Plazma, LED czy LCD - jak to w ko�cu jest?

Data: 2011-03-25 11:32:25
Autor: Adam
Plazma, LED czy LCD - jak to w ko�cu jest?
W dniu 2011-03-24 16:09, osi pisze:
Witam

     Przymierzam siê do zmiany telewizora z kineskopu na..., no w³asnie. Pó³
internetu przeszuka³em i wcale nie jestem m±drzejszy. Ilu ludzi tyle opinii.
     To który w koñcu wybraæ? Jedno co siê wszêdzie zgadza, to ¿e kieruj±c
siê oszczêdno¶ci± energii lepiej wybraæ LED. Ale nie oszukujmy siê, to nie
jest najwa¿niejsze ;) Ma byæ trwa³y (choæ wiem ¿e tego akurat nikt nie
zagwarantuje) i obraz ma byæ ³adny. Zero pikseli czy smu¿enia.
     Wymiarowo pasuje mi 47''. Najprawdopodobniej bêdzie podpiêta cyfrowa
kablówka UPC. Najczê¶ciej ogl±dane to sport, filmy i koncerty DVD/BR.
     Wiêc jaki werdykt szanownych grupowiczów??

P.S.

Aha, no i jakby kto¶ poleci³ dodatkowo konkretny model do rozwa¿enia, to
by³bym wdziêczny. Cena plus minus 3,5-4 tys.

Pozdrawiam

Ogólnie: w zależności od "środowiska".

Minusem plazmy jest szklana matryca. Jeśli za sobą masz punkty świetlne, mogą przeszkadzać. Podobnie mają telewizory ze szlaną matrycą, jednak można znaleźć z matową.

Zaletą plazmy jest dużo lepsze oddawanie barw (aczkolwiek to rzecz subiektywna) i "prawdziwa" czerń, zaś wadą może być większy pobór mocy przy jasnych scenach.
Uwaga: "Plazmy" nie wolno przewozić w pozycji poziomej!

Telewizory LED są z 3 typami podświetlenia:
1/ krawędziowe (tak, jak świetlówkowe)
2/ pod matrycą na całości
3/ pod matrycą, ale podświetlanie dynamiczne, w zależności od wyświetlanej sceny.

Uwaga: niektóre LED-y krawędziowe też producenci reklamują, że mają podświetlanie dynamiczne - jednak moim zdaniem jest to nieporozumienie; przykładowo jak idą napisy na ciemnym tle, to podświetlenie przygasa tak, że ciężko coś przeczytać. Jest to dla mnie wkurzające.

Więc trzeba dokładnie przestudiować dokumentację, żeby "odcedzić" marketingowy bełkot.

TrochÄ™ OT:
UPC część kanałów istotnie reklamuje jako "HD", jednak często nadają z ramką (na małym "obrazku") lub materiał up-skalowany. Subiektywnie najlepsze HD ma TVS-HD i niektóre Discovery. Prawdopodobnie też Polsat-Sport - ale sportu nie oglądam.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Plazma, LED czy LCD - jak to w ko�cu jest?