Play online w telefonie i na kartę - można to zamienić?

Data: 2010-06-14 00:37:23
Autor: Marcin Kocur
Play online w telefonie i na kartę - można to zamienić?
Wpadłem do salonu Play zapytać czy można wyciągnąć kartę z telefonu
gdzie jest pakiet play online za 5zł, przełożyć do modemu i korzystać z
netu. Dowiedziałem się, że nie można, bo ta karta jest inaczej
zaprogramowana, tak samo nie można karty modemowej włożyć do telefonu.

No dobra, ale zakładam że skoro telefon łączy się z netem przez tę kartę
to powinienem taki sam efekt uzyskać na komputerze... jakoś. Na czym
polega ta "niemożność" i jak ją ominąć?

Marcin Kocur

Data: 2010-06-14 00:57:33
Autor: Michał Rolka
W dniu 2010-06-14 00:37, Marcin Kocur pisze:
[...]

IMHO bzdura, korzystałem z karty PF z pakietem w modemie. Kartę modemową też można włożyć do telefonu - oczywiście działać będzie tylko transmisja danych.

--
Michał Rolka
http://mrc.tychy.pl

Data: 2010-06-14 01:09:38
Autor: Piotr M
W dniu 14 czerwca 2010 00:57, Michał Rolka pisze:
[...]

Oczywiście że bzdura. Przecież dla kompa (systemu) i dla operatora to wsio ryba czy jest modem USB czy modem w komórce i też na USB :)

Ja to bym u każdego dealera gsm zainstalował dla klientów taki czerwony guzik. Przy każdej głoszonej przez konsultanta herezji, można by było naciskać i razić prądem :P

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-06-14 01:16:43
Autor: Marcin Kocur
Osoba Piotr M napisała na pl.misc.telefonia.gsm:

Ja to bym u każdego dealera gsm zainstalował dla klientów taki
czerwony guzik. Przy każdej głoszonej przez konsultanta herezji, można
by było naciskać i razić prądem :P

Słyszałem już to gdzieś :D

Jak pisałem już tu niedawno, jestem na razie zielony w temacie,
uwierzyłem, co miałem biedny zrobić ;]

Marcin Kocur

Data: 2010-06-16 09:26:36
Autor: Q
[...]

jestem za :D

Data: 2010-06-14 01:14:59
Autor: Marcin Kocur
Osoba Michał Rolka napisała na pl.misc.telefonia.gsm:

IMHO bzdura, korzystałem z karty PF z pakietem w modemie. Kartę
modemową też można włożyć do telefonu - oczywiście działać będzie
tylko transmisja danych.

A jeszcze jedna rzecz. Play ma jakiś swój program do kontroli ilości
przesyłanych danych, zakupu dodatkowych megabajtów itd. Chodzi mi
właśnie o te funkcje "serwisowe", czyli to co w telefonie jest dostępne
pod *KOD#. Zgaduję, że ten program nie pozwoli mi na wykupienie pakietu
za 5zł, poza tym nie zamierzam w ogóle z niego korzystać. Da się jakoś
emulować wspomniane funkcje pod komputerem? Jest jakiś standardowy
interfejs przez który się można do nich dostać? Może być klepanie
poleceń w terminalu. Nie mam jeszcze sprzętu, ale przygotowuję się
mentalnie i chcę wiedzieć jak to działa.

Marcin Kocur

Data: 2010-06-13 23:53:07
Autor: Jakub Danecki
Marcin Kocur wrote:
A jeszcze jedna rzecz. Play ma jakiś swój program do kontroli ilości
przesyłanych danych, zakupu dodatkowych megabajtów itd.

Eeeeee... co?

Chodzi mi
właśnie o te funkcje "serwisowe", czyli to co w telefonie jest dostępne
pod *KOD#.

To są kody USSD, zwane czasem sieciowymi, ale żeby od razu serwisowymi...

Zgaduję, że ten program nie pozwoli mi na wykupienie pakietu
za 5zł

To nie zgaduj, tylko sprawdź.
Oprogramowanie sterujące do modemu jest albo durne (i nie obsługuje
kodów USSD) i wtedy trzeba kombinować, albo mądre i ma obsługę kodów USSD
:)

poza tym nie zamierzam w ogóle z niego korzystać. Da się jakoś
emulować wspomniane funkcje pod komputerem?

Nic nie trzeba emulować. J/W.

Jest jakiś standardowy
interfejs przez który się można do nich dostać? Może być klepanie
poleceń w terminalu. Nie mam jeszcze sprzętu, ale przygotowuję się
mentalnie i chcę wiedzieć jak to działa.

I bardzo dobrze. Ale warto też poguglać :)
Bo bardzo ważną funkcjonalnością Play i innych sieci jest... biuro
obsługi abonenta/abonentki przez Internet - a tam możesz wszystko
(prawie) zrobić bez użycia kodów USSD.

rgrds,
Jakub

Data: 2010-06-14 21:52:37
Autor: Chris
Dnia Mon, 14 Jun 2010 01:14:59 +0200, Marcin Kocur napisał(a):

[...]

W tej dziedzinie istnieje cały równoległy świat, o istnieniu którego jak
widzę nie masz pojęcia ;)
Na początek zobacz tutaj: http://www.bez-kabli.pl/index.php

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-16 09:38:59
Autor: Q
[...]

Tak, tymi kodami chyba o wszystko mozesz zapytac :),
poza tym sam modem ma jeszcze wlasne kody,
np. jak masz Huawei E156g, to warto wylaczyc mu
virtal cd-rom komenda at "AT^U2DIAG=256" -
- od tej pory zniknely mi problemy
z wykrywaniem tego wiesniackiego modemu.

Na play mozesz wchodzic zwyklym polaczeniem modemowym:
Numer dostępowy: *99#
Nazwa użytkownika: brak
Hasło: brak

Mozesz tez pobawic sie softem typu:
MiernikGSM, top_netinfo, ...

Data: 2010-06-14 01:10:35
Autor: Piotr M
W dniu 14 czerwca 2010 00:37, Marcin Kocur pisze:
Dowiedziałem się, że nie można, bo ta karta jest inaczej
zaprogramowana, tak samo nie można karty modemowej włożyć do telefonu.

Ciekawe co by powiedział, pytając się go co ma na myśli.

Data: 2010-06-14 11:45:47
Autor: SDD

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:hv3olc$jhe$2mx1.internetia.pl...

Ciekawe co by powiedział, pytając się go co ma na myśli.

No moze to, ze nie mozna karty SIM Play Online na karte wlozyc do telefonu i wykonywac z niej polaczen glosowych - bo to jest akurat prawda.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-06-14 12:23:26
Autor: Liwiusz
SDD pisze:
[...]

   W takim razie to nie była odpowiedź na zadane pytanie.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-16 09:41:55
Autor: Q
Play online w telefonie i na kartę - można to zamienić?
No moze to, ze nie mozna karty SIM Play Online na karte wlozyc do telefonu

mozna wlozyc, i nawet internet przegladac, naprawde :P

wykonywac z niej polaczen glosowych - bo to jest akurat prawda.

jedyna w tym przypadku :)

Data: 2010-06-16 09:25:16
Autor: Q

Użytkownik "Marcin Kocur" <marcin2006@gmail.com.wytnij> napisał w wiadomości news:hv3mi9$29vr$2news2.ipartners.pl...
[...]

haha, ci konsultanci play to niesamowici idioci...

ps
a ja wkaldalem i dzialalo :)

No dobra, ale zakładam że skoro telefon łączy się z netem przez tę kartę
to powinienem taki sam efekt uzyskać na komputerze... jakoś. Na czym
polega ta "niemożność" i jak ją ominąć?

wszystko dziala - nie sluchaj tych debili:
jedyne ograniczenie dot. tylko modemu -
- jest to blokada rozmow (voice / video),
ale i to mozna odblokowac, ale to ponoc gowno daje,
bo play jeszcze na karcie blokuje rozmowy wych. i przych.
(ale akurat tego nie testowalem)

Data: 2010-06-17 16:15:43
Autor: Tomaszek
[...]

Korzystam z takiego zestawu i działa normalnie. Pani w salonie pierdzieli.

Do kodĂłw USSD polecam TOPNETINFO. Znajdziesz w Google;)

Data: 2010-06-18 04:45:16
Autor: Q
Play online w telefonie i na kartę - można to zamienić?
Do kodĂłw USSD polecam TOPNETINFO. Znajdziesz w Google;)

zwykly terminal wbudowany w windows styknie,
no ale w topnetinfo sa 'predefiniowane' zestawy kodow...
:)

Play online w telefonie i na kartę - można to zamienić?