Płatno¶ć kart± na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja

Data: 2013-12-14 17:59:47
Autor: Slavekk
Płatno¶ć kart± na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja
W dniu 2013-12-14 17:56, orzelg@gmail.com pisze:
Witam
Użyłem płatno¶ci kart± na poczcie, jakiż byłem happy że ta poczta się zmienia i idzie do przodu a nie PRL, a tu zonk bo mi 5 zł prowizji naliczyli(karta z BZWBK)

Wiem już że jest to traktowane jako wypłata z bankomatu.
W takim razie czy je¶li będę płacił kart± Sync'a która ma wszyskie bankomaty za free to nie będzie naliczana żadna prowizja?

SprawdĽ ile kosztuje "wypłata gotówki kart± w placówce obcego banku" (nie "zapłata" i nie "w bankomacie")
Bo IMO tak to jest traktowane

Slavekk

Data: 2013-12-14 10:48:02
Autor: orzelg
W dniu sobota, 14 grudnia 2013 17:59:47 UTC+1 użytkownik Slavekk napisał:
W dniu 2013-12-14 17:56,  pisze:

> Witam

> U�y�em p�atno�ci kart� na poczcie, jaki� by�em happy �e ta poczta si� zmienia i idzie do przodu a nie PRL, a tu zonk bo mi 5 z� prowizji naliczyli(karta z BZWBK)

> Wiem ju� �e jest to traktowane jako wyp�ata z bankomatu.

> W takim razie czy je�li b�d� p�aci� kart� Sync'a kt�ra ma wszyskie bankomaty za free to nie b�dzie naliczana �adna prowizja?

Sprawd� ile kosztuje "wyp�ata got�wki kart� w plac�wce obcego banku" (nie "zap�ata" i nie "w bankomacie")

Bo IMO tak to jest traktowane

Slavekk

I jeszcze nikt tego nie zgłosił do UOKIK'u?

Data: 2013-12-14 19:52:31
Autor: Robert Tomasik
Płatno¶ć kart± na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja
Użytkownik <orzelg@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:a41d2347-8962-40e9-87d1-50800736fee4googlegroups.com...

> Wiem ju� �e jest to traktowane jako wyp�ata z bankomatu.
I jeszcze nikt tego nie zgłosił do UOKIK'u?
Po co. Na każdej poczcie jest wielka informacja na ten temat. Kretyński układ i ja też jeden raz się na to złapałem kilka lat temu, jednak niestety niewiele da się z tym moim zdaniem zrobić.

Data: 2013-12-15 01:29:44
Autor: Marek
Płatność kartą na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja
On Sat, 14 Dec 2013 17:59:47 +0100, Slavekk <slavekk@gazeta.pl> wrote:
Sprawdź ile kosztuje "wypłata gotówki kartą w placówce obcego banku"

A tak przy okazji dlaczego poczta i pko umieją pobrac z karty tylko poprzez "wpłatę gotówki"?
Domyślam się, że chodzi o wys. prowizji ale skąd ta różnica w prowizji pomiędzy płatnością "normalną" a wypłatą gotówki? Skoro jest mniejsza prowizja tą drugą metodą, to czemu małe sklepiki, które jęczą że nutę można płacić kartą poniżej np. 10pln nie stosują tej metody skoro jest (dla nich) tańsza?

--
Marek

Data: 2013-12-15 10:08:37
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-12-15 01:29, Marek pisze:
On Sat, 14 Dec 2013 17:59:47 +0100, Slavekk <slavekk@gazeta.pl> wrote:
Sprawdź ile kosztuje "wypłata gotówki kartą w placówce obcego banku"

A tak przy okazji dlaczego poczta i pko umiejÄ… pobrac z karty tylko
[...]

Bo opłaty na poczcie mają charakter quasi-cash. PP jeszcze nie wylazła z komuny, kiedy to była Urzędem i opłata pocztowa była opłatą urzędową, a więc nie mogła być niższa. A tę prowizję ktoś jednak musi zapłacić. No to srrru - przerzuca się ją na klienta.

To nie to samo, co sklepikarz, który sobie przekalkuluje i wyjdzie mu, że warto płacić prowizję i opłatę za terminal, bo dzięki temu więcej towarów sprzeda i mu się zwróci.

Na marginesie: czy ktoĹ› wie, czy np. kioskarz zarabia cokolwiek na sprzedaĹĽy znaczkĂłw skarbowych?

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-15 04:50:12
Autor: svettev
W dniu niedziela, 15 grudnia 2013 10:08:37 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:
W dniu 2013-12-15 01:29, Marek pisze:

Na marginesie: czy kto¶ wie, czy np. kioskarz zarabia cokolwiek na sprzedaży znaczków skarbowych?

