Play a "okres ochronny"

Data: 2010-06-27 01:43:04
Autor: scream
Play a "okres ochronny"
Mam kilka numerów w Orange, ale przestało mi się tam podobać. Niedługo
kończy mi się umowa. Od 4 miesięcy, mimo wielokrotnych usilnych próśb z
mojej strony aby zaprzestali takich działań, minimum 2 razy w tygodniu ktoś
z Orange dzwoni do mnie i nagabuje do przedłużenia umowy :/

Zamierzam przenieść numery do Play dla firm, gdzie przy umowie na rok za
30,5 zł będę miał 170 minut do wszystkich i 2000 minut do Play/stacjonarne.

No i... Ostatnio rozmawiając o tej ofercie doprowadziłem konsultanta do
takiego stanu, że praktycznie zaczął na mnie krzyczeć :) Ostatnie jego
słowa, zanim się rozłączyłem, brzmiały mniej więcej tak:

"Dobrze, to niech się pan przeniesie do Play, ale za pół roku kończy im się
okres ochronny i wtedy dopiero pan zobaczy i pożałuje swojej decyzji!"

Zapytuję więc was, drodzy grupowicze, co się stanie za te pół roku - co
zobaczę i dlaczego mam wtedy żałować swojej decyzji o przejściu do Play?
Rozumiem, że zmienią się wtedy stawki MTR, ale jaki wpływ będzie to miało
na sytuację obecnych klientów? I czy ktokolwiek o zdrowych zmysłach
naprawdę myśli, że Play wtedy podniesie ceny, co byłoby dla nich strzałem w
stopę?

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-06-27 02:02:20
Autor: SDD
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:7941jrzcirdi.1y1i5of7lfvda$.dlg40tude.net...

Zapytuję więc was, drodzy grupowicze, co się stanie za te pół roku - co
zobaczę i dlaczego mam wtedy żałować swojej decyzji o przejściu do Play?

Hmmm - moze wszyscy sie wtedy przeniosa do Play, i wowczas Play stanie si ede facto monopolista, a wtedy.... :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-06-27 23:00:00
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Sun, 27 Jun 2010 02:02:20 +0200,  SDD wrote:
[...]

A wtedy padnie, bo przestanie zarabiac na MTR :-)

J.

Data: 2010-06-27 08:03:48
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
scream pisze:
[...]

   Wyraźnie wyprowadziłeś go z równowagi. Nie chce mi się teraz szukać, kiedy Playowi kończy się okres ochronny (czyli do kiedy przysługują mu wyższe stawki MTR), ale:

- jeśli będziesz miał umowę na czas określony, to do końca umowy ceny będą Ci znane
- jeśli będzie to oferta na kartę lub abo na czas nieokreślony - zawsze możesz zmienić operatora.

   Czy nie używał argumentu, że nikt nie będzie do Ciebie dzwonił? ;) Jak wiadomo, użytkownicy W3, to klienci na tyle biedni, że przerażają ich wyższe stawki do playa, i na tyle nierozgarnięci, że nie potrafią wybrać sobie lepszej taryfy ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-06-27 07:37:30
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Sun, 27 Jun 2010 08:03:48 +0200, Liwiusz napisał(a):

   Wyraźnie wyprowadziłeś go z równowagi. Nie chce mi się teraz szukać,
kiedy Playowi kończy się okres ochronny (czyli do kiedy przysługują mu
wyższe stawki MTR),

A ja się dziwię, że inni operatorzy nie wezmą się do walki z tym subsydiowaniem P4.

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-06-27 10:18:29
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 27-06-10 9:37, Olgierd pisze:
[...]

Niby jak?
BTW jak W3 była subsydiowana to im jakoś nie przeszkadzało.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-27 14:04:05
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Sun, 27 Jun 2010 10:18:29 +0200, ALEX napisał(a):

A ja się dziwię, że inni operatorzy nie wezmą się do walki z tym
subsydiowaniem P4.

Niby jak?
BTW jak W3 była subsydiowana to im jakoś nie przeszkadzało.

Czyli który z operatorów dopłacał do którego?

Zaś w odpowiedzi na pytanie "jak" -- bardzo prosto. Po pierwsze KE coś na to ma, więc jak rozumiem i prawo wspólnotowe coś do tego ma. Po drugie można pójść od strony równych warunków prowadzenia działalności.

Data: 2010-06-27 16:10:30
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2010.06.27.14.04.03legeartis.org.pl...
[...]

TPsa do każdego komórkowego. Do dzisiaj to robi. Kiedyś w dużo więcej niż obecnie.

Data: 2010-06-27 15:22:07
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Sun, 27 Jun 2010 16:10:30 +0200, tl napisał(a):

Czyli który z operatorów dopłacał do którego?

TPsa do każdego komórkowego. Do dzisiaj to robi. Kiedyś w dużo więcej
niż obecnie.

No to skoro do każdego to nie masz nierównego traktowania, co?

Data: 2010-06-27 17:32:07
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 27-06-10 17:22, Olgierd pisze:
[...]

Niestety nie. Do Play, W Ryju i Polsatu Cyfrowego więcej niż do W3.
Tak przy okazji http://telepolis.pl/news.php?id=18196

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-27 17:54:20
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2010.06.27.15.22.04legeartis.org.pl...
[...]

Pomiędzy nimi gdy równo startowali ? I gdy nie było pojęcia MTR ? I co to oznacza nierówne traktowanie ? A wogóle może napisz co rozumiesz pod pojęciem MTR i FTR ? W zasadzie od tego należałoby zacząć. Tak swoimi słowami, nie encyklopedycznymi. Potrafisz?

Data: 2010-06-27 20:36:59
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Sun, 27 Jun 2010 17:54:20 +0200, tl napisał(a):

TPsa do każdego komórkowego. Do dzisiaj to robi. Kiedyś w dużo więcej
niż obecnie.

No to skoro do każdego to nie masz nierównego traktowania, co?

Pomiędzy nimi gdy równo startowali ?

Tak, w momencie, kiedy startowały Polkomtel, Centertel i PTC.
I gdy nie było pojęcia MTR ?

W sensie, że nie było rozliczeń międzyoperatorskich? Żartujesz?

I co
to oznacza nierówne traktowanie ?

Nierównym traktowaniem jest stosowanie nierównych cen w podobnych sytuacjach. Przypomnę, że UOKiK dość mocno zwalcza zarówno ceny transferowe (te także skarbówka), jak i porozumienia cenowe. Dołóż do tego ewidentne zaburzenie równowagi rynkowej poprzez stosowanie nierównomiernego MTR. Przypomnę, że pół roku temu KE wytknęła UKE stosowanie nieuzasadnionych i zaburzających równowagę preferencji dla P4. Powiedziałbym, że to się skończy jakimś postępowaniem.

Data: 2010-06-27 17:28:01
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 27-06-10 16:04, Olgierd pisze:
[...]

TP do W3, jak wystartowały. Wtedy MTR też był asymetryczny. Bo inaczej TP zniszczyła by raczkujące wtedy W3, no może z wyjątkiem Centertela.

Zaś w odpowiedzi na pytanie "jak" -- bardzo prosto. Po pierwsze KE coś na
to ma, więc jak rozumiem i prawo wspólnotowe coś do tego ma. Po drugie
można pójśtać od strony równych warunków prowadzenia działalności.

Nie wiesz o czym piszesz.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-27 20:38:30
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Sun, 27 Jun 2010 17:28:01 +0200, ALEX napisał(a):

Zaś w odpowiedzi na pytanie "jak" -- bardzo prosto. Po pierwsze KE coś
na to ma, więc jak rozumiem i prawo wspólnotowe coś do tego ma. Po
drugie można pójśtać od strony równych warunków prowadzenia
działalności.

Nie wiesz o czym piszesz.

Wrzuć w Google takie hasła: Komisja Europejska, MTR, Play, UKE. Do tego poczytaj pierwszych 20 przepisów naszej ustawy zasadniczej, albo chociaż ten o równym traktowaniu przedsiębiorców.

Data: 2010-06-28 06:40:42
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 27-06-10 22:38, Olgierd pisze:

[...]

Nic na stronie ke nie ma o P4. A to sznurek ze strony uke
http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&news_cat_id=265&news_id=1996&layout=3&page=text

  Do tego
poczytaj pierwszych 20 przepisów naszej ustawy zasadniczej, albo chociaż
ten o równym traktowaniu przedsiębiorców.

Obawiam się że spora część gospodarki PL jest regulowana i jakoś to jest zgodne z konstytucją: gaz, prąd, ciepło, woda, koncesje na handel paliwem, alkoholem itd.
BTW zawsze można zainteresować TK działalnością P4 jeśli łamie konstytucję.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 06:45:43
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
[...]

I jeszcze jeden sznurek
http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&news_cat_id=188&news_id=1903&layout=3&page=text
"Brak prawdziwie niezależnych krajowych organów regulacyjnych, w szczególności w Polsce i na Słowacji. W innych państwach członkowskich polityczny wpływ na codzienną pracę krajowych organów regulacyjnych nadal budzi zaniepokojenie" -> Jak widać KE nie przeszkadzają urzędy regulacji rynku telekomunikacyjnego.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 07:22:14
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Mon, 28 Jun 2010 06:45:43 +0200,  ALEX wrote:
[...]

Jak widac to KE chyba wcale nie wie czego chce - na jakiej podstawie
organ ma reguloac, jesli nie politycznej ? I czemu KE nie chce regulowac np cen samochodow :-)

A nie, przepraszam, je tez regulowala, ale tylko troche.
Ale czemu nie chce w identyczny sposob uregulowac cen telefonow ? J.

Data: 2010-06-28 07:54:12
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 28-06-10 7:22, J.F. pisze:
[...]

Hmmm ekonomicznej?

I czemu KE nie chce regulowac np cen samochodow :-)

A dlaczego nie reguluje cen za połączenie,sms,mms id?

A nie, przepraszam, je tez regulowala, ale tylko troche.
Ale czemu nie chce w identyczny sposob uregulowac cen telefonow ?

Bo nie od tego jest?

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-30 23:37:04
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Mon, 28 Jun 2010 07:54:12 +0200,  ALEX wrote:
W dniu 28-06-10 7:22, J.F. pisze:
[...]

Ale ta ekonomia to jaka ma byc - wolnorynkowa, antymonopolowa, czy
jaka ? :-)

To dlaczego uregulowala samochody ? :-)

J.

Data: 2010-07-01 07:43:05
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 23:37, J.F. pisze:

[...]

Ważne by nie polityczna, bo będzie powtórka z Eli Kruk :-(

Nie znam tematu.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 08:21:37
Autor: ToMasz
Play a "okres ochronny"
J.F. pisze:
[...]

bo aby sprzedać samochód, musisz mieć pomysł, materiały, fabrykę, testy
reklame sklepy... koniec. żeby zarobić na rozmowie telefonicznej musisz
mieć sieć GSM i prąd. Sieć jest diabelnie droga, usługi bardzo bardzo
tanie. JAko właściciel sieciGSM twirdzisz ze usługi są drogie, bo musi
ci sie zwrócić inwestycja w siec. czy masz racje czy sciemniasz? To moze
jedynie potwierdzić druga sieć, która ponosząc identyczne nakłady na
rozbudowe, świadczy tańsze usługi. Arbitrem jest UKE. PRoblem jest wtedy
gdy do starych sieci dołącza nowa....

Wyobrażasz sobie ze nagle fiat walczy z nowym producentem na rynku aut i
rozdaje auta za 10% ceny bo przecież ma juz fabryki?

ToMasz

Data: 2010-06-30 23:41:29
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Mon, 28 Jun 2010 08:21:37 +0200,  ToMasz wrote:
J.F. pisze:
[...]

Chyba sobie wyobrazam, tylko nie bardzo rozumiem czemu telefony trzeba
regulowac, a samochodow nie :-)

J.

Data: 2010-06-27 23:06:39
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Sun, 27 Jun 2010 17:28:01 +0200,  ALEX wrote:
W dniu 27-06-10 16:04, Olgierd pisze:
BTW jak W3 była subsydiowana to im jakoś nie przeszkadzało.
Czyli który z operatorów dopłacał do którego?

TP do W3, jak wystartowały.

Troche pozniej, o ile dobrze pamietam i sie nie myle.
Przez pewien czas bylo taniej z TP do gsm niz odwrotnie.

Wtedy MTR też był asymetryczny. Bo inaczej TP zniszczyła by raczkujące wtedy W3, no może z wyjątkiem Centertela.

Pare lat pozniej z kolei TP wykorzystala swoja monopolistyczna pozycje
i obnizyla koszt polaczen do Idei. No ale to akurat z korzyscia dla nas wyszlo.

J.

Data: 2010-06-28 06:48:52
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 27-06-10 23:06, J.F. pisze:

[...]

Możliwe, nie będę się spierał. Istotniejsze jest to że asymetryczny mtr działa od lat i jakoś nikt się nie czepia.

[...]

Podobnie jak preferencje dla P4 i ich cennik tylko na dobre wyszedł klientom, także W3 :-)

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-30 23:55:16
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Mon, 28 Jun 2010 06:48:52 +0200,  ALEX wrote:
W dniu 27-06-10 23:06, J.F. pisze:
[...]

Bo czepiac sie moze tylko TP, a jej nikt nie lubi :-)

J.

Data: 2010-07-01 07:46:10
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 27-06-10 23:06, J.F. pisze:
[...]

Akurat konkurencja TP wyszła na dobre, a i klienci są zadowoleni.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-01 17:10:25
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
Użytkownik "ALEX" <alex.jp2@gazeta.pl> napisał w
W dniu 30-06-10 23:55, J.F. pisze:
[...]

Nie bardzo.

a i klienci są zadowoleni.

Masz na mysli tych klientow, ktorzy nabyli akcje TP ? :-)

J.

Data: 2010-07-02 10:29:50
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 01-07-10 17:10, J.F. pisze:

[...]

A ja twierdzę że przede wszystkim klientom, a i nagle się okazało że nie trzeba naliczać co 3 minutę za impuls. W dużym mieście to nie problem, bo providerów jest na pęczki i kablowych i bezkablowych. Ale co ma powiedzieć szary żuczek, mieszkający na wsi i zdany na monopol TP? Dla takiego człowieka taka neostrada, mimo wszystko, nie jest lepsza?

a i klienci są zadowoleni.

Masz na mysli tych klientow, ktorzy nabyli akcje TP ? :-)

Nie, zadowolonych klientów TP. A uwierz mi że tacy istnieją.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-27 08:09:58
Autor: Motylek
Play a "okres ochronny"
Użytkownik Liwiusz napisał:

   Czy nie uĹźywał argumentu, Ĺźe nikt nie będzie do Ciebie dzwonił? ;) Jak wiadomo, uĹźytkownicy W3, to klienci na tyle biedni, Ĺźe przeraĹźają ich wyĹźsze stawki do playa, i na tyle nierozgarnięci, Ĺźe nie potrafią wybrać sobie lepszej taryfy ;)

Zmieniac taryfe czy operatora tylko dlatego, ze do kilku numerow jest drozej? Jak mozna na nie w ostatecznosci cnie dzwonic? Eeeee...

A jak ktos nie moze, bo ma umowe na czas okreslony?

Data: 2010-06-27 08:21:44
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
Motylek pisze:
[...]

  MoĹźna nie dzwonić, ale tych numerĂłw jest kilka milionĂłw i ich ilość rośnie... Poza tym fakt, Ĺźe operatory dają stawki do Play nieproporcjonalnie wyĹźsze w porĂłwnaniu do wyĹźszych stawek CMR wynika z faktu, ze sami uĹźytkownicy są na tyle niemobilni, Ĺźe wolą nie dzwonić, niĹź wybrać sobie odpowiednią taryfę, ze zmianą operatora włącznie.

A jak ktos nie moze, bo ma umowe na czas okreslony?

   To znaczy, Ĺźe złą decyzję podjął w momencie podpisywania umowy.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-27 09:29:55
Autor: Motylek
Play a "okres ochronny"
Użytkownik Liwiusz napisał:

  MoĹźna nie dzwonić, ale tych numerĂłw jest kilka milionĂłw i ich ilość rośnie...

A jak juz Play ie bedzie faworyzowany to ilosc numerow spadnie ;)

Poza tym fakt, że operatory dają stawki do Play nieproporcjonalnie wyższe w porównaniu do wyższych stawek CMR wynika z faktu, ze sami użytkownicy są na tyle niemobilni, że wolą nie dzwonić, niż wybrać sobie odpowiednią taryfę, ze zmianą operatora włącznie.

