Play - smsy z pogróżkami czyli nic nie przepada reaktywacja :-)

Data: 2017-12-12 21:32:58
Autor: Liwiusz
Play - smsy z pogróżkami czyli nic nie przepada reaktywacja :-)
W dniu 2017-12-12 o 20:52, z pisze:
Swego czasu zanabyłem kartę do nawigacji z taryfą nic nie przepada.
Jak się jednak okazało pod taką nazwą kryje się forma "abonamentu" bo płaci się za czas nie korzystania płatnego.
Czy sms o treści:
"Za 7 dni pobierzemy opłatę za cykl bez płatnej aktywności.
Aby nie płacić doładuj konto, kup pakiet lub wyslij smsa poza Play"

Czy to tylko takie pogróżki czy rodzi to skutki prawne i finansowe?
Wszak mają moje dane, numer konta bankowego i polecenie zapłaty na kilka innych numerów.

Skutki są takie, że albo pobiorą 2zł z konta w telefonie, a jak nie będzie tyle na koncie, to wyłączą stan darmowy bez dalszych konsekwencji.

Jak chcesz korzystać dalej "za darmo", to zadzwoń na sekundę na jakiś płatny numer, pobiorą 1 grosz i będziecie kwita.

Więc?

Więc nie ma co narzekać, bo jest to najlepsza taryfa dla mało korzystających, w dodatku z darmowymi połączeniami i smsami w sieci. Włączyłem kilku starszym osobom w rodzinie, i trudno wydać nawet 5zł w miesiącu, a dzwonią kiedy chcą, pomiędzy rodziną bezpłatnie.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-13 10:04:51
Autor: z
W dniu 2017-12-12 o 21:32, Liwiusz pisze:
Skutki są takie, że albo pobiorą 2zł z konta w telefonie, a jak nie będzie tyle na koncie, to wyłączą stan darmowy bez dalszych konsekwencji.

ubię mieć jasną sytuację i jak ktoś mi nazywa usługę nic nie przepada to nie przepada.
Nie zamierzam korzystać z usług które traktują mnie jak debila.
Chcę się dowiedzieć (regulaminy regulaminami) jak play w realu rozumie swoje regulaminy i jak postępuje bo jak widać z posługiwaniem się językiem polskim mają OGROMNE problemy :-)

Data: 2017-12-13 11:57:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-13 o 10:04, z pisze:
[...]

Ależ nie musisz niczego czytać i z niczego korzystać. Tylko że przy pewnym sposobie używania telefonu oferta "odnowa" jest rzeczywiście bezkonkurencyjna, twoje żale, że ty byś chciał właściwie inaczej. Tymczasem zamiast się obrażać i "odmrażać sobie uszy", lepiej korzystać z tego, co jest dostępne. Ja nie korzystam, bo preferuję nolimity, ale kilku osobom w rodzinie włączyłem, i nie znalazłbym dla nich na rynku lepszej oferty.

Nie zamierzam korzystać z usług które traktują mnie jak debila.

Przecież nie traktują - zakładają, że umiesz przeczytać to, co o usłudze napisali.

Chcę się dowiedzieć (regulaminy regulaminami) jak play w realu rozumie swoje regulaminy i jak postępuje bo jak widać z posługiwaniem się językiem polskim mają OGROMNE problemy :-)

A czego nie wiesz?

--
Liwiusz

Data: 2017-12-14 02:15:38
Autor: z
W dniu 2017-12-13 o 11:57, Liwiusz pisze:
Przecież nie traktują - zakładają, że umiesz przeczytać to, co o usłudze napisali.

Już w podstawówce można było się nauczyć podstaw języka polskiego ;-)
Na prawdę Tobie to nie przeszkadza jak operator traktuje Cię jak debila i pluje Ci w twarz?

A czego nie wiesz?

Czy nic nie robiąc nie pobiorą kasy z pustego konta tłumacząc w prawniczy pokręcony sposób ;-) że abonament im się należy bo ja wiedziałem co podpisywałem :-)

Data: 2017-12-14 08:51:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-14 o 02:15, z pisze:

A czego nie wiesz?

Czy nic nie robiąc nie pobiorą kasy z pustego konta tłumacząc w prawniczy pokręcony sposób ;-) że abonament im się należy bo ja wiedziałem co podpisywałem :-)

Nie, z pustego konta nie pobierają. Po roku pustego i nieużywanego konta kartę wyłączają.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-14 13:52:54
Autor: z
W dniu 2017-12-14 o 08:51, Liwiusz pisze:
Nie, z pustego konta nie pobierają. Po roku pustego i nieużywanego konta kartę wyłączają.

Przyznasz że jak na abonament to dość dziwna konstrukcja biznesowa?
Ale co się dziwić. Pokaźnym składnikiem moich umów u nich jest usługa tv której nigdy nie będę używał a która kiedyś może mnie kosztować abonament RTV.
Podobno jest to robione w celu unikania/zmniejszenia opodatkowania

Data: 2017-12-13 13:39:14
Autor: sdd.edysk
W dniu środa, 13 grudnia 2017 10:04:55 UTC+1 użytkownik z napisał:
> [...]

Chcę się dowiedzieć (regulaminy regulaminami) jak play w realu rozumie swoje regulaminy i jak postępuje bo jak widać z posługiwaniem się językiem polskim mają OGROMNE problemy :-)

Równie dobrze, mógłbyś wrzucić kartę SIM z zapisanymi na niej kontaktami i SMSami do pieca a potem się awanturować, ze przepadły a się nazywa "nic nie przepada". Odróżnijmy nazwę marketingow, która nikogo nie wiąże od zapisów regulaminowych.
Różnie dobrze mógłbyś się awanturowac, że w butelce płynu "Perła" nie ma zaschniętej wydzieliny koralowców, "kropla Beskidu" zawiera cały litr (a miała być kropla) i tak dalej.
Obowiązuje regulamin a w regulaminie opisane jest, co nie przepada i kiedy.

Data: 2017-12-14 02:20:16
Autor: z
W dniu 2017-12-13 o 22:39, sdd.edysk@gmail.com pisze:
Odróżnijmy nazwę marketingow, która nikogo nie wiąże od zapisów regulaminowych.

O widzisz i tu się różnimy.
Bo ja uważam że jak ktoś kłamie i oszukuje to jest kłamcą i oszustem a nie sprytnym przedsiębiorcą który może wszystko a za nic nie odpowiada.

Tak wiem... Miliony much... :-)

Data: 2017-12-14 12:19:54
Autor: kosmos
W dniu 2017-12-14 o 02:20, z pisze:
[...]

Uważam, że trochę przesadzasz i czepiasz się na siłę. Równie dobrze mógłbyś mieć pretensje o to, że ktoś sprzedaje produkt o nazwie "niezbędnik", mimo, iż Tobie wcale nie jest niezbędny. Albo o to, że ktoś inny sprzedaje "wieczne pióro", które w praktyce nie jest wieczne.
Dla mnie sprawa prosta - jeżeli jest to wyraźnie napisane, nie ukryte w jakichś podpunktach, to nie ma co się spinać.
Ewentualnie możesz w ramach poczucia krzywdy zrezygnować z ich usługi - kosztów nie ponosisz.

Data: 2017-12-14 03:29:15
Autor: sdd.edysk
W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 12:19:58 UTC+1 użytkownik kosmos napisał:

Ewentualnie możesz w ramach poczucia krzywdy zrezygnować z ich usługi - kosztów nie ponosisz.

Można też donośnie tupnąć nóżkami.

Data: 2017-12-14 12:49:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-14 o 12:29, sdd.edysk@gmail.com pisze:
[...]

Przede wszystkim mamy wybór - można skorzystać z innej oferty innego operatora. A że - przy pewnym profilu używania - żaden operator nie daje lepszej oferty niż Play Odnowa, no to się wylewa swoje frustracje, że jeszcze ptasiego mleczka się nie dostaje :)

--
Liwiusz

Data: 2017-12-14 18:07:18
Autor: Grzexs
[...]

A nie lepiej mieć "Formułę Play na Kartę" z profilem podstawowym i włączonym "Stanem darmowym"? Rozmowy w sieci za free, raz na 50 dni trza doładować za "piątaka", a to pięć złotych można magicznym kodem zmienić w 10 - na połączenia poza sieć. Wychodzi 3 PLN/m-c. Masz taniej?

--
Grzexs

Data: 2017-12-14 19:59:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-14 o 18:07, Grzexs pisze:
[...]

Ceny połączeń i sms podobne, net znacznie tańszy w Odnowie, i nie trzeba ładować co 50 dni, jeśli ktoś nie potrzebuje. Nie widzę powodu, aby siedzieć w formule.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-14 13:33:08
Autor: sdd.edysk
W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 19:59:15 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Ceny połączeń i sms podobne, net znacznie tańszy w Odnowie, i nie trzeba ładować co 50 dni, jeśli ktoś nie potrzebuje. Nie widzę powodu, aby siedzieć w formule.

-- Liwiusz

A ja mam taki powód. Mam numer stacjonarny (bardzo ładny) w Play, który został mi kiedyś po abonamencie i chyłkiem i cichcem udało mi się go przenieść do oferty na kartę. Numer ten użyczam mojej mamie w taki sposób, że ustawiam przekierowanie na jej komórkę w Play i może do niej dzwonić koleżanka z zagranicy. Na karcie, która służy jako "podkładka" mam taryfę właśnie FPNK. Myślałem o odnowie, ale kasowaliby mnie na te 2 zł, bo karta leży głęboko w szufladzie i oprócz darmowych przekierowań na numer Play nie są z niej wykonywane żadne aktywności.

Do tej pory była "Lubie To" z ustawionym Stanem Darmowym i roczną ważnoscią konta - jakimś cudem dwukrotnie uzyskaną, ale w listopadzie się skończyło i zmieniłem na Formułę ze Stanem Darmowym.

Co najwyżej może, gdy uzbiera się z doładowań jakaś kasa, to zmienię na Odnowę i wtedy sobie będzie brało te 2 zł. A jak mi się znudzi, zmigruję z numerem do voipowni.

Data: 2017-12-14 23:55:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-14 o 22:33, sdd.edysk@gmail.com pisze:

[...]

Odnowa nie jest do karty w szufladach. Ale nawet jeśli wyjąłbyś kartę z szuflady, kupił pakiet internetu za 5zł, a następnie raz w miesiącu użył go na na jakąś kilkukilobajtową sesję, to te 5zł wystarczyłoby mamie - z całym szacunkiem - do końca jej życia, to jest na nie więcej niż 2048 miesięcy.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-15 03:51:10
Autor: sdd.edysk
W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 23:55:26 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

 a następnie raz w miesiącu użył
go na na jakąś kilkukilobajtową sesję

Problem w tej kilkubajtowej sesji.
Wyjąć kartę, włożyć do urządzenia. Pamiętac o tym.

Gdyby to jeszcze się jakoś dało zdalnie... - na przykład ustawić przekazywanie wywołań wideo na jakiś numer w innej sieci. Najlepiej, gdyby sie zgłaszał automatycznie - jakaś wideopoczta. Ale wideorozmowy są w odwrocie. Nie znam takiego numeru. To by zalatwilo sprawe, bo nie musialbym karty wyjmowac z szuflady. Tylko wykonac połączenie wideo z innego numeru.

Jeszcze też można by pamiętać o wysłaniu raz na miesiąc jakiegoś SMSa na numer z innej sieci z bramki Playa... - to też byłby sposób na płatną aktywność bez sięgania po kartę.

Data: 2017-12-15 04:11:45
Autor: sdd.edysk
Play - smsy z pogróżkami czyli nic nie przepada reaktywacja :-)
W dniu piątek, 15 grudnia 2017 12:51:12 UTC+1 użytkownik sdd....@gmail.com
[...]

