Play Fresh w roamingu z Niemiec

Data: 2011-04-28 13:41:54
Autor: michal
Play Fresh w roamingu z Niemiec
Czesc,

jaki bedzie najtanszy niemiecki operator na polaczenia do Polski (z
Play Fresh)?

Ile kosztuje odebranie polaczenia i wyslanie/odebranie SMS'a w
roamingu?

Mlody jedzie na wymiane i bedzie tam tydzien i nie chce aby popadl w
koszta.

Data: 2011-04-28 13:53:28
Autor: ALEX
W dniu Cz 28 04 2011 13:41, michal@z.playfresh.pl pisze:

jaki bedzie najtanszy niemiecki operator na polaczenia do Polski (z
Play Fresh)?

Bez znaczenia.

Ile kosztuje odebranie polaczenia

OIDP 74 gr/min, do strefy euro 1,60/min.

  i wyslanie

Strefa euro 54gr.

/odebranie SMS'a w
roamingu?

nic.

--
ALEX CloneTrooper Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D
Morgwyn of Ravenscar: Meine Ehre heisst Treue.

Data: 2011-04-28 14:02:39
Autor: ALEX
W dniu Cz 28 04 2011 13:53, ALEX pisze:

[...]

Aha jest jeszcze jakaś opcja "tani roaming", ale w strefie euro ona nic nie daje, więc możesz ją olać.

Data: 2011-04-30 08:51:53
Autor: Big Brother

Użytkownik "ALEX" <czarnyjedyny-abcdef@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ipbl16$c67$1inews.gazeta.pl...

Aha jest jeszcze jakaś opcja "tani roaming", ale w strefie euro ona nic nie daje, więc możesz ją olać.

A to nie jest tak, że w tanim roamingu płacisz za wychodzące jak za przychodzące? Z opisu usługi wychodzi że to system oddzwania, więc IMHO powinno to kosztować tyle co połączenie przychodzące, te siedemdziesiąt parę groszy.

Opis usługi

Usługa "Tani Roaming" zapewnia Ci tańsze połączenia w roamingu z numerami w Polsce i innych krajach.

Jak korzystać z usługi "Tani Roaming"?
wpisz żądany numer poprzedzając go + lub 00 oraz prefiksem międzynarodowym
na ekranie zobaczysz potwierdzenie zgłoszenia
po chwili system do Ciebie oddzwoni - najczęściej z numeru +48790
zaakceptuj połączenie
poczekaj na połączenie z rozmówcą (może to potrwać kilkanaście sekund) nie odkładaj w tym czasie słuchawki
płacisz dopiero od momentu, w którym Twój rozmówca odbierze.

--
Big Brother

Data: 2011-04-30 09:33:52
Autor: ALEX
W dniu So 30 04 2011 8:51, Big Brother pisze:

Aha jest jeszcze jakaś opcja "tani roaming", ale w strefie euro ona nic
nie daje, więc możesz ją olać.

A to nie jest tak, że w tanim roamingu płacisz za wychodzące jak za
przychodzące?

W Strefie Euro nie. Do innych stref, nie mam pojęcia.

Z opisu usługi wychodzi że to system oddzwania, więc IMHO
powinno to kosztować tyle co połączenie przychodzące, te siedemdziesiąt parę
groszy.

A kto pokryje resztę? Odbierający?
BTW Od 1.07.2011 Wchodzą nowe stawki w roamingu w UE (według kursu z 1,06 ogłoszonego przez Europejski Bank Centralny):
Wychodząca 0,33 euro
Przychodząca 0,11 euro
SMS 0,11 euro

Data: 2011-04-30 12:56:51
Autor: J.F.
On Sat, 30 Apr 2011 09:33:52 +0200,  ALEX wrote:
[...]

Jaka reszte ? No chyba ze na polska komorke w innej sieci dzwonisz.
chociaz .. z MTR rachunek jest trudneijszy
[...]

Jak nie lubie odgornego narzucania cen, tak to mi sie podoba :-)

J.

Data: 2011-04-30 13:18:02
Autor: ALEX
W dniu So 30 04 2011 12:56, J.F. pisze:

[...]

Jaka reszte ?

No zgadnij jak działa roaming i kto za co płaci.

No chyba ze na polska komorke w innej sieci dzwonisz.

A co to ma dorzeczy do kogo dzwonię w strefie euro, będąc roamowanym w strefie euro?

chociaz .. z MTR rachunek jest trudneijszy

Nie bój się, w rozliczaniu klientów z kasy wszyscy jednakowo sprawni :-/

VAT doliczyłeś? :-P

Data: 2011-04-30 17:37:56
Autor: J.F.
On Sat, 30 Apr 2011 13:18:02 +0200,  ALEX wrote:
[...]

No wiesz - na pierwszy rzut oka to roznica jest znikoma miedzy
przypadkiem gdy centrala dzwoni do klienta za granica, a klient z
zagranicy do centrali.

No chyba ze na polska komorke w innej sieci dzwonisz.
A co to ma dorzeczy do kogo dzwonię w strefie euro, będąc roamowanym w strefie euro?

no bo na drugi rzut oka to koszt oblusgi klienta za granica jest jakis
tam, nie zalezny od kierunku, ale jest duza roznica czy dodatkowo
nalezy ujscic MTR czy sie ja przyjmuje :-)

a nie :-( ale i tak mi sie podoba :-)

J.

Data: 2011-04-30 22:15:24
Autor: ALEX
W dniu So 30 04 2011 17:37, J.F. pisze:

[...]

A co to ma do rzeczy? Zbyt wielu chętnych do oskubania klienta to i jest drogo.

[...]

Ale jest tak jak jest i nic na to nie poradzisz.

[...]

A kalkulatora użyłeś czy tylko tak radośnie się udzielasz?

Data: 2011-05-01 12:52:05
Autor: J.F.
On Sat, 30 Apr 2011 22:15:24 +0200,  ALEX wrote:
[...]

Kiedy wlasciwie juz nie jest tak drogo.

[...]

Ale po tych uwzglednieniach w zasadzie jest juz dobrze.

[...]

no zaraz, 0.11 euro, powiedzmy 0.40 zl, to nawet z VAT nie jest drogo.

J.

Data: 2011-05-01 14:01:55
Autor: ALEX
W dniu N 1 05 2011 12:52, J.F. pisze:

[...]

Nie no skąd, tanio jak barszcz.

[...]

ta jasne.

[...]

powiedzmy że 0,44 złotego

Data: 2011-04-30 21:08:22
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-04-30 12:56, J.F. pisze:

[...]

To się nazywa egoizm :-P

Data: 2011-04-30 22:16:59
Autor: ALEX
W dniu So 30 04 2011 21:08, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

[...]

Bardzo zdrowa cecha :-)

Data: 2011-05-01 12:58:14
Autor: J.F.
Play Fresh w roamingu z Niemiec
On Sat, 30 Apr 2011 21:08:22 +0200,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

Jak wsiadziesz kiedys do taksowki po 20zl/km to inaczej bedziesz gadal
:-)

Z telefonami podobnie. Ile wynosi u nas MTR ? Cos 20gr/min, za granica
rzekomo jeszcze mniej, rozmowa MN 20gr/min to juz dzis zdzierstow, czyli razem jakeis 60gr plus VAT, a komorkokowcy by chcieli 5zl.

Takich to na latarnie :-)

J.

Data: 2011-04-30 11:40:19
Autor: SDD

Użytkownik "Big Brother" <bigbro_TO_WYWAL_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ipgbij$77h$1inews.gazeta.pl...

[...]

Wiesz - byc moze "powinno" kosztowac tylko co z Polski, albo 1 gr drozej, ale nie kosztuje.
To jak technicznie operator to robi to juz jest kwestia drugorzedna.

Zrezta w prepaidach wogole zawsze jest to tak zorganizowane, ze nawet gdy korzystasz z "normalnego" roamingu i to Ty dzwonisz, to w rzeczywistosci Twoj operator oddzwania, tylko jest to dla Ciebie niewidoczne (poczytaj o systemie Camel, czy jakos tak) - wydaje Ci sie, ze to Ty dzwnosz, ale tak nie jest :)

Chodzi o to, ze w prepaidzie, tylko Twoj operator ma kontrole nad stanem Twojego konta, wiec kazde polaczenie - nawet na numer w kraju pobytu, musi byc w calosci przez niego kontrolowane i przerwane, gdy stan sie wyzeruje.

Co innego w post-paid - tam w klasycznym roamingu logujesz sie w VLR operatora i dzwonisz tak jak jeden z jego abonentow. W szczegolnosci polaczenie na numer w kraju pobytu nie zahacza o Polske i nie jest od razu odnotowywane w systemie billingowym (dopiero pozniej, po przekazaniu danych przez operatora zagranicznego).

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-30 21:16:12
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-04-30 11:40, SDD pisze:

[...]

Kierunek połączenia pozostaje bez zmian, tylko kontrola kosztów jest inna.

Data: 2011-04-28 17:24:11
Autor: SDD
Play Fresh w roamingu z Niemiec

Uzytkownik <michal@z.playfresh.pl> napisal w wiadomosci news:ddkir6htbbkaue79ttcn0i9gd0t08hookc4ax.com...
Czesc,

jaki bedzie najtanszy niemiecki operator na polaczenia do Polski (z
Play Fresh)?

Wszystko jak napisali.
Dodam tylko, ze w zadnym z polskich prepaidow stawka nie zalezy od wyboru operatora, a i w abonamentach coraz rzadziej - ja w Erze mam "Eurotaryfe i swiat", gdybym dal sie skusic na zmiany juz nie mialbym odwrotu, a tak w wielu przypadkach roznice moga byc kolosalne (z reguly na niekorzysc stref).
W UE natomiast oczywiscie nie ma znaczenia jaki operator i jaki system rozliczania roamingu.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-28 17:25:34
Autor: SDD

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:ipc0qq$g5i$1news.onet.pl...

Dodam tylko, ze w zadnym z polskich prepaidow stawka nie zalezy od wyboru operatora, a i w abonamentach coraz rzadziej - ja w Erze mam "Eurotaryfe i

A - i poprawka mala - pewne wyjatki od tej reguly moga sie zdarzyc w przypadku transmisji danych.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-28 17:54:01
Autor: ALEX
W dniu Cz 28 04 2011 17:25, SDD pisze:

[...]

W przypadku transmisji danych tylko dwóch opów niemieckich świadczy usługi dla PF.

Data: 2011-04-29 01:43:09
Autor: Firankowy potwór
[...]

Zasada jest jedna: jedziesz gdzies na dluzej, to kupujesz starter lokalnego operatora.

Play Fresh w roamingu z Niemiec