Platnosci zblizeniowe, bezpieczenstwo wg bankow

Data: 2013-02-20 10:43:18
Autor: Rafal M
Platnosci zblizeniowe, bezpieczenstwo wg bankow
Hej

Duzo sie mowi ostatnio o bezpieczenstwie platnosci zblizeniowych.

Pomyslalem sobie, ze warto by bylo sprawdzic jak banki wydajace karty
zblizeniowe (Paypass, Paywave) dzialaja w przypadku fraudow (kradziez/
zgubienie karty przez uzytkownika i ktos dokonuje zakupow) dokonanych
taki platnosciami.

Wyslalem takie pytania do bankow w ktorych mam karty zblizeniowe (ING
Bank, Alior Sync, CityBank).

Fajnie by bylo, jak by kazdy z Was majac takie karty w innych bankach
rowniez wyslal takie pytanie i wrzucil tutaj do tematu - bedzie
ciekawy poglad jaki poziom bezpieczenstwa operacji zblizeniowych
zapewniaja rozne banki.

Mail na wzor jaki wysylalem (przed wysylka zmiencie tylko dane banku/
karty o jakie chodzi):

"Witam
Mam pytanie dotycz±ce funkcji płatno¶ci zbliżeniowych w kartach
kredytowych CitiBank.
Jak wiemy, płatno¶ci w sposób zbliżeniowy dokonywane s± bez numeru PIN
oraz bez autoryzacji. Mam w zwi±zku z tym pytanie:
Kto ponosi odpowiedzialno¶ć, za nieuprawnione użycie karty (w formie
nie autoryzowanych i bez numeru PIN płatno¶ci zbliżeniowych) w
przypadku jej zgubienia/kradzieży?
Jaka jest odpowiedzialno¶ć klienta, użytkownika takiej karty? "

A teraz odpowiedzi:

1. ING Bank - ponosi sie odpowiedzialnosc do 150 euro (chyba ze wykupi
sie ubezpieczenie - koszt chyba 2 zl mies).
Wg banku, na procesorze karty zapisane sa algorytmy zabezpieczajace
(limituja one ilosc/kwoty operacji zblizeniowych, zeruja sie one przy
dokonaniu zaplaty chip+pin)

2. Alior Sync - ponosi sie odpowiedzialnosc do 150 euro, nie ma
zadnych ubezpieczen.

3. Citybank - wg odpowiedzi z banku klient nie ponosi
odpowiedzialnosci za operacje bezgotowkowe, jesli nie doszlo do
zaniedban (pytanie co to jest zaniedbanie). Ryzyko takich platnosci
bierze na siebie bank.

Moze posprawdzamy, jak wyglada to w innych bankach?
Jak na razie odemnie duzy minus dla Alior Sync i ING - majac ich karte
w portfelu, nosimy caly czas ze soba 150 euro (ok 620 zl) - ktore
latwo stracic.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2013-02-20 20:46:08
Autor: W
Platnosci zblizeniowe, bezpieczenstwo wg bankow
Rafal M wystukał, co następuje:

Jak na razie odemnie duzy minus dla Alior Sync i ING - majac ich karte
w portfelu, nosimy caly czas ze soba 150 euro (ok 620 zl) - ktore
latwo stracic.

Dla mnie właśnie paypas w ING (+ nowe limity i durny system online) spowodowały decyzję o pozbyciu się u nich kart w ogóle.

Niemniej jak na moje to jest lekki kretynizm i dojenie klienta - bank nie daje możliwości wyłączenia zbliżeniówek (które nie do końca są bezpieczne), do tego zrzeka się odpowiedzialności do 150€ i na koniec wisienka - pozwala płatnie ubezpieczyć kartę...?!

Data: 2013-02-20 21:47:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-02-20 21:46, W pisze:
[...]

Dojenie klienta - tak, ale co w tym jest z kretynizmu?

--
Liwiusz

Data: 2013-02-20 22:08:49
Autor: marfi
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kg3co9$ekv$1news.task.gda.pl...
W dniu 2013-02-20 21:46, W pisze:
[...]

  A co nie jest?

--
marfi

Data: 2013-02-20 21:05:29
Autor: Maruda
W dniu 2013-02-20 19:43, Rafal M pisze:
Hej

Duzo sie mowi ostatnio o bezpieczenstwie platnosci zblizeniowych.

A ja proponowałbym zrobić galerię zdjęć tych wszystkich kart z uwidocznieniem "gdzie zrobić dziurkę". Chyba pro¶ciej. Pokażmy bankom duży palec.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-02-20 23:21:28
Autor: osa
W dniu 2013-02-20 21:05, Maruda pisze:
A ja proponowałbym zrobić galerię zdjęć tych wszystkich kart z
uwidocznieniem "gdzie zrobić dziurkę". Chyba pro¶ciej. Pokażmy bankom
duży palec.

Jutro będę testował wykastrowanego Meastro z Mille, Sync już skutecznie zamilkł w eterze. Wystarczy 2-3mm nacięcie żyletk±, nie widać żadnej ingerencji w kartę, a cel osi±gnięty. Do końca tygodnia wrzucę fotki z zaznaczonym miejscem gdzie ci±ć ;)

Data: 2013-02-21 09:24:15
Autor: Maruda
W dniu 2013-02-20 23:21, osa pisze:
W dniu 2013-02-20 21:05, Maruda pisze:
A ja proponowałbym zrobić galerię zdjęć tych wszystkich kart z
uwidocznieniem "gdzie zrobić dziurkę". Chyba prościej. Pokażmy bankom
duĹĽy palec.

Jutro będę testował wykastrowanego Meastro z Mille, Sync już skutecznie
zamilkł w eterze. Wystarczy 2-3mm nacięcie żyletką, nie widać żadnej
ingerencji w kartę, a cel osiągnięty. Do końca tygodnia wrzucę fotki z
zaznaczonym miejscem gdzie ciąć ;)

Napisz po której stronie tniesz, a najlepiej uwiń się z tym zdjęciem.
Tutaj moja Mille-DK nieco prześwietlona, zdjęcie robione byle-czym, więc wyszło jak wyszło, ale widać gdzie jest wrażliwy punkt antenki:

http://img854.imageshack.us/img854/8882/millekartapp.jpg
(Niniejszym udzielam czytelnikom pbb licencji CC na wykorzystanie tego zdjęcia w ww "galerii", o ile powstanie, bez prawa przekazywania dalej)

To ciemne nad cyframi 33, to pasek na podpis.

Poszukuję podobnego zdjęcia z Debit Master ING wydanej w grudniu ub.r.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-02-27 23:19:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Platnosci zblizeniowe, bezpieczenstwo wg bankow

"Maruda" 5125d9a8$0$1316$65785112@news.neostrada.pl

Tutaj moja Mille-DK nieco prze¶wietlona, zdjęcie robione byle-czym, więc

Czym została tak ładnie prze¶wietlona?

Data: 2013-02-21 10:16:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Platnosci zblizeniowe, bezpieczenstwo wg bankow

"osa" kg3i6e$7ac$2@dont-email.me

Jutro będę testował wykastrowanego Meastro z Mille, Sync już skutecznie zamilkł w eterze. Wystarczy 2-3mm nacięcie żyletk±, nie widać żadnej

Przecież SynCowa służy wył±cznie do płacenia w necie -- aby dostać cofkę.
Jaki sens ma nacinanie? BTW -- kiedy¶ leczono schizofrenię poprzez nacinanie
płata mózgu -- pacjenci umierali, ale choroba ustępowała... ;)

ingerencji w kartę, a cel osi±gnięty. Do końca tygodnia wrzucę fotki z zaznaczonym miejscem gdzie ci±ć ;)

  http://teledyski.info/teksty/key-teksty-id_akcja-przemyslaw-gintrowski,damastes-z-przydomkiem-prokrustes-mowi,tekst-piosenki___.php.html

   Pacjenci umierali ale im więcej ginęło
   Tym bardziej byłem pewny że badania moje s± słuszne
   Cel był wzniosły postęp wymaga ofiar

Damastes -- chciał zrównać ludzi... Psychiatrzy -- chcieli wyleczyć...
[biskupi -- chcieli zbawić nie¶miertelne ludzkie dusze...
osa -- chce usprawnić pracę pseudobanku... za¶ ja -- naci±łem
się ;) nieraz na różne obietnice i proroctwa...]

Data: 2013-02-21 11:44:23
Autor: Doman
Platnosci zblizeniowe, bezpieczenstwo wg bankow
Damastes -- chciał zrównać ludzi... Psychiatrzy -- chcieli wyleczyć...

Ciebie nie udało się wyleczyć.

Data: 2013-02-21 18:46:41
Autor: osa
[...]

Karta Maestro z Mille testowana dzi¶ na dwóch terminalach z wynikiem pozytywnym: milczy jak grób ;)

Poniżej skany karty Maestro Millenium i MasterCard Alior Sync z zaznaczonym cięciem (skan robiony od strony cięcia).

http://img690.imageshack.us/img690/1480/syncmille.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/690/syncmille.jpg

Data: 2013-02-21 08:38:01
Autor: jureq
Dnia Wed, 20 Feb 2013 21:05:29 +0100, Maruda napisał(a):

A ja proponowałbym zrobić galerię zdjęć tych wszystkich kart z
uwidocznieniem "gdzie zrobić dziurkę". Chyba prościej.

Nie prościej. Bo różne seria kart nawet z tym samym "obrazkiem" maja inaczej rozmieszczone antenki.

Data: 2013-02-21 22:40:19
Autor: Rafał Grzelak
Maruda wrote:

> [...]

A ja proponowałbym zrobić galerię zdjęć tych wszystkich kart z
uwidocznieniem "gdzie zrobić dziurkę". Chyba pro¶ciej. Pokażmy bankom

Nie trzeba dziurawic.
Jak sie sraczka w mediach zaczela, to nawet a mb±ku juz 'da sie'
zablokowac transakcje bezstykowe.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-02-21 23:57:58
Autor: osa
W dniu 2013-02-21 23:40, Rafał Grzelak pisze:
Jak sie sraczka w mediach zaczela, to nawet a mb±ku juz 'da sie'
zablokowac transakcje bezstykowe.

Da się wył±czyć wszystkie transakcje OFFLINE (stykowe i bezstykowe). Transakcje paypassem/paywaywem będ± działać nadal, tyle że ONLINE.

Data: 2013-02-20 21:07:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Platnosci zblizeniowe, bezpieczenstwo wg bankow

"Rafal M" e783d48a-287e-420a-af79-d2b1e8aee95d@he10g2000vbb.googlegroups.com

: Duzo sie mowi ostatnio o bezpieczenstwie platnosci zblizeniowych.

O bezpieczeństwie?... Jako¶ nie słyszę nic o bezpieczeństwie...
Natomiast stale (na przykład w radio/u) co¶ słyszę
o niebezpieczeństwie... ;)

Data: 2013-02-20 23:04:47
Autor: vvvvvv
Platnosci zblizeniowe, bezpieczenstwo wg bankow
Użytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:e783d48a-287e-420a-af79-d2b1e8aee95dhe10g2000vbb.googlegroups.com...
Hej

Duzo sie mowi ostatnio o bezpieczenstwie platnosci zblizeniowych.

(...)
w mbanku przez telefon tłumaczyli mi że w przypadku zgubienia i zgłoszenia zgubienia/kradzieży to transakcje sprzed dwóch dni (od złoszenia), płacone zbliżeniowo nie obci±ż± mi rachunku. rozumiałem wtedy, że chodzi o transakcje zbliżeniowe z 48 godzin ale od ostatniej autoryzacji PINem. brzmiało to sensownie, ale zaczyma w±tplić czy tak jest w rzeczywisto¶ci.
nie mam tego na pi¶mie, tylko go¶ć telefonicznie mnie przekonywał (i przekonał) bo posiałem star± kartę i jak zobaczyłem że w ofercie s± tylko nowe to zaoponowałem i chciałem bezzbliżeniowej.
to było w sierpniu - czy kto¶ z mbankiem korespondował w tym temacie póĽniej?

pzdr

Platnosci zblizeniowe, bezpieczenstwo wg bankow