Plazma HD - czy to ma sens ?

Data: 2009-07-11 23:04:29
Autor: cztery
Plazma HD - czy to ma sens ?
Witam

Mam zamiar do sredniego pokoju (3.5m szerokosci, 5.5m dlugosci) kupic jaki nowy telewizor zawieszalny na scianie. Pokoj sluzy glownie do spania, czasami jako miejsce pracy. Telewizor musialby wisiec na w poprzek pokoju - wiec TV bylby ogladalny z odleglosci okolo 3 metrow.
Budzet to 3 tys. zl. Poki co sygnal to analogowe UPC, ale jak telwizor to albo zamienie na cyfrowe, albo zainwestuje w jakas platforme.
Zupelnie nie mam pojecia o wspolczesnych telewizorach. Chcialbym zeby bylo to HD po tym jak u znajomych zobaczylem Planet Earth puszczona z notebooka w pelnym HD (1920x1080). Ogladajac wieczorem zauwazylem jednak, ze czarny nie do konca byl czarny tak jak na moim strym CRT. LCD moich znajomych to Samsung z serii 7 46 cali (dokladnego modelu nie pamietam).
Telwizor bedzie sluzyl rano jako "radio" przy TVN24, wieczorem do odtwarzania filmow z notebooka, czasami jakiegos filmu w TV.
Z tego co kiedys slyszalem to lepsza czernia charakteryzuja sie odbiorniki plazmowe, jako ich wade podajac zuzycie energii (co moge pominac poniewaz TV dziennie gra moze ze 2-3 godziny) i mniejsza rozdzielczosc. Ale przegladajac siec znalazlem plazmy HD. Z uwagi na wymiary pod polkami pasuje jak najmniejsza plazma a z tego co sie orientowalem takie maja 42 cale.
Wstepnie wpadl mi w oko Panasonic TH-42PZ8 http://www.ceneo.pl/1507792 .
Bedzie ok jak na moje potrzeby ? Z gory dziekuje za wszelkie rady.

Data: 2009-07-11 21:49:39
Autor: Jacek Osiecki
Plazma HD - czy to ma sens ?
Dnia Sat, 11 Jul 2009 23:04:29 +0200, cztery napisał(a):
[...]

[...]

Materiały fullHD (1080p) to rzadkość - nie doświadczysz ich w żadnej
platformie cyfrowej, nawet na blueray to margines...

Ogladajac wieczorem zauwazylem jednak, ze czarny nie do konca byl czarny tak jak na moim strym CRT. LCD moich znajomych to

Przy LCD to normalne - ale nawet plazma nie zawsze da Tobie idealną czerń.
Natomiast dużo istotniejsze jest to, że analogowe UPC na LCD będzie
wyglądało jak kupa podzcas gdy na plazmie nie będzie specjalnie razić.

Polecam Tobie raczej zakup plazmy HDReady - z tych 3 metrów nie masz szans
zauważyć różnicy między matrycą  720p a 1080p:

http://www.hdtv.com.pl/upload/rte/rozdzielczosc_chart.jpg

Plazma FullHD ma zauważalnie większy pobór mocy od takiej HDReady - jeśli
nie masz zamiaru jej używać w roli monitora komputerowego gdzie odwzorowanie
pixel na pixel jest niezbędne, to nie kupuj FullHD.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-12 00:23:28
Autor: Dariusz Zygmunt
Plazma HD - czy to ma sens ?
W sobota 11 lipiec 2009 23:49, Jacek Osiecki wyraził następujacą opinię:
[...]

 Popieram, wydaje mi się, że optymalna byłaby matryca 1280x720 ale może też być XGA {1024x768} z prostokątnymi pikselami, w takim wypadku przy sygnale HD optymalny jest tryb 720 pixel-pixel.  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2009-07-17 09:31:02
Autor: R09
Plazma HD - czy to ma sens ?

"cztery" <raz@dwa.trzy> wrote in message news:4a58fe73$1news.home.net.pl...
Witam

Mam zamiar do sredniego pokoju (3.5m szerokosci, 5.5m dlugosci) kupic jaki nowy telewizor zawieszalny na scianie. Pokoj sluzy glownie do spania,
Plazma HDready Panasonica jak najbardziej OK. Czerń będzie zależeć od ustawień paramemetrów(kontrast,jasność,profil)
Pomyśl tylko nad 46", bo 42 to po 3 dniach okazuje się miniaturką.
Z 3m to nawet 50" nie jest za dużo.

W.K.

Data: 2009-07-23 14:02:20
Autor: irek
Plazma HD - czy to ma sens ?
R09 pisze:
[...]

Tak, popieram. Najlepiej całą ścianę uczynić jednym wielkim ekranem TV.
Takie teksty to słyszałem od każdego sprzedawcy w sklepie od którego chciałem kupić telewizor - domyślacie się dlaczego.

Ludzie, pokręciło was z tą wielkością TV czy co? Wyciągnij człowieku rękę przed siebie i spójrz na paznokieć kciuka. To jest pole ostrego widzenia u człowieka (pi razy drzwi), resztę obrazu widzimy nie wyraźnie. Kupi większy to będzie siedziała w kinie w pierwszym rzędzie. To dopiero frajda kręcić głową, gałkami oczu by zobaczyć coś na wielkim telewizorze.

W pokoju podobnej wielkości oglądam obraz na 42" plazmie full hd panasonic i żałuję, że nie ma mniejszych. Wystarczyłoby 37", a może nawet 32". Wcześniej z tego samego miejsca oglądałem obraz na 29" crt Sony i to w 1,85:1 i 2,35:1 i dalej bym oglądał, wcale nie tęskniąc za wielkim TV, ale się niestety TV popsuł.

Irek

Data: 2009-07-23 16:01:27
Autor: Dariusz Zygmunt
Plazma HD - czy to ma sens ?
W czwartek 23 lipiec 2009 14:02, irek wyraził następujacą opinię:

Ludzie, pokręciło was z tą wielkością TV czy co? Wyciągnij człowieku rękę
przed siebie i spójrz na paznokieć kciuka. To jest pole ostrego widzenia u
człowieka (pi razy drzwi), resztę obrazu widzimy nie wyraźnie.
 Postulujesz ekrany wielkości paznokcia kciuka?? Łaaał, ekstremalista z Ciebie  ;-)
W pokoju podobnej wielkości oglądam obraz na 42" plazmie full hd panasonic
i żałuję, że nie ma mniejszych...
 Rzeczywiście, masz problem  :-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2009-07-23 17:14:10
Autor: z
Plazma HD - czy to ma sens ?
Dariusz Zygmunt pisze:

Rzeczywiście, masz problem  :-)

Czy tak trudno jest pojąć że są ludzie co nie lubią mieć blisko telewizora-ekranu?
Czy tak trudno jest pojąć że istnieją na świecie pokoje 3x4m i jeszcze mało ustawne (przechodnie)?
Czy tak trudno jest pojąć że ludzie oglądają tv analogową (kablówkę-dach)
Przyjechała do mnie rodzina i pierwsze wrażenie "dlaczego ten obraz na nowym tv 32" za 2 tys złotych jest taki brzydki (chropowaty)

Może jestem zboczony po 15 latach pracy w grafice ale wolę mieć ładny obraz a nie wielki. Wku... mnie te wszystkie artefakty i chropowatości.

Data: 2009-07-23 18:04:19
Autor: Dariusz Zygmunt
Plazma HD - czy to ma sens ?
W czwartek 23 lipiec 2009 17:14, z wyraził następujacą opinię:
Dariusz Zygmunt pisze:

Rzeczywiście, masz problem  :-)
Czy tak trudno jest pojąć że są ludzie co nie lubią mieć blisko
telewizora-ekranu? Czy tak trudno jest pojąć że istnieją na świecie pokoje
3x4m i jeszcze mało ustawne (przechodnie)?
 Różnica w grubości ekranu 32" a 52" nie jest aż tak duża żeby znacząco wpłynęła na odległość oglądania, nawet gdy pokój jest mały  ;-)
Czy tak trudno jest pojąć że ludzie oglądają tv analogową (kablówkę-dach)
Przyjechała do mnie rodzina i pierwsze wrażenie "dlaczego ten obraz na
nowym tv 32" za 2 tys złotych jest taki brzydki (chropowaty)
 Może dlatego że to LCD? Na plazmie jakość obrazu z kablówki jest zadowalająca  :-)
Może jestem zboczony po 15 latach pracy w grafice ale wolę mieć ładny
obraz a nie wielki. Wku... mnie te wszystkie artefakty i chropowatości.
 No tak, ale co to ma wspólnego z wątkiem albo choć z tym co Irek pisał?  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2009-07-24 08:36:59
Autor: irek
Plazma HD - czy to ma sens ?
Dariusz Zygmunt pisze:
[...]

.....wycięte
>Dariusz Zygmunt

Wielkości kciuka to nie, może dłoni.
A tak na serio chodziło mi o to żeby nie przeginać. Nie zawsze większe znaczy lepsze. pozwolę sobie na cytat ze strony http://www.fanfoto.pl/jak_robic_lepsze_zdjecia_1.html

"Kąt ostrego widzenia wynosi jedynie około 2 stopni co oznacza, że ostro widzimy tylko ten fragment obrazu, na który aktualnie patrzymy. Pozostały obszar jest nieostry tym bardziej, im dalej znajduje się od centrum pola widzenia. Chcąc ogarnąć cały obraz, człowiek musi go odczytać wodząc po nim oczami. Czytając obraz zwraca uwagę na rzeczy dla niego istotne pomijając szczegóły mniej ważne. Kąt widzenia oka jest stały - dla pary oczu wynosi około 150 stopni"

Zastosujmy teraz ten opis do wielkiego telewizora. Siedzisz i ciągle jakiś wybuch w filmie, mysz w prawym dolnym rogu zastrzelona z pistoletu umieszczonego w lewym górnym,  powoduje, że wodzisz wzrokiem lub całą głową kilka, kilkadziesiąt stopni góra-dół, prawo-lewo. Nie jest to fajne, a raczej męczące.

Dlatego też radze wszystkim kupującym telewizory: nie słuchajcie rad "kup duży - po kilku dniach w domu przyzwyczaisz się i będzie OK, a może będziesz żałował, że nie wziąłeś jeszcze większego (i droższego)". Sami pomyślcie.

Irek

Data: 2009-07-24 09:09:01
Autor: Jingiel
Plazma HD - czy to ma sens ?

[...]

Ta, kup TV wielkosci 7 cali i ogladaj go z 20 metrow. Nie chodz do kina, bo lepiej wiedzacy na tej grupie ci tak radza. Poloz sie, nie poruszaj galkami ocznymi, a w ogole wlaczaj nie komputera, bo to cie bedzie zmuszalo do krecenia szyja. Paranoitycy :)))

Jingiel

Data: 2009-07-24 10:32:12
Autor: irek
Plazma HD - czy to ma sens ?
Jingiel pisze:

[...]

Nie złość się Jingiel, nie pij tyle kawy z rana. Kupiłeś sobie ten X calowy i OK.

Co to za lepiej wiedzący ludzie są na tej grupie (mówię o sprawie wielkości TV, żeby nie obrazić naprawdę wiedzących)? I skąd oni wiedzą, że do pokoju "3.5m szerokosci, 5.5m dlugosci", jak w pierwszym poście tego wątku, lepszy jest 32, 50, 60 czy 102 calowy? Jakieś badania? Może testy? Czy po prostu Jingiel sobie usiadł przed swoim X calowcem i stwierdził, że ta i tylko ta wielkość.

Czytałem różne rekomendacje np te zebrane tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Optimum_HDTV_viewing_distance
Przeglądałem różne kalkulatory odległości i wychodziło mi, że moją 42" plazmę powinienem oglądać z odległości ok 130 cm, albo do mojego pokoju 4 na 5 powinienem kupić 100 ileś calowy telewizor.
Załatwiłem to tak, że wpraszałem się do znajomych na filmy i oglądałem 2-3 godziny i dopiero wtedy uznałem że DLA MNIE 42" DO MOJEGO POKOJU to jest maksymalna wielkość. Wziął bym mniejszy, ale tam były tylko rozdzielczości 1024 na 768. 10 minut w sklepie i rady na tym forum to za mało.

Pozdrawiam Jingla

Irek

Data: 2009-07-24 10:56:57
Autor: Jingiel
Plazma HD - czy to ma sens ?

[...]

Widzisz, tak to jest, ze jak cos kupuje to wasnie siadam i ogladam, a potem kupuje to co mi pasuje. Nie stosuje jakichs glupawych kalkulatorow, bo one sa robione przez ludzi. Jeden woli 102 cale, drugiemu wystarczy 22. Mam wybor i z tego korzystam. Jedni wola ogladac filmy w kinie, drudzy na wyswietlaczach komorek.

Jingiel

Data: 2009-07-24 12:23:59
Autor: irek
Plazma HD - czy to ma sens ?
Jingiel pisze:

[...]

W zasadzie się zgadzamy, tyle tylko, że zgubiłeś treść listu R09 do którego się odniosłem, a zwłaszcza tego fragmentu:

R09 pisze:
> Pomyśl tylko nad 46", bo 42 to po 3 dniach okazuje się miniaturką.
> Z 3m to nawet 50" nie jest za dużo.
>
> W.K.

Bo to, że telewizor ma 42", pobiera ileś tam watt itp to są fakty i tutaj mogą być "lepiej wiedzący z tej grupy", ale że tu obraz ładniejszy, fajniejszy pilot, duży lepszy to już opinia. Podałem założycielowi tego wątku inną opinię od R09 i jak widzę od Twojej. Uważam, że kupowanie telewizora większego tylko dlatego, że kolega ma taki, albo dlatego, że dla R09 42" to miniaturka nie ma sensu. Taki TV kosztuje więcej, eksploatacja droższa, zmęczone oczy. Dwa pierwsze to fakty trzecie to moja opinia.

Irek
PS. Lubię chodzić do kina ale nie dlatego, że tam jest wielki ekran, a dlatego, że komedie są zabawniejsze gdy śmieje się wiele osób, a nie tylko ja i żona. I dlatego, że filmy w kinach są najwcześniej dostępne (jeśli nie liczyć torrentów).

Jeszcze raz pozdrawiam
Irek

Data: 2009-07-25 00:07:59
Autor: Dariusz Zygmunt
Plazma HD - czy to ma sens ?
W piątek 24 lipiec 2009 10:32, irek wyraził następujacą opinię:

 Widziałeś np. to: http://www.carltonbale.com/wp-content/uploads/resolution_chart.png  Z tego wykresu wynika, że na TV 42" HD Ready {czyli 720p} "przeciętny" oglądacz uzyska komfort oglądając obraz HD z odległości ponad 2 metrów a obraz 480p z odległości prawie 4, jeśli będzie siedział bliżej to może dostrzec artefakty. W moim przypadku mogę potwierdzić, że te odległości są jak najbardziej poprawne, więc weźmy przykład który tak Cię zbulwersował, pokój o dł. 5,5 metra, ogląda się TV z max odległości powiedzmy 15 stóp, aby maksymalnie "wyzyskać" sygnał HD ale jednocześnie nie narzekać za bardzo na sygnał SD uzyskujemy górne "ograniczenie" przekątnej 50", jeśli pokój będzie miał 3,5 metra {odległość mniejsza niż 10 stóp} to przekątna wyjdzie ok. 32" - proste?  :-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt   --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2009-07-24 23:14:56
Autor: Dariusz Zygmunt
Plazma HD - czy to ma sens ?
W piątek 24 lipiec 2009 08:36, irek wyraził następujacą opinię:
Dariusz Zygmunt pisze:
[...]

 Z tego opisu wynika, że TV powinien obejmować 150stopni i "domyślać" się w które miejsce patrzysz żeby tam, na powierzchni wielkości dłoni wyświetlić najwyższą jakość obrazu  :-)
Dlatego też radze wszystkim kupującym telewizory: nie słuchajcie rad "kup
duży ...
 Od tego są kalkulatory, IMHO wielkości które podają są rozsądne {choć przed zakupem wydawały mi się przesadzone} o ile przyjmie się rozsądne założenia - czyli, jakość dostępnego sygnału {ale to raczej kwestia LCD/plazma}, minimalną i maksymalną odległość od ekranu, możliwości ustawienia TV w pokoju oraz cenę - ale zawsze należy brać największy model który wychodzi z kalkulacji  :-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2009-07-25 14:08:03
Autor: Ra
Plazma HD - czy to ma sens ?
irek pisze:
R09 pisze:
[...]

nie od każdego, w vobisie gdzie mieli tv i cyfrę próbowałem się dowiedzieć ile cali ma ich tv. Pan nie wiedział ale przekonywał mnie że tv 32'' to oglądania z 4m to max

Druga rzecz są teorie i tabelki na ten temat. Im więcej szczegółów chcesz widzieć tym oczywiście tv musi być większy, dlatego kupiłem hd ready 50'' a nie full hd w sklepie z 2m nie widziałem większych różnic
Kolejna sprawa to osobistych preferencje. 50'' z 4m jest ok ale czasami lubię sobie podejść. Prawie całe życie oglądałem 21'' z nie całych 2m i teraz już wiem że nie lubię oglądać tv z większych odległości

Plazma HD - czy to ma sens ?