Data: 2010-05-22 11:32:16 | |
Autor: Krzysztof Wostal | |
Play niechce niektórych klientów | |
Ich prawo, ale jestem ciekawy, dlaczego Play nie chce niewidomych klientów.
Chciałem się umówić na zakup kilku aktywacji dla swojej firmy i na stronie WWW wypełniłem stosowny formularz. Jednak przy końcu okazało się, że trzeba przepisać kod z obrazka, czego nie jestem w stanie przeskoczyć z racji korzystania z oprogramowania odczytu ekranu. Zadzwoniłem więc na infolinię Play i po 10 minutach oczekiwania ten sam formularz wypełniła panienka, która nie wiedziała nawet, w jakim województwie leżą Katowice. Czy oni mają tam takie procedury zawsze? Nie wystarczyło ode mnie wziąć numer telefonu, albo przełączyć mnie do doradcy biznesowego? Teraz mam zamiar przejrzeć ofertę innych telekomów dla firm, które wcześniej tylko przez konsultacje z zaprzyjaźnionymi firmami prowadziłem i pobieżnie przeglądałem na WWW. A może Macie jakieś sugestie? Profil dzwonienia wygląda tak, że niema wiodącej sieci, do której będzie się dzwoniło, a w sieci stacjonarnej jest 500 minut na takie właśnie numery w abonamencie. Prócz tego jest VOIP FreeConet, więc komórka tylko po za biurem do dzwonienia. Aktywacji będzie do 5. Krzysztof Wostal. -- Zapraszam na: www.gluchoniewidomi.pl |
|
Data: 2010-05-22 08:11:33 | |
Autor: BearBag | |
Play niechce niektórych klientów | |
i naprawde nie mogles kogos poprosic o przeczytanie ci tego kodu?
Lepiej placic przez 2 lata drozej za połączenia ? |
|
Data: 2010-05-22 19:43:49 | |
Autor: Krzysztof Wostal | |
Play niechce niektórych klientów | |
Użytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:2486fe73-d480-4c7a-80ef-a5903961812dy12g2000vbr.googlegroups.com... i naprawde nie mogles kogos poprosic o przeczytanie ci tego kodu? Fakt, że akurat nikogo nie było w moim pobliżu. A po za tym dlaczego mam prosić kogokolwiek? Chodzi o zasadę. Krzysztof Wostal. -- Zapraszam na: www.gluchoniewidomi.pl |
|
Data: 2010-05-23 01:29:25 | |
Autor: to | |
Play niechce niektórych klientów | |
Krzysztof Wostal wrote:
Fakt, Âże akurat nikogo nie byÂło w moim pobliÂżu. A po za tym dlaczego mam Zasada jest taka, Ĺźe niewidomi uĹźywajÄ cy oprogramowania do odczytywania tekstu do samodzielnego wypeĹnienia tego formularza to pewnie taki margines, ze po prostu nie opĹacaĹo siÄ tworzyÄ dla tej grupy specjalnego oprogramowania. Od takich wyjÄ tkowych sytuacji jest infolinia, ktĂłra zadziaĹaĹa. Moim zdaniem czepiasz siÄ zupeĹnie bez sensu. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-05-23 11:00:08 | |
Autor: Krzysztof Wostal | |
Play niechce niektórych klientów | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4bf884f4$0$2583$65785112news.neostrada.pl... Krzysztof Wostal wrote: Wcale się nie czepiam, tylko zwracam uwagę na fakt.:) Po pierwsze, nie trzeba tworzyć specjalnego oprogramowania, ani dostosowywać jakoś specjalnie. Wystarczy pomyśleć i trzymać się standardów dostępności. Po drugie, nie tylko niewidomi z tym formularzem będą mieć problemy - wyłącz sobie obrazki w przeglądarce na przykład pracując przez GPRS, albo w przeglądarce tekstowej: http://zadzior.wordpress.com/2010/02/20/komu-potrzebna-jest-dostepnosc-stron-internetowych/ Po trzecie, zabezpieczenie, które nie jest zabezpieczeniem, bo mechanizm spazmujący sobie z obrazkami już radzi: http://zadzior.wordpress.com/2010/03/05/zabic-captcha/ Po czwarte, infolinia nie zadziałała, bo nikt z działu biznesowego nie oddzwonił, a jakość obsługi była kiepska i trzeba było za nią dodatkowo zapłacić prawie 10 PLN, co np. w Orange pozwala na 1000 minut rozmów.:) Po piąte dostępność: http://pl.wikipedia.org/wiki/Dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87_(WWW) Po szóste użyteczność. Czy ma sens zabezpieczenie obrazkiem w formularzu kontaktowym? Podaję przecież NIP, REGON i takie tam. Po siódme projektowanie uniwersalne. Po ósme indeksowanie w wyszukiwarkach. To tak na szybko argumenty. Są jeszcze natury emocjonalnej. Na przykład, że wkurzony klient, to stracony klient. Jest jeszcze jego otoczenie, któremu on przekaże swoje niezadowolenie. Krzysztof Wostal. -- Zapraszam na: www.gluchoniewidomi.pl |
|
Data: 2010-05-23 14:27:35 | |
Autor: J.F. | |
Play niechce niektórych klientów | |
On Sun, 23 May 2010 11:00:08 +0200, Krzysztof Wostal wrote:
Wcale się nie czepiam, tylko zwracam uwagę na fakt.:) Ale nie ma takich standardow. Dawno temu standardem byl HTML, od tego czasu wiele sie zmienilo :-) Po trzecie, zabezpieczenie, które nie jest zabezpieczeniem, bo mechanizm spazmujący sobie z obrazkami już radzi: http://zadzior.wordpress.com/2010/03/05/zabic-captcha/ A dlaczego na tej stronie jest 13 skryptow ? J. |
|
Data: 2010-05-23 16:19:35 | |
Autor: Krzysztof Wostal | |
Play niechce niektórych klientów | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2d7iv5903fr5kv5cff1cfec839nud9ccp94ax.com... On Sun, 23 May 2010 11:00:08 +0200, Krzysztof Wostal wrote: Obrazkowych? Krzysztof Wostal. -- Zapraszam na: www.gluchoniewidomi.pl |
|
Data: 2010-05-23 17:40:51 | |
Autor: J.F. | |
Play niechce niektórych klientów | |
On Sun, 23 May 2010 16:19:35 +0200, Krzysztof Wostal wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości A cholera wie - nie analizowalem. Cos daja, czy tylko utrudniaja ? J. |
|
Data: 2010-05-25 15:54:41 | |
Autor: Marcin Wasilewski | |
Play niechce niektórych klientów | |
Użytkownik "Krzysztof Wostal" <wostal@onet.eu> napisał w wiadomości news:ht9567$jt4$1news.onet.pl...
A po za tym dlaczego mam prosić kogokolwiek? A zasada jest taka, że za wszystkie te obrazki nie do przeczytania możesz podziękować spamerom i tworzonym przez nich automatom do wysyłania syfu przez takie formularze. Kłopot polega na tym, że to co przeczyta "oprogramowanie do odczytu ekranu", przeczyta też taki boot do wysyłania syfu. |
|
Data: 2010-05-22 12:36:59 | |
Autor: Icek | |
Play niechce niektórych klientów | |
Ich prawo, ale jestem ciekawy, dlaczego Play nie chce niewidomychklientów. w kazdej firmie (a tym bardziej w korporacji) sa procedury. Umozliwuiaja one trzymanie pewnego fasonu, pewnego poziomu jakosci. Osoby niewidome widac naleza do takiej mniejszosci, ze nie ma dla nich specjalnej procedury Icek |
|
Data: 2010-05-22 12:33:34 | |
Autor: Waldek Godel | |
Play niechce niektórych klientów | |
Dnia Sat, 22 May 2010 12:36:59 +0200, Icek napisał(a):
Ich prawo, ale jestem ciekawy, dlaczego Play nie chce niewidomychklientów. Ale jak nie ma? Przecież został obsłużony na infolinii. -- Pozdrowienia, Waldek Godel, awago.maupa.telekomunikacja.org "Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski |
|
Data: 2010-05-22 13:10:49 | |
Autor: Krzysztof Wostal | |
Play niechce niektórych klientów | |
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomoci news:ht8bcb$qlb$1node1.news.atman.pl... Osoby niewidome widacIch prawo, ale jestem ciekawy, dlaczego Play nie chce niewidomychklientów. naleza do takiej mniejszosci, ze nie ma dla nich specjalnej procedury Ale tu nie trzeba specjalnej procedury, a przestrzegania zasad dostępnoci. Widocznie majš webmastera, który pomaga im w traceniu potencjalnych klientów. Krzysztof Wostal. -- Zapraszam na: www.gluchoniewidomi.pl |
|
Data: 2010-05-22 14:22:24 | |
Autor: Piotr M | |
Play niechce niektĂłrych klientĂłw | |
W dniu 22 maja 2010 13:10, Krzysztof Wostal pisze:
UĹźytkownik "Icek"<icek@do.pl> napisaĹ w wiadomoďż˝ci A to nie wystarczy taki kod z obrazka umieĹciÄ rĂłwnieĹź w formie dĹşwiÄkowej? PrzecieĹź stosuje siÄ takie rozwiÄ zania. I by byĹo po caĹej tej sprawie. -- pzdr, Piotr M "NajczÄstsze kĹamstwo w Internecie? - SzukaĹem, ale nie znalazĹem." |
|
Data: 2010-05-22 19:10:47 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Play niechce niektĂłrych klientĂłw | |
UĹźytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisaĹ w wiadomoĹci news:ht8idg$hrn$1mx1.internetia.pl... W dniu 22 maja 2010 13:10, Krzysztof Wostal pisze: ZaryzykujÄ, Ĺźe po prostu nikt nie wpadĹ na to, Ĺźe moĹźe byÄ taki problem. |
|
Data: 2010-05-22 19:33:45 | |
Autor: J.F. | |
Play niechce niektórych klientów | |
On Sat, 22 May 2010 14:22:24 +0200, Piotr M wrote:
A to nie wystarczy taki kod z obrazka umieścić również w formie dźwiękowej? Przecież stosuje się takie rozwiązania. I by było po całej tej sprawie. A ja bym sie wsciekal ze mi strona gada nieproszona. Bardzo takich nie lubie :-) J. |
|
Data: 2010-05-22 20:08:53 | |
Autor: Piotr M | |
Play niechce niektórych klientów | |
W dniu 22 maja 2010 19:33, J.F. pisze:
On Sat, 22 May 2010 14:22:24 +0200, Piotr M wrote: Samoistne dźwięki ze stron www to koszmar, szczególnie irytujące są reklamy :/ A co do tego kodu, to widziałem takie coś, że po prostu przyciskało się obok guziczek i wtedy syntezator czytał te znaki. -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2010-05-23 10:21:03 | |
Autor: J.F. | |
Play niechce niektórych klientów | |
On Sat, 22 May 2010 20:08:53 +0200, Piotr M wrote:
A co do tego kodu, to widziałem takie coś, że po prostu przyciskało się obok guziczek i wtedy syntezator czytał te znaki. Wszystko mozna ale wszystko kosztuje. Widac Play ocenia ze ilosc niewidomych wlascicieli firm nie uzasadnia takiego narzutu prac. J. |
|
Data: 2010-05-23 17:28:29 | |
Autor: killer-of-god | |
Play niechce niektórych klientów | |
Czegoś tu nie kumam. A np takie
http://www.webvisum.com nie rozpoznaje kodów na stronach play? Coś trudno mi uwierzyc. Pozdr -- killer-of-god |
|
Data: 2010-05-23 23:16:39 | |
Autor: Krzysztof Wostal | |
Play niechce niektórych klientów | |
Użytkownik "killer-of-god" <potepiony666@gmail.com> napisał w wiadomości news:htbhj3$315$1inews.gazeta.pl... Czegoś tu nie kumam. A np takie A dlaczego mam stosować dodatkowe wtyczki? Widzący nie muszą. Lubię "IE" i nie zamierzam się przesiadać. Dlaczego obrazek ma być barierą, w dodatku ustawioną bezsensu. No i samo "Webvisun" pokazuje, że to żadne zabezpieczenie. Jutro idę do salonu Plus, bo przynajmniej na ich stronie wszystko się da bez kretyńskich obrazków. Za podobną cenę będę miał dla firmy to, o co mi chodziło, a w dodatku dziewczę na infolinii nie będzie mówiło do mnie po szczeniacku. Krzysztof Wostal. -- Zapraszam na: www.gluchoniewidomi.pl |
|
Data: 2010-05-24 09:38:45 | |
Autor: J.F. | |
Play niechce niektórych klientów | |
Użytkownik "Krzysztof Wostal" <wostal@onet.eu> napisał w wiadomości news:htc603$5la$1news.onet.pl...
[...] Za podobną cenę będę miał dla firmy to, o co mi chodziło, a w dodatku dziewczę na infolinii nie będzie mówiło do mnie po szczeniacku. Minie pare lat, docenisz :-) J. |
|