PlayFresh - 5groszy na stacjonarne - opłaca i m sie?

Data: 2009-03-08 16:32:01
Autor: ToMasz
PlayFresh - 5groszy na stacjonarne - opłaca i m sie?
witam

Wiem ze pytanie w temacie jest troche naiwne, ale po kolei.

Z informacji podawanych również tutaj na grupie wynika ze Play mocno obniża ceny. 29groszy za minute to jest tanio. Tanio i tyle, bo wewnątrz sieci zazwyczaj rozmawiamy troche taniej, ja akurat po 20 groszy. JEdnak w ofercie (wstępnej) jest zapis o pakietach, w których za 5zł otrzymujemy 100 minut - play/stacjonarne. czyli minuta kosztuje 5 groszy! Nie za tanio? na pozór głupie pytanie, ale to chyba taniej niz telefonia stacjonarna! biorąc pod uwage abonament w tpsa, to chyba bedzie duzo taniej niz stacjonarna....
Teraz rozszerze pytanie w temacie. Skoro mają zamiar oferowac usługi w takich cenach to chyba im sie opłaca. Jednak ciekawi mnie, czy reszta utrzymuje stawki 4-krotnie wyższe bo chce zarobić, czy niedawno COŚ sie zmieniło i dzieki temu czemuś mozna tak obniżyć stawki połączeń.....
co wiecej to wszystko (duza częsc) leci po nadajnikach Plusa !!!

ToMasz

Data: 2009-03-08 17:00:36
Autor: Slavekk
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:gp0nih$3f5$1news.interia.pl...

Teraz rozszerze pytanie w temacie. Skoro mają zamiar oferowac usługi w takich cenach to chyba im sie opłaca.

Opłaca się, ale co?
Ta usługa sama w sobie? Pewnie nie.
Zdobycie nowych klientów? Pewnie tak. W przyszłosci.

Sławek

Data: 2009-03-08 20:48:52
Autor: osiek
ToMasz pisze:
[...]

ale się obudziłeś ;) ofert gdzie korzystanie z komórki jest tańsze niż stacjonarnego można się doszukać od jakiegoś czasu (liczę: opłata stała plus rozmowy). Interkonekt do sieci stacjonarnych jest dużo niższy niż do komórkowych (może ktoś przytoczy ile?), i w tym roku ma poważnie spaść i to zdaje się dwukrotnie. Może ten ruch na dzień dzisiejszy przyniesie im stratę (chyba jest to parę groszy niżej od interkonnektu, choć z drugiej strony za przychodzące kasują więcej), ale zyskają na opini najtańszej sieci a to jak wiadomo jest jak MasterCard- bezcenne ;)

Data: 2009-03-08 20:55:52
Autor: wiatrak

Użytkownik "osiek" <osiek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp1801$se9$1nemesis.news.neostrada.pl...

Interkonekt do sieci stacjonarnych jest dużo niższy niż do komórkowych (może ktoś przytoczy ile?),

4 grosze

wiatrak

Data: 2009-03-08 21:22:47
Autor: Valdi.Pavlack
PlayFresh - 5groszy na stacjonarne - opłaca im sie?
"wiatrak" news:gp17np$6m1$1node2.news.atman.pl

>Interkonekt do sieci stacjonarnych jest dużo niższy niż do komórkowych
>(może ktoś przytoczy ile?),

4 grosze

Czyli jeżeli moja wiedza matematyczna jest poprawna to play zarabia na
każdej minucie na stacyjki (w przypadku wykupionego pakietu na stacyjki) 1
gr :)
Przy dużej ilości rozmów trochę kasy uzbierają ;)

Data: 2009-03-08 21:39:44
Autor: tl

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:gp18ku$rf1$1news.interia.pl...
> [...]

Czyli jeżeli moja wiedza matematyczna jest poprawna to play zarabia na
każdej minucie na stacyjki (w przypadku wykupionego pakietu na stacyjki) 1

1 grosz to 1/5 czyli 20% marży. Czy to im się opłaca? A w USA się opłaca?
Przecież połączenie z voipa na każdy numer w USA kosztuje 6 gr.
Usiaki dopłacają? Z budżetu? A może nasi dopłacają? Nie TO MY JESTEŚMY
DYMANI BEZ MYDŁA !!!

tl

Data: 2009-03-08 22:17:30
Autor: osiek
PlayFresh - 5groszy na stacjonarne - opłaca im sie?
tl pisze:

1 grosz to 1/5 czyli 20% marż <ciach>

z czego ok 15% idzie na dystrybucję zasileń ;)

Data: 2009-03-08 14:35:06
Autor: tomaszjedrzejewski29
PlayFresh - 5groszy na stacjonarne - opłaca im sie?
W tpsie  na komórki jest już 40 gr/min a to nie jest już drogo.

Data: 2009-03-16 08:16:43
Autor: perkoz31
On 8 Mar, 22:35, tomaszjedrzejewsk...@gmail.com wrote:
W tpsie  na komórki jest już 40 gr/min a to nie jest już drogo.

Zgadza się. Z drugiej strony w dalszym ciągu można znaleźć oferty opów
komórkowych, gdzie stawki są wyższe niż te 40 gr/min. Np w nowym tak
taku (59 gr). Tutaj zresztą jest dobra ilustracja http://www.pablik.pl/analizy/prepaid/
(chociaż nie wszystkie ceny aktualne)

Data: 2009-03-09 16:57:10
Autor: uzytkownik
tl pisze:

Przecież połączenie z voipa na każdy numer w USA kosztuje 6 gr.

5 gr ;)

Data: 2009-03-08 21:59:56
Autor: wiatrak
[...]

Przy pakietach raczej nie zarabiają. Przecież z kazdych 5 groszy muszą oddać 4. Czy myślisz , ze sami nie mają żadnych kosztów?
Za to na pewno dorobiają innymi usługami. W końcu nie są instytucją charytatywną.

wiatrak

Data: 2009-03-08 22:05:53
Autor: wiatrak

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak13@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:gp1bft$75m$1node2.news.atman.pl...

[...]

Zapomniałem dodać, że zarabiają zdecydowanie więcej gdy ktoś oddzwoni do Ciebie ze stacjonarki. W drugą stronę interkonekt jest 10-krotnie wyższy.

wiatrak

Data: 2009-03-09 07:04:05
Autor: Jan Strybyszewski
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Naiwny jestes, kupujesz pakiet a czy on nie jest wazny aby 30 dni ?
Myslisz ze kazdy wykorzysta co do minuty ?

--
Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/
Historia Pieniądza kompendium wiedzy http://www.historiapieniadza.pl/

Data: 2009-03-09 10:18:58
Autor: ToMasz
PlayFresh - 5groszy na stacjonarne - opłaca im sie?
Jan Strybyszewski pisze:

Naiwny jestes,

pyskaty jesteś
kupujesz pakiet a czy on nie jest wazny aby 30 dni ?

tak robie w Orange POP od trzech lat mniejwiecej.

Myslisz ze kazdy wykorzysta co do minuty ?
każdy- nie. ci z ORange ( tacy jak ja) nauczyli sie mniejwiecej przewidywac kiedy pakiet dobiega końca, i mniejwiecej czy zamierzam dużo gadać w sieci czy nie. Wtedy PRZED zakończeniem pierwszego pakietu kupuje drugi.
Reasumując, myśle ze owe pakiety (w grupie osób intensywnie korzystających z tej usługi) będą wykorzystywane na maksa.

ToMasz

Data: 2009-03-08 22:51:37
Autor: ToMasz
wiatrak pisze:
[...]

możesz przytoczyć źródło? z informacj na stronie:

http://infobot.pl/r/17Bv

wynika ze interkonekt kosztuje 0,1677 zł

ToMasz

Data: 2009-03-08 22:54:53
Autor: osiek
ToMasz pisze:
wiatrak pisze:
[...]

wydaje mi się że to co przytoczyłeś w linku dotyczy:

„Decyzja o obniżeniu stawek hurtowych w rozliczeniach za zakończenie połączeń telefonicznych w sieci ruchomej PTK Centertel i w sieci ruchomej Polkomtel."
a więc to jest interkonekt za połączenia do Polkomtela i Centertela czyli komórek a nie stacjonarnych

Data: 2009-03-08 23:19:03
Autor: ToMasz
[...]

tak. JEdnak na 4 grosze dalej niema poparcia, a trzeba pamietać ze Play   "leci" na nadajnikach plusa(ktĂłremu coś musi zapłacić).

ToMasz

Data: 2009-03-08 15:28:37
Autor: tomaszjedrzejewski29
PlayFresh - 5groszy na stacjonarne - opłaca im sie?

tak. JEdnak na 4 grosze dalej niema poparcia, a trzeba pamietać ze Play
  "leci" na nadajnikach plusa(któremu coś musi zapłacić).

ToMasz

no nie wiem czy nie ma bo w mixplus tez jest 5 gr. na stacjonarne,
więc cos w tym jest

Data: 2009-03-08 23:35:21
Autor: ToMasz
tomaszjedrzejewski29@gmail.com pisze:
[...]

to bardzo cenna inforamcja. Plus potrafi, Play na nadajnikach Plusa potrafi... Pytanie czy to dzieki Plusowi czy Era i Orange też mogą ale niechcą....

ToMasz

Data: 2009-03-09 00:06:04
Autor: osiek
ToMasz pisze:
[...]

raczej nie chcą ;) zresztą z przytoczonego fragmentu wynika że interconnect to 16 z kawłkiem grosza za minutę. Play wprowadził 29 i mówi się że super tanio a to prawie 100% więcej ;)

Data: 2009-03-09 00:04:47
Autor: osiek
PlayFresh - 5groszy na stacjonarne - opłaca im sie?
ToMasz pisze:
4 grosze
[...]

:):):) ale dyskusja jest o czym innym niż o zakończeniu rozmów w PTK czy Polkomtelu więc co to ma do tego? to tak jakbyś powąpiewał że np Golf może przemieszczać się z prędkością 200km/h bo przecież fiat 126p ma tylko 105km/h ;). I to i To samochód tak jak i to i to, to sieć telefonii tylko jakby inna ;)

Data: 2009-03-09 00:45:10
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
PlayFresh - 5groszy na stacjonarne - opłaca im sie?
ToMasz wrote:

tak. JEdnak na 4 grosze dalej niema poparcia, a trzeba pamietać ze Play  "leci" na nadajnikach plusa(któremu coś musi zapłacić).

Gdyby demokracja rządziła biznesem... ;-)

http://www.bip.uke.gov.pl/_gAllery/80/91/8091.pdf

Str. 107, Usługi zakończenia w Sieci TP, Tabela nr 12., Stawki za zakończenie połączenia w Sieci TP

W przypadku Playa w grę wchodzą stawki ze środkowej kolumny (w OTr) czyli najdrożej 3,25 gr (8-18, dni powszednie).

A co do roamingu krajowego, Bannister wyraźnie powiedział, że zdecydowali się na ten krok, bo obecnie większość ruchu idzie już przez własną sieć BTS/NodeB

M.

PlayFresh - 5groszy na stacjonarne - opłaca i m sie?