A sa jakies taryfy "dzown do playa po standardowych cenach polaczen jak do innych sieci" - i zeby jeszcze byly cenowo oki? :)

A jak ktos nie moze, bo ma umowe na czas okreslony?

   To znaczy, Ĺźe złą decyzję podjął w momencie podpisywania umowy.

Dlaczego zaraz zla? Ma drozej do Playa, ale nie dzwoni do Playa. Wiec ma   ciut drozej tylko jak czasem zadzwoni do Playa. A poza tym ma taniej do wszystkich miejsc gdzie regularnie dzwoni.

Data: 2010-06-27 09:41:02
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
Motylek pisze:
[...]

   np. mbank mobile - 19gr do wszystkich.

[...]

   Zła, jeśli przez taką taryfę klient nie wykona pewnych połączeń, ktĂłre by normalnie wykonał.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-27 12:03:26
Autor: Motylek
Play a "okres ochronny"
Użytkownik Liwiusz napisał:

   Zła, jeśli przez taką taryfę klient nie wykona pewnych połączeń, ktĂłre by normalnie wykonał.

Wykona. Jesl bedzie mu sie to kalkulowac. JEsli uzna, ze rozmowa po wyzszych stawkach sie nei kalkuluje, to po rpstu nie zadzwoni. Tak samo jak w biznesie. Ja tez nie dzwonie do kazdego, nawet jak mam "darmowe minuty" - bo mi sie nie kalkuluje. Jak ktos ma interes, to niech dzwoni ;) A jak ma playa i interes to tez niech dzwoni. Mnie si enie kalkuluje (czasem) dzwonic ;) I wole nie dzwonic, czy to minuta jest po 1 grosz czy po 60 groszy.

Data: 2010-06-27 13:27:06
Autor: scream
Play a "okres ochronny"
Dnia Sun, 27 Jun 2010 12:03:26 +0200, Motylek napisał(a):

   Zła, jeśli przez taką taryfę klient nie wykona pewnych połączeń, które by normalnie wykonał.
Wykona. Jesl bedzie mu sie to kalkulowac. JEsli uzna, ze rozmowa po wyzszych stawkach sie nei kalkuluje, to po rpstu nie zadzwoni.

Ale co to znaczy i jak w ogóle można w ten sposób myśleć? Chyba, że
rozpatrujemy to w kategoriach telefonów wykonywanych przez dzieci i
młodzież. Dorosły człowiek jak potrzebuje do kogoś zadzwonić to tak czy
inaczej powinien to zrobić i ufam, że zrobi, bez względu na operatora.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-06-27 14:52:24
Autor: Motylek
Play a "okres ochronny"
Użytkownik scream napisał:
[...]

rozpatrujemy to w kategoriach telefonĂłw wykonywanych przez dzieci i
młodzież. Dorosły człowiek jak potrzebuje do kogoś zadzwonić to tak czy
inaczej powinien to zrobić i ufam, że zrobi, bez względu na operatora.

No i dorosly czlowiek jak nie musi to nie zadzwoni do Play czy gdziekolwiek indziej ;)

Data: 2010-06-27 20:06:38
Autor: ToMasz
Play a "okres ochronny"
Motylek pisze:
Użytkownik scream napisał:
[...]

Walicie pierdoły paniska. JAk potrzebuje tone buraków to zadzwonie do
Wieśka na Playa czy do Franka na stacjonarny? Ano najpierw do Franka, bo
taniej. Jak Franek niema, trudno, biznes to biznes, musze dzwonić do
Playa i płacić wiecej. ale _zawsze_ wybiorę tańsze rozwiazanie.

ToMasz

Data: 2010-06-27 20:16:19
Autor: Motylek
Play a "okres ochronny"
Użytkownik ToMasz napisał:
ale _zawsze_ wybiorę tańsze rozwiazanie.

O to nie, to ja wybiore rozwiazanie z lepszym ROI :)

Data: 2010-06-27 20:35:58
Autor: scream
Play a "okres ochronny"
Dnia Sun, 27 Jun 2010 20:06:38 +0200, ToMasz napisał(a):

Walicie pierdoły paniska. JAk potrzebuje tone buraków to zadzwonie do
Wieśka na Playa czy do Franka na stacjonarny? Ano najpierw do Franka, bo
taniej.

ROTFL.
Ja bym zadzwonił do tego, który te buraki sprzedaje taniej, a nie tego, do
którego mam tańsze minuty.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-06-28 07:37:39
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Sun, 27 Jun 2010 20:35:58 +0200,  scream wrote:
[...]

po pewnym czasie niektorzy nawet do Wieska nie zadzwonia spytac po ile
on te buraki ma ..

J.

Data: 2010-06-29 09:14:14
Autor: qwerty
Play a "okres ochronny"
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i083ve$olo$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Niezły z ciebie żydek. Spytanie się o cenę ile trwa? 30 sekund? Przecież zapłacisz grosze.

Data: 2010-06-29 09:21:03
Autor: Jacek Czerwinski
Play a "okres ochronny"
W dniu 2010-06-29 09:14, qwerty pisze:
[...]

Powiem Ci, ze mnie tez. Jak pomysle, ze mam komus z Playa doplacac (a mam takie telefony w pewnej placowce), nie dzwonie ;)

A propos, skoro 'prawo' zarabiania paru groszy na przyjmowaniu rozmow kosztuje 6zl/mc (info od dealera) , czy ktos naprawde na tym wychodzi na swoje?

Data: 2010-06-29 09:30:06
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
Jacek Czerwinski pisze:

A propos, skoro 'prawo' zarabiania paru groszy na przyjmowaniu rozmow kosztuje 6zl/mc (info od dealera) , czy ktos naprawde na tym wychodzi na

   O co chodzi?

--
Liwiusz

Data: 2010-06-29 09:50:34
Autor: Jacek Czerwinski
Play a "okres ochronny"
W dniu 2010-06-29 09:30, Liwiusz pisze:
Jacek Czerwinski pisze:

A propos, skoro 'prawo' zarabiania paru groszy na przyjmowaniu rozmow
kosztuje 6zl/mc (info od dealera) , czy ktos naprawde na tym wychodzi na

O co chodzi?

Ze w tej firmie mozna zostac milionerem przyjmujac rozmowy ;).
Nie wiem, czy to zywy pieniadz (chyba tak) rowniez na pozasieciowe, czy wirtualny na rozmowy wewnatrzsieciowe, ale jest. Jakies grosze sie zbieraja za przyjmowanie rozmow.

Prawo 'zarabiania' tego kosztuje 6 zlociszow za miesiac.
Informacja sprzed miesiaca, wiec nie stara.

Data: 2010-06-29 12:42:34
Autor: Marx
Play a "okres ochronny"
W dniu 2010-06-29 09:50, Jacek Czerwinski pisze:
Prawo 'zarabiania' tego kosztuje 6 zlociszow za miesiac.
Informacja sprzed miesiaca, wiec nie stara.

i juz biznes gotowy:
zamieszcza sie atrakcyjne ogloszenie np o sprzedazy samochodu gdzies z bialegostoku czy innych suwalk (aby kazdy mial daleko) a potem to jak z sextelefonem: trzeba goscia jak najdluzej utrzymac na linii a na zakonczenie sie mowi ze auto sprzedane albo podajesz falszywy adres :)
Marx
Ps. ile to wychodzi zarobku na godzine? ;)

Data: 2010-06-29 13:14:04
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
Marx pisze:
[...]

   I ile płacą za odebraną minutę? Rozumiem, Ĺźe musi być spoza sieci? To moĹźe lepiej zbierać minuty w playu i potem "sprzedawać" je via voip jako połączenia na komĂłrki, jeśli juĹź mĂłwimy o takich biznesach ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-06-29 16:05:07
Autor: Titus Atomicus
Play a "okres ochronny"
In article <i0c6fc$hii$1@news.task.gda.pl>,
 "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote:

> Wieśka na Playa czy do Franka na stacjonarny? Ano najpierw do Franka, bo
> taniej. Jak Franek niema, trudno, biznes to biznes, musze dzwonić do
> Playa i płacić wiecej. ale _zawsze_ wybiorę tańsze rozwiazanie.

Niezły z ciebie żydek.

To niegrzeczne jest. Jestes kibolem?

Spytanie się o cenę ile trwa? 30 sekund? Przecież zapłacisz grosze.

To pomnoz to przez kilkadziesiat.
Przeciez nie chodzi o to, ze nie mozna w ogole dzwonic do Playa, ale o to, ze z zasady nie nalezy dzwonic do Playa. TA

Data: 2010-06-29 16:19:49
Autor: qwerty
Play a "okres ochronny"
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-3F9DC3.16050729062010@news.onet.pl...
Niezły z ciebie żydek.

To niegrzeczne jest. Jestes kibolem?

Nie. Nie chodzę na żadne wydarzenia sportowe. Te co mnie interesują w 99,9999% nie odbywają się w Polsce

To pomnoz to przez kilkadziesiat.
Przeciez nie chodzi o to, ze nie mozna w ogole dzwonic do Playa, ale o
to, ze z zasady nie nalezy dzwonic do Playa.

Pomnożyłem i co z tego? Jeżeli mam jakiś interes to zadzwonię nawet za granicę. Nie jestem jakimś sknerą, który kombinuje. Mam zadzwonić to dzwonię.

Data: 2010-06-29 23:17:12
Autor: Titus Atomicus
Play a "okres ochronny"
In article <i0cvda$87f$1@news.task.gda.pl>,

> To niegrzeczne jest. Jestes kibolem?

Nie. Nie chodzę na żadne wydarzenia sportowe. Te co mnie interesują w 99,9999% nie odbywają się w Polsce

Mhm. Ale nie zrozumiales.

> [...]

Pomnożyłem i co z tego? Jeżeli mam jakiś interes to zadzwonię nawet za granicę. Nie jestem jakimś sknerą, który kombinuje. Mam zadzwonić to dzwonię.

Wciaz nie rozumiesz.

TA

Data: 2010-06-27 12:43:20
Autor: looker
Play a "okres ochronny"
A jak juz Play ie bedzie faworyzowany to ilosc numerow spadnie ;)

Moze spasc dosyc glawtownie bo inni operatorzy beda musieli mniej oddawac tym samym zwieksza pakiety.

Data: 2010-06-29 16:00:10
Autor: Titus Atomicus
Play a "okres ochronny"
In article <i06ulr$u09$3@news.onet.pl>,
 Motylek <ciezkimotylek@amorki.pl> wrote:

Dlaczego zaraz zla? Ma drozej do Playa, ale nie dzwoni do Playa. Wiec ma   ciut drozej tylko jak czasem zadzwoni do Playa. A poza tym ma taniej do wszystkich miejsc gdzie regularnie dzwoni.

Dokladnie tak.

TA

Data: 2010-06-29 15:59:05
Autor: Titus Atomicus
Play a "okres ochronny"
In article <i06qlq$n7e$2@news.onet.pl>,
 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Motylek pisze:
> [...]

  Można nie dzwonić, ale tych numerów jest kilka milionów i ich ilość rośnie...

E, ja znam takich numerow tylko 3-4 (na okolo 500 w ksiazce). Co wiecej kazdy z uzytkownikow tych numerow ma oprocz tego jakis inny nieplayowy numer.

TAA

Data: 2010-06-27 13:24:06
Autor: scream
Play a "okres ochronny"
[...]

Wyguglałem że w 2013 roku, nie wiem czy to prawda - ale jeśli tak, to mnie
ołgał.

   Czy nie używał argumentu, że nikt nie będzie do Ciebie dzwonił? ;)

Oczywiście, to jeden z głównych argumentów. Ale jakich argumentów mógł użyć
na dobrą sprawę, skoro ich oferta to 100 minut za 35 zł?

Jak wiadomo, użytkownicy W3, to klienci na tyle biedni, że przerażają ich wyższe stawki do playa, i na tyle nierozgarnięci, że nie potrafią wybrać sobie lepszej taryfy ;)

Cytat z komentarzy z bloga W. Jabczyńskiego:
"I zróbcie jakiś sygnał różnicujący połączenia do P4. Nic tak nie wkurza,
jak SMS z podsumowaniem kosztów półgodzinnej rozmowy z klientem, który
jeszcze tydzień temu miał swój numer w Orange."

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-06-27 14:54:28
Autor: Motylek
Play a "okres ochronny"
Użytkownik scream napisał:

[...]

No wlasnie. Skoro ustawa reguluje, ze do Play sa wyzsze koszty dzwonienia, to klient powinien byc o takim fakcie powiadomiony przed zrealizowaniem polaczenia.

A wtedy moga sobie nawet liczyc 7 zlotych za minute do Play.

Data: 2010-06-27 14:05:22
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Sun, 27 Jun 2010 14:54:28 +0200, Motylek napisał(a):

Skoro ustawa reguluje, ze do Play sa wyzsze koszty dzwonienia,
to klient powinien byc o takim fakcie powiadomiony przed zrealizowaniem
polaczenia.

A nie jest? Nie rozśmieszaj mnie. Jest cennik -- mieliby posłańca z flagą przysyłać do użytkownika wybierającego jakiś numer telefonu?

Data: 2010-06-27 16:28:56
Autor: Motylek
Play a "okres ochronny"
Użytkownik Olgierd napisał:
[...]

Ale jesli w przypadku numerĂłw 70x i 80x wiadomo, ze to dsa numery specjalne, to skad ja mam wiedziec, czy dany numer 513xxxxxx nalezy do orange czy jednak do play?

Wystarczyloby cos takiego, jak jest wymagane przed polaczeniem z konsultantem, gdy rozmowa jest nagrywana. Albo takie info, jak przy rozmowie przychdzacej na koszt osoby odbierajacej (nie wiem jak teraz, bo nikt do mnie dawno tak nie probowal zadzwonic, ale kiedys bylo "czy chcesz odebvrac rozmowe na twoj koszt").

Data: 2010-06-27 15:23:17
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Sun, 27 Jun 2010 16:28:56 +0200, Motylek napisał(a):

A nie jest? Nie rozśmieszaj mnie. Jest cennik -- mieliby posłańca z
flagą przysyłać do użytkownika wybierającego jakiś numer telefonu?

Ale jesli w przypadku numerów 70x i 80x wiadomo, ze to dsa numery
specjalne, to skad ja mam wiedziec, czy dany numer 513xxxxxx nalezy do
orange czy jednak do play?

Jak bardzo potrzebujesz wiedzieć, to są jednak sposoby.

Data: 2010-06-28 09:59:31
Autor: niusy.pl
Play a "okres ochronny"

[...]

Najlepiej zadzwonić i się zapytać ROTFL

Data: 2010-06-27 16:57:30
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "Motylek" <ciezkimotylek@amorki.pl> napisał w wiadomości news:i07n7c$ssl$2news.onet.pl...
[...]

Ale jesli w przypadku numerów 70x i 80x wiadomo, ze to dsa numery specjalne, to skad ja mam wiedziec, czy dany numer 513xxxxxx nalezy do orange czy jednak do play?

[...]

I wierzysz w to, że Twój operator z W3 zrezygnuje z łupienia Ciebie po 60-70 groszy
za minutę gdy w innym przypadku ma z Ciebie tylko 29 groszy lub mniej ? Po to tyle
się jego forumowe pieski męczyły wmawiając Tobie, że musisz płacić drożej do Playa
żeby teraz Ciebie przed tym ostrzegać ?

Data: 2010-06-27 17:07:32
Autor: Motylek
Play a "okres ochronny"
Użytkownik tl napisał:
UÂżytkownik "Motylek" <ciezkimotylek@amorki.pl> napisaÂł w wiadomoÂści news:i07n7c$ssl$2news.onet.pl...
UÂżytkownik Olgierd napisaÂł:
Dnia Sun, 27 Jun 2010 14:54:28 +0200, Motylek napisaÂł(a):

Skoro ustawa reguluje, ze do Play sa wyzsze koszty dzwonienia,
to klient powinien byc o takim fakcie powiadomiony przed zrealizowaniem
polaczenia.
A nie jest? Nie rozÂśmieszaj mnie. Jest cennik -- mieliby posÂłaĂąca z flagÂą przysyÂłaĂŚ do uÂżytkownika wybierajÂącego jakiÂś numer telefonu?

[...]

