Plazma, LED czy LCD - jak to w koñcu jest?

Data: 2011-03-24 16:09:22
Autor: osi
Plazma, LED czy LCD - jak to w koñcu jest?
Witam

    Przymierzam siê do zmiany telewizora z kineskopu na..., no w³asnie. Pó³ internetu przeszuka³em i wcale nie jestem m±drzejszy. Ilu ludzi tyle opinii.
    To który w koñcu wybraæ? Jedno co siê wszêdzie zgadza, to ¿e kieruj±c siê oszczêdno¶ci± energii lepiej wybraæ LED. Ale nie oszukujmy siê, to nie jest najwa¿niejsze ;) Ma byæ trwa³y (choæ wiem ¿e tego akurat nikt nie zagwarantuje) i obraz ma byæ ³adny. Zero pikseli czy smu¿enia.
    Wymiarowo pasuje mi 47''. Najprawdopodobniej bêdzie podpiêta cyfrowa kablówka UPC. Najczê¶ciej ogl±dane to sport, filmy i koncerty DVD/BR.
    Wiêc jaki werdykt szanownych grupowiczów??

P.S.

Aha, no i jakby kto¶ poleci³ dodatkowo konkretny model do rozwa¿enia, to by³bym wdziêczny. Cena plus minus 3,5-4 tys.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-24 18:13:53
Autor: boxfish
Plazma, LED czy LCD - jak to w ko�cu jest?
W dniu 2011-03-24 16:09, osi pisze:
Witam

     Przymierzam si� do zmiany telewizora z kineskopu na..., no w�asnie. P�
internetu przeszuka�em i wcale nie jestem m�drzejszy. Ilu ludzi tyle opinii.

A czego się spodziwałeś ?opinii że telewizor xxx jest jedynym dobrym a każdy inny to lichota ? nie da się tak.

Jak dla mnie to w tej cenie i przekątnej z full HD tylko LCD (leda prawdziwego chyba nie kupisz). Osobiście polecam Samsungi na stronie znajdziesz porównanie modeli, polecam serie 5 i 6

Data: 2011-03-24 19:13:38
Autor: maderos
W dniu 2011-03-24 18:13, boxfish pisze:
[...]

Jak dla mnie to w tej cenie i przekÄ…tnej z full HD tylko LCD (leda
prawdziwego chyba nie kupisz). Osobiście polecam Samsungi na stronie
znajdziesz porównanie modeli, polecam serie 5 i 6

Faktycznie troszke maly budzet jak na 47" +...jesli 42" nie bedzie za male, to szukaj cos z plazm Panasonica. Sam mam, uzywam, nie narzekam., Tyle, ze..no wlasnie, co czlowiek to inna opinia. Jak LCD to tylko na wystawach moge ogladac. Widzialem jak one dziajala w warunkach domowych i podziekowalem. Masz trydny wybor, tym bardziej, ze przechodziz z CRt...ja przechodzilem to samo, tyle, ze od poczatku wiedzialem, ze bede kupowal plazme...

Data: 2011-03-25 13:03:50
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-24 19:13, maderos pisze:

[...]

eee ciężka taka jakaś :-)

Data: 2011-03-25 18:34:46
Autor: maderos
Plazma, LED czy LCD - jak to w ko�cu jest?
W dniu 2011-03-25 13:03, boxfish pisze:

eee ciężka taka jakaś :-)

Hehe...ale jakoscia obrazu nadrabia. W cenie okolo 3500, 42" nie widze konkurencji. Dobry LCD to juz "dobre" pieniadze kosztuje. Ale tez bardziej wymagajacy od jakosci sygnalu. Dlatego pisalem, ze jak sie ktos przesiada z CRT, zeby nie byl zdziwiony, ze mu nowiutki LCD gra gorzej niz jego 20 letni kineskopowiec :D

Data: 2011-03-26 11:24:22
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-25 18:34, maderos pisze:
[...]

Już nie do końca prawda od jakiegoś czasu, sam byłem zwolennikiem plazm a mam w domu LCD Samsunga i jestem bardziej niż zadowolony. fakt ustawienie odpowiedniego obrazu zajęło dobra godzinę

LCD pogalopowało do przodu bardzo mocno i już kilka osób się nabrało u mnie. Teraz szybciej poznasz po wymiarach czy to lcd czy plazma

Data: 2011-03-26 13:36:45
Autor: JK
W dniu 2011-03-26 11:24, boxfish pisze:
[...]

dobra godzinÄ™

LCD pogalopowało do przodu bardzo mocno i już
kilka osób się nabrało u mnie. Teraz szybciej
poznasz po wymiarach czy to lcd czy plazma

A ty ciągle o Samsungu. Ja też mam taki i uważam, że z lekka obsysa. Może pokaż jakie masz te ustawienia, wycyzelowane po godzinnej walce. Ustawię u siebie i się przekonam (może nie tylko ja).

JK

Data: 2011-03-27 15:08:09
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-26 13:36, JK pisze:

A ty ciągle o Samsungu. Ja też mam taki i uważam, że z lekka obsysa.

Masz prawo, każda opinie jest subiektywna. jaki model masz ?

