Play - Zgoda na nagrywanie połączenia z konsultant em

Data: 2009-06-10 23:21:02
Autor: lux
Play - Zgoda na nagrywanie połączenia z konsultant em
Pytam się więc, które to prawo reguluje *jednostronne* wyrażenie zgody na rejestrację (ja wyraziłem zgodę na nagrywanie przez konytnuowanie połączenia) rozmowy *dwustronnej*?
========
możesz nagrywać co chcesz i nie informowac o tym. Nie istnieje żadne prawo które to reguluje.

lux

Data: 2009-06-10 21:58:02
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 10 Jun 2009 23:21:02 +0200, lux napisał(a):

możesz nagrywać co chcesz i nie informowac o tym. Nie istnieje żadne
prawo które to reguluje.

Co chcesz z *własnych rozmów*. Rozmów innych ludzi nagrywać nie wolno.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-06-11 09:05:48
Autor: ToMasz
Olgierd pisze:
[...]

o ile wiem, to nagrywać, fotografować, mozesz wszystko co chcesz, o ile
w tym momencie nie łamiesz innych praw:nie korzystasz z podsłuchu
zamontowanego w nie twoim lokalu, nie włamałeś sie aby robć zdjęcia.

LEkki problem polega na tym, ze tak zdobytych nagrań i zdjęc nie mozesz
publikować o ile nie uzyskasz zgody właścicieli. Jednak wolno Ci
opowiedzieć co widziałeś/ słyszałeś. Jeśli na podstawie tego co
słyszałeś/widziałeś, trafisz do sądu, a sąd zapyta czy mozesz jakoś
poprzeć prawdziwość informacji, masz świadków - wtedy posługujesz sie
nagraniem. Wtedy sąd decyduje czy ów materiał jest czy niejest
wartościowy. Niemniej jednak podczas rozmów telefonicznych trudno
wymagać od ofiary(czyli np wprowadzonego w błąd, oszukanego konsumenta)
zeby miał np świadków...

ToMasz

Data: 2009-06-11 10:06:44
Autor: Piotr M
Dnia 11-06-2009 o 09:05:48 ToMasz <twitek4@gazzeetta.pl> napisał(a):

LEkki problem polega na tym, ze tak zdobytych nagrań i zdjęc nie mozesz
publikować o ile nie uzyskasz zgody właścicieli.

Nie całkowicie, bo jezeli zarobię zdjęcie ulicy/miasta i Ty będziesz na  tym zdjęciu, ale nie na pierwszym planie lub nie w jakiś sposób  wyeksonowany w kadrze a po prostu bedziesz częścią tłumu etc to moge takei  zdjęcie upublicznić, sprzedać czy co tam jeszcze. I masz prawo zaskarżyć  że widać Twoją osobę np na połowie bilboardów w mieście i wtedy sąd  rozpatruje jak i po co w tym kadrze się prezentujesz, z jakimi moimi  intencjami itd. Taka jest moja wiedza (tyle co o ile) i mogę się mylić,  nie podam tu żadnego źródła.

Może podobnie sprawy mają się przy nagrywaniu foni.

--
Pzdr, Piotr M

Data: 2009-06-11 08:23:04
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 11 Jun 2009 10:06:44 +0200, Piotr M napisał(a):

LEkki problem polega na tym, ze tak zdobytych nagrań i zdjęc nie mozesz
publikować o ile nie uzyskasz zgody właścicieli.

Może podobnie sprawy mają się przy nagrywaniu foni.

Może ;-)
Pytanie: kim jest ów "właściciel" wzmiankowany przez ToMasza? ;-) Chodzi o "właściciela" głosu?

Data: 2009-06-11 11:14:55
Autor: adam
[...]

Przedwszystkim umowy muszą być symetryczne.
Jeśli zawierasz umowę (poprzez nieodłożenie słucjawki po informacji że jesteś nagrywany) kożystasz domyślnie z tych samych praw które obwarował sobie Play. Nic nikomu nie musisz mówić.
Przećież tak jak oni nagrywasz w "celu kotroli jakości".

Data: 2009-06-11 13:11:36
Autor: zly
Dnia Thu, 11 Jun 2009 11:14:55 +0200, adam napisał(a):

Nic nikomu nie musisz mówić.
Przećież tak jak oni nagrywasz w "celu kotroli jakości".

przeciez oni samio wiedza, ze rozmowa jest nagrywana, nawet sami o tym
informuja :)

--
marcin

Play - Zgoda na nagrywanie połączenia z konsultant em