Play konfiskuje środki :)

Data: 2019-07-12 01:17:01
Autor: radekp@konto.pl
Play konfiskuje środki :)
Miszczowie dyplomacji :))

Zainteresowałem się dlaczego na mojej dodatkowej karcie wyparowały wszystkie
środki z konta w wysokości 5zł :). Odpowiedź:

"Usługa została zawieszona dnia 16.03.2019r. Ponieważ nie korzystał Pan z
usługi i nie doładowywał Pan konta, środki zostały _skonfiskowane_."

PS. Karta nadal aktywna na przychodzące. Zawieszają w końcu numer czy można się
tak bujać?

Data: 2019-07-14 09:38:31
Autor: Liwiusz
Play konfiskuje środki :)
W dniu 2019-07-12 o 01:17, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Jaka taryfa?

--
Liwiusz

Data: 2019-07-14 10:57:00
Autor: radekp@konto.pl
Play konfiskuje środki :)
Sun, 14 Jul 2019 09:38:31 +0200, w <5d2adbf9$0$503$65785112@news.neostrada.pl>,
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
> środki z konta w wysokości 5zł :). Odpowiedź:
> usługi i nie doładowywał Pan konta, środki zostały _skonfiskowane_."

Jaka taryfa?

Rok Ważności Konta (chyba nazywa się odNowa Rok Ważności Konta).
Przejście było z jakiejś innej, której nazwy już nie pomnę.

Data: 2019-07-14 14:02:00
Autor: Liwiusz
Play konfiskuje środki :)
W dniu 2019-07-14 o 10:57, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Jeśli miałeś włączony stan darmowy, to po miesiącu niekorzystania z żadnej płatnej aktywności pobiera 2zł miesięcznie.

--
Liwiusz

Data: 2019-07-14 14:05:48
Autor: Liwiusz
Play konfiskuje środki :)
W dniu 2019-07-14 o 14:02, Liwiusz pisze:
[...]

Natomiast jeśli nie miałeś stanu darmowego:

"Po 12 miesiącach bez płatnej aktywności wyłączymy konto. Oznacza to, że środki zgromadzone na koncie przepadną."

--
Liwiusz

Data: 2019-07-14 17:08:53
Autor: radekp@konto.pl
Play konfiskuje środki :)
Sun, 14 Jul 2019 14:05:48 +0200, w <5d2b1a9b$0$517$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

"Po 12 miesiącach bez płatnej aktywności wyłączymy konto. Oznacza to, że środki zgromadzone na koncie przepadną."

Miałem stan darmowy.
Ale opłaty 2zł nie pobierali, tylko skonfiskowali całość.
Karta nadal działa :)

Data: 2019-07-14 17:07:57
Autor: radekp@konto.pl
Play konfiskuje środki :)
Sun, 14 Jul 2019 14:02:00 +0200, w <5d2b19b7$0$517$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Jeśli miałeś włączony stan darmowy, to po miesiącu niekorzystania z żadnej płatnej aktywności pobiera 2zł miesięcznie.

Nie mam żadnej pobranej opłaty 2zł na billingu -- zniknęła od razu całość (i
nie ma podanego za co). Może dlatego, że nie doładowałem i miałem tylko
przychodzące.

Data: 2019-07-14 23:52:09
Autor: Liwiusz
Play konfiskuje środki :)
W dniu 2019-07-14 o 17:07, radekp@konto.pl pisze:
> [...]

przychodzące.

>Miałem stan darmowy.
>Ale opłaty 2zł nie pobierali, tylko skonfiskowali całość.

Jeśli miałeś stan darmowy, to co miesiąc powinni pobierać 2zł. Jeśli tego nie widzisz na bilingu, to pewnie dlatego, że było to 13 i 14 miesięcy temu - ponieważ po pobraniu 2x2zł zostało ci 1zł na koncie, i przez kolejny rok już nie pobierali tej opłaty, wyłączając jednocześnie stan darmowy. Po roku nieużywania konta w ten sposób przepadło również 1zł.

Lub:

W ogóle nie miałeś stanu darmowego, cały czas 5zł na koncie, które przepadło po roku braku aktywności na koncie.

Tak jak patrzę w tej chwili, to w Pla24 na telefonie widać pobieranie tej opłaty w billingu w aktywności "wykorzystany internet": "0kb -- 2zł". Ale jako że maksymalny okres, za jaki możesz oglądać billing to 35 dni, to siłą rzeczy nie zobaczysz tego, jeśli opłata była pobrana ponad rok temu.

--
Liwiusz

Data: 2019-07-14 23:57:14
Autor: Liwiusz
Play konfiskuje środki :)
W dniu 2019-07-14 o 23:52, Liwiusz pisze:
Ale jako że maksymalny okres, za jaki możesz oglądać billing to 35 dni, to siłą rzeczy nie zobaczysz tego, jeśli opłata była pobrana ponad rok temu.

Wróć, 35 dni to liczba dni, jaki możesz wybrać, natomiast w tej chwili w Play24 mam możliwość wybrania billingu, który najwcześniej zaczyna się 14 stycznia 2019, czyli z ostatniego pół roku - co też tłumaczy, dlaczego nie zobaczysz opłat pobranych rok temu lub dawniej.

Możliwe również, że opłata, która jest "konfiskowana" (przepada z uwagi na niekorzystanie z konta przez rok) nie jest ujmowana w billingu.

--
Liwiusz

Data: 2019-07-15 19:58:35
Autor: radekp@konto.pl
Play konfiskuje środki :)
Sun, 14 Jul 2019 23:52:09 +0200, w
<5d2ba409$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>, Liwiusz
> [...]

Tak jak patrzę w tej chwili, to w Pla24 na telefonie widać pobieranie tej opłaty w billingu w aktywności "wykorzystany internet": "0kb -- 2zł". Ale jako że maksymalny okres, za jaki możesz oglądać billing to 35 dni, to siłą rzeczy nie zobaczysz tego, jeśli opłata była pobrana ponad rok temu.

Nie mogła być pobrana rok temu, bo konto doładowałem bodajże w marcu :)
I przecież napisali wyraźnie "środki zostały skonfiskowane".

Data: 2019-07-16 08:41:03
Autor: Liwiusz
Play konfiskuje środki :)
W dniu 2019-07-15 o 19:58, radekp@konto.pl pisze:
> [...]

Nie mogła być pobrana rok temu, bo konto doładowałem bodajże w marcu :)
I przecież napisali wyraźnie "środki zostały skonfiskowane".

Zdecyduj się, bo plączesz się w zeznaniach.

"Może dlatego, że nie doładowałem i miałem tylko
przychodzące."

Pewnie wszystko jest ok, tylko ty tego nie ogarniasz, pomimo wyjaśnień. Jakbyś doładował w marcu, przed konfiskatą, to by ci 16 marca nie skonfiskowali środków, bo by na koncie wystąpiła płatna aktywność (którą też jest doładowanie konta).

--
Liwiusz

Data: 2019-07-16 14:32:14
Autor: radekp@konto.pl
Play konfiskuje środki :)
Tue, 16 Jul 2019 08:41:03 +0200, w <5d2d7180$0$505$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Jeszcze raz (dokładność dat niekoniecznie perfekcyjna):
1. Marzec - doładowuję konto 5zł (skończyły się wychodzące) i zmieniam taryfę
na odNowa Rok Ważności
2. Mam 5 dni na przedłużenie konta kolejnym doładowaniem 5zł, ale olewam to i
tracę wychodzące. (Przychodzące działają do dziś).
3. W czerwcu sprawdzam z ciekawości konto - dalej jest 5zł
4. W lipcu sprawdzam -- jest 0zł. Piszę do supportu, informują "o konfiskacie".

Co jest niejasne?

Data: 2019-07-16 14:46:16
Autor: Liwiusz
Play konfiskuje środki :)
W dniu 2019-07-16 o 14:32, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Niejasny jest punkt 2. Po zmianie oferty na odNowa nie pokazuje już terminu ważności konta, ponieważ takowy tam nie występuje, a blokada konta wg cennika jest możliwa po 12 miesiącach braku płatnej aktywności
("Po upływie 12 Cyklów rozliczeniowych z rzędu bez aktywności na koncie Użytkownika, konto Użytkownika ulega dezaktywacji, a tym samym dalsze korzystanie z usług nie jest możliwe.") - https://www.play.pl/resources/pdf/2019/Cennik-Oferty-Play-na-Karte-odNOWA_15052019.pdf

Pokaż screen z Play24, gdzie masz napisane, że w tej taryfie masz zablokowane wychodzące, a masz przychodzące.

--
Liwiusz

Data: 2019-07-17 22:24:04
Autor: radekp@konto.pl
Play konfiskuje środki :)
Tue, 16 Jul 2019 14:46:16 +0200, w <5d2dc718$0$534$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Niejasny jest punkt 2. Po zmianie oferty na odNowa nie pokazuje już

Tak, słuszna uwaga, bo wprowadziłem w błąd sugerując się drugim numerem :)
Taryfa to "Play na Kartę Rok Ważności Konta".

Pokaż screen z Play24, gdzie masz napisane, że w tej taryfie masz zablokowane wychodzące, a masz przychodzące.

Konto
0,00 zł (ważne do 15.03.2019)
Data ważności połączeń wychodzących
15.03.2019
Pakiet Promocyjnych Złotówek
0,00 zł
Data ważności połączeń przychodzących
15.03.2019

Teraz zauważyłem, że teoretycznie to nawet nie powinno się do mnie dodzwonić...

Data: 2019-07-18 10:46:49
Autor: Liwiusz
Play konfiskuje środki :)
W dniu 2019-07-17 o 22:24, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Niemalże nikt nigdy nie wyłącza numeru natychmiast po upływie okresu na połączenia przychodzące. Natomiast w cenniku tej taryfy rzeczywiście jest zapis, że środki są anulowane po upływie okresu ważności na połączenia przychodzące.

--
Liwiusz

Play konfiskuje środki :)