Data: 2011-03-28 00:18:31
Autor: JK
W dniu 2011-03-27 15:08, boxfish pisze:
W dniu 2011-03-26 13:36, JK pisze:

A ty ciągle o Samsungu. Ja też mam taki i
uważam, że z lekka obsysa.

Masz prawo, każda opinie jest subiektywna.
jaki model masz ?

LE37B651T3WXXH
A opinia jak dupa, każdy ma swoją :-)

To co, podasz te nastawy? To nic, że model inny.

JK

Data: 2011-03-29 00:52:09
Autor: JK
W dniu 2011-03-28 00:18, JK pisze:
[...]

Eee... co jest, gdzie te nastawy, wypracowane w pocie czoła? Centrala nie nadsyła? :->

JK

Data: 2011-03-29 08:23:04
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-29 00:52, JK pisze:
[...]

A co nie potrafisz sobie poradzić ? trudno, może znajdę chwilę ale w zasadzie po co skoro ty jestes niezbyt zadowolony i zapewne zaraz i tak kupisz inny tv ;-)

Data: 2011-03-29 23:21:08
Autor: JK
W dniu 2011-03-29 08:23, boxfish pisze:
[...]

Próbujesz się wymigać i liczysz, że twoi skośnoocy pracodawcy w międzyczasie coś ci podeślą?
Dobra poczekam.

JK

Data: 2011-03-24 21:29:06
Autor: Adam Dybkowski
Plazma, LED czy LCD - jak to w koñcu jest?
W dniu 2011-03-24 16:09 osi napisa³(a):

[...]

Pomy¶l nad Sharpem LCD z 4-kolorow± matryc± (Quatron chyba siê toto nazywa). Tylko pu³ap cenowy zmodyfikuj nieco.

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Uwaga: przed wys³aniem do mnie maila usuñ cyfry z adresu.

Data: 2011-03-24 22:34:30
Autor: JK
[...]

No i w³a¶nie sobie odpowiedzia³e¶.

JK

Data: 2011-03-25 11:32:25
Autor: Adam
[...]

Ogólnie: w zależności od "środowiska".

Minusem plazmy jest szklana matryca. Jeśli za sobą masz punkty świetlne, mogą przeszkadzać. Podobnie mają telewizory ze szlaną matrycą, jednak można znaleźć z matową.

Zaletą plazmy jest dużo lepsze oddawanie barw (aczkolwiek to rzecz subiektywna) i "prawdziwa" czerń, zaś wadą może być większy pobór mocy przy jasnych scenach.
Uwaga: "Plazmy" nie wolno przewozić w pozycji poziomej!

Telewizory LED są z 3 typami podświetlenia:
1/ krawędziowe (tak, jak świetlówkowe)
2/ pod matrycą na całości
3/ pod matrycą, ale podświetlanie dynamiczne, w zależności od wyświetlanej sceny.

Uwaga: niektóre LED-y krawędziowe też producenci reklamują, że mają podświetlanie dynamiczne - jednak moim zdaniem jest to nieporozumienie; przykładowo jak idą napisy na ciemnym tle, to podświetlenie przygasa tak, że ciężko coś przeczytać. Jest to dla mnie wkurzające.

Więc trzeba dokładnie przestudiować dokumentację, żeby "odcedzić" marketingowy bełkot.

TrochÄ™ OT:
UPC część kanałów istotnie reklamuje jako "HD", jednak często nadają z ramką (na małym "obrazku") lub materiał up-skalowany. Subiektywnie najlepsze HD ma TVS-HD i niektóre Discovery. Prawdopodobnie też Polsat-Sport - ale sportu nie oglądam.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-03-26 18:25:21
Autor: Salata
Plazma, LED czy LCD - jak to w końcu jest?
"osi" <aossowski@normapress.pl> wrote:
Witam

    Przymierzam siÄ™ do zmiany telewizora z kineskopu na..., no wÅ‚asnie. Pół internetu przeszukaÅ‚em i wcale nie jestem mÄ…drzejszy. Ilu ludzi tyle opinii.
    To który w koÅ„cu wybrać? Jedno co siÄ™ wszÄ™dzie zgadza, to że kierujÄ…c siÄ™ oszczÄ™dnoÅ›ciÄ… energii lepiej wybrać LED. Ale nie oszukujmy siÄ™, to nie jest najważniejsze ;) Ma być trwaÅ‚y (choć wiem że tego akurat nikt nie zagwarantuje) i obraz ma być Å‚adny. Zero pikseli czy smużenia.
    Wymiarowo pasuje mi 47''. Najprawdopodobniej bÄ™dzie podpiÄ™ta cyfrowa kablówka UPC. Najczęściej oglÄ…dane to sport, filmy i koncerty DVD/BR.
    WiÄ™c jaki werdykt szanownych grupowiczów??

P.S.

Aha, no i jakby ktoś polecił dodatkowo konkretny model do rozważenia, to byłbym wdzięczny. Cena plus minus 3,5-4 tys.

Pozdrawiam

Witaj
Nie podales waznego szczegolu jakim jest odleglosc z jakiej bedziesz
ogladal. Ja niecaly rok temu mialem ten sam dylemat. Przeszedlem z CRT 32"
na plazme HD. specjalnie nie bralem FHD, bo musialbym zaplacic ponad 2x
wiecej za niewiele lepsza jakosc. Mam Panasonica 50" i ogladam z prawie 4
metrow. Roznicy z tej odleglosci nie zobaczysz, a znajomi co maja LCD sa
zachwyceni jakoscia obrazu. LCD sa fajne, ale taki ktory by mi pasowal pod wzgledem jakosci obrazu
kosztuje prawie 10k, a tyle za TV nie wydam. Jakoscia obrazu przewyzsza
moja plazme, ale wymaha podawania materialu 1080p. DVD wyglada slabo, a na
moim da sie filmy na tym mosniku zvprzyjemnascia ogladac.

Nie sugeroj sie wystawami w sklepach, bo moj znajomy tak kupil SONY i sie
wkurzyl. Na szczescie udslo mu sie wymienic za doplata ma lepszego
Philipsa. Za swoj TV P50X10Y zaplacilem okolo 3100. Za ta cene 50" to rewela i
przebolalem wyzsze rachunki za prad nawet z amplitinerem. Wole wydawac na
prad niz na papierochy. --
Regards
Marcin

Data: 2011-03-28 08:45:21
Autor: osi
Plazma, LED czy LCD - jak to w koñcu jest?
Witaj
Nie podales waznego szczegolu jakim jest odleglosc z jakiej bedziesz
ogladal....

Odleg³o¶æ to ok 4m. Zdajê sobie sprawê, ¿e te 3500-4000 to mo¿e nie za du¿o ale po prostu szkoda mi wywalaæ tyle kasy za TV. Dlatego chcia³bym znale¼æ co¶ mo¿liwie najbardziej sensownego w tym w³a¶nie przedziale. A z obserwacji sklepowych, najbardziej póki co spasowa³ mi rozmiar 47...

Data: 2011-03-28 10:52:29
Autor: Adam
W dniu 2011-03-28 08:45, osi pisze:
[...]

Plazma lepiej sobie radzi ze skalowaniem. Za tę cenę sugeruję plazmę - będzie znacznie lepsza jakość obrazu.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-03-28 10:48:46
Autor: Wiewior
Plazma, LED czy LCD - jak to w koncu jest?
W dniu 2011-03-28 10:52, Adam pisze:
Plazma lepiej sobie radzi ze skalowaniem. Za tÄ™ cenÄ™ sugerujÄ™ plazmÄ™ -
będzie znacznie lepsza jakość obrazu.

JakieÅ› argumenty?

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2011-03-29 14:36:56
Autor: Adam
W dniu 2011-03-28 10:48, Wiewior pisze:
W dniu 2011-03-28 10:52, Adam pisze:
Plazma lepiej sobie radzi ze skalowaniem. Za tÄ™ cenÄ™ sugerujÄ™ plazmÄ™ -
będzie znacznie lepsza jakość obrazu.

JakieÅ› argumenty?

Założenia autora wątku:
- kwota do 4 tys. zł.
- rozmiar 47"

W tej cenie cieżko znaleźć LCD z dobrym filtrem, z dobrym resamplingiem i z dobrym procesorem. Materiał SD up-skalowany do HD może mieć dużo artefaktów, które z reguły są mocno wkurzające, a występują jak na złość akurat w szybszych scenach ;)
Procesor można sprawdzić w filmach czarnobiałych: ujęcie bliskie, widać twarz aktora z przodu, ten odwraca się profilem. Na kiepskich procesorach czasem zdaża się, iż kontur twarzy przechodzi, zaś nie nadąża nos lub oczy.

Natomiast plazma nie miewa takich problemów. Jeśli masz taką możliwość, to przejdź się do sklepu, weź jakiś swój materiał (jest na Necie trochę płyt testowych DVD) i zobacz, jak sobie radzi LCD i plazma.

Weź pod uwagę też to, że zdecydowana większość nowych LCD to tak naprawdę jakiś specjalizowany komputer z linuksem na pokładzie. Sporo z nich można przefleszować, wgrywając inne oprogramowanie i poprawiając funkcjonalność, ale też można sobie zrobić kuku ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-03-30 09:03:44
Autor: Wiewior
W dniu 2011-03-29 14:36, Adam pisze:
[...]

Chłopi - pierd.... i tyle. Akurat koszt procka to grosze w porównaniu z ceną całego telewizora.
Poza tym - jakie artefakty siÄ™ pojawiajÄ…?

> [...]
> twarz aktora z przodu, ten odwraca siÄ™ profilem. Na kiepskich
> procesorach czasem zdaża się, iż kontur twarzy przechodzi, zaś nie

Bezdura... Zwłaąszcza w kontekście upscalowania.

Natomiast plazma nie miewa takich problemów. Jeśli masz taką możliwość,
to przejdź się do sklepu, weź jakiś swój materiał (jest na Necie trochę
płyt testowych DVD) i zobacz, jak sobie radzi LCD i plazma.

Jaasne - bo nagle wszyscy do plazm pakują super wypasione procki i soft. Inny niż do LCD.

A plazmy nie sÄ… na linuksie?

Data: 2011-03-30 11:39:33
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-30 09:03, Wiewior pisze:

Natomiast plazma nie miewa takich problemów. Jeśli masz taką możliwość,
to przejdź się do sklepu, weź jakiś swój materiał (jest na Necie trochę
płyt testowych DVD) i zobacz, jak sobie radzi LCD i plazma.

Jaasne - bo nagle wszyscy do plazm pakujÄ… super wypasione procki i soft.
Inny niż do LCD.

Nie no po co, przecież plazma wyświetla pięknie bez tego wszystkiego, wyświetlacz sam skaluje, to w lcd jest oszustwo bo jest linux i procesory obrazu :-)

[...]

No nie bo na linuxie to można klientów oszukiwać i dorysowywać nos jakimś algorytmem jakby ekran nie zdążył ;-)

Data: 2011-03-30 11:35:24
Autor: boxfish
[...]

Odpowiedz sobie sam na pytanie co ma typ zastosowanego wyświetlacza do procesora obrazu ? W jakiż to magiczny sposób plazma lepiej sobie radzi z nosem niż LCD ? LOL

Natomiast plazma nie miewa takich problemów. Jeśli masz taką możliwość,
to przejdź się do sklepu, weź jakiś swój materiał (jest na Necie trochę
płyt testowych DVD) i zobacz, jak sobie radzi LCD i plazma.

Ale jaja ... masz na to jakieś wytłumaczenie czy tylko takie spostrzeżenia masz, dodatkowo uogólniające ?

Bo jak na razie to z twojego posta wynika że w szybkich scenach plazma sama z siebie sobie poradzi (wyświetlacz) a w LCD nie i potrzebuje do tego procesora, co ciekawe ten przerobiony przez procesor obraz już da rade wyświetlić prawidłowo nawet najszybsza scenę - to do cholery ten lcd ma ograniczenia czy nie ?

[...]

A to co ma wspólnego z tematem "gorszej jakości wyświetlania przez LCD"

Data: 2011-03-30 14:26:57
Autor: Adam
W dniu 2011-03-30 11:35, boxfish pisze:
[...]

Oczywiście, że nic nie ma ;)
Osobiście nie miałem "na warsztacie" ani LCD, ani plazmy - nie zajmuję się tym teraz, jednak chodzę po firmach siedzących w tym sprzęcie.

Jeśli chodzi o procesor, to producent na czymś musi zarobić. Zakładając jakąś cenę, to (w uproszczeniu) mamy albo tańszy wyświetlacz i lepszy procesor, albo na odwrót.

Druga sprawa: nie dopowiedziałem tego wprost - stąd być może zamieszanie. Przyjąłem założenie, że plazma jest w niższej rozdzielczości - czyli HD Ready. Dlatego też procesor ma kilkakrotnie mniej pracy.

Jeśli chodzi o efekty wizualne, opisane wyżej, to sam wielokrotnie widziałem. Nawet u mnie w domu stoją 3 różne urządzenia, każde inaczej sobie radzi z tym samym materiałem podawanym z tego samego źródła tym samym kablem HDMI.

[...]

Przepraszam za zamieszanie, wyjaśnienie wyżej.
Piszę "z doskoku", często z różnych terminali, stąd potencjalne problemy.

Ale jesteÅ› zadziorny  ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-03-30 15:09:46
Autor: boxfish
Plazma, LED czy LCD - jak to w koncu jest?
W dniu 2011-03-30 14:26, Adam pisze:

Je¶li chodzi o procesor, to producent na czym¶ musi zarobiæ. Zak³adaj±c
jak±¶ cenê, to (w uproszczeniu) mamy albo tañszy wy¶wietlacz i lepszy
procesor, albo na odwrót.

Mo¿esz w jaki¶ sposób potwierdziæ tê tezê ? Nie wierzê w to ani trochê, Istnieje wiele modeli tv , w których zale¿nie od partii i miejsca produkcji miesza siê kilka rodzajów matryc i zapewne kilka rodzajów elektroniki. Zmieniaja siê te elementy w czasie z ró¿nych powodów ale z teoria jak Twoja spotykam siê po ra zpierwszy ;-)

Druga sprawa: nie dopowiedzia³em tego wprost - st±d byæ mo¿e
zamieszanie. Przyj±³em za³o¿enie, ¿e plazma jest w ni¿szej
rozdzielczo¶ci - czyli HD Ready. Dlatego te¿ procesor ma kilkakrotnie
mniej pracy.

Jestem gotów siê z tym zgodziæ ale te¿ jest to tylko za³o¿enie, bo z tego co wiem modele full HD zazwyczaj wyra¼nie ró¿ni± siê elektronik± od hdready - zapewne tak¿e wydajno¶ci± procesora, tym bardziej ¿e tak jak napisa³ kolega taki procek kosztuje grosze w stosunku do ceny np matrycy

Je¶li chodzi o efekty wizualne, opisane wy¿ej, to sam wielokrotnie
widzia³em. Nawet u mnie w domu stoj± 3 ró¿ne urz±dzenia, ka¿de inaczej
sobie radzi z tym samym materia³em podawanym z tego samego ¼ród³a tym
samym kablem HDMI.

To oczywiste ale nadal nie wnosi to nic do tematu wy¿szo¶ci plazmy nad lcd (owszem s± pola na których sobie radzi lepiej s± i takie na jakich jest gorsza)

Przepraszam za zamieszanie, wyja¶nienie wy¿ej.
Piszê "z doskoku", czêsto z ró¿nych terminali, st±d potencjalne problemy.

Ale jeste¶ zadziorny ;)

ojtam ojtam

jestem wrogiem powielania uogólnieñ, LCD posz³o do przodu tak bardzo ¿e ca³kiem spora grupa firm z plazm zrezygnowa³a widz±c w lcd tañszy i rozwijalny produkt

Data: 2011-03-30 16:15:27
Autor: Adam
W dniu 2011-03-30 15:09, boxfish pisze:
[...]

Wiem, sam widzia³em nawet wiêcej w pewnej firmie w mazowieckim, w trakcie pomiarów i konfiguracji WiFi, jak z jednej ta¶my schodzi³ sprzêt po produkcji/monta¿u, dalej ¶cie¿ka rozdziela³a siê na 3 gniazda, gdzie sprzêt by³ etykietowany i pakowany pod trzema ró¿nymi nazwami :(

Na plazmach zatrzyma³em siê jakie¶ 2 lata temu. Wtedy informacje by³y takie:
plazma to TV + telegazeta
TV LCD to TV + telegazeta + "gwizdek" USB + Internet + .....
wiêc procesor jest potencjalnie bardziej obci±¿ony wiêksz± liczb± w±tków. Teraz jeszcze pewnie DLNA itd.

[...]

Wydaje mi siê, ¿e chodzi o sposób tworzenia obrazu: ten z plazmy jest subiektywnie "przyjemniejszy". Chyba nie mówi³em o wy¿szo¶ci jednej technologii nad drug±, chcia³em uwypukliæ ró¿nice - i w dzia³aniu i w potencjalnym zastosowaniu.

[...]

Ja te¿ ca³y czas staram siê byæ otwarty na nowe informacje. Ale cz³owiek uczy siê ca³e ¿ycie, czasem te¿ powiela "mity i legendy".

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-03-30 18:07:03
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-30 16:15, Adam pisze:

[...]

To akurat dotyczy wszystkich dziedzin naszego ¿ycia, rynkowi konkurenci produkuj± dla siebie nawzajem produkty dla róznych grup odbiorców - bo po co dwie linie produkcyjne jak mo¿na mieæ jedn± ;-)

[...]

Mylisz siê, to nie jest jedne procesor ale kilka dedykowanych chipów odpowiadaj±cych za ró¿ne elementy.

[...]

To z czego wynika tan "przyjemniejszy" obraz jest jednoczesnie wad± plazmy, gdyby j± wykorzystaæ jako monitor komputerowy. Z drugiej stronie nic nie stoi na przeszkodzie aby ten sam efekt osiagn±c na lcd zmniejszaj±c kontrasty - bo da siê

Ja te¿ ca³y czas staram siê byæ otwarty na nowe informacje. Ale cz³owiek
uczy siê ca³e ¿ycie, czasem te¿ powiela "mity i legendy".
i czasem siê trudno przed nimi ustrzec ;-)

Data: 2011-04-18 21:01:12
Autor: Sergiusz Rozanski
Plazma, LED czy LCD - jak to w koncu jest?
Dnia 30.03.2011 boxfish <cicior@gazeta.pl> napisał/a:

Wydaje mi się, że chodzi o sposób tworzenia obrazu: ten z plazmy jest
subiektywnie "przyjemniejszy". Chyba nie mówiłem o wyższości jednej
technologii nad drugą, chciałem uwypuklić różnice - i w działaniu i w
potencjalnym zastosowaniu.

To z czego wynika tan "przyjemniejszy" obraz jest jednoczesnie wadą plazmy, gdyby ją wykorzystać jako monitor komputerowy. Z drugiej stronie nic nie stoi na przeszkodzie aby ten sam efekt osiagnąc na lcd zmniejszając kontrasty - bo da się

Raczej wyłączyć wyostrzanie (sharpening). Bo on wyostrza artefakty mpeg.
Na plaźmie tego nie widać bo ona nie umie oddać takich detali, bo większość
kolorów robi diteringiem, a wszystkie odcienie czasem wypełnienia, a luminofor
w pixlach nie jest w pełni jednorodny. Przez co plazma fizycznie lekko
rozmazuje ekran skuteczniej maskując błędy mpega.
Może i czerń na czerniejszą za to szarość ma migoczącą i nic tu tego nie
zmieni, do póki plazma nie nauczy się wyświetlać odcieni szarości - nie da
się tego poprawić zwiększając częstotliwości bo szare mam mieć tego mało :)

Jak ktoś na lcd chce zobaczyć obraz jak na plaźmie to trzeba zjechać wyostrzaniem
na zero. Jak ktoś na plaźmie chce mieć ostry pulpit komputera/konsoli to ...
to siÄ™ nie da :)

Data: 2011-04-19 00:28:06
Autor: boxfish
Plazma, LED czy LCD - jak to w koncu jest?
W dniu 2011-04-18 23:01, Sergiusz Rozanski pisze:

To z czego wynika tan "przyjemniejszy" obraz jest jednoczesnie wadÄ…
plazmy, gdyby ją wykorzystać jako monitor komputerowy. Z drugiej stronie
nic nie stoi na przeszkodzie aby ten sam efekt osiagnÄ…c na lcd
zmniejszajÄ…c kontrasty - bo da siÄ™

Raczej wyłączyć wyostrzanie (sharpening). Bo on wyostrza artefakty mpeg.

W zasadzie do tego zmierzałem, dzięki za korektę.

[...]

Dokładnie, konsekwencją są zachwyty tych, którzy oglądają na plaźmie obraz kiepskiej jakości, czy skalowany SD - rzeczywiście wygląda to lepiej niż na LCD. Tyle tylko że to lekkie rozmycie (być może przyjemne dla oka) następuje także w przypadku obrazu HD

Jak ktoś na lcd chce zobaczyć obraz jak na plaźmie to trzeba zjechać wyostrzaniem
na zero. Jak ktoś na plaźmie chce mieć ostry pulpit komputera/konsoli to ...
to siÄ™ nie da :)

Idealne podsumowanie, zgadzam siÄ™ z nim w 100%

Data: 2011-03-28 22:33:38
Autor: boxfish
Plazma, LED czy LCD - jak to w ko�cu jest?
W dniu 2011-03-28 10:52, Adam pisze:

Plazma lepiej sobie radzi ze skalowaniem.

Co takiego ? To znaczy że taka firma, która produkuje i plazmy i lcd to do plazm wkłada lepsze układy skalujące niż do lcd ?

Za tÄ™ cenÄ™ sugerujÄ™ plazmÄ™ -
będzie znacznie lepsza jakość obrazu.

bzdura, sprawdź - podepnij odtwarzacz 1080p i sprawdź, jeśli tv prawidłowo ustawisz (np kontrasty )to uwierz że stwierdzenie "znacznie lepsza" jest fałszem

Data: 2011-03-29 00:56:16
Autor: JK
W dniu 2011-03-28 22:33, boxfish pisze:
W dniu 2011-03-28 10:52, Adam pisze:

Plazma lepiej sobie radzi ze skalowaniem.

Co takiego ? To znaczy że taka firma, która
produkuje i plazmy i lcd to do plazm wkłada
lepsze układy skalujące niż do lcd ?

To znaczy, że immanentną cechą wyświetlacza plazmowego jest lepsza jakość obrazu i żadne koreańskie zaklęcia na nic się tu zdadzą :-)

Za tÄ™ cenÄ™ sugerujÄ™ plazmÄ™ -
będzie znacznie lepsza jakość obrazu.

bzdura, sprawdź - podepnij odtwarzacz 1080p i
sprawdź, jeśli tv prawidłowo ustawisz (np
kontrasty )to uwierz że stwierdzenie "znacznie
lepsza" jest fałszem

Plazma jest zdecydowanie lepsza. A co do tych ustawień, to bajasz o nich i bajasz... i jakoś nic nie chcesz pokazać. Ale nie dziwię się, bo nie ma takich ustawień, które sprawią, że LCD będzie lepiej wyglądał niż plazma.

JK

Data: 2011-03-29 08:25:49
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-29 00:56, JK pisze:

To znaczy, że immanentną cechą wyświetlacza plazmowego jest lepsza
jakość obrazu i żadne koreańskie zaklęcia na nic się tu zdadzą :-)

Co to jest jakość obrazu i jak się ma do skalowania tegoż w tym przypadku ?

[...]

Jak sam wskazałeś w innej częsci wątku "jak dupa" w tym przypadku totalna eot

(argumenty w stylu lepsza bo lepsza)

Data: 2011-03-28 12:11:49
Autor: maderos
[...]

Dla tej odleglosci to tylko 50cali i wiecej. Zapomnij o LCD w tych rozmiarach, bo cena za dobry TV Cie zabije. A plazme juz dostaniesz bez problemu.

Data: 2011-03-29 09:59:08
Autor: nom
Plazma, LED czy LCD - jak to w koñcu jest?

U¿ytkownik "maderos" <maderos@tkdami.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:impmt5$euk$1news.vectranet.pl...

tu jest 50" plazma HD za mniej ni¿ 2300z³ http://www.neo24.pl/panasonic_tx_p_50_c_3_e.html

Data: 2011-03-29 10:19:57
Autor: Wiewior
W dniu 2011-03-29 09:59, nom pisze:
tu jest 50" plazma HD za mniej ni¿ 2300z³
http://www.neo24.pl/panasonic_tx_p_50_c_3_e.html

O wypasionej rozdzielczo¶ci 1024x768 :D

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2011-03-29 10:35:24
Autor: nom
Plazma, LED czy LCD - jak to w koñcu jest?

