieście wojewódzkim i klient, jeżeli zależy mu na paczce, będzie musiał pofatygować się do miasta wojewódzkiego.
Dlatego jeżeli kupuję się coś co ma być wysłane kurierem to lepiej nie płacić z góry. Wtedy jest większa szansa, że kurier spróbuje jeszcze raz paczkę dostarczyć.

Data: 2013-12-21 17:36:37
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sat, 21 Dec 2013 13:21:56 +0100, Dąbrowski napisał(a):

Dlatego jeżeli kupuję się coś co ma być wysłane kurierem to lepiej nie płacić z góry. Wtedy jest większa szansa, że kurier spróbuje jeszcze raz paczkę dostarczyć.

Czemu płatność przy odbiorze miałaby jakoś dodatkowo motywować kuriera? Dla
niego to tylko problem, może czasem ktoś mu końcówkę zostawi.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-01-01 11:28:38
Autor: orzelg
W dniu niedziela, 15 grudnia 2013 13:45:07 UTC+1 użytkownik forestdumb napisał:
U�ytkownik wrote:

> [...]

jest kartka na szybie zapewne a Pani nie informowala dodatkowo (nie raz, stojac w kolejce :/ slyszalem jak panienki z okienka lojalnie informowaly o tym ze moze byc prowizja).

No właśnie wisi informacja w okienku ale dotyczy ona wyplaty gotowki a nie zwyklej platnosci karta.Z wielkim namaszczeniem pozwolono mi zrobic zdjecie informacji przy okienku:
http://imageshack.us/a/img545/6199/evid.jpg

Mnie Pani w okienku nie poinformowala o prowizji, może zapomniala, pozatym nawet jesli bylaby informacja: "bank moze pobrac prowizje od platnosci karta" to pomyslalbym: moj bank nie pobiera prowizji od platnosci karta, wiec spokojnie moge placic

Data: 2014-01-02 01:06:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Płatność kartą na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja

<orzelg@gmail.com> cf62ca65-f7bd-4c8a-a3c9-a33353f63aca@googlegroups.com

[...]

Każdy by tak pomyślał na Twoim miejscu.

-=-

  http://imageshack.us/a/img545/6199/evid.jpg

Jak wół ;) napisane, że Twój bank (wystawca karty) pobierze
Ci zgodnie z TOiP Twego banku, co okazało się NIEPRAWDĄ!!!
Zostałeś okłamany ewidentnie i bezdyskusyjnie!!!

Bank bawi się w ciuciubabkę za sprawa tej tablicy czy dostarcza informacji?

-=-

Jeśli kolej w Warszawie wywiesi tablicę informująca o tym, że
dany pociąg jedzie do Wrocławia i Ty wsiądziesz do tego pociągu
a pociąg pojedzie do Gdańska -- kogo będzie można winić za to,
że nie dojechałeś tam, gdzie zamierzałeś dojechać?

Płatność kartą na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja