Play - smsy z pogróżkami czyli nic nie przepada reaktywacja :-)

Data: 2017-12-12 20:52:09
Autor: z
Play - smsy z pogróżkami czyli nic nie przepada reaktywacja :-)
Swego czasu zanabyłem kartę do nawigacji z taryfą nic nie przepada.
Jak się jednak okazało pod taką nazwą kryje się forma "abonamentu" bo płaci się za czas nie korzystania płatnego.
Czy sms o treści:
"Za 7 dni pobierzemy opłatę za cykl bez płatnej aktywności.
Aby nie płacić doładuj konto, kup pakiet lub wyslij smsa poza Play"

Czy to tylko takie pogróżki czy rodzi to skutki prawne i finansowe?
Wszak mają moje dane, numer konta bankowego i polecenie zapłaty na kilka innych numerów.
Więc?

Data: 2017-12-12 21:32:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-12 o 20:52, z pisze:
[...]

Skutki są takie, że albo pobiorą 2zł z konta w telefonie, a jak nie będzie tyle na koncie, to wyłączą stan darmowy bez dalszych konsekwencji.

Jak chcesz korzystać dalej "za darmo", to zadzwoń na sekundę na jakiś płatny numer, pobiorą 1 grosz i będziecie kwita.

Więc?

Więc nie ma co narzekać, bo jest to najlepsza taryfa dla mało korzystających, w dodatku z darmowymi połączeniami i smsami w sieci. Włączyłem kilku starszym osobom w rodzinie, i trudno wydać nawet 5zł w miesiącu, a dzwonią kiedy chcą, pomiędzy rodziną bezpłatnie.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-13 10:04:51
Autor: z
W dniu 2017-12-12 o 21:32, Liwiusz pisze:
Skutki są takie, że albo pobiorą 2zł z konta w telefonie, a jak nie będzie tyle na koncie, to wyłączą stan darmowy bez dalszych konsekwencji.

ubię mieć jasną sytuację i jak ktoś mi nazywa usługę nic nie przepada to nie przepada.
Nie zamierzam korzystać z usług które traktują mnie jak debila.
Chcę się dowiedzieć (regulaminy regulaminami) jak play w realu rozumie swoje regulaminy i jak postępuje bo jak widać z posługiwaniem się językiem polskim mają OGROMNE problemy :-)

Data: 2017-12-13 11:57:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-13 o 10:04, z pisze:
[...]

Ależ nie musisz niczego czytać i z niczego korzystać. Tylko że przy pewnym sposobie używania telefonu oferta "odnowa" jest rzeczywiście bezkonkurencyjna, twoje żale, że ty byś chciał właściwie inaczej. Tymczasem zamiast się obrażać i "odmrażać sobie uszy", lepiej korzystać z tego, co jest dostępne. Ja nie korzystam, bo preferuję nolimity, ale kilku osobom w rodzinie włączyłem, i nie znalazłbym dla nich na rynku lepszej oferty.

Nie zamierzam korzystać z usług które traktują mnie jak debila.

Przecież nie traktują - zakładają, że umiesz przeczytać to, co o usłudze napisali.

Chcę się dowiedzieć (regulaminy regulaminami) jak play w realu rozumie swoje regulaminy i jak postępuje bo jak widać z posługiwaniem się językiem polskim mają OGROMNE problemy :-)

A czego nie wiesz?

--
Liwiusz

Data: 2017-12-14 02:15:38
Autor: z
W dniu 2017-12-13 o 11:57, Liwiusz pisze:
Przecież nie traktują - zakładają, że umiesz przeczytać to, co o usłudze napisali.

Już w podstawówce można było się nauczyć podstaw języka polskiego ;-)
Na prawdę Tobie to nie przeszkadza jak operator traktuje Cię jak debila i pluje Ci w twarz?

A czego nie wiesz?

Czy nic nie robiąc nie pobiorą kasy z pustego konta tłumacząc w prawniczy pokręcony sposób ;-) że abonament im się należy bo ja wiedziałem co podpisywałem :-)

Data: 2017-12-14 08:51:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-14 o 02:15, z pisze:

A czego nie wiesz?

Czy nic nie robiąc nie pobiorą kasy z pustego konta tłumacząc w prawniczy pokręcony sposób ;-) że abonament im się należy bo ja wiedziałem co podpisywałem :-)

Nie, z pustego konta nie pobierają. Po roku pustego i nieużywanego konta kartę wyłączają.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-14 13:52:54
Autor: z
W dniu 2017-12-14 o 08:51, Liwiusz pisze:
Nie, z pustego konta nie pobierają. Po roku pustego i nieużywanego konta kartę wyłączają.

Przyznasz że jak na abonament to dość dziwna konstrukcja biznesowa?
Ale co się dziwić. Pokaźnym składnikiem moich umów u nich jest usługa tv której nigdy nie będę używał a która kiedyś może mnie kosztować abonament RTV.
Podobno jest to robione w celu unikania/zmniejszenia opodatkowania

Data: 2017-12-13 13:39:14
Autor: sdd.edysk
W dniu środa, 13 grudnia 2017 10:04:55 UTC+1 użytkownik z napisał:
> [...]

Chcę się dowiedzieć (regulaminy regulaminami) jak play w realu rozumie swoje regulaminy i jak postępuje bo jak widać z posługiwaniem się językiem polskim mają OGROMNE problemy :-)

Równie dobrze, mógłbyś wrzucić kartę SIM z zapisanymi na niej kontaktami i SMSami do pieca a potem się awanturować, ze przepadły a się nazywa "nic nie przepada". Odróżnijmy nazwę marketingow, która nikogo nie wiąże od zapisów regulaminowych.
Różnie dobrze mógłbyś się awanturowac, że w butelce płynu "Perła" nie ma zaschniętej wydzieliny koralowców, "kropla Beskidu" zawiera cały litr (a miała być kropla) i tak dalej.
Obowiązuje regulamin a w regulaminie opisane jest, co nie przepada i kiedy.

Data: 2017-12-14 02:20:16
Autor: z
W dniu 2017-12-13 o 22:39, sdd.edysk@gmail.com pisze:
Odróżnijmy nazwę marketingow, która nikogo nie wiąże od zapisów regulaminowych.

O widzisz i tu się różnimy.
Bo ja uważam że jak ktoś kłamie i oszukuje to jest kłamcą i oszustem a nie sprytnym przedsiębiorcą który może wszystko a za nic nie odpowiada.

Tak wiem... Miliony much... :-)

Data: 2017-12-14 12:19:54
Autor: kosmos
W dniu 2017-12-14 o 02:20, z pisze:
[...]

Uważam, że trochę przesadzasz i czepiasz się na siłę. Równie dobrze mógłbyś mieć pretensje o to, że ktoś sprzedaje produkt o nazwie "niezbędnik", mimo, iż Tobie wcale nie jest niezbędny. Albo o to, że ktoś inny sprzedaje "wieczne pióro", które w praktyce nie jest wieczne.
Dla mnie sprawa prosta - jeżeli jest to wyraźnie napisane, nie ukryte w jakichś podpunktach, to nie ma co się spinać.
Ewentualnie możesz w ramach poczucia krzywdy zrezygnować z ich usługi - kosztów nie ponosisz.

Data: 2017-12-14 03:29:15
Autor: sdd.edysk
W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 12:19:58 UTC+1 użytkownik kosmos napisał:

Ewentualnie możesz w ramach poczucia krzywdy zrezygnować z ich usługi - kosztów nie ponosisz.

Można też donośnie tupnąć nóżkami.

Data: 2017-12-14 12:49:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-14 o 12:29, sdd.edysk@gmail.com pisze:
[...]

Przede wszystkim mamy wybór - można skorzystać z innej oferty innego operatora. A że - przy pewnym profilu używania - żaden operator nie daje lepszej oferty niż Play Odnowa, no to się wylewa swoje frustracje, że jeszcze ptasiego mleczka się nie dostaje :)

--
Liwiusz

Data: 2017-12-14 18:07:18
Autor: Grzexs
[...]

A nie lepiej mieć "Formułę Play na Kartę" z profilem podstawowym i włączonym "Stanem darmowym"? Rozmowy w sieci za free, raz na 50 dni trza doładować za "piątaka", a to pięć złotych można magicznym kodem zmienić w 10 - na połączenia poza sieć. Wychodzi 3 PLN/m-c. Masz taniej?

--
Grzexs

Data: 2017-12-14 19:59:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-14 o 18:07, Grzexs pisze:
[...]

Ceny połączeń i sms podobne, net znacznie tańszy w Odnowie, i nie trzeba ładować co 50 dni, jeśli ktoś nie potrzebuje. Nie widzę powodu, aby siedzieć w formule.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-14 13:33:08
Autor: sdd.edysk
W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 19:59:15 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Ceny połączeń i sms podobne, net znacznie tańszy w Odnowie, i nie trzeba ładować co 50 dni, jeśli ktoś nie potrzebuje. Nie widzę powodu, aby siedzieć w formule.

-- Liwiusz

A ja mam taki powód. Mam numer stacjonarny (bardzo ładny) w Play, który został mi kiedyś po abonamencie i chyłkiem i cichcem udało mi się go przenieść do oferty na kartę. Numer ten użyczam mojej mamie w taki sposób, że ustawiam przekierowanie na jej komórkę w Play i może do niej dzwonić koleżanka z zagranicy. Na karcie, która służy jako "podkładka" mam taryfę właśnie FPNK. Myślałem o odnowie, ale kasowaliby mnie na te 2 zł, bo karta leży głęboko w szufladzie i oprócz darmowych przekierowań na numer Play nie są z niej wykonywane żadne aktywności.

Do tej pory była "Lubie To" z ustawionym Stanem Darmowym i roczną ważnoscią konta - jakimś cudem dwukrotnie uzyskaną, ale w listopadzie się skończyło i zmieniłem na Formułę ze Stanem Darmowym.

Co najwyżej może, gdy uzbiera się z doładowań jakaś kasa, to zmienię na Odnowę i wtedy sobie będzie brało te 2 zł. A jak mi się znudzi, zmigruję z numerem do voipowni.

Data: 2017-12-14 23:55:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-14 o 22:33, sdd.edysk@gmail.com pisze:

[...]

Odnowa nie jest do karty w szufladach. Ale nawet jeśli wyjąłbyś kartę z szuflady, kupił pakiet internetu za 5zł, a następnie raz w miesiącu użył go na na jakąś kilkukilobajtową sesję, to te 5zł wystarczyłoby mamie - z całym szacunkiem - do końca jej życia, to jest na nie więcej niż 2048 miesięcy.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-15 03:51:10
Autor: sdd.edysk
W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 23:55:26 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

 a następnie raz w miesiącu użył
go na na jakąś kilkukilobajtową sesję

Problem w tej kilkubajtowej sesji.
Wyjąć kartę, włożyć do urządzenia. Pamiętac o tym.

Gdyby to jeszcze się jakoś dało zdalnie... - na przykład ustawić przekazywanie wywołań wideo na jakiś numer w innej sieci. Najlepiej, gdyby sie zgłaszał automatycznie - jakaś wideopoczta. Ale wideorozmowy są w odwrocie. Nie znam takiego numeru. To by zalatwilo sprawe, bo nie musialbym karty wyjmowac z szuflady. Tylko wykonac połączenie wideo z innego numeru.

Jeszcze też można by pamiętać o wysłaniu raz na miesiąc jakiegoś SMSa na numer z innej sieci z bramki Playa... - to też byłby sposób na płatną aktywność bez sięgania po kartę.

Data: 2017-12-15 04:11:45
Autor: sdd.edysk
Play - smsy z pogróżkami czyli nic nie przepada reaktywacja :-)
W dniu piątek, 15 grudnia 2017 12:51:12 UTC+1 użytkownik sdd....@gmail.com
[...]

Właśnie sprawdziłem i wciąż działa (choć nei działała) poczta wideo Play pod numerem 790200200.
Tyle, że aby zrealizować to jako płatną aktywność musiałbym zaangażować numer w innej sieci. Ustawić na nim przekierowanie z kodem teleusługi 24 na 790200200 a na karcie w szufladzie z takimż samym kodem teleusługi na numer w tej innnej sieci.
Ale problem z tą inną siecią - najlepiej, gdyby funkcjonowała też na zasadzie Odnowy w Play i umożliwiała przekierowania. A zwłaszcza z tym osttanim problem, bo jedynie Play oferuje wszystkie dostępne w PL klasyczne "usługi dodatkowe" w ofercie na kartę. Przekierowania zdaje się jeszcze tylko T-Mobile udostępnia.

Data: 2017-12-17 19:26:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-15 o 12:51, sdd.edysk@gmail.com pisze:
[...]

Już pisałem, do leżakowania to freemium w virginie - raz na rok wystarczy, że włoży do urządzenia.

Ale wątkotwórca pyta o kartę do nawigacji, więc z użyciem nie będzie problemu.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-26 18:03:04
Autor: Grzexs
[...]

Nie wiem, gdzie widzisz tańszy net. W odnowie 6 GB kosztuje 25 zł, w Formule 20 zł...

--
Grzexs

Data: 2017-12-27 00:04:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-26 o 18:03, Grzexs pisze:
[...]

20zł na miesiąc, a tu kolega pisze o tym, że formuła jest lepsza, bo się płaci "Wychodzi 3 PLN/m-c. Masz taniej?", więc trzeba patrzeć nie na cenę pakietu, tylko na cenę netu cennikowego.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-27 03:42:24
Autor: Animka
[...]

W Virgin na kartę za 29 zł mam 15 GB internetu (transmisji danych), ale
i tak wszystko właściwie się marnuje, bo bardzo rzadko korzystam.

--
animka

Data: 2017-12-27 10:46:27
Autor: sdd.edysk
W dniu środa, 27 grudnia 2017 03:42:55 UTC+1 użytkownik Animka napisał:

W Virgin na kartę za 29 zł mam 15 GB internetu (transmisji danych), ale
i tak wszystko właściwie się marnuje, bo bardzo rzadko korzystam.

W Play nie musi się marnowac, bo może być przedłużone dowolnym pakietem.
Można zakupić jednorazowo duży pakiet a następnie przedłużać pakietem - np za 5 zł najniższym pakietem chyba 600 MB albo za 7 zł pakietem "Formuła SMS", który dane 100 MB + SMSy do wszystkich sieci.

Data: 2017-12-30 10:58:31
Autor: Grzexs
[...]

Zgadza się, to działa. A czy może sprawdzałeś cykliczne doładowania? Czy one też przedłużają?

Animko, 29 zł a 3 zł na miesiąc, to jednak jest spora różnica.

--
Grzexs

Data: 2017-12-30 18:07:24
Autor: Animka
W dniu 2017-12-30 o 10:58, Grzexs pisze:
[...]

Nie rozumiem co masz na myśli. Za sam internet?

Za 29 zł na kartę mam wszystko oprócz mm-sów. Placę 30 zł. Uzbierało się ostatnio coś ze 4 zł i mogę wysłać już ze 3 mm-sy. Wolalabym jednak mieć je w pakiecie.

--
animka

Data: 2017-12-30 18:01:40
Autor: Animka
napisał:

[...]

Mnie internet w telefonie jest potrzebny tylko czasami- jak gdzieś czekam w kolejce np. na poczcie czy do lekarza, bo się nudzę. Jak przepada co miesiąc to niech sobie przepada. W Virgin wiedzą, że nie korzystam prawie wcale z internetu to zamiast dać mi w prezencie np. darmowe mm-sy (bardzo by mi się przydały) to już parę razy dali mi dodatkowe GB internetu. Cwana bestia ;-)

--
animka

Data: 2017-12-12 21:34:25
Autor: ToMasz
W dniu 12.12.2017 o 20:52, z pisze:
[...]

standardowa odpowiedź administratora: zgodnie z regulaminem. używasz= znasz. ( a w regulaminie jest napisane ze "nie przepada" TYLKO wtedy jak się używa płatnych usług (chyba) raz na miesiąc.

ToMasz

Data: 2017-12-12 21:37:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-12 o 21:34, ToMasz pisze:
W dniu 12.12.2017 o 20:52, z pisze:
Swego czasu zanabyłem kartę do nawigacji z taryfą nic nie przepada.

Jak do nawigacji, to wystarczy, że ją raz na miesiąc włączysz i przetransferujesz choć kilobajt.

standardowa odpowiedź administratora: zgodnie z regulaminem. używasz= znasz. ( a w regulaminie jest napisane ze "nie przepada" TYLKO wtedy jak się używa płatnych usług (chyba) raz na miesiąc.

Nie trzeba zaglądać do regulaminu, informacja jest jasno podawana "wołami" na stronie reklamowej taryfy, była też mocno komentowana w czasie wchodzenia taryfy. Nie jest żadną tajemnicą.

https://www.play.pl/oferta/play-karta/play-na-karte/play-na-karte-odnowa/

"Za co pobierane jest 2 zł?
Pobierzemy 2 zł, jeśli w danym cyklu nie wykonasz żadnej płatnej aktywności.
Po 12 kolejnych miesiącach bez płatnej aktywności wyłączymy numer.
W takiej sytuacji niewykorzystane środki zostaną anulowanie.

Jak uniknąć pobrania opłaty?
W cyklu rozliczeniowym wykonaj jedną płatną aktywność, np. wyślesz SMS za 29 gr
W każdej chwili możesz sprawdzić swój cykl rozliczeniowy - wpisz i zatwierdź kod *181#."

--
Liwiusz

Play - smsy z pogróżkami czyli nic nie przepada reaktywacja :-)