U¿ytkownik "Wiewior" <jvrjvbe@tnmrgn.cy> napisa³ w wiadomo¶ci news:ims4nk$qq3$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-03-29 09:59, nom pisze:
tu jest 50" plazma HD za mniej ni¿ 2300z³
http://www.neo24.pl/panasonic_tx_p_50_c_3_e.html

O wypasionej rozdzielczo¶ci 1024x768 :D

Mam tak± sam± rozdzielczo¶æ w pla¼mie i jako¶ mi to nie przeszkadza przy ogl±daniu programów w rozdzielczo¶ci SD. :-)
Kumpel kupi³ 3 lata temu LCD Sharpa FullHD i  raz tylko zapu¶ci³ na nim filmik w rozdzielczo¶ci 1080, a tak to ogl±da sygna³ z kablówki analogowej. Jako¶æ obrazu gorsza ni¿ u mnie z anteny naziemnej. No ale jak kto¶ lubi podniecaæ siê rozdzielczo¶ci± to jego sprawa. ;-)

Data: 2011-03-29 11:02:30
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-29 10:35, nom pisze:

Mam tak± sam± rozdzielczo¶æ w pla¼mie i jako¶ mi to nie przeszkadza przy
ogl±daniu programów w rozdzielczo¶ci SD. :-)

a przeczyta³e¶ co napisa³ autor w±tku ?

[...]

To jest jaki¶ argument ? to mo¿e pójd¼my dalej, mój kumpel nie ma tv, ogl±da czasem co¶ na laptopie.

Jako¶æ obrazu gorsza ni¿ u mnie z anteny naziemnej. No ale
jak kto¶ lubi podniecaæ siê rozdzielczo¶ci± to jego sprawa. ;-)

W zasadzie kolorami te¿ nie ma co siê podniecaæ, tv czarno bia³a ma swe zalety ;-)

Data: 2011-03-29 22:04:33
Autor: nom
Plazma, LED czy LCD - jak to w koñcu jest?

U¿ytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ims777$50u$1inews.gazeta.pl...
[...]

A wiêc raczej materia³y wideo dynamiczne (ruch). Dlaczego ¿aden producent TV (poza Panasonic) nie podaje takiego parametru jak "rozdzielczo¶æ obrazu ruchomego" (motion resolution)? :-)

Data: 2011-03-29 23:23:24
Autor: JK
W dniu 2011-03-29 22:04, nom pisze:

[...]

No tego to siê od koreañskiego niewolnika nie dowiesz.

JK

Data: 2011-03-30 08:43:42
Autor: boxfish
Plazma, LED czy LCD - jak to w koñcu jest?
W dniu 2011-03-29 22:04, nom pisze:

to nie ma nic wspólnego z tematem w±tku ale ok,

Dlaczego ¿aden
producent TV (poza Panasonic) nie podaje takiego parametru jak
"rozdzielczo¶æ obrazu ruchomego" (motion resolution)? :-)

z tego same powodu z jakiego ¿aden inny producent poza technicsem nie stosowa³ oznaczenia "klasa AA".

A dok³adniej to dla tego ¿e to parametr marketingowy wymy¶lony przez Panasonica (kiedy¶ korp. Matsushita której czê¶ciami by³y panasonic i technics). To taki stary sprawdzony patent ¿eby robiæ ludziom wodê z mózgu - i jak widaæ dzia³a.

Data: 2011-03-29 11:20:30
Autor: Wiewior
[...]

Wyobra¼ sobie, ¿e dla sporej grupy ludzi SD to prze¿ytek. Bo maj± dostêp do programów nadawanych w HD i Blu-raya.
A podniecanie siê w pip wielk± plazm± przy materiale SD kwalifikuje siê raczej do wizyty u okulisty...

Data: 2011-03-29 23:26:04
Autor: JK
W dniu 2011-03-29 11:20, Wiewior pisze:
[...]

Je¶li nie widzisz ró¿nicy pomiêdzy plazm± a LCD to raczej ty powiniene¶ wybraæ siê do okulisty.

JK

Data: 2011-03-30 09:02:14
Autor: Wiewior
W dniu 2011-03-29 23:26, JK pisze:
Je¶li nie widzisz ró¿nicy pomiêdzy plazm± a LCD to raczej ty powiniene¶
wybraæ siê do okulisty.

Tiaaa - widzê, ¿e nale¿ysz do tych, którzy widz± ró¿nice w jako¶ci obrazu w zale¿no¶ci od u¿ytego kabla HDMI....

Data: 2011-03-30 01:05:04
Autor: Jermat
Plazma, LED czy LCD - jak to w koñcu jest?

U¿ytkownik "Wiewior" <jvrjvbe@tnmrgn.cy> napisa³ w wiadomo¶ci news:ims895$90i$1inews.gazeta.pl...
Wyobra¼ sobie, ¿e dla sporej grupy ludzi SD to prze¿ytek. Bo maj± dostêp do programów nadawanych w HD i Blu-raya.
A podniecanie siê w pip wielk± plazm± przy materiale SD kwalifikuje siê raczej do wizyty u okulisty...

Masz zupe³n± racjê ale zwolennicy (raczej ignoranci) plazm 1024x768 i tak wiedz± swoje. Nie rozumiej±, ¿e ogl±danie sygna³u SD (o jako¶ci czêsto zbli¿onej do VHSu)  traci ju¿ dzisiaj sens i znaczenie. Niech kupuj± te TV, do jak to nazywaj± - analogówki i pociesz± siê jeszcze ze dwa lata, ¿e dobrze zrobili. ¦wiat idzie do przodu, lecz durnie tego nie zauwa¿± i tak bêd± uwa¿aæ, ¿e wiedz± lepiej. Gorzej, ¿e mieszaj± w g³owach osobom zupe³nie nie zorientowanym.

Data: 2011-03-30 08:35:17
Autor: boxfish
Plazma, LED czy LCD - jak to w ko�cu jest?
W dniu 2011-03-30 01:05, Jermat pisze:
U�ytkownik "Wiewior"<jvrjvbe@tnmrgn.cy>  napisa� w wiadomo�ci
Wyobra� sobie, �e dla sporej grupy ludzi SD to prze�ytek. Bo maj� dost�p
do program�w nadawanych w HD i Blu-raya.
A podniecanie si� w pip wielk� plazm� przy materiale SD kwalifikuje si�
raczej do wizyty u okulisty...

Masz zupe�n� racj� ale zwolennicy (raczej ignoranci) plazm 1024x768 i tak
wiedz� swoje. Nie rozumiej�, �e ogl�danie sygna�u SD (o jako�ci cz�sto
zbli�onej do VHSu)  traci ju� dzisiaj sens i znaczenie. Niech kupuj� te TV,
do jak to nazywaj� - analog�wki i pociesz� si� jeszcze ze dwa lata, �e
dobrze zrobili. �wiat idzie do przodu, lecz durnie tego nie zauwa�� i tak
b�d� uwa�a�, �e wiedz� lepiej. Gorzej, �e mieszaj� w g�owach osobom zupe�nie
nie zorientowanym.

Ale jak maja się zachowywać inaczej skoro kupli wymarzony telewizor i teraz stoi w domu pudęłko, które rzeczywiście w wyświetlaniu SD zachowuje się dobrze a wzgledem LCD sprzed kilku lat nawet rewelacyjnie.
potem czytasz że - " mam tak świetny tv że nie widze różnicy między SD a HD - plazma 1024x768 jest rewelacyjna" albo kwiatki w stylu 'plazma lepiej skaluje" albo "hd jest przereklamowane"

Jak dla mnie porównywanie możliwości tv to raczej sposób wyświetlania 1080p to są prawdziwe wymagania i tu sa prawdziwe możliwości tv. Bo nawet w naziemnej cyfrówce polsat testuje HD ...

Data: 2011-03-30 20:07:44
Autor: nom

Użytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:imuiv0$23c$1inews.gazeta.pl...

Jak dla mnie porównywanie możliwości tv to raczej sposób wyświetlania 1080p to są prawdziwe wymagania i tu sa prawdziwe możliwości tv. Bo nawet w naziemnej cyfrówce polsat testuje HD ...

Jak już pisałem wcześniej dyskusja jest akademicka i najlepiej jak autor pójdzie do dużego sklepu i poprosi sprzedawcę, żeby postawił obok dwa TV o tej samej przekątnej (HD i FullHD) powiedzmy te 46-50" i puścił obraz testowy o rozdzielczości 1080p na obydwu TV po HDMI a potem stanie jakieś 3m od TV i sam oceni. :-)
Później niech napisze co wybrał.

Data: 2011-03-28 22:41:04
Autor: nom
Plazma, LED czy LCD - jak to w koñcu jest?

U¿ytkownik "osi" <aossowski@normapress.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imfn9e$7j8$1mx1.internetia.pl...

Id¼ do sklepu i poogl±daj na ¿ywo. Panasonic ostatnio wypu¶ci³ tanie i oszczêdne (ma³y pobór pr±du) plazmy C3. Test masz tutaj http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p42c3b-tx-p42c3-201103211056.htm , zwróæ uwagê na ¶redni± moc pobieran±.

Data: 2011-03-29 00:58:15
Autor: JK
W dniu 2011-03-28 22:41, nom pisze:

pobór pr±du) plazmy C3. Test masz tutaj
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p42c3b-tx-p42c3-201103211056.htm
, zwróæ uwagê na ¶redni± moc pobieran±.

Co ty z t± moc±? Chcesz oszczêdzaæ energiê, to kup sobie komiks i czytaj za dnia.

JK

Data: 2011-03-29 08:26:34
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-29 00:58, JK pisze:
[...]

Zaistnia³e¶ por az kolejny, mama pochwali

Data: 2011-03-29 23:24:27
Autor: JK
W dniu 2011-03-29 08:26, boxfish pisze:
[...]

A co? Twoja mama ciê nie chwali? Biedny jeste¶..

JK

Data: 2011-04-09 17:56:18
Autor: alex
[...]

3 sekundy bym siê nie zastanawia³ i kupi³ tak± plazmê gdyby tylko robili je mniejsze 26" - ~32"

LCD to syf kupi³em i sprzeda³em po tygodniu z du¿± strat± bo ogl±daæ siê tego nie da³o (SHARP 32")

co do mitu o poborze mocy starszych modeli to nikt nie wspomina ¿e plazmy mia³y 1500cd jasno¶ci a LCD 500cd

3x mniej jasno¶ci=3xmniej mocy st±d by³y ró¿nice

Data: 2011-04-10 13:18:42
Autor: boxfish
W dniu 2011-04-09 17:56, alex pisze:

3x mniej jasno¶ci=3xmniej mocy