Obecnie nie nie uiszcza się opłaty w znaczkach skarbowych, pozatym na poczcie nigdy nie sprzedawano znaczków SKARBOWYCH, chyba że chodziło ci o zwykłe znaczki to i owszem w niektórych kioskach można kupić zwykłe znaczki, ale obecnie tak jak z biletami mpk ich zysk jest niewielki więc jest to w zaniku. Wracaj±c do płatno¶ci na poczcie kart±, jest to po prostu brak informacji ze strony okienka pocztowego, bo Na poczcie płatno¶ć działa na zasadzie "wypłaty w obcej placówce bankowej" możesz wybrać chyba nawet do 5 ty¶ zł, oprócz karty wymagany jest dokument tożsamosci, nie musisz NIC KUPOWAĆ Jakie koszty : poczta żadnej prowizji nie dolicza !!! O kosztach decyduje tabela opłat i prowizji twojego banku, opłatę t±  szukaj albo pod rubryk± wypłata z obcej placówki bankowej albo wypłata z POSA

Data: 2013-12-15 15:37:07
Autor: Robert Tomasik
Płatno¶ć kart± na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja
Użytkownik <svettev@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:c4914e35-735d-4a4d-b8d3-1bb1c01e2fa6googlegroups.com...
[...]

Po prostu ludziska zapominaj±, ze Poczta, to też bank i tyle.

Data: 2013-12-15 21:08:27
Autor: Robert Tomasik
[SPAM]P atno kart na Poczie Polskiej - z odziejska prowizja
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:l8l1mj$b7v$1sunflower.man.poznan.pl...

Po prostu ludziska zapominajÄ…, ze Poczta, to teĹĽ bank i tyle.

na poczcie gratis można płacić TYLKO kartą z Banku Pocztowego...

Z jednej strony to dość oczywista konstatacja, a z drugiej po prostu Poczta to poczta, a nie bank - tak przynajmniej sądzi większość.

Data: 2013-12-15 21:23:02
Autor: RobertS
[SPAM]P atno kart na Poczie Polskiej - z odziejska prowizja

Z jednej strony to dość oczywista konstatacja, a z drugiej po prostu
Poczta to poczta, a nie bank - tak przynajmniej sądzi większość.

Bank Pocztowy to nie poczta, ale jak mówię klientom, że można dostać kredyt hipoteczny w Banku Pocztowym to często słyszę śmiech

"to listonosz mi kasÄ™ na mieszkanie przyniesie"?

RobertS

Data: 2013-12-15 10:33:24
Autor: Slavekk
W dniu 2013-12-15 10:08, sqlwiel pisze:

Bo opłaty na poczcie mają charakter quasi-cash. PP jeszcze nie wylazła z
komuny

.... bo w placówce pocztowej działają dwie różne firmy - Poczta Polska z trąbką oraz Bank Pocztowy SA...
Wypłacasz z BP gotówkę i wpłacasz do kasy Poczty...;)
MUSI kosztować

Slavekk

Data: 2013-12-15 13:51:05
Autor: WAM
Płatno¶ć kart± na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja
On Sun, 15 Dec 2013 10:08:37 +0100, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
wrote:

Na marginesie: czy kto¶ wie, czy np. kioskarz zarabia cokolwiek na sprzedaży znaczków skarbowych?
A istniej± jeszcze znaczki skarbowe?

WAM

Data: 2013-12-17 12:37:35
Autor: oszczedny
Płatno¶ć kart± na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja
istnieja

Data: 2013-12-15 14:38:13
Autor: J.F.
Dnia Sun, 15 Dec 2013 10:08:37 +0100, sqlwiel napisał(a):
Na marginesie: czy kto¶ wie, czy np. kioskarz zarabia cokolwiek na sprzedaży znaczków skarbowych?

Znaczkow juz chyba nie ma, ale zarabiac na pewno zarabia -
przynajmniej od 1989r.

W Wroclawiu sie pozarli o marze przy biletach tramwajowych ... no i
nie wiem, da sie kupic w kiosku, czy juz tylko w automacie.
Automaty sa w tramwajach, wiec w kiosku juz dawno nie pytalem :-)

J.

Data: 2013-12-15 18:28:07
Autor: brum
Płatno¶ć kart± na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja
Na marginesie: czy kto¶ wie, czy np. kioskarz zarabia cokolwiek na sprzedaży znaczków skarbowych?

Skarbowych nie, pocztowych tak, o ile zawarl odpowiednia umowe.

Data: 2013-12-15 14:35:08
Autor: J.F.
Dnia Sun, 15 Dec 2013 01:29:44 +0100, Marek napisał(a):
On Sat, 14 Dec 2013 17:59:47 +0100, Slavekk <slavekk@gazeta.pl> wrote:
SprawdĽ ile kosztuje "wypłata gotówki kart± w placówce obcego banku"
A tak przy okazji dlaczego poczta i pko umiej± pobrac z karty tylko poprzez "wpłatę gotówki"?
Domy¶lam się, że chodzi o wys. prowizji ale sk±d ta różnica w prowizji pomiędzy płatno¶ci± "normaln±" a wypłat± gotówki?

Zebys placil karta i twoj bank pobieral prowizje, a nie wybieral
gotowke z bankomatu :-)
Za swoje uslugi transportowe poczta pewnie by mogla przyjac platnosc
karta i zaplacic te drobna prowizje, ale jak wplacasz 1000 zl na
jakies konto, to poczta przeciez do tego 1.5% doplacac nie bedzie.

J.

Płatno¶ć kart± na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja