Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu

Data: 2009-08-03 06:43:16
Autor: szczurwa
Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu
Spędziłem sobie tydzień w Jastarni, Jastrzębiej Górze i okolicach..
Okazało się, że, poza nielicznymi wyjątkami, karta kredytowa jest tam
tylez nieznana co bezużyteczna. Czy miejscowi nie chcą zarabiać, czy
też są tak chciwi, że pomimo napompowanych niczym ostatnio WIG-20 cen,
szkoda im tych paru groszy na prowizję ? Przecież wiadomo, że gość z
kartą wyda więcej niż z gotówką, zwłaszcza tą pobraną z kredytu
odawialnego. Czy w Polsce to tylko europejskie mają być ceny ?

Ale nic nie przebije autostrady A1 i płatności kartą. Na witrynie
dopuszczają płatność, a w rzeczywistości podobno w wybranych bramkach.
Tłumaczenie pracownika: tam w górze była informacja, on terminala nie
ma. Jadąc w tłumie samochodów, masz się oglądac "do góry", czy możesz
zapłącić kartą, jak by to w XXI wieku nie było oczywiste. Całe
szczęście, że miałem gotówkę. Syf.

Wszystkich jadących A1 na południe ostrzegał, że jeśli w miejscowości
Nowe Marzy chcą zapąłcić kartą, niech się kierują na pierwsze trzy
bramki z prawej strony. P

Data: 2009-08-03 16:09:25
Autor: RK

Użytkownik "szczurwa" <szczurwa@gmail.com> napisał w wiadomości news:8bf509c5-c522-4b31-905a-b39299d7b8fd26g2000yqk.googlegroups.com...
[...]

*************************************
Spędziłem 2 tygodnie na Gotlandii. Okazało się, że poza nielicznymi wyjatkami karta kredytowa jest tam tyleż nieznana co bezużyteczna. Ceny są tam 3 do 4 razy wyższe jak w Polsce. Czy miejscowi ... itd, itd.  Czy swoją teorię, że gość z kartą wyda w miejscowości wczasowej więcej niz gość z gotówką opierasz na jakichś wiarygodnych badaniach czy tylko tak Ci się wydaje?

Data: 2009-08-03 08:14:50
Autor: szczurwa
On 3 Sie, 16:09, "RK" <beztego_r...@o2.pl> wrote:

[...]

Pomimo wielokrotnych wizyt w Szwecji nie zauważyłem, żeby ceny były
wyższe 3-4 razy niż w Polsce. Przynajmniej na stacjach benzynowych,
sklepach spożywczych, fast-foodach itp.
Natomiast zarobki - jak najbardziej !

W kwestii badań wyręczył mnie Wojtek.

Data: 2009-08-03 22:27:46
Autor: RK

Użytkownik "szczurwa" <szczurwa@gmail.com> napisał w wiadomości news:bac4d2f2-d055-4ee1-b504-1f92b22c5f04a13g2000yqc.googlegroups.com...

Pomimo wielokrotnych wizyt w Szwecji nie zauważyłem, żeby ceny były
wyższe 3-4 razy niż w Polsce. Przynajmniej na stacjach benzynowych,
sklepach spożywczych, fast-foodach itp.
Bochenek 0,5 kg chleba, który zresztą w smaku bardziej przypomina bułkę od 16 koron wzwyż czyli około 6,5 zł, w Polsce 2 zł, pół litra szwedzkiego piwa 3,5% 17 koron - około 7 zł, w Polsce za piwo 4 % 2 zł, ceny serów, mleka, wędlin są w podobnej relacji. To są ceny z supermarketów ICA i Coop. Być może gdzieś te towary mniej kosztują ale my na Gotlandii tańszych sklepów nie znaleźliśmy.

Data: 2009-08-03 15:23:22
Autor: szczurwa
On 3 Sie, 22:27, "RK" <beztego_r...@o2.pl> wrote:

[...]

Masa Szwedów, zwłaszcza rodzin, gdzie jeden z partnerów jest
emigrantem, ma własne piekarenki domowe i nie kupuje w sklepach,
ponieważ nie każdy trawi szwedzkie gusta typu chleb z rodzynkami i do
tego wędlina. Fakt, chleb jest drogi, ale moja małżonka też kupuje go
w cenach 15-20 złotych za kilogram, tu w Polsce, ponieważ to, co
trafia do zwykłych sklepów, ma więcej wspólnego z chemią przemysłową
niż z pieczywem. Alkohol w Skandynawii, nawet piwo, zawsze był drogi,
po wejsciu Szwecji do UE piwo staniało, przedtem, w połowie lat
osiemdziesiątych, sięgało 35 koron za butelkę.

Coż, Gotlandia piękne miejsce, na przyszłe wakacje polecam Norrland,
sceneria i krajobrazy jak z sagi o Thorgalu..;-)

Data: 2009-08-04 15:39:40
Autor: RK
Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu

Data: 2009-08-03 14:41:25
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-08-03, RK <beztego_rk42@o2.pl> wrote:

[...]

teorię, że gość z kartą wyda w miejscowości wczasowej więcej niz gość z gotówką opierasz na jakichś wiarygodnych badaniach czy tylko tak Ci się wydaje?

Gość z kartą wyda więcej niż gość z gotówką i to nie tylko w miejscowości wczasowej. Badań było już trochę i wiele tego było publikowane w internecie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-08-03 17:19:44
Autor: Valdi.Pavlack
Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu
"Wojciech Bancer" news:slrnh7dtpb.tv4.proteuspl-test.org

Gość z kartą wyda więcej niż gość z gotówką i to nie tylko w miejscowości
wczasowej. Badań było już trochę i wiele tego było publikowane
w internecie.

No ale tutaj znowu wszystko rozbija się o metodologię tych badań bo to, że
komuś jakiś tam % wychodzi wcale nie oznacza, że każdy kto ma plastik wydaje
od razu więcej niż sobie zaplanował.

Data: 2009-08-03 15:51:31
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-08-03, Valdi.Pavlack <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

[...]

To znajdź wyniki badań które temu przeczą. :)

komuś jakiś tam % wychodzi wcale nie oznacza, że każdy kto ma plastik wydaje
od razu więcej niż sobie zaplanował.

Za to każdemu się wydaje że potrafi nad tym perfekcyjnie zaplanować. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-08-03 18:19:10
Autor: Valdi.Pavlack
Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu
"Wojciech Bancer" news:slrnh7e1sp.239.proteuspl-test.org

To znajdź wyniki badań które temu przeczą. :)

To może inaczej. Takie badania są jak sondaże określające poparcie dla
polityków... one swoje, życie swoje.

> komuś jakiś tam % wychodzi wcale nie oznacza, że każdy kto ma plastik
wydaje
> od razu więcej niż sobie zaplanował.

Za to każdemu się wydaje że potrafi nad tym perfekcyjnie zaplanować. :)

Może nie każdemu ale sam i wiele ludzi z mojego otoczenia tak robi.
Przykład pierwszy z brzegu. Często zdarza mi się robić zakupy w sklepie
gdzie plastikiem mogę płacić od 10 zł. Jako, że już mam takiego "pierdolca",
że na zakupy zawsze idę z listą zakupów to mniej, więcej wiem ile za dane
produkty zapłacę. Jeżeli wiem, że wyjdzie ponad 10 zł to płacę plastikiem.
Jeżeli wychodzi mi 9,5 to nie biorą lizaka przy kasie tylko płacę banknotem
czy bilonem.
Jest rzeczą wiadomą, że nie wszyscy tak robią ale stwierdzenie, że ten kto
płaci plastikiem wydaje więcej jest chyba zbyt dużym uogólnieniem.

Data: 2009-08-03 18:25:36
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-08-03, Valdi.Pavlack <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

To znajdź wyniki badań które temu przeczą. :)
To może inaczej. Takie badania są jak sondaże określające poparcie dla
polityków... one swoje, życie swoje.

Tyle że mamy naukowe zestawienia pod tytułem "kartami wydaje się więcej",
vs. "ja jestem specjalny i się kontroluję". :)

Jest rzeczą wiadomą, że nie wszyscy tak robią ale stwierdzenie, że ten kto
płaci plastikiem wydaje więcej jest chyba zbyt dużym uogólnieniem.

Nie jest. Za kartami stoi konkretny biznes, marketing i psychologia.
Za przeświadczeniem o samokontroli stoi tylko ludzkie ego. :)

I żeby nie było. Ja używam kart, bo to jest wygodne, tylko ja ten fakt,
że wydaję więcej, to zaakceptowałem. Tam samo jak wolę zapłacić więcej
za sprzęt w Komputroniku (bo ma lepszą obsługę i salony gdzie faktycznie
można sobie pomarudzić i wybrać coś konkretnego) niż kombinować online
(bo nie można "dotknąć").

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-08-03 18:03:42
Autor: Damian

On 2009-08-03, RK <beztego_rk42@o2.pl> wrote:

[...]

[...]

kart tam dlugo nie bedzie bo 90% przybytkow wakacyjnych to szara strefa, uzywanie terminala pozwala przez kogos "z zewnatrz" oszacowac przychod takiej smazalni itp
a to wiedza zakazana , po prostu rozchodzi sie o kase, niekoniecznie tylko ta wydana na prowizje

Data: 2009-08-03 16:14:43
Autor: Valdi.Pavlack
Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu
"RK" news:h56rkv$m5t$1nemesis.news.neostrada.pl

[...]

Może kolega to taki typ człowieka, który jak idzie do sklepu po chlebuś i
bółki i wie, że może płacić plastikiem od 10 zł to do tego chlebusia i
bułeczek dobierze jeszcze pare pierdółek aby tylko móc zapłacić kartą :)

Data: 2009-08-03 08:12:34
Autor: szczurwa
On 3 Sie, 16:14, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Może kolega to taki typ człowieka, który jak idzie do sklepu po chlebuś i
bółki i wie, że może płacić plastikiem od 10 zł to do tego chlebusia i
bułeczek dobierze jeszcze pare pierdółek aby tylko móc zapłacić kartą :)

Zapewniam Cię, Valdi, że ktoś z żoną i dzieckiem na wakacjach nie
chodzi do sklepu tylko po chlebuś..;-) Wqrwiało mnie, że płacąc niemal
co dzień 60-70 PLN za same wędzone ryby musiałem robić to gotówką.
Przecież na tym towarze marżę mają jak cholera.

Data: 2009-08-03 17:18:46
Autor: Valdi.Pavlack
Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu
"szczurwa"

Zapewniam Cię, Valdi, że ktoś z żoną i dzieckiem na wakacjach nie
chodzi do sklepu tylko po chlebuś..;-)

Ja Cię rozumiem :) Po prostu mój post to był taki śmiech przez łzy, jak
patrzę na ten kartowy rynek w PL i to jak on wygląda.

Wqrwiało mnie, że płacąc niemal
co dzień 60-70 PLN za same wędzone ryby musiałem robić to gotówką.

Znam ten ból. Siedząc nad polskim morzem odniosłem dziwne wrażenie, że ci z
nad wody są bardziej chytrzy na kasę niż ci z gór :)

Przecież na tym towarze marżę mają jak cholera.

Strzelam, że z kilkadziesiąt %... W końcu do smażalni nie zamawiają 2 - 3
rybek.
Ja znalazłem (częściowe) rozwiązanie tego problemu - kupowałem rybke
bezpośrednio u rybaków a potem przyrządzałem ją na grillu :) Trochę jest
przy tym "pierdzielenia" bo rybę trzeba odpowiednio przygotować itp. ale ten
smak hmmm :)

Data: 2009-08-03 19:48:14
Autor: Paweł
Valdi.Pavlack wrote:

[...]

tez praktykowalem podobnie - autem po zakupy w dyskoncie (kilka km drogi)
i potem obiad i kolacja z grilla przez caly tydzien :)
inna sprawa, to to, ze w dyskoncie terminala tez nie mieli :)

Data: 2009-08-03 15:13:40
Autor: szczurwa
On 3 Sie, 19:48, Paweł <r...@127.0.0.1> wrote:

tez praktykowalem podobnie - autem po zakupy w dyskoncie (kilka km drogi)
i potem obiad i kolacja z grilla przez caly tydzien :)
inna sprawa, to to, ze w dyskoncie terminala tez nie mieli :)

W moim "zasięgu" był Lidl we Władysławowie. Płatność kartą - standard
ogólnopolski - od 20 złociszy. Z innych sieci - Piotr i Paweł, Polo
Market i lokalna Sieć 34 (chyba) - płatność plastikiem bez problemu..

Data: 2009-08-04 01:04:09
Autor: Paweł
szczurwa wrote:

[...]

ja dojezdzalem na zakupy do Darlowa do lokalnego dyskontu "Netto",
bo w pobliskim Lidlu bylo drozej.

Data: 2009-08-03 19:54:26
Autor: Paweł
Paweł wrote:

Valdi.Pavlack wrote:

[...]

dodam jeszcze, ze w jednym z nadmorskich bankomatow przy wyplacie
kwoty X, w historii rachunku mam wyplate na "-X" i wyplate na "+X".
zobaczymy czy sie wlasciciel bankomatu zorientuje, czy zostane
z tym bonusem :)

Data: 2009-08-03 08:17:27
Autor: Krzysiek
[...]

Choćby dlatego, że płacąc gotówką może wydawać ostrożnie bo zostało
ileś tam i trzeba będzie znów szukać bankomatu.

Data: 2009-08-03 16:20:45
Autor: Valdi.Pavlack
Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu
"Valdi.Pavlack" news:h56qef$dc2$1news.interia.pl

po chlebuś i "bółki"

Valdi przeprasza za błąd ortograficzny - karygodny błąd ortograficzny :)

Data: 2009-08-03 16:17:43
Autor: Valdi.Pavlack
Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu
"szczurwa"

[ciach - odnośnie autostrad]

Na imitacji autostrady Krakau - Kattowitz (A4) jest to samo. Nie we
wszystkich bramkach mają terminal.

Data: 2009-08-03 19:03:05
Autor: xbartx
W dniu 8/3/09 3:43 PM, szczurwa pisze:
[...]

Tak jak już ktoś napisał - to są biznesy sezonowe i nie wszystko tam idzie oficjalnym kanałem a taki terminal w tym przypadku to tylko jeden wielki problem ;)

--
xbartx

Data: 2009-08-03 22:17:08
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
szczurwa wrote:
[...]

Ja też spędziłem jakiś czas nad morzem - głównie w Łebie i okolicach.
Odczucia podobne jak wyżej, tzn. poza apteką i Żabką raczej o kartach
można zapomnieć. Oczywiście odpowiedź na pytanie czemu tak jest - nie
jest trudna do odgadnięcia. Pewną wskazówką jest fakt, że nie
przypominam sobie, abym gdziekolwiek (poza wspomnianą apteką i Żabką...)
dostał paragon fiskalny. :-)))))

--
MiCHA

Data: 2009-08-03 15:11:38
Autor: szczurwa
On 3 Sie, 22:17, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

[...]

A to ciekawe, ponieważ ja praktycznie wszędzie, gdzie kupowałem
cokolwiek, otrzymywałem paragon fiskalny. Jednak stawiałbym na
chciwość.

Data: 2009-08-03 22:20:31
Autor: Valdi.Pavlack
Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu
"Przemyslaw Kwiatkowski" news:h57gk4$bn9$1inews.gazeta.pl

[...]

Gdy z dystansem patrzę na to wszystko to się tym ludziom nie dziwię. Sam bym
wolał zarobić więcej niż dać na przejedzenie wszelakiej maści nierobom
urzędniczym a na największych nierobach, politykach kończąc.
Niestety nie mam tego komfortu - taka praca, że muszę podatki płacić :(
hlip, hlip, hlip :*(

Data: 2009-08-03 15:15:00
Autor: szczurwa
On 3 Sie, 22:20, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

Jak ich państwowy lewiatan nie skroi, to zedrze w dwójnasób z Ciebie.
Ja niestety też musze bulic co do grosza.

Data: 2009-08-04 09:58:29
Autor: Valdi.Pavlack
Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu

Data: 2009-08-03 23:03:45
Autor: Paweł
Valdi.Pavlack wrote:

[...]

a to oni sa lepsi od reszty spoleczenstwa zeby podatkow nie placic?
skoro pani w warzywniaku, szewc, czy jeszcze inni uslugodawcy
paragony fiskalne drukuja i uczciwie podatki placa, to dlaczego
tzw. osrodki wypoczynkowe przy swoich drakonskich marzach w kazdej
czesci kraju wszystko zalatwiaja gotowkowo bez zadnych kwitow?
sa rowni i rowniejsi?

ja wynajmowalem przez tydzien domek po 220pln/dzien i jedyny kwitek
jaki dostalem, to ten na blankiecie gminnym za oplate uzdrowiskowa.
mam co prawda jeszcze kwit z przekazu pocztowego za rezerwacje domku
bo oczywiscie pani przelewow nie przyjmuje, bo konta w banku nie ma.,
ale domki, wielka chalupe, dwa stragany w centrum i opla signum v6 maja.
szara strefa smierdzi na kilometr.

Data: 2009-08-04 09:57:35
Autor: Valdi.Pavlack
Płatność kartą w sezonie na Wybrzeżu