Platnosci all*gro a platnosc karta?

Data: 2009-12-29 16:19:46
Autor: RobertS
Platnosci all*gro a platnosc karta?
witam

ostatnio zaskoczyl mnie jeden sprzedawca z ww. serwisu aukcyjnego, otóż okazało się, że jak płacę (karta) przez płatności all*gro to otrzymuje on całą kwotę, natomiast przy płatności kk w sklepie pobierana jest prowizja (co nikogo juz nie dziwi)...

czyzby w 1. przypadku nie wystepowala prowizja za platnosc kartą?

RobertS

Data: 2009-12-29 16:23:01
Autor: Liwiusz
RobertS pisze:
[...]

   Z tego co wiem, to nie występuje. Od dość niedawna. Sam jestem zaskoczony taką funkcjonalnością.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-29 16:28:49
Autor: RobertS
Platnosci all*gro a platnosc karta?
  >   Z tego co wiem, to nie występuje. Od dość niedawna. Sam jestem
zaskoczony taką funkcjonalnością.

hmmm czy w takim razie pojawil nam sie nowy sposob na darmowe przelewy z dowolnej kk?

RobertS

Data: 2009-12-29 16:31:01
Autor: Liwiusz
RobertS pisze:
 >   Z tego co wiem, to nie występuje. Od dość niedawna. Sam jestem
zaskoczony taką funkcjonalnością.

hmmm czy w takim razie pojawil nam sie nowy sposob na darmowe przelewy z dowolnej kk?

   Plus prowizja dla allegro za wystawienie i za sprzedaż. Przy czym kwota sprzedaży może być mała, bo po sprzedaży i tak można przelać dowolnie wysoką sumę w ramach "kosztów przesyłki".

--
Liwiusz

Data: 2009-12-29 15:48:29
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 29 Dec 2009 16:31:01 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]

kwota sprzedaży może być mała, bo po sprzedaży i tak można przelać
dowolnie wysoką sumę w ramach "kosztów przesyłki".

No to ja powiem, że niedawno próbowałem to przetestować w praniu. I nie wiem czy i jaki algorytm ktoś tam stosuje, ale trzykrotna próba spełzła na niczym. Allegro informowało po kilkunastu minutach o odrzuceniu transakcji, blokady wisiały przez tydzień.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-12-29 08:11:04
Autor: m1ch4l.j
Platnosci all*gro a platnosc karta?
On 29 Gru, 16:48, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

No to ja powiem, e niedawno pr bowa em to przetestowa w praniu. I nie
wiem czy i jaki algorytm kto tam stosuje, ale trzykrotna pr ba spe z a
na niczym. Allegro informowa o po kilkunastu minutach o odrzuceniu
transakcji, blokady wisia y przez tydzie .

Ja używam tego regularnie i nigdy nie było problemów.

Data: 2009-12-29 17:27:46
Autor: Valdi
Platnosci all*gro a platnosc karta?
"Olgierd" news:pan.2009.12.29.15.48.26legeartis.org.pl

[...]

Płaciłeś kartą? Podawałeś wszędzie (w formularzach) takie same dane?

Data: 2009-12-29 18:08:41
Autor: MarekZ
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pan.2009.12.29.15.48.26@legeartis.org.pl...

[...]

A kwoty były zgodne z kwotami wynikającymi z aukcji?

Data: 2009-12-29 18:47:43
Autor: Liwiusz
Olgierd pisze:
> [...]

No to ja powiem, że niedawno próbowałem to przetestować w praniu. I nie wiem czy i jaki algorytm ktoś tam stosuje, ale trzykrotna próba spełzła na niczym. Allegro informowało po kilkunastu minutach o odrzuceniu transakcji, blokady wisiały przez tydzień.

   A ja wczoraj płaciłem i wszystko było OK.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-29 21:55:21
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 29 Dec 2009 18:47:43 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

Może sprecyzuję: usiłowałem przepuścić płatność *własną* kartą za *własną* aukcję. Na co dzień oczywiście korzystam z P.A. (w zasadzie wyszukuję wyłącznie aukcje z tym znaczkiem).