I wierzysz w to, Âże TwĂłj operator z W3 zrezygnuje z Âłupienia Ciebie po 60-70 groszy
za minutĂŞ gdy w innym przypadku ma z Ciebie tylko 29 groszy lub mniej ? Po to tyle
siĂŞ jego forumowe pieski mĂŞczyÂły wmawiajÂąc Tobie, Âże musisz pÂłaciĂŚ droÂżej do Playa
Âżeby teraz Ciebie przed tym ostrzegaĂŚ ?
Sam z siebie nie. Tak samo jak prawo komunikacyjne dalo mu prawo lupic.

Data: 2010-06-27 18:00:26
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "Motylek" <ciezkimotylek@amorki.pl> napisał w wiadomości news:i07pfo$3n2$1news.onet.pl...
Użytkownik tl napisał:
U?ytkownik "Motylek" <ciezkimotylek@amorki.pl> napisa3 w wiadomo?ci news:i07n7c$ssl$2news.onet.pl...
U?ytkownik Olgierd napisa3:
Dnia Sun, 27 Jun 2010 14:54:28 +0200, Motylek napisa3(a):

Skoro ustawa reguluje, ze do Play sa wyzsze koszty dzwonienia,
to klient powinien byc o takim fakcie powiadomiony przed zrealizowaniem
polaczenia.
A nie jest? Nie roz?mieszaj mnie. Jest cennik -- mieliby pos3anca z flag? przysy3aa do u?ytkownika wybieraj?cego jaki? numer telefonu?

[...]

I wierzysz w to, ?e Twój operator z W3 zrezygnuje z 3upienia Ciebie po 60-70 groszy
za minute gdy w innym przypadku ma z Ciebie tylko 29 groszy lub mniej ? Po to tyle
sie jego forumowe pieski meczy3y wmawiaj?c Tobie, ?e musisz p3acia dro?ej do Playa
?eby teraz Ciebie przed tym ostrzegaa ?
Sam z siebie nie. Tak samo jak prawo komunikacyjne dalo mu prawo lupic.

Bzdura , mając wolny wybor i bezproblemową mozliwosc prznoszenia numerow to Ty
dajesz swojemu operatorowi prawo do łupienia Siebie. Prawo telekomunikacyjne daje
Ci mozliwosc zaprotestowania nogami przeciwko tej praktyce ale to Tobie nie chce sie chciec
i powtarzasz za marketoidami W3 ich mantry. Bez zastanowienia sie nad tym czy to rzeczywiscie prawda.

Data: 2010-06-27 18:10:57
Autor: Motylek
Play a "okres ochronny"
Użytkownik tl napisał:

Bzdura , majÂąc wolny wybor i bezproblemowÂą mozliwosc prznoszenia numerow to Ty
dajesz swojemu operatorowi prawo do Âłupienia Siebie.

Wiesz, w moim przypadku sa to sprawy groszowe (zlotowkowe). Nie bede dla oszczednosci kilkunastu zlotych pewnei w okresie pol rocznym zmienial opa, bo moj czas na zmiane opa bedzie mnie wiecej kosztowal niz zyski na tym.

Data: 2010-06-27 21:09:30
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "Motylek" <ciezkimotylek@amorki.pl> napisał w wiadomości news:i07t6l$cpi$1news.onet.pl...
Użytkownik tl napisał:

Bzdura , maj?c wolny wybor i bezproblemow? mozliwosc prznoszenia numerow to Ty
dajesz swojemu operatorowi prawo do 3upienia Siebie.

[...]

Wiesz, być może dla Ciebie są to sprawy groszowe ale zabierasz w imię tych spraw głos i dezinformujesz ludzi . Być może wynika to z niewiedzy ale w takim razie po co powtarzasz rozpowszechniane przez marketoidów W3 plotki i kłamstwa skoro nie jesteś tym faktycznie zaineresowany ?

Data: 2010-06-27 23:13:56
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Sun, 27 Jun 2010 18:00:26 +0200,  tl wrote:
[...]

Ale ja moze jestem zadowolony ze stawek mojego operatora, tylko
chcialbym wiedziec wczesniej ile zaplace za rozmowe z innymi osobami.

No fakt, przenioslbym sie do Play, to bym wiedzial :-)

J.

Data: 2010-06-27 17:37:14
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 27-06-10 16:28, Motylek pisze:

[...]

A 53x to droĹźej czy nie? :-P

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-27 16:31:31
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Play a "okres ochronny"
W dniu 2010-06-27 16:05, Olgierd pisze:
[...]

A w jakikolwiek sposób jest? W dobie przenoszenia numerów i porozrzucanych zakresów numeracji? 883 922 722 - Play? Orange? Heyah?

Data: 2010-06-27 15:23:55
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Sun, 27 Jun 2010 16:31:31 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

Jakiś jest. Jak mnie coś bardzo ciekawi to se dryndnę na *555 i wiem.

Data: 2010-06-27 18:05:28
Autor: Motylek
Play a "okres ochronny"
napisał(a):

[...]

A w jakikolwiek sposĂłb jest? W dobie przenoszenia numerĂłw i
porozrzucanych zakresĂłw numeracji? 883 922 722 - Play? Orange? Heyah?

Jakiś jest. Jak mnie coś bardzo ciekawi to se dryndnę na *555 i wiem.

No i masz odp. czy nalezy do Orange, czy nie nalezy. A jak nie nalezy to czy nalezy do Play? Czy nie? Bo moze do innego operatora...

Data: 2010-06-27 20:12:34
Autor: ToMasz
Play a "okres ochronny"

Jakiś jest. Jak mnie coś bardzo ciekawi to se dryndnę na *555 i wiem.

No i masz odp. czy nalezy do Orange, czy nie nalezy. A jak nie nalezy to
czy nalezy do Play? Czy nie? Bo moze do innego operatora...

NIE. KROPKA. Dostaniesz odpowiedĹş do JAKIEJ SIECI naleĹźy.

Data: 2010-06-27 20:18:52
Autor: Motylek
Play a "okres ochronny"
Użytkownik ToMasz napisał:
[...]

Czekaj, sprawdze jeszcze raz. Bo przed chwila dzwonilem... ;)

Oooo nawet dziala...

;)

Data: 2010-06-27 20:31:43
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Sun, 27 Jun 2010 20:18:52 +0200, Motylek napisał(a):

NIE. KROPKA. Dostaniesz odpowiedź do JAKIEJ SIECI należy.

Czekaj, sprawdze jeszcze raz. Bo przed chwila dzwonilem...

Dzwoniłeś wcześniej -- i co? Nie dosłyszałeś?

Data: 2010-06-28 10:14:18
Autor: niusy.pl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem>

NIE. KROPKA. Dostaniesz odpowiedź do JAKIEJ SIECI należy.

Czekaj, sprawdze jeszcze raz. Bo przed chwila dzwonilem...

Dzwoniłeś wcześniej -- i co? Nie dosłyszałeś?

Swego czasu stwierdziłem, że jakaś taka usługa podaje "stacjonarny" a ja mam promocję na stacjonarne w tp tylko czy jakoś tak. Zgłaszam, że nie mogę stwierdzić czy konkretny stacjonarny łapie się na promocję na co otrzymałem odpowiedź, że "istotnie". Tyle osiągnąłem, że czas swój straciłem.

Data: 2010-06-27 22:51:57
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
Motylek pisze:
Użytkownik ToMasz napisał:
[...]

   Czasem kłamie - na przykład pani Janinie Magnetofon nie przejdzie przez gardło nazwa "mbank mobile" ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-06-28 08:55:12
Autor: niusy.pl
Play a "okres ochronny"

[...]

Przecież nie wiesz w jakiej sieci jest numer na który dzwonisz.

Data: 2010-06-28 07:02:33
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Mon, 28 Jun 2010 08:55:12 +0200, niusy.pl napisał(a):

A nie jest? Nie rozśmieszaj mnie. Jest cennik -- mieliby posłańca z
flagą przysyłać do użytkownika wybierającego jakiś numer telefonu?

Przecież nie wiesz w jakiej sieci jest numer na który dzwonisz.

Mogę sprawdzić. Nawet tu:

http://www.orange.pl/portal/map/map/check_number

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

Data: 2010-06-28 09:31:10
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
Olgierd pisze:
[...]

   Nie radzę korzystać, udziela błędnych informacji.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-28 09:40:29
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
Olgierd pisze:

Mogę sprawdzić. Nawet tu:

   Prawda jest taka, że nie ma możliwości sprawdzenia do jakiej sieci należy numer. Przede wszystkim klient nie dowie się, że numer należy do sieci Heyah, mobilkinga, mbank mobile, samych swoich, 36.6, GaduAir...

--
Liwiusz

Data: 2010-06-28 08:02:42
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Mon, 28 Jun 2010 09:40:29 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

No OK, tę drobnicę faktycznie zalicza do "macierzystego" operatora. Tak czy inaczej jeśli bolesne jest P4, to P4 rozróżnia.

Data: 2010-06-28 11:57:05
Autor: niusy.pl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

[...]

Do tego dochodzi chyba jeszcze opóźniona dostępność informacji podczas przenoszenia

Data: 2010-06-28 10:04:22
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Mon, 28 Jun 2010 11:57:05 +0200, niusy.pl napisał(a):

[...]

W znanych mi przypadkach (2) informacja była dostępna tego samego dnia (Plus->Plej, Orange->Plej).

Data: 2010-06-28 13:01:59
Autor: niusy.pl
Play a "okres ochronny"

[...]

A informacje o różnych sieciach stacjonarnych też są ? (ja jednak trochę szerzej piszę)

Data: 2010-06-28 10:49:48
Autor: niusy.pl
Play a "okres ochronny"

[...]

Znaczy mam skorzystać z płatnej usługi GPRS by sprawdzić ile kosztuje jakaś inna płatna usługa ?

Data: 2010-06-28 09:08:56
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Mon, 28 Jun 2010 10:49:48 +0200, niusy.pl napisał(a):

Mogę sprawdzić. Nawet tu:

http://www.orange.pl/portal/map/map/check_number

Znaczy mam skorzystać z płatnej usługi GPRS by sprawdzić ile kosztuje
jakaś inna płatna usługa ?

No cóż, możesz skorzystać z płatnego internetu. Jeśli masz telefon w tej sieci co ja, możesz zadzwonić pod *555 (nie wiem czy inni operatorzy też mają takie numery). W sumie to nieważne -- zauważ jednak, że żaden operator w przypadku żadnej usługi nie informuje *w momencie wykonania świadczenia* o jego cenie. Od tego jest cennik.

Czy zanim poślesz esemesa, musisz zatwierdzać (albo pomijać) jakieś wyjaśnienia od operatora?

Data: 2010-06-28 12:50:13
Autor: niusy.pl
Play a "okres ochronny"

[...]

Mogę też wysłać gońca. Tyle samo mniej więcej sensu to ma.

Jeśli masz telefon w tej
sieci co ja, możesz zadzwonić pod *555 (nie wiem czy inni operatorzy też
mają takie numery).

I co, przed każdą rozmową mam dzwonić na wypadek gdyby ktoś przeniósł się ?

W sumie to nieważne -- zauważ jednak, że żaden operator w przypadku
żadnej usługi nie informuje *w momencie wykonania świadczenia* o jego
cenie. Od tego jest cennik.

Przecież to bez znaczenia jest gdzie jest cennik. Chodzi o to, by wiedzieć za ile rozmawia się. Wsiadasz do taksówki i wiesz ile kosztuje kilometr czy tam minuta a do tego możesz umówić się ile będzie kosztował dalszy kurs. Najprościej byłoby gdyby cena była ta sama. Inaczej w cenniku może się znaleźć TYSIĄC różnych stawek zależnie od tego, gdzie się dzwoni i NIKT nie będzie w stanie z góry stwierdzić ile będzie go kosztowała rozmowa. To jest CHORE.

Czy zanim poślesz esemesa, musisz zatwierdzać (albo pomijać) jakieś
wyjaśnienia od operatora?

To jest dokładnie to samo.

Data: 2010-06-28 11:34:11
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Mon, 28 Jun 2010 12:50:13 +0200, niusy.pl napisał(a):

[...]

Już niedawno napisałem, że pomysł jest na tyle dziwaczny, że nie zdziwię się, że ustawodawca nałoży taki obowiązek na operatorów.
Zaproponuj jednak proszę w jaki sposób miałoby się to realizować.

Data: 2010-06-29 08:07:20
Autor: niusy.pl
Play a "okres ochronny"

[...]

Może nałożyć obowiązek informowania o cenie połączenia przed jego realizacją właśnie tak, jak ktoś tutaj proponuje.

Data: 2010-06-29 08:04:48
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Tue, 29 Jun 2010 08:07:20 +0200, niusy.pl napisał(a):

[...]

Zadam proste pytanie: w *jaki sposób* miałoby to być realizowane? Głos z taśmy "ta rozmowa kosztować będzie tyle a tyle"? Za każdym razem, przed każdym połączeniem?

Data: 2010-06-29 10:11:49
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Play a "okres ochronny"
W dniu 2010-06-29 10:04, Olgierd pisze:

Zadam proste pytanie: w *jaki sposób* miałoby to być realizowane? Głos z
taśmy "ta rozmowa kosztować będzie tyle a tyle"? Za każdym razem, przed
każdym połączeniem?

Tak, Olgierdzie: są rozwiązania informujące paszczowo, są takie nadające jeden lub kilka "bipów". Przykładem takiego rozwiązania mogą być komunikaty nadawane podczas połączeń z numerami 70x.

Data: 2010-06-29 08:16:44
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Tue, 29 Jun 2010 10:11:49 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

To do "bipów" proszę jeszcze książkę kodową ;-) Każde połączenie komórkowe, nawet jeśli będę dzwonił 10 razy dziennie do kochanki, jest poprzedzane gadaniem z taśmy? boże...

Data: 2010-06-29 11:20:25
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
napisał(a):

[...]

   Nie marudź jak baba, przecież informacja może być opcjonalna.

   Pomysł nawet ciekawy, ale nie widzę potrzeby wprowadzania go jako obowiązkowego. Jak komuś przeszkadzają różne ceny, może wybrać taryfę płaską.

   Pomysł paszczą, czy nawet kodem ma też tę wadę, że - przynajmniej jak na razie - operatorzy  nie radzą sobie z informowaniem o wirtualnych. Masz plusa? Upewniasz się, że do kolegi będziesz miał za darmo, a tu zonk, bo jest w mbanku. To już lepiej, aby informacji w ogóle nie było. Kogoś interesuje, to się pyta. Albo nie dzwoni, jak mu cennik nie odpowiada.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-29 12:00:18
Autor: Tomek
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał

Kogoś interesuje, to się pyta. Albo nie dzwoni, jak mu cennik nie odpowiada.

Najmądrzejsze zdanie pośród powszechnego płaczu.

Data: 2010-06-29 12:05:07
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
Tomek pisze:

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał

Kogoś interesuje, to się pyta. Albo nie dzwoni, jak mu cennik nie odpowiada.

Najmądrzejsze zdanie pośród powszechnego płaczu.

   Dodam, że taka praktyka jest dla mnie oczywista. Jak dzwonię w jakieś służbowej sprawie, to rozmawiam bez względu na to, jaka sieć.

   Ale jeśli chodzi o znajomych, to od nich wiem gdzie każdy ma telefon i do tego dostosowuję swoje zachowanie (np. dzwonię krótko, albo dzwonię z innej sieci, albo piszę smsa itp. itd.).

   Ale żeby marudzić, że do kogoś mam drożej, podczas gdy
1/ sam sobie taką taryfę wybrałem
2/ miałem możliwość wyboru taryfy z naprawdę płaskimi stawkami
to już żenada.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-29 08:23:33
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Play a "okres ochronny"
W dniu 2010-06-28 13:34, Olgierd pisze:

Już niedawno napisałem, że pomysł jest na tyle dziwaczny, że nie zdziwię
się, że ustawodawca nałoży taki obowiązek na operatorów.
Zaproponuj jednak proszę w jaki sposób miałoby się to realizować.

Pomysł nie jest dziwaczny, i - co gorsze - stosowany od lat w niektórych krajach. Ba, był (i chyba jeszcze jest) stosowany w polskich sieciach komórkowych, choć w nieco innym celu.

Data: 2010-06-27 16:13:01
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "Motylek" <ciezkimotylek@amorki.pl> napisał w wiadomości news:i07hm6$eii$2news.onet.pl...
Użytkownik scream napisał:

[...]

Możesz podpowiedzieć która to ustawa ? Gdzie mogę znaleźć jej tekst ?

