Play - "Kto dzwonil" - normalny SMS

Data: 2010-02-13 10:34:49
Autor: SDD
Play - "Kto dzwonil" - normalny SMS
WItam

Dzis przyszly mi na jednego z moich Freshy powiadomienia o probach polaczenia w formie klasycznych SMSow.
Nadawca jest numer, ktory dzwonil i dodatkowo numer sie pojawil w tresci SMSa.
Jedna osoba dzwonila z numeru z puli Orange i tu bylo wszystko OK, a jedna z puli Plusa i tu numer w tresci bylo OK, ale jako nadawca byl numer bez - nomen omen - "+" na poczatku, w zwiazku z tym niektorzy abonenci z okolic Radomia moga byc bardzo niezadowoleni z takiego obrotu sprawy :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 11:28:22
Autor: darek_radom
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:hl5rnr$g93$1news.onet.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Pisałem o tym kilka dni temu :-).
Tylko wtedy usługa była chyba testowana przez jedną noc i następnego dnia wszystko wróciło do normy, a dzis sprawdziłem Play / Era / Plus - i w moim abonamencie działa.
Rzeczywiście brak "+" przed numerem nadawcy, ale w treści SMSa już jest pełny numer.

w zwiazku z tym niektorzy abonenci z okolic Radomia moga byc bardzo niezadowoleni z takiego obrotu sprawy :)
Dlaczegóż? :-). Ja się cieszę. Chyba, że mówisz o strefie numeracyjnej, ale i tak nie rozumiem w czym problem.

PS.Kolega też z Radomia?

Data: 2010-02-13 11:33:43
Autor: SDD

Użytkownik "darek_radom" <darek_radom@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hl5s1p$uug$1news.vectranet.pl...

Dlaczegóż? :-). Ja się cieszę. Chyba, że mówisz o strefie numeracyjnej, ale i tak nie rozumiem w czym problem.

Mowie o strefie numeracyjnej.
Jezeli takis abonent w Radomiu ma numer stacjonarny typu ABCDEFG - czyli z kierunkowym 48ABCDEFG, to w sytuacji, gdy bedzie do Ciebie dzwonil numer +48ABCDEFGHI  a nie bedzie "plusa" i Ty odruchowo oddzwonisz - dodzwonisz sie do Radomia, do tego abonenta

PS.Kolega też z Radomia?

Nie. Choc nazwa miasta bardzo podobna (Radomsko) - to jednak z Radomiem nie ma nic wspolnego :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 11:40:24
Autor: SDD

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:hl5v67$nm9$1news.onet.pl...

+48ABCDEFGHI  a nie bedzie "plusa" i Ty odruchowo oddzwonisz - dodzwonisz sie do Radomia, do tego abonenta

Testowalem na swoich numerach - i zarowno z wlasnej sieci jak i w roamingu Plusa nadmiarowe cyfry powoduja komunikat o niewlasciwym numerze - czyli problem nie wystapi (wybranie 48ABCDEFGHI nie spowoduje dodzwoneinia sie do 48ABCDEFG). Z Ery np. nadmiarowe cyfry sa ingorowane.
Byc moze zalezy to od oprogramowania BTSow i nodeB.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-13 11:43:16
Autor: SDD
[...]

A jednak ten problem moze wystapic i z Playa.
Przed chwila zadzwonilem na moj numer stacjonarny z Ery dodajac nadmiarowe cyfry i sie dodzwonilem.
Wiec zalezy to tez od operatora docelowego.

Pozdrawiam
SDD

Play - "Kto dzwonil" - normalny SMS