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-12-29 16:30:14
Autor: Paweł Muszyński
W dniu 2009-12-29 16:23, Liwiusz pisze:
RobertS pisze:
[...]

Bo to nie "Płatności allegro" a "Płacę z allegro" :-)

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl

Data: 2009-12-29 16:34:24
Autor: Valdi
Platnosci all*gro a platnosc karta?
"Liwiusz" news:hhd6si$362$2news.onet.pl

   Z tego co wiem, to nie występuje. Od dość niedawna. Sam jestem
zaskoczony taką funkcjonalnością.

To jest jakaś promocja?
MC/Visa + banki stały się organizacjami charytatywnymi, które przynajmniej
na gruncie internetu nie będą pobierać % od transakcji kartowych?

Data: 2009-12-29 16:38:19
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:hhd6ml$1hur$1opal.icpnet.pl...
[...]

allegro trzyma kase przed wyplata na lokatach przez 3 dni stad niekoniecznie traci kase.

Data: 2009-12-29 19:16:18
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 29 Dec 2009 16:38:19 +0100, wspolna-flaszka.pl napisał(a):
[...]

Na pewno? Bo to co przychodzi w mailach oraz natychmiastowe wysyłanie
przesyłek przez sprzedaw sugeruje, że jednak natychmiast dostają
pieniądze... Wcześniej przy płatnościach allegro faktycznie kasa była
przetrzymywana, znajomy w ten sposób miał ostre starcie z jednym sprzedawcą
- idiotą, który wymyślił sobie że nie wyśle przedmiotu dopóki allegro mu nie
wyśle przelewu...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-12-29 20:26:01
Autor: RobertS
Platnosci all*gro a platnosc karta?

Na pewno? Bo to co przychodzi w mailach oraz natychmiastowe wysyłanie
przesyłek przez sprzedaw sugeruje, że jednak natychmiast dostają
pieniądze...

w regulaminie jest info, ze kasa trafi na konto sprzedajacego do 3 dni roboczych...czyli moze od razu albo za 3 dni

ale z moich doswiadczen wynika, ze od razu ludzie kase dostaja

RobertS

Data: 2009-12-29 21:00:06
Autor: RobertS
Platnosci all*gro a platnosc karta?

ale z moich doswiadczen wynika, ze od razu ludzie kase dostaja

teraz tez cos kupilem..."sprzedajacy otrzymal twoja wplate"...po 4 min. od wykonania platnosci kk

czyli raczej szybko ludzie dostaja kase

RobertS

Data: 2009-12-29 21:05:12
Autor: Liwiusz
RobertS pisze:

ale z moich doswiadczen wynika, ze od razu ludzie kase dostaja

teraz tez cos kupilem..."sprzedajacy otrzymal twoja wplate"...po 4 min. od wykonania platnosci kk

czyli raczej szybko ludzie dostaja kase

Czyli przy płatności kartą sklepy stacjonarne są "robione na szaro":

- płacą prowizję
- dostają pieniądze po kilkunastu-kilkudziesięciu dniach

A allegro ma natychmiast i za darmo...

--
Liwiusz

Data: 2009-12-29 21:11:40
Autor: MK
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hhdndr$f6v$1news.onet.pl...

Czyli przy płatności kartą sklepy stacjonarne są "robione na szaro":

- płacą prowizję
- dostają pieniądze po kilkunastu-kilkudziesięciu dniach

Piszesz o tym co bylo kilkanascie lat temu? Z tego co slyszalem aklajerzy robia przelewy najpozniej w ciagu 3 dni roboczych...

MK

Data: 2009-12-29 21:13:57
Autor: Valdi
Platnosci all*gro a platnosc karta?
"MK" news:hhdnq5$ap4$1inews.gazeta.pl

Piszesz o tym co bylo kilkanascie lat temu? Z tego co slyszalem aklajerzy
robia przelewy najpozniej w ciagu 3 dni roboczych...

Nie eService - tutaj trwa to trochę dłużej :)

Data: 2009-12-29 21:16:39
Autor: MK
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hhdmdt$d35$1news.interia.pl...

Nie eService - tutaj trwa to trochę dłużej :)

Przeciez mamy innych aklajerow... Polcard, Elavon...

MK

Data: 2009-12-29 21:58:31
Autor: Valdi
Platnosci all*gro a platnosc karta?
"MK" news:hhdo3h$bv5$1inews.gazeta.pl

> Nie eService - tutaj trwa to trochę dłużej :)

Przeciez mamy innych aklajerow... Polcard, Elavon...

I jeżeli miał bym wybierać spośród wszystkich obecnych na rynku aklajerow to
pod rozwagę poszły by tylko dwa ww. podmioty :)
eService jest przegrany w moich oczach za dwie rzeczy:
1. jest kapitałowo powiązany ze skarbem państwa :)
2. najdłużej rozlicza transakcje :)

A jeżeli jesteśmy już przy temacie aklajerow to za Chiny nie mogę pojąć co
takiego w sobie magicznego ma "produkt" Peako..., że w tylu miejscach (+
pojawiają się nowe) jest obecny? Ktoś ma na to logiczne wytłumaczenie? Są
najtańsi czy jak?

Data: 2009-12-29 21:12:58
Autor: MK
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:hhdn4a$2364$1opal.icpnet.pl...

teraz tez cos kupilem..."sprzedajacy otrzymal twoja wplate"...po 4 min. od wykonania platnosci kk

czyli raczej szybko ludzie dostaja kase

Dostal w sensie zapisu na rachunku klienta w platnosciach. Na rachunek bankowy dostanie troche pozniej...

MK

Data: 2009-12-29 21:24:00
Autor: Rafał
W dniu 09-12-29 21:00, RobertS pisze:
czyli raczej szybko ludzie dostaja kase

Ta kasa lezy na nieoprocentowanym (dla sprzedawcy) koncie Allegro. Dopiero trzeba kazac im przelac na konto bankowe, recznie. Wiec calkiem mozliwe, ze spore sumki tak sobie leza i odsetki leca do allegro.

--
Raf

Data: 2009-12-29 21:43:20
Autor: Pete
W dniu 29.12.09 21:24, Rafał pisze:
[...]

Sam sobie je przelewasz, albo automat robi to wg ustalonych przez użytkownika warunków (min. kwota, częstotliwość)

--
Pete

Data: 2009-12-29 23:24:46
Autor: RobertS
Platnosci all*gro a platnosc karta?

Sam sobie je przelewasz, albo automat robi to wg ustalonych przez użytkownika warunków (min. kwota, częstotliwość)

w takim razie gdzie jest haczyk?

płacenie własną kartą na wygraną na swojej aukcji to przesada, ale przecież można się z kimś dogadać...

RobertS

Data: 2009-12-29 23:31:31
Autor: raz-dwa-trzy
On 29 Gru, 23:24, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

w takim razie gdzie jest haczyk?

Mogą sobie pozwolić na ew. straty na początku, z prowizji w serwisie
mają dziennie miliony.

Chcą po prostu przyzwyczaić użytkowników do nowego sposobu płatności i
wprowadzić go na wszystkich platformach.
Pół roku, góra rok i usługa z bezpłatnej zrobi się płatna, a
rozleniwiony lud (niektórym nie chce się wypełniać formatek na
przelewy) będzie z niej tak czy siak korzystał.
 ot. taki paypal dla trzeciego świata (kraje w których działa
alledrogo)

Data: 2009-12-30 09:53:08
Autor: RobertS
[...]

być może będzie tak jak piszesz, ale nie uważam, że alle**** jest w czymś gorsze od ebaya

poza tym na ebayu PP jest już chyba obowiązkowy, mam nadzieję, że u nas będzie tak, że możliwy jednak będzie wybór czy wklepujemy dane do przelewu (opcja darmowa zarówno dla sprzedającego jak i kupującego) czy płacimy np. kk, której dane zostały wcześniej do systemu wprowadzone (żeby nie było, że coś trzeba wpisywać przy okazji każdej płatności)

RobertS

Data: 2009-12-30 09:33:40
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 30 Dec 2009 09:53:08 +0100, RobertS napisał(a):

płacimy np.
kk, której dane zostały wcześniej do systemu wprowadzone (żeby nie było,
że coś trzeba wpisywać przy okazji każdej płatności)

Jezus Maria, z tym to jednak poleciałeś -- dane karty na stałe w systemie informatycznym? I to jeszcze w Allegro?? To może od razu na Naszej Klasie wystawić dane karty ;-)

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-12-30 10:44:15
Autor: Paul
Platnosci all*gro a platnosc karta?
To może od razu na Naszej Klasie wystawić dane karty ;-)

przecież GIODO robiło inspekcję i stwierdziło, że dane są dobrze
chronione, kłódki na serwerach mają bardzo dobre.

Data: 2009-12-30 11:48:11
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-12-30, Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

[...]

Jezus Maria, z tym to jednak poleciałeś -- dane karty na stałe w systemie informatycznym? I to jeszcze w Allegro??

Ja znam sklep (wprawdzie w USA/UK), w którym zapamiętują dane z paypala.
Obecnie jak kupuję, to paypalem automatycznie ściąga mi kasę, bez żadnej autoryzacji z mojej strony (choć oczywiście powiadomienie jest).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-12-30 14:39:30
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 30 Dec 2009 12:48:11 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

[...]

Cóż, jak ktoś lubi.
Ale wierzę, że można to wyłączyć?

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-12-30 15:14:55
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-12-30, Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

[...]

[...]

Nie chcę skłamać, ale w opcjach konta tego nie ma. Może podczas płacenia jest
opcja "nie pamiętaj", ale tego nie sprawdzę teraz. Wiem, że jak ostatnio dokonywałem zakupów, to po zaznaczeniu paypala płatność po prostu wtedy przeszła i tyle.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-12-30 18:57:49
Autor: RobertS
Platnosci all*gro a platnosc karta?

Jezus Maria, z tym to jednak poleciałeś -- dane karty na stałe w systemie informatycznym? I to jeszcze w Allegro?? To może od razu na Naszej Klasie wystawić dane karty ;-)

o jeżu kolczasty, a na PP to niby jak jest? dane jednej karty można (nie wiem czy trzeba) wprowadzić, nawet wykonują jakąś próbną autoryzację na 6,50 zł (później kasę oddają) i jesteś jakimś tam zweryfikowanym userem...
jak chcesz płacić to nie musisz wprowadzać już danych tej karty

jak mi się zarejestrowana tam karta kończyła to dostałem monit że mam coś z tym zrobić

RobertS

Data: 2009-12-30 15:59:53
Autor: Rafał
W dniu 09-12-30 09:53, RobertS pisze:
przelewu (opcja darmowa zarówno dla sprzedającego jak i kupującego) czy
płacimy np. kk, której dane zostały wcześniej do systemu wprowadzone
(żeby nie było, że coś trzeba wpisywać przy okazji każdej płatności)

Już raz mnie tak okradziono (właściwie to Vodafone UK, bo był chargeback). Trzymanie numerów kart powinno być prawnie zakazane.

--
Raf

Data: 2009-12-30 13:32:39
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:hhdl4d$21m1$1opal.icpnet.pl...

[...]

z moich nie a wiem z dosiwadczenia gdyz jestem sprzedawca :)
Kasa poszła szybciej w dwoch przypadkach,
przed swietami oraz teraz przed sylwestrem, pewnie nie chcieli trzymac bo wiadomo ze jest kilka dni
wolnych i ludzie by sie tylko po wk.

P.
ps.
dzięki za maila dotyczacego Ge

Data: 2009-12-30 13:58:52
Autor: Robert Kois
Dnia Wed, 30 Dec 2009 13:32:39 +0100, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

[...]