Data: 2010-06-27 16:26:39
Autor: Motylek
Play a "okres ochronny"
Użytkownik tl napisał:
UÂżytkownik "Motylek" <ciezkimotylek@amorki.pl> napisaÂł w wiadomoÂści news:i07hm6$eii$2news.onet.pl...
UÂżytkownik scream napisaÂł:

Cytat z komentarzy z bloga W. JabczyĂąskiego:
"I zróbcie jakiœ sygna³ ró¿nicuj¹cy po³¹czenia do P4. Nic tak nie wkurza,
jak SMS z podsumowaniem kosztów pó³godzinnej rozmowy z klientem, który
jeszcze tydzieĂą temu miaÂł swĂłj numer w Orange."

No wlasnie. Skoro ustawa reguluje, ze do Play sa wyzsze koszty dzwonienia,

Mo¿esz podpowiedzieÌ która to ustawa ? Gdzie mogê znaleŸÌ jej tekst ?
No jakas ustawa lub inne przepisy umocowane prawnie pozwalaja na to, ze do play ostatecznie placi sie wiecej.

Data: 2010-06-27 16:53:28
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "Motylek" <ciezkimotylek@amorki.pl> napisał w wiadomości news:i07n32$ssl$1news.onet.pl...
Użytkownik tl napisał:
U?ytkownik "Motylek" <ciezkimotylek@amorki.pl> napisa3 w wiadomo?ci news:i07hm6$eii$2news.onet.pl...
U?ytkownik scream napisa3:

Cytat z komentarzy z bloga W. Jabczynskiego:
"I zróbcie jaki? sygna3 ró?nicuj?cy po3?czenia do P4. Nic tak nie wkurza,
jak SMS z podsumowaniem kosztów pó3godzinnej rozmowy z klientem, który
jeszcze tydzien temu mia3 swój numer w Orange."

No wlasnie. Skoro ustawa reguluje, ze do Play sa wyzsze koszty dzwonienia,

Mo?esz podpowiedziea która to ustawa ? Gdzie moge znale?a jej tekst ?
No jakas ustawa lub inne przepisy umocowane prawnie pozwalaja na to, ze do play ostatecznie placi sie wiecej.

Czyli nie bardzo wiesz o co chodzi i gdzie dzwonią. Do play płaci się więcej
bo zasiedziali operatorzy tak ustalili sobie stawki do młodszego konkurenta.
Nikt nie narzuca, zwłaszcza mocą ustawy, stawek podmiotom prywatnym.
Chcą cię łupić wciskając kit, a Ty im dajesz się wpuszczać w maliny to Twoja
sprawa ale nie pomagaj im jeszcze w uprawianiu tego procederu w stosunku do
innych klientów.

Data: 2010-06-27 17:08:43
Autor: Motylek
Play a "okres ochronny"
Użytkownik tl napisał:
UÂżytkownik "Motylek" <ciezkimotylek@amorki.pl> napisaÂł w wiadomoÂści news:i07n32$ssl$1news.onet.pl...
UÂżytkownik tl napisaÂł:
U?ytkownik "Motylek" <ciezkimotylek@amorki.pl> napisa3 w wiadomo?ci news:i07hm6$eii$2news.onet.pl...
U?ytkownik scream napisa3:

Cytat z komentarzy z bloga W. Jabczynskiego:
"I zrĂłbcie jaki? sygna3 rĂł?nicuj?cy po3?czenia do P4. Nic tak nie wkurza,
jak SMS z podsumowaniem kosztĂłw pĂł3godzinnej rozmowy z klientem, ktĂłry
jeszcze tydzien temu mia3 swĂłj numer w Orange."

No wlasnie. Skoro ustawa reguluje, ze do Play sa wyzsze koszty dzwonienia,
Mo?esz podpowiedziea ktĂłra to ustawa ? Gdzie moge znale?a jej tekst ?
No jakas ustawa lub inne przepisy umocowane prawnie pozwalaja na to, ze do play ostatecznie placi sie wiecej.

Czyli nie bardzo wiesz o co chodzi i gdzie dzwoniÂą. Do play pÂłaci siĂŞ wiĂŞcej
bo zasiedziali operatorzy tak ustalili sobie stawki do mÂłodszego konkurenta.

A to nie dlatego, ze mlodszy konkurent dostal fory?

Data: 2010-06-27 17:58:30
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 27-06-10 17:08, Motylek pisze:

[...]

Owszem dostał, podobnie jak kilka lat temu W3. Ale pomijasz jeden niuans, MTR do Play(acz nie tylko do Play jest wyższy) zmalał, ale stawki do Play ni ch*ja. Ktoś zabrania W3 obniżyć ceny? I zauważ że z MobilKinga czy innego wpMobi jest jedna płaska stawka do dowolnego opa. Ich nie obowiązuje wyższy MTR?

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 07:42:41
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Sun, 27 Jun 2010 17:58:30 +0200,  ALEX wrote:
[...]

Kup sobie MK i uzywaj do dzwonienia do Play, zobaczymy co z tego falej
wyjdzie :-)

W3 ma swoj punkt widzenia i swoja polityke.

J.

Data: 2010-06-28 08:05:01
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 28-06-10 7:42, J.F. pisze:
[...]

Kup sobie MK

Mam.

i uzywaj do dzwonienia do Play

Zrobione, choć wolę Play -> tańszy.

, zobaczymy co z tego falej
wyjdzie :-)

+- 40 gr za minutę.

W3 ma swoj punkt widzenia i swoja polityke.

Dymania swoich klientów? To się zgadza. Podziw dla nich ;-)

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 09:59:19
Autor: Waldek Godel
Play a "okres ochronny"
Dnia Sun, 27 Jun 2010 17:58:30 +0200, ALEX napisał(a):

stawki do Play ni ch*ja. Ktoś zabrania W3 obniżyć ceny? I zauważ że z MobilKinga czy innego wpMobi jest jedna płaska stawka do dowolnego opa. Ich nie obowiązuje wyższy MTR?

Nie, bo oni nie budują własnej sieci.

"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam
racje)" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-28 11:00:52
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
Waldek Godel pisze:
[...]

   Nie płacą wyższego MTR do play?

--
Liwiusz

Data: 2010-06-28 11:05:33
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 28-06-10 10:59, Waldek Godel pisze:
[...]

Bo i tak są uzależnieni od MNO, logiczne. Co i tak nie usprawiedliwia kosmicznych stawek do Play, Ryja i Polsatu Cyfrowego. Zgodzisz się że te stawki W3 są z dupy wzięte?

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 10:19:50
Autor: Waldek Godel
Play a "okres ochronny"
Dnia Mon, 28 Jun 2010 11:05:33 +0200, ALEX napisał(a):

Bo i tak są uzależnieni od MNO, logiczne. Co i tak nie usprawiedliwia kosmicznych stawek do Play, Ryja i Polsatu Cyfrowego. Zgodzisz się że te stawki W3 są z dupy wzięte?

ten sam fakt legł u podstaw asymetrii MTR, żeby rozbić oligopol.

"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka
Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-28 11:34:46
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 28-06-10 11:19, Waldek Godel pisze:
[...]

A najgorsze że wielu działa na zasadzie " trzecia rączka płacze i bije " choć w brydżu ma to sens, w telefonii żadnego i nie wyciągaja jakichkolwiek wniosków.
No ale to nie mój problem. Niech się tm martwią ci co tego nie potrafią użyć.
BTW zakładam Twój fanklub ;-P

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-27 21:12:34
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "Motylek" <ciezkimotylek@amorki.pl> napisał w wiadomości news:i07phv$3n2$2news.onet.pl...

[...]

Czyli nie bardzo wiesz o co chodzi i gdzie dzwoni?. Do play p3aci sie wiecej
bo zasiedziali operatorzy tak ustalili sobie stawki do m3odszego konkurenta.

A to nie dlatego, ze mlodszy konkurent dostal fory?

Może zaczniemy od małego testu Twojej wiedzy - opisz swoimi słowami co to jest MTR.
Wiedzę o ustawach i rynku masz raczej zerową.

Data: 2010-06-28 07:44:59
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Sun, 27 Jun 2010 16:53:28 +0200,  tl wrote:
[...]

No, to nie do konca prawda.

Bo jesli chodzi o MTR, to UKE w zasadzie narzuca, i to za ustawowym
poparciem ..

J.

Data: 2010-06-28 08:06:43
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 28-06-10 7:44, J.F. pisze:
[...]

Co niby narzuca? Stawkę za minutę? Jak widzisz MK czy wpMobi potrafią mieć płaską stawkę, ich nie obowiązuje asymetryczny mtr?

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 11:00:38
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 28-06-10 10:22, niusy.pl pisze:

[...]

A co mnie to interesuje? To ich problem nie mój. Mnie interesuje płaska stawka, a nie gorzkie żale. Jak op to spełnia to mi odpowiada, a jak nie to go opuszczam. Proste jak drut.
BTW dziwi mnie że jeszcze nikt nie zauważył że to jest wojna i wygrywa ten który jest skuteczniejszy.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 12:35:12
Autor: niusy.pl
Play a "okres ochronny"

[...]

A mnie największy zysk przy najmniejszych kosztach.

Jak op to spełnia to mi odpowiada, a jak nie to go opuszczam. Proste jak drut.

Płaska stawka powinna być ponieważ niepłaska z klienckiego punktu widzenia jest niesłuszna, ale ... jeśli istnieje uwarunkowanie, które taką stawkę wymusza to oczekiwanie, że taka będzie jest po prostu głupie.

BTW dziwi mnie że jeszcze nikt nie zauważył że to jest wojna i wygrywa ten który jest skuteczniejszy.

Mnie dziwi, że Ty nie zauważyłeś, że inni wiedzą :-)

Data: 2010-06-30 22:51:16
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Mon, 28 Jun 2010 08:06:43 +0200,  ALEX wrote:
W dniu 28-06-10 7:44, J.F. pisze:
[...]

Za minute MTR.

Jak widzisz MK czy wpMobi potrafią mieć płaską stawkę, ich nie obowiązuje asymetryczny mtr?

Widac taki maja model dzialalnosci. Ile do tego doplacaja to nie wiesz ..

J.

Data: 2010-07-01 07:52:12
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 22:51, J.F. pisze:

[...]

Ale nie za minutę.

Jak widzisz MK czy wpMobi potrafią mieć płaską stawkę, ich nie obowiązuje asymetryczny mtr?

Widac taki maja model dzialalnosci.
Ile do tego doplacaja to nie wiesz ..

I guzik mnie to obchodzi. To jest problem MK czy wpMobi, a nie mój. Mnie interesuje niska stawka do dowolnej sieci.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-01 17:11:47
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 22:51, J.F. pisze:
[...]

Ale moze cie interesowac kiedy uslyszysz "operator zostal zablokowany" :-)

J.

Data: 2010-07-02 07:16:14
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 01-07-10 17:11, J.F. pisze:

[...]

I to ma być mój problem?

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 10:21:23
Autor: niusy.pl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "tl" <tl111@poczta.gazeta.pl>

[...]

I takie zmowy cenowe są prawnie dozwolone ?

Data: 2010-06-28 08:51:03
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Mon, 28 Jun 2010 10:21:23 +0200, niusy.pl napisał(a):

[...]

No właśnie feler na tym polega, że zmowę cenową wspiera UKE.

Data: 2010-06-28 12:22:38
Autor: niusy.pl
Play a "okres ochronny"

[...]

Więc właśnie, prawne uwarunkowanie a nie operatorów :-) którzy mogliby konkurować

Data: 2010-06-28 10:30:28
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Mon, 28 Jun 2010 12:22:38 +0200, niusy.pl napisał(a):

I takie zmowy cenowe są prawnie dozwolone ?

No właśnie feler na tym polega, że zmowę cenową wspiera UKE.

Więc właśnie, prawne uwarunkowanie a nie operatorów  którzy mogliby
konkurować

No to jeszcze raz: KE twierdzi, że takie wspieranie jednego operatora kosztem innego jest niedopuszczalne ze względu na zasadę równego dostępu do rynku.

Data: 2010-06-28 14:44:24
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 28-06-10 12:30, Olgierd pisze:
[...]

siakieś konkrety?

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 12:46:17
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Mon, 28 Jun 2010 14:44:24 +0200, ALEX napisał(a):

[...]

A Gógla wyłączyli? Hint: ke play mtr uke

Data: 2010-06-28 15:07:49
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 28-06-10 14:46, Olgierd pisze:

[...]

I sądzisz że będę tego szukał? Jak coś rzucasz to się podeprzyj odpowiednimi regulacjami. A jak nie to....

  Hint: ke play mtr uke

Hint Play wygrywa, W3 traci. Wygrywa klient i tylko to się liczy :-D

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 13:19:32
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Mon, 28 Jun 2010 15:07:49 +0200, ALEX napisał(a):

siakieś konkrety?

A Gógla wyłączyli?

I sądzisz że będę tego szukał? Jak coś rzucasz to się podeprzyj
odpowiednimi regulacjami. A jak nie to....

LOL jakbym był złośliwy to bym to skomentował odpowiednio ;-)

Data: 2010-06-28 21:25:25
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 28-06-10 15:19, Olgierd pisze:
[...]

Coś ci się pojebało chłopcze, to Ty rzucasz siakieś oskarżenia, i nie licz na to że będę czegoś szukał. Na oskarżycielu spoczywa przytoczenie dowodów. Masz coś czy dalej będzie tak radośnie gadał sobie a muzom ?

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 19:39:01
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Mon, 28 Jun 2010 21:25:25 +0200, ALEX napisał(a):

[...]

Dobra, już się przedstawiłeś przed milionami radiosłuchaczy. Wyjaśnię Tobie, smarku, że nie rzucam oskarżeń, tylko próbuję Tobie wyjaśnić, a że odporny jesteś na wiedzę to już nie mój problem.

Ciulaj się. --

Data: 2010-06-28 22:28:32
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 28-06-10 21:39, Olgierd pisze:
[...]

w dupie byłeś i gówno widziałes. BTW jak ja się bawiłem symbianem to ty jeszcze w pieluchy szczałeś
--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 20:49:54
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Mon, 28 Jun 2010 22:28:32 +0200, ALEX napisał(a):

[...]

Nawet nie próbuję zgadywać co masz na myśli pisząc "symbian", ale zakładam, że masz na myśli swoje pierwotne doznania autoerotyczne. Nadal się bawisz symbianem? --

Data: 2010-06-29 08:28:06
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 28-06-10 22:49, Olgierd pisze:
[...]

cóż, głodnemu chleb na myśli. Ale jakbyś pomyślał to byś wiedział co to jest symbian.

Nadal się bawisz symbianem?

OSem jak najbardziej, WMem także. Ale jakoś nie mogę się zdecydować który lepszy :-/

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 22:36:07
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
[...]

raczej tobie rozum, bo jedyne co umiesz wybełkotać to gugle. Co za żenada.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-01 17:26:23
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w
[...]

Problem w tym ze zmowy cenowe sa karalne, a zapisu ze pani prezes UKE moze organizowac negocjacje w sprawie MTR, czy nawet ustalac stawki to chyba nie ma :-)

J.

Data: 2010-07-01 23:06:41
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Play a "okres ochronny"
W dniu 2010-07-01 17:26, J.F. pisze:

Problem w tym ze zmowy cenowe sa karalne, a zapisu ze pani prezes UKE
moze organizowac negocjacje w sprawie MTR, czy nawet ustalac stawki to
chyba nie ma :-)

Ale może organizować debaty :-P

http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&news_cat_id=307&news_id=4322&layout=1&page=text

relacja video on request :-)

Data: 2010-06-28 19:43:35
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i09m24$epm$1news.net.icm.edu.pl...

Czyli nie bardzo wiesz o co chodzi i gdzie dzwonią. Do play płaci się więcej
bo zasiedziali operatorzy tak ustalili sobie stawki do młodszego konkurenta.

I takie zmowy cenowe są prawnie dozwolone ?

Co gógla wyłączyli ? Coś co czasem widać gołym okiem ewentualnie można skorzystać
z logicznego toku rozumowania nie zawsze da się udowodnić na gruncie prawnym. Słynnego
Ala wsadzili za podatki , a nie gangsterkę.

Data: 2010-06-27 17:49:41
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 27-06-10 16:26, Motylek pisze:
Użytkownik tl napisał:
[...]

Płaci się wyższy MTR, stawka za minutę *nie* *musi* być wyższa niż do innych opów.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-27 23:11:15
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Sun, 27 Jun 2010 13:24:06 +0200,  scream wrote:
[...]

Cos mi sie wydaje ze stawki opadaja stopniowo, wiec byc moze i za pol
roku cos bedzie.

[...]

Ale czemu nie kieruje tego do poslow ?
Jak sie ustalalo takie przepisy, to trzeba bylo byc konsekwentnym :-)

J.

Data: 2010-06-27 10:46:24
Autor: ToMasz
Play a "okres ochronny"
scream pisze:
[...]
no to trzeba było złożyć dyspozycje przeniesienia do pop-a i tak zrobić,
albo dyspozycje anulować ostatniego dnia.

Zamierzam przenieść numery do Play dla firm, gdzie przy umowie na rok za
30,5 zł będę miał 170 minut do wszystkich i 2000 minut do Play/stacjonarne.
Pomijając te 2000tyś minut, to oferta jest przeciątna, Ani zła ani
dobra. Pytanie ile Ty "wygadasz" i do kogo. Bo jak wszystko - no to
złapałeś Pana Boga za pięte. JAk połowe w tym wiekszość do Orange -
szukaj dalej, lub zostań w Popie.

ToMasz

PS

Podrożeć to raczej nie podrożeje. JAk ta taryfa w Playu Ci "pasuje" to
bierz ją i niedaj sie sciemniać.

Data: 2010-06-27 12:50:11
Autor: wspolna-flaszka.pl
Play a "okres ochronny"
Data: 2010-06-27 21:09:04
Autor: Seba101
Play a "okres ochronny"
W dniu 2010-06-27 12:50, wspolna-flaszka.pl pisze:
sposob na konsultanta:
http://www.youtube.com/watch?v=F9G-gCScmRM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=pgYarQbPHPo

--
Seba101

Ożesz ku#@$wa jego w dupę zapier#$@%ona mać - powiedział stary marynarz, po czym zaklął szpetnie.

Data: 2010-06-27 22:59:15
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Sun, 27 Jun 2010 01:43:04 +0200,  scream wrote:
[...]

Play zbankrutuje a klienci uslysza "polaczenie nie moze byc
zrealizowane z powodu niezaplaconych faktur" :-)

I czy ktokolwiek o zdrowych zmysłach naprawdę myśli, że Play wtedy podniesie ceny, co byłoby dla nich strzałem w stopę?

No ale czy mozna obnizac ceny nie patrzac na koszta ? W ciagu pol roku raczej nic istotnego sie nie stanie, ale w dluzszym
czasie ... albo sie beda musieli klienci Play przyzwyczaic do gorszych
warunkow, albo inni tez obniza.

J.

Data: 2010-06-27 23:45:53
Autor: scream
Play a "okres ochronny"
Dnia Sun, 27 Jun 2010 22:59:15 +0200, J.F. napisał(a):

W ciagu pol roku raczej nic istotnego sie nie stanie, ale w dluzszym
czasie ... albo sie beda musieli klienci Play przyzwyczaic do gorszych
warunkow, albo inni tez obniza.

Mysle, ze warunki nie beda gorsze.
Wez pod uwage, ze gdyby nie Play, to nadal bysmy placili za minute 60-80
groszy!

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-06-28 00:03:32
Autor: Piotr
Play a "okres ochronny"

W ciagu pol roku raczej nic istotnego sie nie stanie, ale w dluzszym
czasie ... albo sie beda musieli klienci Play przyzwyczaic do gorszych
warunkow, albo inni tez obniza.

Raczej zlikwidują usługi typu zbieranie minut za połączenia przychodzące lub dawanie gratisowych SMS'ów do wszystkich sieci.
Podwyżka abonamentu raczej nie chodzi w grę, podobnie jak zmiana ceny minuty połączenia, ewentualnie podniosą cenę lub zlikwidują darmowe połączenia we własnej sieci i na stacjonarne.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-06-28 07:33:02
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Mon, 28 Jun 2010 00:03:32 +0200,  Piotr wrote:
[...]

To akurat funkcjonuje w Erze od dawna i ma zdrowe ekonomiczne podstawy
w MTR - im wiecej do Ciebie dzwonia, tym wiecej zysku firmie
przynosisz :-)

lub dawanie gratisowych SMS'ów do wszystkich sieci.

To chyba tez ma zdrowe podstawy - MTR na na SMS nie ma :-)

Podwyżka abonamentu raczej nie chodzi w grę,

A to jest naturalna ciagota operatorow - jak najwysze abonamenty,
gwarantowane umowa. Oczywiscie za ten abonament cos trzeba klientowi
dac.

podobnie jak zmiana ceny minuty połączenia,

i tu bym nie byl taki pewny. Z jednej strony ceny spadaja, z drugiej -
nie mamy juz najnizszych cen w Europie ? Z trzeciej - pozostali operatorzy utrzymuja spora cene minuty i niski
koszt minuty w abonamencie - trzeba jakos namowic klienta na wysoki
abonament :-)

ewentualnie podniosą cenę lub zlikwidują darmowe połączenia we własnej sieci i na stacjonarne.

Jesli nawet, to w niewielkim stopniu = to przyciaga klientow, i to
dwoch czy wiecej naraz.
A stopniowo sie przeciez uwalniaja od roamingu plusa, wiec nie bedzie
na to nacisku.

J.

Data: 2010-06-28 08:12:32
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 28-06-10 7:33, J.F. pisze:

[...]

W sumie racja.

lub dawanie gratisowych SMS'ów do wszystkich sieci.

To chyba tez ma zdrowe podstawy - MTR na na SMS nie ma :-)

Ktoś tu niedawno twierdził że jest i to dosyć wysoki.

A stopniowo sie przeciez uwalniaja od roamingu plusa, wiec nie bedzie
na to nacisku.

W dużych miastach już dawno się uwolnili, siakieś 1,5-2 lata Play via 2G jestem :-D. Via Plus to dopiera była nędza-(

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 09:14:14
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "ALEX" <alex.jp2@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i09ego$mb3$1inews.gazeta.pl...
W dniu 28-06-10 7:33, J.F. pisze:

[...]

Sorry Winetou ale MTR nie służy do zarabiania tylko do zwrotu kosztów zestawienia połączenia.
To oficjalnie. Nieoficjalnie do trzymania przy pysku konkurencji coby nie zjeżdżała ze stawkami dla
ciemnejmasy poniżej stawek MTR. W założeniu UKE wartości którymi rozliczają się między sobą
operatorzy mają oscylować wokoł zera. I tak z grubsza się dzieje. Co to oznacza ? Ano to, że cala
zawyżona stawka do playa zostaje w kieszeni waszych opów. Marketingowo mocno na nią psioczą ale
przynosi im to podwójny dochód w porównaniu ze stawkami między W3. Dowód ? Najbardziej
zdrowym rozwiązaniem jest model amerykański czyli każdy płaci za siebie czyli MTR=0 . Kiedyś
dawno temu obowiązywał  też u nas. Kto go chciał wprowadzić u ponownie u nas ? Domniemany
beneficjent wyższego MTR -> play i bąknął o tym rzecznik plusa. Kto obruszył się jak diabeł po święconej
wodzie ? Rzecznik oranża i przywołał do szeregu rzecznika plusa. To chyba o czymś świadczy ?

Data: 2010-06-28 09:41:39
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 28-06-10 9:14, tl pisze:

[...]

Symetryczny tak, asymetryczny niezbyt.

[...]

Owszem, z grubsza.

[...]

Jeżeli op jest nastawiony na transfer zysków za granicę to musi doić swoich użyszkodników, jeżeli nie, może mieć płaską stawkę. Proste jak drut.

  Dowód ?
Najbardziej
zdrowym rozwiązaniem jest model amerykański czyli każdy płaci za siebie
czyli MTR=0 .

Jakiś czas temu wpadła tu Polka z USA i stwierdziła że model europejski jest zdecydowanie lepszy niż amerykański. Do tego model amerykański zniszczyłby Playa błyskawicznie. Niestety. I nadal byś miał stawkę 80gr za minutę. Bo po co obniżać?

[...]

Rzecznik Playa chciał zabójczego dla swojej sieci rozwiązania? Czy ja coś źle rozumiem?

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-28 19:21:45
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "ALEX" <alex.jp2@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i09jnl$bld$1inews.gazeta.pl...
W dniu 28-06-10 9:14, tl pisze:

Sorry Winetou ale MTR nie służy do zarabiania tylko do zwrotu kosztów
zestawienia połączenia.

Symetryczny tak, asymetryczny niezbyt.

Spoglądasz przez pryzmat narzucony marketoidalnie. Należy porównywać ogół kosztów, bilans całości
ruchu. Zresztą być może niedługo przejdą na model kosztowy.

[...]

Wszystko zależy od modelu biznesowego i właścicieli. No i zarządu w Polsce. Jeśli
potrafiliby negocjować rozsądne transfery kasy, a nie wpływy do swojego portfela
to byłoby znośnie. A tak utrzymujemy globalne spółki.

[...]

Wiesz, bawię się też w voipa. Dzwoniąc na ichnie numery nie ma różnicy czy to stacjonarny, czy komórkowy.
Obydwa połączenia jednakowo tańsze od połączeń na polskie stacjonarne. Może masz nieścisłe informacje ?

[...]

Zabójczego ? Zresztą pogooglaj sobie we własnym zakresie.

Data: 2010-06-28 21:46:22
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 28-06-10 19:21, tl pisze:

[...]

Może tak a może nie.

[...]

Tylko po co udawać że Centertel, Polkomtel, czy PTC to są jakieś niezależne spółki?

[...]

Na razie ta grupa jest poświęcona połączeniom via gsm,umts. Do voipów znajdz sobie dedykowaną grupę.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-29 00:07:57
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "ALEX" <alex.jp2@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i0au6h$38e$1inews.gazeta.pl...
W dniu 28-06-10 19:21, tl pisze:

[...]

O! Nie umiemy dyskutować ? Czy może wyciągać wnioski i spojrzeć szerzej na zagadnienie ?
Tak czy inaczej nie mam zamiaru być pouczanym przez kogokolwiek o Twoim poziomie kultury dyskusji.
EOT

Data: 2010-06-29 08:39:47
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 29-06-10 0:07, tl pisze:

W dniu 28-06-10 19:21, tl pisze:

Wiesz, bawi� si� te� w voipa. Dzwoni�c na ichnie numery nie ma r�nicy
czy
to stacjonarny, czy kom�rkowy.
Obydwa po��czenia jednakowo ta�sze od po��cze� na polskie stacjonarne.
Mo�e
masz nie�cis�e informacje ?

Na razie ta grupa jest po�wi�cona po��czeniom via gsm,umts. Do voip�w
znajdz sobie dedykowanďż˝ grupďż˝.

O! Nie umiemy dyskutowaďż˝

samokrytyczny jesteś

  ? Czy moďż˝e wyciďż˝gaďż˝ wnioski i spojrzeďż˝ szerzej na
zagadnienie ?

szerzej to można ale trzeba trzymać się tematyki grupy.

Tak czy inaczej nie mam zamiaru byďż˝ pouczanym przez kogokolwiek o Twoim
poziomie kultury dyskusji.
EOT

Niech Ci będzie
EOT

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-29 23:15:56
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Mon, 28 Jun 2010 09:41:39 +0200,  ALEX wrote:
W dniu 28-06-10 9:14, tl pisze:
[...]

No coz, klient bez zastanowienia moze tak pomyslec. Albo obarczony
amerykanskim doswiadczeniem :-)

Do tego model amerykański zniszczyłby Playa błyskawicznie. Niestety.

Nie. Tylko Play musialby odpowiednio wiecej zainwestowac.

No ale skoro teraz Play inwestuje mniej .. to kto do niego doplaca ?
Ci panstwo ? :-)

I nadal byś miał stawkę 80gr za minutę. Bo po co obniżać?

Bo w Play byloby np 65gr.

Jakos tak w praktyce w USA stawki byly duzo nizsze niz u nas.

Rzecznik Playa chciał zabójczego dla swojej sieci rozwiązania? Czy ja coś źle rozumiem?

Cos takiego chcial. Czy to bylo naprawde, czy pod publiczke, to juz
sie chyba nie dowiemy. Choc w sumie moglo mu to naprawde odpowiadac.

J.

Data: 2010-06-30 07:47:24
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 29-06-10 23:15, J.F. pisze:

[...]

Jakby nie patrzeć zna te rozwiązania. W praktyce.

Jakos tak w praktyce w USA stawki byly duzo nizsze niz u nas.

Bo nie uwzględnia się w nich stawek za przychodzące.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-30 08:15:17
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
ALEX pisze:

Bo nie uwzględnia się w nich stawek za przychodzące.

   Ja bym wolał płacić kilka groszy za przychodzące i wychodzące, niż teraz po obecnych stawkach "do wszystkich za 29gr".

--
Liwiusz

Data: 2010-06-30 08:25:14
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 8:15, Liwiusz pisze:
ALEX pisze:

Bo nie uwzględnia się w nich stawek za przychodzące.

Ja bym wolał płacić kilka groszy za przychodzące i wychodzące, niż teraz
po obecnych stawkach "do wszystkich za 29gr".

Skąd wiesz że będzie to kilka groszy? A nie kilkadziesiąt? Bo jak patrzę na różnicą między stawką mtr a stawką za minutę do Play, to mam wrażenie że za takie przychodzące to zdrowo by się buliło.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-30 08:36:02
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
ALEX pisze:

[...]

   MTR to teraz taka zasłona dymna, uzasadniająca wyższe stawki. Gdyby jej nie było, to nie byłoby żadnego uzasadnienia, aby połączenie odebrane i wykonane kosztowało więcej niż połączenie wewnątrzsieciowe, ostatecznie jak na stacjonarne.

   Podejrzewam, że wymogłoby to też większą konkurencję. W sytuacji, kiedy rozmówca wiedziałby, że płaci również za przychodzące, większą uwagę by zwrócił na to, ile musi płacić, i gdzie mogłoby być taniej.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-30 09:01:16
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 8:36, Liwiusz pisze:

[...]

Ale nadal nie potrafisz podać dlaczego miałoby być kilka groszy, a nie kilkadziesiąt. W USA może, w Europie bardzo wątpliwe. Za wielu próżniaków mamy do utrzymania, a i socjalizmem mocno zalatuje :-/

Podejrzewam, że wymogłoby to też większą konkurencję. W sytuacji, kiedy
rozmówca wiedziałby, że płaci również za przychodzące, większą uwagę by
zwrócił na to, ile musi płacić, i gdzie mogłoby być taniej.

A teraz jest inaczej? Nie dzwonię do Play bo drogo.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-30 09:34:29
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
ALEX pisze:

Ale nadal nie potrafisz podać dlaczego miałoby być kilka groszy, a nie

    Z tego samego powodu, dlaczego teraz w sieci płacisz prawie nic, a na stacjonarne kilka groszy.

A teraz jest inaczej? Nie dzwonię do Play bo drogo.

   Powtórzę: gdybyś, oprócz wychodzących, płacił również za przychodzące, miałbyś większą motywację do zmiany operatora -> większa konkurencja -> większa walka o klienta -> niższe ceny. Przecież fakt, że do Play płaci się drożej, i to  nieproporcjonalnie drożej w porównaniu do stawek MTR, wynika z faktu, że klientom nie chce się wybierać lepszej oferty. Wyższa cena im odpowiada.

   Teraz możesz po prostu się obrazić i powiedzieć, że do Play nie dzwonisz. Nie odbierać połączeń nie możesz.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-30 10:29:14
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 9:34, Liwiusz pisze:
ALEX pisze:

Ale nadal nie potrafisz podać dlaczego miałoby być kilka groszy, a nie

Z tego samego powodu, dlaczego teraz w sieci płacisz prawie nic, a na
stacjonarne kilka groszy.

Ale to przychodzący zapłaci. A że w cennikach będzie to pięknie wyglądało? To się złapie na cyrograf kolejnych naiwnych.

[...]

Czyli ja źle wybrałem? Mam Play i płaską stawkę do wszystkich. Nie wnikam do kogo dzwonię bo mam jedną stawkę do wszystkich. Znajdź mi coś lepszego.

Teraz możesz po prostu się obrazić i powiedzieć, że do Play nie
dzwonisz. Nie odbierać połączeń nie możesz.

Jakoś mogę -> czerwona słuchawka w Nokii, od lat.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-30 10:31:50
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
ALEX pisze:

Ale to przychodzący zapłaci. A że w cennikach będzie to pięknie wyglądało? To się złapie na cyrograf kolejnych naiwnych.

   Ojej, teraz też jest wybór - można wybrać drogo, albo tanio. Nic nie wskazuje na to, że w przypadku płatnych rozmów przychodzących do wyboru byłoby tylko drogo.

[...]

   a jaką masz stawkę do wszystkich?

Teraz możesz po prostu się obrazić i powiedzieć, że do Play nie
dzwonisz. Nie odbierać połączeń nie możesz.

Jakoś mogę -> czerwona słuchawka w Nokii, od lat.

   Dobrze wiesz, że nie o to chodzi.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-30 10:52:00
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 10:31, Liwiusz pisze:
ALEX pisze:

[...]

Ale wtedy będzie łątwiej.

[...]

29 groszy + siakieś obniżki, ale ja mało dzwonię więc nie interesuje się nimi. I jeszcze jedno chcę mieć MNO.

a o co?

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-30 10:58:45
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
ALEX pisze:

Ojej, teraz też jest wybór - można wybrać drogo, albo tanio. Nic nie
wskazuje na to, że w przypadku płatnych rozmów przychodzących do wyboru
byłoby tylko drogo.

Ale wtedy będzie łątwiej.

   IMHO nie - ponieważ ludzie, wiedząc że będą płacić za odebrane, większą wagę będą przykładać do cen, a nie do marki, prestiżu, przyzwyczajenia itp.

[...]

   Jeśli zatem wybierałeś tylko ze względu na płaską stawkę do wszystkich, to obecnie mógłbyś wybrać lepiej o około 1/3.

[...]

   O to, że telefon ma się po to, aby dzwonić, albo - jak kogoś nie stać - aby tylko odbierać, natomiast nie ma sensu posiadać telefonu aby nie dzwonić i nie odbierać.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-30 12:49:16
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 10:58, Liwiusz pisze:

[...]

A teraz do czego się przykładają?

[...]

Nie tylko, zniknąłeś bardzo ważny warunek, to ma być MNO. MVNO mogę używać w rezerwie, jako główny numer wolę Play.

[...]

Dlatego wybrałem Play, nie muszę się zastanawiać ile zapłacę za minutę.

--
ALEX 212 batalion specjalny OsNaz NKWD

Data: 2010-06-30 12:57:24
Autor: Liwiusz
Play a "okres ochronny"
ALEX pisze:

IMHO nie - ponieważ ludzie, wiedząc że będą płacić za odebrane, większą
wagę będą przykładać do cen, a nie do marki, prestiżu, przyzwyczajenia itp.

A teraz do czego się przykładają?

  Różnie bywa. Niemniej faktem jest, że istnieją rzesze ludzi, którzy w pewnych okresach "nie mają nic na koncie" i tylko odbierają rozmowy. W przypadku, gdyby mieli płacić również za odebrane, motywacja do wybrania lepszej oferty byłaby większa.

Nie tylko, zniknąłeś bardzo ważny warunek, to ma być MNO. MVNO mogę używać w rezerwie, jako główny numer wolę Play.

   A masz jakiś racjonalny argument ku temu?

[...]

   Co ma niewiele wspólnego z dyskusją o koncepcji płacenia za odebrane rozmowy.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-30 19:42:11
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 12:57, Liwiusz pisze:

[...]

No i właśnie "zniknąłeś" bezrobotnych.

Nie tylko, zniknąłeś bardzo ważny warunek, to ma być MNO. MVNO mogę
używać w rezerwie, jako główny numer wolę Play.

A masz jakiś racjonalny argument ku temu?

Chyba tylko że mam Play online na kartę i jak już totalnie wyczerpię limit to mam fizyczne punkty gdzie mogę doładować konto. Kurka muszę przyznać że mnie zagiąłeś. Co więcej całe swoje życie komórkowe miałem Nokię i Symbiana(trochę później), aż nagle mnie naszło i mam WM. I za diabła nie umiem wybrać lepszego.

[...]

Ja jestem za rozwiązaniem że każdy płaci za siebie. Pomysł bym płacił za marketoidalny bełkot jakoś mnie nie kręci.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-30 20:22:06
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "ALEX" <alex.jp2@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i0fvm1$coo$1inews.gazeta.pl...
W dniu 30-06-10 12:57, Liwiusz pisze:

Ja jestem za rozwiązaniem że każdy płaci za siebie.

Co właśnie jest zastosowane w modelu "płacę za odebrane i nawiązane". Każdy płaci za skorzystanie
z własnej sieci swojemu operatorowi. We freszu to już od roku utrzymuje się w okolicach 5 gr/min.
Nie wliczając stanu darmowego i ostatniego abonamentu za złotówkę ;-). Okazałoby się która sieć/operator
ma duże koszty działalności.

Data: 2010-06-30 20:34:30
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 20:22, tl pisze:
Uďż˝ytkownik "ALEX"<alex.jp2@gazeta.pl>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
W dniu 30-06-10 12:57, Liwiusz pisze:

Ja jestem za rozwi�zaniem �e ka�dy p�aci za siebie.

Co w�a�nie jest zastosowane w modelu "p�ac� za odebrane i nawi�zane". Ka�dy
p�aci za skorzystanie
z w�asnej sieci swojemu operatorowi. We freszu to ju� od roku utrzymuje si�
w okolicach 5 gr/min.
Nie wliczaj�c stanu darmowego i ostatniego abonamentu za z�ot�wk� ;-).
Okaza�oby si� kt�ra sie�/operator
ma du�e koszty dzia�alno�ci.

Ale to nie mĂłj problem. Ja mam tanio.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-30 20:59:11
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "ALEX" <alex.jp2@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i0g2nu$osl$2inews.gazeta.pl...
W dniu 30-06-10 20:22, tl pisze:
U?ytkownik "ALEX"<alex.jp2@gazeta.pl>  napisa? w wiadomo?ci
[...]

Ale to nie mój problem. Ja mam tanio.

Miałbyś jeszcze taniej.

Data: 2010-07-01 00:34:02
Autor: Animka
Play a "okres ochronny"
W dniu 2010-06-30 20:22, tl pisze:
[...]

Ty sobie ustaw najpierw kodowanie i dopiero później pisz.

--
animka

Data: 2010-07-01 07:54:15
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 01-07-10 0:34, Animka pisze:

Ty sobie ustaw najpierw kodowanie i dopiero później pisz.

Ostra jesteś, chyba założę Twój fanklub ;-)

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-30 20:31:39
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 19:42, ALEX pisze:

[...]

Miałem tego nie pisać bo to nie jest tematyka tej grupy a i mnie nie zależy na fleszach i artykułach w fuckcie ale mnie sprowokowałeś.
Bezrobotni nie odbiorą połączenia bo oni wybierają odpadki ze śmietnika.
Jestem wolontariuszem który pomaga różnym rozbitkom życiowym: narkomanom, alkoholikom itd o szczegóły nie pytaj bo i tak Ci ich nie powiem.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-30 23:32:19
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
ALEX pisze:
[...]

A musimy zgadywac ? Nie mozemy przyjac stawek amerykanskich ? 4c/min   http://www.t-mobile.com/

4c/min za dnia, bo w nocy za darmo, w weekendy za darmo, w T-mobile za
darmo .. o co tu chodzi ? No i widac to co u nas - niech sobie gada ile chce, byleby placil 50$
miesiecznie.

J.

Data: 2010-07-01 08:11:49
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 23:32, J.F. pisze:
[...]

Jak widać nie możemy i nie chcemy. 80 groszy za minutę to jakieś 25 centów. I zapominasz szanowny kolego o jednym problemie: w USA jest kapitalizm, w Europie socjalizm.

4c/min za dnia, bo w nocy za darmo, w weekendy za darmo, w T-mobile za
darmo .. o co tu chodzi ?

No i widac to co u nas - niech sobie gada ile chce, byleby placil 50$
miesiecznie.

A myślisz żebym tak nie chciał? Stały abonament i hulaj dusza piekła nie ma. Niestety w Europie to nie przejdzie.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-30 23:46:10
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Wed, 30 Jun 2010 07:47:24 +0200,  ALEX wrote:
W dniu 29-06-10 23:15, J.F. pisze:
[...]
[...]

Zna, ale dostrzega tylko wady a nie zalety :-)

Jakos tak w praktyce w USA stawki byly duzo nizsze niz u nas.
Bo nie uwzględnia się w nich stawek za przychodzące.

Nawet wtedy. Tak czy inaczej - klient kupuje tam gdzie taniej, a operator sie nie zaslania "MTR jest wysoki".

J.

Data: 2010-07-01 08:42:22
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 23:46, J.F. pisze:

[...]

Nie wiem co dostrzegła, system europejski bardziej się jej spodobał. Z początku nie mogliśmy dojść do porozumienia, kto za co płaci.

[...]

Nie przeczę, ale uwzględnij że mtr został obniżony, a stawki do Play nawet nie drgnęły.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-01 17:19:01
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
Użytkownik "ALEX" <alex.jp2@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i0hdcm$5m4$1inews.gazeta.pl...
W dniu 30-06-10 23:46, J.F. pisze:
[...]

Specjalnie sie nie dziwie - mozna odebrac telefon i sie nie bac ze znow szef/klient bedzie pol godziny p*.
Tylko nie dostrzega drugiego dna - ze jak ona chce sobie pogadac, to nagle jest 4x drozej, a nie tylko 2x ..

[...]

O to owszem jest sluszny zarzut, ale w innym watku dyskusji.

J.

Data: 2010-07-02 07:20:51
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 01-07-10 17:19, J.F. pisze:

[...]

Jej to bardziej odpowiadało.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-06-29 23:00:55
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Mon, 28 Jun 2010 09:14:14 +0200,  tl wrote:
[...]

Ale czemu bez zysku :-)

Nieoficjalnie do trzymania przy pysku konkurencji coby nie zjeżdżała ze stawkami dla ciemnej masy poniżej stawek MTR.

Nieoficjalnie to moze tez sluzyc do zarabiania i oligopolistycznej
zmowy cenowej.

W założeniu UKE wartości którymi rozliczają się między sobą operatorzy mają oscylować wokoł zera. I tak z grubsza się dzieje.

Statystyka robi swoje, wiec sie dzieje.
Ale Play sie chwilowo wymyka statystyce.

Tylko ze w momencie gdy MTR pokrywa koszty polaczenia, to juz nawet
nie musi byc symetrycznie.

Co to oznacza ? Ano to, że cala
zawyżona stawka do playa zostaje w kieszeni waszych opów. Marketingowo mocno na nią psioczą ale przynosi im to podwójny dochód w porównaniu ze stawkami między W3. Dowód ?

Dowod jest prosty - wystarczy porownac cene dla klienta i MTR :-)
Ale dla usprawiedliwienia mozna spojrzec w stawki historyczne.

Najbardziej zdrowym rozwiązaniem jest model amerykański czyli
każdy płaci za siebie czyli MTR=0.

Tylko z czego by wtedy Play dotowano ? Niestety ma tez druga wade - odbierasz telefon, placisz, i slyszysz
"Dzien dobry panu, czy zechce pan wysluchac naszej swietnej oferty .."

Kiedyś dawno temu obowiązywał  też u nas. Kto go chciał wprowadzić u ponownie u nas ?

A tak swoja droga to w zasadzie mozna by je wprowadzic oba naraz.
Numer w dwoch wersjach, w jednym MTR placi dzwoniacy, w drugiej
odbiorca. Odbiorca oczywiscie musi byc poinformowany w jaki sposob
dzwonia i decyduje czy odbiera czy odrzuca.

J.

Data: 2010-06-30 20:47:37
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:6imk26p4manef53ceqdg70otf8h4o7bhnm4ax.com...
[...]

Zysk z kosztów ? Jedno przeczy drugiemu.

[...]

W którym momencie ? Jakieś konkretne dane potwierdzające to stwierdzenie ?

Tylko ze w momencie gdy MTR pokrywa koszty polaczenia, to juz nawet
nie musi byc symetrycznie.

MTR to koszt obsłużenia cudzych połączeń we własnej sieci. Przy statystycznej asymetrii wywołanej np. sztucznym
ruchem operator może bronić się odcięciem punktów styku. Znane z niedawnej historii.

[...]

Kurcze, udowodnij to przepływem kasy z W3 do playa z powodu wyższego MTR. Jesteś w stanie czy tylko powtarzasz plotki ?

Niestety ma tez druga wade - odbierasz telefon, placisz, i slyszysz
"Dzien dobry panu, czy zechce pan wysluchac naszej swietnej oferty .."

USA się z tym uporały. Jest zakaz obciążania klientów takimi gadkami.
Swoją drogą nikt nie widzi, że klient nawiązujący połączenie płaci z góry
stawkę za odebranie połączenia w obcej sieci (MTR) i swojej sieci za
obsłużenie go. Jeśli sieciówki są po 5 gr/min, a obsługa ruchu w playu to
~40 gr to ile drożej za obsługę połączenia do playa w macierzystej sieci
żąda wasz dostawca GSM i dlaczego ?

[...]

Przy opcji "każdy płaci za siebie"  MTR =0 Coś pomieszałeś. Kto komu i jaki MTR miałby wtedy płacić ?

Data: 2010-06-30 21:34:52
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 20:47, tl pisze:
Uďż˝ytkownik "J.F."<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
[...]

Sorry Winetou ale MTR nie s�u�y do zarabiania tylko do zwrotu koszt�w
zestawienia po��czenia. To oficjalnie.

Ale czemu bez zysku :-)

Zysk z koszt�w ? Jedno przeczy drugiemu.

Nieoficjalnie do trzymania przy pysku konkurencji coby nie
zje�d�a�a ze stawkami dla ciemnej masy poni�ej stawek MTR.

Nieoficjalnie to moze tez sluzyc do zarabiania i oligopolistycznej
zmowy cenowej.

W za�o�eniu UKE warto�ci kt�rymi rozliczaj�
si� mi�dzy sob� operatorzy maj� oscylowa� woko� zera. I tak z grubsza si�
dzieje.

Data: 2010-06-30 22:32:12
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Wed, 30 Jun 2010 20:47:37 +0200,  tl wrote:
Sorry Winetou ale MTR nie służy do zarabiania tylko do zwrotu kosztów
zestawienia połączenia. To oficjalnie.

Ale czemu bez zysku :-)

Zysk z kosztów ? Jedno przeczy drugiemu.

Doliczamy oficjalnie 10% i przestaje przeczyc :-)

[...]

Statystyka zerowa opiera sie na rownych wielkosciach i warunkach, co u
trojki jest mniej wiecej spelnione. Play zalozen nie spelnia.

[...]

Ale po co mialby sie bronic, gdyby mu to przynosilo godziwy przychod,
a moze nawet niewielki zysk ?
Znane z niedawnej historii.

Raczej tworzenie "bocznych wejsc" do operatora - z pominieciem MTR i
wykorzystywaniem stawek wewnatrzsieciowych. Takie sa skutki
dumpingowych cen i monopolistycznej polityki.
Panstwo i UKE powinno to popierac :-)

[...]

No to czemu Play nie rezygnuje z takiego wysokiego MTR ?
Swoją drogą nikt nie widzi, że klient nawiązujący połączenie płaci z góry
stawkę za odebranie połączenia w obcej sieci (MTR) i swojej sieci za
obsłużenie go.

Dlaczego nie widzi ? Tak ma byc.

Jeśli sieciówki są po 5 gr/min, a obsługa ruchu w playu to
~40 gr to ile drożej za obsługę połączenia do playa w macierzystej sieci
żąda wasz dostawca GSM i dlaczego ?

No o tym wlasnie pisalem.

A dalszy wniosek .. MTR powinien wynosic polowe stawki
wewnatrzsieciowej.

[...]

Nie - sa dwie opcje - MTR pokrywa dzwoniacy i MTR pokrywa odbierajacy.
Do wyboru przez dzwoniacego w chwili dzwonia. I do akceptacji przez
odbierajacego przed odebraniem.
No i klienci sobie wybieraja jak chca.

Ciekawe jaki by sie zwyczaj ustalil :-)

Data: 2010-07-01 09:02:43
Autor: ALEX
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 22:32, J.F. pisze:

Najbardziej zdrowym rozwiązaniem jest model amerykański czyli
każdy płaci za siebie czyli MTR=0.

A chcesz płacić za bełkot marketoidów. Bo ja nie.

MTR ustala uke a nie play

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-01 17:22:47
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
W dniu 30-06-10 22:32, J.F. pisze:
[...]

A Play probowal poprosic UKE zeby mu zmniejszyla do normalnych stawek MTR ?
Mysle ze pani prezes zgodzilaby sie w 5 minut .. tylko ze Play nie wystapil.

A moze ktos potrafi odnalezc stosowne zapisy na jakiej podstawie te stawki sa takie wysokie - Play o takie wystepowal, czy to "w drodze negocjacji" ?

J,

Data: 2010-07-01 22:22:14
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:959n26lq9pt0cco13q8ab2i63kk4hv87gi4ax.com...
[...]

Przeczy bo nadal MTR to koszty, to już nie jest MTR tylko przychód.

[...]

Czyli brak konkretnych danych potwierdzających tezę tylko " wydaje mi się, że ... " lub
" słyszałem jak jedna pani drugiej pani mówiła, że ... ".

[...]

Piszę o przykładzie z centernetem.

Znane z niedawnej historii.

j.w.

?

[...]

Bo to ochrona jego niesymetrycznej pozycji na rynku. Ta asymetria powoduje statystyczne
zerowanie należności z MTR. Dzięki niej przepływ kasy i MTR=0

[...]

Skąd taki wniosek ? Rozwiązałeś problem który dopiero ma być rozwiązywany :-DDD

MTR z definicji jest jednostronny.

Data: 2010-07-02 23:41:53
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Thu, 1 Jul 2010 22:22:14 +0200,  tl wrote:
[...]

No to zmienimy zasady i bedzie po kosztach, ale z zyskiem.

P.S. "MTR" w zrodloslowie nie zawiera nic o czystym koszcie.

[...]

Owszem, ale chodzilo mi o to ze przypadek Play nie musi sie do zalozen
UKE stosowac.

Ktos wie jak to w minutach wyglada ? Wydaje sie ze w obecnym ukladzie
cen Play powinien miec wiecej wychodzacych niz przychodzacych ..

[...]

A to nie znam sprawy.

[...]

Te farmy prepaidow i sprzedawanie hurtem nieoficjalnej terminicji u
operatora ..

[...]

No ale zaraz - czemu zakladasz ze klienci play wiecej dzwonia niz
odbieraja ? Czemu jak dzwonia to nie mieliby to pokrywac kosztow
innych operatorow ? :-P
Czemu koszt terminacji w Play jest wyzszy niz u pozostalych ? :-P

A dalszy wniosek .. MTR powinien wynosic polowe stawki
wewnatrzsieciowej.

Skąd taki wniosek ? Rozwiązałeś problem który dopiero ma być rozwiązywany

No jak to skad ? Skoro operator zapewnia klientowi polaczenie
wewnatrzsieciowe np za 5gr/min, a koszt terminacji twierdzi ze ma np
15gr, to ktos tu oszukuje :-)

[...]

Ale ja pisze o wprowadzeniu dowolnosci wyboru przez klientow.

J.

Data: 2010-07-03 09:10:05
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Play a "okres ochronny"
W dniu 2010-07-02 23:41, J.F. pisze:

Przeczy bo nadal MTR to koszty, to już nie jest MTR tylko przychód.

No to zmienimy zasady i bedzie po kosztach, ale z zyskiem.

P.S. "MTR" w zrodloslowie nie zawiera nic o czystym koszcie.

Generalnie cała telefonia miała być zorientowana kosztowo... A że wyszło tak, jak wyszło, to ...

Ktos wie jak to w minutach wyglada ? Wydaje sie ze w obecnym ukladzie
cen Play powinien miec wiecej wychodzacych niz przychodzacych ..

Podsyłałem linkę do debaty i tam była prezentacja Play pokazująca zależności in/out.

[...]
[...]

Są dwa rodzaje asymetrii: jeden taki jak w Polsce, a drugi polegający na obniżeniu stawek MTR płaconych przez opa wchodzącego. Niby skutek ekonomiczny jest taki sam, ale cash flow zupełnie inny.

Natomiast MTR w wysokości zero ma wiele wad, ale jedną przewagę - cash flow nie występuje i każdy operator musi walczyć o swoich klientów na mniej więcej równych zasadach.

[...]

Ale której stawki? Mam kilka kart SIM jednego operatora, ze stawkami onnet od zera do bodajże 1,40 zł za minutę. Uśredniamy? :-)

[...]

To chyba Pan właśnie wymyślił ekonomiczne perpetuum mobile, gdzie w jednym miejscu i czasie występują dwa punkty odniesienia, pozwalające na nieskończone przepływy gotówkowe :-)

Data: 2010-07-03 11:53:22
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Sat, 03 Jul 2010 09:10:05 +0200,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

Kosztowo, kosztowo - ale z zyskiem.

A że wyszło tak, jak wyszło, to ...

Bylo nie sprzedawac TP, to mielibysmy dzis .. no ciekawe jakie stawki,
podatki i rozwoj gospodarczy :-)

Podsyłałem linkę do debaty i tam była prezentacja Play pokazująca zależności in/out.

W sumie to nie najgorzej - jakies 57/43% ostatnio.

Ale tytul tez ciekawy "Ponad dwa lata po wejściu na rynek, P4 nadal ma
trwale niezbilansowany ruch. I to się raczej nie zmieni... "

No przy takich stawkach to jak ma sie zmienic :-)

[...]
[...]

Ale to mowisz o asymetrii cenowej, a to niejako skutek regulacji.

obniżeniu stawek MTR płaconych przez opa wchodzącego. Niby skutek ekonomiczny jest taki sam, ale cash flow zupełnie inny.

Sprowadza sie zasadniczo do tego samego - to klienci pozostalych
operatorow placa za rozwoj nowego. Taki sobie podatek :-)

"Budowę sieci komórkowych sfinansowali przede wszystkim klienci TP,
kwotą ok. 12 mld PLN w 7 lat od wejścia GSM na polski rynek"

Co do kwoty to sie spieral nie bede, ale TP byla poszkodowana w tym
interesie.

Natomiast MTR w wysokości zero ma wiele wad, ale jedną przewagę - cash flow nie występuje i każdy operator musi walczyć o swoich klientów na mniej więcej równych zasadach.

Owszem, tylko ... kto wtedy doplaci do Play ? :-)

[...]

Usredniamy, ale z biezacej oferty :-)
Ewentualnie z rzeczywistych rachunkow :-)

[...]

Nie, trywialnie prosty pomysl - dodajemy jedna cyfre prefiksu, i jak
ktos dzwoni np na 1601234567 to jego operator placi stawke MTR, wiec
zapewne klient zaplaci 30gr/min, a jak wykreci 2601234567 to za MTR
nie placa, wiec cena moze spasc np do 10gr/min, a zapewne bedzie
jakos dodatkowo obciazony klient odbierajacy. Ktory zobaczy
"polaczenie platne", wiec nie odbierze, bo z anonimami nie gada za
pieniadze. Albo i odbierze, bo jak to jakas firma, to od razu w
ogloszeniu poda numer 2xxx.

I tym sposobem mamy rownosc dla wszystkich operatorow :-)
I nie trzeba stawek MTR regulowac :-)

J.

Data: 2010-07-03 15:04:09
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Play a "okres ochronny"
W dniu 2010-07-03 11:53, J.F. pisze:
[...]

Po pierwsze, nie przyznaję się, jakobym łapy maczał w tej transakcji :-) Po drugie - tp własnością kolejnych rządów RP? No to albo silnie dotowana, albo już rozsprzedana, jak stocznia w dowolnym mieście.

To, że nie osobiście cierpię &FT to jedno, ale muszę oddać sprawiedliwość, że przez te ~12 lat nastąpiły gigantyczne zmiany w naszych terytoriach zamorskich :-) Częsciowo negatywne, częsciowo pozytywne, ale na pewno zgrzebna socjalistyczna forma została unicestwiona. Czego nie można powiedzieć np. o kolejach nieżelaznych.

[...]

Proszę jednak pamiętqać, że 90% ruchu generuje biznes, a prawdziwy (nie bazarowo-straganowy) biznes nie zwraca uwagi na takie drobiazgi.

[...]
[...]

ale taki podatek, nawet kwotowo równy wersji #1 nie pozwala na podwyższenie cen detalicznych.

[...]

Nie TP, a klienci TP. Podobnie przy tej asymetrii to nie B3 traci, a ich klienci, i proszę sobie to raz na zawsze zapamiętać.
A że B3 wybranej grupie klientów daje prawdziwą stawkę płaską do wszystkich, to nie jest ani moja wina, ani Pana wina, tylko marketoidów. W ostateczności to oni mogą sami, z własnej kieszeni tę róznicę swoim pracodawcom zwracać. A co? Stać ich :-)

[...]

Globalnie nie trzeba, tylko tam również marketoidzi czasami latają ponad Taśmową...

[...]

Bezdura totalna, możliwa do zastosowania jedynie w budce telefonicznej i jej mobilnym odpowiedniku, czyli prepaidzie. W praktycznie każdej umowie abonamnetowej se ne da, bo tam się liczy ARPU, a nie minuty czy MTRy.

Data: 2010-07-03 18:38:55
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Sat, 03 Jul 2010 15:04:09 +0200,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

Bylo nie glosowac na tych co sprzedali :-)

[...]

Trudno powiedziec co by bylo gdyby. Na pewno tez nastapil znaczny
rozwoj elektroniki, ale czy TP zachcialaby skorzystac ? I czy by w
koncu tez nie zaczela chronic swojej monopolistycznej pozycji ?
pozytywne, ale na pewno zgrzebna socjalistyczna forma została unicestwiona.

I zastapiona korporacyjna ? No to nie wiem co lepsze :-)

[...]

tez roznie bywa bo i oni czasem podejmuja ekonomiczne decyzje.

[...]
[...]

Tym niemniej podatek.

[...]

TP troche tez. Spadla im jednak pozycja, przychody i zyski.

Podobnie przy tej asymetrii to nie B3 traci, a ich klienci, i proszę sobie to raz na zawsze zapamiętać.

Nie na zawsze, tylko obecnie, gdy stawki sa jakie zazwyczaj sa.

[...]

No wlasnie, spora ta grupa, czyli troche jednak i oni doplacaja.

[...]

Globalnie nie trzeba,

Skoro nie trzeba, to po co doplacac dzis ? :-)

[...]

Co sie ma nie dac - bedziesz mial dwie tansze minuty liczone jak
jedna.

J.

Data: 2010-07-03 19:40:05
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Play a "okres ochronny"
W dniu 2010-07-03 18:38, J.F. pisze:
On Sat, 03 Jul 2010 15:04:09 +0200,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)

Po pierwsze, nie przyznaję się, jakobym łapy maczał w tej transakcji :-)

Bylo nie glosowac na tych co sprzedali :-)

Uprasza się o zrobienie samodzielnego aktu rachunku sumienia. Mi z partią, która programowo wierzyła w cuda, nigdy nie było po drodze :-P

[...]

Co???? Przecież całe lata '90 w telco to nic więcej, tylko chronienie monopolistycznej pozycji tepe na każdym możliwym odcinku walki, z niewielkimi wypadkami przy pracy, jak przetarg na GSM. Ale wtedy w GSM to chyba nikt nie wierzył, więc i o wypadek było nietrudno.
Takim klasycznym przykładem był monopol na połączenia międzymiastowe i międzynarodowe, praktycznie do końca XX wieku, czy konieczność UZGADNIANIA inwestycji przez raczkujących wtedy operatorów alternatywnych, właśnie z TP, a rok czy jeszcze dłużej, przed uruchomieniem inwestycji.

pozytywne, ale na pewno zgrzebna socjalistyczna forma została
unicestwiona.

I zastapiona korporacyjna ? No to nie wiem co lepsze :-)

Już pisałem: stocznie, kolej, służba zdrowia, szkolnictwo - jest wiele przykładów efektywnego zarządzania przez tzw. państwo.

[...]
[...]

Żartujesz, prawda? Przez dobrych kilka (a może nawet i kilkanaście) lat marża na połączeniach do komórek przekraczała 100%, i z tych 12 mld pewnie drugie tyle zostało po stronie tp.

Podobnie przy tej asymetrii to nie B3 traci, a ich
klienci, i proszę sobie to raz na zawsze zapamiętać.

Nie na zawsze, tylko obecnie, gdy stawki sa jakie zazwyczaj sa.

Proszę sobie uprzejmie policzyć, jaka marża jest na połączeniach pozasieciowych w B3, a jaka B3->P4, bazując na cenach detalicznych i oficjalnych stawkach MTR.

[...]

Jakby dopłacali do grupy klientów generującej 90% przychodów, to by już dawno z torbami poszli, a nie mieli zyskowność na poziomie 40% i więcej.

[...]

Nie, nie trzeba dopłacać. Trzeba wyzerować przepływy gotówkowe między operatorami. Wielcy już to dawno zrobili, za to boli ich TR do fiksa, regulowany roaming itp. itd. Tam, gdzie oni muszą wydawać żywą gotówkę, a nie tylko kompensować wystawione fucktury.

Nie da się.

Data: 2010-07-04 10:54:21
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Sat, 03 Jul 2010 19:40:05 +0200,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

Na kogo bys nie glosowal, to oni wszyscy na telekomunikacji chcieli
tylko zarobic :-) No moze jeden Lepper programowo by sie powstrzymal.

Niestety - ale jak sie okazalo najcenniejsza rzecza ktora nam komuna
zostawila byla pustynia telekomunikacyjna, i wszystkie kolejne rzadu
usilowaly na tym zarobic.

[...]

Ale tez niekoniecznie musi to owocowac wielkimi cenami czy innymi
udogodnieniami. Zobacz np ze to dzieki TP internet trafil pod strzechy.

Takim klasycznym przykładem był monopol na połączenia międzymiastowe i międzynarodowe, praktycznie do końca XX wieku,

W duzej czesci naturalny - malo kto mial sieci swiatlowodow. Koniec koncow juz zapomnialem - dlaczego to wprowadzilismy ? TPsa sie sprzedala i czas byl otworzyc rynek ?

Bo tak jak sobie pomysle ze np polaczenie z Opola do Gliwic idzie
przez Wroclaw i Krakow, to sensu w tym nie widze.
czy konieczność UZGADNIANIA inwestycji przez raczkujących wtedy operatorów alternatywnych, właśnie z TP, a rok czy jeszcze dłużej, przed uruchomieniem inwestycji.

Tego sobie nie przypominam, ale czy bylo zlosliwie wykorzystywane
przez TP ? Jak sobie przypominam to raczej w pozniejszych czasach
meldowano ze jak konkurencja wchodzila w jakis rejon, to TP nagle
sobie przypominala ze tam juz 15 lat czekaja na telefony.

[...]

Co do sluzby zdrowia i szkolnictwa nie bardzo sie zgodze.
Stocznie i kolej - na swiecie tez upadajaca branza.
A to oczywiscie widziales:
http://i.pinger.pl/pgr293/f47e67fe002b0ade48bd41ff/robotnik.jpg

Jedno musze przyznac - panstwo by pewnie nie zwolnilo tysiecy
pracownikow jak FT. Ale moze tez by nie wpadlo na zrobienie Blekitnej linii. Choc ostatnio nie moge juz na nia narzekac.

[...]
[...]

Hm, moze sie myle, ale IMO to TP miala specjalnie wysoka stawke MTR.
A marze umiarkowana. Odgornie zniechecano ludzi do dzwonienia ze F2M i
zachecano do nabycia komorki.

Jedyna klotnia to byla chyba z Era z okazji obnizenia MTR.

[...]

Ale to dzis, za miesiac moze byc inaczej :-)

[...]

Nie przesadzasz z tymi 90% ? Poza tym doplacaja tylko do niektorych polaczen, stac ich.

Owszem, tylko ... kto wtedy doplaci do Play ? :-)
Globalnie nie trzeba,
Skoro nie trzeba, to po co doplacac dzis ? :-)
Nie, nie trzeba dopłacać.

No ale sie doplaca. spojrz na stosunek ruchu i stawki MTR.

Trzeba wyzerować przepływy gotówkowe między operatorami.

Ale dlaczego zerowac ? Jesli UKE przypilnuje zeby nie byl zawyzony.

Wielcy już to dawno zrobili, za to boli ich TR do fiksa,

Mysle ze juz nie boli - korzystanie z komorki sie ugruntowalo i odwrot
nie nastapi. Nawet jak stacjonarki zaoferuja nizsze taryfy.

regulowany roaming itp. itd. Tam, gdzie oni muszą wydawać żywą gotówkę, a nie tylko kompensować wystawione fucktury.

Nie bardzo rozumiem czemu. Dyrektora finansowego moze i serce boli,
ale oni placa, klient placi, marza zostaje - w czym problem ? Bolec to ich moze zepsucie takiego swietnego interesu, albo
koniecznosc zmiany dziesiatek umow - zawsze to troche roboty nie
przynoszacej zysku :-)

[...]

Eee tam sie nie da - bardziej skomplikowane taryfy wprowadzili :-)

J.

Data: 2010-07-04 13:05:38
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Play a "okres ochronny"
W dniu 2010-07-04 10:54, J.F. pisze:
[...]

Dobre, kupuję :-)

Zobacz np ze to dzieki TP internet trafil pod strzechy.

O 5 lat za późno, o 10 lat za drogo.
Pamiętam gdzieś około 2003 roku ówczesnego majchera od neo (obecnie prezesa pewnej dużej spółki) mówiącego o absurdalnie wysokich prędkościach rzędu 8 Mbps. Problem w tym, że za Odrą to była już wtedy standardowo oferowana prędkość, a w Korei i Japonii mówiło się o 20-50 Mbps.

Takim klasycznym przykładem był monopol na połączenia międzymiastowe i
międzynarodowe, praktycznie do końca XX wieku,

W duzej czesci naturalny - malo kto mial sieci swiatlowodow.

Telenergo (obecnie Exatel), PKP, Netia. Dużo od tej pory się nie zmienilo.
[...]
[...]

A jak nie miała, to szybciutko budowała i nowy op przychodził już w miejsce silnie stelefonizowane.

[...]
[...]

Jesli chodzi o koleje, zapraszam do Niemiec, Holandii, UK i paru innych krajów UE15.

[...]

W pierwszym etapie wprowadzenia MTR, cena dla klienta tp wynosiła MTRx2. Potem, przez jakiś rok, ta cena była równa jakieś 2,5 x MTR.

Jedyna klotnia to byla chyba z Era z okazji obnizenia MTR.

A tego nie znam.

[...]

i na tym polega cały dowcip, że dla dużego operatora MTR nie jest czynnikiem kosztotwórczym. Dla małego, jak P4 czy CP jest,  i w ten sposób wróciliśmy do punktu wyjścia.

[...]

No ale sie doplaca. spojrz na stosunek ruchu i stawki MTR.

Trzeba wyzerować przepływy gotówkowe między operatorami.

Ale dlaczego zerowac ? Jesli UKE przypilnuje zeby nie byl zawyzony.

Zawyżony względem czego? Jedynie w tp termination rate jest regulowane w odniesieniu do kosztów (i tak wszyscy mówią, że za wysokich), a we wszystkich pozostałych przypadkach jest to wartość wzięta z sufitu. Walka trwa tylko o to, czyj jest ten sufit :-)

M.

Data: 2010-07-04 16:47:14
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Sun, 04 Jul 2010 13:05:38 +0200,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

Pamietasz jak sciagnieto do kraju Siemensa i trzy inne firmy ?
Zobacz np ze to dzieki TP internet trafil pod strzechy.

O 5 lat za późno, o 10 lat za drogo.

Nie bardzo sie zgodze. 5 lat za pozno w stosunku do USA, ale juz na skale europejska
"darmowego" numeru dostepowego czesto nie ma do dzis :-)

Niemcy byli mocno zacofani jesli chodzi o internet.

Cena to osobna sprawa - za Odra tez bylo drogo :-)

[...]

Ale to juz od 3 lat firma we wladaniu FT :-)

Przy czym tak szczerze mowiac to jest absurdalnie wysoka predkosc.
Chyba ze sie rozprowadza telewizje :-)

[...]

Wtedy tylko PSE i PKP, przy czym tez chyba niezbyt rozbudowane.

[...]
[...]

Bylo tak w tym okresie, czy uzgadnianie mialo sluzyc wlasnie
rozdzieleniu inwestycji ?

No coz, ja znam z praktyki tylko Dialog, ktory z wlasnej inicjatywy
wszedl w takie miejsce. Ale Dialogowi musze przyznac ze niezla ilosc
telefonow zalozyl w kilka lat.

[...]
[...]

Zapomniales o Francji.

Jesli chodzi o Niemcy to nie jestem pod wrazeniem. W UK tez zaliczyly powazny kryzys.

[...]

Jestes pewien i masz moze jeszcze jakies linki na poparcie ? I czy to byl MTR miedzykomorkowy czy oferowany TP - ktory wydaje mi
sie ze byl sporo wyzszy ?

Tak czy inaczej - w interesie komorkowcow bylo zeby ceny w TP byly
drogie.

Jedyna klotnia to byla chyba z Era z okazji obnizenia MTR.
A tego nie znam.

Kiedys tam juz chcieli czy wymuszono obnizke MTR, a Era nadal sie
klocila, i o ile wychwycilem to prawdziwy powod, a moze jednak tylko
oficjalny, byl taki ze Era nie chcialaby sytuacji gdy obnizy stawke
MTR, a TP obnizy ceny klientom "w niedalekiej przyszlosci".
[...]

No powiedzmy raczej ze duzi operatorzy moga sobie pozwolic na
zlekcewazenie malego operatora, a odwrotnie nie bardzo.

Trzeba wyzerować przepływy gotówkowe między operatorami.
Ale dlaczego zerowac ? Jesli UKE przypilnuje zeby nie byl zawyzony.

Zawyżony względem czego?

Kosztow.

Jedynie w tp termination rate jest regulowane w odniesieniu do kosztów (i tak wszyscy mówią, że za wysokich), a we wszystkich pozostałych przypadkach jest to wartość wzięta z sufitu.

Bo tez i trudno to policzyc.

Walka trwa tylko o to, czyj jest ten sufit :-)

Ale czemu w Play sufit jest trzy razy wyzszy ? :-)

J.

Data: 2010-07-05 09:33:07
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:n56136t5hti240f7347h6ururokt8kh1b64ax.com...
On Sun, 04 Jul 2010 13:05:38 +0200,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)

Kurde!!!, dlaczego posty Maćka są dla mnie niewidoczne? Czytam je dopiero z cytatów J.F.
I też siedzę na news.onet.pl bez kilfaili.

Data: 2010-07-05 10:07:20
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Play a "okres ochronny"
W dniu 2010-07-05 09:33, tl pisze:

On Sun, 04 Jul 2010 13:05:38 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

Kurde!!!, dlaczego posty Maćka są dla mnie niewidoczne? Czytam je
dopiero z cytatów J.F.
I też siedzę na news.onet.pl bez kilfaili.

Nie wiem, tym bardziej że ja też wysyłam przez onet :-(

Data: 2010-07-06 22:44:50
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Mon, 5 Jul 2010 09:33:07 +0200,  tl wrote:
On Sun, 04 Jul 2010 13:05:38 +0200,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)

Kurde!!!, dlaczego posty Maćka są dla mnie niewidoczne? Czytam je dopiero z cytatów J.F.
I też siedzę na news.onet.pl bez kilfaili.

No to zdecydowanie musisz swoj czytnik sprawdzic - gdzies chyba masz
killa.

J.

Data: 2010-07-05 09:39:51
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

[...]

Cytat : ">Podsyłałem linkę do debaty i tam była prezentacja Play pokazująca
zależności in/out.

W sumie to nie najgorzej - jakies 57/43% ostatnio."

Do tego jeszcze te fragmenty dyskusji o zerowaniu przepływów międzyoperatorskich z tytułu MTR i
masz odpowiedź na swoje pytanie. No i trzykrotne przebicie to trochę przesadziłeś.

Data: 2010-07-06 23:02:24
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Mon, 5 Jul 2010 09:39:51 +0200,  tl wrote:
[...]
Do tego jeszcze te fragmenty dyskusji o zerowaniu przepływów międzyoperatorskich z tytułu MTR i masz odpowiedź na swoje pytanie.

Ja tam sie nie upieram ze one maja sie zerowac.

No i trzykrotne przebicie to trochę przesadziłeś.

A ma ktos jakas zgrabna tabelke z kolejnymi stawkami ? Bo patrzac np na
http://www.telepolis.pl/news.php?id=15208
http://di.com.pl/news/25488,0,UKE_zaczyna_obnizac_stawki_MTR.html

to przez pol roku stawki do B3 wynosily 21gr a do Play 65gr.
W tej chwili stosunek jest juz mniejszy.

J.

Data: 2010-07-07 18:13:51
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gs5736hsaih5dulthvptjmlbat8p0j1lbh4ax.com...
[...]

"Stanowisko co do potencjalnej asymetrii dla operatorów, którzy w dniu 1 stycznia 2013 r. będą prowadzili działalność krócej niż 4 lata zostanie poddane konsultacjom ze środowiskiem telekomunikacyjnym w dniu 31 marca 2010 r. Niezależnie od tego od dnia 1 lipca 2010 r. zgodnie z wcześniej przyjętym harmonogramem ulegną obniżeniu stawki operatora P4 Sp. z o.o., a co za tym idzie zmianie ulegnie asymetria z 126% do 110%.
Pomimo, iż spadki cen MTR w porównaniu z poprzednimi obniżkami nie są już tak mocno odczuwalne przez abonentów z uwagi na ich niewielką, zwykle kilkugroszową skalę,"

Data: 2010-07-03 17:42:42
Autor: Waldek Godel
Play a "okres ochronny"
Dnia Sat, 03 Jul 2010 11:53:22 +0200, J.F. napisał(a):

Bylo nie sprzedawac TP, to mielibysmy dzis .. no ciekawe jakie stawki,
podatki i rozwoj gospodarczy :-)

To wciąż płaciłbyś za połączenia tyle, ile w roku 2000. Zgodnie z tym co
mówił antyminister Srebro, otwarcie przyznając na konferencji w roku
bodajże 2003, że głównym celem polityki rządu i sejmu było jak najmniejsze
szkodzenie TP. Wysokie stawki i monopol oznaczały wyższą wartość firmy, czyli państwo
miało w łapach więcej. A więcej w łapach, to większa władza - CBDU.

"Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-07-04 11:24:37
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Sat, 3 Jul 2010 17:42:42 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

Bo wlasnie sprzedawal akcje TP ? Przy czym "szkodzenie TP" zaczelo sie IMO duzo wczesniej.

Wysokie stawki i monopol oznaczały wyższą wartość firmy, czyli państwo
miało w łapach więcej. A więcej w łapach, to większa władza - CBDU.

No ale jakos zamiast zatrzymac wladze sprzedali akcje.

J.

Data: 2010-07-04 10:28:22
Autor: Waldek Godel
Play a "okres ochronny"
Dnia Sun, 04 Jul 2010 11:24:37 +0200, J.F. napisał(a):

Wysokie stawki i monopol oznaczały wyższą wartość firmy, czyli państwo
miało w łapach więcej. A więcej w łapach, to większa władza - CBDU.

No ale jakos zamiast zatrzymac wladze sprzedali akcje.

ale to dwie albo trzy ekipy później

"Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-07-06 23:03:17
Autor: J.F.
Play a "okres ochronny"
On Sun, 4 Jul 2010 10:28:22 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

Jesli piszesz o roku 2003, to juz zdecydowanie nie ..

J.

Data: 2010-07-03 11:35:36
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jvks26dldojr8kk1a2aik65isfanb9br5g4ax.com...

[...]

To wtedy UKE zmieniłoby te założenia. No chyba, że jesteś wyznawcą spisowej teorii dziejów.

Ktos wie jak to w minutach wyglada ? Wydaje sie ze w obecnym ukladzie
cen Play powinien miec wiecej wychodzacych niz przychodzacych ..

Ciekawe, ciekawe . Pozwolę sobie niżej zacytować Ciebie :-)

[...]

Obserwując ceny klientów farm one chyba już nie żyją. (ceny Betamaxa)

[...]

I tu skorzystam z  cytatu wyżej  : "Wydaje sie ze w obecnym ukladzie
 cen Play powinien miec wiecej wychodzacych niz przychodzacych .."
Co i przychodzi na myśl ? Nierówność ilości abonentów, amortyzacja itp.
Reszty dowiemy się podczas opracowywania modelu kosztowego MTR.

[...]

Znowu statystyka. Koszt połączenia szacuję raczej na ok.10- 12 gr. 5 groszy jest w pakiecie stuminutowym.

[...]

Podwójne opodatkowanie ;-) ? Pomijając logikę dzaiłania tego modelu ciekawe ile kosztowałoby jego wprowadzenie.

Data: 2010-06-28 09:05:47
Autor: scream
Play a "okres ochronny"
Dnia Mon, 28 Jun 2010 07:33:02 +0200, J.F. napisał(a):

i tu bym nie byl taki pewny. Z jednej strony ceny spadaja, z drugiej -
nie mamy juz najnizszych cen w Europie ?

Żartujesz, prawda? Powiedz, że żartujesz!
Dla przykładu w Three UK za 130 zł masz 900 minut do wszystkich sieci +
nielimitowane smsy + nielimitowany internet. Wychodzi na to, że to kilka
razy taniej niż u nas.
Za to zagranicą są drogie oferty na kartę (25 p/min).

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-06-29 13:03:04
Autor: Wemif
Play a "okres ochronny"
scream <nie@podam.pl> wrote:

Zamierzam przenieść numery do Play dla firm, gdzie przy umowie na rok za
30,5 zł będę miał 170 minut do wszystkich i 2000 minut do Play/stacjonarne.

Może nie do końca na temat. Od dawna jako firmowe telefony używam plusa, pół roku temu testowo przeniosłem jeden telefon firmowy do Play'a, na Fresha, aby móc bez problemu wrócić. Po dwóch miesiącach byłem spowrotem. Było to
spowodowane:
1. Problem z dzwonieniem Plus->Play, dzwoniący słyszał 'poza zasięgiem', a
telefon był zalogowany, i mógł wykonywać połączenia. W drugą stronę problemu
nie było.
2. Szumy, trzaski podczas rozmów, niezależnie w którą stroną Play->Plus czy
odwrotnie. Nie zawsze, ale często. Telefon używany w centrum Wrocławia.
Sugeruję przejdź najpierw na Fresha, a dopiero po testach podpisuj lojalkę.

a.

Data: 2010-06-29 13:34:40
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Tue, 29 Jun 2010 13:03:04 +0000, Wemif napisał(a):

2. Szumy, trzaski podczas rozmów, niezależnie w którą stroną Play->Plus
czy odwrotnie. Nie zawsze, ale często. Telefon używany w centrum
Wrocławia.

Pojedź sobie z Plejem do Rędzina, na Janówek itd. -- jak dla mnie tam to dopiero jest masakra. Telefon na siłę trzyma się tego 1-kreskowego plejowatego zasięgu, zamiast kulturalnie przełączyć się na sieć plusowatą.

Data: 2010-06-29 15:58:39
Autor: Tomek
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał

Telefon na siłę trzyma się tego 1-kreskowego
plejowatego zasięgu, zamiast kulturalnie przełączyć się na sieć plusowatą.

No skoro jest zasięg to dlaczego ma się sam przełączyć? Nie prościej skorzystać z ręcznego wyboru operatora?

Data: 2010-06-29 14:02:52
Autor: Olgierd
Play a "okres ochronny"
Dnia Tue, 29 Jun 2010 15:58:39 +0200, Tomek napisał(a):

[...]

Wraca albo nie chce się przełączać (temat był opisywany).

Data: 2010-06-29 20:26:36
Autor: tl
Play a "okres ochronny"

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2010.06.29.14.02.51rudak.org...
[...]

Miałem odwrotną sytuację. Telefon trzymał się kurczowo dwóch kresek plusa podczas gdy play miał tam pełen zasięg.

Data: 2010-06-29 16:03:02
Autor: scream
Play a "okres ochronny"
Dnia Tue, 29 Jun 2010 13:03:04 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):

(...)
Sugeruję przejdź najpierw na Fresha, a dopiero po testach podpisuj lojalkę.

Mam drugi telefon w prepaidzie (nie fresh) od poczatku dzialania Playa i w
sumie nigdy nie bylo wiekszych problemow.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-06-30 21:30:28
Autor: Wemif
Play a "okres ochronny"
scream <nie@podam.pl> wrote:

Sugeruję przejdź najpierw na Fresha, a dopiero po testach podpisuj lojalkę.

Mam drugi telefon w prepaidzie (nie fresh) od poczatku dzialania Playa i w
sumie nigdy nie bylo wiekszych problemow.

Może w takim razie problem jest tylko z przenoszonymi numerami? Nie wiem,
tego nie sprawdzałem.

a.

Play a "okres ochronny"