Właśnie sprawdziłem i wciąż działa (choć nei działała) poczta wideo Play pod numerem 790200200.
Tyle, że aby zrealizować to jako płatną aktywność musiałbym zaangażować numer w innej sieci. Ustawić na nim przekierowanie z kodem teleusługi 24 na 790200200 a na karcie w szufladzie z takimż samym kodem teleusługi na numer w tej innnej sieci.
Ale problem z tą inną siecią - najlepiej, gdyby funkcjonowała też na zasadzie Odnowy w Play i umożliwiała przekierowania. A zwłaszcza z tym osttanim problem, bo jedynie Play oferuje wszystkie dostępne w PL klasyczne "usługi dodatkowe" w ofercie na kartę. Przekierowania zdaje się jeszcze tylko T-Mobile udostępnia.

Data: 2017-12-17 19:26:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-15 o 12:51, sdd.edysk@gmail.com pisze:
[...]

Już pisałem, do leżakowania to freemium w virginie - raz na rok wystarczy, że włoży do urządzenia.

Ale wątkotwórca pyta o kartę do nawigacji, więc z użyciem nie będzie problemu.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-26 18:03:04
Autor: Grzexs
[...]

Nie wiem, gdzie widzisz tańszy net. W odnowie 6 GB kosztuje 25 zł, w Formule 20 zł...

--
Grzexs

Data: 2017-12-27 00:04:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-26 o 18:03, Grzexs pisze:
[...]

20zł na miesiąc, a tu kolega pisze o tym, że formuła jest lepsza, bo się płaci "Wychodzi 3 PLN/m-c. Masz taniej?", więc trzeba patrzeć nie na cenę pakietu, tylko na cenę netu cennikowego.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-27 03:42:24
Autor: Animka
[...]

W Virgin na kartę za 29 zł mam 15 GB internetu (transmisji danych), ale
i tak wszystko właściwie się marnuje, bo bardzo rzadko korzystam.

--
animka

Data: 2017-12-27 10:46:27
Autor: sdd.edysk
W dniu środa, 27 grudnia 2017 03:42:55 UTC+1 użytkownik Animka napisał:

W Virgin na kartę za 29 zł mam 15 GB internetu (transmisji danych), ale
i tak wszystko właściwie się marnuje, bo bardzo rzadko korzystam.

W Play nie musi się marnowac, bo może być przedłużone dowolnym pakietem.
Można zakupić jednorazowo duży pakiet a następnie przedłużać pakietem - np za 5 zł najniższym pakietem chyba 600 MB albo za 7 zł pakietem "Formuła SMS", który dane 100 MB + SMSy do wszystkich sieci.

Data: 2017-12-30 10:58:31
Autor: Grzexs
[...]

Zgadza się, to działa. A czy może sprawdzałeś cykliczne doładowania? Czy one też przedłużają?

Animko, 29 zł a 3 zł na miesiąc, to jednak jest spora różnica.

--
Grzexs

Data: 2017-12-30 18:07:24
Autor: Animka
W dniu 2017-12-30 o 10:58, Grzexs pisze:
[...]

Nie rozumiem co masz na myśli. Za sam internet?

Za 29 zł na kartę mam wszystko oprócz mm-sów. Placę 30 zł. Uzbierało się ostatnio coś ze 4 zł i mogę wysłać już ze 3 mm-sy. Wolalabym jednak mieć je w pakiecie.

--
animka

Data: 2017-12-30 18:01:40
Autor: Animka
napisał:

[...]

Mnie internet w telefonie jest potrzebny tylko czasami- jak gdzieś czekam w kolejce np. na poczcie czy do lekarza, bo się nudzę. Jak przepada co miesiąc to niech sobie przepada. W Virgin wiedzą, że nie korzystam prawie wcale z internetu to zamiast dać mi w prezencie np. darmowe mm-sy (bardzo by mi się przydały) to już parę razy dali mi dodatkowe GB internetu. Cwana bestia ;-)

--
animka

Play - smsy z pogróżkami czyli nic nie przepada reaktywacja :-)