No ale co to kupujacego? Kasa z karty schodzi. Kupujący zapłacił. Cała
reszta to umowa między sprzedawcą a Allegro. Jak się chce wysyłać towar
dopiero po wpłynięciu kasy to się nie daje "Płacę z allegro". --
Kojer

Data: 2009-12-30 15:21:42
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Robert Kois" <kojer@hell.pl> napisał w wiadomości news:1u2ziwi9e3x82$.dlgkojer.kojer...
[...]

ja sie odniosłem do tych 3 dni, zanim wyplace to na swoje konto lezy u allegro te 3 dni prawdopodobnie na krociutkich lokatach, jak pomnozysz
to przez ilosc tranzakcji wykonanych przy pomocy place allegro to robi sie z tego sumka

Data: 2009-12-30 15:57:05
Autor: Robert Kois
Dnia Wed, 30 Dec 2009 15:21:42 +0100, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

[...]

A ja do tego, że sprzedawca twierdzi, że jeszcze kasy nie dostał i nie chce
wysłać :). W większości przypadków nie ma problemu i transakcje załatwia
się błyskawicznie. No ale pewnie niedługo allegro wprowadzi prowizję i
większość nie będzie dawać "Płacę z Allegro".

--
Kojer

Data: 2009-12-30 17:16:22
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Robert Kois" <kojer@hell.pl> napisał w wiadomości news:uc699i8qacif$.dlgkojer.kojer...
[...]

ale to tez jest molziwe, szybki przelew np przze kredyt bank polega na tym ze platnosci podaja ci kod ktory
masz wpisac w tytule przelewu ktory sam wykonujesz na ich konto a oni wysylaja to do sprzedawcy, kpina z ludzi, bo
sugeruja ze zostaje natychmiast zrealizowane a tak nie jest, juz raz przze platnosci.pl przez KB mi serwer dedykowany zawiesili.

Data: 2009-12-30 19:01:47
Autor: RobertS
[...]

przecież kupujący widzi czy sprzedawca kasę dostał czy nie...i być może kiedyś będzie tak, że sprzedający nie będą mieli wyboru, żadne przelewy, pobrania tylko "Płacę z..." i to w dodatku płatnym!

RobertS

ps
przypominam, że na allegro kiedyś nie było prowizji od sprzedaży, ale nic nie trwa wiecznie

Data: 2009-12-30 18:59:33
Autor: RobertS
[...]

ja bywam sprzedawcą, ale nigdy tej opcji nie zaznaczałem, preferowałem płatność na konto, bo myślałem, że przy ww. pobierają jakąś prowizję...

P.
ps.
dzięki za maila dotyczacego Ge

nie ma sprawy ;-)

RobertS

Data: 2009-12-29 20:16:11
Autor: RobertS
Platnosci all*gro a platnosc karta?

allegro trzyma kase przed wyplata na lokatach przez 3 dni stad niekoniecznie traci kase.

no to policzmy, przelew z kk najtaniej to min. 1% (Alior ma podwyzszyc prowizje), a odsetki za 3 dni to smieszna kwota

tylko czy zadziala? prowizja za wystawienie i sprzedaz to grosze (mozna za 1 zl wystawic wtedy oplata 10gr), przelewamy 1 zł + np. 500 zł kosztow

i mamy 500 zł z kk za 1,1 zł + odsetki za 3 dni kiedy alledrogo ma kase...

1. koszty niskie,
2. mozna na tym jeszcze zarobic, bo Alior lub Polbank oddadza 1% kwoty transakcji = 5 zł
3. pozostaje jeszcze taki drobiazg jak to, ze bezproblemowo mozna sobie wyrobic limit zwalniajacy z oplaty

ZAWSZE jak jest taka opcja to place w ten sposob, dlaczego nie zaplacic samemu sobie lub komus znajomemu?

RobertS

Data: 2010-01-01 18:03:51
Autor: zlotowinfo
[...]

przecież jest prowizja od sprzedaży
więc kupujący w sumie nie otrzymuje pełnej kwoty
teraz jest poprostu bardziej uczciwie

--
http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat