Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka

Data: 2009-11-02 00:39:18
Autor: BK
Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka
Czolem!

Problem znany mi od lat ale dopiero teraz wpadlem na to, ze trzeba go
skonsultowac z szersza grupa osob majacych jakas wiedze w tym
temacie :)

Sa w Warszawie knajpy [tego samego wlasciciela, m.in. Podwale 25
Kompania Piwna i Szwejk] gdzie wyraznie pozwalaja na platnosc tylko
gotowka [oki - zrozumiale] lub karta kredytowa [zapisali to na scianie/
w menu i obsluga to podkresla].

Kilka razy odmowiono mi przyjecia debetowki i nie bardzo potrafila mi
obsluga wytlumaczyc dlaczego "taka polityka wlasciciela" i juz :)

Wiecie z czego moze to wynikac?

ps. co nie zmienia faktu, ze i tak im placilem ostatnio debetowka
tylko mastercard, byla tloczona wiec nie wzbudzila podejrzen :)

ps2. terminale normalne podpiete do sieci

Data: 2009-11-02 00:46:10
Autor: Krzysiek
On 2 Lis, 09:39, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

Kilka razy odmowiono mi przyjecia debetowki i nie bardzo potrafila mi
obsluga wytlumaczyc dlaczego "taka polityka wlasciciela" i juz :)
IMHO faktycznie takie "widzimisię" właściciela - jeśli faktycznie
zwykły terminal i umowa..
W Polsce nie mu tu znaczenia wysokość prowizji itp - może za dużo było
kiedyś mówienia
"klient płacący kartą kredytową wydaje więcej" no i właściciel uznał,
że skoro tak to tylko kredytowe.

Ciekawe jednak byłby wyniki eksperymentu gdyby ktoś chciał płacić
płaską kk i upierał się, że to jest kredytowa i mają przyjąć;)

Data: 2009-11-02 00:51:10
Autor: BK
On Nov 2, 9:46 am, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:

Ciekawe jednak byłby wyniki eksperymentu gdyby ktoś chciał płacić
płaską kk i upierał się, że to jest kredytowa i mają przyjąć;)

To kto daje plaskie KK? :) Wyrobie i sprawdze :)

Data: 2009-11-02 10:05:17
Autor: MarekZ
Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8a3beb2d-ae0d-42ff-8e03-c75fea592069@a21g2000yqc.googlegroups.com...

Ciekawe jednak byłby wyniki eksperymentu gdyby ktoś chciał płacić
płaską kk i upierał się, że to jest kredytowa i mają przyjąć;)

To kto daje plaskie KK? :) Wyrobie i sprawdze :)

Bierz pomarańczową ING.

Data: 2009-11-02 10:48:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka

"BK" 8a3beb2d-ae0d-42ff-8e03-c75fea592069@a21g2000yqc.googlegroups.com

: To kto daje plaskie KK? :) Wyrobie i sprawdze :)

Lukas dawał, ING, BPH... Pewnie wiele banków takie daje.

Data: 2009-11-02 12:09:58
Autor: Titus Atomicus
Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka

Np. Polbank.

TA

Data: 2009-11-02 10:58:43
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Krzysiek pisze:

Ciekawe jednak byłby wyniki eksperymentu gdyby ktoś chciał płacić
płaską kk i upierał się, że to jest kredytowa i mają przyjąć;)

Nie chcieli. A mi nie chciało się kłócić, więc zamiast płaską kredytówką zapłaciłem wypukłą debetówką... :-)

--
MiCHA

Data: 2009-11-02 02:06:31
Autor: BK
On Nov 2, 10:58 am, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:
Krzysiek pisze:

> [...]
> płaską kk i upierał się, że to jest kredytowa i mają przyjąć;)

Nie chcieli. A mi nie chciało się kłócić, więc zamiast płaską kredytówką

Czyli wszystko rozbija sie o fakt, ze nie akceptuja plaskich kart -
bez wzgledu na to jaki jest ich rodzaj :)

Dziwne - gdyby nie to, ze swietnie karmia to bym ich olal :)

Data: 2009-11-02 04:33:32
Autor: Krzysiek
On 2 Lis, 11:06, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

Czyli wszystko rozbija sie o fakt, ze nie akceptuja plaskich kart -
bez wzgledu na to jaki jest ich rodzaj :)

W praktyce tak to wygląda(i czasem jest uzasadnione). W Polsce chyba
jednak nie ma przypadków terminali które lubią tylko wypukłe karty?

Tak więc wszystko rozbija się o błędny opis, niewłaściwie użycie słowa
"karta kredytowa" :)

Data: 2009-11-02 04:36:17
Autor: BK
On Nov 2, 1:33 pm, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
> [...]

W praktyce tak to wygląda(i czasem jest uzasadnione). W Polsce chyba
jednak nie ma przypadków terminali które lubią tylko wypukłe karty?

Tu ewidentnie nie chodzi o terminale bo terminale te same co wszedzie,
czytajace czipy, podlaczone do sieci.

Data: 2009-11-02 13:45:17
Autor: Titus Atomicus
Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka
In article <513b4139-555e-4d16-b423-cae929021ea9@a32g2000yqm.googlegroups.com>,
> [...]

> jednak nie ma przypadków terminali które lubią tylko wypukłe karty?

Tu ewidentnie nie chodzi o terminale bo terminale te same co wszedzie,

To juz nie ma tych mechanicznych, offlinowych?

TA

Data: 2009-11-02 04:47:20
Autor: BK
Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka
On Nov 2, 1:45 pm, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article
<513b4139-555e-4d16-b423-cae929021...@a32g2000yqm.googlegroups.com>,

> [...]

> czytajace czipy, podlaczone do sieci.

To juz nie ma tych mechanicznych, offlinowych?

Znaczy ogolnie pewnie gdzies jeszcze sa [w Taxi?] ale w tym konkretnym
przypadku [ta knajpa] maja normalne eletroniczne, on-line :)

Data: 2009-11-02 13:45:18
Autor: RobertS
Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka

Czyli wszystko rozbija sie o fakt, ze nie akceptuja plaskich kart -
bez wzgledu na to jaki jest ich rodzaj :)

Dziwne - gdyby nie to, ze swietnie karmia to bym ich olal :)

byłem tam, widziałem napis i zapytałem kelnerkę jak ona odróżnia kk od innych - ona na to, że kredytowe to te wypukłe i takie może przyjmować, wyjaśniłem, że tak nie jest i jako dowód pokazałem płaską kk (kerfur) i wypukłą debetówkę (multibank)...

była mocno zdziwiona i wyjaśniła, że tak szef kazał i ona tak robi wniosek taki, że informacja powinna brzmieć, że nie akceptują płaskich kart (oczywiście pomijam legalność takiego zapisu)

RobertS

Data: 2009-11-02 16:41:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka

"RobertS" hcmk8v$2tcq$2@opal.icpnet.pl

[...]

A co miałeś na obronę tezy, iż mówisz prawdę?
Karty nie miały opisu, nie miałeś przy sobie
zapewne żadnej umowy Ty-Bank na te karty...

była mocno zdziwiona i wyjaśniła, że tak szef kazał i ona tak robi wniosek taki, że informacja powinna brzmieć, że nie akceptują płaskich kart (oczywiście pomijam legalność takiego zapisu)

Legalność? Kiedyś akceptowano tylko wypukłe -- przecież
karty bez biustu nie można skuteczne wyprasować. :)

Data: 2009-11-02 11:07:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka

"Przemyslaw Kwiatkowski" hcmal3$h94$1@atlantis.news.neostrada.pl

Nie chcieli. A mi nie chciało się kłócić, więc zamiast płaską kredytówką zapłaciłem wypukłą debetówką... :-)

ZTCW w Polsce nie wolno sprzedawać alkoholu na krechę.
Przepis jest, wykładni prawa brak.

Data: 2009-11-02 02:13:22
Autor: BK
Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka
On Nov 2, 11:07 am, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
"Przemyslaw Kwiatkowski" hcmal3$h9...@atlantis.news.neostrada.pl

> Nie chcieli. A mi nie chciało się kłócić, więc zamiast płaską kredytówką zapłaciłem wypukłą debetówką... :-)

ZTCW w Polsce nie wolno sprzedawać alkoholu na krechę.
Przepis jest, wykładni prawa brak.

   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,

Tak ale platnosc karta kredytowa - z punktu widzenia sprzedawcy - nie
jest platnoscia "na kreche". Sprzedawca obciaza Twoja karte i dostaje
kase za towar, ktory Ci wydaje... Nie wnika czy Ty ta kase zarobiles/
pozyczyles czy ukradles.

Podobnie jest z gotowka - przychodzisz i placisz. Co to sprzedawce
obchodzi, ze kasa jest np. z pozyczki gotowkowej?

Swoja droga - przepis obecnie zupelnie nie zyciowy. Bo jak ktos chce
sie nawalic na "kreche" to nie zrobisz tego na zeszyt u Pani Geni w
sklepie GS tylko zlapiesz "chwilowke" w providencie :)

Data: 2009-11-02 11:45:48
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Nie chcieli. A mi nie chciało się kłócić, więc zamiast płaską kredytówką zapłaciłem wypukłą debetówką... :-)
ZTCW w Polsce nie wolno sprzedawać alkoholu na krechę.
Przepis jest, wykładni prawa brak.

Jednak, gdyby właściciel restauracji chciał być świętszy od papieża, to chyba raczej nie powinien pozwalać na płatności kartami kredytowymi, a akceptować debetowe. Robi odwrotnie (czy raczej - myśli, że robi odwrotnie). :-)

--
MiCHA

Data: 2009-11-02 12:23:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka

"Przemyslaw Kwiatkowski" hcmdsr$m8f$1@nemesis.news.neostrada.pl

Jednak, gdyby właściciel restauracji chciał być świętszy od papieża,

Od którego? Od JPII? To raczej nie jest trudne. :)

to chyba raczej nie powinien pozwalać na płatności kartami kredytowymi, a akceptować debetowe. Robi odwrotnie (czy raczej - myśli, że robi odwrotnie). :-)

Co wówczas, gdy klient debetówką wchodzi w debet? ;)

Data: 2009-11-03 10:39:32
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
[...]

No to może akceptować tylko karty przedpłacone? :-)

--
MiCHA

Data: 2009-11-06 16:34:43
Autor: Beniowa
Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka

Uzytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:45c34e88-eeb4-422c-beb7-a6e27a8bb070p8g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

W Kompanii Piwnej napewno kilka razy placilem debetowka (wydaje mi sie, ze zarowno VC z Multibanku, jak i VE z Fortisa), ale bylo to jakis czas temu. Moze powoli wracamy do obrotu gotowkowego ?

Mysle sobie, ze takie ograniczenia (jak rozumiem na zasadzie "bo tak") musza rodzic spore zamieszanie - w takich miejscach zdecydowana wiekszosc placi plastikiem i pewnie spora czesc tego plasiku to plaskie debetowki.A rachunki bywaja tam sporawe. Byc moze bede tam niebawem, to sprawdze (w zasadzie to w tej chwili nie mam zadnej kredytowki i bez zgody banku - wierzyciela hipotecznego nie moge jej miec) i dla dobra grupy troche sie poklóce :-), ciekawe czy przyjma debetowa Tojote.

Beniowa

Data: 2009-11-06 07:37:18
Autor: BK
On Nov 6, 4:34 pm, "Beniowa" <prosze.o.odpowi...@in.public> wrote:

ciekawe czy przyjma debetowa Tojote.

Beniowa

Przyjma. Bo jest tloczona. Przyjeli aliorowa debetowke to i Toyota
przejdzie :)

Data: 2009-11-07 19:20:17
Autor: jacem
Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka
Uzytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:9ee7d012-030d-492a-b6c7-67ff9b36f51fp35g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Np. na wielu stacjach benz. w Niemczech nie przyjmuja tzw. "debetówek" czyli plaskich.

Jak dla mnie debilizm.

Kasa jest kasa.

Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka