Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.telefonia.gsm   »   Play - 3 numery, przenoszenie numerow, oplaty

Play - 3 numery, przenoszenie numerow, oplaty

Data: 2020-09-03 10:41:22
Autor: adrols
Play - 3 numery, przenoszenie numerow, oplaty
Będzie trochę długo, ale inaczej się po prostu nie da.

Z operatorem Play w 2018 roku podpisałem trzy umowy na Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych, na numery, które później zostały złączone w grupę, choć na to nie mam żadnej umowy. Obecnie przeniosłem jeden numer do innej sieci, teraz przenoszę kolejne dwa, lecz niestety za numer który od 05.09.2020 będzie w innej sieci mam zapłacić w Play abonament za pełny okres rozliczeniowy, przyznaje że tego nie rozumiem, ale po kolei.


W maju 2018 roku podpisałem umowę na nr A (przeniesiony z prepaida Play), a operator dodatkowo dał (jest to wyraźnie napisane) kartę grupową z numerem, oznaczmy go tu jako G - otrzymałem dodatkową kartę SIM.
Jednocześnie, w tym samym dniu podpisałem aneks do umowy (abonamentowej) z numerem B i dokupiłem telefon, numer ten zapiszę jako Bt
Co ciekawe, w tej umowie ani słowa nie ma o karcie grupowej, o stworzonej grupie, absolutnie nic.
Jest natomiast dokument, nieostemplowany i niepodpisany: ,,Podsumowanie Twojej oferty grupowej" i tam są wyszczególnione wszystkie numery i łączny abonament to A + Bt + G.

Niestety moim błędem było nie dokładne przeczytanie umowy, a w zasadzie nie poproszenie o dokumenty, które stanowią integralną część, a więc:
1. regulamin ŚUT przez P4 dla abonentów
2. cennik UT, tj. cennik oferty duet stan nielimitowany
3. regulamin oferty promocyjnej
a) regulamin oferty promocyjnej stan nielimitowany - duet
b) regulamin oferty promocyjnej grupa duet stan nielimitowany
4. regulamin świadczenia usług dodatkowych Play Now
5. regulamin/-y extra usług partnerów P4, które zostały wskazane w umowie
6. regulamin/-y extra usług P4, które zostały wskazane w umowie


We wrześniu 2018 stwierdziłem, że podpiszę umowę na abonament z kolejnym numerem (prepaid) i dokupię telefon, numer nazwijmy tutaj Ct (z telefonem) i w umowie jest informacja, że ,,daliśmy Ci kartę grupową o nr G". Z tej umowy wynika, że powinienem mieć już dwie karty SIM z numerem G, ale oczywiście miałem jedną kartę SIM.

Załączony jest kolejny dokument, nieostemplowany i niepodpisany: ,,Podsumowanie Twojej oferty grupowej" i tam są wyszczególnione już wszystkie numery: nr A, nr B, nr Ct oraz nr G. Co ciekawe nr Bt jest już określony jako B, czyli bez telefonu.
Pomijając to, łączny abonament to A + Bt + Ct + G

Ponownie nie poprosiłem o załączniki
1. regulamin ŚUT przez P4 dla abonentów
2. cennik UT, tj. cennik oferty duet stan nielimitowany
3. regulamin oferty promocyjnej, tj. regulamin oferty promocyjnej stan nielimitowany - rodzina
4. regulamin świadczenia usług dodatkowych Play Now
5. regulamin/-y extra usług partnerów P4, które zostały wskazane w umowie
6. regulamin/-y extra usług P4, które zostały wskazane w umowie
Chciałbym jednak zaznaczyć, że tutaj jest mowa o abonamencie Rodzina Stan Nielimitowany, a nie Duet jak przy umowach w maju 2018.


To w ramach wstępu, a teraz sprawa jak to było z przenosinami.

Najpierw postanowiłem przenieść do innej sieci nr A. Wszystko poszło sprawie, numer przeniesiony, abonament pomniejszony, choć tak nie do końca, bowiem o ile na FV z Play nie było już numeru A, za to na numerze G zostało naliczone 5 zł, a dokładniej tak:
Opłaty dla nr G (karta do internetu) - karta grupowa duet /okres rozliczeniowy/ - 5 zł.

Pomyślałem, że może gdzieś się z płatnością spóźniłem i naliczono mi 5 zł., bowiem w pierwszym dokumencie (z maja 2018) ,,Podsumowanie Twojej oferty grupowej" była wzmianka o 5 zł. w takim przypadku. Przyznam, że płaciło się samo - cyklicznie kartą, więc na pewno było wszystko opłacone na czas, ale o 5 zł nie będę się kłócić.
Reasumując, łączny abonament to Bt + Ct + G(tu: 5 zł.)

Wystąpiłem o przeniesienie dwóch kolejnych numerów, czyli B i C.
Umowa na nr B kończy się 19.09.2020, a na nr C kończy się 05.09.2020
Play numer C oddaje w dniu 05.09.2020 ale na otrzymanej FV z Play jest opłata abonamentowa dla nr C za pełny okres rozliczeniowy, w tym przypadku od 20.08.2020 do 19.09.2020.

Skąd? Jak? Dlaczego mam opłacać abonament za nr, który będzie w innej sieci?

Zadzwoniłem do Play, z informacji które mi przekazano okazało się, że numer jest w ofercie grupowej i najpierw mam wypowiedzieć umowę z numerem na grupę, tylko że ja nie mam takiej umowy.

Poszedłem do punktu Play, zgłosiłem pisemnie tę sprawę, że opłata abonamentowa za nr C na FV jest naliczania za pełny okres rozliczeniowy.
Sprawę zgłosiłem 24.08.2020, do dziś nie otrzymałem odpowiedzi.
Termin płatności FV jest na 07.09.2020, dziś jest 03.09.2020 i nadal nie wiem jaką kwotę mam uregulować za nr C

To są "przeboje" z nr C, a co będzie z przenoszeniem nr B to czas pokaże.

Ktoś może mi pomóc w tej sprawie, ktoś miał podobną sytuację?
Jaką umowę grupową mam rozwiązać, umowę której nie mam

Pozdrawiam
Adrian

Data: 2020-09-03 11:29:59
Autor: Liwiusz
Play - 3 numery, przenoszenie numerow, oplaty
W dniu 2020-09-03 o 10:41, adrols pisze:
Play numer C oddaje w dniu 05.09.2020 ale na otrzymanej FV z Play jest opłata abonamentowa dla nr C za pełny okres rozliczeniowy, w tym przypadku od 20.08.2020 do 19.09.2020.

Pewnie dlatego, że abonament jest płatny z góry, a numer jeszcze nie jest przeniesiony. Może będzie, może nie, to pewne nie jest, natomiast zasada naliczania abonamentu z góry cały czas obowiązuje. Nie płać abonamentu, to się skompensuje z kolejnym rachunkiem, gdzie będzie kwota abonamentu odjęta.

Co do reszty opłat typu dodatkowe 5zł, to pewnie jest tak, że cała ta misterna wyliczanka jest ważna w przypadku trzech numerów. Ja na przykład miałem tak, że były 3 abonamenty i jeden internet za 10zł, a jak się zaczęło odłączać numery abonamentowe do innej sieci, to w internecie z 10zł zrobiło się 40, bo warunkiem opłaty 10zł było utrzymywanie 3 innych numerów.

--
Liwiusz

Data: 2020-09-03 13:20:27
Autor: Adrian
Play - 3 numery, przenoszenie numerow, oplaty

Z operatorem Play w 2018 roku podpisałem trzy umowy na Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych, na numery, które później zostały złączone w grupę...


Sprawa została właśnie wyjaśniona z operatorem - sprawnie i pozytywnie.

Muszę przyznać, że konsultant był bardzo kompetentny i profesjonalnie potraktował abonenta, który jednak zmienia operatora. Szacun!

Adrian

Data: 2020-09-03 22:16:31
Autor: Gurbangulu Berdimuhamedow
Sray - 3 numery na sucho (bez mydła)
Adrian <adrols2@gazeta.pl> walnął ślizgawkę...
Sprawa została właśnie wyjaśniona



Trzeba było od razu dupę zawracać tym, których sprawa dotyczy, a nie ubijać pianę pogrzebaczem...



--
PePe

Data: 2020-09-04 07:19:05
Autor: adrols
Sray - 3 numery na sucho (bez mydła)
Och jakiś Ty błyskotliwy, ten żart, ten sarkazm, och och.

Dziwnym trafem po moim wpisie tu na grupie, zadzwonił do mnie Play
i sprawę sam wyjaśnił.

Widzisz, nie zawsze jest tak jak Ty myślisz...proponuje nerwosolek, ponoć pomaga na stres i frustracje :P



W dniu 2020-09-03 o 22:16, Gurbangulu Berdimuhamedow pisze:

Trzeba było od razu dupę zawracać tym,
których sprawa dotyczy, a nie ubijać
pianę pogrzebaczem...




Data: 2020-09-04 10:07:42
Autor: Liwiusz
Sray - 3 numery na sucho (bez mydła)
W dniu 2020-09-04 o 07:19, adrols pisze:
Och jakiś Ty błyskotliwy, ten żart, ten sarkazm, och och.

Też o tym pomyślałem, że jesteś strasznym marudą, który nie umie sobie poradzić z dość prostą sprawą, w dodatku masz problem z jasnym (bez zbędnego wodolejstwa) opisywaniem problemu.


Dziwnym trafem po moim wpisie tu na grupie, zadzwonił do mnie Play
i sprawę sam wyjaśnił.

I to jeszcze naiwnym, skoro myślisz że konsultanci przeszukują usenet i dzwonią do niezadowolonych klientów.


Widzisz, nie zawsze jest tak jak Ty myślisz...proponuje nerwosolek, ponoć pomaga na stres i frustracje :P

Sobie zaaplikuj, to może nie będziesz puszczał takich bezsensownych postów :)

--
Liwiusz

Data: 2020-09-04 11:06:56
Autor: adrols
Sray - 3 numery na sucho (bez mydła)

W dniu 2020-09-04 o 10:07, Liwiusz pisze:
Też o tym pomyślałem, że jesteś strasznym marudą, który nie umie sobie poradzić z dość prostą sprawą, w dodatku masz problem z jasnym (bez zbędnego wodolejstwa) opisywaniem problemu.
Zapewne Ty byś moją sprawę opisał w dwóch zdaniach, szacun.


Dziwnym trafem po moim wpisie tu na grupie, zadzwonił do mnie Play
i sprawę sam wyjaśnił.

I to jeszcze naiwnym, skoro myślisz że konsultanci przeszukują usenet i dzwonią do niezadowolonych klientów.
Hahahaha, niektórzy jednak mają bujną wyobraźnie.


Widzisz, nie zawsze jest tak jak Ty myślisz...proponuje nerwosolek, ponoć pomaga na stres i frustracje :P

Sobie zaaplikuj, to może nie będziesz puszczał takich bezsensownych postów :)

Rozumiem, że jak masz Ty masz jakąś zagwozdkę to pytasz wujka google i na wszystko masz odpowiedź, tak?
No widzisz, kiedyś na tej grupie było inaczej, kiedyś ludzie sobie pomagali, ale teraz jak widać już na to liczyć nie można.

Reasumując, nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi :P

Data: 2020-09-04 11:12:54
Autor: Liwiusz
Sray - 3 numery na sucho (bez mydła)
W dniu 2020-09-04 o 11:06, adrols pisze:

W dniu 2020-09-04 o 10:07, Liwiusz pisze:
Też o tym pomyślałem, że jesteś strasznym marudą, który nie umie sobie poradzić z dość prostą sprawą, w dodatku masz problem z jasnym (bez zbędnego wodolejstwa) opisywaniem problemu.
Zapewne Ty byś moją sprawę opisał w dwóch zdaniach, szacun.


Wydesytylowałem z twojego postu jeden z problemów, który można by napisać w paru słowach: "naliczyli mi abonament za kolejny miesiąc, gdy ja przenoszę numer za parę dni", co wyjaśniłem, że nie ma w tym nic dziwnego.

Pozostałej części twojego słowotoku już nie analizowałem, zwłaszcza że wymagałeś opinii prawnej na podstawie zawartych umów, a umów nie pokazywałeś.

Dziwnym trafem po moim wpisie tu na grupie, zadzwonił do mnie Play
i sprawę sam wyjaśnił.

I to jeszcze naiwnym, skoro myślisz że konsultanci przeszukują usenet i dzwonią do niezadowolonych klientów.
Hahahaha, niektórzy jednak mają bujną wyobraźnie.

Sam użyłeś argumentu, że oddzwonili po twoim poście, tak jakby to miałby być argument, dlaczego mieliśmy się nad nim męczyć :)


Rozumiem, że jak masz Ty masz jakąś zagwozdkę to pytasz wujka google i na wszystko masz odpowiedź, tak?
No widzisz, kiedyś na tej grupie było inaczej, kiedyś ludzie sobie pomagali, ale teraz jak widać już na to liczyć nie można.

Reasumując, nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi :P

Przede wszystkim podstawową zasadą jest zwięzłe opisanie problemu i zrobienie tego w taki sposób, aby dać innym szansę na pomoc.

--
Liwiusz

Data: 2020-09-04 21:27:42
Autor: Adrian
Sray, Play pomarudzić trzeba
W dniu 2020-09-04 o 11:12, Liwiusz pisze:

Po pierwsze, dziękuję za merytoryczną odpowiedź

Wydesytylowałem z twojego postu jeden z problemów, który można by napisać w paru słowach: "naliczyli mi abonament za kolejny miesiąc, gdy ja przenoszę numer za parę dni", co wyjaśniłem, że nie ma w tym nic dziwnego.
Nie wszyscy mogą być i są tak doświadczeni jak Ty w tych sprawach.
Dodam, że uczono mnie aby opisywać problem od A do Z, tak aby nie było dodatkowych pytań

Pozostałej części twojego słowotoku już nie analizowałem, zwłaszcza że wymagałeś opinii prawnej na podstawie zawartych umów, a umów nie pokazywałeś.
Niestety nigdzie w moim poście nie padło pytanie o pomoc prawną, tylko pytanie czy ktoś się z czymś takim już spotkał.
Dlatego numerów nie podawałem tylko opisałem je dokładnie.

Dziwnym trafem po moim wpisie tu na grupie, zadzwonił do mnie Play
i sprawę sam wyjaśnił.

I to jeszcze naiwnym, skoro myślisz że konsultanci przeszukują usenet i dzwonią do niezadowolonych klientów.
Hahahaha, niektórzy jednak mają bujną wyobraźnie.

Sam użyłeś argumentu, że oddzwonili po twoim poście, tak jakby to miałby być argument, dlaczego mieliśmy się nad nim męczyć :)
Owszem, bo takie sytuacje miały wcześniej miejsce i to wielokrotnie. Parku znajomych pisało na grupie i nagle problem się rozwiązuje od strony operatora.
Ok, tak było wcześniej gdy budowano markę operatorów, więc czasy dinozaurów. Widzę, że wszystko się już to pozmieniało.

Rozumiem, że jak masz Ty masz jakąś zagwozdkę to pytasz wujka google i na wszystko masz odpowiedź, tak?
No widzisz, kiedyś na tej grupie było inaczej, kiedyś ludzie sobie pomagali, ale teraz jak widać już na to liczyć nie można.

Reasumując, nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi :P

Przede wszystkim podstawową zasadą jest zwięzłe opisanie problemu i zrobienie tego w taki sposób, aby dać innym szansę na pomoc.
Opisałem zwięźle i dokładnie, tak jak pisałem wcześniej, do A do Z.

Dodam, że operator do mnie zadzwonił i nawet te 5 zł., których w ogóle nie kwestionowałem, mi uwzględnił, te 5 zł., które mi przez 3 miesiące naliczał, więc FV -15 zł.
No i ciekawostka. Tej informacji (5 zł.) nie było na zgłoszeniu w punkcie Play. Nadal twierdzisz, że nie czytają tej grupy?

Pozdrawiam

Data: 2020-09-05 03:02:04
Autor: PizzAmoréMozarella
Sray - 3 numery na sucho (bez mydła)
Adrian <adrols2@gazeta.pl> o? ????? ????? ???????:
Nadal twierdzisz, że srają na kupę?



? ????? ???, ?????? ???? ??????????? ???????? ????????!



--
PizzAmoréMozarella

Play - 3 numery, przenoszenie numerow, oplaty

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona