Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie

Data: 2020-12-16 18:34:37
Autor: J.F.
Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.5362821778626306655@news.neostrada.pl...
Miałem taką sytuację: płatność w sklepie internetowym (w Danii), kartą wirtualną mBanku, ktora wcześniej została załadowana odpowiednią kwotą, po transakcji została założona blokada.

Ale nic nie piszesz o pierwszym pobraniu kwoty.
Blokada to tylko blokada.

Po kilku dniach ponowne pobranie środków na tą transakcję (kwota o kilkanaście zł mniejsza niż pierwotna blokada) i brak zdjęcia blokady. Efektem jest ujemne saldo na rachunku (w momencie drugiego obciążenia było niewielkie saldo dodatnie ale mniejsze od kwoty transakcji).

Saldo rachunku, czy "srodki dostepne" ?

Jesli bylo pobranie (zwane przez Ciebie drugim), i jest aktywna blokada,
to m/bank moze pokazac ujemne "srodki dostepne".

W saldzie niekonieczne bedzie to widoczne, jesli bylo tylko jedno obciazenie.

Infolinia banku tłumaczy, że niektórzy operatorzy płatności tak robią czyli wykorzystują preautoryzację aby dokonać (drugiej) płatności i nie zdejmują pierwotnej blokady, która sama wygaśnie.
Jak to się ma do tego głoszonego  bezpieczeństwa płatności kartą skoro można robić klientowi takie numery i blokować mu ponownie konto?

Ja tam nie wiem, ale to bezpieczenstwo chyba jest zludne, bo cos tam robia, robia, a niektorzy kontrahenci obciazaja karty bez utrudnien :-)

Ale tu jak rozumiem masz osobne konto ... to moze jest to odkrecenia, gdyby rzeczywiscie dwa razy obciazyli, i bank nawet odsetek karnych nie naliczy :-)

Po co ta blokada skoro z niej nie pobrano środków? Ja nie

Bo to jakos osobno leci.

autoryzowałem tej drugiej transakcji tylko pierwszą więc jakim prawem została pobrana ponownie kwota?

Ogolnie tak jakos to dziala.
Pierwsza blokada jest po to, aby sprawdzic autoryzacje.

Czy w związku z tym mogę reklamować to drugie pobranie?

Ogolnie - poczekaj pare dni, powinna sama znikac.
Albo sprawdz operacje na koncie, czy isotnie byly dwa pobrania, a nie tylko blokada.

W mojej ocenie, jako klienta po takim numerze całe tę "bezpieczeństwo" a szczególnie zaufanie kart wirtualnych można o kant dupy potłuc.

I tak to chyba jakos tak naprawde dziala, ale:
-nie masz pieniedzy/srodkow na koncie, to ich nie zabiora ... przynajmniej na razie, bo potem moze  bedzie mogl bank zabrac z innego konta, lub sie procesowac :-)
-nie masz karty, to nie ukradna i nie pojda do sklepu,

J.

Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie